شماره: 1341 / ۱۳۹۸ اول بهمن
تعداد بازدید : 0
اخبار
برای توسعه فعالیت اقتصادی تان، روی ما حساب کنید!
بانک ملی ایران آمادگی دارد تا تسهیلات لازم برای توسعه فعالیت های تولیدی، بازرگانی و خدماتی اشخاص حقیقی یا حقوقی را در قالب عقد مشارکت مدنی فراهم کند.
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، مشارکت مدنی یکی از عقود موثر برای توسعه فعالیت های اقتصادی اشخاص حقیقی و حقوقی است که در آن سهم الشرکه نقدی یا غیرنقدی متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی، به نحو مشاع و به منظور انتفاع طبق قرارداد با بانک تقسیم می شود.
این تسهیلات فرصتی مناسب برای ایجاد، توسعه، تکمیل و نوسازی واحدهای تولیدی اعم از صنعتی، معدنی، کشاورزی، مسکن و همچنین توسعه امور وارداتی و صادراتی است و اشخاص می توانند در قالب آن، طرف معامله بانک قرار گیرند.
بانک ملی ایران از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه بالغ بر 51 هزار و 645 فقره تسهیلات مشارکت مدنی به ارزش 255 هزار و 578 میلیارد ریال پرداخت کرده است.
همچنین این بانک در 9 ماه ابتدای امسال یک میلیون و 357 هزار و 635 فقره تسهیلات در قالب عقود اسلامی پرداخت کرده است که ارزش ریالی این تسهیلات به 829 هزار و 162 میلیارد ریال بالغ می شود.
شرایط امهال و بخشودگی تسهیلات کشاورزی در بانک توسعه تعاون
کشاورزان خسارت دیده ناشی از حوادث غیرمترقبه، در رابطه با سود، کارمزد و جرایم تسهیلات دریافتی در بانک توسعه تعاون مشمول بخشودگی و امهال سهساله اصل تسهیلات میگردند.
بر اساس ابلاغیه اخیر بانک مرکزی ج.ا.ا موضوع اصلاحیه بند (خ) ماده (33) قانون برنامه ششم توسعه، کلیه کشاورزان حقیقی و حقوقی غیردولتی که از بانک توسعه تعاون صرفاً در بخش کشاورزی شامل زراعت، باغبانی، پرورش دام و طیور و آبزیان، جنگلداری و مرتعداری تسهیلات دریافت نمودهاند و خسارات وارده به آنها در حوادث غیرمترقبه (در سال زراعی 1397-1396) به تایید کارگروه تخصصی رسیده باشد، مشمول امهال سه سال اصل تسهیلات و بخشودگی سود، کارمزد و جرائم تسهیلات دریافتی میباشند.
گفتنی است بر اساس این مصوبه ملاک تشخیص میزان خسارت ناشی از حوادث غیرمترقبه استانها از طریق سازمان مدیریت بحران کشور به استانها و بانک مرکزی اعلام گردیده که در چهارچوب سهمیه استانی و با معرفی کارگروه به بانک موضوع امهال و بخشودگی جرایم برای ذینفعان امکانپذیر میباشد.
قابلذکر است بر اساس شیوهنامه اجرایی و ابلاغی بانک مرکزی ج.ا.ا، امهال و بخشودگی مطالبات مشمول در بانک توسعه تعاون، شامل خدمات، بازرگانی و صنایع وابسته به بخش کشاورزی (ازجمله صنایع تبدیلی، تولید سم، کود و بذر، تولید وسایل و...) نمیباشد.
همچنین در این همین راستا تسهیلات پرداختی بابت ماشینآلات کشاورزی (مکانیزاسیون) مشمول امهال و بخشودگی میباشد و کلیه ذینفعانی که اصل تسهیلات دریافتی آنان 80 تا 120 میلیون ریال و 120 تا 160 میلیون ریال باشد با تایید و معرفی کارگروه مشمول این قانون میباشند.
