شماره: 1333 / ۱۳۹۸ بيست و يکم دي
تعداد بازدید : 0
نگرانی خریداران خودرو از گرانی شب عید آنها را روانه بازار کرد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس میگوید تقاضا در بازار خودرو به دلیل نزدیکی به ایام نوروز افزایش یافته و از آنجایی که عرضه متناسب با تقاضا نیست قیمت چارچرخها افزایش یافت.
رمضانعلی سبحانی فر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره افزایش قیمت خودرو در هفتههای اخیر گفت: افزایش نرخ ارز در روزهای اخیر، بازار خودرو را متلاطم کرده و موجب رشد قیمت چارچرخها شد.
نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی افزایش تقاضا در بازار خودرو را یکی دیگر از دلایل رشد قیمت دانست و افزود: تقاضا در بازار به دلیل نزدیکی به ایام نوروز افزایش یافته است و مشتریان به دلیل آنکه تصور گرانی بیشتر را در آینده دارند، خرید شب عید خود در بازار خودرو را جلو انداختهاند درحالیکه عرضه خودروها چندان با تقاضای موجود همخوانی نداشته و همین موضوع در افزایش قیمت نقش داشته است.
وی با بیان اینکه هجوم نقدینگی به بازار خودرو یکی دیگر از دلایل گرانی چارچرخها است، اظهار کرد: مردم برای حفظ ارزش پول ملی خود به دنبال خرید خودرو هستند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: خودروسازان باید تولید خود را متناسب با تقاضای بازار افزایش دهند تا از سوءاستفاده، سوداگران جلوگیری و قیمتها متعادل شود زیرا در حال حاضر برخی افراد در تلاش هستند با خرید خودرو قیمت ها را در بازار افزایش دهند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
اخبار
در راستای ایجاد تنوع روش های فروش صورت می گیرد :
پیش فروش مشارکت درتولید دی ماه 98 ایران خودرو
شرکت ایران خودرودراطلاعیه ای اعلام کرد: با افزایش روند صدور فاکتوروکاهش تعهدات ایران خودرو به مشتریان، این شرکت با اخذ مجوزهای لازم از نهادها وارگان های نظارتی ذیربط، شرایط پیش فروش مشارکت در تولید را از روز چهارشنبه 18 دی ماه آغاز می کند.
ایکوپرس – دراین اطلاعیه آمده است ، دراین طرح ، پژو207 دستی پانوراما(سقف شیشه ای) در رنگ های سفید، نقره ای، مشکی و خاکستری و با مبلغ پیش پرداخت اولیه 475 میلیون ریال و با موعد تحویل 18 ماهه عرضه شده است.دراین پیش فروش، مبلغی نیز به عنوان تخفیف خرید محصول ایرانی به مشتریان و ثبت نام کنندگان تعلق می گیرد.براساس این اطلاعیه ، شرکت ایران خودرو جهت ایجاد فرصت های برابر در فرآیند ثبت نام مشتریان، جلوگیری از ورود افراد با هویت های غیر واقعی و جعلی و تسهیل در فرآیند ثبت نام، اقدام به اجرای طرح رجیستری نموده است که در این طرح، دریافت کد کاربری و کلمه عبور قبل از ثبت نام در سایت فروش اینترنتی از الزامات ثبت نام است ، لذا بدیهی است در صورت عدم دریافت کد کاربری و کلمه عبور، امکان ثبت نام میسر نخواهد بود.همچنین ایجاد تنوع در شرایط فروش یکی از اهداف ایران خودرو و خلق ارزش افزوده برای مشتریان است وهم اکنون که تعهدات تا حد قابل توجهی انجام شده است، این شرکت قصد دارد که شرایط پیش فروش مشارکت در تولید را نیز اجرا نماید.
