شماره: 1242 / ۱۳۹۸ نهم شهريور
تعداد بازدید : 0
خودروهای فاقد کیفیت از خط تولید خارج می شوند
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خودروهای فاقد استاندارد و کیفیت از خط تولید ۲ خودروساز بزرگ کشور خارج می شوند.
«رضا رحمانی» در بدو ورود به استان مرکزی در جمع خبرنگاران افزود: خودروهای قدیمی و خودروهایی که نتوانند استاندارد های لازم را پاس کنند، از خط تولید خارج می شوند.وی ادامه داد: این خودروها در سایپا پراید و در ایران خودرو پژو ۴۰۵ بوده که باید با انجام برنامه ریزی های لازم خودروهای جدید و با کیفیت جایگزین آنها شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر پیگیری وضعیت شرکت هپکو اراک خاطر نشان کرد: وضعیت این شرکت در سفر امروز به استان مرکزی و نشست اقتصاد مقاومتی پیگیری و برنامه های این وزارتخانه در خصوص آن اعلام می شود.حضور در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکز، بازدید از شرکت کاغذ پاسارگاد، بازدید از صنایع نخ خمین، حضور در گلزار شهدا، بازدید از طرح شرکت مانا انرژی این شهرستان، بازدید از طرح تولید کاغذ از سنگ، بهره برداری از طرح توسعه شرکت ستگستان محلات، آغاز عملیات اجرایی دار القرآن نیم ور، بهره برداری از شرکت پارس بافت دلیجان و آغاز عملیات اجرایی طرح شرکت قیر اسپادانای دلیجان از جمله برنامه های سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی است.استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور و بهره مندی از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی، ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
اخبار
شرایط فروش اینترنتی 4 محصول سایپا
گروه خودروسازی سایپا شرایط فروش فوری و فروش اعتباری 4 محصول خود در را اعلام کرد.در طرح فروش فوری محصولات سایپا، خودرو ساینا با رینگ فولادی و آلومینیومی و همچنین کامیونت نیسان بنزینسوز با موعد تحویل 30 روز پس از پذیرش عرضه میشوند.در طرح فروش اعتباری نیز محصولات ساینا و تیبا صندوقدار با رینگ فولادی و آلومینیومی و همچنین سایپا 151 با تسهیلات 4، 5 و 10 میلیون تومانی به بازار عرضه میشوند که شرایط بازپرداخت آن در قالب 3 چک 4 ماهه و موعد تحویل 30 روز پس از پذیرش است.در این دو طرح که در سایت اینترنتی فروش محصولات سایپا به نشانی www.saipacorp.com برقرار خواهد شد، محدودیت کد ملی برای ثبت نام در نظر گرفته شده و علاوه بر عدم امکان صلح، اسناد خودروهای اعتباری نیز تا تسویه کامل چکها در رهن سایپا خواهد بود و امکان تسویه قبل از موعد و فک رهن نیز وجود ندارد.
نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان تایر:
تخصیص نیافتن ارز، تولید تایر را با دشواری مواجه کرده است
نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان تایر گفت: از دو ماه پیش تاکنون حتی یک دلار ارز به تایرسازان تعلق نگرفته و ادامه این روند صنعت تایرسازی را زمین خواهد زد. «پرویز اخوان» افزود: اکنون کارخانجات تولیدکننده تایر به سختی با نیمی از ظرفیت خود کار می کنند و در این زمینه طی مکاتبهای با وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وزارتخانه، نسبت به ادامه تولید در شرایط یاد شده هشدار داده شد.وی یادآور شد:صنعت تایر صنعتی استراتژیک و مادر است که همه صنایع دیگر به نوعی به واسطه موضوع حمل و نقل با آن مرتبطند، بر این اساس باید تمهیدات ویژه ای برای تامین نیازهای این صنعت اندیشیده شود و در غیر این صورت با بحران مواجه خواهد شد.اخوان در عین حال به برخی ماه های گذشته اشاره کرد که با وجود همه مشکلات و دشواری های تولید و تحریم ها، اما به دلیل تزریق به موقع و کافی ارز حتی بیش از نیاز هم تایر تولید شد، اما از دو ماه پیش تاکنون ارزی دریافت نشده است.این مقام صنفی خاطرنشان کرد:کل ارز مورد نیاز سالیانه این صنعت ۳۵۰ هزار دلار است که برای یک صنعت استراتژیک رقم پایینی محسوب می شود.وی در ادامه به مشکل پیش آمده برای تولید تایر خودروهای سنگین اشاره کرد و گفت: ارز دولتی به سختی برای تولید این نوع از تایرها تخصیص می یابد، این در حالی است که دلالان و تاجران برای واردات تایر به راحتی ارز دولتی دریافت می کنند.