شماره: 1141 / ۱۳۹۸ نوزدهم فروردين
تعداد بازدید : 0
هدف گروه بهمن در سال 98، حفظ اشتغال است
مهندس پور زرین مدیر عامل گروه بهمن به رسم سالهای گذشته در نخستین روز سال نو ضمن تبریک عید نوروز از تلاش و همت کارکنان در سال گذشته تقدیر و تشکر کرد.وی سپس در جمع مدیران گروه بهمن به گفتگو پرداخت و ضمن تاکید بر حفظ اشتغال در سال 98 گفت: رفتار سازمانی غالب گروه بهمن بر پایه بهره وری و تولید بهینه بنا شده است و حفظ اشتغال در سال جدید از اهداف این مجموعه به شمار می آید که در این راستا باید به دنبال نگهداری نیروهای ارزشمند ،ارتقاء بهره وری و کاهش هزینه ها بود.
وی با اشاره به معضلات تحریم گفت: هرچند حفظ نیروی انسانی در این موقعیت با هزینه هایی همراه است اما خوشبختانه سهامداران گروه بهمن در این شرایط به حفظ اشتغال و معیشت پرسنل تاکید دارند. مهندس پورزرین، همچنین پایان سال 97 را برای صنعت کشور سخت دانسته و توصیه کرده در این دوران لازم است که به صورت خلاقانه تلاش کنیم تا بتوانیم فعالیت خود را تدام بخشیم . مشکل تولید و کاهش تولید از جمله مواردی است که مدیر عامل گروه بهمن به آن پرداخت و گفت: لازم است تا فعالیت خود را در راستای توسعه و بهبود شرایط ارتقا دهیم . وی در پایان گفت: در ایام نوروز با همکاری همه عزیزان گامهای موثری در جهت ارتقاء بهره وری خدمات امداد نوروزی برداشته شد و در حال حاضر طبق آمار کمترین اشکال فنی امدادی در بین خودرو های تولید داخل به گروه بهمن اختصاص دارد که این نیز به کیفیت محصولات این مجموعه مرتبط بوده و لازم است تا در راستای حفظ و ارتقاء بیشتر کیفیت محصولات کوشا باشیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
اخبار
تبانی خودروسازان اروپایی
گران تمام میشود
شرکت های خودروسازی بیامو ، دایملر و فولکس واگن به تبانی و همکاری برای دستکاری در میزان انتشار آلایندگی خودروهای خود متهم شدهاند که در صورت اثبات صحت این ادعا، نام و آوازه آنها به شدت زیر سوال خواهد رفت.
بر اساس تحقیقات و پژوهشهای صورت گرفته تحت نظر مقامات اتحادیه اروپا، شرکتهای خودروسازی بی ام و، دایملر (شرکت مادر مرسدس بنز) و فولکس واگن به تبانی و همکاری برای دستکاری در نمایش میزان انتشار آلایندگی خودروهای دیزلی خود متهم شدهاند.
در سال ۲۰۱۵ میلادی رسوایی پرونده خودروهای آلاینده فولکس واگن آلمان برای نخستین بار در ایالات متحده آمریکا افشا شد چرا که پس از آزمایشهای صورت گرفته مشخص شد نرمافزار مدیریت میزان آلایندگی موتور خودروهای دیزلی این شرکت در آمریکا دستکاری شده بود.
فولکس واگن پس از اعتراف به تقلب، به پرداخت ۴.۳ میلیارد دلار جریمه محکوم شد و هنوز هم با مشکلات حقوقی در آلمان، آمریکا و سراسر جهان مواجه است. این شرکت ۲۲ میلیارد یورو را برای پرداخت خسارات حاصل اختصاص داده است و همچنان هم به ایجاد آلودگی در محیط زیست در جهان متهم است.
