شماره: 1288 / ۱۳۹۸ نوزدهم آبان
تعداد بازدید : 0
چرخشگر توان تبدیل شدن به والئو ایرانی را دارد
مدیر عامل ایران خودرو در بازدید از شرکت چرخشگر گفت: تولیدات این شرکت از نظر کیفی در حد استانداردهای جهانی است که با تدوین نقشه راه توسعه گیربکس، میتواند به والئو ایرانی در منطقه تبدیل شود.
فرشاد مقیمی افزود: در اجرای این نقشه راه سهم هر یک از انجمن قطعهسازان تبریز، سازمان صنایع و معادن استان و ساپکو تعیین شود.
وی تصریح کرد: چرخشگر باید علاوه بر تامین نیازهای گیربکس دستی و اتوماتیک برای محصولات جدید ایران خودرو، صادرات را هم در برنامههای کاری خود قرار دهد.
مدیر عامل ایران خودرو با تاکید بر بر داخلیسازی قطعات افزود: باتوجه به توانمندی شرکت چرخشگر، این شرکت میتواند در جهاد خودکفایی قطعات مورد نیاز ایرانخودرو کمک کند و نقشی تازهای در اقتصاد مقاومتی ایفا کند.
وی از مدیران شرکت چرخشگر خواست برای کسب سهم مناسبی از بازار قطعات یدکی گیربکس در داخل و کشورهای منطقه تلاش کنند.
مدیر عامل ایران خودرو تاکید کرد: چرخشگر باید با تولید قطعات با تکنولوژی جدید، سطح فنآوری و تکنولوژی خود را مطابق با خودروها ارتقا دهد.
مقیمی خاطر نشان کرد: استفاده از سرمایهگذاری صورت گرفته در این شرکت برای تولید گیربکس اتوماتیک محصولات جدید ایران خودرو در دستور کار قرار گیرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
معاون وزیر صمت اعلام کرد :
120 میلیون یورو قرارداد داخلی سازی قطعات خودرو نهایی شده است
رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: از ابتدای امسال بیش از 120 میلیون یورو قرارداد داخلی سازی قطعات خودرو نهایی شده است. محمد باقر عالی افزود: داخلی سازی نیازهای صنعتی کشور و تحقق اهداف نهضت ساخت داخل راهبرد اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سالجاری است.وی ادامه داد: با توجه به سال رونق تولید و برنامه های عملیاتی مورد تاکید مقام معظم رهبری در حوزه نهضت داخلی سازی، میزهای نمادین ساخت داخل در صنایع مختلف در دستور کار این وزارتخانه است.عالی گفت: روز گذشته قرار بود سومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو در تبریز همزمان با اختتامیه ربع رشیدی و در حضور وزیر صمت برگزار شود که با توجه به زلزله میانه به زمان دیگری موکول شد.معاون وزیر صمت اعلام کرد: از ابتدای سال جاری حدود ۱۲۰ میلیون یورو قرارداد تولید انواع قطعات خودرو در شرکتهای داخلی، نهایی سازی شده است.عالی اضافه کرد: راهبرد اصلی وزارت صمت داخلی سازی انواع نیازهای صنعتی کشور به میزان ۱۰ میلیارد دلار تا پایان سال ۱۴۰۰ است.رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تاکید کرد: این کلان برنامه دارای زیر پروژههای اجرایی کاملاً دقیق است و به حول و قوه خداوند به دقت و جدیت در حال اجرا و پیگیری است.عالی ادامه داد: علاوه بر صنعت خودرو در سایر حوزه های صنعتی این رویکرد وجود دارد که پروژه های آن هم به دقت طراحی شده است.وی گفت: در نمایشگاه ربع رشیدی تبریز قرار بود اولین میز تخصصی داخلی سازی صنعت مس و صنایع وابسته هم برگزار شود.معاون وزیر صمت خاطر نشان کرد: این برنامه ها بیانگر آن است که قدم به قدم در راستای به هم رسانی نیازها و قابلیت ها و توانمندی های کشور گام برداشته شده است و تولیدکنندگان دارای قابلیت مطمئن می شوند که نیازهایشان توسط شرکتهای داخلی قابل برآورد شدن وجود دارد و تبدیل به قرارداد می شود.عالی تصریح کرد: در وزارت صنعت، معدن و تجارت و از طرف مرکز ساخت داخل هر یک از قرارداد های موجود با جدیت پیگیری و تبدیل به قرارداد می شود و پس از تکمیل ساخت این قطعات و نصب شدن روی محصولات داخلی شاهد کاهش قیمت در صنایع مختلف هستیم.معاون وزیر صمت ادامه داد: شرکتهای خودروساز با توجه به مسائل و مشکلاتی که دارد و با توجه به کمبود منابع برنامه مناسبی طراحی شده و با جدیت دنبال می شود.
