شماره: 1291 / ۱۳۹۸ بيست و دوم آبان
تعداد بازدید : 0
بی ام و سری 3 افتخاری دیگر کسب کرد
بی ام و سری 3 با پنج ستاره ایمنی در جدیدترین تست های تصادف یورو ان کپ افتخار دیگری به موفقیت های خود افزود.
این سدان بهترین نتیجه برای ایمنی سرنشین بزرگسال در میان خودروهای خانواده بزرگ از زمان معرفی استانداردهای کنونی یورو ان کپ را نیز به دست آورده است.
این خودروساز آلمانی ادعا می کند طراحی مبتنی بر وزن بهینه و ظرفیت حمل بار بالا به همراه رویکردهای مهندسی در سری 3 جدید به مقاومت کابین سرنشینان در تصادف های مختلف کمک کرده است. در تست های تصادف یورو ان کپ، کابین آلومینیومی و استیل مقاوم این خودرو در هر دو تصادف از جلو و کنار و برخورد مانع از کنار، ثبات خوبی از خود نشان داده است. در تصادف از جلو، نیروی وارد شده به خودرو از طریق چند راه تحمل بار در مناطقی که تغییر شکل می دهند، به خوبی منحرف شده است.
در عین حال، ساختار کناری مقاوم شده این خودرو در ستون B و بخش های مقاوم شده روی درها و نگهدارنده صندلی ها، سرنشینان را در تصادف از کنار حفظ کرده است. ستون ها و سقف مقاوم شده تضمین می کنند که در صورت چپ شدن خودرو مقاومت آن حفظ می شود. این سدان آلمانی موفق به کسب امتیاز 97 از 100 در ایمنی سرنشین بزرگسال شده در حالی که ایمنی سرنشین کودک در آن 23.8 از 24 بوده است.
سری 3 جدید هم چنین با هشدار تصادف و عابرپیاده با عملکرد ترمز خودکار ارائه می شود تا در تمام موقعیت ها از بروز تصادف جلوگیری کند و در نتیجه توانسته در ارزیابی ها بالاترین امتیاز را به دست آورد. این تکنولوژی بخشی از سیستم Active Guard است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
معاون تحقیقات محصول ایران خودرو:
3 محصول جایگزین پژو
405 جی.ال.ایکس می شود
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو از جایگزینی سه محصول رانا، پارس و گروه سمند با محصول پژو 405 جی.ال.ایکس بنزینی خبر داد.
کیانوش پورمجیب دراین باره افزود: با هماهنگی و توافق صورت گرفته میان وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان ملی استاندارد و ایران خودرو، خط تولید محصول پژو 405 جی.ال.ایکس بنزینی در پایان خردادماه سال99 متوقف خواهد شد.
وی با تاکید بر حفظ تعهدات این خودرو تا پایان تاریخ یاد شده گفت: بعد از پایان خرداد99، محصول405 جی.ال.ایکس دوگانه سوز طبق تقاضای تاکسیرانی، صرفا برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور تولید خواهد شد. این خودرو با توجه به قیمت مناسب، همواره مورد خواست رانندگان تاکسی بوده است.
پورمجیب با بیان این که محصول پژو 405 مطابق با شاخصهای آخرین ویرایش استاندارد ملی کشور است، علت توقف تولید آن را به روزرسانی تولیدات ایران خودرو دانست و گفت: خلاء ناشی از توقف این محصول با خودروهای دیگری نظیر خانواده سمند، پارس و رانا جبران خواهد شد.
فورد موستانگ برقی رونمایی شد
فورد موتور از یک نمونه اولیه برقی موستانگ رونمایی کرده است که موستانگ لیتیوم نامیده می شود.
این خودرو که با همکاری Webasto ساخته شده از سیستم باطری 800 ولت با تکنولوژی EVDrive بهره می برد.
فورد موستانگ برقی قدرت 900 اسب بخار و گشتاور 1335 نیوتون دارد. این مدل از گیربکس دستی بهره برده و دارای نسخه Calimer از گیربکس شش سرعته Getrag MT82 است.
موستانگ لیتیوم دارای قطعات بدنه فیبر کربنی، دماغه ای 0.1 اینچ کوتاه تر، رینگ های 20 اینچی، ترمزهای جلوی شش پیستون برمبو گرفته شده از شلبی GT350R، تکنولوژی های Sankuer Composite، اسپلیتر کناری و دیفیوزر عقب، کاپوت Webasto با شیشه های پلی کربنات، شارژر TurboDX و شارژر TurboCord است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
بدعهدی خودروسازان این بار در پرداخت «جریمه دیرکرد»
خودروسازان روز به روز اعتماد عمومی را نسبت به این صنعت کاهش میدهند؛ تا دیروز با تحویل دیرهنگام بد عهدی میکردند و امروز با تاخیر در پرداخت «جریمه دیرکرد».
