شماره: 1179 / ۱۳۹۸ هشتم خرداد
تعداد بازدید : 0
موتور جدید مزدا به زودی در مزدا 3 عرضه می شود
مدتی است که مزدا برای موتور بنزینی SkyActiv-X خود تبلیغ می کند و در حالی که عرضه این موتور در بازار ایالات متحده به زودی اتفاق نمی افتد، مشتریان مزدا 3 در ژاپن می توانند به زودی آنرا سفارش دهند.
این موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری که به زودی در ژاپن معرفی می شود، در صدر خط تولید مزدا قرار گرفته و جایگاه 25 درصد بالاتر از موتور 2.0 لیتری SkyActiv-G خواهد داشت.
مدل مخصوص ژاپن هاچ بک و سدان مزدا 3 اکنون به فروش می رسد و اگرچه موتور SkyActiv-X به زودی برای آن قابل سفارش خواهد بود، مزدا هنوز جزئیات فنی آن را مثل یک راز نگه داشته است. با این حال، به نقل از مدیر مهندسی این برند، Kota Beppu، گفته می شود این موتور جدید دارای ترکیبی از بهترین ویژگی های موتورهای معمولی SkyActiv-G و SkyActiv-D خواهد بود. وی به این موتور به عنوان موتوری ممتاز اشاره داشته و می دانیم که این نسخه مهندسی شده است تا با سیستم هیبریدی متعادل کار کند تا بهره وری بیش تری داشته باشد.گمان می رود موتور SkyActiv-X این برند بهبود مصرف سوخت قابل توجهی در حدود 30 درصد بیش تر از نسخه G این موتور داشته باشد در حالی که 10 تا 20 درصد گشتاور بیش تری نیز تولید می کند.
گمان می رود مدل اروپایی این موتور قدرت 178 اسب بخار و گشتاور 222 نیوتون متر داشته باشد. لازم به ذکر است که SkyActiv-X یک موتور خطی چهار سیلندر مجهز به سوپرشارژر است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
عقب نشینی سودجویان از بازار خودرو
موجب کاهش قیمت ها شد
رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو اعلام می کند قیمت هایی که به صورت کاذب و دستکاری شده بالا رفته بود در حال کاهش است؛ عده ای که اقدام به دستکاری قیمت ها می کردند در حال حاضر عقب نشینی کرده اند و بازار اندک اندک راه خود را پیدا خواهد کرد.
رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو اعلام می کند قیمت هایی که به صورت کاذب و دستکاری شده بالا رفته بود در حال کاهش است؛ عده ای که اقدام به دستکاری قیمت ها می کردند در حال حاضر عقب نشینی کرده اند و بازار اندک اندک راه خود را پیدا خواهد کرد.
سعید موتمنی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو درخصوص وضعیت بازار خودرو اظهار داشت: قیمت ها در بازار خودرو همچنان روند کاهشی دارد و این روند ادامه خواهد داشت تا قیمت ها به حدود قیمت های 18 فروردین برگردد.
وی تصریح کرد: به عنوان نمونه قیمت خودرو پژو 2008 در 18 فروردین، 275 میلیون تومان بود که در این مدت به 480 میلوین تومان رسید و در حال حاضر قیمت این خودرو 345 میلیون تومان است؛ قیمت این خودرو باید به 270 میلیون تومان رسد هر چند آن قیمت نیز منطقی نبود و درواقع این قیمت ها روی کاغذ بالا رفت زیرا عملا خرید و فروشی انجام نمی شد.
رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو گفت: در حال حاضر در بازار خودرو خریدار اندک بوده و اکثر افراد فروشنده هستند زیرا وقتی که قیمت ها همچنان به قیمت های منطقی نرسیده اکثر خریداران خرید خود را انجام نمی دهند و در بازار رکود وجود خواهد داشت.
موتمنی افزود: روز گذشته وزیر صمت اعلام نمود که حدود 50 هزار خودرو در حال تکمیل و ارائه به بازار است. وقتی این خودروها عرضه شود با وضعیت فعلی که خریدار چندانی نیز در بازار وجود ندارد قطعا قیمت ها ریزش بیشتری خواهد داشت.
رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو افزود: قیمت هایی که به صورت کاذب و دستکاری شده بالا رفته بود در حال کاهش است و درواقع عده ای که اقدام به دستکاری قیمت ها می کردند در حال حاضر عقب نشینی کرده اند و بازار اندک اندک راه خود را پیدا خواهد کرد.
