شماره: 1382 / ۱۳۹۹ نوزدهم فروردين
تعداد بازدید : 0
اعلام جزییات عملکرد ایرانخودرو در سال98
گروه صنعتى ایرانخودرو طى 12ماهه 98 بیش از 390هزار دستگاه خودرو تولید کرده که این تعداد در مقایسه با سال 97 حدود 2درصد رشد کرده است.
بر اساس آمار منتشر شده در سامانه کدال، شرکت ایران خودرو در سال گذشته بالغ بر 393هزار و 812دستگاه خودرو تولید و 408هزار و 255دستگاه نیز فروخته که تعداد تولید و فروش شرکت نسبت به سال97 به ترتیب 1.7 و 13درصد افزایش یافته است.همچنین تعداد تولیدات این شرکت در اسفند ماه به حدود 35هزار و 953دستگاه و فروش آن به 36هزار و 390دستگاه رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال97 به ترتیب 1.2 و 8.3درصد رشد نشان مىدهد؛ البته این درحالیست که میزان تولیدات شرکت در ماه پایانى سال نسبت به بهمن ماه حدود 21درصد افت کرده است.
سیاهه تولیدات شرکت در سال98
بر همین اساس ایران خودرو در سال گذشته مجموعا 278هزار و 84دستگاه گروه پژو، 52هزار و 774دستگاه گروه سمند، 120دستگاه سوزوکى، 8757دستگاه رانا، 32هزار و 419دستگاه خودروى دنا، 7209دستگاه هایما، هزار و 936دستگاه تندر90، 2331دستگاه خودروى دانگفنگ، 4358دستگاه وانت و سایر محصولات جدید و 5824دستگاه پژو2008 تولید کرده است.
طبق همین آمار، گزارش مالى شرکت نیز حاکى از آن است که ایران خودرو طى یکسال گذشته از فروش انواع محصولات خود 198هزار و 544میلیارد ریال درآمد کسب کرده که این رقم در مقایسه با فروش 140هزار میلیارد ریالى سال97، حدود 42درصد افزایش یافته است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
مدیر عامل سایپا :
توجه به زنجیره تامین در جهش تولید خودرو الزامی می باشد
به اعتقاد مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، برای ایجاد جهش تولید باید ابتدا زمینههای آن را ایجاد کرد.
میرجواد سلیمانی گفت: در خودروسازی مهمترین پارامتر، زنجیره تامین است که میتواند با عملکرد مناسب، سبب رونق تولید شود و به دنبال خود، جهش تولید را رقم بزند.وی در رابطه با تحقق شعار «جهش تولید» اظهار کرد: نامگذاری هوشمندانه سال جدید با عنوان جهش تولید، در ادامه رونق تولید از سال گذشته برای تولیدکنندگان کشور و به ویژه صنعت خودرو انگیزه و مسوولیتی مضاعف ایجاد کرده تا با تعهد و تخصص، همت و برنامهریزی، خود را برای یک جهش و تحول در سال جدید آماده کنند.
سلیمانی ادامه داد: تولید فرآیندی است که خروجی آن «محصول» به شمار میآید؛ بنابراین برای اینکه در کمیت و کیفیت محصولات شاهد جهش باشیم، باید تمام مراحل قبلی در این فرآیند، تقویت و پیشزمینههای مورد نیاز برای جهش تولید ایجاد شود. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: از جمله مهمترین حوزهها در خودروسازی، زنجیره تامین است که باید عملکردی متناسب برای تحقق افزایش و جهش تولید داشته باشد. شرایط زنجیره تامین در سالهای اخیر به دلیل تحریمها و تنگناهای شدید اقتصادی داخلی، سختتر شده است. بنابراین تقویت این حوزه برای تحقق شعار سال، از الزامهای اصلی به شمار میآید.وی گفت: برای عبور از این گذرگاه صنعتی، نیاز است حمایتهای لازم انجام شود تا محصولات خروجی متحول شود و به سطحی برسد که انتظارات مشتریان را تامین کند. سلیمانی در رابطه با میزان تحقق شعار «رونق تولید» در سال 98، خاطرنشان کرد: برای قضاوت در رابطه با میزان تحقق شعار رونق تولید در سال 98 باید عملکردهای صورت گرفته را با توجه به شرایط حاکم بر حوزههای تولید تحلیل کرد.