بعد از رسانهای شدن این رسوایی موسوم به دیزلگیت، شرکتهای دیگر همچون آئودی و پورشه نیز به این اتهام شناخته و معرفی شدند که بعد از آن با مشکلات و مسائل حقوقی متعددی دست و پنجه نرم کردند.
اما حالا اخبار منتشر شده در وب سایت arstechnica حاکی از آن است که مقامات اتحادیه اروپا با جدیدترین تحقیقات دریافتهاند که این سه شرکت بزرگ خودروسازی در اروپا از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ میلادی با یکدیگر در زمینه کاهش عدد و میزان انتشار آلایندگی خودروهای بنزینی و دیزلی خود تبانی و همکاری کردهاند و گفته میشود که این دست کاریها بیشتر توسط مهندسان و متخصصان پورشه و آئودی صورت گرفته است.
اتحادیه اروپا با انتشار گزارشی که در آن نام ماده و محلول جدیدی با عنوان ADblue ذکر شده است، انگشت اتهام را به سمت و سوی این سه شرکت بزرگ خودروسازی نشانه گرفته است . این ماده یک محلول شیمایی برای کاهش میزان اکسید نیتروژن خروجی از پیشرانههای دیزلی است.
مارگارت وستگر، نماینده بخش سیاست گذاری رقابتی در اتحادیه اروپا در این خصوص میگوید: شرکتهای مختلف میتوانند برای افزایش سطح کیفی محصولات و خط تولید خود با یکدیگر همکاری کنند اما قوانین و مقررات مربوط به سیاست گذاریهای رقابتی اروپا به آنها این اجازه را نمیدهد که با هدف و انگیزهای بجز این مساله با یکدیگر همکاری و به اصطلاح تبانی کنند.
وی در ادامه سخنانش افزود: این سه خودروساز قادر خواهند بود اعتراضات خود را به صورت کتبی بیان کرده و در پایان این فرایند در صورتی که نمایندگان مربوطه در اتحادیه اروپا به این نتیجه برسند که شواهد کافی برای اثبات ادعای آنها وجود ندارد، آنها موظف خواهند بود ۱۰ درصد از کل درآمد حاصل از فروش جهانی خود را به عنوان جریمه پرداخت کنند. لازم به ذکر است که درآمد حاصل از فروش شرکتهای بیام و، دایملر و فولکس واگن به ترتیب مبلغی معادل ۱۰۹، ۱۸۷ و ۱۹۵ میلیارد دلار بوده است.
تسلا رقبای اروپایی را در قلب اروپا کنار زد!
بر اساس تازهترین آمارهای منتشر شده، تسلا توانسته است در ماه فوریه ۲۰۱۹ بالغ بر سه هزار دستگاه خودروی مدل ۳ را در اروپا به فروش برساند که از سایر رقبای اروپایی خود نیز فراتر رفته است.
تسلاموتورز که یکی از بزرگترین شرکتهای آمریکایی فعال در زمینه خودروسازی و تکنولوژی محسوب میشود و فعالیت و اهداف بلندپروازانهای در این زمینه داشته است، مدتهاست که با محصولات ساخت شرکتهای رقیب همچون نیسان موتورز، تویوتا، هیوندای، دایملر و بی ام و به رقابت تنگاتنگی پرداخته و مشغول است و هر یک از این شرکتهای بزرگ و پرآوازه درصدد افزایش قابل توجهی در میزان فروش و محبوبیت محصولات خود دارند.
با وجود آنکه بسیاری از این خودروها از استقبال بی نظیری از سوی کاربران و مشتریان خودروهای برقی و دوستدار محیط زیست مواجه شده است، اما حالا تازهترین آمارهای منتشر شده از میزان فروش خودروهای پاک و برقی در ماه فوریه سال جاری میلادی نشان میدهد که تسلا مدل ۳ با فروش سه هزار و ۶۳۰ دستگاه در اروپا توانسته است گوی رقابت را از رقبای اروپایی خود یعنی بیام و، بنز و رنو برباید چراکه هیچیک از آنها قادر نبودهاند که بیش از سه هزار دستگاه خودرو را در این قاره سبز به فروش برسانند و این بدان معناست که تسلای آمریکایی توانسته است در جلب نظر و رضایت مشتریان و طرفداران خودروهای برقی و پاک موفق تر عمل کند.
