شماره: 1306 / ۱۳۹۸ دوازدهم آذر
تعداد بازدید : 0
مزدا ۳؛ خودروی سال ۲۰۲۰
نسل جدید مزدا ۳ عنوان خودروی سال ۲۰۲۰ را در چین از آن خود کرد. مزدا ۳ که همواره یکی از خودروهای جذاب، زیبا و جوان پسند برای مشتریان در سراسر جهان به شمار میرود، به تازگی توانسته است با معرفی نسل جدید خود نظر و توجه خیل عظیمی از مشتریان، داوران و شرکت کنندگان در مراسم اهدای جایزه خودروی سال در چین را نیز به سمت و سوی خود جلب کند و این جایزه و عنوان را به خود اختصاص دهد.
در این مراسم که ۱۰ خودرو به عنوان فینالیست توسط هیئتی ۳۸ نفره از داوران در میان ۱۹۴ خودروی واجد شرایط انتخاب شده بودند، نسل جدید مزدا ۳ به عنوان یک خودروی کامپکت ژاپنی توانست در نهایت این جایزه را کسب کند و خودروی سال ۲۰۲۰ در چین شود.
مزدا ۳ هفته پیش نیز لقب خودروی سال در تایلند را نیز از آن خود کرده بود. همچنین جایزه خودروی سال ۲۰۱۹ مورد توجه بانوان را نیز کسب کرده بود.بر اساس گزارش وب سایت Automotive News، این در حالیست که داوران در چنین مراسمی پیشتر به خودروهای بزرگتر و لوکس تر رای می دادند و تمایل بیشتری برای انتخاب آنها به عنوان خودروی سال داشتند اما به نظر می رسد که با توجه به روند صعودی استقبال مشتریان جهانی از خودروهای کوچکتر و کم مصرف تر، نظر داروان مراسم مذکور نیز تغییر پیدا کرده است. به عنوان مثال سال گذشته خودروی لکسوس ES با پشت سر گذاشتن تویوتا کمری و آئودی A۸ توانست این عنوان و جایزه را کسب کند. در سال ۲۰۱۸ نیز این جایزه به ولوو S۹۰ رسیده بود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
اخبار
فروش فوری و اعتباری پراید ۱۳۱ از سوی سایپا برای تنظیم بازار و حذف نقش واسطهها
گروه خودروسازی سایپا با هدف تنظیم بازار و حذف نقش واسطه ها از بازار، طرح فروش فوری و اعتباری سایپا ۱۳۱ را از ساعت ۱۰ صبح امروز دوشنبه، یازدهم آذر اجرا می کند.
طرح فروش فوری این محصول سایپا با هدف افزایش عرضه و کاهش قیمت در بازار آزاد انجام میشود.
در این طرح فروش فوری و اعتباری، سایپا ۱۳۱ به قیمت ۳۷۵ میلیون ریال عرضه می شود که ۴۰ میلیون ریال از آن در قالب تسهیلات با بازپرداخت یکساله صورت خواهد گرفت.
تسهیلات ۴۰ میلیون ریالی با دو هدف اجرا میشود، هدف اول ایجاد زمینه برای مشارکت هموطنان با توان مالی کمتر در این طرح است، ضمن اینکه محصولات عرضه شده در این طرح فروش تا یکسال در رهن گروه خودروسازی سایپا باقی می مانند تا از این طریق خودرو صرفاً به مصرف کننده واقعی فروخته شود و از نقش آفرینی واسطهها جلوگیری شود.
براساس اعلام سایپا، عرضه محصولات این گروه خودروسازی از جمله پراید با هدف تنظیم و کاهش التهابات کاذب بازار و حذف دلالان، در هفته های آتی نیز ادامه خواهد داشت.
گروه خودروسازی سایپا برای کاهش نقش واسطهها در بازار و فروش خودرو به مشتری واقعی، تمهیداتی نیز اندیشیده و در این طرح فروش اجرا کرده است؛ از جمله اینکه به هر کد ملی تنها یک دستگاه خودرو فروخته خواهد شد و کسانی که در ۱۸ ماه گذشته در یکی از طرحهای فروش سایپا شرکت کرده باشند نیز نمی توانند در این طرح ثبت نام کنند.
همچنین ثبت نام برای افراد زیر ۱۸ سال امکان پذیر نیست و کدپستی ثبت نامکننده و کد نمایندگی انتخابی توسط مشتری نیز باید در یک استان باشد.
