شماره: 1372 / ۱۳۹۸ بيست اسفند
تعداد بازدید : 0
دستور مدیرعامل گروه سایپا برای تولید ماسک بهداشتی
سید جواد سلیمانی؛ مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در راستای تعهد ملی و مسئولیتهای اجتماعی این گروه دستور داد شرکت سایپاآذین از شرکت های زیرمجموعه گروه سایپا که امکانات و تجهیزات خیاطی و دوخت را در اختیار دارد، تولید ماسکهای بهداشتی جهت کمک به شبکه سلامت کشور برای مبارزه با کرونا را آغاز کند.
به گزارش سایپانیوز، براساس این دستور، از روز دوشنبه شرکت سایپاآذین که وظیفه تولید قطعات با زمینه نساجی برای محصولات گروه خودروسازی سایپا را به عهده دارد، بخش قابل توجهی از توان تولیدی خود را به تولید ماسک اختصاص داد.
بنابر اعلام مرکز ارتباطات و امور بینالملل گروه سایپا، ماسکهای تولیدی در این گروه خودروسازی با رعایت پروتکلهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و به استانها و مناطقی که درگیری بیشتری با بیماری کرونا دارند، ارسال میشود.
برای اجرای این اقدام جهادی، فضای ایزوله و بهداشتی در کارگاه دوخت و مهارت شرکت سایپاآذین ایجاد شده و تولید روزانه چندین هزار ماسک در آن آغاز می شود.
همچنین مدیرعامل گروه سایپا در نامهای جداگانه به زنجیره تامین این گروه خودروسازی اعلام کرد سایپا آمادگی دارد تا با شرکتهایی که توانایی و امکان تولید ماسک و سایر اقلام مورد نیاز در مقابله با بیماری کرونا دارند، در قالب قراردادهای فیمابین همکاری کند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
مدیرعامل ایران خودرو خبر داد:
آمبولانس های ایران خودرو دیزل آماده تحویل به ناوگان امدادی کشور
همزمان با ولادت امام علی (ع)، آمبولانسهای پیشرفتهای که توسط ایران خودرو دیزل تجهیز شده برای استفاده در ناوگان امدادی کشور و خدمترسانی به ستاد مبارزه با کرونا با حضور قائم مقام وزیر صمت و مدیرعامل ایران خودرو آماده تحویل به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد.
ایکوپرس_ فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو در بازدید از آمبولانسهای آماده تحویل به وزارت بهداشت، از زحمات و تلاشهای جامعه پزشکی و پرستارانی که در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا هستند، قدردانی کرد.وی گفت: ایرانخودرو آماده هر گونه همکاری با وزارت بهداشت، درمان، آموزش پزشکی و تجهیز کاروانهای سلامت این وزارتخانه است.
مقیمی تصریح کرد: از 63 دستگاه آمبولانسی که قرار بود به وزارت بهداشت تحویل داده شود، امروز 50 دستگاه آماده تحویل شده و 13 دستگاه باقیمانده نیز بهزودی ترخیص و تحویل خواهد شد.
وی تاکید کرد: آمبولانسهای تحویل شده از نوع اسپرینتر 315 بنز دیزلی است که با عالیترین استانداردهای زیست محیطی روز از منظر شاسی و تجهیزات پزشکی ساخته و تحویل میشود.
اقدامات پیشگیرانه ایران خودرو در مقابله با ویروس کرونا
مقیمی ضمن تاکید بر لزوم همکاری تمامی ارگانها و دستگاههای دولتی درخصوص مقابله با ویروس کرونا در کشور افزود: در شرکت ایران خودرو با کنترلهای شبانهروزی و پایشهای مستمر سلامت کارکنان و به کارگیری ساز و کارهای متنوع در پیشگیری از ابتلای کارکنان به کرونا، امکان ورود این ویروس به ایران خودرو به حداقل رسیده است.
مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به رعایت نکات پیشگیرانه در این شرکت از جمله ضدعفونی کردن سالن های تولیدی، توزیع ماسک،کنترل مستمر دمای بدن پرسنل، کاهش ساعات کاری بانوان و مرخصی اجباری آن دسته از کارکنان که در گروه حساس قرار دارند توجه به سلامت پرسنل را از اولویت های مهم ایران خودرو در این روزها بر شمرد.