از دیگر خودروهای پرفروش و پرطرفدار در اروپا میتوان به رنو زوئی (Renault Zoe) ، نیسان لیف (Nissan Leaf) و بیام و آی۳ (BMW i3) اشاره کرد.
بر اساس گزارشی که در وب سایت cleanenergywire آمده است ، به گفته کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه خودروسازی، مدلهای مختلف خودروهای برقی تسلا بازار فروش وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست اروپا را به لرزه درآورده است و این دقیقاً زمانی است که بزرگترین خودروسازان اروپایی همچون دایملر، بی ام و، فولکس واگن و ولوو باید با طراحی و تولید خودروهای برقی با توان و ظرفیت و قدرت بالا به این مساله واکنش دهند و بازار فروش محصولات خود را حفظ کنند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
قطعه سازان پیشقدم در تحقق شعار رونق تولید در سال جدید
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو اعلام می کند قطعه سازان اولین گروهی بودند که سال رونق تولید را پیشاپیش آغاز کردند و عمده ترین سرفصل برنامه های قطعه سازان در سال 98 تامین نقدینگی، تعدیل و اصلاح قیمت ها و تمرکز بر تحقق آزادسازی بدون انتقال ارز است.
مازیار بیگلو درخصوص برنامه های قطعه سازان در سال 98 اظهار داشت: قطعه سازان اولین گروهی بودند که سال رونق تولید را پیشاپیش آغاز کردند زیرا قطعه سازان عملا قبل از شروع سال 98 افزایش تیراژ تولید را عملی نموده و ظرف مدت 4 هفته تقریبا 100 درصد تیراژ تولید قطعه سازی (و متعاقبا در خودروسازی) افزایش یافت.
وی افزود: اولین سرفصل برنامه های ما در سال 98 تامین نقدینگی است که باید از محل الباقی مصوبه 11 هزار میلیارد تومانی هیات دولت محقق شود. تا پایان سال، 4 هزار میلیارد تومان به قطعه سازان پرداخت شد و 7 هزار میلیارد تومان، باقی مانده که قرار است با تسهیلات ارزی و از محل ارز یورو اعطاء شود. پیگیر هستیم که ظرف 3 ماه ابتدای سال این مبلغ برای حوزه خودروسازی و قطعه سازی تامین شود تا روند افزایش تیراژ تولید حفظ گردد. دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو افزود: مبحث دوم مساله تعدیل قیمت ها است؛ روند اصلاح قیمت ها پیرو مصوبه وزارتخانه آغاز شده و تعدادی از سازندگان موفق شدند قبل از آغاز سال جدید، اصلاحیه قیمت ها را دریافت کنند اما تعدادی در حال طی این روند هستند. برنامه ریزی ما این است که با همکاری خودروسازان بتوانیم هرچه سریعتر و ظرف 1 ماه آینده قیمت قطعه سازان را در قراردادها اصلاح نماییم تا تمام قطعه سازان با قیمت های تعدیل شده به ادامه کار بپردازند.
بیگلو افزود: مبحث سوم که حائز اهمیت بسیار است مبحث آزادسازی بدون انتقال ارز است. طبق سیاست های بانک مرکزی متاسفانه واردات بدون انتقال ارز، سال گذشته به قصد کنترل قیمت ارز مسدود شد. این مساله ما را در دوره تحریم ها ناچار می کند به نظام بانکی سوق پیدا کنیم و این خود یک خطر است؛ زیرا اولا نظام بانکی تحریم است، ثانیا زمانی که از کانال های بانکی استفاده شود تحریم کنندگان قطعا این کانال ها را شناسایی خواهند کرد و مجددا مشکلاتی برای خودروسازان ایجاد خواهد شد. بنابراین امسال حتما روی قضیه آزادسازی بدون انتقال ارز تمرکز خواهیم کرد چراکه این امر کمک می کند در دوره تحریم ها راحت تر کار کنیم و مواد اولیه خارجی مورد نیاز را تامین نماییم.