از سوی دیگر و با توجه به تسهیلات یک ساله در نظر گرفته شده برای این طرح، خودرو تا یکسال در رهن گروه خودروسازی سایپا باقی می ماند و امکان تسویه پیش از موعد و فک رهن به هیچ عنوان میسر نخواهد بود.در پایان از هموطنان عزیز دعوت میشود ضمن پرهیز از سرمایهگذاری با هدف کسب سود در حوزه خودرو، برای خرید خودروی مورد نیاز خود به هیچ وجه به دلالان و واسطههایی که با سوء استفاده از شرایط موجود نسبت به افزایش غیرطبیعی قیمتها اقدام کردهاند مراجعه نکرده و محصولات را برای مصرف نهایی طبق قیمت مصوب از مبادی رسمی و از طریق سایت اینترنتی خودروسازان ثبتنام و خرید کنند.
رونمایی از دو نسخه جدید بنتلی بنتایگا
برند لوکس، بنتلی، از دو نسخه جدید بنتایگا رونمایی کرده که شامل نسخه چهار سرنشین و هفت سرنشین است.
این مدل قبلا تنها در نسخه پنج سرنشین موجود بود.
مدل های بنتلی بنتایگا V8 و اسپید با آپشن کابین چهار یا هفت سرنشین ارائه می شوند در حالی که نسخه هیبریدی آن به صورت استاندارد با کابین چهار سرنشین ارائه می شود. مدل دارای صندلی عقب دوگانه این خودرو برای دو سرنشین عقب ویژگی هایی همچون تنظیم برقی صندلی در 12 جهت، گرمایش، تهویه و عملکرد ماساژ دارد. هم چنین کنسول وسطی بین دو صندلی عقب آن که فضای ذخیره سازی مازاد دارد، سوکت های شارژ USB و پشتی گلدوزی شده به منظور جداسازی فضای کابین از صندوق عقب تعبیه شده است. ساختار دو صندلی در عقب این خودرو هم چنین انتخاب گزینه های آپشن سفارشی سازی بیش تری از جمله بسته ارتقایی سرگرمی اطلاعاتی عقب، هدفون های بلوتوثی، میزهای تاشو و خنک کننده نوشیدنی را ممکن می سازد.
در کابین بنتلی بنتایگا هفت سرنشین، صندلی های ردیف سوم می توانند با فشار یک دکمه تا شوند تا حجم صندوق عقب افزایش یابد در حالی که صندلی های ردیف وسط به منظور تسهیل دسترسی، به صورت دستی تا می شوند. گزینه های موتور برای بنتلی بنتایگا شامل 6.0 لیتری W12، 4.0 لیتری تواین توربوشارژ V8 و 3.0 لیتری توربوشارژ V6 بنزینی با یک موتور برقی است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
تولید پارس خودرو از ۶۱ هزار دستگاه گذشت
بررسی آمارهای سامانه کدال حاکی از تولید ۶۱ هزار و ۷۱۷ دستگاه خودرو از سوی گروه پارس خودرو از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه است.
بیشترین تولیدات این گروه از خانواده X100 (پراید) است که در این مدت موفق به تولید ۵۸ هزار و ۹۷ دستگاه از آن شد.
برپایه آمارهای سامانه یاد شده، پارس خودرو در این مدت دو هزار و ۹۲۰ دستگاه خودرو در گروه رنو و ۱۹۳ دستگاه خودرو در گروه برلیانس تولید کرد.
با توجه به اینکه تا پایان مرداد ماه نیز همین رقم برای تولیدات گروه رنو ثبت شده بود، نشان می دهد هیچ محصولی از این گروه در شهریور، مهر و آبان ماه تولید نشد.
تولید ۵۰۱ دستگاه خودرو در گروه Q200 (کوئیک) و تنها ۶ دستگاه خودرو در گروه S200 (ساینا) در این مدت قابل اشاره است.
آمارهای یاد شده در حالی است که تولید محصولات گروه X100 (پراید)، گروه Q200(کوئیک) و گروه S200 (ساینا) بصورت حق الزحمه ای برای شرکت سایپا انجام میشود .