وی گفت: اقدامات پیشگیرانه ایران خودرو افزون بر کارکنان، در سطح خانواده ها نیز گسترش یافته و اقلام و بسته های بهداشتی و آموزشی در اختیار خانواده ها نیز قرار گرفته و خواهد گرفت
مقیمی، رعایت بهداشت فردی از مهمترین اقدامات پیشگیرانه شیوع ویروس کرونا دانست و خاطر نشان کرد : با تدابیر اندیشیده شده و پایش های مستمر سلامت پرسنل و ضد عفونی محیط کار، هرگونه مورد مشکوک مبتلا به کرونا به مراکز تخصصی درمانی منتقل میشود.
درآمد هزاران میلیاردى دولت
از طریق واردات خودرو
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به سودآورى بالاى واردات خودرو براى دولت تاکید کرد: واردات خودرو به روش دولتى نه تنها قیمتها را کاهش نمیدهد بلکه به خاطر تعرفه بالا، منجر به افزایش قیمت این خودروها نیز خواهد شد.مهدى دادفر با اشاره به آزادسازى واردات در سال99 اظهار کرد: واردات خودرو دو سال است که به صورت غیر منطقى قطع شده بنابراین ادامه روند واردات هم حق واردکننده و هم مردم است، اما اجراى این موضوع با توجه به پافشارى رییس بانک مرکزى بر عدم خروج ارز، بعید به نظر مىرسد.
او اضافه کرد: البته واردکنندگان روشهای واردات بدون انتقال ارز را پیشنهاد کردهاند ولى دولت و بانک مرکزى آنها را نپذیرفت، بنابراین اگرچه این موضوع در بودجه سال99 آورده شده اما اجراى آن در شرایط فعلى تا حدودى دور از تصور است.
دادفر با تاکید بر اینکه واردات در شرایط فعلى قیمت خودروهاى خارجى را ارزان نخواهد کرد، گفت: با توجه به تعرفه بالاى خودروهاى وارداتى، افزایش نرخ ارز و سود بالاى بازرگانى، واردات منجر به کاهش قیمت خودروهاى خارجى نخواهد شد بلکه فقط درآمد هزاران میلیاردى عاید دولت خواهد کرد.دبیر انجمن واردکنندگان خودرو خاطرنشان کرد: به طور مثال قیمت یک خودروى وارداتى 35هزار دلارى با تعرفه 95درصد و ارز 14هزار تومانى، حدود 820میلیون تومان مىشود که اگر 20درصد عوارض را هم به آن اضافه کنیم، هزینه تمام شده این خودرو بیش از یک میلیارد خواهد شد که البته باید با قیمتى بالاتر به مشتوى عرضه شود؛ بنابراین با این قیمتها متقاضى چندانى براى خودروهاى خارجى وجود نخواهد داشت.به گفته دادفر، درصورتى که دولت تعرفه واردات را تا حدود 20درصد کاهش دهد، واردکنندگان مىتوانند از طریق واردات بدون انتقال ارز، خودروهاى خارجى را با قیمتى کمتر به مشترى عرضه کنند؛ در غیر این صورت اگرچه واردات تا حدودى کسبوکار روبه تعطیلى واردکنندگان را حفظ مىکند اما نه به سود مردم بوده و نه توسعه خدماتى در پى خواهد داشت.
