شماره: 1370 / ۱۳۹۸ چهاردهم اسفند
تعداد بازدید : 0
تغییر در ساعات و شیفتهای کاری شرکت سایپا
سایپا در ادامه اتخاذ تمهیدات ویژه برای حفظ سلامت کارکنان خود و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ساعات و شیفتهای کاری خود را تغییر داد.
بهگزارش سایپانیوز، با تاکید و دستور مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و مصوبات کمیته پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این مجموعه، ساعات کاری پرسنل و شیفتهای کاری سایپا تغییر کرد.
بر این اساس شیفت کاری اول از ساعت 7 صبح تا 13:30، شیفت کاری دوم از ساعت 13:30 تا 20 و شیفت کاری سوم از ساعت 20 تا 00:45 بامداد خواهد بود.
این اقدام با هدف عدم سرو غذا در هر شیفت و کاهش ریسک احتمال ابتلای کارکنان شرکت سایپا به بیماری کووید-19 و ویروس کرونا صورت گرفته است.
همچنین با تاکید مدیرعامل سایپا برنامهریزی صورتگرفته بهگونهای است که خللی در امر تولید محصولات و سایر فرایندهای کاری سایپا در هفتههای پایانی سال ایجاد نشود.
برنامه جدید کاری سایپا در ادامه تمهیدات قبلی برای جلوگیری از شیوع کرونا نظیر گندزدایی فضاهای عمومی، ضدعفونی کردن سطوح و سالنهای تولیدی، تست مداوم پرسنل و کنترل مبادی ورودی شرکت، ارتقای مهارت کارکنان در خودمراقبتی و سایر پروتکلهای مدنظر سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اتخاذ شده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
اخبار
خودرو بازهم ارزانتر میشود!
عضو اتحادیه فروشندگان اتوموبیل و نمایشگاهداران گفت: در صورت ادامه روند فعلی باز هم شاهد کاهش قیمتها در روزهای آینده خواهیم بود.علیرضا پورحسنی در خصوص تاثیر ویروس کرونا بر وضعیت فروش خودرو آن هم در روزهای پایانی سال گفت: معاملات ماشین در فضاهای عمومی و پر رفت و آمد انجام میشود و با توجه به اینکه در روزهای اخیر مردم از حضور در این اماکن اجتناب میکنند پس طبیعی است که شاهد افت محسوس معاملات خودرو در روزهای اخیر باشیم.وی ادامه داد: ما 60 درصد بازار عید را از دست دادیم و دیگر نباید انتظار اتفاق خاصی در سال 98 باشیم.پورحسنی در خصوص آخرین وضعیت قیمت خودروها گفت: در هفته گذشته با افزایش قیمت ارز و رفتن به لیست سیاه FATF قیمتها روند صعودی به خود گرفت اما باز شدن کانال مالی و کنترل قیمت ارز باعث کاهش قیمتها شد که اینها عوامل بینالمللی هستند. در حوزه داخلی آن دسته از مالکان ماشین که با هدف کسب سود اقدام به ثبتنام خودرو کرده بودند اکنون با وجود گسترش ویروس و تعطیلی شهر و آینده مبهم این افراد به دنبال فروختن خودرو به هر قیمتی هستند زیرا سال آینده مدل آنها یکسال قدیمی میشود از طرف دیگر اکنون کمتر فردی دنبال خرید خودرو است. همچنین دغدغه اصلی مردم خرید ماسک و پیدا کردن مواد ضد عفونی و مریض نشدن است تا اینکه خودرو معامله کنند.وی در پایان تصریح کرد: در صورت ادامه روند فعلی باز هم شاهد کاهش قیمتها در روزهای آینده خواهیم بود.
چپاول مشتریان خودرو با رمز کرونا
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس میگوید خودروسازان هر روز برای افزایش قیمت خودرو بهانهای دارند، در واقع این شرکتها از آب گل آلود ماهی گرفته و در شرایط کنونی که جامعه با ویروس کرونا درگیر است چراغ خاموش مردم چپاول میکنند.
بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش قیمت خودرو، گفت: با شرایط فعلیِ خودروسازان، امیدی به اصلاح صنعت خودروسازی وجود نداشته و عاقبت خوشی در انتظار این صنعت نیست. خودروسازان به دلیل انحصاری بودن پاسخگو نیستند و این وضعیت با تغییر مدیران عامل آنها نیز اصلاح نمیشود.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه در تمام جلسات کمیسیون اصل 90 با دستور کار بررسی وضعیت صنعت خودروسازی مطرح میشود که با روی کار آمدن مدیرعامل جدید وضعیت خودروسازی ها بهتر خواهد شد اما به دلیل مشکلات اساسی موجود در ساختار و سیستم خودروسازیها با این تغییرات نیز هیچ یک از برنامهها اجرایی نشده و مشکلات برطرف نمیشود.
وی اظهار کرد: از آنجایی که بخش زیادی از اختلاف قیمت خودرو در بازار و نمایندگی به جیب رانتخواران و سوداگران -که در پشت پرده با خودروسازان در ارتباط هستند- میرود، نمیتوان امیدی به کنترل قیمت چهارچرخ ها داشت.
این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: مادامی که قانون ساماندهی صنعت خودرو اجرایی و واردات آزاد و این صنعت رقابت پذیر نشود، وضعیت بهبود نمی یابد.
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: خودروسازان نمیتوانند پاسخگوی نیاز بازار باشند در نتیجه افزایش قیمت خودرو موضوع دور از انتظار نیست.
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودروسازان به حیاط خلوت دولت تبدیل شدند، تصریح کرد: خودروسازان هر روز برای افزایش قیمت خودرو بهانهای دارند، در واقع این شرکتها از آب گل آلود ماهی گرفته و در شرایط کنونی که جامعه با ویروس کرونا درگیر است چراغ خاموش مشتریان را چپاول کرده و به آنها ظلم میکند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
بومی سازی 20 قطعه مهم موتور مولد برق کاتر پیلار در ایتکو
شرکت توربین توان گستر ایرانیان ( ایتکو ) موفق شد 20 قطعه مهم موتور مولد برق کاتر پیلار 3520 را بومی سازی کند . شرکت ایتکو در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی و بومی سازی قطعات موتورهای نیروگاهی ، اقدام به طراحی و تولید قطعات موتور های نیروگاهی خصوصا موتورهای کاتر پیلار 3520 کرده است .
تامین این قطعات بدلیل تحریم آمریکا در داخل و خارج کشور دشوار است و با هزینه های چند برابری امکان پذیر است .
برخی از موتور های مولد برق کاترپیلار داخل کشور بدلیل کمبود قطعه متوف می باشند. ایتکو با توجه به دانشی که در طراحی، احداث، راه اندازی، اورهال، تامین و تولید قطعات نیروگاه های تولید پراکنده دارد برای تامین نیازهای نیروگاهی شرکت های دارنده موتور های مولد برق مقیاس کوچک اعلام آمادگی می کند .
ایتکو اطلاعات ارزشمندی از قطعات موتورهای نیروگاهی بویژه موتور کاتر پیلار را گردآوری کرده است که این شرکت را برای طراحی و تولید قطعات یادشده در کوتاه ترین زمان ممکن توانمند می سازد.
ایتکو تا کنون بسیاری از قطعات مورد نیاز نیروگاه های تحت مدیریت خود را بومی سازی کرده و در موتورهای نیروگاهی خود نیز از آن ها استفاده کرده است که آزمون های تئوریک و عملیاتی را با موفقیت پشت سرگذاشته است.
برخی از قطعات داخلی سازی شده عبارتند از : کوپلینگ ، ایمپلر و رینگ نازل توربوشارژر ، سنسور اندزه گیری دما ، ترانسفورمر ، هیتر جکت واتر ، بیلوز خروجی دود ، لرزه گیر آب ، انواع واشر سر سیلندر ، سیل های آب بند ، تسمه کوپلینگ موتور و قطعات دیگری که در بخش های داغ و سرد موتور کار برد دارد .