تاخیر در تحویل خودروهای ثبت نامی، در یکی دو سال گذشته به یک رفتار معمول خودروسازان کشور تبدیل شده است؛ در پاره ای موارد، خودروی مدنظر مشتریان تحویل داده نشد و با خودرو یا خودروهایی دیگر جایگزین شد؛ قسمت دردناک قصه اما اینجاست که خودروسازان در پرداخت جریمه دیرکرد تحویل خودرو نیز تعلل نشان میدهند و این رویه صاحبان خودروها را کلافه، سردرگم و مستاصل کرده است.
«فرشاد دیندار» یکی از مشتریان سایپا است که برای خرید یک دستگاه «ساندرو» ثبت نام کرد اما بعد از اعمال تحریمها و محدود شدن تیراژ تولید این خودرو، در طرح تبدیل خودرو شرکت کرد. او بعد از گذشت دو سال از زمان ثبت نام، فرمی را امضا کرد که بر اساس آن بهجای خودروی ساندرو، سه دستگاه خودروی کوئیک، ساینا و تیبا تحویل بگیرد.
وی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا میگوید: مقرر بود خودروی کوئیک ۳۰ روزه تحویل شود، اما در نهایت ۷۵ روزه تحویل شد و اگرچه پایین سند رسمی و فاکتور فروش آن قید شده بود جریمه تاخیر یک ماهه واریز می شود، اما اکنون چهار ماه از تحویل خودرو گذشته و خبری از پرداخت جریمه نیست.
دیندار ادامه داد: همچنین طبق قرارداد مقرر بود خودروی تیبا در مرداد ماه و ساینا شهریورماه تحویل شود، اما تا نیمه دوم آبان ماه خبری از تحویل آنها نشد.
وی که در روزهای پایانی آبان خودروهای تیبا و ساینای خود را دریافت کرد، گفت: مطابق تجربه خودروی کوئیک، انتظار میرود جریمه تاخیر این خودروها نیز حداقل با تاخیر چهار تا پنج ماهه واریز شود.
وی همچنین گفت:گرچه مقرر بود جریمه را نقدی به حساب مشتری واریز کنند، اما ابتدا پیامک مربوطه به تلفن همراه مشتری ارسال می شود و پس از آن مشتری باید با این پیامک در بانک صادرات حاضر و حتما در این بانک حساب داشته باشد تا بتواند جریمه را دریافت کند.
دیندار، همچنین از بلاک شدن شماره تلفن همراه خود در پی تماسهای مکرر برای دریافت مطالبات و خودروهای خود با شرکت سایپا از سوی این گروه خودروسازی خبر داد.
«راحیل برومند» یکی دیگر از مشتریان سایپاست که مردادماه پارسال نسبت به خرید نقدی یک دستگاه ال.۹۰ و دریافت حداکثر ۳۰ روزه آن اقدام کرد، اما در نهایت خودرو اواخر دی ماه همان سال تحویل وی شد.
وی به خبرگار ایرنا گفت: مبلغ در نظر گرفته شده جریمه دیرکرد این خودرو چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود که مسئولان نمایندگی سایپا صحبت از پرداخت حداکثر یک ماهه آن، آن هم پس از دریافت پیامک مربوطه میکردند.
برومند ادامه داد: در نهایت هیچ خبری از پرداخت جریمه نشد و با پیگیری موضوع از طریق یکی از آشنایان که در شرکت سایپا مشغول به کار بود، مهرماه امسال و پس از گذشت ۱۰ ماه این جریمه به حساب بانک صادرات واریز و قابل برداشت شد.
در این زمینه ضمن تماس با سامانه «۰۹۶۵۵۰» مرکز تماس گروه سایپا از روال کار و چگونگی پرداخت جریمه دیرکرد کسب اطلاع شد.
کارشناس سامانه یاد شده در این زمینه به ایرنا گفت: بهطور معمول بین یک تا سه ماه پس از تاریخ فاکتور شدن خودروها، پیامک دریافت جریمه دیرکرد برای مشتریان ارسال می شود.
وی بیان داشت: در صورتی که در این مدت پیامک ارسال نشود، آنگاه مشتریان ضمن تماس با همین سامانه باید نسبت به ارسال مدارک خود از طریف فاکس اقدام کنند.
