شماره: 1251 / ۱۳۹۸ بيست و چهارم شهريور
تعداد بازدید : 0
خودروی هیدروژنی کانسپت بی ام و به نمایش درآمد
بی ام و i هیدروژن نکست که گفته می شود خودرویی را نشان می دهد که در سال 2022 عرضه خواهد شد، در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2019 رونمایی شد.
گفته می شود i هیدروژن نکست طیف حرکتی بین 490 تا 595 کیلومتر دارد. مخزن سوخت هیدروژن این خودرو زیر صندلی عقب و در کنسول وسط آن تعبیه شده و می تواند در مدت 4 دقیقه پر شود.
این خودرو هم چنین دارای سلول سوختی است که به طور مشترک توسط بی ام و و تویوتا به عنوان بخشی از توافق همکاری امضا شده آن ها در سال 2013، ساخته شده است.
این سلول سوختی جدید که از سال 2015 تست می شود، هیدروژن ذخیره شده و اکسیژن موجود در هوا را برای تولید آب و برق استفاده می کند تا نیروی موتور برقی قدرتمند در محور عقب را تامین کند.
بی ام و اعلام کرد یک خودروی سلول سوختی هیدروژنی ر در سال 2022 به تولید خواهد رساند و X5 اساس این خودرو خواهد بود.
به نظر می رسد i هیدروژن نکست کانسپت دارای طراحی دماغه مشابه نمونه اولیه X5 M است که ماه آوریل امسال در نوربورگرینگ دیده شده بود.
از دیگر تغییرات طراحی این خودرو می توان به محافظ های گلگیر مشکی براق، رینگ های آلیاژی آبی و سپر عقب بازطراحی شده با تزئینات آبی برای دیفیوزر و یک لوله اگزوز مخفی اشاره کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
مشتریان عظیمخودرو فریب ظاهر و احترام زمان فروش را خوردند
یکی از مشتریان شرکت عظیمخودرو گفت: این شرکت در زمان فروش خودرو با چربزبانی فروشندگان خانم و عزت و احترامهای فراوان ما را فریب داده و به ما خودرو فروخت اما در موعد تحویل با ضرب و شتم مردان درشت هیکل از ما پذیرایی کردند.
یکی از مشتریان شرکت عظیمخودرو که به تازگی گزارش بدعهدیهای آن در تحویل خودروهای ثبتنامی سال گذشته منتشر شده است.
این مشتری گفت: در روز ثبتنام زمانی که وارد نمایندگی عظیم خودرو شدیم، همه پرسنل آن بلااستثنا خانمهایی موجه با ظاهری آراسته بودند که با چربزبانی و تعریف از ارائه محصولات و خدمترسانی به مشتریان، ما را مجاب به ثبتنام خودرو کردند. حتی مرتبا حین توضیحات مسئول فروش، از ما با چای و قهوه و شیرینی پذیرایی میشد اما پس از این مرحله به روزهای تحویل خودرو و پیگیریهای مربوطه که رسید؛ دیگر از آن فضا خبری نبود و در نمایندگی با تعدادی آقا با قدهای بیش از دو متر و هیکلهای آنچنانی طرف بودیم.
وی افزود: گذشته از این فضا اما در روز ثبتنام، به ما گفتند که قیمت خودروها قطعی است، خودروها را دو ماهه تحویل میدهیم، خودروها وارد شده و از گمرک ترخیص میشوند و... که ما هم اشتباه کرده و قراردادی امضا کردیم که هیچ یک از صحبتهای شفاهی ذکر شده در آن قید نشده بود و به جای آن شراکت در ساخت کارخانه و غیره آمده بود. بعد از یک هفته که ما متوجه شدیم چه کلاه گشادی بر سرمان رفته که البته لازم به ذکر است که زمان یاد شده پیش از موضوعات گرانی ارز و... بود، به نمایندگی مراجعه کردیم که آنها اعلام کردند که سر حرف خود هستیم و به موضوعات مندرج در قرارداد کاری نداشته باشید.
این مشتری شرکت عظیم خودرو ادامه داد: اما بعد از گرانی ارز اعلام کردند که ما پیشبینی افزایش نرخ ارز، بحث ممنوعیت واردات، مشکلات گمرکی و... را نکرده بودیم و در شرایط فعلی باید به نرخ روز تسویه کنید و خودرو را تحویل بگیرد. این موضع سبب نارضایتی تعداد کثیری از مشتریان شد؛ لذا به نمایندگی مرکزی مراجعه و اعتراض کردیم که چرا به دروغ تبلیغ میکنند!؟ آنجا به ما گفتند که این نمایندگیهای از خود حرف زدهاند و شرکت به تعهدات خود پایبند است.