پس از 9ماه فعالیت :
«وپست» از زیان خارج شد
« پست بانک پس از 9ماه فعالیت توانست زیان 18ریالی را به سود 17ریالی تبدیل کند.
پست بانک ایران در صورت های مالی 9ماهه منتهی به 30آذر1398 اعلام کرد درآمدهای مشاع بانک به 12هزار و 515میلیارد ریال و درآمدهای غیر مشاع به 2هزار و 595میلیارد ریال رسید. همچنین در پایان این دوره درآمدهای «وپست» به مبلغ 6هزار و 648میلیارد ریال بالغ شده است.این بانک سود خالص دوره مورد گزارش را 54میلیارد و 837میلیون ریال و زیان انباشته پایان دوره را 11هزار و 187میلیارد ریال اعلام کرده است.
برآورد «وپست» از تغییرات در مانده تسهیلات برای دوره 3ماهه منتهی به 129اسفند1398 به این صورت است که سیاست های بانک در تخصیص منابع در چارچوب ایجاد پرتفوی اعتباری بهینه و همسو با سیاست های کلان اقتصادی کشور است . در این راستا تخصیص منابع به بخشهای صنعتی، تولیدی، کشاورزی ،بازرگانی و خدمات در جهت تامین مالی پروژه ها و سرمایه در گردش متقاضیان تسهیلات صورت می پذیرد.
این بانک در تشریح اهداف و برنامه های راهبردی خود در خصوص فعالیت شرکت اعلام کرد که مدیریت و توسعه منابع انسانی، ارتقای بهره وری، رضایت مشتری، توسعه خدمات خرده بانکداری، توسعه بانکداری الکترونیک، کمک به کاهش مسافرتهای شهری و روستایی و هزینه های مربوط و انضباط مالی و مدیریت نقدینگی از برنامه های مهم است.
از سوی دیگر این بانک به دنبال رعایت دستورالعمل ها و بخشنامه های ابلاغی از سوی بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار و پیگیری مستمر وصول مطالبات مشکوک الوصول بانک است که این موارد از برنامه های با اهمیت شرکت محسوب می شود.
شایان ذکر است؛ «وپست» اعلام کرد که هرگونه تغییر در دستورالعمل ها و بخشنامه های ابلاغی از سوی بانک مرکزی بر سود و زیان دوره های آتی بانک اثرگذار خواهدبود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
همچون سال های گذشته :
بیمه البرز در لیست یکصد شرکت برتر قرار گرفت
شرکت بیمه البرز همچون سال های گذشته در لیست یکصد شرکت برتر کشور قرار گرفت و توانست رتبه پنجاه و هفتم را در بین پانصد شرکت برتر کشور به خود اختصاص دهد.شرکت بیمه البرز همچون سال های گذشته در لیست یکصد شرکت برتر کشور قرار گرفت و توانست رتبه پنجاه و هفتم را در بین پانصد شرکت برتر کشور به خود اختصاص دهد، این شرکت پیش از این نیز طی چند سال گذشته در میان 100 شرکت برتر کشور قرار داشت وبر این اساس طی سال های 1393 تا 1397 به طور متوالی توانسته است در میان یکصد شرکت برتر قرار گیرد.این گزارش حاکی است ، سازمان مدیریت صنعتی برای بیست و یکمین سال متوالی ، فهرست شرکت های برتر کشور را براساس سال مالی 1397 اعلام کرد . در ارزیابی شرکت های بیمه، درآمد بیمه ای و درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها به عنوان شاخص های مورد استفاده در نظر گرفته شده است که بر این اساس بیمه البرز برای چندمین سال ، در لیست یکصد شرکت برتر کشور قرار گرفت .
