شماره: 1381 / ۱۳۹۹ هجدهم فروردين
تعداد بازدید : 0
اعلام فراخوان پیشگیرانه توسط فولکس واگن
فولکس واگن استرالیا فراخوانی را برای 16098 دستگاه از مدل های 2012 تا 2014 گلف، جتا، پاسات، پولو و Caddy اعلام کرده است.
خودروهای فراخوان شده دارای نقصی در گیربکس DSG اتوماتیک دو کلاجه هفت سرعته خود هستند.
خودروهای فراخوان شده از 1 ژوئن 2011 تا 1 ژوئن 2015 فروخته شده اند.
فولکس واگن با اعلام این فراخوان در استرالیا اعلام کرده هیچ خودرویی در این کشور دچار این مشکل نیست و فراخوان اعلام شه صرفا جنبه پیشگیرانه دارد.
این نقص مربوط به نشت مایع در گیربکس است. فولکس واگن استرالیا گزارش کرده که نشت مایع می تواند منجر به از دست رفتن فشار در گیربکس و در نهایت کاهش عملکرد هدایت خودرو و افزایش خطر تصادف شود که می تواند آسیب جدی برای سرنشینان خودرو یا دیگر کاربران جاده در پی داشته باشد.
گفته می شود این نقص به یک قطعه داخلی گیربکس مربوط است که فشار زیادی را تحمل کرده و در نهایت منجر به نشت مایع می شود. این نقص می تواند با یک ارتقای نرم افزاری به جای تعویض سخت افزاری، اصلاح شود.
فولکس واگن استرالیا با تمام مالکان خودروهای مشمول تماس گرفته و از آن ها می خواهد برای بازبینی و تعمیر رایگان به نمایندگی ها مراجعه کنند.به طور کلی، 16098 دستگاه خودروی مشمول این فراخوان هستند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
عرضه 7 محصول جدید توسط ایران خودرو در سال جهش تولید
گروه صنعتی ایران خودرو درراستای پاسخ گویی به سلیقه و نیاز شهروندان، 7 محصول جدید در سال جهش تولید به بازار عرضه می کند.کیانوش پورمجیب معاون معاون تحقیقات ، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو گفت : این گروه صنعتی در سال جاری محصولات جدید رانا پلاس ، سورن پلاس ، سمند بهینه ، دنا پلاس اتوماتیک ، 207 پانوراما دستی و اتوماتیک وk132 را روانه بازار می کند.وی افزود: تولید و عرضه چهارمحصول صندوق دار k132 ، کراس اوورk125و هاچ بک k121 و دنای برقی از بهمن سال 99 تا بهمن 1401 در دستور کار این خودرو ساز قراردارد.
پورمجیب خاطرنشان کرد: خودروk132 که حاصل تفکر دانش ایرانی است برپایه پلتفرم ایران خودرو با 92 درصد ساخت داخلی ، تولید آن در بهمن سال جاری آغاز می شودوی خاطرنشان ساخت : این خودرو به گیربکس اتوماتیک و موتور ای. اف .7 توربوشارژ مجهز خواهدشد.معاون تحقیقات ، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو از عرضه خودرو ی 207 پانوراما در نیمه اول سال جاری خبردادو تصریح کرد: این خودرو در نیمه دوم سال جاری به گیربکس اتوماتیک تجهیز می شود.
پورمجیب درخصوص توسعه قوای محرکه هیبرید و برقی خاطر نشان کرد: محصول رانا و دنا پلاس را برای تولید در این بخش در نظرگرفته شده است و دنای برقی در نیمه اول سال 1400 قابل عرضه است .پورمجیب گفت : دنا پلاس به عنوان اولین محصول به گیربکس شش سرعته در سال جاری تجهیز می شود. طبق برنامه قرار است در سال جاری 10 هزار گیربکس دستی شش سرعته تولید شود.پورمجیب خاطرنشان کرد؛ گیربکسAMTشش سرعته اتوماتیک با 60 درصد داخلی سازی در سه ماه پایانی سال جاری آغاز می شود و قرار است در این سال یک هزار دستگاه از این نوع گیربکس تولید شود.وی با اشاره به طراحی پلتفرم اختصاصی ایران خودرو افزود: این پلتفرم قابلیت پوشش سگمنت های مختلف خودرو شامل سدان ، وانت ، هاچ بک و کراس اوور را خواهد داشت.
