شماره: 1145 / ۱۳۹۸ بيست و پنجم فروردين
تعداد بازدید : 6
مدیرکل گمرک چابهار خبر داد: ترخیص یکهزار کانتینر قطعات خودرو طی سه هفته آینده
مدیرکل گمرک چابهار گفت: از ۳ هزار کانتینر قطعات خودرویی که در این گمرک دپو شده بود، یکهزار کانتینر در گمرک باقی است که حداکثر تا ۲ یا ۳ هفته آینده ترخیص میشود.
عزیزالله شمس درمورد ترخیص یکهزار کانتینر قطعات خودروی باقی مانده در گمرک چابهار، اظهار داشت: در گمرک چابهار بیش از ۳ هزار کانتینر قطعات خودرو دپو شده بود که اواخر سال گذشته پس از اینکه هشدار لازم مبنی بر امکان متروکه شدن این کالاها را دادیم، ۲ هزار کانتینر ترخیص و به صنعت خودروسازی کشور تحویل شد.
مدیرکل گمرک چابهار افزود: قرار بود یکهزار کانتینر باقی مانده نیز طی فروردین ماه سال جاری ترخیص شود که به دلیل برخی مشکلات جزئی، ترخیص این کالاها حداکثر تا ۲ یا ۳ هفته آینده انجام میشود.
وی با بیان اینکه مشکلی در ترخیص قطعات خودرو وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه هم اکنون در فصل برداشت هندوانه در چابهار قرار داریم، کامیونهای حمل و نقل در حال انتقال محصول هندوانه هستند و به همین دلیل، تنها مشکل پیش روی ترخیص باقیمانده قطعات خودرو، مربوط به حمل و نقل است.
شمس همچنین در مورد اینکه آیا کالای دیگری در گمرک چابهار دپو شده است یا خیر؟ گفت: در حال حاضر کالای دپو شده نداریم؛ چراکه طبق دستور رئیس کل گمرک به خصوص در مورد کالاهای اساسی همچون برنج و گوشت نباید هیچ گونه مشکلی در ترخیص این اقلام وجود داشته باشد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
اخبار
اقبال اروپایی ها به خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی؛
فروش خودروهای الکتریکی رکورد شکست
در ماه مارس سال جاری، صنعت خودروسازی کشور فرانسه یک رکورد جدید ثبت کرد و آن هم فروش خیره کننده وسایل نقلیه الکتریکی و همچنین وسایل نقلیه پلاگین هیبریدی بود.
فروش وسایل نقلیه الکتریکی و پلاگین هیبریدی نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته افزایش فروش 16 درصدی تجربه کرده و موفق به فروش 6934 دستگاه خودروی تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی در بازار این کشور تنها در ماه مارس شده است تا در مجموع سهم 2.72 درصدی از بازار فروش کلی خودروی فرانسه داشته باشد.
طبق گفته منابع خبری، خودروهای الکتریکی شخصی موفق به فروش 4614 دستگاه و افزایش فروش خود تا 14 درصد، خودروهای شخصی پلاگین هیبریدی موفق به فروش 1522 دستگاه و افزایش فروش تا 28 درصد و همچنین خودروهای تمام الکتریکی سبک تجاری موفق به فروش 798 دستگاه و افزایش فروش خود تا 5.6 درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته شده اند.
پرفروش ترین برند الکتریکی در کشور فرانسه خودروی «رنو ZOE» بوده است که باوجود کاهش فروش 32 درصدی، باز هم موفق شده در برابر تسلا مدل 3 عملکرد بهتری داشته و در مجموع فروش 1536 دستگاهی داشته باشد و پس از آن تسلا مدل 3 با آمار فروش 1153 دستگاه و همچنین خودروی نیسان لیف با آمار فروش 455 دستگاهی دیده می شود.
در بین خودروهای تجاری الکتریکی هم می توان خودروی «رنو کانگو ZE» را پرفروش ترین خودروی بازار فرانسه در ماه مارس امسال دانست و در ادامه می توان به خودروی «لندروور رنجروور» به عنوان پرفروش ترین خودروی پلاگین هیبریدی اشاره داشت که می توانید جزییات بیشتر فروش آن را در جداول تعداد فروش شاهد باشید.