این اپراتور، دلیل زمان حدود سه ماهه پرداخت جریمه دیرکرد را سیستمی بودن فرآیند و ارسال نوبتی پیامکها، همچنین بدی وضعیت مالی سایپا عنوان کرد.
به گفته وی، پیامک ارسال شده حاوی شماره حوالهای برای مشتری است که باید به یکی از شعب بانک صادرات مراجعه و پس از نشان دادن آن، پول خود را از بانک دریافت کند.
این کارشناس یادآور شد: گاهی اوقات برای برخی مشتریان، این زمان طولانیتر نیز میشود، اما از سوی شرکت سایپا اعلام شده که به درخواستهای پیش از سه ماه مشتریان پاسخی ندهند.
همچنین کارشناس سامانه تلفنی «۰۹۶۴۴۰» ایران خودرو در این زمینه به ایرنا گفت: ۱۰ تا ۱۵ روز پس از تحویل خودرو به مشتری، جریمه دیرکرد ایران خودرو محاسبه می شود و ۴۰ تا ۶۰ روز کاری پس از اینکه حساب مُعین مشتری در سیستم بارگذاری شود، حواله آماده خواهد شد.
وی بیان داشت: خود مشتری نخستین کسی است که از طریق پیامکی از آماده شدن حواله خود باخبر می شود و پس از آن با مراجعه به یکی از شعب بانکهای سپه یا صادرات میتواند جریمه دیرکرد را دریافت کند.
این اپراتور، دلیل زمانبر شدن دریافت پرداخت این جریمه را معوقههای زیاد ایران خودرو در یکی دو سال گذشته اعلام کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
اخبار
دستگاههای نظارتی با هدف کنترل بازار خودرو در شب عید وارد عمل شوند
بازرس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو اعلام کرد: میزان تقاضا در نیمه دوم سال افزایش خواهد یافت و درصورتیکه روند عرضه کم و ناکافی خودرو از سوی خودروسازان همچنان ادامه داشته باشد احتمال افزایش قیمت خودرو در شب عید وجود دارد که جا دارد دستگاه های نظارتی به این موضوع ورود کنند تا این مساله به وقوع نپیوندد.
نعمت الله کاشانی نسب اظهار داشت: خودروهای ایرانی سیر صعودی قیمت را در پیش گرفته اند که هیچ دلیل و توجیهی برای آن وجود ندارد جز اینکه عرضه خودرو از جانب خودروسازان کم باشد.
بازرس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو افزود: خودروهای خارجی مونتاژی نیز به میزان اندک افزایش قیمت را تجربه کرده اند، مثلا خودرو سراتو سایپا مقداری افزایش قیمت داشته اما قیمت این خودرو در بازار هنوز پایین تر از قیمت های فروش یک ماهه شرکت است اما این امکان وجود دارد که افزایش قیمت خودروهای داخلی به خودروهای مونتاژی تسری یابد.
کاشانی نسب گفت: در خصوص خودروهای وارداتی افزایش قیمت وجود نداشته اما بازار خودروهای وارداتی در رکود به سر می برد به طوریکه خودروهای وارداتی با قیمتی بیش از 500 یا 600 میلیون تومان در بازار خرید و فروش نمی شوند.
بازرس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو گفت: میزان تقاضا در بازار خودرو در نیمه دوم سال افزایش خواهد یافت و درصورتیکه همین روند ادامه داشته باشد و عرضه از سوی خودروسازان همچنان کم و ناکافی باشد احتمال افزایش قیمت خودرو در شب عید وجود دارد که جا دارد دستگاه های نظارتی به این موضوع ورود کنند تا این مساله به وقوع نپیوندد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
استقبال مردم از غرفه کروز و رایزکو در سالن ۳۵ نمایشگاه بین المللی
در چهارمین روز از نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو غرفه کروز و رایزکو در سالن ۳۵ با استقبال بازدید کنندگان و عموم مردم روبرو شد.گفتنی است؛ کنسرسیوم کروز و رایزکو بزرگترین قطعه سازی در کشور به شمار میرود و سهمی نزدیک به ۲۰ درصد را در تامین قطعات گروه های خودروسازی دارند. این مجموعه ها در تامین قطعات و سیستم های با کیفیت و مطمئن جهت بر آورده کردن نیازهای صنایع کشور، همگام با استفاده از فرصتهای موجود جهت نفوذ به بازارهای صادراتی خارجی به عنوان بزرگترین شرکت های تولید کننده قطعات خودرو کشور شناخته شده اند.این مجموعه ها توانسته اند با داخلی سازی قطعات پیشرفته گام هایی موثر در عرصه اقتصاد مقاومتی و و رونق تولید داخل بردارند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.