ولوو روی خود وهای خودران
تمرکز می کند
ولوو تصمیم دارد ساخت تکنولوژی خودروهای خودران را طی سال های آینده توسعه دهد.با توجه به این امر، ولوو در Zenuity سرمایه گذاری کرده است که یک شرکت سازنده نرم افزارهای هدایت خودران و کمک رانندگی است. این شرکت مستقل به منظور به حداکثر رساندن پتانسیل پیشرفت های Zenuity تاکنون، به دو بخش تقسیم خواهد شد.Zenuity در حال حاضر یک جوینت ونچر 50-50 بین ولوو کارز و Veoneer است. بخشی از این شرکت روی ساخت و تجاری سازی نرم افزار هدایت خودران نظارت نشده و تمرکز دارد و مالکیت آن در اختیار ولوو کارز خواهد بود. در عین حال، بخش دوم بر ساخت و تجاری سازی سیستم های کمک راننده پیشرفته تمرکز داشته و با Veoneer ادغام خواهد شد که یک شرکت تجهیزات ایمنی خودرویی واقع در استکهلم سوئد است.بر اساس این همکاری مشترک، Zenuity یک پلتفرم نرم افزاری قدرتمند برای سیستم های کمک راننده هوشمند و هدایت خودران ساخته که هر دو شرکت مالک استفاده از آن و توسعه آن را ادامه خواهند داد. بخش Zenuity ولوو روی ساخت نرم افزار هدایت خودران نظارت نشده تمرکز می کند که در نسل بعدی خودروهای مبتنی بر پلتفرم SPA2 ولوو ارائه خواهد شد. این شرکت جدید از ولوو کارز متمایز خواهد بود و کانال های توزیع مخصوص به خود را خواهد داشت.
تاتا هگزا رکورد فروش صفر را ثبت کرد!
در نتیجه شیوع ویروس کرونا، بازار خودروی بومی هند با کاهش فروش جدی مواجه شده است.هم چنین خودروسازان تولید خودروهای خود در این کشور را متوقف کرده اند چرا که دولت هند قرنطینه ای 21 روزه را در سراسر کشور اعلام کرده است. در این میان، تاتا موتورز رکورد فروش صفر را برای هگزا در ماه مارس 2020 به ثبت رسانده است.به نظر می رسد تاتا باید در ماه مارس تولید این خودرو را متوقف می کرد. تاتا تا فوریه BS4 هگزا را تولید کرده بود اما در ماه مارس حتی یک دستگاه از این خودرو را تولید یا عرضه نکرده است در حالی که این کارخانه تا اواسط ماه مارس فعال بوده است. مسلما تاتا موتورز هنوز تصمیم نداشته BS6 هگزا را تولید کند چرا که تولید آن را پس از اجرای قوانین آلایندگی BS6 آغاز خواهد کرد.تاتا هگزا BS6 همچنان از موتور 2.2 لیتری Varicor دیزلی بهره خواهد برد. این موتور در نسخه BS4 در دو تنظیم قدرت 148 و 154 اسب بخار و گشتاورهای 320 و 400 نیوتون متر ارائه می شود.