پیش خودشان از خودشان شکایت کردیم
وی خاطرنشان کرد: در نمایندگی مرکزی به ما گفتند که به حراست رفته و شکایت کنید که چرا نمایندگی به شما دروغ گفته و مدعی بودند که از عملکرد نمایندگیهایشان بیخبر هستند و درواقع ما باید «از خودشان پیش خودشان شکایت میکردیم». این در حالی است که پس از چند هفته پیگیری ما، شرکت برای آنکه ثابت کند پرسنل نمایندگیها به مشتریان دروغ گفته و از این بابت اخراج شدهاند، پرسنل خود را در نمایندگی ها جابهجا کرده و کادر یک نمایندگی را به نمایندگی دیگری انتقال میداد. این موضوع را زمانی بنده متوجه شدم که به طور اتفاقی با یکی دیگر از دوستانم که در نمایندگی یک منطقه دیگر قرارداد بسته بود، به آن نمایندگی رفتم.
این فرد که خود را مالباخته معرفی میکند گفت: زمانی که به نمایندگی مرکزی شرکت مراجعه کردم با چند مورد عجیب روبرو شدم. کسی که دروغ اول را به ما گفته بود، در همان نمایندگی مرکزی کار میکرد و زمانی که من این موضوع را اعلام کردم آن فرد، دیگر خود را نشان نداد. قابل توجهتر اینکه، زمانی که ما آنجا بودیم و به همراه من سه نفر دیگر هم شاهد صحنه بودند؛ یکی دیگر از مشتریان فریب خورده وارد شده و شروع به اعتراض کرد که بلافاصله تعدادی از همان مردان غولپیکر آمده و وی را به حراست برده و مورد ضرب و شتم قرار دادند.
به گزارش ایسنا، سال گذشته جعفری دولت آبادی - دادستان وقت تهران - در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی در رابطه با بازداشت مدیرعامل شرکت عظیم خودرو و اتهامات وی و تعداد شکات، اظهار کرد: ۱۷ پرونده پیشفروش خودرو در دادستانی تهران مفتوح است و از جمله شرکتهایی که پروندههای آنها مفتوح است، شرکت عظیم خودرو است.
وی با اشاره به بازداشت ۲ متهم در رابطه با این پرونده، گفت: این شرکت صرفا ۱۵۰ فقره مجوز پیشفروش خودرو داشته، ولی متاسفانه حدود ۴ هزار پیش فروش انجام داده و ۷۰۰ میلیارد تومان شکات مطالبه دارند و حسب اعلام ۲۰۰ میلیارد تومان اموال متهمان است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
نمایش رنو کپچر
به روز شده برای اروپا
رنو پس از معرفی جهانی رنو کپچر جدید و به روز شده، اکنون این خودرو را در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2019 به نمایش درآورده است.
کپچر جدید دارای تغییراتی در کابین و بدنه است در حالی که به آپشن های ارتباطی و نیرومحرکه جدید نیز مجهز شده است.
کپچر مخصوص اروپا مبتنی بر پلتفرم مدولار CMF-B است و برای اولین بار به نیرومحرکه هیبریدی مجهز می شود. این کراس اوور 110 میلی متر طول بیش تر و 20 میلی متر فاصله بیش تر بین دو محور دارد. حتی بعد از به روز رسانی، تغییرات بدنه این خودرو کاملا قابل تشخیص است. نیم رخ این خودرو کاملا قابل تشخیص بوده و در دماغه آن چراغ های جلوی C شکل LED تعبیه شده است.سپر و جلوپنجره بازطراحی شده این خودرو با تزئینات کرومی شاخص می شوند در حالی که قسمت پشت آن از چراغ های عقب LED بازطراحی شده بهره می برد. سپر عقب این خودرو دارای صفحه محافظ زیرین متضاد با اگزوز تعبیه شده در آن است در حالی که طرح رنگ دوگانه به ارتقای ظاهری کپچر جدید کمک می کند. نسخه های ممتاز این خودرو از رینگ های آلیاژی 18 اینچی بهره می برند.در کابین کپچر جدید طراحی کاملا جدید با داشبورد کاملا بازطراحی شده و تودوزی رنگی تعبیه شده است. فرمان سه پره جدید، سیستم سرگرمی اطلاعاتی عمود نصب شده و پانل تجهیزات تمام دیجیتال از دیگر ویژگی های کابین این خودرو هستند. این خودرو هم چنین از سیستم صوتی Bose و ویژگی های ارتباطی مجموعه Easy Connect بهره می برد.