مهندسی معکوس ، طراحی ، تهیه نقشه ، تامین مواد ، تست های تئوریک و کاربردی و ساخت تمامی این قطعات توسط مهندسان شرکت توربین توان گستر ایرانیان در داخل کشور انجام شده است و آماده عرضه به متقاضیان می باشد . کلیه قطعات تولیدی روی موتور های مولد برق کاتر پیلار تست شده که آزمایش های آن تماما موفقیت آمیز بوده است .
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
هشدار انجمن خودروسازان ایران
دبیر انجمن خودروسازان ایران در رابطه با الزام اجرایی شدن ارتقای خودروهای سواری به استاندارد یورو 5 در شرایط تحمیل شده ناشی از تحریمهای ظالمانه هشدار داد.
احمد نعمتبخش اظهار کرد: قانون هوای پاک در زمان به امضا رسیدن برجام و زمانی که مسائل خوشبینانه تصور میشد، تنظیم شد. یکی از آییننامههای قانون مذکور بر این اساس بود که از ابتدای سال 1398، استاندارد خودروها را به یورو 5 ارتقا دهیم اما به دلیل مشکلات به وجود آمده از تحریمها، سال گذشته به درخواست انجمن خودروسازان ایران نامهای به وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون اول رییس جمهور ارسال شد تا اجرای برخی از بندهای آییننامه قانون مذبور را تا رفع تحریمها به حالت تعلیق درآورند.
دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: با توجه به اینکه سوخت یورو 5 با 10 ppm گوگرد، عرضه سراسری نشد و اجرای استاندارد یورو 5 نیز نیازمند تکنولوژیهای جدید به ویژه برای خودروهای اتوماتیک است که ما فاقد آنها هستیم؛ اما دولت مصوب کرد تا به مدت یک سال اجرای استاندارد یورو پنج عقب بیفتد و قرار شد از ابتدای فروردین ماه سال 99 اجرا شود. اخیرا نیز مکاتباتی با وزارت صمت داشتهایم که در این یک سال نه تنها هیچ تسهیلاتی فراهم نشده، بلکه تحریمها شدیدتر هم شدهاند.
وی افزود: همچنین براساس «بند الف قسمت (2) مصوبه شماره 157386 / ت56229 ه سال 97» هیات وزیران، مصوب شد تا به ازای سه خودروی دیزلی تولیدی که استاندارد یورو 5 EEV داشته باشد، یک خودرو فرسوده از رده خارج شود.
نعمتبخش ادامه داد: طبق طرح نوسازی ناوگان حملونقل فرسوده که 22 بهمن دو سال پیش توسط رییس جمهور اعلام شد، قرار است که 50 درصد مبلغ خودروی جایگزین در جهت کمک به دارندگان خودروهای فرسوده توسط دولت پرداخت شود که خودروها ارزانتر به دست متقاضیان برسد تا اثر تورمی ناشی از هزینه حمل و نقل کاهش یابد؛ لذا خروج یک کامیون فرسوده در قبال تولید سه کامیون با استاندارد یورو 5 EVV مغایر با طرح نوسازی است؛ چراکه با پرداخت نیمی از هزینهها توسط دولت، با از رده خارج کردن یک خودرو به ازای تولید سه خودرو، افزایش قیمت کامیونها را در پی خواهد داشت. بنابراین ما خواستار لغو این بند نیز شدیم اما در پاسخ به هر دو درخواست ما، تنها اجرای هر دو بند مصوبه مذکور یکسال به تعویق انداخته شد.
اثر تورمی مضاعف ناشی از اسقاط یک کامیون با تولید سه خودرو
وی با تاکید بر اینکه طرح از رده خارج کردن یک خودرو فرسوده به ازای هر سه خودروی تولیدی دیزلی اثر تورمی مضاعف دارد، گفت: زمانی که به طور نمونه جایگزینی یک خودرو کامیون فرسوده با نو، برای دارنده خودرو گران تمام شود، اثر تورمی خواهد داشت؛ چراکه حملونقل باری کالاها توسط کامیونها صورت میگیرد. زمانی که قیمت کامیون گرانتر تمام شود، حملونقل تمام کالاها نیز منجر به افزایش قیمت آنها خواهد شد.