آئودی A3 اسپرتبک مدل 2021 معرفی شد
دقیقا هشت سال پس از رونمایی آئودی A3 اسپرتبک و چهار سال پس از آخرین فیس لیفت آن، اکنون نسل چهارم این خودرو برای مدل 2021 به صورت آنلاین رونمایی شده است.A3 جدید مدلی تکاملی است. طراحی این خودرو آشنا است و پلتفرم آن نسخه ای از MQB فولکس واگن است.A3 جدید همچنان دارای چراغ های جلویی است که در به روز رسانی آن در سال 2016 دیده شده بود و در کنار جلوپنجره شش ضلعی نمادین آئودی قرار دارد.این مدل جدید دارای طول 4.34 متر و عرض 1.82 متر است که آن را 30 میلی متر کشیده تر و 35 میلی متر عریض تر از مدل کنونی کرده است. فاصله بین دو محور و ارتفاع این خودرو بی تغییر باقی مانده اند.کابین A3 مدل 2020 دارای ساختاری شبیه به محصولات اخیر این خودروساز است و از نمایشگر اصلی تعبیه شده در داشبورد و دریچه هایی زاویه دارتر بهره می برد.نمایشگر اصلی این خودرو 10.1 اینچی است و یک پانل تجهیزات تمام دیجیتال پشت فرمان آن تعبیه شده است. سایز دقیق این تجهیزات تایید نشده است اما آپشن پلاس آن 12.3 این اعلام شده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اعلام جزئیات و شرایط آزادسازی واردات خودرو در لایحه بودجه 99
عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 99 مجلس شورای اسلامی ضمن بیان شرایط آزادسازی واردات خودرو بر اولویت آزادی واردات ماشینآلات راهسازی و خودروهای هیبریدی تاکید کرد.
محسن کوهکن در خصوص موضوع آزادسازی واردات خودرو در بودجه 99 اظهار داشت: دولت در لایحه بودجه 99 ردیفی به این امر اختصاص نداده و آنچه در کمیسیون تلفیق تصویب شد مربوط به آزادسازی واردات ماشینآلات راهسازی است و در خصوص سایر خودروها اولویت با آزادسازی واردات خودروهای هیبریدی مطرح گردید.
وی افزود: البته ساز و کار اعمال حقوق گمرکی، سود بازرگانی و تعرفه در اختیار دولت است و نباید اشتباه برداشت شود که هدر لایحه سال 99 اگر اشاره شده به مفهوم آزادسازی واردات خودرو بدون هیچ قید و بندی است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاستهای کلی قانون برنامه و بودجه و دستورالعمل قواعد بالادستی گفت: میبایست در انتظار نظر شورای نگهبان در خصوص کلیت مصوبه کمیسیون تلفیق باشیم که آیا ایرادی به این بخش وارد است یا خیر البته آنچه ابتدا به ذهن میرسد این است که از لحاظ شرع و قانون اساسی ایرادی به این مصوبه وارد نباشد.
کوهکن با بیان اینکه آزادسازی واردات عمدتا به ماشین آلات راهسازی مربوط می شود، گفت: عمر مفید ماشینآلات راهسازی موجود در کشور عمر مفیدشان رو به اتمام است و نیازمند تجویز آزادی واردات این خودروها هستیم.
وی ادامه داد: نکته مهم در این خصوص این است که آزادسازی واردات ماشینآلات راهسازی و هیبریدی بدون انتقال ارز با منشا داخلی است به این معنی که امکان حواله ارز از داخل برای این دو نوع خودرو وجود ندارد و نمیبایست منشا این ارز داخلی باشد.
عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 99 مجلس شورای اسلامی در پایان در خصوص زیرساختها و مقدمات اجرای این طرح خاطرنشان کرد: نحوه اجرا و جزئیات آن در چارچوب آییننامه اجرایی دولت مقرر میشود و دولت است که میبایست زمینه اجرای آن را فراهم نماید.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
آزاد شدن واردات خودرو باعث افزایش مصرف ارز و گرانی آن می شود
14 اسفندماه متن بودجه سال 99 کل کشور که در کمیسیون تلفیق مجلس تصویب و برای تایید شورای نگهبان به عنوان «قانون بودجه 1399 کل کشور» به این شورا ارسال شده، منتشر شد. آنچه در قانون بودجه جلب توجه می کرد مجاز بودن واردات خودرو بود که پس از دو سال اجازه داده شده بود.
مطابق بند الحاقی 7 لایحه بودجه سال 99، در سال آینده واردات خودروهای سبک و سنگین (با اولویت خودروهای ترکیبی (هیبریدی)) و ماشینآلات معدنی و راهسازی با ارز منشا خارجی طبق قوانین و مقررات مجاز است.
واردات خودروهای سبک و سنگین که پس از گذشت بیش از دو سال در قانون بودجه اجازه داده شده، ما را بر آن داشت تا در زمینه بند الحاقی 7 لایحه بودجه و تاثیر آن بر رونق واردات خودرو و تعدیل قیمتها در این حوزه با برخی کارشناسان به گفت وگو بنشینیم.
