شماره: 1281 / ۱۳۹۸ چهارم آبان
تعداد بازدید : 0
مزدا به موتورهای دیزلی متعهد می ماند
علیرغم خودروسازان دیگری که پس از رسوایی تقلب دیزلی از تکنولوژی این نیرومحرکه ها دوری کرده اند، مزدا به موتورهای دیزلی متعهد باقی می ماند و وعده داده سال آینده رویکردی جدید در موتورهای دیزلی داشته باشد.
مدیر R&D اروپایی این خودروساز، Christian Schultze طی مصاحبه ای اظهار داشت: «ما به موتورهای دیزلی متعهد می مانیم. در سال 2020 رویکردی جدید برای خودروهای دیزلی خواهیم داشت. ما به شما نشان می دهیم که موتورهای دیزلی می توانند چه قدر پاک و مقرون به صرفه باشند.»
وی در پاسخ به سوالی در مورد بهره گیری این موتورهای جدید از تکنولوژی مشابه موتور بنزینی اسکای اکتیو X مزدا پاسخ داد: «تفاوت های زیادی بین موتورهای بنزینی و دیزلی نیست.»
مزدا در پی توسعه مداوم تکنولوژی های احتراق داخلی و در عین حال ارائه آپشن های برقی سازی به جای تمرکز صرف بر برقی سازی است.
Schultze اظهار داشت بیش از یک راه برای ارائه حمل و نقل پایدار وجود دارد.وی گفت: «اگر به زمانی برسیم که سوخت های پایدار از نظر اقتصادی مشابه باشند، چرا از آن ها استفاده نکنیم؟ ما امیدواریم دولت ها هوشیار شده و بفهمند که برقی سازی یک راه است اما راه های دیگری نیز وجود دارند. اسکای اکتیو X گامی در این راستا است.»
مزدا در نمایشگاه خودروی توکیو اولین خودروی برقی خود را معرفی می کند که یک شاسی بلند کوپه بوده و احتمالا اشتراکات زیادی با CX-30 جدید خواهد داشت.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
درنیمه دوم آبان ماه صورت می گیرد :
به روز رسانی تعهدات معوق هفت محصول پر تیراژ ایران خودرو
تعهدات معوق برخی از محصولات پر تیراژ شرکت ایران خودرو در نیمه دوم آبان ماه سال جاری به روز می شود .پایگاه اطلاع رسانی گروه صنعتی ایران خودرو طی اطلاعیه ای اعلام کرد: پس از ارسال دعوتنامه های خودروهای پژو 405 اس ال ایکس، پژو 405 دوگانه سوز، پژو پارس اتوماتیک، پژو پارس دوگانه سوز، دنا پلاس، رانا و سمند ال ایکس EF7 و تکمیل باقیمانده وجوه توسط مشتریان، تعهدات خودروهای مذکور تا نیمه دوم آبان ماه به روز می شود.در این اطلاعیه آمده است: شرکت ایران خودرو تمام تلاش خود را می کند تا تعهدات خود را به موقع ایفا نماید به همین منظور و متناسب با افزایش سرعت جمع آوری خودروهای کف، تحویل خودروهای مشتریان نیز سرعت بیشتری خواهد گرفت.
سوبارو در یک قدمی رونمایی
از خودروی اسپرت
به نظر میرسد که تصاویر جدیدی از نسل جدید سوبارو لوورگ اسپرت ۲۰۲۰ منتشر شده است که نشاندهنده رونمایی آن در جریان برگزاری نمایشگاه توکیو است. نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۹ یکی از بزرگترین و مهمترین رویدادهای صنعت خودرو به شمار میرود که شرکتهای مطرح جهان بویژه ژاپنیها مانند تویوتا، نیسان و میتسوبیشی در آن حضور پیدا کرده و از جدیدترین محصولات خود رونمایی می کنند.حالا اخیرا تصاویری از نسل جدید خودروی سوبارو لوورگ (Subaru Levorg) اسپرت ۲۰۲۰ در فضای مجازی منتشر شده است که قبل از رونمایی رسمی آن، برخی از مهمترین قابلیتها و مشخصات آن را افشا کرده است.این در حالیست که ماه پیش خود شرکت سوبارو تیزری نامشخص را از نمای این محصول جدید منتشر کرد تا نظر و توجه خیل عظیمی از مشتریان و علاقمندان را به خود جلب کند.