سوزوکی و تویوتا رقیبی
برای هیوندای Creta می سازند
امسال نه تنها برای سوزوکی بلکه برای تمام صنعت خودرو نسبتا سالی آرام بوده است.سوزوکی به منظور ایجاد هیجان در بازار، تعدادی محصول جدید از جمله XL6 و S-Presso را در فضل فستیوال هند معرفی کرده است.اگرچه این خودروساز همچنان در تلاش است تا فروش خود را حفظ کند و محصولات خود را در صدر فروش قرار دهد، تصمیم دارد یک B-SUV ممتاز را نیز بسازد که با مدل هایی همچون هیوندای Creta و کیا Seltos رقابت کند.این واقعیت که کلاس B-SUVها تحت تاثیر رکود بازار قرار نگرفته و خودروسازانی همچون MG و کیا علیرغم وضعیت بازار موفق به فروش قابل توجه در آن شده اند، سوزوکی را بر آن داشته تا به حضوری قابل توجه در این بخش فکر کند. در حال حاضر، تویوتا و سوزوکی خودرویی در کلاس B-SUV ندارند که بتواند با هیوندای Creta و کیا Seltos رقابت کند. و تمایل در حال افزایش به شاسی بلندها در مقایسه با هاچ بک ها و سدان ها سوزوکی باید وارد این کلاس شود تا سهم بازار خود را در برابر رقبا حفظ کند.سوزوکی با همکاری تویوتا در سال 2022 وارد بازار B-SUVها خواهد شد. این خودرو می تواند مبتنی بر ساختار Brezza کنونی باشد. هم چنین، این همکاری در سال 2023 می تواند یک MPV کلاس C عرضه کند. هر دوی این مدل ها می توانند در کارخانه Bidadi تویوتا ساخته شوند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
مدیریت عرضه و تقاضا با هدف بهبود وضع بازار خودرو در دستورکار شرکت نمایشگاه ها
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های جمهوری اسلامی گفت: کمک به داخلی سازی ۱۰۰درصد قطعات وارداتی خودرو در دستور کار قرار دارد، با این حال مدیریت عرضه و تقاضا با هدف بهبود وضع بازار خودرو از دیگر اقداماتی است که باید در راستای کاهش نارضایتیهای تولید کنندگان و مصرف کنندگان در دستورکار قرار گیرد.نمایشگاه صنعت قطعه سازی دیروزبا حضور مسئولان افتتاح شد، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی در حاشیه مراسم آغازچهار دهمین نمایشگاه قطعات خودرو در تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه، اولویت نخست کشور برای توسعه صنعت خودرو ارائه راهکارهای بلندمدت در ارتقای توان تولید داخلی و کیفی سازی محصولات است، گفت: رونق تولید، بهبود کیفیت و رشد روزافزون صنعتی؛ سه گام مهم و انکار ناپذیر در مسیر دستیابی به سیاست های اقتصاد مقاومتی است. از این رو در صنعت خودرو باید موانع و مشکلات پیش روی قطعه سازان برداشته شود، چرا که این بخش نقش مهمی در اشتغالزایی و جلوگیری از خروج ارز از کشور دارد.بهمن حسینزاده با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی باید روی تکنولوژی تولید تمرکز کرد، افزود: هم گرایی بخش تولید و پژوهش کشور در ساخت قطعاتی وارداتی راهکار برون رفت از وابستگی در صنعت خودروسازی است که باید از طریق اعطای تسهیلات به واحدهای نوآور محقق شود.وی با بیان اینکه مدیریت درست عرضه و تقاضا با هدف بهبود وضعیت بازار خودرو از دیگر اقداماتی است که باید در راستای کاهش نارضایتیهای تولید کنندگان و مصرف کنندگان در دستورکار قرار داد، اظهار کرد: اگرچه صنعت خودروسازی در حال حاضر با مشکلات و تنگناهایی دست و پنجه نرم میکند و تا حدودی در برخی موارد به استفاده از تجهیزات و قطعات خارجی است؛ اما با بهرهگیری از توان فنی، مهندسی و دانش بومی، توسعه مهارت و ارتقای تکنولوژی امکان تولید با کیفیت این محصولات در داخل وجود دارد. حسین زاده با اشاره به محدویتهای تحریمها تصریح کرد: رفع موانع حمایت از گسترش تولید داخلی و ایجاد رضایتمندی مشتریان را مهمترین اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت است که خوشبختانه در ساخت قطعات خودرو، شاهد رشد تولید و کیفیت هستیم، به طوری که تولید سالانه خودرو در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 2
سخنگوی انجمن قطعهسازان مطرح کرد: تاثیرات حذف پراید و پژو ۴۰۵ بر قطعهسازان
سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو به بیان تاثیرات حذف قریبالوقوع دو خودروی پراید و پژو ۴۰۵ از چرخه تولید سایپا و ایرانخودرو، بر سازندگان قطعات این دو خودرو پرداخت.