اخوان تصریح کرد:درحالی که تولید تایر سنگین ۱.۷ دلار در هر کیلوگرم تمام می شود، اما واردات آن چهار دلار در هر کیلوگرم هزینه دارد و بسیاری از آنها تایرهای چینی بدون کیفیت و فاقد استاندارد هستند.وی اظهار داشت:اکنون تعرفه واردات تایرهای سنگین از ۳۵ درصد به پنج درصد کاهش یافته است و تخصیص ارز دولتی به آنها، در مجموع تولیدکنندگان را وارد حاشیه زیان کرده است.نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان تایر گفت:اکنون برخی تجار و دلالان برای واردات تایر سبک نیز خیز برداشته اند و چنین اقداماتی آثار تخریبی جبران ناپذیری در صنعت تولید تایر بر جای خواهد گذاشت.وی افزود: در این زمینه انتظار حمایت های بیشتری از سوی دولت داریم، زیرا بجز منافع اقتصادی که برای کشور دارد، عده زیادی در این صنعت مشغول به کارند و ارتزاق می کنند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو خبر داد: کاهش ارزبری 40 میلیون یورویی با افزایش عمق ساخت داخل قطعات
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: پیش از تعطیلات تابستانی، حدود 88 هزار خودروی ناقص در کف کارخانه وجود داشت که با همت پرسنل در 10 روز تعطیل، این عدد به حدود 65 هزار دستگاه کاهش یافت. هدف این است که خودروها را هر چه سریع تر تکمیل کرده و تحویل مشتریان دهیم.
فرشاد مقیمی در بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت و هیات همراه از خطوط تولید ایران خودرو، از جدیت برای به روز رسانی معوقات و همچنین تعهدات فروشهای فوری محصولات خبر داد.
مقیمی افزود: تا ابتدای شهریورماه امسال 136 هزار و 307 دستگاه تولید کرده ایم که با تحقق اهداف تولید، علاوه بر پاسخگویی به تمامی تعهدات معوق، امکان ایجاد تعهد جدید را نیز خواهیم داشت. وی در عین حال لازمه دستیابی به هدف تولید را حمایت از سوی نهادهای مرتبط دانست.
مقیمی تاکید کرد: مهم ترین مساله ای که در حال حاضر با آن مواجه هستیم تامین نقدینگی برای تکمیل و تولید خودرو است، برآورد صورت گرفته 30 هزار میلیاد تومان است که بخشی از آن از طریق فروش محصولات تامین خواهد شد اما بخشی دیگر باید از سایر منابع تامین شود.
وی با بیان این که با افزایش ساخت داخل قطعات برای محصولات تولیدی، تا 40 میلیون یورو کاهش ارزبری خواهیم داشت، از تامین بخشی از نیاز ارزی از محل صادرات خودرو و قطعه خبر داد و گفت: میزان ارزبری، در ادامه تولید کاهش بیشتری خواهد داشت.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد: به دنبال این هستیم تا با ایجاد هم افزایی میان بخش های مختلف زنجیره ارزش تولید خودرو شادابی و انگیزه بالایی را در قطب اصلی تولید صنعتی کشور ایجاد کنیم.
مقیمی در پایان خواستار حمایت از صنعت خودرو کشور توسط نهادهای تصمیم گیرنده شد و گفت: اقدامات اجرایی در داخل ایران خودرو درحال انجام است و با حمایت از سوی دستگاه های ذیربط تمامی برنامه ها قابل اجرا خواهد بود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
وزیر صنعت خواستار توقف خط تولید یک خودرو در ایران خودرو شد؛ عرضه 3 محصول جدید توسط ایران خودرو تا پایان سال جاری
وزیر صنعت، معدن و تجارت، گروه صنعتی ایران خودرو را مکلف به تولید و عرضه سه محصول جدید تا پایان سال جاری کرد.
عرضه سه محصول جدید توسط ایران خودرو تا پایان سال جاری / وزیر صنعت خواستار توقف خط تولید یک خودرو در ایران خودرو شدوزیر صنعت، معدن و تجارت، گروه صنعتی ایران خودرو را مکلف به تولید و عرضه سه محصول جدید تا پایان سال جاری کرد.
به گزارش ایکوپرس، رضا رحمانی در بازدید سرزده از خطوط تولید ایران خودرو و نشست با مدیرعامل و معاونان این شرکت، همچنین خواستار توقف تولید یکی از محصولات این شرکت شد.
وی در نشست با مدیرعامل این خودروساز بر انجام تعهدات به مشتریان تاکید کرد و گفت: مردم از عملکرد خودروسازان ناراضی هستند باید از همین امروز مسیر جدید را آغاز کنید و با برنامه زمانبندی نسبت به انجام تعهدات اقدام کنید.
