شماره: 1181 / ۱۳۹۸ يازدهم خرداد
تعداد بازدید : 1
سایپا با تولید بیش از ۴۲ هزار دستگاه در اردیبهشت خودروساز اول شد
گروه خودروسازی سایپا با تولید ۴۲ هزار و ۸۵۱ دستگاه خودرو در اردیبهشت ماه، بیشترین میزان تولید محصول در ده ماهه گذشته را به ثبت رساند.
به گزارش سایپانیوز، این گروه موفق شد ۴۲ هزار و ۸۵۱ دستگاه انواع محصولات خانواده X100، تیبا، تیبا۲، ساینا، کوییک، سراتو، انواع وانت نیسان و سایر خودروهای تجاری نیمه سنگین و سنگین را در اردیبهشت ۹۸ تولید کرده و عنوان خودروساز برتر کشور را از آن خود کند.
سایپا به عنوان خودروساز برتر کشور، در دو ماهه نخست امسال نیز ۶۳ هزار و ۶۴۹ دستگاه خودرو تولید کرده است.
گفتنی است گروه سایپا آخرین بار در تیرماه ۹۷ و پیش از اعمال رسمی تحریمها و محدودیتهای بینالمللی موفق شده بود بیش از ۴۰ هزار دستگاه خودرو در بازه زمانی یکماهه تولید کند و در اردیبهشت ۹۸ این رکورد ده ماهه شکسته شد.
گروه خودروسازی سایپا در حالی توانسته عنوان خودروساز برتر کشور را از آن خود کند که در یک سال گذشته موانع و مشکلات فراوانی نظیر افزایش قیمت ارز و رشد بیسابقه قیمت تمامشده، کمبود نقدینگی مورد نیاز تولید، وجود موانع فراوان در زمینه واردات مواد اولیه و قطعات برخوردار از فناوریهای پیشرفته و محدودیت نقل و انتقال بانکی بینالمللی فراروی جریان تولید وجود داشته اما سایپا با حمایتهای وزارت صنعت، معدن و تجارت و اجرای تدابیر این وزارتخانه و نیز برنامهریزی و اتخاذ روشهای اصولی در سطح گروه، توانست در زمینه اجرای راهبرد ملی «رونق تولید» موفق عمل کند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
اخبار
نتوانسته ایم خودرو را برای آحاد جامعه سهل الوصول کنیم
عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن ایران بیان می کند از آنجا که تیراژ تولید در کشور ما در مقایسه با رقبای خارجی انبوه نیست قیمت تمام شده خودرو در کشور بالا است و این مساله فضای رقابتی را بر هم زده و ما هنوز نتوانسته ایم خودرو را برای آحاد جامعه سهل الوصول کنیم.آرمان خالقی درخصوص مهم ترین موانع افزایش تولید خودرو در کشور گفت: یکی از موضوعات، توان تامین قطعات است و این مساله کمبود توان مالی خودروسازان نیز به حساب می آید.
وی گفت: هنوز شفافیت این موضوع را احساس نکرده ایم که آیا سرمایه در گردش خودروسازان اجازه می دهد که آنها بتوانند قطعات مورد نیاز این صنعت را فراهم کنند یا خیر؛ ابتدا باید به پاسخ این سوالات برسیم. باید بدانیم که آیا خودروساز توانایی فراهم کردن قطعات را دارد تا با قطعه ساز داخلی وارد تعامل شود و آیا قطعه ساز داخلی می تواند این قطعات را با تیراژ بالا فراهم کند.عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن ایران افزود: دومین مطلب این است که هنوز به این اطلاعات کامل نرسیده ایم که چه تیراژی در کشور مورد نیاز است و تابع هیجانات بازار هستیم و باید بررسی کنیم که آیا تقاضای موجود در بازار واقعی است یا اینکه مردم خودرو را یک کالای سرمایه ای و فرصتی برای سرمایه گذاری تلقی می کنند؟ ما هنوز به عدد واقعی این موارد نرسیده ایم.خالقی افزود: یک موضوع دیگر این است که خودرو با هر قیمتی که در کشور تولید می شود، فعلا مردم متقاضی آن هستند و هنوز به این نقطه نرسیده ایم که آیا خودرو را با قیمت واقعی به دست مردم می رسانیم یا این قیمت ها در اثر حمایت ها از صنعت خودرو کشور و ممنوعیت هایی است که در رقابت بین المللی برای خودروهای کشور ما وجود دارد.
عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن ایران افزود: سوال دیگر این است که آیا تیراژ خودرو واقعی است یا به طور مصنوعی پایین نگه داشته شده است؟ شفافیت کمک می کند که بتوانیم در این مورد قضاوت کنیم. خودروسازان ما ظرفیت خاصی دارند که مشخص بوده و وزارت صمت می تواند در بحث راهبردی خود بداند که هر خط تولید خودروسازی ظرفیت چه تیراژ تولید را دارد و آیا ما به این تیراژ واقعی نزدیک هستیم یا خیر؟ اگر به این تیراژ نزدیک نیستیم و تقاضا بالا است قاعدتا خودروسازان باید به دنبال افزایش ظرفیت خطوط مونتاژ روند یا اجازه دهیم رقابت در خودروسازی کشور افزایش یابد.
خالقی افزود: باید توجه داشت که یکی از مشکلات ما در بحث خودرو این است که از آنجا که هنوز تیراژ تولید خودرو در کشور کافی نیست و تیراژ تولید در کشور ما در مقایسه با رقبای خارجی انبوه نمی باشد، قیمت تمام شده خودرو در کشور ما بالا است و این مساله فضای رقابتی را بر هم زده و ما هنوز نتوانسته ایم خودرو را برای آحاد جامعه سهل الوصول کنیم و هنوز هم خودرو یک کالای گران قیمت است؛ بدیهی است که اگر قیمت خودرو کاهش یابد افراد بیشتری توانایی خرید خودرو را پیدا می کنند.
آئودی سدان A3 را فراخوان کرد
آئودی استرالیا فراخوانی را برای مدل های 2018 و 2019 از سدان A3 اعلام کرده است.دلیل این فراخوان نگرانی از احتمال نبود مهره قفل کننده روی محافظ سر مرکزی در صندلی عقب است.این خودروساز گزارش کرده که یک اشتباه در روند تولید دلیل این مشکل است که در صورت تصادف احتمال دارد صندلی مرکزی عقب از گیره اصلی جدا شود.به گفته آئودی، در این صورت، خطر آسیب به سرنشینان صندلی عقب این خودرو وجود دارد چرا که عملکرد پشتیبانی و ایمنی محافظ سر چنان چه انتظار می رود عمل نخواهد کرد.به طور کلی، 753 دستگاه آئودی A3 مشمول این فراخوان می شوند که از آوریل تا ژوئن سال 2018 به تولید رسیده اند.
آئودی استرالیا با مالکان این سدان های فراخوان شده تماس گرفته و به آن ها توصیه می کند برای بازبینی و تعمیر خودروی خود به نزدیک ترین نمایندگی محلی مراجعه کنند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس: حباب قیمتی خودرو خالی میشود
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است برخورد با قیمتسازی در فضای مجازی و تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو باعث کاهش قیمت خودرو در بازار شد و این روند ادامه دار خواهد بود.
عبدالله رضیان عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به کاهش قیمت خودرو در بازار در روزهای اخیر، گفت: اگرچه به دلیل فضای روانی، قیمت خودرو در ماههای گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرد اما برخورد دستگاه قضایی با قیمتسازی در فضای مجازی کاهش نرخ چهارچرخها را رقم زد.
نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت کنونی خودرو واقعی نیست، افزود: باید تدابیر ویژه ای در نظر گرفته شود تا قیمت خودرو واقعی شده و کاهش یابد.
حجم تولیدات ایران خودرو و سایپا کفاف نیاز بازار را میدهد
وی با بیان اینکه حجم تولیدات ایران خودرو و سایپا کفاف نیاز بازار را میدهد، اظهار کرد: خودروهای خارجی تنها 7 درصد بازار را تشکیل میدهند و فقط قشر متمول جامعه میتوانند از این خودروهای لوکس استفاده کنند در نتیجه ممنوعیت واردات خودرو نمیتواند دلیلی برای گرانی این کالا باشد.
این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: تیراژ خودور در سال گذشته به 600 دستگاه در روز کاهش پیدا کرده بود اما در سال 98 تولید این شرکتها به 4 هزار دستگاه افزایش پیدا کرد و تا 4 ماه آینده ظرفیت تولید آن به سال 96 نزدیک میشود.
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت خودرو در بازار کاهش پیدا میکند، ادامه داد: تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو در هفته گذشته نیز تاحدودی باعث کاهش قیمت خودرو شد و دیدگاه مجلس درباره موافقت با واردات خودروهای هیبریدی را نمایان کرد.
