شماره: 1138 / ۱۳۹۷ بيست و پنجم اسفند
تعداد بازدید : 1
آغاز تولید بی ام و سری 7 جدید
تولید بی ام و سری 7 جدید در کارخانه Dingolfing این خودروساز آغاز شده است.
در واقع روند تولید این خودرو از چندروز پیش شروع شده است. این مدل ممتاز بی ام و حدود سه سال و نیم پس از عرضه نسل ششم آن اکنون کاملا بازطراحی شده و ظاهری بهتر یافته است.
روندی که «آغاز دیجیتالی» نامیده می شود چالش ویژه ای را برای آغاز تولید این خودرو ایجاد کرده است. برای اطمینان از رعایت استانداردهای کیفی از اولین دستگاه تولیدی این خودرو، قطعات پیچیده تحت تست مجازی قرار می گیرند تا قبل از آغاز تولید دقت لازم را داشته باشند.
از زمان آغاز تولید اولین سری 7 در سال 1977 بیش از 1.9 میلیون دستگاه از این خودرو در کارخانه Dingolfing ساخته شده است. این خودرو مدل صادراتی شماره یک از این کارخانه است. سال گذشته بیش از 90 درصد از تمام مدل های تولید شده این خودرو صادر شدند. جالب است که بازار چین نقش ویژه ای در واردات این مدل دارد به حدی که در سال 2018 حدود 44 درصد از فروش جهانی این خودرو به مشتریان چینی تحویل داده شد.
سری 7 جدید پس از رونمایی رسمی در چین، أواخر سال جاری در بازارهای جهانی به فروش می رسد. این خودرو همچنان با مدل هایی همچون آئودی A8، مرسدس بنز کلاس S، لکسوس LS و جگوار XJ رقابت می کند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
معاون وزیر صنعت:
قطعاً رنو بعد از مشخص شدن تحریمها
به ایران باز میگردد
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در تشریح خبر منعکس شده در رسانهها در خصوص بازگشت رنو به ایران گفت: شرکت رنو سرمایهگذاری قابل توجهی در ایران کرده است و منتظر مشخص شدن تحریم است.
به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، فرشاد مقیمی تصریح کرد: رنو سرمایهگذاری حدود یک میلیارد دلاری در کشور انجام داده و با توجه به حجم فعالیتهای انجام شده، قطعاً پس از مشخص شدن شرایط تحریم به ایران باز میگردد.
وی ادامه داد: البته به تازگی هیچ مذاکرهای با این شرکت صورت نگرفته اما تحلیل ما بازگشت آن در آینده به بازار ایران است.
تسلا 3؛ محبوبترین خودروی برقی در آلمان
تازهترین گزارشهای منتشر شده حاکی از آن است که تسلا مدل ۳ محبوبترین خودروی برقی و الکتریکی در آلمان است.
تسلاموتورز که یکی از بزرگترین شرکتهای آمریکایی فعال در زمینه خودروسازی و تکنولوژی محسوب میشود که فعالیت و اهداف بلندپروازانهای در این زمینه داشته است، هم اکنون بزرگترین رقیب خودروسازان بزرگ جهان همچون فولکسواگن، بیامو، بنز، تویوتا، هیوندای و غیره محسوب میشود چراکه با تولید و عرضه خودروهای برقی لوکس و قدرتمندی که توان پیمایش نسبتاً بالایی دارند، توانسته است سهم قابل توجهی از بازار خودروهای دوستدار محیط زیست و پاک را از آن خود کند و قدرت سایر رقیبان را به چالش بکشاند.
تسلا مدل ۳ در تازهترین آمارها و گزارشهای منتشرشده در وب سایت cleantechnica، محبوبترین خودروی برقی و الکتریکی در آلمان شناخته و معرفی شده است و این بدان معناست که مشتریان و علاقمندان به خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست در آلمان ترجیح میدهند که در صورت تمایل به خریداری و استفاده از چنین وسایل نقلیهای، خودروهای برقی و الکتریکی تسلا مدل ۳ را که یکی از لوکسترین و قدرتمندترین محصولات برقی موجود در جهان است، تهیه و خریداری کنند.
بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در صنعت خودروسازی خاطرنشان کردهاند که مشتریان آلمانی همواره ترجیح میدهند از خودروسازان وطنی و بومی خود خودرو تهیه کنند اما جالب است که این بار به سمت و سوی خودروهای برقی و الکتریکی تسلا گرویده شدهاند.
تسلا مدل ۳ یکی از پرطرفدارترین خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست در جهان به شمار میرود که علاوه بر ظرفیت و قدرت بالای باتری و توان پیمایش مسافت بالا، از ظاهر لوکس، زیبا و مدرن در کنار قابلیتهای جدید و منحصر بهفردی نیز برخوردار است. خودروهای برقی در ایالات متحده آمریکا، نروژ و هلند از استقبال بی نظیری برخوردار شده و میزان فروش قابل توجهی را به خود اختصاص دادهاند.
سومین خودروی اسپرت تویوتا
ارزان تر نخواهد بود
در حالی که تویوتا برنامه هایی برای سومین خودروی اسپرت خود دارد که مکمل 86 و سوپرا باشد، احتمال ندارد که این خودرو از نظر قیمتی پایین تر از 86 قرار گیرد.