رویکرد جدید پرشیا خودرو برای ارائه قطعات اصل به مشتریان
پرشیاخودرو با افتتاح نمایندگی فروش قطعات یدکی خود در خیابان ملت با کد 501، همکاری با فروشندگان قطعات یدکی ب.ام.و و مینی را برای عرضه قطعات اصلی و استاندارد این خودروها آغاز کرد. افتتاح این فروشگاه در منطقه امیرکبیر و ملت که قطب قطعات یدکی پایتخت و یکی از بزرگترین مراکز فروش قطعات یدکی کشور به شمار میروند بیش از هر چیز در راستای افزایش تعامل پرشیاخودرو با بازار قطعات یدکی و گسترش فروش قطعات اصلی در خارج از شبکه نمایندگیهای پرشیاخودرو است تا از این طریق قطعات اصلی محصولات ب.ام.و و مینی با کمک سایر فروشندگان نیز در اختیار مالکان این خودروها قرار گیرد.این فروشگاه علاوه بر همکاری با سایر فعالان بازار قطعات یدکی، همچون دیگر نمایندگیهای پرشیاخودرو در سراسر کشور، قطعات اصلی محصولات را به مشتریان عرضه میکنند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
قیمت خودرو کاهش مییابد
وزیر صنعت، معدن و تجارت از موافقت با پرداخت 5 هزار میلیارد تومان به خودروسازان برای تسویه بخشی از بدهی خود به قطعه سازان خبر داد و گفت: طی 5 ماه آینده التهاب بازار خودرو از بین می رود.
رضا رحمانی با اشاره به پرداخت تسهیلات به خودروسازان، گفت: هفته گذشته شورای پول و اعتبار پرداخت 5 هزار میلیارد تومان به خودروسازان را تصویب کرد تا شرکتهای خودروساز از این اعتبار برای پرداخت بدهی خود به قطعه سازان استفاده کنند. اگرچه 5 هزار میلیارد تومان مبلغ زیادی نیست اما میتواند مشکل خودروسازان را تا حدودی رفع کند.
این عضو کابینه دولت اظهار کرد: مقرر است به هر خودروساز 2 هزار و 500 میلیارد تومان پرداخت شود تا این اعتبار در اختیار قطعه سازان قرار گیرد؛ روند تخصیص این اعتبار همانند 4 هزار میلیارد تومانی است که در سال گذشته پرداخت شد.
اولویت پرداخت بدهی به قطعه سازان غیروابسته به خودروسازان
وی اضافه کرد: 5 هزار میلیارد تومان در وهله نخست به قطعه سازانی پرداخت میشود که جزو زیرمجموعه خودروسازان نبوده و به معنای واقعی خصوصی هستند چراکه برخی از قطعه سازان زیر مجموعه خودروسازان هستند.
رحمانی، پرداخت 5 هزار میلیارد تومان به خودروسازان برای تسویه بخشی از بدهی آنها به قطعه سازان را عاملی برای تحرک در صنعت خودروسازی دانست و ادامه داد: از آنجایی که تولید خودروسازان افزایش یافته و عرضه به بازار بیشتر میشود، قیمت خودرو کاهش مییابد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در شرایط کنونی خودور برای مردم به کالایی سرمایهای تبدیل شده و خرید به منظور حفظ ارزش پول صورت میگیرد، تصریح کرد: در حال حاضر تولید خودروسازان از 4 هزار دستگاه خودرو عبور کرده و در صورت ادامه این روند در 5 ماهه آینده التهاب بازار خودرو از بین رفته و آرامش به بازار برمیگردد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
رئیسجمهور دستور داد؛
تعداد بازدید : 1
تشکیل تیمی برای باز کردن گره وارداتیها
یک مقام مسوول در وزارت کشور از باز شدن گره کور خودروهای وارداتی دپو شده در گمرکات، مناطق ویژه اقتصادی و آزاد خبر داد. وعده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقهای وزیر کشور برای تعیین تکلیف خودروهای رسوب شده در گمرکات و بنادر، در شرایطی است که حدود یک سال و نیم از توقف واردات خودرو و بیش از یک سال نیز از اولین مصوبه هیات دولت مبنی بر ترخیص وارداتیها میگذرد. با این حال هنوز تعداد 5 هزار و 100 دستگاه خودروی وارداتی امکان ترخیص نیافتند. آنچه مشخص است نامهنگاری واردکنندگان با مسوولان وزارت صنعت، بانک مرکزی و گمرک تاثیرگذار نبوده و در نهایت نامهای برای تعیین تکلیف دپوییها به ریاست جمهوری ارسال شده است.