دبیر انجمن خودروسازان ایران تاکید کرد: ذرات معلق عامل اصلی 86 درصد روزهایی هستند که سطح آلایندگیها در هوا زیاد است که عمدتا توسط اتوبوسها، کامیون و موتورسیکلتها تولید شده و ربط چندانی به خودروهای سواری ندارد. علاوه براین فلزات گرانبهایی که در کاتالیست خودروهای یورو 5 استفاده میشود، نسبت به خودروهای یورو4 بسیار گرانتر شده است. به طور مثال قیمت یک کاتالیست موتور TU5 ایرانخودرو در سال 95، 200 هزار تومان بوده که اکنون دو میلیون و 400 هزار تومان رسیده است و در واقع فلزات مورد استفاده در کاتالیستها 10 برابر گران شده که موجب افزایش قیمت خودروها خواهد شد.
ابتدا سوخت را تامین کنید، سپس دستور ارتقا خودرو دهید
وی یادآور شد: در حال حاضر با فریزشدن قیمتها از بهمن ماه سال گذشته، شرکتهای خودروساز متحمل ضرر و زیان هنگفتی شدهاند، حال اگر بتوانیم استاندارها را به یورو 5 برسانیم باز هم زیان بیشتری ایجاد خواهد شد. علاوه بر این، سوخت مناسب این خودروها نیز فراهم نیست و این نبود سوخت متناسب به کاتالیستهای خودرو و در نتیجه موتور آن آسیب میزند. در همه جای دنیا این موضوع شناخته شده و پذیرفته شده است که هر زمان قرار است ارتقا آلایندگی خودروها صورت گیرد، ابتدا باید به دنبال تولید و توزیع سوخت مناسب آن رفت.
دبیر انجمن خودروسازان ایران هشدار داد: هشدار ما این است که با گران شدن مواد اولیه مورد استفاده در کاتالیستها و باتوجه به اینکه قیمتهای خودروسازان دستوری است و آنها را به زیان رسانده، چطور میتوان ارتقا استاندارد از یورو 4 به یورو 5 داشته باشیم. در حالی که برای هر خودرو به طور متوسط دو الی چهار میلیون تومان به قیمتها افزوده خواهد شد. علاوه براین به دلیل اینکه سوخت استاندارد مناسب فراهم نیست، پس از مدت کوتاهی کاتالیست و موتور خودرو آسیب دیده و برای دارنده خودرو دردسرساز میشود.
وی افزود: از دولت محترم میخواهیم مصوبه شماره 157386 / ت56229 ه، بند الف (1 و 2) خود را تاشش ماه پس از رفع تحریمها تمدید کنند؛ در غیر این صورت از ابتدای سال آینده، 90 درصد خودروهای سواری شماره گذاری نخواهند شد که وضعیت متلاطم بازار فعلی را آشفتهتر خواهد کرد؛ ( اختلاف قیمت بیشتر کارخانه با قیمت بازار). متاسفانه یکی از معضلات صنعت خودرو همین اختلاف زیاد قیمت کارخانه و قیمت بازار است. بارها پیشنهاد شده که اجازه دهند خودرو در حاشیه بازار به فروش رسد اما کسی جرات تصمیم گیری در این مورد را ندارد. بنابراین تا زمانی که دو قیمت برای خودرو وجود دارد، رانت و فساد صف طویل دلالان وجود خواهد داشت؛ لذا در صورت عدم اصلاح مصوبه مذکور هیات دولت و عدم شمارهگذاری خودروها در سال آینده قیمت خودرو سواری در بازار (با عدم عرضه) به شدت افزایش یافته و مشکلات فعلی را دو چندان خواهد کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
اقدامات ایساکو برای مقابله با ویروس کرونا:
تعداد بازدید : 0
ایران خودرو خدمات پس از فروش را به در منازل مشتریان برد
حوزه خدمات پس از فروش ایرانخودرو همراستا با شرایط فعلی کشور در مقابله با ویروس کرونا، با پیشنهاد استفاده از خدمات در محل مورد نظر مشتریان، هموطنان را به حضور حداقلی در اماکن عمومی دعوت کرد.