مدیرعامل سایپا تاکید کرد: تحول و جراحی بزرگ در سبد محصولات سایپا و همچنین اجرایی کردن برنامه خروج پراید از خطوط تولید در کنار طراحی و برنامهریزی برای ورود 8 محصول جدید در سه سال آینده، از اقداماتی بود که سایپا در بخش توسعه محصول طی سال 98 انجام داد.
در راستای حفظ سلامت عمومی و مقابله با ویروس کرونا؛
خدمات در محل، اولویت سایپایدک در ارائه خدمات پس از فروش
مدیر عملیات شرکت امدادخودرو سایپا با بیان اینکه اجرت خدمات در محل امدادخودرو سایپا رایگان است و برای ایاب و ذهاب ناوگان امدادی این شرکت نیز مبلغی دریافت نمی شود، گفت: امدادخودرو سایپا در راستای همکاری با کمیته اجتماعى و انتظامى ستاد ملى مدیریت کرونا، ناوگان بین جاده ای خود را کاهش داد تا با استفاده از این پتانسیل، خدمات در محل خود را در سطح شهرهای کشور افزایش دهد.
به گزارش سایپانیوز، عباس فخاریان با اشاره به همکاری و هماهنگی با ستاد ملی کرونا، افزود: امدادخودرو سایپا به منظور همکاری با کمیته اجتماعى و انتظامى ستاد ملى مدیریت کرونا تصمیم گرفت، ضمن فراهم سازی شرایط بهداشتی مناسب برای امدادگران و خدمت رسانان خود به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا، نیروهای خدمات امداد جاده ای را به حداقل برساند.
مدیر عملیات شرکت امدادخودرو سایپا با بیان اینکه کاهش نیروهای خدمات امداد جاده ای با هدف افزایش توان این شرکت برای ارائه خدمات در محل سکونت هموطنان صورت گرفته، تصریح کرد: ارتقاء سطح ارائه مشاوره فنی تلفنی و خدمات خودرو در محل، در اولویت کاری امداد خودرو سایپا قرار گرفته است.
به گفته وی هموطنان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و درخواست خدمات خودرو در محل با شماره سراسری 096550 و یا شماره 84444 با پیش شماره 021 تماس بگیرند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
در راستای حفظ سلامت مشتریان و مقابله با شیوع ویروس کرونا؛
تعداد بازدید : 0
درخواست مشتریان سایپا صرفاً تلفنی و اینترنتی پاسخ داده میشود
معاون فروش و بازاریابی گروه خودروسازی سایپا گفت: در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با شیوع کرونا و نیز حفظ سلامت مشتریان محترم، پرسشها و درخواستهای مشتریان تا اطلاع ثانوی صرفاً به صورت تلفنی و اینترنتی پاسخ داده میشود و امکان مراجعه حضوری به معاونت فروش سایپا وجود ندارد.
به گزارش سایپانیوز، حسین کاظمی با بیان اینکه در اسفندماه گذشته و پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، ارائه خدمات غیرحضوری به مشتریان گروه خودروسازی سایپا روی بسترهای اینترنتی گسترش پیدا کرد، افزود: هدف از این اقدام، کاهش مراجعه هموطنان به سازمان فروش و نمایندگی های مجاز سایپا بود اما با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با شیوع کرونا پس از پایان تعطیلات نوروزی تمامی پرسش ها و درخواست های مشتریان سایپا فقط به صورت اینترنتی و تلفنی پاسخ داده خواهد شد و پاسخگوئی حضوری تا اطلاع ثانوی انجام نمیشود.