وی درعین حال تصریح کرد: با بازدیدی که از ایران خودرو داشتم نگرانی از بابت انجام تعهدات وجود ندارد و قطعا تا قبل از پایان سال تعهدات معوق به روز خواهد شد.
رحمانی تکمیل خودروهای کف پارکینگ، افزایش تیراژ تولید، افزایش عمق ساخت داخل و فروش اموال مازاد را از محورهای اصلی ایران خودرو عنوان کرد و گفت: مبنا بر این است که اموال و املاک غیرتولیدی هر چه سریع تر واگذار شود. این سیاستی است که مطلقا برای اجرای آن کوتاه نمیآییم.وی یکی دیگر از محورهای مورد نظر را اصلاح رابطه میان ایران خودرو و قطعه سازان عنوان کرد و گفت: باید قطعه سازان احساس کنند که عضو یک خانواده هستند. باید این رابطه طبق اصول و قواعدی تنظیم شود تا دو طرف به راحتی بتوانند مسایل و مشکلاتشان را حل و فصل کنند.وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر استفاده از استارت آپ ها در صنعت خودرو گفت: باید با استفاده از فکر شرکت های استارت آپ در حوزه های مختلف از جمله تامین مالی تحول ایجاد کرد.
وی افزود: در صنعت خودرو پتانسیل ها و ظرفیت هایی وجود دارد که در هیچ جای دیگری نیست، باید دیدگاههایمان عوض شود.
با تمام توان در زمینه های مختلف از صنعت خودرو کشور حمایت خواهیم کرد بر اهمیت نیروی انسانی متخصص تاکید کرد و گفت: نیروهای متخصص در رده های مختلف در ایران خودرو حضور دارد که عملکرد آنان به ویژه در تکمیل خودروهای ناقص قابل تقدیر است.
وی همچنین افزود: موضوع کاهش هزینه در سازمان باید با ساز و کارهایی مانند نظام پیشنهادات دنبال شود.
دکتر رحمانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره حفظ تولید موجود گفت: حفظ تولید با توجه به ارتباط با حفظ اشتغال کشور کاری جهادی است.
وی در ادامه ضمن تقبیح فساد در سیستم گفت: اگر قرار بر وجود کار ناسلامت باشد شخصا با آن مقابله و برخورد می کنم. تولید مقدس و بسیار ارزشمند است ولی اگر کسی در جایی سوءاستفاده می کند باید جلوی آن گرفته شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
انحراف خودروسازان از برنامه وزارت صمت؛ قطعه سازان برای اجرای برنامه وزارت صمت 15 هزار میلیارد تومان کسری نقدینگی دارند
قطعه سازان برای تحقق برنامه وزارت صنعت و دستیابی به تولید یک میلیون و 250 هزار دستگاه خودرو، حدود 15 هزار میلیارد تومان کسری نقدینگی خواهند داشت.
دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازی کشور با اعلام این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر قطعه سازان با کسری نقدینگی شدید روبرو هستند و چنانچه امسال بخواهند به میزان سال گذشته تولید کنند با کسری نقدینگی شدید مواجه خواهند شد.
آرش محبی نژاد افزود: با این روند قطعه سازان برای تحقق برنامه وزارت صنعت و دستیابی به تولید یک میلیون و 250 هزار دستگاه خودرو، حدود 15 هزار میلیارد تومان کسری نقدینگی خواهند داشت.
انحراف از برنامه تولید وزارت صمت در سال 98
وی همچنین به روند کاهش تولید خودرو در سال جاری پرداخت و گفت: با گذشت 6 ماه از سال حدود 30 الی 40 درصد انحراف از برنامه اعلامی وزارت صنعت و معدن در تولید خودروسازان رخ داده است و با این شرایط بعید است با ادامه این شیب و روند تولید برنامه وزارت صنعت محقق شود مگر اینکه تصمیم دیگری گرفته شود و فکری به حال نقدینگی که خون در گردش رگ های قطعه سازی است، شود.
این مقام مسئول در انجمن همگن قطعه سازی کشور در ادامه به جریان تکمیل بخش زیادی از خودروهای ناقص در دو سه هفته اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: بخش زیادی از تکمیل خودروهای ناقص در این مدت به دنبال تعطیلی خودروسازان و قطعه سازان صورت گرفت بر این اساس خودروسازان به واحدهای در گیر در تکمیل خودروهای ناقص و همچنین قطعه سازان مرتبط اعلام کردند به تعطیلات نروند لذا در مدت تعطیلات، قطعه سازان توانستند قطعات مورد نیاز خودروسازان را تولید و تعداد قابل توجهی از خودروهای ناقص تکمیل و تجاری گردید.