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو در پایان گفت: ما قطعه سازان، رونق تولید را زودتر از آغاز سال شروع نمودیم و امیدواریم موفق به تداوم رونق تولید و افزایش تیراژ شویم تا هم بیش از این شرمنده مردم نباشیم و هم منویات مقام معظم رهبری را در سال 98 ادامه دهیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
افت تقاضا، بازار خودرو را به نفع خودروسازان می کند! فضایی برای مدیریت و رونق تولید خودروسازان
با اتفاقاتی که در ماههای پایانی سال 97 در حمایت از صنعت خودرو و تامین و تزریق نقدینگی به قطعه سازان بوجود آمد پیش بینی می شود شرایط تولید خودروسازان در سال رونق تولید، منطقی شود.
سال 98 در حالی با نام گذاری «رونق تولید» می رفت تا آغازگر تلاش جدی تر مردم و مسئولان در بخش های اقتصادی و تولیدی باشد که متاسفانه اخبار ناگوار حوادثی چون سیل در برخی از مناطق کشور کام مردم را تلخ و با تحت الشعاع قرار گرفتن سال جدید با این بلای طبیعی اذهان جامعه از فضای اقتصادی و موضوع بازار خودرو دور شد.
هر چند با آغاز سال جدید و به دنبال حوادثی که برای هموطنانمان در ابتدای سال رخ داد کمتر کسی پیگیر فضای اقتصادی کشور و موضوع قیمت خودرو بوده اما اظهارات برخی نمایندگان نشان می دهد که اوضاع و شرایط خودروسازان و بازار چندان از نگاه نمایندگان ملت دور نمانده است.
عبدالله رضیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با اشاره به پیش بینی ها از اوضاع تولید و بازار خودرو در سال جدید، گفت: با فروکش کردن التهابات قیمتی بازار خودرو در آخرین روزهای سال 97 و افت تقاضا با ورود به سال جدید پیش بینی می شود رونق سال گذشته در بازار خودرو امسال وجود نداشته و تقاضا در سال جدید بیش از این کاهش یابد.
به گفته وی، کاهش تقاضا در بازار با ورود به سال جدید می تواند به نفع خودروسازان باشد که در فضای کنونی بازار تقاضا، تولید و قیمت را مدیریت کنند.
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی بیان کرد: چنانچه از فضای فعلی سوء استفاده نشود و تلاش شود تا رضایت مردم بیشتر حاصل و قیمت ها مدیریت شود به طور قطع تولید به سمتی می رود که نیاز بازار تامین شود.
باید حمایت مالی دولت به سمت جبران بدهی خودروسازان سوق یابد
رضیان با اشاره به بهبود شرایط تامین قطعات و تزریق نقدینگی به قطعه سازان اظهار داشت: با اتفاقاتی که در آخرین ماههای پایانی سال 97 در حمایت مالی از صنعت خودرو و تامین و تزریق نقدینگی رخ داد پیش بینی می شود شرایط تولید خودروسازان در سال جاری منطقی تر باشد.
وی تاکید کرد: با وجود حمایت مالی از قطعه سازان و خودروسازان در سال گذشته و رفع بخشی از مشکلات، همچنان اوضاع مالی صنعت خودرو مناسب نیست از این رو امسال هم باید این حمایت ها ادامه و به سمت جبران بدهی ها به خصوص قطعه سازان سوق یابد تا بهتر بتوان شرایط تولید خودروسازان را مدیریت کرد.