در این بین حسن روحانی نیز وزیر امور اقتصادی و دارایی را مامور پیگیری خودروهای رسوب شده در گمرکات کشور کرده است. فرهاد دژپسند نیز در جریان بازدید از بنادر و گمرکات بوشهر با برخی از صاحبان خودروهای دپو شده دیدار و آنها نیز درخواست خود برای تعیین تکلیف خودروها را مطرح کردهاند. دژپسند نیز بعد از مراجعه به تهران ظاهرا پیشنهادهایی را به هیات دولت ارائه میکند تا بلکه تمامی خودروهای مانده در گمرک که به حدود 5100 دستگاه میرسد تعیین تکلیف شوند. طبق اظهارات برخی از مسوولان گمرک، پیشنهادهایی که دژپسند به هیات دولت ارسال کرده از جمله مربوط به خودروهایی میشود که تشریفات گمرکی را پشت سر گذاشته و پروانه دریافت کردهاند ولی با توجه به پایان مهلت ترخیص امکان خارج شدن نداشتند.
در این بین معاون گمرک نیز تاکید کرده بود که در صورت موافقت هیات دولت با پیشنهاد وزیر اقتصاد حتی وضعیت تمام خودروهای مربوط به جانبازان 70 درصد که از قبل از سال 1393 وارد گمرکات شده بود، مشخص میشود. به این ترتیب هم اکنون کمتر از یک ماه از طرح پیشنهادی وزیر اقتصاد به هیات دولت میگذرد این در شرایطی است که هنوز تکلیفی برای خودروهای دپو شده در گمرکات و مناطق ویژه و اقتصادی تعیین نشده است. از سوی دیگر بسیاری از واردکنندگان به دلیل رسوب سرمایه میلیاردی شان آن هم با گذشت یک سال و نیم در گمرکات، با فشار به دولت خواهان اتخاذ تصمیمی روشن در این زمینه از سوی دولت هستند. خودروهای دپو شده در گمرک مجموعا حدود 12 هزار و 261 دستگاه بود که در نیمه دوم سال گذشته و با مصوبه هیات دولت در مهلت شش ماههای هفت هزار و 153 دستگاه از آنها ترخیص شد و پنج هزار و 108 دستگاه دیگر به دلیل پایان مهلت تعیین شده در گمرکات باقی ماند.
تغییر شرایط ارزی و همچنین ممنوعیت ثبت سفارش و واردات خودرو از مهمترین دلایل توقف ترخیص خودروهای وارد شده به گمرکات، بنادر و مناطق ویژه اقتصادی و آزاد بود. در همین حال در مقطعی بانک مرکزی به دلیل نامعلوم بودن منشأ ارزی این خودروها و در مقطعی نیز وزارت صنعت مانع از خروج آنها از گمرکات شدند. با این حال مشخص نبودن سازوکار ترخیص وارداتیها را با توجه به محدودیتهای ارزی بعد از تحریم، باید به موانع خروجی دپوییها اضافه کرد. در این بین این سوال مطرح است که با گذشت یک سال از اولین مصوبه هیات دولت مبنی بر خروج دپوییها چرا خودروهای باقیمانده امکان ترخیص نیافتند؟ سوال دوم اینکه چرا دولت بعد از مصوبه دوم خود، مجوز دیگری در راستای خروج تمامی دپوییها صادر نکرد؟ این سوالات در شرایطی بعد از گذشت یک سال از اولین مجوز ترخیص دپوییها مطرح است که روز گذشته بابک دینپرست، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقهای وزیر کشور از کارشکنی و موضعگیری برخی دستگاهها در این زمینه پرده برداشت. بهطوریکه وی با اشاره به اینکه هماکنون پنج هزار و 100 دستگاه خودرو رسوب شده در بنادر کشور وجود دارد که بهزودی با دستور رئیسجمهوری تعیین تکلیف میشود عنوان کرده است که علت توقف ترخیص خودروهای دپویی در گمرکات کشور به دلیل برخی موضعگیریها و اصرار دستگاهها برای اجرای قوانین داخلی آنها است.
