شماره: 1325 / ۱۳۹۸ نهم دي
تعداد بازدید : 0
اخبار
با حضور وزیر صمت و
نایب رئیس مجلس مطرح شد:
رکوردشکنی شرکت سمتکو
در تولید
جشن رونق تولید به مناسبت دستیابی به رکورد تولید از بدو تاسیس شرکت سمتکو با حضور وزیر صمت، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیران و کارکنان سمتکو در این شرکت برگزار شد.به گزارش سایپانیوز و به نقل از شاتا، وزیر صمت در این آیین گفت: به شرکت سمتکو و تلاشی که مدیریت جوان و کارکنان این شرکت در رونق تولید و رکوردشکنی در تولید کشیده اند، افتخار می کنیم.رضا رحمانی تاکید کرد: امروزه تولید دغدغه اصلی کشور است و خوشبختانه وضعیت شرکت های صنعتی در آذربایجان شرقی رو به بهبود است.وی سرمایه انسانی را در تولید بسیار مهم دانست و افزود: امروزه شاهد این هستیم که موفقیت های شرکت سمتکو در زمان جوانگرایی این شرکت رخ داده است.رحمانی عنوان کرد: صنعتگران، فعالان اقتصادی، معدنکاران و صادرکنندگان با تلاش های خود، امید دشمن را به یاس تبدیل کرده اند و امسال شاهد افزایش تولید در بخش های مختلف کشور هستیم.وی با اشاره به توان شرکت سمتکو در حوزه تولید قطعات خودرو، خاطرنشان کرد: این شرکت توان تولید قطعات جدید مورد نیاز در بخش خودرو را دارد و این توانایی را در عمل نیز نشان داده است.رحمانی گفت: صنعتی شدن کشور به شیوه مدرن از تبریز آغاز شده است و به امید خدا در ادامه نیز پیشتازی تبریز حفظ خواهد شد.این آیین با تقدیر از وزیر صمت به دلیل اقدامات صورت گرفته در رفع مشکلات تولید، به پایان رسید.
مشتریان برتر بانک سامان، از مزایای بیمه تکمیلی درمان بهره مند میشوند
مشتریان برتر بانک سامان ازاینپس میتوانند با شرایطی ساده از خدمات بیمه تکمیلی درمان بیمه سامان بهرهمند شوند.به گزارش سامان رسانه، در این طرح بانک سامان به همراه شرکت بیمه سامان، امکانی را فراهم کرده تا مشتریان برتر و افراد تحت تکفل آنها با شرایطی ساده بتوانند از خدمات بیمه تکمیلی درمان بهرهمند شوند.در این طرح مشتریان برتر بانک سامان با پرداخت حق بیمه به ازای هریک از افراد خانواده، امکان استفاده از خدمات بیمه تکمیلی درمان را دارند.گفتنی است، این بیمه نامه کلیه نیاز های درمانی مشتریان برتر را پوشش داده و دارای تعهدات بیمارستانی، پاراکلینیکی، ویزیت و دارو، دندانپزشکی، سمعک، زایمان و درمان نازایی می باشد.لازم به ذکر است که مشتریانی که بیمهگر اول نیز نداشته باشند، میتوانند از خدمات طرح بهرهمند شوند.
تحقق 63 درصدی برنامه تجهیز منابع بانک کشاورزی تا پایان آذر 1398
برنامه تعهدی بانک کشاورزی برای جذب سپرده های مردمی در سال 1398 ، تا پایان آذر ماه 63 درصد محقق شده است.به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، برنامه تعهدی بانک کشاورزی در سال 1398 برای جذب سپرده های مردمی 200 هزار میلیارد ریال است که تا پایان آذر ماه 63 درصد آن تحقق یافته است.این گزارش می افزاید: تحقق برنامه تجهیز منابع، توان بانک در پرداخت تسهیلات، حمایت مالی از توسعه و رونق اقتصادی بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی جامعه را افزایش می دهد.
امکان بازیابی رمز نت بانک از طریق اینترنت فراهم شد
بانک سامان امکان بازیابی رمز نت بانک از طریق اینترنت و بدون مراجعه به شعبه را فراهم کرد.به گزارش سامان رسانه، بانک سامان با ارائه خدمتی تازه، امکان بازیابی رمز نت بانک را بدون مراجعه به شعبه و از طریق نت بانک فراهم کرد.بر این اساس، تمامی مشتریانی که رمز ورود به نت بانک خود را فراموش کردهاند، ازاینپس میتوانند با ورود به صفحه نت بانک سامان، گزینه «رمز عبور خود را فراموش کردهام» را انتخاب کنند و پس از واردکردن شماره ملی و شماره کارتبانکی خود و همچنین اعتبار سنجی شماره تلفن همراه، اقدام به تغییر رمز ورود به نت بانک کنند.