کاظمی ادامه داد: گروه خودروسازی سایپا با هدف کاهش ترددهای بیرویه شهری و جلوگیری ازشیوع بیشتر بیماری کرونا، خدمات غیرحضوری خود را روی بسترهای اینترنتی گسترش داده تا مشتریان در سراسر کشور بتوانند از آن بهرهمند شوند.
به گفته وی مشتریان سایپا میتوانند تمامی درخواست های خدمات مربوط به فرآیندهای فروش و تحویل خودروی خود را در سایت اینترنتی سایپا به نشانی www.saipacorp.com ثبت و پیگیری کنند.
همچنین مشتریان میتوانند با مراجعه به آدرس اینترنتی یادشده، ضمن دانلود و نصب نرمافزار موبایلی (اپلیکیشن) سایپا، درخواستهای خدمات فروش خود را ثبت و از همین طریق پیگیری کنند.
مرکز امور مشتریان گروه سایپا نیز ساعات کار خود را افزایش داده و مشتریان سایپا میتوانند با شماره 096550 تماس گرفته و درخواستهای خدمات فروش و خدمات پس از فروش خود را با این مرکز مطرح کنند.
گروه خودروسازی سایپا در پایان از همه مشتریان درخواست میکند، خدمات مربوط به خودروی خود را از مسیرهای مذکور پیگیری و برای حفظ سلامتی خود و دیگران، در جهت تحقق کاهش تردد در اماکن عمومی از مراجعه حضوری جداً خودداری کنند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
سردرگم شدن بازار خودرو کشور
اگر یکسال به عقب برگردیم و نگاهی اجمالی به بازار عموما پرحاشیه خودرو بیندازیم، در مییابیم که در مجموع روند کاهشی در طول سال در این بازار جریان داشت و تنها در ماه اردیبهشت جنب و جوشی مشاهده شد، آنهم متاثر از قیمتسازیها. از اظهارات کارشناسان اینگونه برداشت میشود که تحرکات بازار خودرو پس از اردیبهشتماه متوقف و پس از آن روند کاهشی پیش گرفته شد.
بهگونهای که با ورود نهادهای نظارتی در اردیبهشتماه بازار روی آرامش را به خود دید و پس از آن شیب افزایش کند قیمتها آغاز شد و این روند در اوایل بهمن به اوج خود رسید. اواخر بهمنماه نیز همزمان شد با کاهش قیمتها. میتوان گفت در مجموع نمایشگاههای خودرو سال خلوتی را پشتسر گذاشتند، هرچند خرید و فروش در فضای مجازی رنگ و بوی دیگری داشت. حال، سعید موتمنی، رئیس اتحادیه صنف نمایشگاهداران خودرو پایتخت در تازهترین اظهارات خود، گفته است: «هنوز بازار خودرو تعطیل بوده و همه نمایشگاهها بسته است و هیچ فعالیت خرید و فروشی انجام نمیشود.»
کارشناسان صنعت خودرو در ارزیابی خود از شرایط بازار در سالجاری، آن را به دو بخش تقسیم میکنند؛ وضعیت بازار خودرو زیر سایه کرونا و وضعیت بازار خودرو بعد از مهار بیماری. گفته میشود مادامی که کرونا بر بازار خودرو به مانند سایر بازارها سایه انداخته، رکود ادامه پیدا خواهد کرد. اما پس از آن یعنی در ماه پایانی بهار، نشانههای رونق مشاهده خواهد شد و معاملات کلید میخورند. البته در مجموع با درنظرگرفتن شرایط حاد دولت، میتوان اینگونه نتیجه گرفت که بازار خودرو در سال 99 کمرمق خواهد بود. از آنجایی که در تحلیل بازار باید هر دو بخش تعیینکننده و اصلی بازار را با هم سنجید، خوب است نگاهی نیز به وضعیت طرف تقاضا بیندازیم. اقشار متوسط و ضعیف جامعه که پیش از این متاثر از التهابات ارزی و اعمال تحریمها با افت شدید قدرت خرید مواجه شده بودند، هماکنون نیز تحت فشار کرونا با مشکلات جدی مواجه شدهاند. مسالهای که به گفته صاحبنظران شوکی است که به بازار خودرو منتقل خواهد شد. در همین زمینه، فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو، معتقد است: «تقریبا عرضه جدید جز در قسمتهای پایین بازار وجود ندارد؛ ممنوعیت واردات و عدم ارسال قطعات منفصله، درکنار قدرت خرید بسیار پایین مشتریان محصولات داخلی، فضای بازار را بهشدت سردرگم میکند.»