هرچند وی از عنوان کردن نام دستگاه یا نهاد و وزارتخانهای که مانع از ترخیص وارداتیهای رسوب کرده در گمرکات هستند خودداری کرد اما آنچه مشخص است در دورهای بانک مرکزی مانع از خروج این خودروها شد و در دورهای دیگر نیز وزارت صنعت با این امر مخالفت کرده است. بهطوریکه چندی پیش رضا رحمانی، وزیر صمت در پاسخ به سوالی در مورد عدم ترخیص این خودروها عنوان کرده بود که برخی از خودروهای دپو شده دارای ظرفیت موتور بیش از 2500 سیسی هستند و برخی دیگر ضوابط فنی را پاس نکردند و استاندارد آنها تایید نشده است؛ ادعای وزیر در شرایطی است که مجوز سوم واردات توسط وی صادر شد. بابک دینپرست در ادامه تاکید کرده، اینکه دستگاهی بگوید ورود یا ترخیص خودرویی ممنوع یا مغایر قانون است، قابل احترام است ولی خودروها نباید به دلیل این موضعگیریها سالها بلاتکلیف در بنادر باقی بمانند.
وی در ادامه همچنین عنوان کرده که در پاسخ به گزارش گمرک نامهای با امضای وزیر کشور به رئیسجمهوری ارائه شد تا علاوه بر احترام به نظر همه دستگاهها تیمی با ریاست معاون اقتصادی رئیسجمهوری و حضور نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاون حقوقی رئیسجمهوری، نمایندگان دستگاه قضایی، گمرک و نیروی انتظامی تشکیل و تکلیف خودروهای رسوب شده در بنادر برای جلوگیری از فرسودگی مشخص شود. دینپرست تاکید کرد: چنانچه قرار است این خودروها به کشور مبدا بازگردانده شود برگشت بخورد و اگر قرار است وارد کشور شود، ترخیص شود. وی در خاتمه افزوده است که اگر دخالت وزارت کشور نبود ممکن بود این موضوع همچنان در جریان باقی بماند اما امیدواریم در روزهای آینده رئیسجمهوری درباره تشکیل این تیم دستور دهد و موضوع رسوب خودروها در بنادر به سامان برسد.
وجه اشتراک خودروهای دپویی
بعد از پایان مهلت زمانی مصوبه هیات دولت مبنی بر ترخیص خودروهای رسوب کرده در گمرکات و مناطق آزاد در 16 تیرماه سال جاری، هر از گاهی خبری مبنی بر گشایشی در زمینه ترخیص این خودروها در فضای رسانهای کشور منتشر میشد، اما این اخبار در حد حرف و سخن باقی ماند و هیچگاه عملیاتی نشد.اما ریشه عدم ترخیص 5 هزار و 108 دستگاه خودروی باقی مانده در گمرک چیست؟ آیا این امکان وجود نداشت که دولت با تمدید مهلت زمانی مصوبهای که خود تصویب کرده، مسیر ترخیص این خودروها را از گمرک و مناطق آزاد همچنان باز نگه دارد؟روحالله لطیفی سخنگوی گمرک کشور در گفتوگو با «دنیای اقتصاد» میگوید: اصلیترین دلیل برای اینکه این خودروها نتوانستهاند از گمرک ترخیص شوند این است که مشکلات و چالشهایی که در مسیر ترخیص آنها وجود دارد، مشترک نیست. سخنگوی گمرک ادامه میدهد: در واقع این 5 هزار و 108 دستگاه خودرو به دلایل گوناگون در گمرکات و مناطق آزاد کشور زمینگیر هستند. بنابراین نمیتوان با یک مصوبه یا بخشنامه مشکل تمامی خودروهای مانده در گمرک را حل کرد.این مقام مسوول در گمرک چالشهایی را که در مسیر ترخیص خودروهای دپویی قرار دارد تشریح میکند.