در راستای رونق بخش تولید کشور:
پرداختی های ریالی بانک صنعت و معدن در سال جاری افزایش یافت
در راستای رونق بخش تولید کشور، میزان تسهیلات پرداختی بانک صنعت و معدن از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد افزایش داشته است.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، میزان پرداختی های این بانک در9 ماهه نخست سال جاری با وجود تشدید تحریم های اقتصادی و کاهش درآمدهای نفتی کشور از افزایش قابل توجهی برخوردار بوده است.در ضمن آمار مربوط به وصول مطالبات این بانک نیز نسبت به سال گذشته 35 درصد بیشتر می باشد.گفتنی است بانک صنعت و معدن به عنوان بانک توسعه ای – تخصصی بخش صنعت و معدن کشور با تلاش در جهت تامین مالی طرح های صنعتی و نقش فعالی در راستای رونق تولید و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دارد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
کاهش چشمگیر شکایات
از بیمه آسیا
بنا بر اعلام بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، شکایت از بیمه آسیا در شش ماهه اول سال 1398 نسبت به مدت مشابه سال قبل، 41 درصد کاهش یافته است.
به گزارش روابط عمومی بیمه آسیا، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با انتشار آماری از شکایت های مکتوب دریافت شده بابت عملکرد شرکت های بیمه در شش ماهه اول سال 1398 اعلام کرد، گزارش های ثبت شده در سامانه یکپارچه رسیدگی به شکایات بیمه گذاران در ارتباط با عملکرد بیمه آسیا در این مدت، نسبت به مدت مشابه سال قبل، 41 درصد کاهش داشته است.
بر اساس این گزارش و با توجه به کاهش 24 درصدی شکایات مکتوب از شرکت های بیمه در شش ماهه اول سال 1398 نسبت به مدت مشابه سال قبل ، کاهش شکایات از بیمه آسیا، 17 درصد از متوسط کاهش شکایات شرکت های بیمه، پایین تر بوده است.
در گزارش بیمه مرکزی آمده است، با توجه به سهم 8/9درصدی بیمه آسیا از پرتفوی صنعت بیمه و سهم 5/5درصدی شکایات از این شرکت، وضعیت بیمه آسیا در شاخص نسبت سهم شکایات به سهم پرتفو، در وضعیت مطلوب قرار دارد.
گفتنی است، سامانه یکپارچه رسیدگی به شکایات بیمه گذاران، برای سهولت ثبت شکایات توسط مردم در سراسر کشور و رسیدگی به شکایات در سریع ترین زمان، در ابتدای سال 1393 توسط اداره رسیدگی به شکایات بیمه مرکزی راه اندازی شد.
در کمتر از یک ماه صورت گرفت:
پرداخت خسارت 38 میلیارد ریالی توسط بیمه کارآفرین
شرکت بیمه کارآفرین خسارت 38 میلیارد ریالی در رشته آتش سوزی مربوط به شرکت موکت فیروزه را پرداخت کرد.
شرکت بیمه کارآفرین خسارت 38 میلیارد ریالی در رشته آتش سوزی مربوط به شرکت موکت فیروزه را پرداخت کرد. این مراسم با حضور حسن مشروطه مدیرعامل موکت فیروزه و احسان افضلی مدیر شعبه یزد برگزار شد.
مدیر شعبه یزد در این مراسم با اشاره وظیفه سنگین بیمه در جبران خسارت ها در راستای حمایت از بخش های تولیدی و اقتصادی باید در کمترین زمان ممکن صورت گیرد تا این بخش ها بتوانند در سریع ترین زمان ممکن باسازی شوند.
مدیرعامل شرکت موکت فیروزه در هنگام دریافت چک خسارت؛ از مدیران بیمه کارآفرین به خاطر تسریع در ارزیابی و پرداخت خسارت، تشکر و قدردانی کرد.
بر اساس این گزارش، پرداخت این خسارت از زمان وقوع حادثه تا دریافت حواله خسارت کمتر از یک ماه طول کشید.