بحران تولید با فشار برای تزریق نقدینگی بیشتر به خودروسازان مدیریت می شودنماینده قائمشهر در خانه ملت همچنین با اشاره به فضای کنونی قطعه سازان بر اساس گزارش ها و دیدارهای صورت گرفته ، اظهار داشت: در مجموع شرایط تولید در واحدهای قطعه سازی بهترو رضایتمندی بیشتری نسبت حاصل شده است .وی در پایان خاطر نشان کرد: امسال تلاش می کنیم با توجه به نام گذاری سال و پس از بحران هایی که در نتیجه سیل برای هموطنان رخ داده، پی گیری ها و فشار بیشتری را بیاوریم تا با حمایت وزیر صمت نقدینگی بیشتر به صنعت خودرو تزریق شده و بحران تولید بهتر مدیریت شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
شاسیبلندهای کرهای در آمریکا خوش درخشیدند
هیوندای و کیاموتورز توانستند در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی به رکورد بیشترین فروش خودروهای شاسی بلند در ایالات متحده آمریکا دست یابند.
از آنجایی که بازار ایالات متحده آمریکا برای بسیاری از خودروسازان از اهمیت خاص و بسزایی برخوردار است، دو شرکت کرهای هیوندای موتورز و کیاموتورز موفق شدهاند که در این بازار پراهمیت، به رکورد کم سابقهای در میزان فروش خودروهای شاسی بلند دست پیدا کنند که بدون شک این جایگاه برای آنها بسیار حائز اهمیت است.
این دو خودروساز در حد فاصل زمانی ماههای ژانویه تا مارس سال جاری میلادی توانستهاند ۱۵۵ هزار و ۸۲ دستگاه خودروی شاسی بلند (SUV) را در ایالات متحده آمریکا به فروش برسانند که این رقم هشت درصد مجموع کل فروش آنها در سال جاری را تشکیل داده و بیشترین میزان فروش از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون به شمار میرود که برای آنها به ثبت رسیده است.
به طور کلی میتوان گفت که خرید و فروش خودروهای شاسی بلند ۵۳.۸ درصد از مجموع کل فروش خودروهای جهان را تشکیل میدهد که از جمله محبوبترین آنها میتوان به هیوندای سانتافه، هیوندای کونا و کیا تلوراید اشاره کرد.
در سالهای اخیر استقبال مشتریان بازارهای جهانی بخصوص ایالات متحده آمریکا از خودروهای شاسی بلند و دو دیفرانسیل افزایش بی سابقهای یافته است و همین امر نیز موجب شده است که شرکتهای خودروسازی متعددی در جهان به سمت و سوی طراحی و توسعه و تولید این گونه خودروها بپردازند تا بتوانند سهم بیشتری از بازارهای فروش کشورهای مختلف را تصاحب کرده و به خود اختصاص دهند.
بر اساس آمار و گزارشهای منتشر شده در وب سایت koreaherald ، استقبال جهانی از خودروهای شاسی بلند از سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون با یک رشد و افزایش ۳۰.۹ درصدی روبرو شده است.
با اینکه بازار فروش خودرو در ایالات متحده آمریکا تحت تأثیر مسائل مختلفی همچون کاهش نرخ رشد اقتصاد جهانی و جنگ تجاری با چین و اروپا اندکی تضعیف شده و جای سخت و دشواری برای رقابت و شکوفایی خودروسازان خارجی به شمار میرود، همچنان دو شرکت کرهای هیوندای و کیاموتورز موفق شدند که عملکرد موفقیت آمیزی را به نام خود به ثبت برسانند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
ولوو XC40 برقی
به بازار می آید!
کمپانی خودروسازی ولوو در جدیدترین اطلاعیه خود، رسما تایید کرد که نسخه تمام الکتریکی ولوو XC40 تا قبل از پایان سال جاری معرفی خواهد شد.
