شماره: 1290 / ۱۳۹۸ بيست و يکم آبان
تعداد بازدید : 1
سیتروئن C5 ایرکراس هیبریدی مدل 2020 معرفی شد
سیتروئن C5 ایرکراس هیبریدی برای بازار اروپا معرفی شد.
این خودرو به عنوان مدل هیبریدی شارژی عرضه می شود که به واسطه یک کانسپت آماده تولید در سال گذشته به نمایش درآمده بود.
C5 ایرکراس هیبریدی که به واسطه نشانه های منحصر به فرد خود، تزئینات بدنه آبی و در باک مازاد برای پورت شارژ قابل تشخیص است از موتور 1.6 لیتری PureTech 180 توربوی بنزینی 132 کیلووات به همراه یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته و موتور برقی 80 کیلووات ساعت و بسته باطری 13.2 کیلووات ساعت بهره می برد.
توان کلی این خودرو 165 کیلووات و طیف حرکتی برقی آن 50 کیلومتر اعلام شده است. موتور برقی این خودرو گشتاور 320 نیوتون متر تولید می کند.
سیتروئن اعلام کرده C5 ایرکراس هیبرید می تواند تا سرعت 135 کیلومتر بر ساعت در حالت تمام برقی کار کند در حالی که مصرف سوخت و آلایندگی کلی آن به ترتیب 1.7 لیتر در هر 100 کیلومتر و 39 گرم در هر کیلومتر است.بسته باطری این خودرو زیر صندلی های عقب آن تعبیه شده و در نتیجه، ظرفیت صندوق عقب آن بسته به ساختار صندلی ها 460 و 600 لیتر است.مالکان می توانند اطلاعات شارژ و دیگر عملکردهای خودرو را از طریق برنامه تلفن همراه MyCitroen بررسی کنند.تحویل اولین سری این خودرو که 35340 پوند قیمت دارد، در اروپا از اواسط سال 2020 آغاز می شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
سایپا بیش از ۲۵.۵ هزار دستگاه خودرو در مهرماه تولیدکرد
بررسی آمارهای منتشره سامانه کُدال حاکی از تولید ۲۵ هزار و ۵۲۶ دستگاه خودرو در گروه خودروسازی سایپا در مهرماه امسال است.
برپایه آمارهای سامانه یاد شده، سایپا در ماه گذشته ۱۲ هزار و ۷۶۲ دستگاه پراید و ۱۱ هزار و ۲۷۸ دستگاه تیبا تولید کرد که به ترتیب پرتیراژترین محصولات این گروه بودند.
مهرماه امسال ۱۵۴ دستگاه آریو و ۸۱۲ دستگاه چانگان CS3 در این گروه تولید شد.
برابر آمارهای منتشر شده در سامانه کدال، تولید ۵۲۰ دستگاه اس. کی. دی (SKD) در مهرماه نیز به چشم میخورد که به گفته مسئولان سایپا، برای تولید خودرو در سایتهای خارجی این شرکت مورد استفاده قرار گرفتهاند.
(SKD- Semi Knocked Dawn) یا همان قطعات نیمه کامل، شیوه ای است که در کارخانجات داخلی اجرا شده و در آن یکسری از قطعات به دلیل فناوری بالا، پروسه تولید خاص و غیره به صورت آماده از کشور مبدا وارد و در شرکتهای داخلی سرهم بندی میشود.
در این آمار همچنان عدد صفر در مقابل ردیف تولید سراتو به چشم می خورد.بهدنبال تصمیمِ شرکت کرهای کیاموتورز برای تبعیت از تحریم ها، اواسط مرداد تولید خودرو سراتو در سایپا متوقف شد.
برپایه آمارهای سامانه کدال، از ابتدای امسال تا پایان مهرماه ۲۰۷ هزار و ۱۹ دستگاه انواع خودرو در گروه سایپا تولید شد که پراید با ۱۰۵ هزار و ۸۲۶ دستگاه و تیبا با ۹۱ هزار و ۶ دستگاه به ترتیب در رتبههای نخست و دوم هستند.
در این مدت سه هزار و ۶۳۰ دستگاه سراتو، ۲۷۴ دستگاه آریو، چهار هزار و ۸۳ دستگاه چانگان و دو هزار و ۲۰۰ دستگاه SKD در این گروه به تولید رسید.