میتسوبیشی فعلا برنامه ای برای ساخت رقیب فورد رنجر رپتور ندارد
میتسوبیشی اعلام کرده هیچ برنامه ای برای معرفی رقیب وانت فورد رنجر رپتور ندارد.گمان می رود فورد و فولکس واگن به عنوان بخشی از نسل بعدی وانت های خود طی چند سال آینده نیرومحرکه توربو دیزل V6 داشته باشند و تویوتا نیز در همین راستا پیش می رود چرا که اعلام کرده در پی جبران کسری در نیرومحرکه هایلوکس است.مدیر ارشد اجرایی میتسوبیشی، Ashwani Gupta به رسانه ها اعلام کرد هیچ برنامه ای برای حضور تریتون در این رقابت وجود ندارد اگرچه یک نسخه توربو دیزل V6 به واسطه اتحاد با رنو نیسان برای آن در دسترس است.Gupta گفت: «ما این نیرومحرکه را در ایالات متحده در نیسان تایتان داریم اما به نظر من زود است که در مورد احتمال استفاده از آن در تریتون، وجود بازار برای آن و یا موقعیت تجاری اش صحبت کنیم.»وی افزود: «در حال حاضر تنها بیننده هستیم. یکی از فاکتورهای خرید برای مشتریان، بهره وری است. بنابراین سوال این است که چه تعادلی بین تمایل به راندن خودرویی عملکرد بالا و بهره وری سوخت مناسب وجود دارد؟»
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 2
سیاست افزایش تولید خودرو در گذشته بدون برنامه پیش رفته است
عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن ایران اعلام می کند که اگر قرار است خودروساز در جهت افزایش کیفیت محصولات حرکت کند و در بازار رقابتی به درستی ظاهر شود باید به سمت تولید خودروهای جدید حرکت کند.
عماد مردانی در خصوص ملزومات تحقق افزایش تولید خودرو اظهار داشت: از آنجا که در گذشته سیاست افزایش تولید خودرو بدون برنامه پیش رفته، توام با کاهش افت محصولات بوده است. بنابراین برای تحقق هدف افزایش تولید خودرو، باید با برنامه ریزی دقیق پیش رفت.
عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن ایران افزود: در حال حاضر خودروسازان تعهدات معوقی دارند که باید پاسخگوی آن باشند. بنابراین با توجه به این مساله، افزایش تولید خودرو باید متکی بر یک برنامه منسجم و محکم بوده و شعارگونه نباشد.
مردانی گفت: در شرایط فعلی، خودروسازان باید در جهت کسب رضایت و اعتماد مردم و مشتریان تلاش کنند و به تعهدات خود در زمینه تحویل محصولات به درستی عمل نمایند.
عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن ایران افزود: موضوع دیگر این است که اقدامات دولت نباید منجر به ایجاد انحصار برای خودروساز داخلی شود زیرا این مساله دیگر جواب نمی دهد. بنابراین اگر خودروساز قصد بقا و دوام داشته باشد باید به سمت کیفی سازی خودرو حرکت کند.
مردانی گفت: صنعت و بازار خودرو در کشور دچار یک تورم ناشی از اخلال در بازار ارز بود. وقتی قیمت ارز و دلار در کشور افزایش می یابد به تبع آن قیمت سایر اقلام افزایش می یابد و معمولا روانشناسی تجاری در کشور ما اینگونه است که وقتی کالایی گران می شود گرایش مردم به خرید کالای مذکور بیشتر می شود و با ایجاد ثبات در کشور مردم برای خرید عجله نمی کنند و کشور به سمت رکود در مورد آن کالا پیش می رود.
عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن ایران افزود: همزمان با آرامش در بازار ارز، هجوم به سمت بازار خودرو کمتر شد و موج فزاینده تقاضا در بازار خودرو فروکش کرد و آرامش در بازار خودرو حاکم شد و حباب های قیمتی این بازار شکسته شد.