فورد نسخه جدیدی را
برای موستانگ تایید کرد
فورد موستانگ اکنون به عنوان یک خودروی اسپرت کاربردی شناخته شده و در بازارهایی همچون ایالات متحده حتی نسخه های بالاتری همچون مدل های شلبی GT350 و GT500 دارد.
بر أساس اخبار منتشر شده، فورد تایید کرده است که یک نسخه عملکرد بالای entry-level جدید را برای این خودرو در نظر دارد که در خط تولید 2020 آن معرفی خواهد شد اما اطلاعات بیش تری در مورد آن اعلام نشده است.
این خبر به ایجاد شایعاتی جدید منجر شده که گفته می شود این مدل جدید مبتنی بر موتور چهار سیلندر اکوبوست موستانگ خواهد بود.
در ایالات متحده، موستانگ GT مجهز به موتور V8 با بسته های ارتقایی عملکرد متعددی عرضه می شود که شامل تایرهای Pilot Sport میشلینن و ترمزهای ارتقا یافته برمبو نیز می شود.
دیگر مدل های V8 این خودرو شامل Bullitt لیمیتد ادیشن، GT350 و GT350R به همراه GT500 است. این امر، خبرنگاران را بر آن داشته تا بگویند این نسخه جدید می تواند یک بسته ارتقایی عملکرد و یا به روز رسانی فورد پرفورمانس برای موستانگ چهار سیلندر باشد.فعلا اطلاعاتی رسمی در مورد این مدل جدید منتشر نشده بنابراین باید منتظر بود و دید فورد طی ماه های آینده چه اطلاعاتی را در مورد آن تایید می کند.
نرخ بیمه خودرو را گران تر کرد!
ابلاغیه جدید بیمه مرکزی ایران مبنی بر هزینه مابهالتفاوت بیمه شخص ثالث در سال ۹۸ قیمت خودروها را دستخوش تغییراتی کرده است.
بر اساس ابلاغیه جدید بیمه مرکزی ایران در مورد «حق بیمه پایه سالیانه انواع وسایل نقلیه برای بیمه اجباری خسارت وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه در سال۱۳۹۸» که طبق روال هر ساله انجام شده است، حق بیمه خودروهای سواری بین یک میلیون و ۱۰۰ هزار تا یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.
بر این اساس، حق بیمه پایه برای خودرویی مانند پژو۲۰۶ یک میلیون و ۵۶۴ هزار و ۲۰۰تومان تعیین شده است. به این رقم مبلغ ۱۸۹ هزار تومان بابت بیمه حادثه راننده مسبب حادثه طبق آئین نامه اجرائی ماده ۳ قانون شخص ثالث اضافه و سپس پنج درصد از آن مبلغ بابت تخفیف بیمه نامههای شخص ثالث خودروها صفرکیلومتر کسر میشود. عدد حاصل از این محاسبه با در نظر گرفتن ۹درصد مالیات و عوارض بر ارزش افزوده، یک میلیون و ۸۱۵ هزار و ۴۴۰ تومان میشود که مبلغ نهایی بیمه شخص ثالث در سال ۱۳۹۸ است. این حق بیمه در سال ۱۳۹۷ مبلغ یک میلیون و ۳۷۲ هزار و ۵۵۵ تومان بوده که حاکی از افزایش ۴۴۲ هزار و ۸۸۵ تومانی در سال جدید است.
افزایش حق بیمه سایر محصولات نیز براساس ابلاغیه بیمه مرکزی و فرمول مشخص اعلام شده محاسبه شده است.