در این زمینه یک استاد دانشگاه گفت: دولت در سال 96 و پیش از شروع دور تازه تحریمها، با جلوگیری از واردات خودرو به پیشواز کنترل واردات و مصرف ارز رفت.
«امیرحسن کاکایی» افزود: امروز در شرایطی به سر میبریم که صادرات نفت بسیار کاهش یافته و با مشکلاتی که ویروس کرونا در سطح جهان به وجود آورد، قیمت نفت تا چند ماه آینده روند نزولی خواهد داشت، بنابراین درآمدهای ارزی سال آینده پایین آمده و شرایط از سال های 97 و 98 سخت تر می شود.
وی ادامه داد: مجاز بودن واردات خودروهای سبک و سنگین در بودجه 99 می تواند مصرف ارز را افزایش دهد، زیرا به دلیل تحریم نبودن واردات خودرو و تشنه بودن بازار، واردات خودروهای خارجی افزایش خواهد یافت.
کاکایی بیان داشت: این عمل هر چند شاید در ابتدا کاهش قیمت خودروهای خارجی را در بازار رقم بزند، اما در نهایت موجب افزایش شدید نرخ ارز می شود که نتیجه آن افزایش 40 تا 50 درصدی نرخ تورم خواهد بود و جامعه تاب آن را نخواهد داشت.
وی گفت: لحاظ کردن چنین تصمیمی که در بودجه نیز گنجانده شده، در شرایط کنونی خیلی عجیب است و تبعات منفی زیادی خواهد داشت، «شاید هم دولت پیش بینی بهتر شدن صادرات را داشته است.»
عضو هیات علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت با اشاره به نیاز ناوگان سنگین حمل و نقل کشور به نوسازی بیش از 200 هزار دستگاه خودرو، یادآور شد: طرح نوسازی این ناوگان در سالهای گذشته به دلیل نبود بودجه لازم انجام نشد و احتمال می رود در این حوزه بتوان به واردات پرداخت.
وی ادامه داد: در دو سال گذشته با فعال شدن نهضت داخلی سازی، حتی برای ارتقای ساخت داخل خودروهای سنگین و تجاری حرکت های خوبی را شاهد بودیم.
کاکایی تاکید کرد: هر چند معتقدیم ارز باید بهجای واردات خودروی کامل به واردات فناوری، قطعات حساس و خطوط تولید تخصیص یابد، اما با دید مثبت واردات خودروهای سنگین و تجاری نیز می تواند در این شرایط گزینه خوبی باشد.
وی یادآوری کرد: اینکه در قانون بودجه 99 به اولویت واردات خودروهای هیبرید اشاره شده، ظاهر قشنگی دارد، اما باید پرسید مگر مشکل آلودگی تهران و کلانشهرها موضوع خودرو است؟
این استاد دانشگاه افزود: امروز ثابت شده دلیل اصلی آلودگی شهرها وجود نیروگاهها و کارخانجات و همچنین تردد خودروهای فرسوده بهویژه اتوبوس ها و خودروهای تجاری سنگین فرسوده است.
وی در عین حال گفت: واقعیت این است که هر زمان دولت ارز در اختیار داشته، هیچ کس نتوانسته جلوی واردات را بگیرد.
به گفته کاکایی، حتی با وجود این بند قانونی در بودجه، محال است مونتاژکاری خودرو در کشور رونق بگیرد، زیرا تحریم های آمریکا صنعت خودرو و قطعه سازی را نشانه گرفته است.
وی تاکید کرد: بازار واردات خودرو بین دو تا سه میلیارد دلار پتانسیل جذب ارز دارد که با افزایش نرخ ارز، می تواند تورم بالای 50 درصدی را رقم بزند که برای جامعه بسیار خطرناک است؛ به جای آن باید روی کمک به تولید از جنبه های مختلف کار کرد.
این کارشناس صنعت خودرو، تولید چهار مدل خودروی جدید از سوی ایران خودرو و سایپا را یادآور شد و گفت: اینها موفقیت های بزرگی است که در زمان تحریم ها حاصل شده و اگر سرمایه گذاران بدانند ثبات در سیاستگذاری ها وجود دارد، تقویت تولید بیش از پیش میسر خواهد شد.