درمان با کیفیت بالا و قیمت پایین، دستاورد بیمه درمان تکمیلی سامان
شرکت بیمه سامان با ارائه طرح متنوع بیمه درمان خانواده، زمینه بهره مندی سطوح مختلف درآمدی و گروه های سنی مختلف را از خدمات قابل ارائه در بیمارستان های خصوصی را فراهم کرده است.به گفته مقامات وزارت بهداشت، 80 درصد مردم توان مراجعه به بیمارستان خصوصی را ندارند. این طبیعتا ناشی از هزینه های سرسام آور استفاده از خدمات بیمارستان های خصوصی است، اما یک بیمه خصوصی با ارائه طرحی، زمینه بهره مندی آحاد مردم از امکانات درمانی بخش خصوصی را فراهم کرده است.کاهش هزینه درمان همواره یکی از مهمترین دغدغه های خانواده های ایرانی بوده است. متاسفانه بیمه های پایه در این زمینه پوشش های کاملی ندارند و مردم مجبورند یا هزینه های درمان را از جیب خود بپردازند و یا به دریافت خدمات نامطلوب اکتفا کنند.برای حل این مشکل، شرکت بیمه سامان راه حال جدید و مناسبی اندیشیده و آن کاهش هزینه های پرداختی برای درمان با خرید بیمه نامه تکمیلی برای خانواده های کم جمعیت و یا پرتعداد است.وجود بیمه نامه تکمیل درمان ، با شرایط یکسان و غیرقابل تغییر برای سنین مختلف و گروه های مختلف اجتماعی یکی از گرفتاری های مردم در انتخاب بهترین گزینه برای شرایط جسمانی موجود خود بوده است و این شرایط یکسان برای همه گروه ها و سنین هزینه اضافی به خانواده ها تحمیل کرده بود و دست کم عامه مردم توانایی خرید این بیمه نامه را نداشتند.شرکت بیمه سامان اخیرا این تصور عمومی را از بین برده و با ارائه طرح متنوع بیمه درمان خانواده، زمینه بهره مندی سطوح مختلف درآمدی و گروه های سنی مختلف را از خدمات قابل ارائه در بیمارستان های خصوصی را فراهم کرده است.
جابجایی شعبه طالقانی اهواز بانک اقتصادنوین
با هدف ارتقای سطح خدمترسانی و بهینهسازی شبکه شعب بانک اقتصادنوین، شعبه طالقانی اهواز (کد 1903) این بانک به محل جدید منتقل شد و با همان نام پیشین به فعالیت خود ادامه خواهد داد.به گزارش روابط عمومی بانک اقتصادنوین؛ تمام مستندات، سوابق و پروندههای مشتریان به آدرس جدید منتقل شده و مشتریان ارجمند میتوانند از این پس به محل جدید این شعبه واقع در خیابان اصلی طالقانی، بین خیابان شریعتی و مسلم، مراجعه نمایند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
ایجاد 450 هزار فرصت شغلی و 113 هزار اشتغال مستقیم توسط گروه مالی پاسارگاد
مدیرعامل بانک پاسارگاد در چهاردهمین کنفرانس ملی کیفیت و بهرهوری از ایجاد 450 هزار فرصت شغلی و 113 هزار اشتغال مستقیم توسط گروه مالی پاسارگاد خبر داد.
مجید قاسمی، مدیرعامل بانکپاسارگاد، در چهاردهمین کنفرانس ملی کیفیت و بهرهوری که در محل دانشگاه خاتم برگزار شد، با اشاره به تعریف آژانس بهرهوری اروپا از بهرهوری اظهار داشت: آژانس بهرهوری اروپا، بهرهوری را یک دیدگاه فکری میداند و به اعتقاد بنده بهرهوری یک امر سختافزاری نیست که با یک ماشین مدرن بتوان آن را انجام داد؛ بهرهوری یک امر مغزافزاری و حتی بالاتر از آن یک امر قلبافزاری است که اگر با هم آمیخته شوند سختافزار نیز به دست میآید.
وی به تعریف جالب ژاپن از بهرهوری اشاره و بیان کرد: به حداکثر رساندن استفاده از منابع به صورت علمی و با تکیه بر کاهش حجم تولید، گسترش بازارها، افزایش اشتغال، کوشش برای افزایش دستمزدهای واقعی و بهبود معیارهای زندگی، نگاه متفاوت از مفهوم بهرهوری است.
قاسمی ترکیب تعریف سه موضوع سرمایههای انسانی، ارتباطی و سازمانی را در تولید بهرهوری قابل اتکاء مؤثر عنوان کرد.