رضیان تصریح کرد: در صورتی که به ایرانیان خارج از کشور اجازه واردات خودرو داده شود و طرحی همانند رجیستری گوشی همراه مسافرتی برای خودرو اجرایی شود میتوان آرامش نسبی را به بازار را تزریق کرد.عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در حال حاضر 4 میلیون ایرانی در خارج از کشور هستند در حالی که به آنها اجازه داده شود با استفاده از ارز خارجی خودروهایی که- خدمات پس از فروش آنها در کشور وجود دارد مانند هیوندا و تویوتا و...- وارد کشور کنند میتوان تاثیر زیادی برای ساماندهی بازار داشت.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
سدان جنسیس
G80 جدید در طراحی ذهنی به تصویر درآمد
سدان جنسیس G80 جدید در راه است که البته فاقد موتور V8 مدل کنونی خود خواهد بود.
در عوض، G80 جدید در صدر مدل های خود دارای موتور Lambda V6 خواهد بود. گمان می رود این مدل جدید ارتقای ظاهری قابل توجهی در مقایسه با مدل کنونی خود داشته باشد و در حالی که تصاویری از این خودرو در اینترنت درز کرده، یک طراحی ذهنی از آن نیز به تازگی منتشر شده است.
جنسیس G80 جدید به واسطه فتوشاپ در این طراحی ذهنی به تصویر درآمده است. در این طراحی ذهنی، محصولی بسیار متفاوت از چیزی که اکنون موجود است دیده می شود. در قسمت جلوی این کانسپت، چراغ های جلوی سنتی با نوارهای LED دوقلو جایگزین شده است. این مدل هم چنین از جلوپنجره مثلثی الهام گرفته از GV80 کانسپت و جلوپنجره زیرین شبیه به تصاویر درز کرده بهره می برد.
در قسمت پشت این خودرو طرح لامپ های دوگانه شبیه به جلو و یک اسپویلر لبه ظریف و لوله اگزوز دوقلو به تصویر درآمده است. با توجه به این که در نمونه های درز کرده این خودرو قسمت پشت دیده نشده است، می توان چنین طراحی را برای آن مناسب دانست.
چنان چه مدیرعامل جنسیس، Manfred Fitzgerald تایید کرده، جنسیس G80 جدید ماه سپتامبر در کره و سپس در بازارهای جهانی رونمایی خواهد شد. به گفته وی، این خودرو تحول بعدی در سبک طراحی این برند را نشان می دهد.
زمانی که نسل بعدی سدان G80 رونمایی شود، از موتور 3.8 لیتری V6 و تواین توربو 3.3 لیتری V6 بهره خواهد برد. شایعه شده که نسخه ای هیبریدی نیز به طیف مدل های این خودرو افزوده خواهد شد.
آلپاین A110 GT4 مدل 2020 درز کرد
خودرویی که به نظر می رسد نسخه جاده ای آلپاین A110 GT4 مدل 2020 باشد در حال تست دیده شده اما نقش دقیق آن در طیف مدل های آلپاین مشخص نیست.
عکاسان مخفی این تصاویر را هم زمان با رنو مگان RS Trophy-R ثبت کرده ان که نشان می دهد GT4 احتمالا قطعاتی مشترک با این هاچ بک ممتاز خواهد داشت.
در این صورت، A110 GT4 جاده ای ممتاز می تواند از موتور 1.8 لیتری چهار سیلندر این خودرو با قدرت 223 کیلووات بهره ببرد.
راهی برای کاهش وزن A110 وجود ندارد اما گمان می رود آلپاین حداقل چند کیلوگرمی از وزن این خودرو را کم کند تا با نشان GT4مطابقت داشته باشد.
ارتفاع سواری این خودرو در مقایسه با A110 استاندارد کم تر شده در حالی که هیچ رول کیجی در کابین آن دیده نمی شود. اسپلیتر جلوی این خودرو تقریبا شبیه به نسخه مسابقه ای آن است. با توجه به این تصاویر و شایعه منتشر شده در مورد این خودرو می توان گفته سیستم تعلیق آن مقاوم تر از قبل خواهد شد.
به گفته عکاسان مخفی، خودرویی که در این تصاویر دیده می شود دارای باله عقبی کوچک نیز هست. در مقابل، GT4 مسابقه ای دارای باله عقب بالا نصب شده برای ایجاد مرکز ثقل بیش تر در سرعت های بالا است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
بررسی راهکارهای اجرایی جهت تسریع در تامین و جبران کمبود قطعات خودرو
در نشست مشترک معاون امور صنایع با تعدادی از نمایندگان تشکلهای خودروسازی، راهکارهای اجرایی که منجر به تولید خودروهای ناقص شده است، بررسی شد.