به عنوان مثال حق بیمه پایه برای خودرویی مانند پراید یک میلیون و ۳۳۰ هزار و ۶۰۰ تومان تعیین شده است. به این رقم مبلغ ۱۸۹ هزار تومان بابت بیمه حادثه راننده مسبب حادثه طبق آئین نامه اجرائی ماده ۳ قانون شخص ثالث اضافه و سپس پنج درصد از آن مبلغ بابت تخفیف بیمه نامههای شخص ثالث خودروها صفرکیلومتر کسر میشود. عدد حاصل از این محاسبه با در نظر گرفتن ۹درصد مالیات و عوارض بر ارزش افزوده، یک میلیون و ۵۷۳ هزار و ۵۰۰ تومان میشود که مبلغ نهایی بیمه شخص ثالث در سال ۱۳۹۸ است. این حق بیمه در سال ۱۳۹۷ مبلغ یک میلیون و ۱۹۲ هزار و ۵۸۰ تومان بوده که حاکی از افزایش ۳۸۰ هزار و ۹۶۵ تومانی در سال جدید است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 2
واردات مینی بوس، اتوبوس و ون دست دوم خیانت به کشور و نظام است
دبیر انجمن خودروسازان ایران با بیان اینکه با خبر شدیم بحث واردات اتوبوس، مینی بوس و ون دست دوم در کمیسیون زیربنایی دولت مطرح شده که این طرح را در سالی که به عنوان رونق تولید نامگذاری شده تلاش برای بیکاری تعداد بیشتری از جوانان کشور میدانیم.
احمد نعمت بخش گفت: در سالی که تلاش ما باید برای رونق در صنعت خودروسازی و توانمند سازی خودروسازان داخلی است برخی با بی تدبیری و بدون در نظر داشتن مصلحت کشور طرحی را در کمیسیون زیربنایی دولت مطرح کرده اند و قصد دارند اقدام به واردات خودروهای دست دوم نمایند که این اقدام جای بسی تاسف دارد.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر رونق تولید با ابراز نارضایتی از ورادات اتوبوس، مینی بوس و ون دست دوم این اقدام را مغایر با تاکیدات ایشان دانست و گفت: اگر قرار باشد به دلیل گرانی ارز و افزایش قیمت تمام شده محصولات داخلی، آقایان اقدام به واردات خودروهای دست دوم خارجی نمایند و این اقدام به سایر کالاهای سرمایه ای تسری یابد دیگر کارخانه ای در کشور باقی نمی ماند.
دبیر انجمن خودروسازان ایران با گلایه مندی از واردات خودروی دست دوم گفت: قیمت ارز و قیمت مواداولیه تولید داخل خودرو 3 برابر قیمت گذشته شده است لذا با وجود تمام تلاش های صورت گرفته برای کاهش هزینه های تولید ناچار به افزایش قیمت محصولات هستیم و مشاهده می کنیم مسئولین وزارت کشور به جای پرداختن به اصلاح بنیان های اقتصادی به واردات دست دوم روی آورده اند.
وی با اشاره به اینکه شعار امسال رونق تولید است و مقام معظم رهبری این شعار را مطرح کرده اند گفت: با چه رویی این پیشنهادات به کمیسیون زیربنایی دولت آورده شده است؟!
نعمت بخش واردات خودرو به کشور آن هم از نوع دست دوم را خیانت به کشور و نظام دانست و گفت: چرا به جای حل مساله و رفع موانع رونق تولید به موضوع واردات خودرو آن هم از نوع دست دوم پرداخته شده است؟ در حالی که اگر مسئولین بابت افزایش هزینه های تولید چاره ای بیاندیشند در آینده ای نزدیک شاهد رونق صنعت خودروسازی در تولید اتوبوس، مینی بوس و ون خواهیم بود .
وی اذعان داشت: وزارت کشور باید راهی بیاندیشد که به جای اینکه خودروهای نو مملکت کنار گذاشته شود و خودروهای دست دوم وادراتی جای آن ها را بگیرد با خودروسازان قرار داد ببندد و از امکانات ساخت داخل برای خرید محصولات داخلی استفاده نمایند تا به بیکاران کشور اضافه نشود.
احمد نعمت بخش در پایان گفت: پیشنهاد می شود وزارت کشور در شرایطی که بودجه لازم جهت خرید خودروهای سرمایه ای ندارد می تواند اقدام به انعقاد قرار داد با شرکت های داخلی جهت نوسازی ناوگان فرسوده اعم از تعویض موتور، بازسازی و ... نماید لذا تاکید می کنیم کهن جامه خویش پیراستن / به از جامه عاریت خواستن.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 2
قائم مقام ایدرو: وابستگی ارزی خودروهای پرتیراژ داخلی کاهش می یابد
قائم مقام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: برنامه ریزی این سازمان کاهش ارزبری خودروهای پرتیراژ داخلی و تعمیق داخلی سازی قطعات است.