مردانی پیرامون احتمال توقف تولید برخی خودروهای قدیمی نظیر پراید یا پژو 405 گفت: به نظر بنده این اتفاق باید هرچه سریعتر در کشور محقق شود. اگر قرار است خودروساز به صورت کیفی رفتار کند و در بازار رقابتی به درستی ظاهر شود باید به سمت تولید خودروهای جدید حرکت کند. ضمن آنکه برای رعایت حقوق عامه باید خودروهای با کیفیت تر و ایمن تری را تولید کنیم چراکه ما باید برای سلامت و رفاه مشتریان ارزش قائل باشیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
مدیرعامل ایران خودرو مطرح کرد: استفاده از توان مهندسی صنایع دفاع تا شرکت های دانش بنیان در توسعه داخلی سازی قطعات
دراولین جلسه ستاد تعمیق و توسعه ساخت داخل ایران خودرو بر اجرای فرآیند توسعه ساخت داخل و نظامات موجود، تحلیل ریسک پروژه های خودکفایی مربوط به میزیک و دو با محوریت تعمیق ساخت داخل، روش های پیشنهادی جهت تامین نقدینگی لازم برای توسعه داخلی سازی تاکید شد.
اولین جلسه ستاد تعمیق ساخت داخل ایران خودرو به ریاست فرشاد مقیمی مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو، مدیران ارشد، مشاور معاونت امور صنایع وزارت صمت، مدیر گروه پژوهش های صنعت و معدن موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی برگزارشد.
دراین جلسه فرشاد مقیمی مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: داخلی سازی قطعات طی دودهه درکشور مطرح است اما به دلیل نداشتن چارچوب مشخص و نظامند خیلی راهگشا نبوده است.
وی با تاکید بر ایجاد فرآیند شفاف در توسعه ساخت داخل تصریح کرد: اگر فرآیند داخلی سازی قطعات را شفاف و نظام مند طراحی کنیم، محصول با کیفیت تحویل می گیریم.
مقیمی خاطر نشان ساخت: باید در نظامند سازی داخلی سازی قطعات، ریسک ها و گلو گاههای پروژه های خودکفایی قطعات مرتبط با میز یک و دو صنعت را شناسایی کنیم.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد: برای مدیریت واردات و کنترل ثبت سفارش قطعات وارداتی باید وضعیت تولید قطعاتی که خودکفاشده و یا درحال خودکفایی است را به وزارت صنعت ، معدن و تجارت گزارش دهید.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو خاطر نشان ساخت: همچنین بسته ارائه مشوق به سازندگان جهت پیشبرد پروژه های خودکفایی نیز باید از سوی ساپکو بررسی و اعلام شود.
وی یادآوری کرد: امروز یکی از چالش های موجود داخلی سازی قطعات که نیاز مند هدف گذاری است، نبود چارچوب مشخص در تجمیع نیاز ها و تقاضاست.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: در این فرآیند داخلی سازی قطعات باید میزان داخلی سازی هر قطعه و ارزبری هر محصول، تضمین خرید از سازندگان بابت قطعه خودکفا شده، مشخص شود.
مقیمی تاکیدکرد: باید در توسعه داخلی سازی قطعات پیشرفته خودرو ازتوان مهندسی صنایع دفاع تا شرکت های دانش بنیان استفاده بهینه کنیم.
درادامه منصور منصوری مدیرعامل ساپکو گزارشی از روند داخلی سازی قطعات و امضای قرارداد با سازندگان ارائه داد و اظهارداشت: درمیز اول تعمیق ساخت داخل قطعات صنعت خودرو ،17 قرارداد با حجم ریالی 420 میلیارد تومان به امضا رسید ودر میز دوم نیز به زودی برای تولید 34 قطعه با کاهش ارزبری 44 میلیون یورویی با 16 سازنده داخلی قرارداد امضا می شود. به عبارت دیگر ساپکو درمیز اول و دوم 43 پروژه با 33 سازنده امضا کرده و یا درحال امضاءاست که حدود 2. 81 میلیون یورو(به لحاظ تیراژ سالیانه ) کاهش ارزبری خواهد داشت.