وی با اشاره به رتبه 99 ایران در شاخص جهانی رقابت در سطح بهرهوری، به وضعیت نامناسب آماری در بخش بهرهوری پرداخت و گفت: در بانک پاسارگاد مهمترین سرمایه ما سرمایه انسانی است و آنچه در ترازنامه به آن اشاره شده، سرمایه نیست بلکه دست مایه است، در بانک پاسارگاد بیشترین توجه به آموزش و نظام پایش سلامت سرمایه انسانی وجود دارد، فعالیتهای دانشبنیان، توسعه فناوری محوریت، بهبود روشها و فرآیندها و تعمیم فرهنگ سازمانی در مسیر بهرهوری بانک مورد توجه است.
وی به سرمایهانسانی 3800 نفری بانک پاسارگاد اشاره و ابراز داشت: 90 درصد وقت همکاران ما مفید، مثمرثمر و مولد است و فقط حدود 10 درصد، صرف نماز، ناهار و استراحت میشود.
قاسمی با اشاره به ایجاد 113 هزار نفر اشتغال مستقیم و 450 هزار فرصت شغلی در گروه مالی پاسارگاد به فعالیت و اقدامات برخی از این شرکتها اشاره کرد.
وی با اشاره به فعالیت شرکت میدکو با 15 هزار نفر اشتغال مستقیم و بالغ بر 150 هزار نفر اشتغال غیر مستقیم اظهار داشت: میدکو یکی از هلدینگهای گروه مالی پاسارگاد است که با 5 میلیارد دلار سرمایهگذار در حال اجرای 35 پروژه است که مراحل بهرهبرداری را با توجه به تکنولوژی، دانشبنیانی، نوآوری و فناوری را سپری میکند.
وی به شرکت بابک مس کرمان با ظرفیت 50 هزار تن تولید مس کاتد نیز اشاره کرد و افزود: این طرح بر اساس یک پتنت و نوآوری بدیع یک کشور غربی اجرا شده است که توسط ما خریداری شده است؛ از آنجا که این طرح نیاز به سرمایهگذاری بسیار سنگینی داشت، صاحب پتنت جرأت یا توانایی این ریسک بالا را نداشت.
وی افزود: ما این تکنولوژی را خریداری کردیم با این شرط که در صورتی که موفق به اجرای آن شدیم و در منطقه منا کسی متقاضی این تکنولوژی بود، با اجازه ما این کار انجام شود.
وی در اینباره اضافه کرد: این تکنولوژی، بایولیچینگ است، به این معنا که با تزریق باکتری در 18 راکتور بسیار بزرگ و تولید مس، در عمل کار دو کارخانه بزرگ در مجتمع مس انجام میشود و قیمت تمام شده به این دلیل 40 تا 50 درصد نسبت به صنعت دیگری که این خاصیت را ندارد، کاهش مییابد و محصول نیز با کیفیت بهتری ارایه میشود.
مدیرعامل بانک پاسارگاد با اشاره به تعهد ساخت 7 هزار تخت بیمارستانی و 7 شهرک سلامت با پیشرفتهترین تجهیزات سلامت ادامه داد: دو میدان نفتی که در خوزستان اخیرا شناخته شد توسط شرکت گسترش انرژی پاسارگاد در حال اکتشاف و استخراج هستند؛ این شرکت، اولین شرکت تمام ایرانی است که توانسته است در بحث اکتشاف و استخراج، در تورنمنت بینالمللی از همه رقبا جلو بیافتد و انجام این پروژه را بر عهده بگیرد.
وی در پایان به اشتغال 87 هزار نفر در شرکت بیمهپاسارگاد اشاره کرد و گفت: از این تعداد 1100 نفر در حال اداره شعبههای این شرکت هستند و بقیه در حدود 86 هزار نفر به عنوان نمایندگیها و بازاریابان مشغول هستند؛ این همان بهرهوری است. شرکت بیمه پاسارگاد در بخشهای بیمه عمر و تأمین آتیه از تمام شرکتهای بیمهای در کشور موفقتر است.