بنابر گزارش روابط عمومی شرکت امدادخودرو ایران، مشتریان گروه صنعتی ایرانخودرو، بدون نیاز به مراجعه حضوری به نمایندگیهای خدمات پس از فروش میتوانند از امکانات غیرحضوری تعریف شده برای دریافت انواع خدمات، از طریق کانالهای ارتباطی همچون شماره تلفن 096440، اپلیکیشن ایساکو و یا وبسایت به آدرس https://096440.com درخواست خود را ثبت و خدمات خودرویی را در محل مورد نظر دریافت کنند.
نگاهی به اقداماتی که توسط شرکت خدمات پس از فروش ایرانخودرو در محل مشتریان قابل ارائه است:
راه اندازی تلفنی:
کارشناسان مرکز پاسخگویی ایرانخودرو (096440) در24 ساعت شبانه روز آماده هستند تا در صورتی که نقص فنی خودرو به صورت ایمن از طریق مشاوره تلفنی توسط راننده قابل رفع باشد، با راهنمایی لازم ایراد برطرف شود. این خدمات توسط امدادخودرو ایران در راستای سیاستهای مشتریمداری گروه صنعتی ایرانخودرو به صورت رایگان ارائه خواهد شد.
خدمات عمومی امدادی:
این خدمات شامل تامین و نصب باتری کمکی، تامین سوخت، بازکردن دربهای خودرو، پنچرگیری و تنظیم باد، تعویض زاپاس و تامین رینگ و لاستیک است که توسط ناوگانهای امدادسریع، امدادپلاس و حمل در محل مشتری، برای بیشتر خودروها، فارغ از برند کارخانه سازنده خودرو ارائه میشود.
امدادسریع:
در صورت توقف خودرو به دلیل ایراد فنی و یا حادثه در هر لحظه از شبانهروز و در هر نقطه از کشور که امکان دسترسی خودرو امداد از طریق راههای تعریف شده وزارت راه و شهرسازی وجود داشته باشد، همکاران ما در محل حاضر شده و تعمیرات سبک امدادی که طی مدت کمتر از 20 دقیقه قابل انجام باشد را انجام خواهند داد.
امدادپلاس:
عیبیابی و تعمیرات برخی از ایرادهای خودرو در محل، مستلزم صرف زمانی بیشتر از زمان تعریف شده در امداد سریع است، امداد پلاس با هدف جلوگیری از حمل خودرو، صرفهجویی در وقت مشتریان و انجام خدمات تعمیرگاهی سبک راه اندازی شده است و خدماتی همچون تعویض قطعاتی مانند رادیاتور، پمپ هیدرولیک، دینام و دهها مورد دیگر را به انجام میرساند.. خدمات امداد پلاس نیز بهصورت شبانه روزی ارائه می شود.
امدادگلس:
خدمات تعویض انواع شیشه، چراغ، آینه و تعمیر قفلهای درب خودرو در محل توسط ناوگان امداد گلس برای خودروهای گروه صنعتی ایران خودرو ارائه میشود. در حال حاضر این خدمت در شهر تهران راه اندازی شده و به زودی در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.
سرویس در محل AUTOCLICK:
اتوکلیک، برای انجام سرویسهای دورهای (تعویض روغن، شمع، فیلترها، لنت ترمز و …) و خدمات تعمیراتی خودرو در محل، قابل استفاده است. مشتریان میتوانند با استفاده از اپلیکیشن ایساکو یا سامانه اخذ نوبت در وبسایت امدادخودرو ایران و یا تلفن سراسری 096440 از این خدمات بهرهمند شوند. سرویسهای دورهای خودرو در تمامی ایام هفته از ساعت 7 الی19 با اخذ نوبت از کانالهای ارتباطی توسط متخصصین این شرکت ارائه میشود.
