شماره: 1151 / ۱۳۹۸ سوم ارديبهشت
تعداد بازدید : 3
فعالیت در بازار خودرو قانونمند تر می شود
با تعیین تکلیف طرح ساماندهی صنعت خودرو در صحن علنی، بازار خودرو از بلاتکلیفی خارج و قانون مندتر خواهد شد.بهمن سال گذشته بود که طرح ساماندهی صنعت خودرو پس از چندین بار بررسی و بازگشت به کمیسیون صنایع مجدد برای بررسی بیشتر به کمیسیون صنایع رفت و با وجود مشکلات زیاد خودروسازان در سال گذشته تا آخرین روزهای سال 97 به صحن علنی مجلس نرسید.حال با گذشته حدود 3 ماه از ارجاع دوباره این طرح در کمیسیون صنایع و بررسی بیشتر جرئیات این طرح، سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس از جمع بندی نهایی این طرح و ارجاع آن به هیات رئیسه مجلس خبر داد. ولی ملکی سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس، اظهار داشت: با اتمام بررسی جرئیات طرح ساماندهی صنعت خودرو در کمیسیون صنایع، پیش بینی می شود این طرح در هفته آینده در دستور صحن علنی مجلس قرار گیرد.وی گفت: کمیسیون صنایع وظیفه خود را در قبال این طرح انجام داده است بنابراین با تعیین تکلیف آن در صحن علنی، بازار خودرو از بلاتکلیفی و نابسامانی خارج خواهد شد.به گفته سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس، طرح ساماندهی صنعت خودرو به دنبال طرح برخی ابهامات در صحن علنی سال گذشته مجدد به کمیسیون صنایع بازگشت و حال با رفع این موارد و نهایی شدن آن در کمیسیون و تصویب آن در صحن علنی، انتظار می رود اجرای آن بازار خودرو را قانونمند تر از وضعیت فعلی کند.
ملکی در پایان در خصوص جزئیات مورد بررسی این طرح در کمیسیون صنایع مجلس خاطر نشان کرد: بررسی جزئیات مبهم طرح ساماندهی توسط اعضای کمیسیون صنایع به اتمام رسیده اما تاکنون موارد آن اعلام نشده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
لوکس ترین شاسی بلند مرسدس رونمایی شد
مرسدس از لوکس ترین شاسی بلند خود تاکنون رونمایی کرده است.نسل جدید مرسدس GLS در تمام ابعاد بزرگ تر از مدل قبلی خود است و طول آن 77 میلی متر، عرض آن 22 میلی متر و فاصله بین دو محورش 60 میلی متر افزایش یافته اند تا کابینی جادارتر ایجاد شود.هر سه ردیف صندلی این خودرو قابلیت تنظیم برقی دارند و دو نمایشگر لمسی 11.6 اینچی بزرگ برای سرنشینان ردیف دوم آن تعبیه شده است.هم چنین تبلت اندرویدی 7 اینچی آپشنال روی دسته صندلی ردیف دوم این خودرو تعبیه می شود.GLS جدید هم چنین با کنترل حرکتی برای سیستم سرگرمی اطلاعاتی و کنترل های کابین ارائه می شود.دوربین Interior Assistant در کنسول بالای سر، حرکت های راننده و دست های سرنشین جلو را کنترل می کند.زمانی که دستی به سمت نمایشگر لمسی یا صفحه لمسی روی کنسول وسط می رود، نمایشگر رسانه ای تغییر می کند و عناصر مستقل هایلایت می شوند.این سیستم قادر به تشخیص دست راننده از دست سرنشین جلو است و در نتیجه، به عنوان مثال می تواند تشخیص دهد که عملکرد ماساژور صندلی برای چه کسی باید فعال شود.نسل جدید نمایشگر بالای سر تمام رنگی با رزولوشن بالا یکی از آپشن های این خودرو است.این مدل جدید دارای ظرفیت صندوق عقب بیش تری است و با تا شدن صندلی های ردیف دوم و سوم ظرفیت آن به 2400 لیتر می رسد.برای اولین بار نیز یک نسخه شش سرنشین جدید برای این خودرو ارائه می شود.مرسدس هم چنین ادعا می کند صندلی های ردیف سوم این خودرو می توانند بزرگسالانی با قد 194 سانتی متر را نیز به راحتی در خود جای دهند و فضای پا در هر سه ردیف صندلی این خودرو ارتقا یافته است.مدل های ممتاز این خودرو از تهویه هوای پنج محیطه بهره می برند که شامل کنترل دمای ردیف سوم نیز می شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 7
خودروسازان باید قطعه سازان را شریک خود بدانند؛ تداوم نگرانی ها از جریان تولید و بروزرسانی قطعه سازان
خودروسازان باید قطعه سازان را شریک خود بدانند و در جریان تولید همراه و پشتوانه قوی قطعه سازان باشند تا خودروسازان نیز پرقدرت وارد عرصه تولید شوند.