برای بیست و دو سال متوالی :
بیمه آسیادر بین صد شرکت برتر کشور(IMI100) قرار گرفت
بیمه آسیا به عنوان تنها شرکت بیمه ای برای بیست و دو سال متوالی، در بین صد شرکت برتر کشور(IMI100) قرار گرفت.بنا بر اعلام مرکز رتبه بندی شرکت های برتر سازمان مدیریت صنعتی، بیمه آسیا به عنوان تنها شرکت بیمه ای برای بیست و دومین سال متوالی، با در نظر گرفتن 33 شاخص و براساس اطلاعات مالی سال 1397 ، بین صد شرکت برتر کشور (IMI100) قرار گرفت.این گزارش می افزاید، بیمه آسیا همچنین به عنوان بزرگ ترین بیمه خصوصی کشور، حائز رتبه اول گروه موسسات بیمه ای شرکت های برتر ایران در پنج سال متوالی معرفی شده بود و امسال نیز، رتبه برتر را کسب کرد.بنابراین گزارش، در مراسمی که با حضور معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، مسئولان سازمان مدیریت صنعتی و مرکز رتبه بندی شرکت های برتر، مدیران عامل شرکت های برتر ایران و فعالان اقتصادی کشور در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، برتری بیمه آسیا برای بیست و دومین سال متوالی، اعلام شد.
عضویت مدیرعامل تجارتنو در”شورای سیاست گذاری امورآموزش در بیمه”
طی حکمی از سوی رئیس کل بیمه مرکزی، مدیر عامل بیمه تجارتنو به عضویت در”شورای سیاستگذاری امور آموزش درصنعت بیمه”منصوب شد.بنابر درخواست رئیس پژوهشکده بیمه مبنی بر اعلام نام دو نفر از مدیران عامل بیمهای، نیما نوراللهی به انتخاب سندیکای بیمهگران به عنوان یکی از نمایندگان این تشکل معرفی و در جمع اعضای شورا حضور یافت.گفتنی است؛ طراحی یک نظام کارآمد، کاربردی و روز آمد آموزشی برای صنعت بیمه مهمترین هدفگذاری شورای مذکور است که انتظار می رود اعضا با تعیین خط مشی ها و سیاستگذاری در کلیه امور آموزشی این مهم را محقق کنند.
برگزاری دوره های آموزشی صدور و خسارت بیمه های درمان برای شعب بیمه سرمد
دوره های آموزشی صدور و خسارت بیمه های درمان برای شعب کل کشور بیمه سرمد برگزار شد.به گزارش روابط عمومی بیمه سرمد، در این دوره آموزشی، صدور و خسارت بیمه های اشخاص، به صورت تخصصی توسط مجید گرشاسبی سرپرست مدیریت بیمه های اشخاص، تدریس شد.این دوره آموزشی، با هدف ارتقای کیفی سطح دانش فنی کارشناسان صدور و خسارت بیمه های اشخاص و با هماهنگی های انجام شده توسط مدیران شعب کل کشور و مدیرکل سرمایه انسانی و امور پشتیبانی برگزار شد.مدیرکل سرمایه انسانی و امور پشتیانی بیمه سرمد، ضمن تشکر از زحمات همکاران، مدیران شعب کل کشور و سرپرست مدیریت بیمه های اشخاص، در راستای ارتقای کمی و کیفی اطلاعات گروه هدف در زمینه سیستم اطلاعات بیمه های اشخاص، از توجه و حمایتهای مدیرعامل شرکت برای دستیابی به اهداف آموزشی و ارتقای سطح عملکرد شعب، سپاسگزاری کرد.
برگزاری آزمون سراسری ارزیابی دانش تخصصی کارکنان شرکت بیمه سامان
آزمون سراسری ارزیابی دانش تخصصی کارکنان شرکت بیمه سامان برای اولین بار در صنعت بیمه با همکاری پژوهشکده بیمه و موسسه آموزش عالی آزاد بانکداری با مشارکت 406 از همکاران برگزار شد.بر اساس این گزارش ، 66 نفر از کارکنان ستادی و 340 نفر از کارکنان شعب بیمه سامان در این آزمون سراسری شرکت نمودند که به صورت همزمان در 29 حوزه امتحانی و با حضور 32 ناظر برگزار گردید.همکاران بیمه سامان با توجه به شغل خود در این آزمون به سوالاتی در حوزه رشته های مالی، فروش، مهندسی، مسئولیت، بیمه های زندگی، آتش سوزی، حوادث، اتومبیل، درمان و باربری پاسخ دادند.بیمه سامان از طریق این آزمون ها که به صورت دوره ای برگزار خواهد شد، وضعیت دانشی کارکنان را در رشته های تخصصی خودشان پایش کرده و تحلیل نتایج آن را در ارتقای سازمانی، روند برنامه ریزی آموزشی و ارزیابی عملکرد ایشان مد نظر خواهد داشت.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
رییس اسبق بانک مرکزى: اصلاح سیستم بانکى رمق نظام بانکى را مىگیرد
تعداد بازدید : 0
امروز نظام بانکى در رنج است
رییس اسبق بانک مرکزی گفت: امروز نظام بانکى در رنج است و طرح تحول نظام بانکی که شور اول آن در مجلس تصویب شده، رمق نظام بانکی را میگیرد.