تولید ارزانترین خودروی برقی اروپا
توسط داچیا
برند داچیا، از شرکتهای زیرمجموعه رنو اعلام کرده است که تصمیم دارد تا ارزانترین خودروی برقی اروپا را در اوایل سال 2021 عرضه کند.داچیا برندی است که داستر کوچک را نیز عرضه میکند و گفته میشود که از زمان عرضه در سال 2004 تاکنون5 میلیون و 800 هزار دستگاه از این خودرو را در اروپا فروخته است.این خودروساز، طرح مفهومی آماده تولیدی به نام اسپرینگ الکتریک را اوایل هفته جاری معرفی کرد. این خودرو یک هاچبک کامپکت با ارتفاع بیشتر است. اسپرینگ الکتریک دارای رنگ بدنه خاکستری با هایلایتهای نارنجی روی رینگها، سپر، درها و آینهها، رکابهای درب و روشنایی الایدی است که طراحی نوآورانه داچیا را نشان میدهد. اما این خودرو همان رنو K-ZE مخصوص چین است که بهطور مشترک توسط رنو، نیسان و میتسوبیشی ساخته شده است.این خودرو در چین با قیمت 62 هزار یوآن به فروش میرسد که معادل13 هزار و 500 دلار است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 2
دوکلمه خبر
کاهش قیمت خودرو در سال 99 امکانپذیر نیست
امیرحسن کاکایی در خصوص تأثیر تولید محصولات جدید بر کاهش قیمت ها اظهار داشت: با وجود دو قیمت کارخانه و قیمت بازار، کاهش قیمت ها از سوی خودروسازان به هیچ وجه وجود ندارد.
وی در خصوص خودروهای پرتیراژ داخلی گفت: قیمت ها در این بخش نیز زیان ده هستند. به عنوان مثال مبنای قیمت 38 میلیونی خودروی پراید، بهمن ماه 97 است و با وجود تورم 50 درصدی امکان کاهش آن میسر نیست.
عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران درخصوص قیمت بازار افزود: قیمت 70 میلیونی پراید ناشی از حباب ایجاد شده در بازار و برمبنای عرضه و تقاضای مبتنی بر سرمایه گذاری است نه بر مبنای عرضه و تقاضای واقعی مصرف کننده و تولید کننده.
کاکایی ادامه داد: قیمت معقول پراید 50 میلیون تومان است و قیمت فعلی براساس هیجان بازار شکل گرفته که درصورت افزایش تیراژ به تدریج کاهش می یابد.
وی بیان کرد: شرکت سایپا حداقل قیمت تمام شده خودرو و قطعات پراید را حدود 42.5 میلیون تومان اعلام نموده که حداقل برمبنای اقلام خریداری شده می بایست 50 میلیون تومان محاسبه شود.
این کارشناس صنعت خودرو تأکید کرد: درصورت اجرای استانداردهای آلایندگی این خودرو قیمت بالاتری نسبت به قیمت پایه فعلی خواهد داشت.
کاکایی با بیان اینکه قیمت های بازار بالاتر از قیمت های پایه است، گفت: کاهش قیمت ها به واکنش بازار می انجامد و بنده این اطمینان را می دهم که سیر نزولی خودرو را در سال 99 شاهد نخواهیم بود.
وی افزود: یک خودروی جدید در ابتدای ورود به بازار، تیراژ پایینی دارد و برای افزایش تیراژ به دو یا سه سال زمان نیازمند است که اصطلاحاً رمپاپ می گویند.
این کارشناس صنعت خودرو درخصوص داخلی سازی 90 درصدی قطعات در کشور گفت: در شرایط تحریم داخلی سازی 10 درصد باقی مانده و به دلیلی فقدان مواد اولیه آن در کشور امکان پذیر نیست و همین موضوع روند افزایش تیراژ را کند می نماید.
کاکایی قیمت فعلی خودرو را ناشی از وضعیت اقتصادی کشور دانست و یادآور شد: تقاضای واقعی یک میلیون و 200هزار دستگاه در سال است که تولید فعلی حدود 800هزار خودرو است.
وی با اشاره به افزایش مقطعی قیمت پراید همراه با افزایش تیراژ آن تصریح کرد: قیمت ها با میزان عرضه ارتباطی ندارد و علت اصلی آن وجود هیجان در بازار سرمایه گذاری و کاهش ارزش ریال است.
عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت متذکر شد: در نتیجه عرضه خودروهای جدید بر قیمت ها و هیجان بازار تأثیر چندانی نخواهد داشت اما در بلند مدت عملکرد قوی صنعت خودرو و ایجاد ارزش افزوده بالا به معنی افزایش قدرت اقتصاد کشور است و تأثیر آن بر ارزش ریال است که به تدریج به کاهش قیمت ها و ثبات آن می انجامد.
کاکایی در پایان با تأکید بر اهمیت اقتصاد خودرو خاطرنشان کرد: این اقتصاد در حال حاضر به شدت بیمار و تحت تأثیر اتفاقات کلانی است که در کشور واقع می شود؛ فلذا نرخ خودرو در کوتاه مدت کاهش نمی یابد مگر به دلیل تقویت ریال و اتفاقاتی از این دست.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
تحقیق و توسعه کروز در سال گذشته منجر به بومیسازی صدها قطعه پیشرفته شد
واحد تحقیق و توسعه کروز از سال 1389 در دو بخش الکترونیک و مکانیک شروع به فعالیت کرد و تا امروز توانسته بسیاری از قطعات خودرو را بومی سازی کند.
شرکت صنایع تولیدی کروز با سه دهه فعالیت در زمینه تولید قطعات خودرو، در واحد تحقیق و توسعه خود اقدام به طراحی و بومی سازی بسیاری از قطعات پیشرفته خودرو کرده است. تحقیق و توسعه در این شرکت از دو واحد الکترونیک و مکانیک تشکیل شده که بالغ بر 250 نفر در زمینه پیشبرد داخلی سازی قطعات خودرو فعالیت دارند.
کروز به منظور در اختیار گرفتن بازارهای هدف که به دنبال کاهش قیمت تمام شده، کیفیت بالا و تنوع محصول است، از بدو تاسیس همواره توجه ویژه ای به امر تحقیق و توسعه داشته است. این واحد در کروز از سال 1389 در دو بخش الکترونیک و مکانیک شروع به فعالیت کرد و تا امروز توانسته بسیاری از قطعات خودرو را بومی سازی کند.
کروز در سال گذشته برای ارتقاء دانش فنی، کاهش هزینههای تولید، افزایش بهرهوری، بهینهسازی مواد، طراحی محصول و تغییرات مهندسی خود پروژه هایی به صورت موازی با دانشگاه های امیرکبیر، تهران و شریف پیش برده است و حدود 40 نفر از دانشجویان این دانشگاه ها در واحد تحقیق و توسعه مستقر هستند که در آینده با گذراندن واحدهای آموزشی می توانند جذب این واحد شوند. البته همانند کلیه پروژه های تحقیقاتی، نتیجه تحقیق و توسعه در این صنعت نیز در کوتاه مدت مشخص نمی شود و ممکن است ماه ها و یا بیش از یکسال زمان لازم باشد تا حاصل کار نمایان شود. کروز با درک این موضوع آینده نگری را اساس کار خود قرار داده که امروزه نتایج سال ها تلاش و فعالیت در این زمینه دیده می شود.
در سال گذشته کروز توانست با همت مهندسان خود و ارتباط با دانشگاه های مذکور به خودکفایی بسیاری از قطعات مانند کنترل بدنه نسل جدید تعدادی از خودروهای داخلی، مدل های متفاوت سوئیچ، ECU نسل جدید که دارای قابلیت های منحصر به فرد است، طراحی و ساخت اجزاء مکانیکی پلتفرم های برقی کروز و بهینه سازی آن شامل مجموعه جعبه الکترونیکی کنترل بدنه، متعلقات مکانیکی جعبه الکترونیک ECU، فیوزباکس ها و ... دست یابد. همچنین در این بنگاه اقصادی جهت پیشبرد روند بومی سازی قطعات، کمیته ای تخصصی با هدف بررسی نیازمندی ها و انتخاب پروژه ها و قطعات با اولویت بالا تشکیل شد که عوامل متفاوتی مانند مقرون به صرفه بودن، مواد و تجهیزات مورد نیاز و ... را امکان سنجی و بر این اساس زمینه طراحی و تولید قطعات مورد نظر فراهم می شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 2
خواب زمستانه بازار خودرو در بهار99
بازار خودرو پس از ماهها تلاطم، کمی آرام شده؛ معاملات تعطیل است و نمایشگاهداران میگویند که فعلا بنا ندارند که کرکره مغازههای خود را بالا بکشند؛شاید هم کرونا، آتش قیمت را به زیر خاکستر برد.