این خبر مستقیما توسط مدیر تویوتا Gazoo Racing، Tetsuya Tada اعلام شده است.
در حالی که هنوز تویوتا برنامه هایی برای تحقق ایده «سه برادر» خودروی اسپرت دارد، مهندسان و برنامه ریزان محصول باید در مورد بازار خودروهای اسپرت واقع بین باشند. هزینه های تولید کاهش نمی یابند و یک خودرو چه شاسی بلند سه ردیفه هفت سرنشین و چه کوپه اسپرت دو سرنشین، هزینه های تولید مشابهی دارد. اگر این خودرو در محدوده قیمتی که به تویوتا اجازه سوددهی می دهد ساخته نشود، به سرعت می تواند یک محصول ممتاز را از بین ببرد.Tada در حاشیه نمایشگاه خودروی ژنو گفت: «من فکر می کنم اکثر مردم در انتظار کوچک ترین مدل این سه گانه هستند و وقتی مردم می گویند کوچک ترین، انتظار قیمتی پایین تر را نیز دارند. اما در واقع، ارائه یک خودروی اسپرت کوچک تقریبا مشکل است.»جالب است که 86، خودروی اسپرت پایه کنونی تویوتا به گونه ای که انتظار نمی رفت در توسعه محصولات تاثیرگذار بوده است. نمونه های اولیه و کار کرده این خودرو اکنون قیمتی بسیار پایین تر دارد و این خودروی اسپرت جدید می تواند از نظر قیمتی با همتایان خود رقابت کند.
احتمال زیادی دارد که این خودروی جدید که احتمالا یک خودروی اسپر موتور وسط خواهد بود، قیمتی بین 86 و سوپرا داشته باشد. اگر این خودرو بتواند قدرتی بیش از 86 و سواری مشابه MR2 داشته باشد و هم چنین قیمت آن کم تر از 40 هزار دلار شود، تویوتا یک برگ برنده خواهد داشت.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
سامانه نیما با روش فعلی جوابگوی نیاز ارزی قطعه سازان نیست
رئیس هیات مدیره انجمن قطعه سازان خراسان رضوی در خصوص پرداخت مطالبات اظهار داشت: تا کنون تنها 30 درصد از تعهدات پرداخت شده اما امیدواریم تا پایان اسفند ماه مابقی نقدینگی حمایتی، به قطعه سازان پرداخت شود.
محمدمهدی شکورزاده در گفتگو با خبرخودرو گفت: در حال حاضر بیشترین مشکل مربوط به بانک مرکزی، تخصیص و تامین ارز و همچنین واردات است و درواقع عمده ترین مشکل قطعه سازان در بخش تامین مواداولیه وارداتی و تامین ارز است.
وی در ادامه افزود: عدم نقل و انتقال ارز موضوع مهمی است که باید بانک مرکزی این معضل را مرتفع سازد زیرا از آنجا که زمان در خودروسازی حایز اهمیت است هرگونه تاخیر در تامین ارز و مواداولیه منجر به تاخیر تحویل قطعه خواهد شد که اثرات نامطلوبی بر بازار خواهد داشت لذا شایسته است بانک مرکزی روند تامین ارز را تسریع بخشد.
وی با اشاره به اینکه سامانه نیما با روش فعلی جوابگوی نیاز ارزی قطعه سازان و تجار نیست گفت: تهیه ارز موجود به قدری زمانبر است که واردکنندگان قادر به تامین مواداولیه موردنیاز برای تولید نیستند و بانک مرکزی باید بابت زمانبر بودن تامین ارز چاره ای بیاندیشد زیرا عدم تعیین ارز واحد و عدم تامین آن موضوع مهمی است که باید موردتوجه قرار گیرد تا تامین قطعه به سرعت قابل قبول خودروسازان برسد.
شکورزاده اذعان داشت: مخالفت بانک مرکزی با برات غیر تعهدی منجر به اتلاف وقت تجار شده البته از منظر کنترل نرخ ارز اقدام خوبی است اما برای سرعتی که مدنظر خودروسازان است این روند رضایت بخش نیست زیرا قطعه باید سریع به دست خودروسازان برسد. لذا از آنجاکه تامین ارز در تخصص بانک مرکزی است باید بیاندیشد چگونه با بهترین روند و در اسرع وقت، ارز مورد نیاز قطعه سازان را تامین کنند.
وی گفت: تعلل در زمان تحویل قطعه، شائبه کم فروشی خودروسازان را رقم می زند لذا سامانه نیما باید به گونه ای قانونمند برنامه ریزی شود تا نیاز ارزی قطعه سازان به بهترین شکل مرتفع گردد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اصلاح چندباره قوانین ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک
با توجه به انعکاس برخی از ابهامات توسط گمرکات اجرایی جهت ترخیص خودروهای سواری، اصلاحاتی صورت گرفت و ابلاغ شد.