«بهزاد اعتمادی» افزود: صنعت خودروی کشور در سالی که گذشت لطمات زیادی متحمل شد که از آن جمله زیان بیش از 10 هزار میلیارد تومانی هر یک از 2 خودروساز بزرگ به دلیل نوسان های بازار و تحریم های ظالمانه بود.
وی یادآور شد: استراتژی صنعت خودرو پیش از تحریم ها دستیابی به رکورد تولید 2 میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در سال 2020 بود که از این تعداد 650 هزار دستگاه را خودروهای جدید تشکیل می دادند.
اعتمادی ادامه داد: مقرر بود ایران خودرو به تولید 200 هزار دستگاه خودروهای پژو 208، پژو 2008 و پژو 301، سایپا به تولید 150 هزار دستگاه سیتروئن C3 و C4 بپردازد و حدود 300 هزار دستگاه خودروی دیگر نیز با مشارکت رنو و ایدرو به عنوان قطب سوم خودروسازی تولید شود.
وی خاطرنشان کرد: متناسب با این برنامه ها، قرار بود 30 درصد این تولیدات نیز صادر شود که در نتیجه تراز ارزی صنعت خودرو مثبت می شد، اما با اعمال تحریم ها امروز به ناچار مجبور به برنامه ریزی برای صنعت خودرو در پازل تحریم هستیم.
قائم مقام ایدرو گفت: در حالی که مطابق برنامه ریزی انجام شده مقرر بود خودروهایی نظیر پراید و پژو 405 که عمر زیادی از حضور آنها در جاده ها و خیابان های کشور می گذشت، از خط تولید کنار گذاشته شوند و خودروهای جدید را جایگزین کنیم، اما به ناچار باید تولیدات قبلی را ادامه دهیم تا صنعت خودرو دچار مشکل نشود.
وی اضافه کرد: در این پیوند باید استراتژی مناسبی داشته باشیم تا ادامه کارمان با تراز ارزی مثبت باشد؛ در این راستا برنامه های کوتاه، میان و بلندمدت طراحی شده که بطور همزمان اجرایی خواهند شد.
به گفته اعتمادی، در گام نخست که از نیمه اسفند 97 اجرایی شده به دنبال کاهش ارزبری خودروهای پرتیراژ تولیدی کنونی هستیم.
وی به ارزبری یک هزار و 500 دلاری پراید اشاره کرد و اظهار داشت: هرچند در جهان هیچ خودروسازی همه قطعات مورد نیاز را خودش تولید نمی کند، زیرا تولید برخی قطعات، اقتصادی نیست اما باید این میزان وابستگی را کاهش داد.
این مقام مسئول گفت: برای تداوم تولید باید به واردات برخی قطعات مورد نیاز بپردازیم که این موضوع مشکلاتی برای وزارت صنعت در تامین ارز خواهد داشت، به همین دلیل تعمیق ساخت داخل قطعات با مقیاس اقتصادی در دستور کار قرار گرفته و این وظیفه به ایدرو محول شده است.
وی در عین حال تاکید کرد: برای سایر قطعاتی که ارزبری دارند، در صورت لزوم قطعات را در مقیاس غیراقتصادی و حتی تا 2 برابر قیمت تولید خواهیم کرد تا وابسته به واردات نباشیم.
اعتمادی ادامه داد: برنامه دیگر، مثبت کردن تراز ارزی صنعت خودرو است که این هدف با صرفه جویی، حذف ضایعات و افزایش بهره وری اتفاق خواهد افتاد و مبالغ پس انداز شده صرف برنامه های کاهش مصرف سوخت، افزایش ایمنی و حتی «فیس لیفت» (Facelift- بازنگری و تغییر چهره یک مدل خودرو) خودروها خواهد شد تا دستکم در بازارهای منطقه ای قابلیت صادرات داشته باشند.