موتمنی در خصوص سایت هایی که اقدام به درج قیمت می کردند گفت: سایت های خرید و فروش، در دستکاری قیمت ها دست داشتند و بر هم زننده بازار بودند و اکنون بازار آرام شده زیرا خبری از آگهی های دروغین نیست و بازار اندک اندک به حال خود برمی گردد.
وی گفت: زمانیکه عرضه خودرو کاهش می یابد حجم تقاضا افزایش خواهد یافت و افرادی که پول در دست دارند برای سودجویی اقدام به خرید خودرو می کنند و در چنین بازاری نابسامانی به وجود می آید. سایت های خرید و فروش از چنین فضایی سوء استفاده کردند و آنان که خودرو در دست داشتند خودروهای خود را با بالاترین قیمت به فروش رساندند.
دریافت مالیات از خرید و فروش خودرو،
بساط دلالان را جمع میکند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است دریافت مالیات از خرید و فروش خودرو میتواند دست دلالان را از بازار این کالا کوتاه کند.
حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر درج قیمت در آگهیهای فروش خودرو در سایتهای اینترنتی و اپلیکیشنها، گفت: درج قیمتهای غیرکارشناسی در آگهیها به دلالی دامن میزند و افراد سودجو با آگهیهای دورغین زمینه افزایش قیمت خودرو در بازار را رقم میزنند.
دلالان با گل آلود کردن شرایط سود بیشتری به دست میآورند
نماینده مردم فیروزه و نیشابور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دلالان با گل آلود کردن شرایط در تلاشاند سود بیشتری به دست آورند، افزود: اعلام قیمتهای غیرواقعی در آگهیهای خرید و فروش، درج گروهی قیمتهای دروغین، قیمتسازی غیرواقعی و جهتدهی به بازار خودرو از جمله اقدامات دلالان در سایتهای خرید و فروش اینترنتی با هدف دامن زدن به قیمتها در بازار خودرو است.
درج قیمت در آگهیهای اینترنتی باعث افزایش قیمت خودرو در بازار میشود
وی با بیان ایکه درج قیمت در آگهیهای اینترنتی باعث افزایش قیمت خودرو در بازار می شود، اظهار کرد: با حذف قیمتها زمینه فعالیت سوداگران از بین رفت در نتیجه قیمت چهارچرخها تا حدودی در بازار کاهشی شد.
عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس شورای اسلامی درباه تاثیر دریافت مالیات از خرید و فروش خودرو، خاطرنشان کرد: اگرچه اخذ مالیات میتواند تاحدودی دست دلالان را از بازار کوتاه کند اما در صورتی که به درستی اجرا نشود مالیات به عاملی برای گرانی مجدد خودرو تبدیل میشود چراکه راههای فرار مالیاتی بسیار است و دلالان از راههای غیررسمی خودرو خرید و فروش میکنند.
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در یک سال اخیر به دلیل افزایش تقاضا در بازار و نوسانات ارزی قیمت خودرو افزایش چشم گیری پیدا کرد و دلالان نیز توانستند از شرایط سوءاستفاده کرده و سودهای کلانی به دست آورند.
برای اخذ مالیات از فرآیند خرید و فروش خودرو سازوکاری طراحی شود
عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این میان کسانی هستند که دائم در حال خرید و فروش خودرو هستند و به نوعی مصرف کننده نهایی خودرو نیستند و با هدف کسب سود دربازار حضور دارند در نتیجه بهتر است سازوکاری برای اخذ مالیات از آنها طراحی شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
بازگشت شورای رقابت به قیمت گذاری خودرو، ضد تولید ملی است
عضو هیات علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت معتقد است که با وجود مشکلات تحریم و فشارهای اقتصادی آمریکا، مصوبه مجلس درباره بازگشت شورای رقابت به قیمت گذاری خودرو، ضد تولید ملی است.
«امیرحسن کاکایی» افزود: شورای رقابت همان نهادی است که سال گذشته با رویه غلط خود ۱۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته روی دست خودروسازان گذاشت و حالا گویا قرار است نابودی کامل صنعت خودرو را تکمیل کند.