فرشاد مقیمی در این نشست با تاکید بر ضرورت ایجاد هم افزایی در صنعت خودرو و همراهی قطعه سازان با تولیدکنندگان این صنعت اظهارداشت: حفظ و صیانت از صنعت خودرو که قطعه سازی نیز جزیی از این زنجیره به شمار میرود یکی از دغدغههای اصلی به شمار میرود و وزارت صمت همواره بر رفع مشکلات این بخش همانند سایر صنایع کشور تاکید دارد.
وی افزود: صنعت خودرو از صنعت قطعه سازی جدا نیست و همه در کنارهم باید به توسعه این صنعت راهبردی کمک کنیم.
معاون وزیر صمت از همه دست اندرکاران این صنعت اعم از قطعه سازان و خودروسازان خواست که با همدلی و همراهی همانند سالهای گذشته نسبت به رفع مشکلات پیشگام باشند تا با تسریع در افزایش عرضه خودرو به بازار میزان تعهدات به مشتریان کاهش یافته و بخشی از سرمایه در گردش مورد نیاز این صنعت تامین شود.
مقیمی با تاکید بر تکمیل خودروهای ناقص خطاب به دوخودروساز بزرگ خواستار ارایه برنامه زمانبندی مشخص برای تکمیل و تحویل به موقع خودروهای موجود در کارخانهها شد.
وی با تاکید بر رضایت مشتریان گفت: با همکاری یکدیگر باید راهکارهای لازم برای تکمیل خودروهای ناقص بکار گرفته شود تا با عرضه بخش عمدهای از این خودروها به بازار شاهد ایجاد آرامش در فضای کنونی بازار باشیم.
معاون وزیر صمت در ادامه رفع مشکلات تخصیص ارز، کمبود نقدینگی قطعه سازان و تسریع در ترخیص قطعات مورد نیاز صنعت خودرو از گمرک را از مهمترین مشکلات این صنعت برشمرد و گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری بانک مرکزی بدنبال اجرای راهکارهایی جهت تسریع در تخصیص ارز به صنعتگران این بخش است.
مقیمی همچنین در این نشست با تاکید ضرورت شناسایی و رصد وضعیت واحدهای صنعتی افزود: تشکلهای تخصصی باید نسبت به وضعیت واحدهای صنعتی حساس باشند و وزارت صنعت، معدن و تجارت را در جریان وضعیت واحدهایی که با ظرفیت پایین مشغول به کار هستند و یا متوقف شده اند، قرار دهند تا در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات این واحدها اقدام لازم صورت گیرد.
پیگیری عمق ساخت داخل
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش باردیگر بر تمرکز بر عمق ساخت داخل و شناسایی توانمندیهای تولیدکنندگان در توسعه ساخت قطعات خودرو در کشور تاکید کرد و افزود: در شرایطی که تحریم، اقتصاد به ویژه تولید کشورمان را هدفگذاری کرده است همراهی و هماهنگی در این صنعت بیش از پیش به صیانت از این صنعت مهم کمک خواهد کرد.
به گفته مقیمی بسیاری از توانمندیهایی که در سنوات گذشته در صنعت خودرو بدست آمده، دستاورد ناشی از تحریمهای گذشته است.
وی افزود: مردم همیشه در شرایطی که محدودیتها علیه کشورمان شدت پیدا کرده است، متحدتر در صحنه حاضر شده و بسیاری از اقدامات نیز در همین دوران ظهور و بروز داشته است.
معاون وزیر صمت اظهار امیدواری کرد با اجرای طرحهای ساخت داخل، بتوانیم شاهد جهش بزرگی در داخلی سازی صنعت خودرو در کشورمان باشیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
مصوبه مجلس برای نظارت بر قیمتگذاری خودرو باعث کاهش قیمت خودرو میشود
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی مصوبه مجلس برای نظارت بر قیمتگذاری خودرو را موجب کاهش قیمت خودرو دانست و بر ضرورت نظارت نهادهای نظارتی بر اجرای مصوبه مجلس تأکید کرد.
بهرام پارسایی در گفتوگو با ایسنا با اشاره به تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو در مجلس گفت: این طرح با پیشنهاد اولیه طراحان قدری فاصله گرفت و در کمیسیون صنایع دچار تغییرات عدیدهای شد. یک فوریت این طرح ۱۳ ماه پیش تصویب شده بود و ما یک ماه قبل از بودجه پیشنهاد دادیم که طرح برای اصلاحاتی به کمیسیون برگردد.
وی با بیان اینکه تغییرات صورت گرفته در طرح ساماندهی بازار خودرو در راستای اهداف طراحان نبوده، یادآور شد: بنا بود این طرح در کمیسیون با حضور نماینده طراحان بررسی شود ولی تنها یک جلسه از من به عنوان نماینده طراحان دعوت شد که آن هم بعد از حضور من جلسه را تشکیل ندادند و در جلسات بعدی هم دعوتی از ما به عمل نیامد.