وی ادامه داد: 4100 نفر از بهترین جوانان کشور در شرکت فناپ مشغول به کار هستند، این شرکت بزرگترین شرکت آیسیتی کشور است که کربنکینگ بانکپاسارگاد را تولید کرده و به 5 بانک دیگر کشور نیز خدمات ارایه میدهد؛ بانک سپه نیز طی یک ارزیابی بسیار دقیق بین شرکتهای داخلی و خارجی، در نهایت شرکت فناپ را برای تولید کربنکینگ خود انتخاب کرد، در حال حاضر هم که 5 بانک در این بانک در حال ادغام شدن هستند، مسئولیت ادغام و تأمین کربنکینگ جامع بر عهده فناپ است، امنیت زیاد در بانکداری الکترونیک بانکپاسارگاد، جلوگیری از حملههای سایبری، ارایه خدمات مختلف مانند ارایه خدمات رمز پویا به سهولت، نمونه هایی از مزیتهای بانکپاسارگاد به دلیل وجود زیرساخت بسیار قوی ارایه شده از سوی فناپ است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
برای خودروی دارای سن کمتر از 5 سال ممکن شد:
پوشش افت قیمت در بیمه نامه های بدنه توسط بیمه ملت
افت قیمت خودرو ناشی از حوادث رانندگی به عنوان خدمتی متمایز تحت پوشش بیمهنامه بدنه بیمه ملت قرار گرفت.
افت قیمت خودرو ناشی از حوادث رانندگی به عنوان خدمتی متمایز تحت پوشش بیمهنامه بدنه بیمه ملت قرار گرفت، این پوشش اضافی سرویس جدید و ویژه بیمه ملت برای هموطنان بوده و به بیمهگزارانی که خودروی دارای سن کمتر از 5 سال دارند؛ ارائه میشود.
مصطفی ملکی، مدیر بیمههای اتومبیل بیمه ملت در توضیح این خبر گفت: در بازار فعلی، حوادث رانندگی باعث کاهش ارزش خودرو و از دسترفتن سرمایه بیمهگزار میشود و این پوشش تا حد زیادی این ضرر و زیان را به ویژه برای دارندگان خودروهای خارجی که افت آنها شدیدتر است؛ جبران میکند.
ملکی حقبیمه این پوشش را 10 درصد حقبیمه اصلی اعلام کرد و ادامه داد: تلاش شده با بررسی و محاسبات آماری حق بیمه مناسبی در نظر گرفته شود. هم چنین شرایط اختصاصی این پوشش تدوین و در هنگام خرید بیمهنامه در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.
وی با ذکر مثالی در همین خصوص افزود: مبنای محاسبه مبلغ پرداختی بابت افت قیمت بر اساس میزان خسارت و مدل خودرو است. مثلا اگر به خودرویی با ارزش 400 میلیون تومان که دارای پوشش افت قیمت است، پس از محاسبات نهایی 100 میلیون تومان خسارت تعلق گیرد و ارزش صفر کیلومتر آن 500 میلیون تومان باشد، مبلغ 20 میلیون تومان بابت افت علاوه بر مبلغ خسارت پرداخت خواهد شد.
بانک اقتصادنوین در مدار اصلاحات؛ تغییر جهت مثبت شاخص های عملکردی
مدیرعامل بانک اقتصادنوین از تغییر جهت مثبت شاخصهای عملکردی این بانک در 3 ماهه سوم سال 1398، پوشش اهداف تعیین شده، حرکت در جهت کاهش زیان و ورود این بانک به کانال سودآوری در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش روابط عمومی بانک اقتصادنوین، علیرضا بلگوری که در کلینیک مدیریتی سرپرستی منطقه شرق این بانک سخن میگفت با اشاره به تغییرات کلان این بانک در 6 ماهه نخست سال جاری گفت: بانک اقتصادنوین شش ماهه نخست سال 98 را با زیان پشت سر گذاشت اما پس از تغییرات بوجود آمده، با اصلاحات انجام شده، از شهریور ماه جاری سرعت و شتاب حرکت بانک افزایش یافت و شاخصهای عملکردی آن در سه ماه سوم سال تغییر جهت داد و امروز روند این شاخصها نشان میدهد بانک اقتصادنوین ضمن رعایت تمامی استانداردها در مسیر درست و سالم بانکداری قرار گرفته است.مدیر عامل بانک اقتصادنوین توفیقات کسب شده در این دوره را نتیجه همراهی هیئت مدیره، انسجام مدیریتی و تلاش و کوشش یکایک کارکنان دانست و در تشریح عملکرد بانک اقتصادنوین گفت: در حوزه جذب منابع در شرایطی که در این دوره سیاست کاهش نرخ سود سپرده را در پیش گرفتیم، در نتیجه اعتماد مشتریان و خوشنامی بانک اقتصادنوین رشدی فراتر از رشد نقدینگی کشور را تجربه کردیم به گونهای که سال 1398، تا مقطع آذرماه، همزمان با کاهش قیمت تمام شده پول بهترین سال بانک در جذب سپرده در طول فعالیت آن بوده است.بلگوری عملکرد بانک در اعطای تسهیلات و بویژه صدور ضمانتنامه را در سه ماهه سوم سال بسیار برجسته و امیدوار کننده دانست و افزود: در گام اول ما به دنبال کاهش نرخ صعودی زیان بودیم که خوشبختانه این مرحله را پشت سر گذاشتیم و تراز عملکردی بانک در واسطهگری پول، در ماههای آبان و آذر مثبت شد؛ در حال حاضر در مرحله کاهش زیان انباشته بانک هستیم و امیدواریم در سه ماه طلایی پایان سال بتوانیم این زیان را مدیریت کرده و ضمن پوشش برنامهها هر چه سریعتر وارد کانال سودآوری شویم.