لطیفی میگوید: از این تعداد هزار و 48 دستگاه تمام مراحل ترخیص را طی کردهاند. حتی پروانه الکترونیکی برای خروج از گمرک را نیز اخذ کردهاند اما به دلیل اتمام مهلت زمانی مصوبه دولت، امکان ترخیص پیدا نکردند.در ارتباط با ترخیص این تعداد خودرو چندی پیش رضا رحمانی وزیر صمت طی مجوزی موافقت وزارت صمت را با ترخیص این تعداد خودرو از گمرک به دلیل طی کردن تمام مراحل قانونی بهصورت مکتوب به گمرک اعلام کرد. اما بعد از اعلام موافقت وزارت صمت و ورود نهادهای نظارتی به موضوع، ترخیص این هزار و 48 دستگاه خودرو عملیاتی نشد.
لطیفی ادامه میدهد: 340 دستگاه خودروی دپویی نیز بعد از مصوبه دولت در مسیر ترخیص قرار داشتند اما این تعداد خودرو نتوانستند پروانه الکترونیکی برای ترخیص از گمرک را در مهلت قانونی دریافت کنند. بنابراین با تمدید نشدن این مهلت، امکان ترخیص نیافتند. با توجه به سخنان لطیفی تا اینجای کار، هزار و388 دستگاه خودروی دپویی در گمرک در صورتی که دولت همانند اردیبهشت ماه سال جاری بار دیگر زمان مصوبه خود را تمدید کند، امکان ترخیص پیدا خواهند کرد.سخنگوی گمرک با اشاره به تعداد 227 دستگاه خودرو که در منطقه آزاد اروند رسوب کردهاند میگوید: از این تعداد خودرو 73 دستگاه به دلیل اینکه به سفارش ایالات متحده آمریکا ساخته شدهاند، امکان ترخیص ندارند. بقیه خودروهای دپویی در اروند یعنی 154 دستگاه باقیمانده به این دلیل که حجم موتور بالای 2500 سی سی دارند، امکان ترخیص پیدا نکردند. آن طور که لطیفی میگوید همچنین 104 دستگاه خودرو با حجم موتور بالای 2500 سی سی، پیش از تصویب قانون ممنوعیت ورود خودرو با حجم موتور بالای 2500 سیسی به کشور، وارد شدهاند. از آنجا که ممنوعیت ورود خودرو با حجم موتور بالای 2500 سی سی مربوط به سال 93 است، مشخص میشود که این 104 دستگاه پیش از این به کشور وارد شدهاند.
بنابراین چالش این تعداد خودروی دپویی مشکل قانونی است. بر اساس قانون ورود خودروهایی که به سفارش ایالات متحده آمریکا تولید شدهاند و همچنین خودروهایی که حجم موتور بالای 2500 سی سی دارند به کشور ممنوع است.لطیفی با اشاره به وجود خودروهایی که دارای پرونده قضایی هستند در میان خودروهای مانده در گمرک و مناطق آزاد میگوید بخشی از خودروهای دپویی به این دلیل در گمرک رسوب کردهاند که دارای پرونده قضایی هستند. بر اساس صحبتهای سخنگوی گمرک از 5 هزار و 108 دستگاه خودروی دپویی در گمرک، حدود2 هزار خودرو دارای پرونده قضایی هستند.البته چالش قانونی به همین جا ختم نمیشود و آن طور که لطیفی میگوید حدود هزار و 100 دستگاه خودرو نیز مشکل ثبت سفارش دارند. به نظر میرسد چنانچه مشکل ثبت سفارش این خودروها که پیشتر بهطور غیر قانونی انجام گرفته از سوی وزارت صمت مرتفع نشود، ناگزیر این تعداد خودرو باید به کشور مبدأ فرستاده شوند.با توجه به تعدد چالشها، طبیعی است که ترخیص آنها از یک مسیر ممکن نباشد. بنابراین اگر عزمی برای ترخیص آنها در بدنه حاکمیت وجود دارد نیازمند طراحی چند ساز و کار متناسب با چالشهای موجود هستیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
برنامههای ایرانخودرو برای افزایش ضریب ایمنی محصولات در برابر سرقت
نایب رئیس هیات مدیره ایران خودرو از اجرای پروژههای افزایش ضریب ایمنی محصولات تولیدی این خودروساز دربرابر سرقت در سال جاری خبر داد .