بازار خودرو پس از ماهها تلاطم، اسفند سال 98 را با آرامی سپری کرد. آن هم درست بعد از بالغ بر 20 ماه تلاطمی که همزمان با افزایش قیمت ارز، بازار خودرو را هم در برگرفته بود. اکنون شیوع کرونا شرایط بیسابقهای را نه تنها برای بازار خودروی ایران، بلکه برای تمامی کشورهای درگیر با شیوع این ویروس نامرئی به وجود آورده است.
خواب زمستانه بازار خودرو در بهار 99
تا پیش از اینکه کرونا بسیاری از بازارهای مختلف ایران را درنوردیده باشد، این دلالان بودند که مدام در بازار نقشآفرینی کرده و قیمتها را جابجا میکردند؛ تا جایی که حتی برخی بررسیها حکایت از آن داشت که این دلالان بودند که روزانه صدها آگهی ساختگی برای قیمت خودرو بر روی سایتهای پرمخاطب درج کرده و تلاش میکردند که به نوعی بازار را با قیمتهای مدنظر خود پیش برند؛ اما کرونا ترمز تمام این معاملات را فعلاً کشیده است.
بررسیهای میدانی حکایت از آن دارد که بسیاری از سایتهای پرمخاطب خرید و فروش، کمتر معاملهای را به خود میبینند و اگرچه ممکن است که خرید و فروشهایی هم صورت گیرد، اما آنچه که بعنوان برآیند کلی این شرایط میتوان از آن برداشت کرد، به طور قطع، رکود شدید و عمیقی است که بازار خودرو را در برگرفته است.
در این میان برخی به این فکر افتادهاند که در این بازار برای مصرف خود، خریدهایی داشته باشند، اما از آنجا که چشمانداز برای آینده بازار چندان روشن نیست که این بحران کرونا، کی از کشور رخت برمیبندد، به همین دلیل بسیاری هم دست نگاه داشته اند و خودروهای کمتری به بازار عرضه میکنند. نکته حائز اهمیت دیگر آن است که بخشی از افرادی که عموماً خودروهای خود را به فروش میگذاشتند، مبالغ حاصل از آن را در راه سرمایهگذاری های جدید یا ورود به بازارهای دیگر یا حتی تبدیل خودروی خود به یک خودروی بهتر هزینه میکردند، اما اکنون اکثر بازارهای موازی نیز در رکود به سر میبرند و تنها احتمالی که در این میان وجود دارد آن است که برخی خودروهای خود را به معرض فروش میگذارند، بخواهند مبالغ حاصل از آن را در بازار پررونق سرمایه هزینه نمایند.
بازار خودرو تعطیل است
سعید موتمنی، رئیس اتحادیه صنف نمایشگاهداران خودرو در رابطه با وضعیت این روزهای بازار خودرو میگوید: قیمتهای خودرو نسبت به ایام پایانی سال هیچگونه تغییری نداشته است و بسیاری از افراد به دلیل اینکه چشم انداز روشنی از بازار خودرو و حتی اقتصاد ایران ندارند، تلاشی هم برای معامله در این بازار صورت نمیدهند و بازار با رکود شدیدی دست و پنجه نرم میکند.
وی افزود: اکنون بازار تعطیل است و قیمتهایی که در این رابطه ارائه میشود، به طور قطع منطقی نیست و بنابراین معامله در آن نیز خیلی با منطق همراه نخواهد بود. در شرایط کنونی اقتصادی و شیوع ویروس کرونا، اگر هم فعالیتهای اقتصادی آغاز شود به نظر نمیرسد افراد برای خرید و فروش خودرو مراجعه کنند و پیشبینی میشود این شرایط تا چند ماه آینده و ریشه کن شدن کامل این ویروس ادامه داشته باشد.