امدادسوئیچ:
از جمله خدماتی که در «امداد سوئیچ» تدارک دیده شده میتوان به مواردی همچون ارائه خدمات امدادی مرتبط با کلیه ایرادات قفل درب خودروهای گروه پارس، سمند، 405، تندر90، گروه 206 و رانا، ایرادات مرتبط با سوئیچ خودرو شامل تعریف کد سوئیچ، تعریف ایموبلایزر (تعریف چیپ)، شکستن سوئیچ و ساخت تیغه، تعویض مغزی سوئیچ، رفع ایراد برقی سوئیچ، مفقودی سوئیچ، ساخت سوئیچ یدک، مشکلات مربوط به گیرنده و فرستنده قفل مرکزی و تعویض کامل مجموعه سوئیچ به همراه برنامه در محل مشتری اشاره کرد.
حمل خودرو:
در نهایت اگر با وجود تمام خدمات قایل ارائه به صورت غیرحضوری، امکان راهاندازی خودرو در محل، وجود نداشت، حمل انواع خودرو با شیوههای نوین و استاندارد با توجه به نوع خودرو متوقف شده و شرایط محیطی، توسط ناوگان امدادی در طول 24 ساعت شبانه روز، انجام میگیرد. ناوگان حمل با دارا بودن انواع خودروسوار و خودروبر، عملیات امدادرسانی و حمل را در سطح استانداردهای بینالمللی انجام میدهند.
خرید آنلاین خدمات امدادخودروایران:
کارت اشتراک طلایی:
کارت طلایی امدادخودروایران در حال حاضر در سطوح مختلف که شامل کارت طلایی سال و کارتهای طلایی یک تا چهار ستاره است. عمده خدمات کارت طلایی شامل پوشش زیان ناشی از تصادفات، سوانح، سرقت و انجام تعمیرات فنی خودرو می باشد. همچنین پاسخگویی به درخواست مشتریان، راهنمایی و راهاندازی تلفنی، اطلاع رسانی، پیگیری امور مشتریان، مشاوه فنی، انجام فعالیتهای امدادی به صورت شبانهروزی، حمل و جابجایی خودرو و انتقال سرنشینان به صورت رایگان، ارایه سرویسهای ادواری، نگهداری و تحویل 4 حلقه لاستیک از دیگر خدمات کارت های طلایی است.
کارت اشتراک امدادسیار:
با خرید اشتراک امداد سیار از خدمات شبانهروزی این شرکت شامل راهنمایی و راهاندازی تلفنی، امدادسریع، امدادپلاس، امدادگلس، حمل خودرو، سرویس در محل و امدادسوئیچ بهرهمند شوید.
شرکت خدمات پس از فروش ایرانخودرو در پایان با آرزوی سلامتی برای یکایک هموطنان، آمادگی کامل خود را نسبت به ارائه خدمات غیرحضوری با استفاده از بزرگترین ناوگان امدادی در سراسر کشور، بهصورت شبانهروزی اعلام کرد. این شرکت از هموطنان خواست، برای مقابله با ویروس کرونا، در مواقع غیرضروری از منزل خارج نشده و در صورت نیاز به خدمات خودرویی از امکانات این مجموعه بهرهمند شوند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
دوکلمه خبر
بلایی که کرونا بر سر بازار خودرو آورد
پایش میدانی بازار خودروی پایتخت و نمایشگاههای خودرو حاکی از به صفر رسیدن معاملات دارد، موضوعی که به اعتقاد کارشناسان بیش از هر چیز ناشی از شیوع ویروس کرونا است.
بررسی قیمتهای بازاری حاکی است از چهارشنبه هفته گذشته (هفتم اسفندماه) تا عصر دیروز قیمتها دستخوش تغییر نشده و همان کاهش هفت تا 12 میلیون تومانی در خودروهای داخلی و افت 20 تا 40 میلیون تومانی خودروهای مونتاژی تا آن تاریخ نسبت به هفته قبل از آن مشاهده میشود.