بازار خودرو تعطیل است
سعید موتمنی، رئیس اتحادیه صنف نمایشگاهداران خودرو پایتخت، گفت: هنوز بازار خودرو تعطیل بوده و همه نمایشگاهها بسته است و هیچ فعالیت خرید و فروشی انجام نمیشود. او به «ایرنا» یادآور شد: در مجموع سال گذشته بازاری برای خودرو به آن صورت وجود نداشت، فقط برچسب قیمت خودروها عوض میشد و بهجز آنهایی که در فضای مجازی خرید و فروش میکردند در عمل خرید و فروشی در نمایشگاههای خودرو شاهد نبودیم. موتمنی تاکید کرد: این مساله سبب آسیبدیدن کسب و کار فعالان بازار بهویژه افرادی که نمایشگاههای خودرو را اجاره کرده بودند، شد. موتمنی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی اقتصادی و شیوع کرونا، اگر هم فعالیتهای اقتصادی آغاز شود بهنظر نمیرسد افراد برای خرید و فروش خودرو مراجعه کنند و پیشبینی میشود این شرایط تا چند ماه آینده و ریشهکن شدن کامل این ویروس ادامه داشته باشد. او ابراز امیدواری کرد با توجه به مسائل یاد شده سازمان امور مالیاتی بخشودگی مالیات سه ماهه یعنی بهمن، اسفندماه 98 و فروردینماه 99 این صنف را در دستور کار قرار دهد، زیرا نمایشگاههای خودرو سال گذشته در رکود بوده و با شیوع کرونا این رکود شدیدتر نیز شده است.
ارائه بسته حمایتی به صنعت خودرو
فربد زاوه، کارشناس بازار خودرو نیز گفت: احتمالا دولت به سیاق سالهای گذشته، بسته حمایتی از صنعت خودرو را که شامل وام کمبهره خرید خودرو باشد، ارائه میکند، ولی شیب تورم و بهای تمامشده رو به افزایش، شرایط را پیچیده میکند. او به «خبرآنلاین»، تصریح کرد: در همین تعطیلات عید و کرونا، دیدیم نرخ ارز بیش از 20 درصد افزایش داشته است و احتمالا اگر مسائل بینالمللی حل و فصل نشود که بعید است حرکتی تا نوامبر صورت گیرد تا قیمت نفت ترمیم شود که احتمالا اقدامات بینالمللی چندان موثر نخواهد بود، فشار بر تامین ارز را در کشور گستردهتر میکند که خود به معنای تشدید گرانی در کشور است. زاوه عنوان کرد: حتی با نرخ 30 درصد تورمی که خوشبینانه است و با حذف پراید و پژو405 تا پایان سال، به معنای خداحافظی خودروی زیر 100 میلیون تومان خواهد بود. این کارشناس بازار خودرو متذکر شد: اگر شرکتها مجددا با رویه قیمتگذاری دستوری حرکت کنند، دوباره ماشین تولید زیان آنها فعال میشود و سال را با زیانی جدید باید به پایان میرسانند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
کاهش قیمت خودرو در سال 99 امکانپذیر نیست
امیرحسن کاکایی در خصوص تأثیر تولید محصولات جدید بر کاهش قیمت ها اظهار داشت: با وجود دو قیمت کارخانه و قیمت بازار، کاهش قیمت ها از سوی خودروسازان به هیچ وجه وجود ندارد.