فرهاد بهنیا ، اظهار کرد: در تولید تیبا و سایر خودروها میتوان به قطعات پراید شیفت کرد. این بدین معناست که بر روی قطعات تیبا در مقایسه با پراید، جز بدنه و فریم داخلی خودرو، تغییرات زیادی ایجاد نمیشود و قطعهسازانی که قطعات فنی تولید میکنند، همچنان فعال خواهند ماند.سخنگوی انجمن قطعهسازان ادامه داد: بدنه پراید نیز تولید خود شرکت خودروسازی سایپا است؛ بنابراین اگر کسی هم متضرر شود، خود سایپا است؛ بنابراین مشکلی متوجه قطعهساز نخواهد شد. تنها فریم داخلی خودرو است که توقف تولید پراید ممکن است سازنده آن را دچار مشکل کند. بنابراین در این زمینه لازم است که شرکت سایپا برای خودروهای جایگزین ایجاد ظرفیت و افزایش تیراژ کند. باید سایپا با برنامهریزی در سایر تولیدات مشکلاتی که برای این قطعهسازان ایجاد میشود را پوشش دهد.
وی با بیان اینکه این اواخر تولید پراید به ۳۰۰ دستگاه در روز رسیده و الباقی نیز تیبا بوده است، گفت: بنابراین چندان مشکل بزرگی ایجاد نخواهد شد. به طور مثال اگر به جای خودروی ۴۰۵، پژو ۳۰۱ جایگزین میشد، به دلیل تغییرات پلتفرم، فریم داخلی خودرو، بدنه، مسائل فنی و موتوری خودرو؛ قطعهسازان دچار مشکل و متحمل ضرر میشدند اما با جایگزین شدن تیبا به جای پراید مشکل خاصی ایجاد نخواهد شد.
بهنیا خاطرنشان کرد: مدلهای گروه خودروسازی سایپا مدلهای پیچیدهای نیستند اما در خودروساز دیگر مدلها تفاوت زیادی باهم دارند. ۲۰۶ با ۲۰۷ متفاوت است، ۴۰۵ با دنا تفاوت زیادی دارد. بنابراین حذف ۴۰۵ و جایگزینی سایر خودروهای این خودروسازی قطعا ایجاد مشکل خواهد کرد. با توجه به اینکه هنوز ایرانخودرو در رابطه با اینکه قرار است چه خودروهایی جایگزین پژو ۴۰۵ شود صحبتی نکرده، درباره اثرات آن نمیتوان اظهارنظر دقیقی کرد؛ لذا منتظر هستیم تا ایرانخودرو برنامههای خود در این رابطه اطلاعرسانی کند، سپس به مشکلات قطعهسازان با حذف این خودرو بپردازیم.
در ابتدای آبان ماه جاری، وزیر صنعت، معدن و تجارت از توقف تولید چهار خودرو در سال ۹۸ و ابتدای سال ۹۹ و جایگزین شدن خودروهای جدید به جای محصولاتی که از رده خارج میشوند، خبر داد. براین اساس تولید پژو ۴۰۵ glx بنزینی تا پایان امسال و تولید سه مدل خودروی پراید در دیماه ۹۸، اردیبهشت و تیرماه ۹۹ متوقف خواهد شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
وجود بیش از ۴۰۰۰ خودرو خارجی در گمرک
گرچه با دستور ترخیصی که اخیرا برای تعداد دیگری از ۱۳ هزار خودرو دپو شده صادر شد در مجموع بیش از نیمی از آنها خارج شدند ولی همچنان بیش از ۴۰۰۰ خودروی دیگر باقی مانده و وضعیت مشخصی ندارند تا اینکه در موردشان تصمیمگیری شود.
اخیرا بعد از رایزنیهای صورت گرفته برای تعیین تکلیف ۱۰۴۸ دستگاه خودرویی که مراحل ترخیص را طی کرده و پروانه گمرکی را دریافت کرده بودند، وزارت صمت دستور خروج را صادر کرد. براین اساس با حدود ۷۵۰۰ دستگاهی که طبق آخرین آمار گمرک در زمان مصوبه دولت ترخیص شده بود بیش از ۸۵۰۰ دستگاه خارج شدند.
اما در این بین از حدود ۱۳ هزار دستگاهی که دپو شده بود بیش از ۴۰۰۰ دستگاه در گمرکات و بنادر باقی مانده که تاکنون اعلامی در رابطه با اینکه قرار است این خودروها چه سرنوشتی داشته باشند نشده است.