نماینده مردم شیراز با اشاره به پیشنهاد مسکوت ماندن این طرح به دلیل تغییرات صورت گرفته در آن یادآور شد: متأسفانه این پیشنهاد در مجلس به تصویب نرسید و ما برای آنکه این طرح از اهداف خود فاصله نگیرد دو پیشنهاد دادیم که خوشبختانه به تصویب رسید. یکی از آنها مربوط به مشکل قیمتگذاری در بازار خودرو است که همه از آن شاکی هستند و علاوه بر فضای انحصاری که چند دهه قبل برای خودروسازان وجود داشته، دست آنها باز شده که بدون نظارت بر قیمتگذاری خودروها را پنج درصد زیر قیمت بازار عرضه کنند.سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ادامه داد: شاهد هستیم که فروش نقدی خودرو در شرکتهای خودروسازی به راحتی انجام میشود و خودروها تحویل مردم میشود زیرا قیمت آنها نزدیک قیمت بازار است اما تعهدات گذشته که باید چهار برابر فروش نقدی باشد اجرایی نمیشود زیرا نفع خودروسازها در قیمت بازار است و هر چه قیمت کف بازار افزایش یابد منافع خودروسازان هم بیشتر تأمین میشود.پارسایی با اشاره به مصوبات مجلس برای نظارتپذیرتر کردن قیمت خودرو یادآور شد: ما معتقدیم تعیین قیمت پنج درصد زیر قیمت باعث ایجاد مشکلات عدیده، عدم عرضه خودرو و افزایش قیمت شده و سود خودروسازان و دلالان را هم در پیش داشته است لذا طبق مصوبه جدید شرکتهای خودروسازی موظفاند هنگام فروش، قیمت تمام شده خودرو، میزان سود و قیمت قطعی را محاسبه و به شورای رقابت اعلام کنند. با این شرایط مشکل عدم عرضه خودروسازان تا حد زیادی حل میشود زیرا خودروساز نمیتواند به خاطر تأمین منافعاش عرضه خودرو را کاهش دهد و باعث افزایش قیمت بازار شود.
وی ادامه داد: در این مصوبه عدم اجرای این قانون جرم محسوب و برای آن مجازات تعیین شده است. در چنین حالتی خودروساز موظف میشود که قیمت تمام شده را اعلام و بر این اساس درصد سود و قیمت عرضه او هم مشخص میشود که سازمان حمایت از حقوق مصرفکننده، شورای عالی رقابت و مجلس از بعد نظارتی میتوانند بر اینها نظارت کنند.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس همچنین خاطر نشان کرد: آنچه ما در طرح اولیه آورده بودیم و دچار تغییر کلی شده بود مربوط به ایمنی پایین خودروهای داخلی بود. پیشنهاد ما این بود که خودروساز بعد از تصادف به تشخیص کارشناسان به میزان عیب و نقصی که ناشی از تولید خودرو است خسارت پرداخت کند اما کمیسیون صنایع این تعهد را به دوره گارانتی کاهش داد که مدت کوتاهی است و خواسته ما را برآورده نمیکرد. مثلاً میگویند اگر ایربگ عمل نکند بعد از دوره گارانتی خودروساز نباید پاسخگو باشد در حالی که این اصلاً در راستای حقوق مصرفکننده نیست. لذا ما پیشنهاد دادیم این تعهد تا پنج سال افزایش یابد که خوشبختانه تصویب شد.پارسایی ادامه داد: این مصوبه مجلس چند مزیت دارد، یکی اینکه حقوق مصرفکننده رعایت میشود دیگر اینکه خودروساز میداند باید تا پنج سال پاسخگوی کیفیت قطعات و خودرو باشد که همین باعث افزایش کیفیت و پاسخگو کردن شرکتهای خودروسازی میشود که همه اینها در راستای حفظ حقوق و منافع مصرفکننده است.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به معاف شدن خودروهای هیبریدی و تمام برقی از عوارض واردات براساس مصوبه مجلس گفت: این امر به ترغیب مردم برای مصرف این نوع خودروها کمک کند و باعث کاهش قیمت آنها، رقابتپذیر کردن بازار، کاهش آلودگی و کاهش قیمتها میشود و بازار را از حالت انحصاری بیرون میآورد.
وی در پایان گفت: با توجه به شناختی که از صنعت و مافیای خودرو داریم اجرای این قوانین نیازمند نظارت بالایی از سوی ناظران قانونی است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.