** لزوم گسترش مراکز تحقیق و توسعه
قائم مقام ایدرو تاکید کرد: اساسی ترین اقدام ما گسترش مراکز تحقیق و توسعه (S&D) است و باید صنعت خودروی کشور را با حضور افراد باتجربه و حتی نیروهای بازنشسته کمپانی های بزرگ خارجی و استفاده از تجربیات آنان، تجهیز کنیم.
اعتمادی گفت: تحول جدید در صنعت خودروسازی جهان، تولید خودروهای برقی است و شاید بتوان با حضور پر رنگ در این عرصه، عقب ماندگی ها را جبران کرد.
به گزارش ایرنا، سه شنبه هفته گذشته (20 فروردین ماه) وزیر صنعت، معدن و تجارت در همایش بزرگ قطعه سازان تاکید کرد باید داخلی سازی هر قطعه مورد نیاز صنایع مختلف که امکان ساخت آن وجود دارد، در اولویت کار قرار گرفته و این اقدام به فرهنگ تبدیل شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
پروژه تیونینگ پورشه کاین کوپه کلید خورد
پورشه کاین کوپه تازه معرفی شده یکی از زیباترین شاسی بلند- کوپه ها در بازار است.
ترکیب خط سقف شیب دار و قدرت 541 اسب بخاری در این خودرو، یک مدل عملکرد بالای مناسب با طراحی جذاب را ایجاد کرده است. البته مشخص است که بسیاری از خریداران این مدل در پی عناصر ظاهری مازاد و ارتقای ایرودینامیک آن چه به واسطه خود پورشه و یا شرکت های تیونینگ خواهند بود. در همین راستا، TopCar روسیه ای به تازگی تیزری از آن چه که برای این خودرو آماده شده، منتشر کرده است.
این مرکز تیونینگ روسیه ای برای بسته های ارتقایی ظاهری تهاجمی و در عین حال اصلاح شده خود برای شاسی بندهای ممتاز، خودروهای اسپرت و ابرخودروها شهرت دارد. با توجه به اولین تصاویر موجود از پروژه کاین کوپه به نظر می رسد متخصصان این شرکت با ارائه بسته ارتقایی بدنه عریض، دیفیوزر بزرگ روی سپر عقب و باله عقب ثابت، به عناصر اصلی در این خودرو پایبند بوده اند.
این تیونر در گذشته ارتقای قدرت را نیز برای برخی پروژه های خود فراهم می ساخته و باید دید که این شاسی بلند- کوپه جدید پورشه نیز افزایش قدرت خواهد داشت یا خیر. یک سیستم اگزوز جدید، ECU نوین و سیستم هواکش ارتقا یافته در این خودرو می توانند به راحتی قدرتی در حدود 600 اسب بخار را فراهم سازند.
اطلاعات بیش تر در مورد پروژه تیونینگ کاین کوپه طی هفته های آینده منتشر خواهد شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 3
ویراژ قیمتهای غیرواقعی در بازار موتورسیکلت
در هفته گذشته که اولین هفته گشایش بازارهای اقتصادی در سال جدید بود، در بازارهای مختلف قیمتهای پرتی برای کالاها اعلام شد که بازار موتورسیکلت نیز از این قاعده مستثنا نبود. رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت و لوازمیدکی معتقد است قیمتهای اعلامی غیرواقعی جایگاهی در بازار نداشته و خریداری برای این قیمتها وجود ندارد.
در یک دهه اخیر بهواسطه رشد جمعیت، افزایش حجم ترافیک در کلانشهرها و افزایش قیمت وسایل نقلیه شخصی، بازار موتورسیکلت رشد قابلتوجهی یافت و بسیاری از افراد با خرید موتورسیکلت نقش خودرو و وانت را ایفا و محل درآمدی برای خود دست و پا کردند؛ به طوریکه با موتورسیکلت خود اقدام به جابهجایی یخچال، اجاقگاز و ماشین لباسشویی در خیابانها کردند. اما با رشد قیمت ارز بهویژه دلار و ادامه نوسان آن طی سال گذشته، بازار موتورسیکلت همچون دیگر بازارها تحت تأثیر قرار گرفت و رشد قیمت 2.5 تا 3.5 برابری آن به ثبت رسید.