طهماسب مظاهری دیروز در همایش سیاستگذارى پولى و بانکى با گلایه از وضعیت فعلی نظام بانکی اظهار کرد: امروز نظام بانکی کشور در رنج است و مشتریان و سپردهگذاران آن نیز رنجور شده و به سختی افتادهاند، چرا که مشتریان تنگنای مالی دارند و ترازنامههای بانکی نیز دچار مشکل است؛ همچنین هر روز در نظام بانکی، مقررات جدیدی وضع میشود که آخرین بار آن، قانون مجلس برای تسویه حساب بین بانک و مشتریان بوده که مدیران بانکی را نگران کرده است.
مظاهری با اشاره به علت رنج نظام بانکی تصریح کرد: آنچه که امروز به عنوان لایحه و طرح تحول نظام بانکی در مجلس شورای اسلامی در شور اول تصویب شده که اگر دقت لازم انجام نشود در شور دوم نیز تصویب میشود، هیچ یک از عواملی که باعث رنجوری نظام بانکی شده را اصلاح نمیکند.
به گفته رییس اسبق بانک مرکزی، این طرح برای اینکه نشان دهد که طرح تحول زایی است و میتواند مشکلات بانک را حل کند، دو سه ماده در نظر گرفته که نه تنها مشکلات را حل نمیکند بلکه آخرین رمق نظام بانکی را هم میگیرد؛ لذا اگر میخواهیم نظام بانکی را اصلاح کنیم با این طرح تحول کار به جایی نخواهیم برد.
مظاهری خاطرنشان کرد: یک قانون مادر اقتصادی توسط سه تا پنج نماینده مجلس تدوین نمیشود، بلکه تنظیم یک قانون مادر کاری است که حکومت باید با توجه به بدنه کارشناسی خود آن را تدوین نماید؛ دولت روحانی در شرایطی که باید این لایحه را تنظیم کند در دعوای رئیس کل بانک مرکزی وقت و وزیر امور اقتصادی و دارایی قرار گرفت و دولت بی تحرک و بی اقدام نیز این طرح را تنظیم نکرد.
وی بیان کرد: در این شرایط بود که مجلس شروع به تدوین طرح کرد اما اختلاف دولت باعث نمیشود که طرح به این مهمی از سوی مجلس و چند نماینده، تدوین و به قانون مهم بانکداری کشور تبدیل شود، ضمن اینکه در این طرح نه تنها مساله سود فعالیتهای بانکی حل نشده بلکه مغشوش نیز شده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
هشدار بانک مرکزی برای دارندگان بیشاز 20فقره چک برگشتی
بانک مرکزی بخشنامهای را به بانکها و موسسات اعتباری برای نظارت بیشتر بر افراد دارای بیش از 20 فقره چک برگشتی ابلاغ کرد.
مدیریت کل نظارت بر بانکها و موسسات اعتباری با صدور بخشنامهای تاکید کرد: مطابق با بند ج ماده 35 قانون پولی و بانکی کشور، هر بانک در مقابل خسارتی که براثر عملیات آن متوجه مشتریان میشود مسئول و متعهد جبران خواهد بود.