خودروی وارداتی ارزان تمام نمیشود
در این ارتباط، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو می گوید: با توجه به گفته های رئیس کل بانک مرکزی که «مخالف هرگونه واردات بدون انتقال ارز هستم»، بعید است این بند از قانون بودجه 99 قابلیت اجرایی پیدا کند.
«مهدی دادفر» معتقد است که این یک حرکت نمایشی برای ایجاد آرامش روانی در بازار است، زیرا با در نظر داشتن چالشهایی همچون افزایش تعرفه ها، سختگیرانه شدن استانداردها، افزایش نرخ ارز و افزایش عوارض و حقوق گمرکی، خودرو نمیتواند با قیمت ارزان به دست مصرف کننده برسد.
وی یادآور شد: امروز فعالان بازار خودرو و نمایشگاهداران، به دلیل افزایش شدید قیمت ها از یک طرف و شیوع ویروس کرونا از طرف دیگر، با تعطیلی گستره مواجه شده اند و چنین شعارهایی به هیچ عنوان کارگشا نیست.
دادفر ادامه داد: مگر اینکه دولت واردات را آزاد کرده و تعرفه گمرکی را تا حداکثر 20 درصد پایین بیاورد و در این صورت شاید بتوان این بند از قانون بودجه را اجرایی کرد.
این مقام صنفی، در عین حال یادآور شد: خودروی خارجی با هر قیمتی همیشه مشتری خاص خود را دارد، اما فراموش نکنیم که واردات خودرو همیشه به عنوان شاخصی برای قیمتگذاری خودروهای داخلی محسوب می شود و روی قیمت خودروهای داخلی تاثیرگذار است.
وی ادامه داد: بنابراین بازار هدف آن فقط پنج درصد جامعه را شامل نمیشود، بلکه تعیین کننده قیمت در بازار داخلی نیز هست.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو پیش بینی کرد اوج تقاضا برای خودروهای خارجی در نهایت 100 هزار دستگاه باشد و پنج درصد جامعه که در سال های گذشته متقاضی خودروهای خارجی بودند، به نیم تا یک درصد کاهش یابند.
وی، به ممنوعیت واردات خودرو در دو سال گذشته اشاره کرد که سرمایهگذاران زیادی را از این بخش خارج کرد و گفت: امروز نیز شرایط اطمینان بخشی برای فعالان این عرصه و بازگشت آنها وجود ندارد.
دادفر تاکیدکرد: باید در تدوین قوانین، مقررات و بخشنامه ها نظر تشکل ها یا فعالان واقعی بخش خصوصی اخذ شود؛ کاری که کمتر شاهد آن هستیم.
«کوروش طواحن» یک نمایشگاهدار خودروهای خارجی در مرکز پایتخت است که از حدود چند ماه پیش این کسب و کار را رها کرده است.
وی گفت: بسیاری واردکنندگان خودرو در یکی دو سال گذشته از این بازار خارج شده و سرمایه های خود را در جای دیگر به کار بسته اند، بنابراین نمی توان رونق سابق را در این بازار انتظار داشت.
طواحن معتقد است همه منتظرند ببینند که در این بازار چه اتفاقی خواهد افتاد و تا زمانی که بودجه شکل اجرایی به خود نگیرد، اتفاق خاصی را انتظار نخواهیم داشت.
بررسیها نشان میدهد تا دو سال پیش، 680 شرکت در زمینه واردات خودرو فعالیت میکردند که با ممنوعیت واردات، اکنون 9 شرکت واردکننده خودرو باقی ماندهاند که آنها نیز با حداقل ظرفیت خود کار میکنند.
بازار خودروهای وارداتی حدود دو سال گذشته با تغییرات پی در پی سیاست ها روبرو بود؛ بسته شدن 6 ماهه سامانه ثبت سفارش، افزایش تعرفههای گمرکی آن، تغییر نرخ ارز و یکسان سازی آن، سبب شده تا در این بازار جهش قیمت ها را مشاهده کنیم.