وی ادامه داد: هیچیک از مصوبات مجلس درباره ساماندهی بازار خودرو مشکلی را حل نخواهد کرد و فقط فشاری مضاعف بر دوش دولت و تولیدکنندگان خودرو تحمیل خواهد کرد.
این کارشناس صنعت خودرو تاکید کرد: در شرایطی که کشور وسط میدان نبرد اقتصادی با آمریکاست، نمایندگان مجلس بهدنبال واردات خودرو هیبریدی ۷۵۰ میلیون تومانی هستند.
کاکایی بیان داشت: در حالی که کشور با مشکل تأمین ارز روبهرو است، مجلس با چه معیاری تلاش میکند واردات خودروهای لوکس و گرانقیمت خارجی را به کشور آزاد کند؟
وی همچنین به مصوبه مجلس درخصوص ملزم ساختن خودروسازان به همکاری با شرکای خارجی اشاره کرد و گفت: پژو، رنو و سیتروئن بههمراه فولکس واگن و هیوندای پس از برجام به ایران آمدند و قصد همکاری داشتند اما با فشار آمریکا ناچار به ترک کشور شدند، حال چگونه قرار است با مصوبه مجلس ایران، این شرکتها با خودروسازان داخلی همکاری کنند؟
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد: خودروسازان و قطعهسازان دولتی و خصوصی در ایران با فشار و هزینه بسیار بالایی، در حال دور زدن تحریم ها و ادامه فعالیت هستند و نمایندگان مجلس در این شرایط با مصوبههایی از ایندست نشان میدهند در جریان مشکلات قرار ندارند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۲۹ اردیبهشت ماه در بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو، بند مربوط به مرجع قیمتگذاری خودرو را مورد بررسی قرار دادند و در نهایت مجددا شورای رقابت را مرجع قیمتگذاری خودرو معرفی کردند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
دوکلمه خبر
مذاکرات رنو با فیات کرایسلر تایید شد
کمپانی خودروسازی رنو روز گذشته مذاکرات خود با فیات کرایسلر در راستای ادغام و همکاری مشترک را تایید کرد.
در پی انتشار خبرها و شایعاتی پیرامون همکاری و امکان ادغام دو کمپانی خودروسازی «رنو» و «فیات کرایسلر» با یکدیگر، روز گذشته شرکت خودروسازی رنو تایید کرد که از سوی گروه «فیات کرایسلر» پیام همکاری دریافت کرده و این فرصت بزرگ را مورد بررسی قرار می دهد تا بار دیگر شاهد یکی از بزرگ ترین توافقات و ادغام بزرگ تاریخ در صنعت خودروسازی باشیم. هرچند هنوز نتیجه نهایی این مذاکره اعلام نشده است و گروه خودروسازی رنو وعده داده است که طی روزهای آینده نتیجه نهایی خود را در راستای همکاری با گروه خودروسازی «فیات کرایسلر» اعلام خواهد کرد.
خبر منتشر شده در رسانه های بزرگ خبری که از سوی رنو تایید شده است، به همکاری و ادغام 50/50 اشاره می کند و در ادامه شرکت خودروسازی رنو تایید می کند که بلافاصله بعد از دریافت پیام همکاری از سوی کمپانی خودروسازی فیات کرایسلر، هئیت مدیره آنان در جلسه فوری شرکت کرده و در رابطه با این موضوع بایکدیگر تبادل نظر کرده اند و این خودروساز فرانسوی تصمیم دارد تا از این فرصت بزرگ استفاده کرده و احتمالا همکاری و ادغام با گروه خودروسازی فیات کرایسلر را تایید کند.
پیش از این برای اولین بار در ماه مارس سال جاری بود که شایعه همکاری و ادغام دو خودروساز بزرگ جهانی با یکدیگر مطرح شد و حالا رنو تایید می کند که این مذاکرات در حال انجام بوده و نتیجه نهایی آن طی روزهای آینده منتشر خواهد شد، هرچند بلومبرگ مدعی است که این مذاکره بدون توافق دیگر شرکای تجاری کمپانی رنو، یعنی خودروسازان ژاپنی «نیسان» و «میتسوبیشی» در حال انجام است.
از برنامه برقی سازی
بی ام و بیش تر بدانید
با نگاهی به برنامه برقی سازی بی ام و مشخص می شود که مدل های ارتقا یافته و جدیدی از این برند در راه هستند.گروه بی ام و در سال 2013 با بی ام و i3 فروش خودروهای برقی شارژی را آغاز کرد. اولین مدل ها تحت زیر برند i بی ام و مدل هایی منحصر به فرد و از اساس جدید بودند.