بررسیها نشان از آن دارد موتورسیکلتهای بهروز هندی که مشتریان بسیاری برای آن وجود داردT در ابتدای سال گذشته قیمتی در محدوده 10 میلیون تومان داشت که در حال حاضر قیمت این محصول به محدوده 28 میلیون تومان رسیده و در کنار آن ارزانترین موتورسیکلت بازار که بهعنوان موتورسیکلت ایرانی طرح هوندا شناخته میشود و البته موتور آن چینی بوده و بهصورت وارداتی تأمین میشود، از قیمت 2 میلیون تومان به 7 میلیون تومان رسیده است.اما نکته قابلتوجه آن است که در چند وقت اخیر بهویژه در هفته گذشته که بهصورت رسمی و یکپارچه بازارهای اقتصادی در سال جاری آغاز به کار کردهاند، قیمتهای پرتی در بازارهای مختلف اعلامشده که بازار موتورسیکلت نیز از این قاعده مستثنا نبود و بسیاری از کارشناسان در اکثر بازارها اعلام کردند که در این هفته دست به خرید نزنید.
بررسی قیمتها در یک هفته اخیر نشان از آن داشت که با وجود اعلام قیمت رسمی از سوی کارخانهها و درصد سود قانونی فروش برخی از افراد در فضای مجازی و در سطح شهر، برای موتورسیکلت طرح هوندا قیمت 10 میلیون تومانی، برای موتورهای هندی قیمت 35 میلیون تومانی و برای موتورهای برندهای ایتالیایی قیمت 60 میلیون تومانی اعلامشده است.این قیمتها در حالی بیان میشود که در ماههای اخیر کسی با رشد 2.5 تا 3.5 برابری قیمتها توان خرید موتورسیکلت را نداشته و این قیمتها به شدت برای بازار موتورسیکلتی که در رکود قرار دارد، پرت و به دور از منطق اقتصادی به نظر میرسد.در این رابطه محمد خادم منصوری، رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت و لوازمیدکی به ایسنا گفت: برخی قیمتهای اعلامی در بازار موتورسیکلت به دور از واقعیت است و موتورهای برند ایتالیا به 60 میلیون تومان نرسیده و حتی موتورهای ایرانی طرح هوندا که اعلامشده قیمتی در حدود 10 میلیون تومان دارند حداکثر به قیمت 7 میلیون و 200 هزار تومان باید به فروش برسد.
وی خاطرنشان کرد: فروشندگان بر مبنای میزان سود تعیین شده موتور را عرضه میکنند و کارخانهها تولیدی به واحدهای عرضهکننده اجازه نمیدهند موتورسیکلتی که در حدود 35 میلیون تومان قیمت دارند را به قیمت 60 میلیون تومان عرضه کنند.
خادم منصوری با بیان اینکه در حال حاضر عرضه موتورهای هندی کاهشیافته است، خاطرنشان کرد: رشد قیمت موتورسیکلت، قدرت خرید افراد را کاهش داده و عاملی شده تا حجم عرضه و تقاضا و کسبوکار واحدهای صنفی موتورسیکلت فروشی به شدت کاهش یابد.
رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت و لوازمیدکی در رابطه با تأثیر قیمتهای اعلامی در سایتهای تبلیغ و فروش کالا بر بازار، بیان کرد: مردم در سایتهای عرضه کالا به دنبال قیمت ارزان هستند و اعلام قیمتهای گران در سایت هیچ خروجی برای فروشنده به همراه ندارد و قیمتهای پرت در این سایتها بر بازار آنچنان تأثیری نخواهد داشت.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
دوکلمه خبر
آمادگی قطعه سازان
برای ظرفیت سازی
بازگشت به ظرفیت گذشته تولید خودرو در گرو تامین 5 برابری نقدینگی
رئیس هیات مدیره انجمن قطعه سازان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه قطعه سازان برای ظرفیت سازی آماده هستند گفت: چنانچه مساله تامین نقدینگی قطعه سازان در اولویت قرار گیرد قطعا افزایش تیراژ خودرو به میزان قابل قبولی که وزارت صمت در نظر گرفته و برای هر یک از دو خودروساز بزرگ کشور 550 هزار دستگاه قرار داده قابل انجام است در غیر اینصورت به هیچ وجه امکان پذیر نیست.