بررسی آمارهای منتشره سامانه کدال حاکی از تولید ۱۸۱ هزار و ۲۹۳ دستگاه خودرو از سوی گروه سایپا در نیمه نخست امسال است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تاکید بر رفع مشکلات موجود در جریان خودکفایی قطعات؛
تعداد بازدید : 1
مدیرعامل ساپکو: خودکفایی در برخی قطعات، وظیفه خودروساز نیست
امروز تولید قطعاتی مانند آی.سی ها، میکرو پروسسورها و انواع پردازشگرها از بخش هایی است که باید به خودکفایی در تولید آنها دست یابیم و به طور قطع خودکفایی در این بخش ها وظیفه خودروساز نیست و باید سایر صنایع از جمله صنایع الکترونیک به میدان آمده و قطعه سازان را در امر خودکفایی همراهی کنند.
مدیرعامل شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو ) در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه قطعات خودرو در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو ضمن بیان این مطلب ، به جریان خودکفایی در صنعت خودرو اشاره کرد و اظهار داشت : هم اکنون برنامه خودکفایی و داخلی سازی قطعات در 2 بخش در حال اجراست است ؛ میزهای تخصصی که وزارت صنعت متولی اجرای آنهاست که عمدتا سازندگان کوچک ، متوسط و شرکتهای دانش بنیان را در برمی گیرد و بخش دوم خودکفایی توسط شرکت های طراحی مهندسی و تامین قطعات است که بر این اساس شرکت ساپکو در راستای رسالت خود از سالیان قبل برنامه خودکفایی و داخلی سازی قطعات را همراه با سازندگان بزرگ و دیگر سازندگان در داخل دنبال می کند.
عادل پیرمحمدی ادامه داد : هم اکنون اغلب شرکتهای بزرگ قطعه سازی بدون حضور در میزهای تخصصی وزارت صمت ، برنامه خودکفایی در تولید قطعات را پی گیری و عملیاتی می کنند.
وی تاکید کرد : در حال حاضر شرکت ساپکو به شدت برنامه خودکفایی در تولید قطعات را دنبال می کند و در این راستا هر قطعه ای که امکان تولید در کشور وجود داشته باشد را موظف به خودکفایی هستیم.
پیرمحمدی گفت : بر همین اساس شرکت ساپکو طی اطلاعیه ای از تمام سازندگان و قطعه سازان دعوت کرد در صورتی که توان همیاری در مسیر خودکفایی و تولید قطعات را دارند این شرکت با روی باز از آنها استقبال می کند.
مدیر عامل ساپکو در ادامه بر رفع مشکلات موجود در جریان خودکفایی و تولید برخی قطعات تاکید کرد و اظهار داشت : از نظر ما هم اکنون در تولید قطعاتی مانند جلو آمپر خودکفا شده ایم اما بررسی ها نشان می دهد که عمق داخلی سازی در این قطعه 40 درصد است و بخش هایی که داخلی سازی نمی شود مربوط به تجهیزات الکتریکی است که وظیفه خودکفایی آنها بر عهده خودروساز نیست و وظیفه صنایع الکترونیک است.
خودکفایی در برخی از قطعات وظیفه خودروساز نیست
پیرمحمدی افزود : هم اکنون تولید آی سی ، میکرو پروسسور ها و انواع پردازشگرها از بخش هایی است که امروز باید به خودکفایی در تولید آنها دست یابیم که به طور قطع خودکفایی در این بخش ها کار خودروسازان نیست .
وی همچنین در جریان بازدید از غرفه شرکت کروز در چهاردهمین نمایشگاه قطعات خودرو به خبرنگار پرشین خودرو گفت : یکسری از قطعات فلزی نیز در غرفه کروز مشاهده می شود که از نظر ما خودکفایی آنها 100 درصد است و غالب آنها طراحی و ساخته شده و تمام فرایند طراحی و ساخت توسط خودروساز و قطعه ساز انجام شده است اما متاسفانه در بخش مواد اولیه آنها با مشکل مواجه هستیم چرا که سازندگان ما فولاد ساز ، ورق ساز و آلیاژ ساز نیستند و تمام اینها مربوط به صنایع دیگری هستند که باید ما را در امر خودکفایی همراهی کنند.
مدیرعامل شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو همچنین شرکت کروز را از جمله تامین کنندگان اصلی ایران خودرو دانست و افزود : کروز از مجموعه های بزرگ قطعه سازی و جزء تامین کنندگان اصلی ایران خودرو است و تاکنون سهم بسیار خوبی در خودکفایی و داخلی سازی بسیاری از قطعات داشته است و در حال حاضر نیز این شرکت همگام با سایر سازندگان ، ایران خودرو را در مسیر خودکفایی و تکمیل خودروهای در کف همراهی می کند.