طی چند سال اخیر، این خودروساز آلمانی بر معرفی نسخه های هیبریدی شارژی از مدل های موجود خود تمرکز کرده است.در مرحله بعدی برقی سازی، معرفی خودروهای تمام برقی جدید در دستور کار این برند قرار دارد اما باز هم به منظور کاهش هزینه ها، نسخه هایی از مدل های کنونی بی ام و در دستور کار قرار دارند.
تاکنون، بی ام و حدود 400 هزار خودروی برقی شارژی ساخته و هدف امسال آن رسیدن به رقم 500 هزار دستگاهی است.
در برنامه این برند، معرفی 25 مدل شارژی جدید تا سال 2025 در دستور کار قرار دارد که شامل حداقل 12 مدل تمام برقی خواهد بود.
چنان چه در تصاویر منتشر شده به چشم می خورد، چهار مدل برقی این برند تاکنون معرفی شده اند و هشت مدل دیگر تا سال 2025 معرفی خواهند شد که یکی در سال 2022، دو مدل در سال 2023، سه مدل در سال 2024 و دو مدل در سال 2025 خواهد بود.
در مورد مدل های هیبریدی شارژی نیز علاوه بر نسل دوم X5 PHEV و سری 3 PHEV و X3 PHEV جدید، بی ام و 10 مدل هیبریدی شارژی معرفی نشده دارد که اکثر آن ها در سال های 2024 و 2025 معرفی خواهند شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
قائم مقام سایپا: خودروهای معوق تا مهرماه تحویل مشتریان میشود
قائم مقام امور اقتصادی و مالی گروه سایپا گفت: مجموعه تعهدات این گروه خودروسازی تا امروز ۴۴۲ هزار دستگاه است که حدود ۲۲۰ هزار دستگاه آن معوق شده و تا مهرماه به مشتریان تحویل می شود.
علیرضا بادکوبه در نشست خبری در محل گروه سایپا در جمع خبرنگاران، افزود: مطابق آنچه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مقرر کرده ۲۰ درصد از خودروهای تولیدی در هر ماه باید به فروشهای جدید و نقدی اختصاص یافته و ۸۰ درصد باقیمانده صرف خودروهای معوقه مشتریان شود.
وی گفت: در این شیوه مقرر شده تقاضای موجود در بازار کنترل شود، در غیر این صورت امکان دلال بازی و دامن زدن به قیمتها وجود دارد.
بادکوبه در خصوص احتمال بازگشت قیمت گذاری ها به شورای رقابت بیان داشت: در شرایط فعلی مطابق فرمول پنج درصد زیر قیمت بازار که از سوی سازمان حمایت تعیین شده، به فروش محصولات میپردازیم.
وی ادامه داد: قیمت هر خودرو از ۸۰ درصد قیمت مواد اولیه و ۲۰ درصد هزینههای دستمزد و سربار تشکیل شده که در بخش مواد اولیه اطلاعات آن شفاف بوده و از سوی همگان قابل دسترس است.
بادکوبه ادامه داد: مواد اولیه همچون فولاد، مس، آلومینیوم و محصولات پتروشیمی در ماههای گذشته با افزایش قیمت مواجه شده و سایپا به عنوان یک بنگاه اقتصادی نمیتواند محصولات خود را با زیان به فروش برساند.
قائم مقام امور اقتصادی و مالی گروه سایپا خاطر نشان کرد: یکی از دلایل زیان ۶ هزار میلیارد تومانی سال گذشته سایپا قیمتهای دستوری محصولات آن بوده است. پرسش ما این است چرا شورای رقابت وارد کنترل و نظارت قیمتهای محصولات نظیر مس و مواد پلیمری نشده است؟
وی در خصوص خودروهای رسوب کرده در کف کارخانه، خاطرنشان کرد: تامین برخی قطعات این خودروها با مشکل مواجه شده بود، اما به دنبال تعامل با قطعه سازان برای واردات آنها هستیم.
بادکوبه بیان داشت: مشکلات مختلفی از جمله بحث های بانکی و انتقال ارز سبب شده تا سازندگان خارجی نتوانند قطعات مورد نیاز را در اختیارمان قرار دهند، اما با کمک بانک مرکزی راهکارهای لازم اتخاذ شده است.