همچنین کیومرث فروتنی مشاور معاونت امور صنایع وزارت صمت، آغاز نهضت ساخت داخل در صنعت و تشکیل میزهای تخصصی تعمیق ساخت داخل را یکی از مهمترین اقدامات انجام شده عنوان کرد و گفت: ساماندهی ثبت سفارش واردات قطعات و تجهیزات خارجی جهت حمایت از توسعه تولید ملی ضروری است.
وی با اشاره به برخی از ابراز نگرانی ها از ثبت شفارش قطعات مشابه داخلی، حتی پس از داخلی سازی آنها تاکید کرد: عزم جدی وزارت صمت براین است که با ممنوعیت یا اعمال نظام تعرفه ای به رونق تولید و نهضت ساخت داخل کمک کند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
فراری F8 اسپایدر رونمایی شد
این خودرو همانند نسخه سقف ثابتش، رقیب جدی مکلارن 720 اسپایدر به شمار می آید و همچنان از موتور 3.9 لیتری هشت سیلندر توین توربو بهره می جوید که 711 اسب بخار قدرت و 770 نیوتن متر گشتاور دارد که با نسخه 488 پیستا برابری می کند.
هنوز 6 ماه از رونمایی نسخه سقف ثابت F8 Tributo در نمایشگاه ژنو نمی گذرد که اکنون نسخه سقف متحرک آن پا به عرصه وجود گذاشته که نمایانگر نسخه جانشین 488 اسپایدر بوده و آمده است تا موفقیت نسل پیشین را بار دیگر و به شکلی بهتر ادامه دهد، همچنین شباهت های F8 اسپایدر با برادر سقف ثابتش به قدری زیاد است که شاید فقط بتوان تفاوتشان را در سقفشان عنوان کرد.
14، تعداد ثانیه هایی است که سقف این خودرو نیاز دارد تا به صورت کامل باز و یا بسته شود؛ در حالی که مانند 488 اسپایدر می تواند این عمل را هنگام حرکت با حداکثر سرعت 45 کیلومتر بر ساعت انجام دهد. اما در مقایسه با مدل جانشین شده اش، می توان به تفاوت هایی مانند کاهش 20 کیلوگرمی وزن آن اشاره کرد، هرچند از نسخه 488 پیستا که نسخه بسیار رده بالا و راندمانی فراری خواهد بود، 20 کیلوگرم سنگین تر است. ظاهر جذاب F8 اسپایدر به لطف تغییراتی که برای تبدیل شدنش به نسخه سقف متحرک انجام شده، باعث پیشرفت و بهبود آیرودینامیک آن به اندازه 10 درصد شده است.
این خودرو همانند نسخه سقف ثابتش، رقیب جدی مکلارن 720 اسپایدر به شمار می آید و همچنان از موتور 3.9 لیتری هشت سیلندر توین توربو بهره می جوید که 711 اسب بخار قدرت و 770 نیوتن متر گشتاور دارد که با نسخه 488 پیستا برابری می کند. البته شایان ذکر است که F8 اسپایدر نسبت به 488 اسپایدر، با داشتن 50 اسب بخار قدرت بیشتر و 10 نیوتن متر گشتاور بالاتر، مدت زمان مورد نیازش برای رسیدن از صفر به صد کیلومتر را در 2.9 ثانیه ثبت کرده که 0.1 ثانیه سریعتر است.
برای ثبت 0 تا 200 کیلومتر فقط به 8.2 ثانیه نیاز دارد که نیم ثانیه نسبت به قبل بهبود داشته و در نهایت توانایی ثبت حداکثر سرعت 340 کیلومتر را دارد که به شکل اعجاب انگیزی از 488 اسپایدر که نهایت سرعتش 325 کیلومتر بود، بیشتر است.
تنفس این موتور نیز مانند نسخه F8 Tributo از مدل 488 چلنج که نسخه مسابقه ای 488 به شمار می آید، قرض گرفته شده و همچنین سیستم اگزوز آن هم از همان خودرو برداشته شده و باعث ذخیره وزنی 9.7 کیلوگرمی موتور شده است، همچنین قطعات داخلی و تکنولوژی موتوری F8 اسپایدر از 488 پیستا گرفته شده که خود توانسته وزن کلی موتور را تا حدودی کاهش دهد، همچنین اکنون فیلتر بنزین جدیدی بر روی این خودرو نصب شده تا خودرو را در چهارچوب قوانین آلایندگی قرار دهد و مشتریانش را از مشکلات متعددی که در شهرهای بزرگ بر سر الایندگی خودرو دارند ، رها سازد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.