از سوی دیگر بر اساس ماده 30 از دستور العمل حساب جاری نیز مسئولیت عدم رعایت یا تخطی از مقررات دستورالعمل حساب جاری با هیات مدیره هر بانک است و در صورت تخلف، مشمول مجازاتهای انتظامی موضوع ماده 44 قانون پولی و بانکی کشور می گردد. همچنین رفتار مدیران ارشد آن بانک/ موسسه اعتباری در این زمینه در سوابق آنان درج و در فرآیند تایید صلاحیت برای تصدی سمتهای مدیریتی ملحوظ نظر خواهد بود.
با عنایت به اهمیت مراتب فوق الذکر، خواهشمند است ضمن ابلاغ مفاد این بخشنامه به تمامی واحدهای ذی ربط آن بانک و انجام تدابیر و اقدامات کنترلی لازم به منظور اطمینان از حسن اجرای دستوالعمل حساب جاری، دستور فرمایند فایل پیوست در خصوص اشخاص دارای بیش از 20 فقره چک برگشتی با نظارت واحد بازرسی آن بانک تکمیل و به طور مستمر در دو مقطع پایان شهریور ماه و پایان اسفند ماه هر سال به منظور اتخاذ تدابیر مقتضی به این مدیریت کل ارسال نمایند.
همچنین ضروری است مدیریت بازرسی آن بانک نسخهای از گزارشها و نتایج بررسیهای صورت گرفته در این خصوص را به همراه مستندات مربوطه، به طور ماهانه به این بانک ارسال نمایند.
ارتقای منزلت بازنشستگان با خدمات بانک رفاه
بازنشستگان و مستمری بگیران از مهمترین اقشار اجتماع هستند و هر گونه یاری به این قشر در واقع یاری و کمک به منزلت این قشر به شمار میآید. هر گونه تلاش برای ارتقای منزلت بازنشستگان و رفع نیازهای مادی این قشر در واقع نوعی امیدآفرینی برای تمام اقشار اجتماع به شمار میآید و پیامدهای آن در تمام جامعه ملموس خواهد بود.
به گزارش ایلنا بانک رفاه در میان بانکهای کشور، بانکی است که ارتقای وضعیت معیشتی و بهبود زندگی بازنشستگان را در اولویت فعالیت خود قرار داده است و در راستای این اولویت اقدامات و خدمات گوناگونی را طراحی و اجرا کرده است.
بانک رفاه با برنامه ریزی منسجم و هماهنگ خدمات شایسته ای به مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی ارائه کرده و روز به روز به تنوع این خدمات افزوده است. این میزان از تمرکز ارائه خدمات به مستمریبگیران با هیچ کدام از بانکهای کشور قابل قیاس نیست؛ علاوه بر این بانک رفاه درکنار ارائه خدمات گوناگون بانکی برای عموم شهروندان، تسهیلات و شرایطی ویژه برای مستمری بگیران در نظر گرفته است.
در همین راستا به منظور خدمات رسانی هدفمند به طیف گسترده مشتریان، مرکز ارتباط با مشتریان بانک رفاه (فراد) راه اندازی شده تا امکان برقراری ارتباط با بانک از طریق کانال های ارتباطی گوناگون همچون تلفن مستقیم، نمابر، ایمیل و پیام کوتاه فراهم شود و در قبال این تعامل دوسویه و مستقیم مشکلات و نیازهای مشتریان و از جمله بازنشستگان شناسایی و در جهت رفع آنها اقدام صورت گیرد.
بانک رفاه کارگران با هدف تسهیل ارائه خدمات به مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی، خدمات نوین بانکداری را در مجموعه خود رونق داده است، برای نمونه از سال گذشته امکان دریافت فیش حقوقی این طیف از مشتریان از طریق پایانه های خودپرداز بانک رفاه فراهم شده که موجب آسودگی بازنشستگان و صرفه جویی در وقت و هزینه آن ها شده است.