پیر محمدی در پایان با اشاره به نقش نمایشگاه های قطعه سازی در جریان خودکفایی خاطر نشان کرد : برگزاری نمایشگاه های قطعات ضمن ارائه جلوه ای ملی از خودکفایی در صنعت قطعه سازی ایران ، فرصت بسیار خوبی برای حضور سازندگان توانمندی است تا در بخش خودکفایی مشارکت نمایند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
به روز رسانی بی سر و صدا در رنو ترایبر
رنو ترایبر که ماه اوت در بازار هند عرضه شد بی سر و صدا به روز رسانی شده است.نسخه RXZ این خودرو اکنون به رینگ های 15 اینچی به جای نسخه 14 اینچی قبلی مجهز می شود. تایرهای 165/80 این خودرو نیز با تایرهای 185/65 جایگزین شده اند.
رینگ های بزرگ تر این خودرو طراحی شده اند تا شبیه به رینگ های آلیاژی به نظر برسند. رینگ های آلیاژی 14 اینچی این خودرو همچنان به عنوان آپشنی مازاد برای این خودرو ارائه می شوند. این به روز رسانی کمی افزایش قیمت را در ترایبر به همراه داشته که با افزایش 4 هزار روپیه به 653000 روپیه رسیده است. به جز این، تغییر دیگری در ترایبر RXZ اعمال نشده است.
رنوی هند اخیرا اعلام کرده که بیش از 10 هزار دستگاه از ترایبر را تنها طی دو ماه پس از عرضه آن فروخته است. ترایبر به این برند کمک کرده تا در شرایط بازار نامناسب، فروش قابل توجهی داشته باشد. این خودروساز ماه گذشته 11516 دستگاه فروش داشته که برابر با رشد 63 درصدی در ماه اکتبر 2019 در مقایسه با اکتبر 2018 است.
رنو ترایبر در چهار نسخه RXE، RXL، RXT و RXZ ارائه می شود. زیر کاپوت این خودرو موتور 1.0 لیتری دمش طبیعی سه سیلندر بنزینی با قدرت 72 اسب بخار و گشتاور 96 نیوتون متر تعبیه می شود. گزینه های گیربکس این خودرو دستی پنج سرعته و دستی اتوماتیک پنج سرعته است
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
ابهامات واردات ۳۰۰ هزار حلقه تایر
سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر گفت: ابهامات مربوط به ترخیص اخیر ۳۰۰ هزار حلقه تایر از گمرکها مربوط به کیفیت آنها نیست. در این رابطه گلایه ما این است که اگر ارز برای واردات این تایرها وجود دارد، چرا به تولیدکنندگان داخلی داده نمیشود تا همین نوع تایر را با بخش کوچکی از این ارز تولید کنند.
مصطفی تنها ، اظهار کرد: رسوب بیش از ۳۰۰ هزار حلقه تایر سنگین در گمرکها به این دلیل نبود که فاقد کیفیت هستند بلکه این تایرها در گمرک انباشت شده بودند؛ چراکه از مبدا حرکت کرده بودند، در حالیکه هنوز خریداری نشده بودند و بدون اینکه گشایش اعتبار شده و پولی برای آنها پرداخت شود، وارد شده و به گمرک رسیده بودند. اکنون مجوز و تخصیص ارز برایشان شده که ترخیص شوند.
سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ادامه داد: این تعداد حلقه لاستیک در حدود ۲۵ درصد نیاز یک سال کشور است. در حال حاضر به اندازه کافی در انبارهای کشور برای امسال تایر موجود است و نیاز به واردات تایر سنگین نبوده است. گلایه ما این است در حالی که ادعا میشود که ارز برای طرحهای توسعهای این صنعت که بتوان همین نوع تایر را در داخل تولید کرد، وجود ندارد، به واردات آن اختصاص داده شده است.
وی با بیان اینکه واردات این تایرها با ارز دولتی ثبت سفارش شده است، گفت: گلایه این است در شرایطی که کشور در شرایط اضطرار هم نیست، اگر ارز هست چرا به تولیدکننده داده نمیشود که همین نوع تایر را تولید کند!؟ اگر حداقل بخش بسیار کوچکی از این ارز را به کارخانهها تخصیص داده بودند، آنها فعال شده بودند؛ چراکه طرح ساخت این کارخانهها نیمهکاره مانده و معطل ارز هستند تا بتوانند در فاصله چند ماه، تولید داشته و به بازار عرضه کنند.
تنها در مورد استاندارد تایرهای وارداتی گفت: طبق روالی که استاندارد دارد مشکلی نداشتهاند اما قرار بوده است که از ابتدای آبان ماه، استانداردهای کنار گذاشته شده، مجددا برقرار شوند اما اطلاع ندارم که این تایرهای ترخیص شده با همان استاندارد سابق آمدهاند، یا طبق استانداردهای جدید ترخیص شدهاند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.