کمپانی خودروسازی ولوو بارها از اهمیت وسایل نقلیه تمام الکتریکی صحبت کرده است و قصد دارد تا یک قهرمان الکتریکی راه اندازی کند و همچنین این خودروساز سوئدی پیش بینی می کند که تا اواسط دهه آینده، نزدیک به 50 درصد کل فروش این شرکت را وسایل نقلیه تمام الکتریکی تشکیل خواهد داد. حال در این بین شرکت خودروسازی ولوو بر روی برند XC40 حساب ویژه باز کرده و قصد دارد از این برند یک قهرمان الکتریکی بسازد.
بدون در نظر گرفتن جزییات مربوط به نسخه تمام الکتریکی ولوو XC40 که هنوز منتشر نشده است، ولوو قصد دارد که نخستین خودروی تمام الکتریکی اختصاصی خود را در سال 2020 میلادی به فروش برساند، هرچند به نظر می رسد که برندهای الکتریکی زیرمجموعه این شرکت از جمله پولستار قبل از ولوو XC40 راه اندازی شوند.
در ادامه بد نیست بدانید که اسفندماه سال گذشته اعلام شد که شرکت خودروسازی ولوو در نظر دارد تا یک سیستم محرک تمام الکتریکی در بخش فنی ولوو XC40 نصب کند، هرچند به این موضوع اشاره شده است که خودروی ولوو XC40 اولین محصول تمام الکتریکی ولوو نخواهد بود که در بالا به آن اشاره کردیم.
در هر صورت تا پایان سال جاری، شرکت خودروسازی ولوو اعلام کرده است که نسخه تمام الکتریکی XC40 را معرفی کرده و سال آینده به بازار می رساند و جزییات بیشتر آن در آینده منتشر خواهد شد، ولی این را می دانیم که طبق ادعای ولوو سیستم محرک تمام الکتریکی «ولوو XC40» تنها با یکبار شارژ کامل باتریها، میتواند محدوده حرکت 500 کیلومتر داشته باشد که در صورت کمک گرفتن از «جیلی» به عنوان کمپانی خودروسازی مادر، میتواند به این هدف بزرگ خود دست پیدا کند.
منتظر عضو جدید خانواده ID فولکس واگن باشید
فولکس واگن تیزری برای ID Roomzz، شاسی بلند بزرگ تمام برقی خود منتشر کرده است که در نمایشگاه خودروی شانگهای این ماه معرفی خواهد شد.
هنوز اطلاعاتی از نیرومحرکه این خودرو در دست نیست اما گفته می شود ID Roomzz مبتنی بر پلتفرم MEB مشترک با دیگر مدل های ID خواهد بود. این خودروساز ادعا می کند که این خودرو دارای مجموعه ای از نوآوری ها همچون تنوع پذیری کابین، با ساختارهای صندلی کاملا جدید، مواد با کیفیت و روشنایی قابل تنظیم خواهد بود. هم چنین سیستم های IQ DRIVE در Roomzz در حالت Pilot می توانند ویژگی های هدایت خودران سطح 4 را فراهم سازند.در تصویر تیزر منتشر شده از این خودرو ظاهر آشنای خودروهای ID با چراغ های جلوی LED باریک را نشان می دهد. گلگیرهای برجسته در هر دو طرف این خودرو به همراه دستگیره های در تعبیه شده در مرکز از دیگر ویژگی های قابل توجه آن هستند. سنسورهای LiDar نیز روی سقف این خودرو در کنار ریل های سقف قرار دارند و به همراه رینگ های بزرگ آن به خوبی ویژگی های یک کانسپت فولکس واگن را نشان می دهند.Klaus Bischoff، مدیر طراحی فولکس واگن در مورد این محصول ID جدید اظهار داشت: «Roomzz آن چیزی را نشان می دهد که می توان در آینده از شاسی بلندهای برقی بزرگ انتظار داشت. ظاه این خودرو متمرکز بر عملکرد بوه و تجربه کاربری آن طبیعی و بصری خواهد بود.»
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.