بلاتکلیفی مشتریانی که ثبتنام کردهاند
این در حالی است که از خودروهای وارداتی تعدادی مربوط به زمان ممنوعیت ثبت سفارش و واردات خودرو است که به دلیل منع قانونی و بعضا تخلفات دیگری که صورت گرفته بود اجازه ترخیص پیدا نکردند و دارای پروندههای قضایی هستند که باید مسیر خود را طی کنند، اما این بدان معنا نیست که همه ۴۴۰۰ دستگاه باقیمانده دارای تخلف یا پروندههای قضایی هستند، چرا که زمانی که ترخیص خودروها در نیمه تیرماه به پایان رسید، بعید نبود که اگر زمان تمدید میشد و ادامه پیدا میکرد تعداد دیگری از دستگاهها با طی مراحل قانونی امکان ترخیص پیدا میکردند.
با این وجود، وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که با پایان مهلت قانونی فعلا هم تصمیمی برای تمدید زمان ندارد و این در شرایطی است که وارد کنندگان خودرو بارها درخواست تمدید زمان و تعیین تکلیف مابقی خودروها را از وزارتخانه و سایر دستگاههای مربوطه خواستار شده بودند.
در هر صورت اکنون بیش از ۴۰۰۰ خودروی دیگر در گمرکات باقی مانده و به نظر میرسد باید دستگاههای مربوطه از جمله وزارت صمت اطلاعرسانی شفافی در مورد چرایی عدم ترخیص این خودروها یا عدم تمایل برای اینکه فعلا زمان مربوطه تمدید شود، چراکه در کنار هر گونه مشکل قانونی و ارزی، بخشی از خودروها برای مردمی است که در شرکت های خودروسازی ثبت نام کرده بودند و اکنو با گذر زمان در کنار هزینه سنگینی که آنها تحمیل می شود ، نمیدانند که اصلا خودرویی دریافت خواهند کرد یا خیر؟!
این در شرایطی است که بعد از دستور وزیر برای ترخیص ۱۰۴۸ دستگاه خودروی ترخیص شده انجمن وارد کنندگان خودرو این گلایه را مطرح کرده بود که وزارت صنعت، معدن و تجارت باید برای تمدید مهلت و تعیین تکلیف سایر خودروها نیز اقدام کند و فقط به ترخیص خودروهای پروانه شده محدود نشود.
گفتنی است؛ با توجه به اینکه ۱۳ هزار خودروی وارداتی در دو سال پیش با مشکلات ارزی و مسائل قانونی جدید از جمله ممنوعیت ثبت سفارش و واردات برخی اقلام مواجه شد، ترخیص خودروها مسکوت ماند تا اینکه از دی ماه سال گذشته و با تصمیم هیات دولت زمان چهارماههای برای انجام تشریفات قانونی برای صاحبان تعیین شد که در اردیبهشت ماه به پایان رسید و بار دیگر این دو زمان تمدید شد.
در این فرصت و طبق آمار تکمیلی گمرک ۷۵۰۰ خودرو ترخیص و ۱۰۴۸ دستگاه دیگر با وجود دریافت پروانه گمرکی و نداشتن مشکلات قانونی و تنها به دلیل پایان زمان نتوانسته بودند ترخیص شوند، در این شرایط با ترخیص اخیر حدود ۸۵۰۰ دستگاه خارج شده و ۴۴۰۰ دستگاه دیگر وضعیت مشخصی ندارند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
مدیرعامل سایپا به بورس نامه نوشت؛ شفاف سازی سایپا برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در نامه ای به بورس و اوراق بهادار نسبت به افزایش سرمایه از حل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها شفاف سازی کرد.
سید جواد سلیمانی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در نامه ای خطاب به مدیر اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار آورده است:
براساس آئین نامه اجرایی تبصره 1 ماده 149 اصلاحی قانون مالیات های مستقیم(مصوب 15 فروردین ماه 95 هیات وزیران) و به استناد ماده 14 حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی(مصوب 15 اردیبهشت ماه 98 مجلس شورای اسلامی) و همچنین براساس مصوبه هیات مدیره شرکت سایپا، در نظر دارد نسبت به افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها شامل زمین، ساختمان و همچنین سرمایه گذاری های بلند مدت خود اقدام کند.
سلیمانی در ادامه این نامه بیان کرده است: در حال حاضر مکاتبات لازم با کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان تهران صورت پذیرفته و به محض اخذ مجوزهای لازم از مراجع قانونی مراحل اجرایی این امر کلید خواهد خورد و این شرکت تمامی تلاش خود برای ثبت آن در سال 1398 را مبذول خواهد داشت.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در پایان توضیح داده است که انجام هرگونه افزایش سرمایه منوط به اخذ تاییدیه حسابرس و بازرس قانونی شرکت و همچنین اخذ مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.