بر اساس گزارش وب سایت caradvice، انتظار میرود که شرکت سوبارو این محصول را در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۲۰ به صورت رسمی رونمایی کند. این خودرو از یک طراحی جدید به خصوص در بخش جلوپنجره که به صورت شش ضلعی بوده و همچنین گلگیرها برخوردار است. البته به عقیده بسیاری از تحلیلگران، با انتشار تصاویر مذکور، هنوز نمیتوان به طور قطع مشخصات و امکانات این خودرو را تخمین زد.
شاسی بلند جدید کیا بار دیگر درز کرد
کیا در حال ساخت شاسی بلندی کم تر از 4 متر برای بازار هند است و این رقیب سوزوکی ویتارا Brezza اخیرا در حال تست دیده شده است.شاسی بلند کم تر از 4 متر کیا همتای فنی هیوندای Venue خواهد بود. اما به جز شکل و ابعاد این خودرو، طراحی آن کاملا متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، قسمت پشت این خودرو در تصاویر درز کرده به جای چراغ های عقب مربعی، چراغ های عقب مستطیل شکل را نشان می دهد. در دماغه این خودرو نیز جلوپنجره نمادین Tigernose تعبیه خواهد شد.
شاید شاسی بلند کم تر از 4 متر کیا به اندازه هیوندای Venue اهمیت جهانی نداشته باشد. دلیل این امر، ارائه کیا استونیک در بسیاری از بازارهای جهانی است.
احتمالا کیا این رقیب هیوندای Venue را با موتور 120 اسب بخاری 1.0 لیتری T-GDI توربوشارژ بنزینی، 115 اسب بخاری 1.5 لیتری MPI دمش طبیعی بنزینی و 115 اسب بخاری 1.5 لیتری CRDi توربوشارژ دیزلی عرضه خواهد کرد. یک گیربکس دستی شش سرعته به صورت استاندارد برای این خودرو ارائه می شود و نسخه اتوماتیک دو کلاجه هفت سرعته احتمالا برای موتور بنزینی توربوشارژ آن ارائه می شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
آئودی A۶ نیز پلاگین هیبریدی میشود
شرکت آئودی قصد دارد نسخه پلاگین هیبریدی سدان A۶ را معرفی و عرضه کند.
به گزارش ایسنا، آئودی یکی از آن دسته از شرکتهای خودروسازی در جهان به شمار میرود که تلاش و پشتکار مداومی به منظور برقیسازی خودروهای تولیدشده خود کرده است.
حالا به تازگی این شرکت خودروسازی نسخه پلاگین هیبریدی خودروی سدان A۶ خود را نیز به پلتفرم پلاگین هیبریدی مجهز کرده است تا مشتریان و علاقمندان به خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست بتوانند آن را خریداری و استفاده کنند و نقش خود را در راستای حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی و گرمایش زمین ایفا کنند.
پیشتر شرکت آئودی از نسخههای پلاگین هیبریدی سدانهای A۸، A۷ اسپرت و شاسی بلندهای Q۷ و Q۵ پرده برداری کرده بود و حالا به نظر میرسد که نوبت به سدان A۶ از این برند رسیده است.
گفته میشود این خودرو به یک پیشرانه توربو چهار سیلندری با ظرفیت دو لیتر با قدرت تولید ۲۴۸ اسب بخار مجهز شده است که در کنار واحدی الکتریکی در مجموع ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.
حالا بر اساس گزارش وب سایت Motor1، این خودروی پلاگین هیبریدی تنها به ۵.۶ ثانیه زمان نیاز دارد تا از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است. البته این در حالیست که حداکثر سرعت این خودرو در حالت الکتریکی ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت است.
این خودرو با قیمت پایه ۶۸ هزار و ۸۵۰ یورو در آلمان قابل سفارش خواهد بود. از دیگر مشخصات نسخههای اسپرت و خاص این خودرو می توان به چراغهای جلوی ماتریکس LED، رینگهای ۱۹ اینچی، کالیپرهای ترمز قرمز، سیستم تعلیق اسپورت، کاکپیت مجازی آئودی، صندلیهای اسپورت و سیستم تهویه مطبوع چهار ناحیهای اشاره کرد.
بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلایندهها و گازهای گلخانهای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.
افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکتهای خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامههای خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.بدین ترتیب شرکتهای خودروسازی بزرگی تصمیم گرفتهاند که تغییر رویکرد داده و به سمت و سوی ساخت و طراحی خودروهای برقی و الکتریکی و هیبریدی بپردازند تا در سالهای آینده، مشتریان خودرو بیشتر به خرید این محصولات روی بیاورند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
رئیس هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی:
تعداد بازدید : 0
صنعت خودرو کشور را عالمانه، منصفانه و سازنده نقد کنیم
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تحلیلهای سطحی از سوی برخی افراد در جامعه علیه صنعت خودرو، خواستار ارایه نقد سازنده از مجاری مناسب و جلوگیری از ایجاد فضای هیجانی شد.
ایکوپرس- محمدرضا نجفی در حاشیه بازدید از خطوط تولید ایران خودرو، ضمن تاکید بر اینکه خودروسازان نیز باید ظرفیت پذیرش انتقاد و ایجاد بهبود و اصلاح امور خود را داشته باشند گفت: تحلیلگران و افراد نقدکننده صنعت خودرو باید به گونهای عمل کنند که با برخی جریانات همراه نشده و کار را به صورت اصولی و مبنایی و برای آباد کردن زیرساختهای کشور دنبال کنند تا در نهایت مردم، دولت و حاکمیت و همه کسانی که به نوعی ذینفعان صنعت خودرو هستند از این اقدامات منتفع شوند.
وی افزود: نقدی موثر خواهد بود که منجربه مخدوش شدن و آسیب دیدن سرمایههای مادی، معنوی و انسانی نشده و با کمترین هزینه، بیشترین تاثیر را در بهبود عملکردها داشته باشد. بر خود و دیگران روا نمی داریم بنای تخریب سرمایههای موجود در کشور را داشته باشیم بلکه سعی خواهیم کرد تا اجزای متفرق موجود را برای ساختن آینده بهتر در کنار یکدیگر قرار دهیم.
نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات صنعت خودرو کشور را تابلوی مناسبی برای ارزیابی از میزان ضعف و قوتهای توسعه صنعتی کشور توصیف کرد و گفت: ایرانخودرو میتواند از کانونهای خلق ارزش افزوده، ثروت و اعتبار برای کشور باشد و باید بتواند ذینفعان متکثر و متنوع خود را از نتیجه فعالیت خود منتفع کند.
نجفی خاطرنشان کرد: آنچه که در ادوار گذشته بنابر دلایل محیطی و محاطی در صنعت خودرو اتفاق افتاده بخش قابل توجهی از مطلوبیتها و نیازهای متوازن ذینفعان را فراهم نکرده است و درحال حاضر با وجود سرمایههای انسانی و مدیریتی و نیز انگیزه این مجموعه، ضروری است تا با عزم و همتی تعالیجویانه و برنامهای زمانبندی شده برای دستیابی به تحقق انتظارات بر زمین مانده اقدام شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
وزیر صنعت: کشور ظرفیت تولید 5/1 میلیون خودرو را دارد
وزیر صمت با بیان اینکه ظرفیت تولید در برخی حوزه ها بالاست، گفت: می توان ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو در کشور تولید کرد اما تولید یک میلیون دستگاه در برنامه شرکت های خودروسازی لحاظ شده است.
رضا رحمانی کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و توسعه صادرات غیرنفتی را یکی از ضروریات امروز اقتصاد ایران دانست و اظهار داشت: امسال برای تحقق شعار سال و رونق تولید هفت محور، ۳۴ برنامه عملیاتی و همینطور ستاد قرارگاه رونق تولید در وزارت صمت تشکیل شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: یکی از محورهای هفت گانه این وزارتخانه برای رونق تولید صادرات غیر نفتی با تاکید بر صادرات به کشورهای همسایه است.
وی ضمن اشاره به اینکه سیاست و راهبرد مزبور متناسب با شرایط امروز اقتصاد کشور است، ادامه داد: برنامه های تفصیلی برای این کار تدوین و در حال پیگیری است.
رحمانی افزود: صادرات کالاهای ایرانی جدا از همراه داشتن فرهنگ ایرانی با خود در ایجاد اشتغال، رشد اقتصادی، ارزآوری، پویایی تولید، حفظ اشتغال موجود، درآمدزایی و بسیاری موارد دیگر در جامعه نقش آفرین است.