بازار خودروهای وارداتی دست دوم نیز از این تغییرات بی تاثیر نبود و بی آنکه رونقی در آن ایجاد شده باشد، دچار حباب قیمتی شده و هر کس در آن قیمتی را اعلام میکند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
گرهگشایی صنعت قطعهسازی با تسهیلات 5000 میلیاردی
به گفته نایب رییس انجمن صنایع همگن قطعهسازی، با توجه به اینکه کمبود نقدینگی قطعهسازان به شدت دست و پای آنها را بسته و توان خرید و موجودی انبارها آنها را با مشکل مواجه کرده است، در صورت عدم پرداخت تسهیلات 5000 میلیارد تومانی، آینده این صنعت به شدت با چالش روبرو خواهد شد.
در حالی که چند روز گذشته دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان در رابطه با تعطیلی حداقل دو ماهه قطعهسازان در صورت عدم پرداخت تسهیلات 5000 میلیارد تومانی وعده داده شده، هشدار داد؛ مهدی مطلبزاده - نایب رییس این انجمن - با بیان اینکه در حال حاضر طبق محاسبات صورت گرفته توسط قطعهسازان میزان بدهی خودروسازان به قطعهسازان حدود 35 هزار میلیارد تومان است، اظهار کرد: طبق مصوبه، تسهیلات 5000 میلیارد تومانی که قرار بود توسط بانکهای عامل در اختیار دو خودروساز بزرگ قرار گیرد تا آنها نیز بدهی خود را به قطعهسازان پرداخت و نقدینگی قطعهسازان را تامین کنند تا در حقیقت چرخ صنعت خودروسازی کشور همچنان بچرخد، تاکنون فقط 15 درصد از 5000 میلیارد تومان، آن هم به یکی از دو خودروساز پرداخت شده است و خودروساز دیگر مبلغی هنوز دریافت نکرده است.
وی افزود: شیوع ویروس کرونا و تصویب نشدن لایحه FATF در بلوکه شدن تمامی نقل و انتقالات مالی با مبدأ ایران تاثیرگذار بوده است. ضمن اینکه پیش از این، واردات مواد اولیه برای ما دشوار بود. باوجود اینکه قطعهسازان مهارت دور زدن تحریمها را بلد بودند اما کمبود نقدینگی دست آنها را بسته و توان خرید مواد اولیه را از آنها سلب کرد؛. بنابراین رشد تولید برای موجودی انبارهای قطعهسازان کاهش یافت.
نایب رییس انجمن صنایع همگن قطعهسازی ضمن یادآوری این نکته که خرید مواد اولیه داخلی به صورت نقدی انجام میشود و این کمبود نقدینگی دست قطعهسازان را خالی گذاشته است، تصریح کرد: پرداخت تسهیلات میتواند نقدینگی مورد نیاز قطعهسازان را تامین و قدرت خرید آنها را افزایش دهد. لذا لازم است که هرچه سریعتر انبارهای قطعهسازان با دریافت تسهیلات تکمیل شوند اما در صورت عدم پرداخت تسهیلات، به دلیل کمبود مواد اولیه، تولید در سال آینده با چالش جدی مواجه خواهد شد. این در حالی است که با توجه به اینکه در روزهای پایانی هستیم و قطعهسازان نسبت به اشتغال 550 هزار نفری مجموعه خود تعهداتی دارند، در شرایط نامساعدی قرار خواهیم گرفت.
مطلبزاده علت عدم پرداخت این تسهیلات را اینگونه اعلام کرد که با توجه به اینکه این مبلغ در ردیف وجوه اداره شده نیست، بانکهای عامل نیز تمایلی به پرداخت ندارند؛ لذا بانکها باید این تسهیلات را از موجودی خود تامین کنند که این موضوع کار را دشوار و روند اجرایی شدن را زمانبر میکند.
این در حالی است که به اعتقاد دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو این نگرانی وجود دارد که اگر این تسهیلات تا پایان سال جاری پرداخت نشود، مصوبه به طور خودکار ابطال خواهد شد که در این صورت در سال آتی مصیبت بزرگی چندین ماه برای قطعهسازان به وجود خواهد آمد تا بتوانند آن را تمدید کنند؛ بنابراین لازم است که بخش عظیمی از رقم باقیمانده تسهیلات در آخرین روزهای سال جاری پرداخت شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
تعزیرات حکومتی تهران:
دست ما برای برخورد با گرانفروشی خودرو بسته است
مدیرکل تعزیرات استان تهران میگوید از آنجایی که سازمانهای مسئول مبنای قیمتی مشخصی برای خودرو تعیین نکردند سازمان متبوعش نمیتواند با گرانفروشی چارچرخ ها در بازار برخورد کند.