سامانه کدال همچنین به تولید نشدن خودروهای ریچ P27 و ون دولوکس در شرکت پارس خودرو از ابتدای امسال اشاره دارد، این در حالی است که از حدود یک سال و نیم پیش تولید خودروی ریچ به شرکت زامیاد منتقل شده است.
آمار آبان ماه
در آبان ماه امسال در مجموع هفت هزار و ۲ دستگاه خودرو در پارس خودرو تولید شد که سهم پراید ۶ هزار و ۵۳۱ دستگاه، سهم کوئیک ۴۶۵ دستگاه و سهم ساینا ۶ دستگاه بوده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
جای خالی کیفیت در سند راهبردی صنعت خودرو؛
تعداد بازدید : 0
شورای سیاست گذاری خودرو باید متمرکز بر کیفیت خودرو شود
در حال حاضر ضعف های بسیاری در سیستم مدیریت کیفیت در صنعت خودرو وجود دارد و به نظر می رسد بزرگ ترین مشکل در مدیریت کیفیت در این صنعت در حوزه خدمات پس از فروش در صنعت خودروسازی و خسارات وارد به مصرف کننده است.
کیفیت همواره از مسائل چالش برانگیز صنعت خودروی کشور بوده است، چنانچه بررسی وضعیت خودرو در سالهای 91 و 92 نشان می دهد که با آغاز تحریمها، شرکتهای خودروساز با یک چالش جدی در خطوط تولید خود مواجه شدند به طوری که با قرار گرفتن خودرو در لیست تحریمهای اولیه هستهای و بروز مشکلات متعدد در تامین قطعات و جریان تولید ،آنچه بیش از همه قربانی کاستی ها به خصوص در بخش تیراژ خودروسازان شد، کیفیت تولیدات بود.
اما در دور جدید تحریم ها که بیش از یک سال از آن می گذرد آیا کیفیت محصولات تحت تاثیر این محدودیتها روند کاهشی داشته است؟ در این شرایط وجود نقشه راه و تدوین راهبرد مشخص در حوزه کیفیت در صنعت خودرو تا چه میزان می تواند موجب حفظ کیفیت تولیدات خودروسازان شود.
طرح چنین سوالات در حالی مطرح می شود که در صنعت خودرو سندی راهبردی برای افق 1404 تدوین شده است اما در این راستا مسئولان انجمن مدیریت کیفیت ایران بر این باورند که راهبردهای کیفیت در این سند مورد غفلت قرار گرفته و صنعت خودرو نیاز به سندی برای افزایش کیفیت دارد.
غفلت نسبت به کیفیت در سند چشم انداز صنعت خودرو در حالی عنوان می شود که به گفته یک مقام مسئول در انجمن مدیریت کیفیت ایران، در برنامه سند بالادستی توسعه صنعت خودرو ایران که در سازمان گسترش تدوین و به تایید شورای سیاست گذاری خودرو نیز رسیده، کلمه «کیفیت» وجود ندارد و صرفا به تیراژ و کمیت پرداخته شده است.
عدم توجه به کیفیت در اسناد بالادستی صنعت خودرو در حالی مورد نقد فعالان حوزه کیفیت قرار دارد که به نظر می رسد در این شرایط نیز کیفیت در صنعت خودرو جزو اولویت های استراتژیک این صنعت نیست.
طرح الزامات مدیریت کیفیت و استاندارد سازی در جلسه با مدیران صنعت خودرو
در همین راستا رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران با اشاره به اقدامات این انجمن در حوزه کیفیت و استاندارد سازی در صنعت خودرو عنوان کرد: لزوم توجه به حوزه کیفیت و استانداردسازی در صنعت خودرو، موجب شد تا با دعوت از مدیران و مسئولان شرکتهای خودروساز موارد لازم در خصوص مدیریت کیفیت خودرو و رعایت های استانداردهای لازم در این صنعت مطرح نماییم.
فرزین انتصاریان در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو اظهار کرد: ما همواره اعلام کردیم که شورای سیاست گذاری خودرو در وزارت صنعت باید متمرکز بر کیفیت خودرو شود که البته این موضوع را در زمان وزیر اسبق وزارت صمت نیز عنوان کردیم که متاسفانه تاکنون اجرایی نشده است.
وی در ادامه با انتقاد از نبود مقررات فنی شفاف در زمینه ساخت خودرو در داخل کشور گفت : شاید شرکتهای خودروسازی برخی از استانداردها را رعایت کرده باشند اما در سطح سیاستگذاری کلان هیچ برنامهای برای تدوین مقررات جامع در حوزه تولید خودرو وجود ندارد.