محمدمهدی شکورزاده در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو تصریح کرد: مساله تامین نقدینگی و ارز، مبنای کار واحدهای تولیدی علی الخصوص قطعه سازان است لذا باید چاره ای اندیشیده شود که یا امکان واردات بدون انتقال ارز وجود داشته باشد و یا ارز نیمایی در اختیار قطعه سازان قرار گیرد به خصوص برای تولید قطعات هایتک که نیاز بیشتری به ارز است.
وی در ادامه افزود: یکی از مشکلات همیشگی قطعه سازان، انباشت مطالبات از خودروسازان است که همچنان باقی مانده لذا مشاهده می کنید تزریق مقدار کمی نقدینگی توانست بخشی از بدهی 120 روزه خودروسازان را جبران کند البته تمام مطالبات پرداخت نشده اما باید این روند ادامه داشته باشد تا قطعه سازان قادر به تامین قطعات مورد نیاز خودروسازان باشند.
وی اذعان داشت: اگر به آمار نگاه کنید متوجه خواهید شد با همین میزان تزریق نقدینگی تولید خودرو رونق گرفته است لذا در هر صورت باید این سیاست از طریق دولت یا بانک مرکزی و یا تاکید بر خودروسازان به پرداخت مطالبات تداوم یابد چراکه تنها در این صورت قطعه سازان به راحتی می توانند قططعات مورد نیاز را تامین کنند.
محمدمهدی شکورزاده با تاکید بر تامین نقدینگی و ارز اذعان داشت: ازآنجاکه سیستم قطعه سازی عمدتا بخش خصوصی هستند این توانایی را دارند به هر شکل ممکن قطعات و مواداولیه را تامین کنند لذا همانطور که ملاحظه می فرمایید با پرداخت اندکی از طلب قطعه سازان، در مدت کوتاهی قطعات موردنیاز تامین شد و خطوط تولید مجددا حیات خود را به دست آوردند.
رئیس هیات مدیره انجمن قطعه سازان خراسان رضوی اذعان داشت: فروش خودرو زمانی سرعت خواهد گرفت که تامین قطعه در زمان مدنظر انجام شود و تامین قطعه زمانی سرعت قابل قبول خواهد داشت که خودروسازان به تعهدات خود در قبال قطعه سازان عمل کنند و مطالبات آن ها را در اسرع وقت پرداخت نمایند.
وی با اشاره به 5 برابر شدن سرمایه درگردش قطعه سازان گفت: چنانچه خواهان تولید با ظرفیت گذشته هستیم باید 5 برابر تامین نقدینگی داشته باشیم زیرا علاوه بر افزایش نرخ ارز، امکان خرید اعتباری فراهم نیست و تمام خریدهای قطعه سازان نقدی شده است.
شکورزاده با تاکید بر اینکه پرداخت های 120 روزه امکان تامین قطعه را در زمان مطلوب از قطعه سازان سلب می کند گفت: قطعه ساز با این نحوه فروش و دریافت مطالبات نمی تواند دسترسی مناسبی به تولید قطعه داشته باشد و قطعا بر روند تامین نیاز خودروسازان اثرات نامطلوبی خواهد داشت زیرا با وجود خرید نقدی مواداولیه، پرداخت 120 روزه توجیه پیدا نمی کند.
وی اذعان داشت: خودروسازان می بایست حداکثر زمان پرداخت را یک ماه تا 45 روز محاسبه کنند زیرا قطعه سازان نمی توانند تا ابد در انتظار تصمیمات بانک مرکزی بابت تامین نقدینگی مورد نیاز تولید باشند لذا باید تصمیمی اتخاذ شود که یا از طریق اصلاح قرارداد ها و یا کاهش زمان پرداخت مطالبات، نقدینگی قطعه سازان در زمان مناسب تامین شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.