بلگوری در پایان با قدردانی از حسن اعتماد سهامداران و مشتریان گفت: امروز یک خواست و اراده جمعی برای موفقیت در تمامی ارکان بانک اقتصادنوین مشاهده میشود که نوید بخش روزهای درخشان این بانک در آینده نزدیک است.
نگاه مدیرعامل بیمه کوثر به آوردههای بیمه گذاران؛
سرمایه گذاری قلب تپنده شرکتهای بیمه
عملکرد مثبت در یک شرکت بیمه وابستگی شدیدی به سلامت قلب آن، یعنی مدیریت سرمایهگذاری دارد.امروزه سرمایهگذاری و دانش لازم برای انجام آن یک ضرورت برای شرکتهای بیمه به شمار میرود؛ ضرورتی که اگر نادیده گرفته شود میتواند موجب زیاندهی در این شرکتها شود. البته بیمه مرکزی شرکتهای بیمه را برای سرمایهگذاری در بخشهای مختلف محدود کرده است و این شرکتها برای پرداخت پول به بیمهگذارانشان باید 60 درصد از منابع مالی خود را به صورت سپرده نزد بانکها قرار دهند. با این حال بخش باقیمانده منابع مالی میتواند به یک اهرم مناسب برای افزایش سودآوری شرکتهای بیمه تبدیل شود. مدیرعامل بیمه کوثر طی گفتوگویی با نشریه آرامش درباره اهمیت بخش سرمایهگذاری در شرکتهای بیمه گفت:« عملکرد مثبت در یک شرکت بیمه وابستگی شدیدی به سلامت قلب آن، یعنی مدیریت سرمایهگذاری دارد.» مجید مشعلچی فیروزآبادی همچنین بورس اوراق بهادار و استارتآپها را دو کانون اصلی این شرکت در بخش سرمایهگذاری عنوان کرد. برای آشنایی با دیدگاهها و نظرهای مجید مشعلچی درباره اهمیت مدیریت سرمایهگذاری، متن گفتوگوی «آرامش» با وی را در ادامه میخوانیم.
در ابتدا نگاهی داشته باشیم به مدیریت سرمایهگذاری در شرکتهای بیمه؛ به نظر شما اهمیت این واحد برای شرکتهای بیمه چیست؟
برای درک بهتر از اهمیت مدیریت سرمایهگذاری در شرکتهای بیمه کلیت یک شرکت بیمه را به یک موجود زنده تشبیه میکنم؛ اگر شرکت بیمه کالبد آن باشد، سرمایهگذاری قلب آن و منابع مالی حاصل از عملیات بیمهگری خون در جریان آن است.
اگر قلب یک موجود زنده دچار مشکل و التهاب شود و عملکرد صحیحی نداشته باشد زندگی و حیات آن موجود تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و اگر خون به درستی به اندامها منتقل نشود، به درستی نمیتوانند به وظایف خود در آن کالبد عمل کنند. با این توصیف، عملکرد مثبت در یک شرکت بیمه هم وابستگی شدیدی به سلامت قلب آن، یعنی مدیریت سرمایهگذاری دارد. در واقع اگر منابع مالی واردشده به شرکت بیمه در مسیر درستی قرار نگیرد و در جایی که باید، هزینه نشود، عملکرد شرکت نیز با اختلال روبهرو خواهد شد و حتی به ورشکستگی آن خواهد انجامید.