بانک رفاه به عنوان یکی از بزرگترین بانک های اجتماعی کشور مدافع حقوق بازنشستگان و بیانگر صدای آنان است که تمرکز خود را بر بهبود وضعیت معیشتی این قشر از جامعه قرار داده است. از این رو پرداخت به موقع حقوق مستمری بگیران تأمین اجتماعی، ارائه تسهیلات با شرایط ویژه و ارائه طرح های اعتباری مختلف به این قشر از مشتریان همواره در دستور کار این بانک قرار داشته است.
یکی از طرح هایی که طی سالیان گذشته به این منظور اجرا شده و توسط مستمری بگیران و بازنشستگان مورد توجه و اقبال قرار گرفت، طرح تسهیلاتی کرامت است که در این طرح بازنشستگان تأمین اجتماعی و دانشگاههای علوم پزشکی توانستند جهت مصارفی چون تهیه مصالح ساختمانی برای تعمیرات واحدمسکونی، هزینه درمان، تحصیل، تهیه جهیزیه، ازدواج فرزند، مسافرتهای زیارتی و سیاحتی و تعمیرات اساسی و بازسازی کامل واحدهای مسکونی تسهیلات دریافت کنند.
همچنین کارت اعتباری رفاه اجتماعی ایرانیان «کاراکارت» که توسط بانک رفاه کارگران به بازنشستگان نیز تعلق گرفت گامی دیگر در جهت بهبود وضعیت معیشتی و رفع نیازهای بازنشستگان بوده است.
بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان و مستمری بگیران نیازمند عزمی ملّی و تلاش همگانی است. از این رو بانک رفاه در تعاملی مثبت و سازنده با نهادهای مربوطه از تمام ظرفیت های موجود برای این امر مهم بهره می گیرد.
در رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی ایران؛
بانک ملت سودآورترین بانک کشور شناخته شد
سازمان مدیریت صنعتی فهرست یکصد شرکت برتر ایران را اعلام کرد که بر این اساس، بانک ملت در جایگاه چهارم این شرکت ها و در جایگاه نخست بین بانک های کشور قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی بانک ملت، میزان فروش این بانک در سال 96 معادل 350.703 میلیارد ریال بوده که به 435.925 میلیارد ریال در سال گذشته رسیده و جایگاه چهارم را در بین شرکت های برتر برای بانک ملت رقم زده است.در عین حال، در شاخص بیشترین سودآوری، بانک ملت جایگاه سوم را در بین شرکت های برتر و جایگاه نخست را در نظام بانکی کشور به خود اختصاص داده است.
میزان سود قبل از کسر مالیات بانک ملت در سال 96 معادل 15.018 میلیارد ریال و در سال 97 معادل 135.946 میلیارد ریال گزارش شده است.
بر اساس این گزارش، بانک ملت در شاخص بالاترین ارزش افزوده نیز با تولید ارزش افزوده ای معادل 190.341 میلیارد ریال در جایگاه سوم شرکت های برتر و رتبه نخست نظام بانکی کشور ایستاده است. میزان ارزش افزوده تولیدی این بانک در سال 96 معادل 25.205 میلیارد ریال اعلام شده است.
رتبه نخست شرکت های برتر ایران در شاخص بیشترین دارایی، از دیگر دستاوردهای بانک ملت در رتبه بندی سال 98 سازمان مدیریت صنعتی ایران است.میزان دارایی این بانک بزرگ خصوصی شده در سال 1397 معادل 3.456.790 میلیارد ریال گزارش شده که بالاتر از همه شرکت های برتر است.
همچنین بانک ملت در شاخص بیشترین اشتغالزایی هم در جایگاه پنجم شرکت های برتر ایران قرار گرفته است.
بانک ملت برای 27 هزار و 311 نفر در سطح کشور به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.
با ظرفیتی معادل 360 هزار بشکه در روز :
تولیدکننده 60 درصدی بنزین مشتری بانک توسعه تعاون شد
شرکت نفت خلیجفارس به جمع مشتریان بانک توسعه تعاون پیوست.