وی گفت: توسعه صادرات غیر نفتی امروز راه نجات اقتصاد کشور است و بر همین مبنا در راستای افزایش صادرات به ۱۵ کشور همسایه هدفگذاری ویژه ای انجام شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: این برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها منجر به افزایش تولید در کشور شده است.
رشد ۱۸ درصدی تولید شمش مس
وی اظهارداشت: اغلب کالاها در شش ماهه نخست سال جاری با افزایش تولید مواجه شدند که رشد ۶.۵ درصدی تولید فولاد خام ، ۹.۳ درصدی محصولات فولادی ، ۲۶ درصدی تولید تراکتور ، ۱۸ درصدی شمش مس، ۶.۵ درصدی کاشی و سرامیک ،۶ درصدی سیمان، ۱۵ درصدی صنایع غذایی همه و همه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خود شاهدی صادق بر این مدعاست.
رحمانی تصریح کرد: خوشبختانه برای رونق تولید به رغم تمامی مشکلات و موانع حرکت جهادی و نهضت ملی در کشور شکل گرفته و به عبارتی اراده و عزم تولید کنندگان امروز بر این مشکلات غلبه کرده است.
می توان ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو تولید کرد
وی با اشاره به اینکه در برخی از حوزه های اقتصادی مثل صنایع غذایی، لوازم خانگی، کاشی و سرامیک، سیمان، خودرو و غیره ظرفیت تولید کشور بیش از میزان فعلی است، گفت: برای مثال یک و نیم میلیون دستگاه خودرو می توان در کشور تولید کرد اما در حال حاضر تولید یک میلیون دستگاه در برنامه شرکت های خودروسازی لحاظ شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: استفاده بهینه از ظرفیت های موجود مستلزم رفع مشکلات، موانع و همینطور برنامه ریزی دقیق است.
وی در ادامه یادآورشد: خوشبختانه امروز نهضت بسیار خوبی در راستای تولید در کشور شکل گرفته و باید این روند به سمت جلو تداوم داشته باشد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
خروج پرتیراژترین خودروی داخلی از خط تولید
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، از خروج خانواده محصولات پراید از مدار خبر داد و گفت: با نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت برنامهریزی خروج این محصولات در دستور کار این گروه خودروسازی قرار گرفته است.
«سید جواد سلیمانی» افزود: از بهمن سال گذشته برنامهریزی دقیق برای پایان دادن تولید این محصول آغاز شد و از ابتدای امسال نیز با افزایش تدریجی سهم سایر محصولات سایپا این برنامه را به مرحله اجرا درآوردیم.
وی ادامه داد: با این حال برای جلوگیری از وارد شدن التهاب به بازار، این موضوع را در آن زمان رسانهای نکردیم.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: به دلیل تحریمهای بینالمللی، تولید خودروسازان کاهش یافت و این کاهش تولید به همراه ایجاد تقاضای کاذب ناشی از کاهش ارزش پول ملی، بازار خودرو را با نابسامانی مواجه کرد. وی ادامه داد: از این رو و برای جلوگیری از التهاب بیشتر، برنامه کاهش و توقف تولید پراید رسانهای نشد اما فرآیند اجرایی آن را با جدیت دنبال کردیم.
سلیمانی افزود: تولید فعلی پراید تا اتمام تعهدات در تاریخهای اعلام شده و تحویل خودروهای ثبت نامی انجام خواهد شد و هموطنانی که در طرحهای پیشفروش و فروشفوری این محصول ثبتنام کرده اند، اطمینان داشته باشند که هیچ مشکلی در تحویل خودروهای آنان پیش نخواهد آمد و همه محصولات فروخته شده به آنها تحویل خواهد شد.
وی ادامه داد: برنامه توقف عرضه پراید به بازار داخلی را در ماههای گذشته و در جلسات مختلف غیرعلنی با مدیران ارشد کشور و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام کردیم که این افراد نیز در گفت و گو با رسانهها به آن اشاره داشتند و این موضوع نشان میدهد که سایپا برای توقف تولید این محصول برنامه داشته است.