با گذشت حدود 3 ماه از تصمیم دولت و پرداخت 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات ریالی به واحدهای قطعه سازی و آغاز رشد تولید خودروسازان، همچنان نگرانی از اوضاع تولید خودروسازان و قطعه سازان جزء دغدغه مهم فعالان این صنعت در سال جاری است در حالی که اختصاص بخشی از این تسهیلات در سال گذشته، صنعت قطعه سازی را از بن بست خارج کرد و با تزریق بخشی از تسهیلات 11 هزار میلیاردی تولید قطعه سازان و خودروسازان افزایش یافت.
البته معضل نقدینگی در سال گذشته مشکلات زیادی را برای صنعت خودرو و قطعه سازی بوجود آورد و جدای از افت شدید تولید، بنیه مالی واحدهای قطعه سازی را تضعیف کرد و موجب شد تا بخش تحقیق و توسعه به عنوان یکی از بخش های مهم و استراتژیک قطعه سازی مورد غفلت واقع شود و واحدها امکان خرید ماشین آلات و تجهیزات به روز را در سال گذشته از دست بدهند.
حال در شرایطی که شدت تحریم ها روز به روز مسائل جدی تری را برای تامین قطعات خطوط تولید بوجود می آورد تلاش در حوزه تحقیق و توسعه (R&D) یکی از الزامات صنعت خودرو و قطعه سازی است تا تولید بدون وقفه ادامه یابد اما در این جریان یکی از مهم ترین نیاز واحدها برای حرکت در این بخش، نقدینگی و سرمایه گذاری است که باید به نحوی تامین شود چرا که هر گونه توقف یا افت تولید در صنعت خودرو و قطعه سازی تبعات اقتصادی و اجتماعی زیادی را در کشور به همراه خواهد داشت موضوعی که در اولین گردهمایی قطعه سازان در سال جاری مورد تاکید مسئولان و مدیران صنعتی قرار گرفت و از دولت خواسته شد برای تامین این نیاز مهم از محل صندوق توسعه ملی قطعه سازی و خودروسازی کشور را حمایت کنند.
با توجه به اوضاع کنونی صنعت قطعه سازی کشور و اهمیت سرمایه گذاری در حوزه تحقیق و توسعه، یک عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، اظهار داشت: با وجود مشکلات و موانع هم اکنون ایران در بخش های مختلف از جمله صنعت خودرو و قطعه سازی از توان بالقوه خوبی برخوردار است به طوری که ایجاد بنگاههای کسب و کار و پارک های فن آوری در دو سه سال اخیر حاکی از آن است که دانش و توان تکنولوژیکی کشور نسبت به سال 91 ارتقاء بسیار خوبی به خصوص در حوزه های صنعتی داشته است از این رو باید از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده کرد.