بخش زیادی از خودروهای ناقص در تعطیلات خودروسازان تکمیل شد
محبی نژاد تصریح کرد: موضوع تکمیل خودروهای ناقص ناشی از اتفاق خاصی نبوده چرا که نه ترزیق نقدینگی خاصی صورت گرفته و نه حرکت جدیدی انجام شده است.
وی همچنین به میزان بدهی خودروسازان به قطعه سازان و اوضاع مالی قطعه سازان در وضع کنونی اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه هیچ تحول خاصی در زمینه پرداخت بدهی و رفع مشکل نقدینگی قطعه سازان صورت نگرفته است و کماکان خودروسازان به تعهداتشان عمل نمی کنند و مشکلات نقدینگی در قطعه سازی بیداد می کند.این فعال در حوزه قطعه سازی در پایان خاطر نشان کرد: قطعه سازان را با امید به حمایت و پرداخت تسهیلات سرپا نگه داشتند در حالی که آن چیزی که مشکل تولید واحدهای قطعه سازی را حل می کند نقدینگی است ضمن اینکه همچنان مواردی چون اصلاح قیمت قطعه سازان و مشکل تامین مواد اولیه سر جای خود باقی است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
برگزاری 5 میز تعمیق ساخت داخل خودرو تا پایان 98
مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیروی محرکه وزارت صمت از برگزاری 5 میز تعمیق ساخت داخل تا آخر سال در حوزه خودرو خبر داد.
رضا مفیدی با بیان این خبر افزود: برنامه های مشوقی و محرکی زیادی درباره ساخت داخل در وزارت صنعت در حال انجام است.پروژه تعمیق ساخت داخل با کمک شرکت های خودروسازی ، قطعه سازان و انجمنها به صورت هفتگی پایش و پیگیری میشود تا در این مسیر شاهد سرمایه گذاری و توسعه قطعه سازی در کشور باشیم.او با اشاره به برگزاری 5 میز در حوزه خودرورسازی و تعمیق ساخت داخل گفت: میز نخست در این راستا در اواخر تیرماه با حجم قرارداد ۷۴۰ میلیارد تومان و تولید ۳۵ قطعه توسط ۳۲ قطعهساز و کاهش ارزبری ۸۵ میلیون یورویی انجام شد.مدیر کل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت با اشاره به اینکه در شرایط فعلی ساخت داخل و تعمیق ساخت داخل یک الزام و باید است توضیح داد: ما در سال های گذشته از توسعه صنایع هایتک، قطعات الکترونیکی و مکانیکی غفلت کرده ایم و هم اکنون بایدبه جبران بپردازیم.مفیدی با اشاره به اینکه بخشی از افت تولید و ناقص در خودروسازی هم اکنون ناشی از کمبود قطعات است، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در چند ماه آینده و با کمک سازندگان داخلی و همچنین واردات قطعات این نقص را جبران کنیم و خودروها را تکمیل و تحویل درخواست کنندگان خواهیم داد.او از برگزاری میزهای ساخت داخل در صنایع دیگر خبر داد و گفت: براساس برنامه ریزی های وزارت صنعت تا پایان سال جاری شاهد برگزاری میزهای تعمیق ساخت داخل خواهیم بود.مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیروی محرکه وزارت صمت در بخش دیگری از صحبت هایش به همراهی صنایع وزارت دفاع ، شرکت های دانش بنیان و شرکت های پژوهشی برای نقصان بعضی از قسمتهای صنعت خودروسازی اشاره کرد و گفت: امیدواریم با کمک هایی که امروزه از تمام بخشها به صنعت خودرو رسازی روانه میشود این صنعت را هرچه سریعتر به تعالی برسانیم.مفیدی با اشاره به اینکه امروزه صنعت خودروسازی به قطعات صنایع دیگر از جمله لاستیک،روغن ،باطری سازی و مواد اولیه نیاز دارد، گفت: خوشبختانه این امکانات در کشور به حد کافی وجود دارد و ما نگران این نیستیم؛عقب ماندگی و کاهش ظرفیت تولیددر این حوزه نیستیم . انتظارمان این است که هم افزایی با صنعت خودروسازی انجام شودو فرصت های به وجود آمده را نسوزانیم و باعث نشویم در بخشی که به خودکفایی تولید رسیدهایم، ارزبری داشته باشیم.او ادامه داد: تاکنون توصیه هایی در این زمینه و در خصوص واردات لاستیک مطرح بوده است اما؛ واردات بسیار محدود شده است و باید این مسئله را تولیدکنندگان لاستیک مد نظر داشته باشند؛ و نیازی که هم اکنون در کشور پدید آمده است راپاسخ دهند و از این فرصت برای فراهم آوردن شرایط رقابت پذیری در کیفیت و قیمت لاستیک استفاده کنند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.