شماره: 1245 / ۱۳۹۸ دوازدهم شهريور
تعداد بازدید : 0
تسریع در تامین ارز مورد نیاز تولیدکنندگان صنعت لاستیک
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت ، معدن و تجارت با تاکید برتسریع درتخصیص ارز مورد نیاز صنعتگران گفت: باتوجه به راهبردی بودن صنعت لاستیک، تامین ارز مورد نیاز این صنعت جهت تامین مواد اولیه از اهمیت زیادی برخوردار است و همکاری بانک مرکزی درتسریع در تخصیص ارز مورد نیاز این صنعت ضروری است.
مهدی صادقی نیارکی در نشست بررسی مشکلات و چالش های تولید کنندگان صنعت لاستیک که با حضور نماینگانی از تشکل های تخصصی و برخی تولیدکنندگان برگزار شد، اعلام کرد: صنعت لاستیک نقش تعیینکننده ای در صنعت خودروسازی و حمل و نقل کشور داشته و همراهی صنعتگران این بخش در رفع مشکلات سایر زنجیره های تامین بسیار تاثیر گذار است.
وی با تاکید بر تامین لاستیک مورد نیاز صنعت خودرو، خواستار پرداخت بدهی خودروسازها به صنعتگران این بخش شد.
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت ، معدن وتجارت با اشاره به پتانسیل های موجود در این صنعت و ایجاد مکانیزم هایی برای مدیریت واردات لاستیک به کشور خاطر نشانکرد: میزان تولید لاستیک در کشور با توجه به ظرفیت ها و توانمندی ها در شرایط مناسبی قراردارد و حمایت از این صنعت یکی از برنامه های مورد تاکید وزارت صنعت ، معدن وتجارت به شمار می رود.گفتنی است، طی نشست مشترک با نمایندگان تشکل های تخصصی لاستیک مشکلاتی نظیر تسریع در تامین مواد اولیه مور نیاز این صنعت نظیر دوده ، نخ و... مورد بررسی قرارگرفت.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
آغاز همکاری مشترک خودروسازان با شهرک های صنعتی؛
تعداد بازدید : 1
فعالیت قطعه سازان با اجرای پروژه پیمانکاری فرعی رونق می گیرد
معاون سازمان شرکت شهرک های صنعتی ایران گفت: با اجرای پروژه پیمانکاری فرعی و همکاری مشترک خودروسازان با شرکت شهرک های صنعتی، رونق فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی قطعات خودرو مستقر در شهرکهای صنعتی را شاهد خواهیم بود.
اصغر مصاحب ، با اعلام این مطلب اظهار داشت: اجرای پروژه پیمانکاری فرعی در راستای توسعه تولید و اتصال واحدهای صنعتی کوچک با صنایع بزرگ و تکمیل زنجیره ارزش انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه بر اساس این فرایند یک مدل توسعه ای در سطح کشور دنبال می شود ، تصریح کرد: سازمان صنایع کوچک دو مدل توسعه ای را به صورت شبکه ای در کشور دنبال می کند اولین مدل بحث خوشه های کسب و کار است و مدل بعدی نظام پیمانکاری مبادلات فرعی ایران یا ISPX است.
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران افزود: از طریق پروژه پیمانکاری فرعی با شرکتهای خودروساز و شرکتهای تامین کننده قطعات خودرو همچون ساپکو و سایپا یدک و... این همکاری اجرایی می شود البته بر اساس این فرایند پیمانکاری تامین قطعات برای صنایع بزرگ در 10 رشته صنعتی انجام خواهد شد.
مصاحب با اشاره به بخشی از اهداف پروژه پیمانکاری فرعی در حوزه قطعات خودرو به خبرنگار پرشین خودرو، تاکید کرد: بر این اساس در حوزه قطعات خودرو دبیر خانه در استان خراسان رضوی تشکیل گردید که در حال حاضر حدود 1000 عضو داد که نزدیک به 120 نفر از اعضاء مربوط به استان خراسان رضوی است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
مدیرعامل ایرانخودرو: تعداد خودروهای ناقص به صفر میرسد
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: با پشتیبانی سازندگان قطعات تعداد خودروهای کف پارکینگ براساس برنامه زمانبندی به زودی به صفر خواهد رسید.
به گزارش گروه صنعتی ایران خودرو، فرشاد مقیمی ضمن تشریح سیاستها و برنامههای این گروه در تعامل با شبکه تامین، اعلام کرد: عقد اخوت با هیچ یک از قطعه سازان نداریم. خط قرمز همکاری با قطعه سازان، تامین به موقع با هزینه های مناسب و با کیفیت قطعات است.
وی محور برگزاری نشست با شبکه تامین را ایجاد اتحاد و همدلی در صنعت خودرو دانست و گفت: با هماهنگی بین قطعه سازان با محوریت تشکل های تخصصی از یکسو و قطعه سازان با گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان خودروساز شماره یک کشور از سوی دیگر، بدنبال تحقق اهداف و برنامه های تولید خواهیم بود.
طبق اعلام ایران خودرو، مدیرعامل این شرکت بر هم افزایی و همبستگی بین قطعه ساز و خودروساز تاکید و اظهار کرد: باهم عهد ببندیم تخریب قطعه ساز علیه قطعه ساز، خودروساز و انجمن ها و برعکس ممنوع، همه با وحدت کلمه برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید گام برداشته و مشکلات درون خانواده را باهم حل خواهیم کرد و احترام متقابل به حقوق یگدیگر به ویژه حقوق مصرف کننده را در اولویت قرار خواهیم داد.