وی همچنین به پویش ملی داخلی سازی قطعات در سایپا اشاره کرد و گفت: مقرر شده با همکاری وزارت دفاع، در ۶ ماه آینده قطعات خارجی مورد نیاز را داخلی سازی کرده و وابستگی ها را به حداقل برسانیم.
این مقام مسئول تاکید کرد: به این ترتیب و با واردات قطعات مورد نیاز، طی یک ماه آینده ۸۰ درصد خودرهای ناقص کف کارخانه را تجاری کرده و در اختیار مشتریان و ثبت نام کنندگان قرار خواهیم داد.
پراید ۱۸.۵ میلیون تومانی
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درخصوص انتشار گزارش عملکرد مالی سال ۹۷ سایپا و مطرح شدن ارقامی نظیر پراید ۱۸.۵ میلیون تومانی در آن، توضیح داد: در ۱۰ ماهه پارسال پراید را با قیمت در نظر گرفته شده از سوی شورای رقابت یعنی ۲۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش می رساندیم، در بهمن و اسفندماه نیز که قیمت های جدید از سوی سازمان حمایت اعلام شد از آنجایی که تعهدات معوق داشتیم، خودروها را با همان قیمت های قبلی به فروش رساندیم.
بادکوبه ادامه داد: ۱۳.۵ درصد از قیمت ۲۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی یاد شده مربوط به ارزش افزوده (۹ درصد)، عوارض شماره گذاری (سه درصد) و هزینه های بیمه شخص ثالث، ارسال از طریق پست و ناجا است که با کسر آنها به رقم فروش خالص ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی می رسیم که در گزارش های مالی درج شد.
وی درباره زیان ۱۲۳ تومانی هر سهم سایپا در سال گذشته در حالی که هر برگه سهم شرکت سایپا همان زمان ۱۲۵ تومان ارزش داشته نیز گفت: امروز در یک جنگ اقتصادی به سر می بریم و در برخی موارد افزایش قیمت نهاده ها تا ۳۰۰ درصد نیز اتفاق افتاده، بنابراین اینکه در مجموع نیز زیان اتفاق افتاده باشد دور از ذهن نیست.
سایپا خودروساز نخست کشور در اردیبهشت ماه
قائم مقام امور اقتصادی و مالی گروه سایپا اظهار داشت: این گروه با تولید ۴۲ هزار و ۸۵۱ دستگاه خودرو در اردیبهشت ماه، بیشترین تعداد تولید محصول در ۱۰ ماه گذشته را به ثبت رساند و عنوان برترین خودروساز کشور را از آن خود کرد.
وی افزود: با این حال تولید محصولات مونتاژی این گروه کاهش داشته و به دنبال جایگزینی آنها با محصولات جدید و جلب رضایت مشتریان هستیم.
بادکوبه خاطرنشان کرد: در ماه های گذشته کاهش سرمایه در گردش این شرکت را به دلیل افزایش نرخ ارز و قیمت نهاده های تولید شاهد بودیم که در این زمینه بخشی از آن از طریق تسهیلات بانکی و همچنین انتشار اوراق با کمک بورس جبران شد.
وی از جذب دوهزار میلیارد تومان نقدینگی این شرکت که در شورای اقتصاد مقاومتی تصویب شده بود خبر داد و گفت: برنامه این گروه انتشار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق بود که ۷۰۰ میلیارد تومان آن در اسفند پارسال منتشر و بقیه طی ۲ هفته آینده منتشر خواهد شد.
این مقام مسئول سایپا ادامه داد: برای تامین نقدینگی مالی مورد نیاز شرکت در سال ۹۸ نیز از طریق فروش دارایی های مازاد و انتشار اوراق بدهی برنامه ریزی شده است.
واگذاری سهام دولت در سایپا
وی در خصوص واگذاری باقیمانده سهام دولت در سایپا نیز گفت: مالک این سهام، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) است و در این زمینه تابع سیاست های کلان کشور هستیم.
در نخستین ماه امسال ۲۰ هزار و ۷۰۲ دستگاه انواع خودرو در گروه سایپا تولید شد.