دیروز در گروه سایپا، هر دستگاه پراید 111 به 63.5 میلیون تومان، پراید 131 سفید به 59 میلیون تومان، پراید 131 با تنوع رنگ 61 میلیون تومان، پراید 132 سفید 63 میلیون تومان، پراید 132 با تنوع رنگ 64 میلیون تومان، پراید 151 به 64 میلیون تومان، تیبا رینگ فولادی 68 میلیون تومان، تیبا رینگ آلومینیومی 73 میلیون تومان، تیبا 2 سفید 75.5 میلیون تومان، تیبا 2 با تنوع رنگ 76.5 میلیون تومان، ساینا ساده 75 میلیون تومان، ساینا فول 75 میلیون تومان، ساینا اتوماتیک 93 میلیون تومان، کوئیک دندهای 87 میلیون تومان و کوئیک دندهای R 91 میلیون تومان قیمتگذاری شدند.
دیروز در گروه ایران خودرو، هر دستگاه سمند ال ایکس 102.2 میلیون تومان، سمند ای اف 7 به 114 میلیون تومان، سمند ای اف 7 دوگانهسوز 127 میلیون تومان، سورن 127 میلیون تومان، دنا تیپ 1 به 146 میلیون تومان، دنا تیپ 2 به 161 میلیون تومان، دنا پلاس تیپ 1 به 168 میلیون تومان، دنا پلاس توربو 186 میلیون تومان، پژو 405 جی ال ایکس 95 میلیون تومان، پژو 405 جی ال ایکس دوگانهسوز 116 میلیون تومان، پژو 405 اس ال ایکس 110 میلیون تومان، پژو پارس دوگانهسوز 138 میلیون تومان، پژو پارس ال ایکس 134 میلیون تومان، پژو پارس اتوماتیک 158 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 2 ساده 99 میلیون تومان و نوع فول آن 102 میلیون تومان قیمت خوردند.کارشناسان معتقدند روند نزولی قیمتها از زمان برداشته شدن مجدد نرخها از سایت های خودرویی مثل دیوار، باما و غیره آغاز شده، اما مراجعه نکردن مشتریان به بازار نمایشگاهها به دلیل شیوع ویروس کرونا عاملی است که کاهش شدید تقاضا و در نتیجه افت قیمتها را رقم زده است.در این زمینه، «سعید موتمنی» رئیس اتحادیه نمایشگاه داران پایتخت میگوید: به جرات میتوان گفت این روزها کسب و کارهای همکاران این حوزه نسبت به پیش از شایع شدن ویروس کرونا تا 80 درصد کاهش داشته است.وی گفت: این روزها حتی مشتریان برای پرسیدن قیمت نیز مراجعه نمیکنند و نمایشگاهداران نیز در بهترین حالت به مشاوره تلفنی بسنده میکنند.
موتمنی در عین حال با اشاره به نزدیک شدن به ایام پایانی سال، گفت: چند سالی است که تقاضا برای خرید در فروردین و اردیبهشت بیشتر از اسفندماه است، بر این اساس افرادی که فکر میکنند با نگه داشتن خودرو در ایام پایانی سال میتوانند سود بیشتری ببرند، در اشتباهند.وی بیانداشت: افرادی که به دنبال خودرو برای مسافرت های نوروزی بودند، ماهها قبل خرید خود را انجام دادهاند.بررسی قیمت ها حاکی است قیمت برخی خودروهای مونتاژی بدون تغییر نسبت به چهارشنبه گذشته، با افت 20 تا 40 میلیون تومانی مواجه شده که از آن جمله کاهش 20 میلیون تومانی پژو 2008، افت 30 تا 40 میلیون تومانی سراتو و کاهش 20 میلیون تومانی هایما اس 7 قابل اشاره است.
ویروس کرونا که رسما کووید – 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از 50 کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.