وی با تاکید بر پرداخت نظام مند و شفاف به قطعه سازان و جلوگیری از رانت و تبعیض گفت: باید پرداختها براساس رویکردی سیستماتیک صورت گیرد، کمیته های تخصصی براساس شاخص های ارزیابی، بر عملکرد قطعه سازان نظارت خواهند کرد تا پرداخت ها براساس آن انجام شود.
مدیرعامل ایران خودرو با تشریح شرایط موجود، بر لزوم همبستگی و همگرایی ایران خودرو و سازندگان تاکید کرد و گفت: برنامه تولید امسال ایران خودرو مشخص است و نیازمندی ها در حوزه تامین نیز مطابق با تعداد تولید تعیین شده است. با همت و یاری شما تامینکنندگان در کمتر از دوماه آینده به تیراژ تولید روزانه دست کم ۲۰۰۰ دستگاه خودرو خواهیم رسید.
مقیمی تصریح کرد: هدف این است که خودروها با عبور مستقیم از خط تولید، به دست مشتریان برسد. با همکاری قطعه سازان، علاوه بر رضایتمندی مردم و مشتریان، از انباشت سرمایه قطعه ساز و خودروساز در پارکینگ ها جلوگیری خواهیم کرد. با پشتیبانی سازندگان خودروهای کف پارکینگ نیز براساس برنامه زمانبندی به زودی به صفر خواهد رسید.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تعامل نظام مند و شفاف با تامین کنندگان را از دیگر محورهای دارای اهمیت عنوان کرد و گفت: علاوه بر ایجاد تنوع در روش های تامین مالی، به دنبال پرداخت نظام مند هستیم تا تا برنامه های خودکفایی تولید در گروه صنعتی ایران خودرو را محقق کنیم.
وی برنامه توسعه محصولات جدید و توسعه صادرات را از مقوله های مهم در فعالیت های ایران خودرو دانست و گفت: برنامه های متنوعی نیز برای ارتقای کیفیت محصولات و کاهش نمرات منفی طرح ریزی کرده ایم.
مقیمی با بیان این که تصویر ذهنی جامعه و مشتریان از ایران خودرو آسیب دیده است، بر لزوم بهبود شرایط تاکید کرد و گفت: با همت مجموعه باید به جایگاه قبلی بازگردیم، تداوم فعالیت ما در گرو همکاری و همراهی با یکدیگر است.
وی گفت: با همت و ظرفیت های موجود در قطعه سازان به عنوان سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی توانسته ایم از بخش زیادی از مشکلات عبور کنیم.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو بر استمرار جلسات با قطعه سازان از طریق تشکل ها تاکید کرد و گفت: با تدابیری که اتخاذ خواهد شد، مشکل گردش نقدینگی قطعه سازان قابل رفع است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه بر بهره وری و توسعه تخصصی در زنجیره ارزش خودرو تاکید کرد و گفت: باید با بهره مندی از تکنولوژی روز به این هدف دست یابیم. خودروسازی ۲۱ درصد از ارزش افزوده بخش صنعت را به خود اختصاص می دهد و نمی تواند نسبت به مقوله بهره وری بی تفاوت باشد.
مقیمی با بیان این که توسعه خودکفایی مهم ترین محور برنامه های ایران خودرو است، گفت: باید فعالیت های طراحی محصول در گروه را با جدیت و گستردگی بیشتری پیگیری کنیم.
وی از توافق با بانک مرکزی در زمینه اخذ مجوز استفاده از ارز حاصل از صادرات توسط ایران خودرو خبر داد و گفت: با اجرای این رویکرد به بالانس ارزی خواهیم رسید.
او هدف خودکفایی و کاهش ارزبری تولید را ۲۴۴ میلیون یورو اعلام کرد و گفت: نباید نسبت به واردات قطعه ای که قابلیت داخلی سازی دارد اقدام شود. اولویت ما ساخت داخل و تمرکز برتوان دانش ایرانی است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از تولید سه محصول دناپلاس اتوماتیک، ۳۰۱ و ۲۰۷ با سقف شیشه ای تا پایان سال خبر داد و گفت: حوزه های فنی و مهندسی و طراحی محصولات جدید را نسبت به قبل فعال تر خواهیم کرد. تا پایان سال چند برنامه رونمایی از محصولات جدید را پیش بینی کرده ایم.وی صادرات ۲۰ میلیون یورو قطعات و مجموعه ها را برنامه تعیین شده برای سال جاری عنوان کرد و گفت: در بازارهای صادراتی می توانیم به برنامه های تامین ارز کمک کنیم.
مقیمی در پایان با بیان این که باید با همدلی و همراهی سازندگان و حمایت مسئولان، تحریم ها را که از خودروسازی شروع شده، در همین جا زمین بزنیم، وحدت کلمه را مهم ترین عامل پیشبرد اهداف دانست و گفت: تیراژ تولید را افزایش خواهیم داد، خودروهای ناقص را تکمیل و وارد بازار خواهیم کرد و برنامه های توسعه محصول و ارتقای کیفیت را با جدیت دنبال می کنیم تا تصویر ذهنی جامعه از بزرگترین خودروساز کشور را به جایگاه قبلی بازگردانیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.