شرکت نفت خلیجفارس مدرنترین پالایشگاه خاورمیانه و تولیدکننده 60 درصدی بنزین کشور و با ظرفیتی معادل 360 هزار بشکه در روز، به جمع مشتریان بانک توسعه تعاون پیوست.
گفتنی است یکی از رسالتهای اصلی بانک توسعه تعاون فراهم نمودن شرایط لازم برای کمک به ایجاد، توسعه و حفظ اشتغال از یکسو و کمک به رونق بخشی تولید و حمایت از بخشهای مختلف اقتصادی درزمینه تولید و صنعتگران کشور میباشد که در همین راستا و بهمنظور امکان تعامل و همکاری بیشتر و بهتر جلسهای با حضور مسئولین بانک و شرکت پالایشگاه میعانات گازی خلیجفارس برگزار شد.
قابلذکر است شرکت پالایشگاه میعانات گازی خلیجفارس بهعنوان نخستین پالایشگاه طراحیشده بر اساس خوراک میعانات گازی و بهعنوان اصلیترین تأمینکننده سبد سوخت کشور و بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان علاوه بر توجه به مسئولیت اجتماعی خود در قبال جوامع محلی، با تأمین قطعات، خدمات و نیروی انسانی متخصص خود توانسته است با استفاده از ظرفیتهای داخلی سبب اشتغالزایی 3700 نفر گردد که بانک توسعه تعاون نیز بهعنوان بانک توسعهای و تخصصی با رویکرد و کارکرد اقتصادی و اجتماعی خود، حمایت از رونق تولید و حمایت از اشتغال را بهعنوان یک سرفصل جدی در دستور کار و فعالیت خود قرار داده و در همین چارچوب در فاز اول همکاری و حمایت از شرکت پالایشگاه میعانات گازی خلیجفارس اقدام به تصویب جهت صدور ضمانتنامه 400 میلیارد ریال نموده که این رقم تا میزان 2000 میلیارد ریال قابلافزایش خواهد بود.
گفتنی است عباس نجفی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون که بهاتفاق تنی چند از مدیران این بانک به بندرعباس سفرکرده بود نتایج حاصل از این سفر و جلسه مشترک با مسئولین و مدیران تعدادی از شرکتهای بزرگ و فعال بندرعباس ازجمله شرکت پالایشگاه میعانات گازی خلیجفارس را برقراری ارتباط و باب تعامل و همکاری موثر با این مجموعههای بزرگ و سایر شرکتهای فعال در مناطق مختلف کشور که با استفاده از ظرفیتهای آمایشی و پتانسیل و موقعیتهای خاص فعالیت میکنند قلمداد کرد و دراینباره افزود: تلاش در راستای همافزایی با استفاده از ظرفیتهای مختلف موجود و متعاقب آن افزایش ظرفیتها کمک به تکمیل چرخه خلق ارزش از تأمین، تولید، توزیع تا مصرف خواهد شد و این امر میتواند درراستای تحقق اهداف عالی و کمک به اجرای تکالیف و مأموریتهای تعیینشده برای بانک مثمر واقع شود.
با کسب 2 عنوان نخست در میان 100 شرکت برتر ایرانی :
بیمه دی در صدر موسسات بیمه ای
قرار گرفت
بیمه دی در بیست و دومین همایش شرکت های برتر ایران، در رده بندی گروه موسسات بیمه ای در دو زمینه «شاخص فروش» و «بهره وری کل عوامل» رتبه نخست را از آن خود کربیمه دی در بیست و دومین همایش شرکت های برتر ایران، در رده بندی گروه موسسات بیمه ای در دو زمینه «شاخص فروش» و «بهره وری کل عوامل» رتبه نخست را از آن خود کرد و در صدر شرکت های بیمه ای کشور قرار گرفت. بیست و دومین دوره همایش شرکت های برتر ایران، به همت سازمان مدیریت صنعتی در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد که بیمه دی توانست در ارزیابی هیئت داوران و براساس نتایج به دست آمده، از میان 500 شرکت حاضر در این همایش، دو عنوان نخست در دو شاخص این همایش را از آن خود کند و در رده بندی 100 شرکت براساس شاخص فروش و درآمد، در جایگاه 37 ام و بالاتر از سایر شرکت های بیمه ای قرار بگیرد.هیئت داوران این همایش با اهدای لوح و تندیس از محمدرضا کشاورز مدیرعامل شرکت بیمه دی به پاس تلاش های مجموعه بیمه دی تقدیر کرد.این همایش هر ساله با حضور مقامات ارشد کشور، سیاست گذاران اقتصادی و صنعتی، مدیران شرکت های برتر و بزرگ کشور، کارشناسان و صاحب نظران اقتصادی، خبرنگاران صنعت و اصحاب رسانه برگزار می شود و از شرکت های پیشرو (انتخاب شده بر اساس روند رشد طی چهار سال اخیر)، تقدیر به عمل می آید.