وی در خصوص خودروهای پرتیراژ داخلی گفت: قیمت ها در این بخش نیز زیان ده هستند. به عنوان مثال مبنای قیمت 38 میلیونی خودروی پراید، بهمن ماه 97 است و با وجود تورم 50 درصدی امکان کاهش آن میسر نیست.
عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران درخصوص قیمت بازار افزود: قیمت 70 میلیونی پراید ناشی از حباب ایجاد شده در بازار و برمبنای عرضه و تقاضای مبتنی بر سرمایه گذاری است نه بر مبنای عرضه و تقاضای واقعی مصرف کننده و تولید کننده.
کاکایی ادامه داد: قیمت معقول پراید 50 میلیون تومان است و قیمت فعلی براساس هیجان بازار شکل گرفته که درصورت افزایش تیراژ به تدریج کاهش می یابد.
وی بیان کرد: شرکت سایپا حداقل قیمت تمام شده خودرو و قطعات پراید را حدود 42.5 میلیون تومان اعلام نموده که حداقل برمبنای اقلام خریداری شده می بایست 50 میلیون تومان محاسبه شود.
این کارشناس صنعت خودرو تأکید کرد: درصورت اجرای استانداردهای آلایندگی این خودرو قیمت بالاتری نسبت به قیمت پایه فعلی خواهد داشت.
کاکایی با بیان اینکه قیمت های بازار بالاتر از قیمت های پایه است، گفت: کاهش قیمت ها به واکنش بازار می انجامد و بنده این اطمینان را می دهم که سیر نزولی خودرو را در سال 99 شاهد نخواهیم بود.
وی افزود: یک خودروی جدید در ابتدای ورود به بازار، تیراژ پایینی دارد و برای افزایش تیراژ به دو یا سه سال زمان نیازمند است که اصطلاحاً رمپاپ می گویند.
این کارشناس صنعت خودرو درخصوص داخلی سازی 90 درصدی قطعات در کشور گفت: در شرایط تحریم داخلی سازی 10 درصد باقی مانده و به دلیلی فقدان مواد اولیه آن در کشور امکان پذیر نیست و همین موضوع روند افزایش تیراژ را کند می نماید.
کاکایی قیمت فعلی خودرو را ناشی از وضعیت اقتصادی کشور دانست و یادآور شد: تقاضای واقعی یک میلیون و 200هزار دستگاه در سال است که تولید فعلی حدود 800هزار خودرو است.
وی با اشاره به افزایش مقطعی قیمت پراید همراه با افزایش تیراژ آن تصریح کرد: قیمت ها با میزان عرضه ارتباطی ندارد و علت اصلی آن وجود هیجان در بازار سرمایه گذاری و کاهش ارزش ریال است.
عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت متذکر شد: در نتیجه عرضه خودروهای جدید بر قیمت ها و هیجان بازار تأثیر چندانی نخواهد داشت اما در بلند مدت عملکرد قوی صنعت خودرو و ایجاد ارزش افزوده بالا به معنی افزایش قدرت اقتصاد کشور است و تأثیر آن بر ارزش ریال است که به تدریج به کاهش قیمت ها و ثبات آن می انجامد.
کاکایی در پایان با تأکید بر اهمیت اقتصاد خودرو خاطرنشان کرد: این اقتصاد در حال حاضر به شدت بیمار و تحت تأثیر اتفاقات کلانی است که در کشور واقع می شود؛ فلذا نرخ خودرو در کوتاه مدت کاهش نمی یابد مگر به دلیل تقویت ریال و اتفاقاتی از این دست.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
آیا قیمت خودرو، آتش زیر خاکستر می باشد؟
بازار خودرو پس از ماهها تلاطم، کمی آرام شده؛ معاملات تعطیل است و نمایشگاهداران میگویند که فعلا بنا ندارند که کرکره مغازههای خود را بالا بکشند؛شاید هم کرونا، آتش قیمت را به زیر خاکستر برد.