سلیمانی یادآور شد: مهمترین نکته در اجرای برنامه کاهش و توقف تولید خودرو پراید، بحث جایگزینی محصولات در خطوط تولید و البته بازار است که این بخش از برنامه نیز به طور کامل در حال اجراست و محصولات تیبا، کوییک و ساینا جایگزین محصولات خانواده پراید شده و میشوند و برای پراید هیچ جایگزین دیگری وجود ندارد اما توسعه محصولات بر روی پلتفرمهای جدید و اختصاصی سایپا انجام خواهد شد که به زودی جزئیات آن را اعلام میکنیم.
سلیمانی در ادامه زمان توقف تولید مدلهای سواری خانواده پراید در بازار داخلی را نیز اعلام کرد و گفت: همانطور که وزیر صنعت اعلام کردند، تولید پراید مدل۱۳۲ تا پایان دیماه ۹۸، پراید مدل۱۱۱ تا پایان اردیبهشت ۹۹ و پراید مدل۱۳۱ تا پایان تیرماه ۹۹ به پایان خواهد رسید.
به گفته وی، یکی از شاخص های تعیین این زمان بندی، تعداد خودروهای معوق و میزان تقاضای موجود در بازار برای هر یک از مدلهای پراید است.
سلیمانی در پایان گفت: محصولات خانواده پراید به دلیل مصرف پایین سوخت، قیمت رقابتی و هزینه پایین نگهداری، استهلاک پایین و خدمات پس از فروش ارزان در مقایسه با محصولات سایر خودروسازان، در برخی بازارهای صادراتی گروه خودروسازی سایپا متقاضی دارد که به همین دلیل تولید محدود این خودرو برای صادرات ادامه خواهد داشت و با قیمت بسیار بالاتر از قیمت فروش این خودروها در ایران به فروش میرسد.
مدیرعامل سایپا با بیان اینکه محصول پراید به طور متوسط با قیمت حدود ۷ هزار دلار در بازارهای صادراتی عرضه میشود، افزود: برنامهریزی شده است که تجهیزات و خطوط فعلی تولید محصولات سواری پراید، پس از توقف تولید در ایران به کشورهای مقصد صادراتی منتقل شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
کراس اور برقی و مفهومی نیسان «آریا» رونمایی شد
نیسان از خودروی مفهومی جدید با نام آریا رونمایی کرد که در کلاس کراساور الکتریکی و ابعادی مشابه نیسان روگ قرار دارد.
نیسان بهطور رسمی در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۹ از کراساور مفهومی جدید با نام آریا رونمایی کرد. اولین تصاویر از این خودرو چند روز پیش در اینترنت منتشر شده بودند که یک کراساور الکتریکی را نشان میدادند که جلوپنجرهای بزرگ، چراغهای LED و سقف شیبدار داشت. در طراحی نیسان آریا از خودروهای مفهومی IMx و IMQ الهام گرفته شده است.
از قبل اطلاع داشتیم که نیسان در حال آمادهسازی یک کراساور الکتریکی برای بازار آمریکا است. در ماه اوت نیز نیسان یک مدل نزدیک به مدل تولیدی از این کراساور را در مراسمی به تعدادی از نمایندگان خود نشان داد و حالا این مدل در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۹ رونمایی شد. نیسان آریا دماغه کوتاهتر از خودروی مفهومی IMx دارد و طراحی داخلی آن نیز هیچ شباهتی به خودروهایی که دیدهایم ندارد. این خودرو همچنین از نسل جدید سیستمهای رانندگی نیمه خودکار نیسان با نام ProPilot 2.0 استفاده میکند.
در بخش ابعاد، نیسان آریا ابعادی مشابه با نیسان روگ (نیسان ایکس تریل) دارد. نیسان روگ ابعادی کوچکتر از مورانو دارد ولی فضاسازی هوشمندانهای در نیسان آریا انجام شده و به همین دلیل فضای داخلی آن قابل مقایسه با مورانو است. این شاسیبلند فاقد آلایندگی باید خودروی سریعی هم باشد. تخمین زده میشود که نیسان آریا برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به زمانی کمتر از ۵ ثانیه نیاز دارد. اطلاعاتی از مشخصات باتری این مدل نیز در دسترس نیست ولی گفته شده که با هر بار شارژ میتواند ۴۸۳ کیلومتر را طی کند. اگر همهچیز طبق برنامه پیش برود، شاسیبلند برقی نیسان تا نیمهی دوم سال ۲۰۲۱ وارد بازار آمریکا خواهد شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.