محمدعلی اسفنانی مدیر کل تعزیرات استان تهران درباره گرانی خودرو در بازار، گفت: از آنجایی که در حال حاضر مبنای قیمتی مشخصی برای خودرو وجود ندارد، نمیتوان با گرانفروشی در بازار برخورد کرد زیرا سازمان تعزیرات برای برخورد با گرانفروشان باید مبنای قیمتی داشته باشد به طور مثال زمانیکه سازمان مسئول، قیمت گوشت قرمز را 100 تومان اعلام می کند اگر این کالا در بازار 101 تومان به فروش رسد مصداق گرانفروشی بوده و ما به آن به راحتی برخورد می کنیم.
وی با بیان اینکه هیچ سازمانی قیمت خودرو را تعیین نکرده است، افزود: مسئولان باید قیمت خودروهای تولید شده توسط تمامی خودروسازان را به سازمان تعزیرات اعلام کنند تا در صورت گرانفروشی در بازار ما با آن برخورد کنیم.
اسفنانی اظهارات برخی مسئولان مبنی بر اینکه فروش آنها 5 درصد زیر قیمت بازار است را حرفی نادرست و غیرحقوقی دانست و اظهار کرد: مگر قیمت بازار را می توان مبنای بهای خودرو دانست، ممکن است در روزهای آینده قیمت این کالا در بازار 10 برابر بهای فعلی شود.
مدیر کل تعزیرات استان تهران تصریح کرد: فروش خودرو 5 درصد زیر قیمت بازار پذیرفتنی نیست زیرا قیمتها در بازار توسط دلالان تعیین میشود، مادامیکه این مبنا اصلاح نشود سازمان تعزیرات نمی تواند به موضوع گرانی بهای خودرو در بازار ورود کند.
وی با بیان اینکه قیمت کالاها در بازار باید توسط تولیدکننده تعیین و تعدیل شود، اضافه کرد: با رقابت درست میان تولیدکنندگان قیمت خودرو در بازار تعدیل می شود.
اسفنانی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت یا سایر دستگاه های مسئول باید مبنای قیمت خودرو را مشخص کنند، اضافه کرد: شیوه قیمت گذاری خودرو باید مشخص شود تا سازمان تعزیرات بتواند با گرانفروشی در بازار برخورد کند در صورت مشخص بودن قیمتها حتی میتوان بنگاه های معاملاتی را نیز بررسی و در صورت خرید و فروش بیش از قیمتِ مبنا، با آنها برخورد کرد.مدیر کل تعزیرات استان تهران درباره نحوه برخورد سازمان تعزیرات با گرانفروشی خودرو در بازار، گفت: در حال حاضر اگر فردی از گرانفروشی شکایت کند، سازمان تعزیرات از وزارت صنعت، معدن و تجارت قیمت خودرو استعلام گرفته و پس از تایید این وزارتخانه، با گرانفروشان برخورد میکند که این شیوهی معقول و کارآمدی برای برخورد با گرانفروشان نیست.
کرونا باعث سقوط فروش خودرو در استرالیا شد !
فروش خودرو در بازار استرالیا در دومین ماه سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10.3 درصد کاهش یافته است.بر اساس گزارشی که در وب سایت caradvice آمده است، فروش خودرو در بازار استرالیا در ماه فوریه سال 2020 میلادی باری دیگر یک کاهش دو رقمی را تجربه کرده و به 79 هزار و 940 دستگاه رسیده است. این بدان معناست که میزان فروش خودرو در این کشور نسبت به فوریه 2019 میلادی 10.3 درصد کاهش داشته است.به نظر می رسد که بازار فروش خودرو در استرالیا نیز همانند بسیاری دیگر از کشورهای جهان تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا و سایر مسائل اقتصادی با بحران مواجه شده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.