ایجاد سیستم یکپارچه کیفیت و استانداردسازی در صنعت خودرو
رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران تصریح کرد: انجمن مدیریت کیفیت ایران به دنبال ایجاد یک سیستم جامع در کل کشور است تا بتوانیم با اعمال نظر در بخشهای حاکمیتی، مبانی استانداردسازی را در همه حوزهها به ویژه صنعت خودرو اعمال کنیم.
انتصاریان در ادامه به برخی فاکتورهای لازم در زمینه مدیریت کیفیت خودرو اشاره و عنوان کرد: مدیریت کیفیت خودرو حوزه بسیار گسترده ای است و در این بخش باید استراتژی ها، سیستم تجهیزات و بازار فروش و خرید و خدمات پس از فروش همگی به صورت یکپارچه دیده شوند.
وی در ادامه به ضعف های سیستم مدیریت کیفیت در صنعت خودرو پرداخت و به خبرنگار پرشین خودرو گفت: در حال حاضر ضعف های بسیاری در سیستم مدیریت کیفیت در صنعت خودرو وجود دارد و به نظر می رسد بزرگ ترین مشکل در مدیریت کیفیت در این صنعت در حوزه خدمات پس از فروش در صنعت خودروسازی و خسارات وارد به مصرف کننده است.
این فعال در حوزه کیفیت با اشاره به برخی مشکلات و موانع در کیفی سازی تولیدات، خاطر نشان کرد: امروز تولیدکننده ای که ناگزیر به پرداخت حقوق و هزینه های پرسنلی بالایی است هر خودرویی را تولید می کند حتی این احتمال وجود دارد که بعضا قطعات بی کیفیتی نیز در بخش تولید بکار رود اما زمانی که مجبور باشد نسبت به مصرف کننده خسارات پرداخت کند طبعا چنین رویه ای را نخواهد داشت.
انتصاریان در پایان با تاکید بر اینکه عوامل مربوط به توسعه کیفی در صنعت خودرو ابعاد گسترده ای دارد، گفت: بخشی از عوامل مربوط به توسعه کیفی به شرایط کنونی تولید باز می گردد و بخش دیگر آن مربوط به مدیریت در خدمات می شود.
استقبال عالی از سایبرتراک تسلا
تسلا سایبرتراک روز 22 نوامبر 2019 معرفی شد و تنها 4 روز پس از رونمایی رسمی آن پیش فروش بیش از 200 هزار دستگاهی برای این خودرو گزارش شده است.
این وانت پیکاپ جدید علیرغم طراحی بدنه متمایز خود و جنجال های به وجود آمده در زمان رونمایی، با بازخوردی مثبت مواجه شده است.
مدیرعامل تسلا، الون موسک یک روز پس از معرفی این مدل جدید با اشاره به بازخورد عالی به این خودرو در تویتر اعلام کرد 146 هزار دستگاه سایبرتراک تاکنون پیش فروش شده که 42 درصد آن ها برای مدل دو موتوره، 41 درصد برای مدل سه موتوره و 17 درصد برای مدل تک موتوره بوده است در حالی که هیچ تبلیغاتی برای این خودرو صورت نگرفته است. و موسک در 25 نوامبر بار دیگر در تویتر پستی منتشر کرد و اظهار داشت پیش فروش این خودرو به 200 هزار دستگاه رسیده است.
سایبرتراک تسلا با شکل لبه دار عجیب خود و طراحی که شبیه به کتاب های کامیک است با بازخوردهای متفاوتی در بازار مواجه شد. اما برخلاف نقدها و نظرات متفاوت، این پیکاپ تمام برقی تسلا موفق شده بازخورد مثبت زیادی از سمت طرفداران داشته باشد.