بنابراین منابع مالی به دست آمده از محل بیمهگری باید با صلاحدید مدیریت سرمایهگذاری شرکت در جاهایی هزینه شود که بهرهوری آن افزایش یابد. البته طبق قوانین بیمه مرکزی شرکتهای بیمه برای اینکه در پرداخت خسارت دچار کمبود منابع مالی نشوند موظفند که حداقل 60 درصد از منابع مالیشان را به صورت سپرده بانکی ذخیره کنند. پس مدیریت سرمایهگذاری باید بتواند از 40 درصد باقیمانده، نهایت بهرهبرداری را بکند تا در التهابات اقتصادی، شرکت دچار ضرر و زیان نشود و بتواند همسو با روند اقتصادی کشور پیش برود.
بیمه آسیا ، میزبان نشست شورای هماهنگی
حراست های وزارت اقتصاد
با حضور دکتر عباس معمارنژاد معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد و عباس مراد پور، مدیر کل دفتر امور بانکی و بیمه این وزارتخانه، مسعود بادین نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا، صالحی رئیس مرکز حراست وزارت اقتصاد و معاونان این مرکز و مدیران کل حراست دستگاههای وابسته و تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی ، بیستمین نشست شورای هماهنگی حراست های وابسته و تابعه این وزارتخانه، در شرکت بیمه آسیا برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بیمه آسیا، در این نشست که اعضای هیات مدیره، معاونان و مدیران بیمه آسیا نیز حضور داشتند، دکتر معمارنژاد با بیان الزامات توسعه اقتصاد هوشمند، راهکارها و چالش های تحقق این راهبرد مهم و اساسی را تبیین کرد و گفت: برای ارتقای کار آمدی اقتصادی بویژه در دستگاههای اقتصادی، توجه جدی به سه وظیفه مهم «شایسته گزینی»، «سیاست گذاری های شفاف و دقیق» و «انجام نظارت های پیوسته و خردمندانه» را ضروری و اجتناب ناپذیر خواند.
معاون وزیر اقتصاد در ادامه، حراست ها را پشتوانه مستحکمی برای سلامت اداری در نظام جمهوری اسلامی خواند و انتظارات از حراست ها ، برای ایفای نقش مقابله پیشگیرانه با عوامل گسترش فساد را بسیار مهم عنوان کرد.در ادامه این نشست، صالحی رئیس مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی در اظهاراتی، ضمن تبیین نگرانی ها و شکوه های مردم در ارتباط با مسایل اقتصادی، درک عمیق و روز افزون این نگرانی ها را وظیفه مهم حراست ها تلقی کرده و تاکید کرد: اگر این درک، کاهش یابد، دشمن از این دغدغه ها به عنوان ابزاری برای ایجاد فاصله بین مردم و دولت بهره برداری خواهد نمود.
مسعود بادین نایب رییس هیئت مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا نیز در این نشست در سخنانی، ضمن قدردانی از حضور دکتر معمارنژاد در جمع مدیران شرکت بیمه آسیا، گفت :حراست ها چشم بیدار نظام بوده و انتظار می رود آنان مخاطرات و چالش های فرا روی دستگاه های اداری را به موقع و دقیق شناسایی و پیشگیری کنند.وی گزارش مبسوطی از عملکرد نه ماهه این شرکت در حوزه بیمه گری و مسئولیت اجتماعی را ارائه داد و عملکرد بیمه آسیا در یک سال حضور خود در این شرکت را همراه با افزایش توانمندی مالی بیمه اسیا ارزیابی کرد.مدیرعامل بیمه آسیا در این گزارش از بهبود چشمگیر روند عملکردی بیمه آسیا در بخش های مختلف خبر داد و اظهار داشت: کسب سطح یک توانگری مالی با شاخص 145 درصد توسط بیمه آسیا، نشان می دهد که این شرکت افزایش قابل ملاحظه ای در کیفیت فعالیت بیمه گری خود رقم زده است. وی بهبود نسبت خسارت از 55 به 51 درصد، افزایش 31 درصدی حق بیمه تولیدی، افزایش 76 درصدی سپرده های بانکی، رشد 200 درصدی قیمت سهام در شش ماهه نخست امسال و تحقق 101 درصدی برنامه های پیش بینی شده شرکت و همچنین کسب رتبه نخست بیمه ای در بین یکصدشرکت در ارزیابیIMI100 و کسب رتبه نخست بیمه ای در شفافیت مالی سازمان بورس را از جمله موفقیت های کسب شده بیمه اسیا برشمرد.
اولین جلسه هماهنگی هفته روابط عمومی سال 1399 به میزبانی شرکت کروز برگزار شد
اولین جلسه هماهنگی هفته روابط عمومی سال 1399 به میزبانی شرکت کروز برگزار شد.