نایب رئیس هیات مدیره ایران خودرو از اجرای پروژههای افزایش ضریب ایمنی محصولات تولیدی این خودروساز دربرابر سرقت در سال جاری خبر داد و گفت: همکاری بسیار خوبی بین ایران خودرو و پلیس آگاهی در این زمینه وجود دارد.
حسن وفادار در نشستی که به منظور ارتقاء سطح دانش و توان عملیاتی افسران برگزیده مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استانهای سراسر کشور در ایران خودرو برگزار شد، گفت: با دستور مدیر عامل ایران خودرو مبنی بر افزایش ضریب ایمنی محصولات تیمی از معاونتهای کیفیت، مهندسی، ساپکو و مرکز تحقیقات تشکیل شده است.
وی افزود: این تیم با برگزاری 30 جلسه کارشناسی، اصلاحات لازم را برای افرایش ضریت ایمنی در قفل درب خودروهای تولیدی و سایر نقاط آسیب پذیر در برابر سرقت انجام داده است.
وفادار اظهار کرد: افزایش ایمنی قفل درهای جانبی خودروهای 405، پارس، سمند، سورن، آریسان و درب موتور 206 و رانا از جمله این اقدمات است. همچنین ارتقای ایمنی درهای جانبی خودروهای دنا و دناپلاس در دست اجرا است.
نایب رئیس هیات مدیره ایران خودرو با اشاره به تمهیدات لازم برای افزایش ضریب امنیت و پیشگیری از سرقت خودرو در شرکت ایران خودرو اتخاذ شده، تصریح کرد: این امر نوعی احساس آرامش را در میان مشتریان این شرکت ایجاد کرده است.
وفادار با اشاره به تاثیر اجرای این پروژهها در ارتقای تصویر ذهنی جامعه نسبت به ایران خودرو، از تلاشهای پلیس آگاهی ناجا در همکاری با این خودروساز در راستای افزایش ضریب ایمنی محصولات تولیدی قدردانی کرد.
در ادامه، نماینده مدیرعامل و رئیس کمیته افزایش ایمنی خودرو در برابر سرقت ایران خودرو با تشریح اقدامات صورت گرفته در این شرکت در ایمن سازی محصول نهایی افزود: با بهرهگیری از دانش طراحی ساخت داخل تغییرات تازهای در قالب محصولات اجرا می شود که در ایمن سازی هرچه بیشتر خودروهای تولیدی این گروه در مقابله با سرقت کمک میکند.
بلوک آذری خاطر نشان کرد: دکمه قفل در خودرو 206 تیپ 2 در مدل های سال آینده حذف می شود.
همچنین، حسین فیروزفر دبیر کمیته افزایش ایمنی خودرو، با توضیح عملکرد سیستم ردیابی قطعات گفت: اجرای سیستم ردیابی قطعات توانسته علاوه بر شناسنامه دار کردن قطعات مهم بهکار رفته در خودرو، از قبیل ای.سی.یو، اکسلها، گیربکس خودرو و ... در تشخیص مدت گارانتی قطعات و ارائه بازخورد به ما کمک بسیاری می کند.
وی تاکید کرد: با همت و تلاش مهندسان و پرسنل گروه صنعتی ایران خودرو، از سال 86 تا کنون، بیش از 7میلیون و ششصد هزار دستگاه از محصولات تولیدی این شرکت به سیستم ردیابی مجهز شده است و در مجموع بیش از 270 میلیون قطعه به کار رفته در این محصولات، به راحتی قابل ردیابی و شناسایی هستند.
سرهنگ نیکان فر از افسران ناجا حاضر در جلسه نیز با تقدیر از عملکرد ایران خودرو در زمینه ارتقای سطح ایمنی محصولات تولیدی این شرکت گفت: سیستم نرم افزاری ردیابی قطعات به ناجا در کشف خودروها و قطعات سرقت شده در سراسر کشور، کمک شایانی کرده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.