برخی هنوز هم به معاملات امید دارند
در همین روزهای رکودی در بازار خودرو، اما هستند برخی از افرادی که باز هم آگهیهایی را برای فروش خودروهای خود منتشر میکنند. بر اساس آگهیهای منتشر شده، یک دستگاه اچ سی کراس صفر مدل 98 برای فروش 210 میلیون تومان، برلیانس 220 صفر مدل 98 برای فروش 150 میلیون تومان، پژو 207 صندوقدار صفر 220 میلیون تومان، پراید 141 معادل 61 میلیون تومان، تیگو 5 مدل 99 معادل 143 میلیون تومان، حواله تیبا فروردین 99 نیز 55 میلیون تومان قیمتگذاری شده است.
همچنین جک S5 صفر 460 میلیون تومان، آزرا 2007 با 182 کیلومتر کارکرد 285 میلیون تومان، پژو 405 دوگانه سوز مدل 91 و کارکرد 245 هزار کیلومتر 60 میلیون تومان، پژو 206 خاکستری مدل 95 با کارکرد 100 کیلومتر 70 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 5 نیز 135 میلیون تومان قیمتگذاری شده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
19 اقدام ویژه ضدکرونائی سایپا برای آغاز تولید در سال جدید
گروه خودروسازی سایپا با هدف حفظ جریان تولید در کشور و پاسخ به تعهدات خود در زمینه تحویل خودرو به مشتریان، 19 اقدام درون سازمانی و برون سازمانی را بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا انجام داده تا با تلاش در جهت حفظ سلامت کارکنان خود، تولید محصولات در سال جدید را پس از تایید ستاد ملی مقابله با کرونا آغاز کند.
سال گذشته تمامی خطوط و سالن های تولید گروه خودروسازی سایپا تا 28 اسفندماه سال 98 فعال بوده اما با لطف الهی و به دلیل اجرای موثر و صحیح اقدامات لازم و پروتکلهای بهداشتی در زمینه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مشکلی در خصوص حفظ سلامت کارکنان این گروه خودروسازی پیش نیامد؛ بر این اساس، این اقدمات در آغاز سال جهش تولید گسترده تر شده و با جدیت بیشتری اجرا خواهند شد تا علاوه بر تضمین سلامت پرسنل، تولید محصولات سایپا برای پاسخ به تعهدات به مشتریان از سر گرفته شود.
براین اساس، نخستین اقدام درون سازمانی این گروه خودروسازی تشکیل کارگروه تخصصی مقابله با شیوع کروناویروس در سایپا در نخستین روزهای اسفند 98 بود تا با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در ادامه ستاد ملی مقابله با کرونا اقداماتی جهت جلوگیری از شیوع ویروس کووید-19 در سطح گروه سایپا انجام شود.
ضدعفونی مداوم مبادی ورودی، سرویسهای حمل و نقل، سطوح و سالنهای تولید به همراه نصب مخازن محلول ضدعفونی در سطح شرکتهای گروه جهت استفاده پرسنل از جمله اقدامات درون سازمانی گروه خودروسازی سایپا در جهت گندزدایی از محیط کاری کارکنان بود.
همچنین بلافاصله بعد از اعلام مشاهده نمونههایی از مبتلایان به ویروس کرونا در کشور، از صبح روز سوم اسفندماه 98 هرروز و در هر شیفت کاری تبسنجی و تستهای پزشکی از تمام کارکنان در مبادی ورودی شرکتهای گروه انجام شد و در ادامه نیز با تغییر شیفتهای کاری، ضمن کاهش مدتزمان حضور کارکنان در هر شیفت، فعالیت رستورانهای کارکنان متوقف و سرو غذا در سطح شرکت ممنوع شد. علاوه براین، تمامی ظروف، یخچال، دستگاههای پخت و پز موجود در واحدها جمعآوری شد و برای موارد ضروری استفاده از ظروف یکبارمصرف در دستور کار قرار گرفت.