به مناسبت دهه فجر صورت گرفت:
بخشودگی جرائم 100 درصدی
بیمه شخص ثالث
جرائم بیمهنامه شخص ثالث تمام وسایل نقلیه موتوری فاقد بیمهنامه از تاریخ اول بهمن تا سیام بهمن 1398به مناسبت ایام الله دهه فجر شامل بخشودگی 100 درصدی میشود.صندوق تامین خسارت بدنی کشور در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی و به منظور گسترش فرهنگ بیمه، جریمه دیرکرد تمدید بیمه شخص ثالث را بخشید.براین اساس بیمه مرکزی به شرکتهای بیمه ابلاغ کرده است که «در اجرای بند (1-7) ماده 7 صورتجلسه شماره 614 مورخ دهم اردیبهشت 1396 مجمع عمومی عادی به طور فوقالعاده صندوق تامین خسارتهای بدنی و نظر به موافقت رییس مجمع عمومی صندوق با درخواست بیمه مرکزی مبنی بر بخشودگی جریمه بند (ب) ماده 24 قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب سال 1395 و در جهت حمایت از اقشار آسیب پذیر و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و ترویج فرهنگ بیمه در کشور» به مناسبت ایام الله دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی «جرائم بیمه نامه شخص ثالث (صرفا جهت بیمه نامههای صادره با تاریخ اعتبار یکساله) تمام وسایل نقلیه موتوری فاقد بیمهنامه از تاریخ اول بهمن 1398 تا سیام بهمن 1398» شامل بخشودگی 100 درصد میشود.این موضوع همچنین شامل بخشودگی جریمه بیمه نامههای شخص ثالث ماشین آلات کشاورزی و موتورسیکلتها شده است.
در بیست و دومین رتبه بندی شرکت های برتر اعلام شد:
رتبه اول بیمه پاسارگاد
از نظر شاخص بازده فروش
در بیست و دومین رتبه بندی شرکت های برتر ایران، شرکت بیمه پاسارگاد در شاخص بازده فروش «گروه مؤسسات بیمه» رتبه اول را کسب کرد.
،در تازه ترین رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی کشور که به معرفی شرکت های برتر ایران در سال 1397 اختصاص دارد، بیمه پاسارگاد در سیزدهمین سال فعالیت خود توانست رتبه اول را در بین شرکت های برتر به دست آورد.
بر اساس گزارش های دریافتی، سازمان مدیریت صنعتی برای بیست و دومین سال متوالی ، فهرست شرکت های برتر کشور را بر اساس سال مالی 1397با حضور مقامات، مدیران شرکتهای برتر و صاحب نظران اقتصادی و صنعتی روز یکشنبه 29 دی 1398 اعلام کرد.
شرکت بیمه پاسارگاد در تدوین فهرست شرکت های برتر که توسط سازمان مدیریت صنعتی برای عملکرد سال 1397 شرکت های بزرگ ایران صورت گرفت ، روی سکوی 63 شرکت های برتر ایران قرار گرفته است. میزان فروش این شرکت بیمه در سال 96 مبلغی معادل 19.931 میلیارد و 600 میلیون ریال بوده که در سال 97 به رقم 29.081 میلیارد و 900 میلیون ریال افزایش یافته است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.