این آمار در مقایسه با فروردین پارسال و تولید ۳۷ هزار و ۶۹۸ دستگاه خودرو در این گروه، ۴۵.۱ درصد کاهش نشان می دهد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
مدیرعامل ایساکو عنوان کرد: بهرهمندی از فناوری اطلاعات، مزیت خدمات پس از فروش ایرانخودرو
مدیرعامل ایساکو بهرهگیری از فناوری اطلاعات را یکی از مزیتهای حوزه خدمات پس از فروش ایرانخودرو و وجه تمایز آن با سایر شرکتهای خدمات خودرو دانست.
به گزارش ایکوپرس، سیدرضا حسینی با اشاره به تاکید مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو مبنی بر ارایه خدمات نوین و متناسب با نیاز و مطالبات مشتریان، لازمه تحقق این امر را وجود بستر اطلاعات صحیح دانست و گفت: مهمترین اقدام در شبکه خدماتی محصولات ایرانخودرو ایجاد و توسعه سیستم هوشمند یکپارچه اطلاعاتی است که مسیر ارایه خدمات مطلوب به مشتریان را نشان داده و سبب شده نقاط بهبود بهموقع شناسایی شده و برای رفع آن برنامهریزی شود.
مدیرعامل ایساکو همچنین یکی از دلایل افزایش شاخص رضایت مشتری ایساکو را وجود اطلاعات بهموقع و کافی از مشتری دانست و گفت: در سالهای اخیر همواره در مسیر بهبود بودهایم و امتیاز شاخص رضایت مشتریان از عملکرد ایساکو روندی صعودی داشته است. درحال حاضر خدمات مختلف دستهبندیشده و با تعریف زمان استاندارد برای هر عنوان، نمایندگی موظف به رعایت زمان ارایه خدمت است.
وی تصریح کرد: در صورت تجاوز زمان ارایه خدمت از زمان تعیینشده و استاندارد، سیستم هوشمند مورد را اعلام میکند و عارضهیابی و رسیدگی بهسرعت انجام میشود.
حسینی اضافه کرد: مراجعه بیش از یکبار یک دستگاه خودرو به شبکه خدماتی با اعلام خودکار شبکه، بهصورت ویژه و خاص عارضهیابی و رسیدگی میشود.
مدیرعامل ایساکو کاهش زمان رسیدگی به درخواست مشتری را از بهبودهای ایجادشده در فرآیند خدمترسانی به مشتریان اعلام کرد و گفت: میانگین زمان تعمیرات از پذیرش تا ترخیص 6 روز بود که این عدد درحال حاضر در میانگین کمتر 2 روز قرار دارد.
وی مدیریت مصرف قطعات در شبکه نمایندگان ایساکو را از نتایج بسیار مهم سیستم هوشمند ایساکو دانست و گفت: قطعات بر اساس نوع پذیرش به نمایندگیها ارسال میشود و برهمین اساس اختصاص منابع را بهصورت بهینه انجام میدهیم. وی خاطرنشان کرد: با این اقدام در شرایط کسبوکار فعلی و مشکلات ناشی از تحریم امکان ایجاد بازار سیاه و کاهش موجودی انبار ایساکو را به حداقل کاهش دادهایم.
مدیرعامل ایساکو مکانیزه شدن سیستم نوبتدهی به مشتریان و حذف ترافیک تلفن 096440 را سبب افزایش رضایتمندی مشتریان دانست و گفت: طبق ارزیابیهای صورت گرفته از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران و سنجش 10 شاخص عملکردی ایساکو، رضایت از کیفیت خدمات ایساکو از پذیرش تا کیفیت خدمات و ترخیص افزایش قابل ملاحظهای داشته است.
وی تصریح کرد: ایرانخودرو تنها خودروسازی است که عدد شاخص رضایت مشتریان از شبکه خدمات پس از فروش آن از عدد 750 عبور کرده است.
حسینی رسالت ایساکو را ارایه خدمات مناسب به مشتریان گروه صنعتی ایرانخودرو و توزیع مناسب قطعات در سطح نمایندگیهای سراسر کشور دانست و گفت: درحال حاضر 6 میلیون خودرو تحت پوشش خدمات ایساکو قرار دارند که این خدمات توسط 710 نمایندگی و در 350 شهر ارایه میشود.وی افزود: سال 97 را با چالشهایی که داشت بهخوبی گذراندیم و قطعا با پیشبینیهای صورت گرفته در تامین و توزیع قطعه، امسال نیز مصمم هستیم از بروز هرگونه مشکل در این خصوص جلوگیری کنیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.