در زمینه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی نیز بنر، پوستر و دستورالعملهای رعایت بهداشت فردی در تمام نقاط شرکت جهت ارتقای سطح آموزش کارکنان نصب و پیامک های آموزش بهداشت فردی بهطور مستمر و روزانه برای تمام کارکنان گروه خودروسازی سایپا ارسال شد.
تامین و توزیع ماسک و دستکش بهداشتی در میان کارکنان نیز از دیگر اقدام های گروه خودروسازی سایپا در بخش درون سازمانی بوده است.
اما گروه خودروسازی سایپا پس از شیوع بیماری کرونا و در راستای عمل به مسئولیتهای اجتماعی خود، مجموعه ای از اقدامات برون سازمانی را برای کمک به شبکه نظام سلامت کشور به صورت جهادی در دستور کار قرار داد.
راهاندازی دو سایت تولید ماسک بهداشتی با ظرفیت روزانه 25 هزار عدد ماسک در شرکت سایپاآذین و یکی از شرکت های زنجیره تامین گروه خودروسازی سایپا یکی از این اقدامات در واپسین روزهای سال98 بود.
همچنین در نخستین روزهای سال جدید و با وجود تعطیلات نوروز و همچنین محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کووید-19، خط تولید جهادی محلول ضدعفونیکننده در کمتر از سه روز در شرکت طیف سایپا تجهیز و راه اندازی و با دریافت گواهینامه استاندارد سیب سلامت از سازمان غذا و دارو به تولید محلول های ضدعفونی کننده سطوح و دست زیر نظر کارشناسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شد.
علاوه بر تولید محلول و محصولات مورد نیاز شبکه بهداشتی کشور، گروه خودروسازی ساپیا برای ارج نهادن به تلاشهای شبانه روزی جهادگران عرصه سلامت، ارائه خدمات رایگان خودرو شامل حمل خودرو به نمایندگی، اجرت تعمیرات و سرویسهای دورهای را برای پزشکان و پرستاران فعال در واحدهای درمانی مقابله با بیماری کرونا در نظر گرفت.
از دیگر اقدامات قابل اشاره در حوزه خدمات پس از فروش گروه خودروسازی سایپا برای مقابله با شیوع بیماری کرونا می توان به توسعه خدمات غیرحضوری و برقراری میز خدمت با استفاده از بسترهای اینترنتی جهت مشتریان و خریداران اشاره کرد که منجر به کاهش تعداد قابل توجهی از سفرهای درون شهری شده است.
همیاری در اجرای پویش ملی #درخانه بمانیم از طریق ارائه خدمات امدادی در درب منازل توسط امدادخودرو سایپا، راهاندازی نخستین سامانه آموزش آنلاین تعمیرات فنی خودرو توسط سایپایدک با هدف توسعه آموزش غیرحضوری، تمدید گارانتی محصولات سایپا توسط سایپایدک و ارائه خدمات در محل با هدف جلوگیری از تردد مشتریان در سطح شهرها و نمایندگیها و افزایش 20 درصدی ناوگان خدمت در محل توسط سایپا با هدف پوشش گسترده خدمات به مشتریان نیز از دیگر اقدامات خدمات پس از فروش گروه خودروسازی سایپا برای مقابله با ویروس کووید-19 بوده است.
این اقدامات سایپا باعث شد دبیر ستاد ملی کرونا کشور با ارسال نامه ای به مدیرعامل سایپا از اقدامات این گروه تقدیر کرده و نیز فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران در بازدید از خط تولید محلول ضدعفونیکننده سایپا اقدام مدیران ارشد سایپا را ایفای یک نقش مسئولانه اجتماعی با درک از نیاز اجتنابناپذیر و قطعی کشور در حوزه خدماترسانی عمومی بداند و از این که سایپا ظرفیت و توان خود را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اختصاص داده از این مجموعه قدردانی کند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.