بازار خودرو پس از ماهها تلاطم، اسفند سال 98 را با آرامی سپری کرد. آن هم درست بعد از بالغ بر 20 ماه تلاطمی که همزمان با افزایش قیمت ارز، بازار خودرو را هم در برگرفته بود. اکنون شیوع کرونا شرایط بیسابقهای را نه تنها برای بازار خودروی ایران، بلکه برای تمامی کشورهای درگیر با شیوع این ویروس نامرئی به وجود آورده است.
خواب زمستانه بازار خودرو در بهار 99
تا پیش از اینکه کرونا بسیاری از بازارهای مختلف ایران را درنوردیده باشد، این دلالان بودند که مدام در بازار نقشآفرینی کرده و قیمتها را جابجا میکردند؛ تا جایی که حتی برخی بررسیها حکایت از آن داشت که این دلالان بودند که روزانه صدها آگهی ساختگی برای قیمت خودرو بر روی سایتهای پرمخاطب درج کرده و تلاش میکردند که به نوعی بازار را با قیمتهای مدنظر خود پیش برند؛ اما کرونا ترمز تمام این معاملات را فعلاً کشیده است.
بررسیهای میدانی خبرنگار مهر حکایت از آن دارد که بسیاری از سایتهای پرمخاطب خرید و فروش، کمتر معاملهای را به خود میبینند و اگرچه ممکن است که خرید و فروشهایی هم صورت گیرد، اما آنچه که بعنوان برآیند کلی این شرایط میتوان از آن برداشت کرد، به طور قطع، رکود شدید و عمیقی است که بازار خودرو را در برگرفته است.
در این میان برخی به این فکر افتادهاند که در این بازار برای مصرف خود، خریدهایی داشته باشند، اما از آنجا که چشمانداز برای آینده بازار چندان روشن نیست که این بحران کرونا، کی از کشور رخت برمیبندد، به همین دلیل بسیاری هم دست نگاه داشته اند و خودروهای کمتری به بازار عرضه میکنند. نکته حائز اهمیت دیگر آن است که بخشی از افرادی که عموماً خودروهای خود را به فروش میگذاشتند، مبالغ حاصل از آن را در راه سرمایهگذاری های جدید یا ورود به بازارهای دیگر یا حتی تبدیل خودروی خود به یک خودروی بهتر هزینه میکردند، اما اکنون اکثر بازارهای موازی نیز در رکود به سر میبرند و تنها احتمالی که در این میان وجود دارد آن است که برخی خودروهای خود را به معرض فروش میگذارند، بخواهند مبالغ حاصل از آن را در بازار پررونق سرمایه هزینه نمایند.
بازار خودرو تعطیل است
سعید موتمنی، رئیس اتحادیه صنف نمایشگاهداران خودرو در رابطه با وضعیت این روزهای بازار خودرو میگوید: قیمتهای خودرو نسبت به ایام پایانی سال هیچگونه تغییری نداشته است و بسیاری از افراد به دلیل اینکه چشم انداز روشنی از بازار خودرو و حتی اقتصاد ایران ندارند، تلاشی هم برای معامله در این بازار صورت نمیدهند و بازار با رکود شدیدی دست و پنجه نرم میکند.
وی افزود: اکنون بازار تعطیل است و قیمتهایی که در این رابطه ارائه میشود، به طور قطع منطقی نیست و بنابراین معامله در آن نیز خیلی با منطق همراه نخواهد بود. در شرایط کنونی اقتصادی و شیوع ویروس کرونا، اگر هم فعالیتهای اقتصادی آغاز شود به نظر نمیرسد افراد برای خرید و فروش خودرو مراجعه کنند و پیشبینی میشود این شرایط تا چند ماه آینده و ریشه کن شدن کامل این ویروس ادامه داشته باشد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.