سایبرتراک با سه ساختار نیرومحرکه ارائه می شود. نسخه پایه این خودرو دارای ساختار تک موتور و دیفرانسیل عقب است که گفته می شود طیف حرکتی 400 کیلومتر با یک بار شارژ دارد. شتاب صفر تا صد این مدل 6.5 ثانیه است. مدل پایه این خودرو 39900 دلار قیمت گذاری شده است. مدل بعدی در این لیست دارای ساختار دو موتوره چهار چرخ فعال با طیف حرکتی 480 کیلومتر با یک بار شارژ است. شتاب صفر تا صد این مدل 4.5 ثانیه و قیمت آن 49900 دلار است. و نسخه ممتاز سایبرتراک با ساختار سه موتوره Plaid تسلا دارای طیف حرکتی 804 کیلومتر با یک بار شارژ و شتاب صفر تا صد 2.9 ثانیه است. این خودرو 69900 دلار قیمت دارد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
تولیدکنندگان احتکار «لاستیک» را تکذیب کردند
سخنگوی انجمن صنعت تایر گفت: تولید تایر صورت گرفته و به بازار نیز عرضه شده است و ادعای عدم توزیع لاستیکهای تولیدی به بازار از بیخوبن غلط است روز یکشنبه رضا رحمانی - وزیر صنعت، معدن و تجارت - اظهار کرد: برخی کارخانههای تولیدی لاستیک بعد از افزایش قیمت بنزین تصمیم به عدم توزیع محصولات به بازار گرفتهاند. این عدم عرضه کالا همچون احتکار و مصداق تخلف است که با آنها برخورد میشود.
در واکنش به این اظهارات، مصطفی تنها - سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر - در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: در این موضوعات اگر کسی شکایتی داشته باشد باید به وزارت صنعت و مراجع دولتی مراجعه کند. اگر مستندی وجود دارد که نشان میدهد کارخانهای از توزیع لاستیک به بازار خودداری کرده است، باید همین وزارتخانه با آن برخورد جدی کند. اگر جناب وزیر سندی برای این ادعا دارند، خود وزارتخانه وظیفه دارد که به شدت با آن برخورد کند.وی افزود: هر ماه آمار تولیدات شرکتها به وزارت صنعت ارائه میشود و وزارتخانه براساس آن مواد اولیه کارخانههای تولیدکننده را ارزیابی میکند تا روشن شود مواد اولیهای که با ارز ۴۲۰۰ تومانی برای این کارخانهها تامین میشود، به درستی مورد استفاده قرار گرفته و محصول تولید شده است یا خیر؟ ماه به ماه همه کارخانهها تک به تک موظفند گزارش میزان تولید خود را به وزارت صنعت اعلام کنند.
سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر خاطرنشان کرد: مگر این کارخانهها میتوانند تولید خود را مخفی کنند؟ اگر اینطور باشد خود وزارت صنعت با آنها برخورد کرده و میگوید آن حجم پولی که برای تامین مواد اولیه دریافت کردهاید، چرا تولید نداشتهاید و اگر تولید داشتهاید، چرا عرضه نکردید و محصول کجا عرضه شده است؟ ضمن اینکه انبار این شرکتها توسط وزارت صمت در این شرایط حتما مورد بررسی قرار خواهد گرفت.وی اظهار کرد: موضوع عدم عرضه لاستیکهای تولید شده به بازار از بیخوبن نادرست است و اگر کسی مستندی دارد، حتما ارائه دهد. مگر این کارخانهها شامل زیرمجموعههای وزارت صمت به حساب نمیآیند؟ اگر واقعا چنین تخلفی وجود دارد، بایستی وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی امور کارخانههای کشور قاطعانه برخورد کند.تنها تصریح کرد: در صنعت تایر بنزین مصرف میشود اما مقدار آن آنقدر ناچیز است که اصلاح نرخ بنزین تاثیر محسوسی بر قیمت تمام شده لاستیکها به صورت مستقیم ندارد بنابراین کارخانههای لاستیک مشکلی از این ناحیه ندارند. البته در صورت ایجاد تورم، همه صنایع درگیر خواهند شد. مسئله تورم یک بحث و موضوع افزایش قیمت بنزین بحث دیگری است. شاید جناب وزیر اطلاع ندارند که محصولات صنعت تایر توسط سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان قیمتگذاری میشود و تولیدکننده نمیتواند به صورت دلبخواه قیمتها را تغییر و افزایش دهد. وی اظهار کرد: تولید و توزیع صنعت تایر توسط همان وزارتخانه صنعت پایش میشود و کارخانه نمیتواند در آن تقلب و تخلفی کند؛ اما در بازار هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. ما تولیدکننده تایر هستیم؛ تولید کرده و آمار آن را ماه به ماه به وزارتخانه گزارش میدهیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.