رضا رضایی تاکید کرد : متاسفانه تحریم ها و اوضاع اقتصادی به خصوص در سال گذشته اجازه نداد که صنعت قطعه سازی در حوزه تحقیق و توسعه و به روزرسانی تکنولوژی و ماشین آلات اقدامی داشته باشند و به نظر می رسد این شرایط ناشی از عدم وجود نگاه ویژه دولت به بنیه اقتصادی واحدهای تولیدی به خصوص قطعه سازی در سالهای اخیر است.
وی افزود : متاسفانه بحران ارزی و افت شدید نقدینگی واحدهای تولیدی در سال گذشته موجب زیان بالای صنعت خودرو و قطعه سازی کشور شد که بخش زیادی از آن ناشی از تصمیمات دستوری دولت در حوزه قیمت گذاری بود.
به گفته وی هر چند توجه به تحقیق و توسعه نیاز امروز صنعت خودرو است اما تحقق آن مستلزم حمایت دولت از صنعت قطعه سازی برای تدوام و حفظ جریان تولید است.
رضایی با اشاره به اینکه با سرعت عمل کنونی نمی توان به رونق تولید در صنعت خودروسازی رسید ، خاطر نشان کرد : در صورتی که طی یکی دو ماه آینده باقی تسهیلات 11 هزار میلیاردی به قطعه سازان پرداخت نشود این صنعت به شرایط قبل باز خواهد گشت .
این فعال قطعه سازی در ادامه تصریح کرد : چنانچه دولت خواهان این است که صنعت استراتژیک خودرو و قطعه سازی همچون سایر کشورهای اروپایی رشد کند باید تسهیلات ویژه ای برای این صنایع اختصاص دهد همان روندی که دولتها در کشورهای کره ، چین و ترکیه در پیش گرفتند.
رضایی در پایان با اشاره به لزوم همراهی خودروسازان و قطعه سازان در شرایط سخت و بحرانی تحریم برای دستیابی به رونق تولید ، گفت : خودروسازان باید قطعه سازان را شریک خود بدانند و در جریان تولید همراه و پشتوانه قوی قطعه سازان باشند تا خودروسازان نیز پرقدرت وارد عرصه تولید شوند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
شش خودروی سنگین
۴ ستاره کیفی گرفتند
طبق گزارش اعلام شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در گروه خودروهای سنگین تولید شده در اسفند ماه ۹۷، شش خودرو چهار ستاره کیفی کسب کردهاند. در گروه خودروهای سنگین در بخش باری، کامیونت ایسوزو ۸۵NMR، کامیونت ایسوزو K۷۵NPR و کامیونت هیوندای ۶۵HD چهار ستاره کیفی را به خود اختصاص دادهاند.
علاوه بر این در بخش کامیون نیز کامیون بنز WH، توانسته دو ستاره کیفی کسب کند.
در بخش مسافری نیز، ون وانا چهار ستاره کیفی اخذ کرده است. در این رده از خودرو، مینیبوس آرین نیز همچون روال ماههای قبل تنها دو ستاره از پنج ستاره کیفی را به اختصاص داده است.
ارزشیابی کیفی اسفندماه اتوبوس نشان میدهد که اتوبوس شهری اسکانیا پارسین و اتوبوس بینشهری اسکانیا ۴۲۱۲ مارال هر دو، سه ستاره کسب کردهاند.
همچنین در گروه کشندهها نیز، کشنده اسکانیا ۴۱۰ G و کشنده ولوو ۴۶۰ FH هم توانستهاند در ارزشیابی کیفی اسفندماه ۹۷، چهار ستاره را به خود اختصاص دهند. پس از آن کشنده فوتون AUMAN H۴، سه ستاره از پنج ستاره کیفی را به دست آورده است.
وضعیت کیفی خودروهای ساخت داخل در گروه سنگین نشان میدهد که این گروه، درجه کیفی بهتری را در ارزشیابی کیفی اسفند ماه ۹۷، نسبت به گروه سبک کسب کرده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.