اعضای شورای سیاستگذاری نهمین کنفرانس روابطعمومی و صنعت و پانزدهمین همایش روابطعمومی الکترونیک از گروه صنایع تولیدی قطعات کروز بازدید کردند.
در ابتدای این جلسه دکتر مجتبی نظری مدیر ارتباطات و روابط عمومی شرکت کروز به معرفی ظرفیتها، خدمات و محصولات شرکت پرداخت و پس از آن نیز اعضا شورای سیاست گذاری هفته روابط عمومی نظرات خود را اعلام نمودند. در ادامه امیرعباس تقیپور، برگزارکننده نهمین کنفرانس روابطعمومی و صنعت و پانزدهمین همایش روابطعمومی الکترونیک در این جلسه گزارشی از کنفرانسهای برگزار شده در سالهای پیشین ارایه کرد و از برگزاری رویدادها در سال 99 و پس از ماه مبارک رمضان خبر داد.
دکتر سیدغلامرضا کاظمیدینان، رئیس شورای سیاستگذاری هفته روابطعمومی ضمن قدردانی از دعوت شرکت کروز و میزبانی از اعضا شورای سیاست گذاری برای برگزاری نخستین جلسه هفته روابط عمومی، در خصوص اهمیت روابط عمومی در سازمانها، فعالیتهای این شورا و اقدامات هفته روابطعمومی نکاتی را بیان نمودند.
مهندس نادر سخا مدیرعامل شرکت کروز پس از شنیدن صحبتهای اعضا شورا، در خصوص تایید نظر حاضرین، نقش روابط عمومی در سازمان ها را پر اهمیت دانستند و ضمن عملکرد حوزه ارتباطات و روابطعمومی شرکت کروز از زحمات جناب آقای دکتر مجتبی نظری تشکر نمودند و در ادامه نیز بیاناتی از شروع فعالیتهای شرکت کروز (1361) و دغدغهها و مسائل موجود برای تولیدکنندگان توضیح دادند.
در ادامه این جلسه اعضای شورای سیاستگذاری نهمین کنفرانس روابطعمومی و صنعت و پانزدهمین همایش روابطعمومی الکترونیک پس از صرف ضیافت ناهار، از تمامی سطوح تولید تکنولوژی، نظم و بهره وری کارخانه شماره 2 این شرکت به طور کامل بازدید کردند و از نزدیک ضمن خسته نباشید و هم صحبتی با کارکنان و مدیران این شرکت، با محصولات تولیدی شرکت آشنا شدند. کارکنان و مدیرانی که با از خودگذشتگی نشان دادند که در سال رونق تولید، با تلاش شبانه روزی نوید بخش روزهای درخشان تری خواهیم بود.
شرکت کروز در یک نگاه
گروه صنایع تولیدی قطعات کروز از بدو پیدایش خود در سال 1361 تاکنون، استراتژی مشخصی را به عنوان مبنای کار خود در نظر داشته است: طراحی وتولیدقطعات الکترونیکی و مکانیکی و تریم با کیفیت و مطمئن جهت بر آورده کردن نیازهای صنایع کشور، همگام با استفاده از فرصتهای موجود جهت نفوذ به بازارهای صادراتی خارجی به عنوان بزرگترین شرکت تولید کننده قطعات خودرو کشوربا تامین بیش ازبیست درصد از از قطعات مورد نیاز صنعت خودروکه عمدتا قطعات های تک می باشند.کروز وظیفه خود میداند که کیفیت و قابلیتهای خودرو های تولید شده در ایران را بهبود بخشد.جهت نیل به این هدف، بطور مستمر پروژه ها و فعالیتهای جدیدی را در دستور کار خود قرار داده تا سهمی در تجربه ای لذت بخش و ایمن برای همه خریداران خودرو تبدیل کند.کروز بواسطه ارتباطات تجاری و فنی رو به گسترش خود با بزرگترین شرکتهای تولید کننده قطعات خودرو در جهان، استفاده از فن آوری های نوین، محصولات نوآورانه خود را جهت ایجاد ارزش افزوده برای مشتریانمان با بهترین قیمت عرضه می کند.
کروز برآن است که کیفیت زندگی کارکنان خود وجایگاه رقابتی و توان فنی صنعت خودرو ایران را در صورت هدفمند شدن خودروسازان و هدایت و حمایت صحیح دولت به سطح مناسب وبالنده ای برساند و تامین نیاز مشتریان داخلی در نیاز به خودروباکیفیت را پوشش و حضور در بازارهای جهانی را بالاترین سطح ارتقاء دهد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.