بر اساس ابلاغیه جدید، مبنی بر لغو ثبت سفارشهای خودرو (اعم از بانکی و غیر بانکی) با توجه به اینکه در بند ۷ مصوبه فوق الاشاره ابلاغ ضوابط ورود و ترخیص خودروهای موضوع تصویب نامه و دستورالعمل اجرایی آن به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شده است، در صورت اظهار و پرداخت حقوق ورودی جهت ثبت سفارشهای بدون انتقال ارز بند ۱۷ و در خصوص ثبت سفارشهای بانکی بند ۲ دستور العمل ابلاغی ملاک عمل است.
همچنین در صورت ورود خودرو در سال ۱۳۹۶ مستند به قبض انبار معتبر، خودروهای وارده به استناد تبصره یک ماده شش قانون امور گمرکی مشمول پرداخت عوارض قانونی بودجه امسال به میزان ۱۰ درصد نمیشود. مفاد این بند مشمول ثبت سفارشهای تأیید نشده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و اسامی اعلامی توسط سایر مراجع ذیصلاح در این خصوص نمیشود.
طبق اعلام گمرک، رعایت بخشنامه اخیر مبنی بر لزوم تابید vinخودروها توسط سازمان توسعه تجارت ایران و همچنین تأیید سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان جهت کلیه خودروهای اظهاری حتی از محل مجوزهای خاص (جانبازی و معلولین) با توجه به مفاد بخشنامه ۳۷۴ قبل از ترخیص خودرو به صورت سیستمی تاکید میگردد.
براساس بند ۱۶ دستورالعمل خودروهای موضوع مصوبه ابلاغی مشمول ماده ۱۱ آئین نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات نبوده و ابهامی در اجرای این بند مشاهده نمیشود. هر گونه مغایرت ثبت سفارش خودروهای وارده و تخلف واردکنندگان قبل از ترخیص خودرو به این مرکز اعلام شود.
طبق این ابلاغیه، در خصوص اشخاص حقیقی و حقوقی که علیه آنها بابت خودروهای وارده در مراجع قضائی اعلام جرم شده است، حتی اگر دارای ثبت سفارش معتبر جهت سایر خودروها باشند از ترخیص، ابطال اظهارنامه یا اعاده به خارج از کشور خودروهای موجود جدا خودداری شود.
در خصوص بند ۱۰ دستور العمل کنترل و رعایت سال ساخت خودروها حداکثر به مدت یکسال از تاریخ تولید تا تاریخ ورود و مطابقت کامل مشخصات خودروی وارده با ثبت سفارش ارائه شده تاکید میگردد.
ثبت سفارشهایی که به اعتبار بخشنامههای صادره فاقد اعتبار اعلام شده است منوط به ارائه ثبت سفارش جدید است و این موضوع شامل ثبت سفارشهایی که اصالت آنها مورد تأیید صنعت، معدن و تجارت قرار نگرفته و با اشخاص حقیقی و حقوقی اعلام شده توسط مرجع قضائی نمیشود.
در صورت اظهار خودرو با رویه بانکی رعایت بند ۱۲ دستور العمل مبنی بر دریافت تعهد از وارد کننده توسط بانک عامل و صدور اعلامیه تأمین ارز عنوان گمرک بابت پرداخت تفاوت نرخ ارز دریافتی تا نرخ سامانه سنا الزامی است.
در ارتباط با بند ۷ مصوبه ابلاغی شناسه خودرو همانند سایر کالاهای مشمول ارائه شناسه کالا است که توسط دفتر خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت بررسی و در سامانه سازمان توسعه تجارت ایران قرار میگیرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
همکاری «چانگان» و «فورد» به تولید بیش از 50 مدل خودرو ختم می شود!
همکاری میان شرکت خودروسازی چانگان چین و همچنین فورد در کشور چین، تا شش سال آینده منجربه تولید بیش از 50 مدل خودروی جدید خواهد شد.
باتوجه به گفته منابع محلی چین، شرکت خودروسازی چانگان با شعبه چینی شریک تجاری آمریکایی خود یعنی فورد، قصد دارد تا اواخر سال 2025 میلادی بیش از 50 مدل خودروی جدید در کشور چین راه اندازی کند که از این بین 8 مدل خودروی جدید شاسی بلند و حداقل 15 مدل خودروی الکتریکی برای تولید برنامه ریزی شده است که برای امسال حداقل 4 مدل آن راه اندازی خواهد شد.
چن انینگ، رئیس و مدیرعامل شرکت فورد در کشور چین اعلام کرد که به منظور حفظ و بهبود کیفیت وسایل نقلیه تولید شده توسط چانگان فورد، تمامی مدل های جدید این شرکت به طور محلی در کشور چین تولید خواهد شد و تا پایان سال 2019 میلادی دسترسی به اینترنت از طریق اتومبیل به محصولات جدیدمان اضافه خواهد شد.
علاوه بر این، کمپانی خودروسازی چانگان فورد تصمیم دارد محصولات خود را طی پروسه ساده به مشتریان عرضه کند تا اقتصادی باشد و هزینه مشتریان خود را کاهش دهد و از طرفی دیگر، نمایندگی های مجاز و فروشندگان سودآوری بیشتری هم داشته باشند.
پروژه جدید مرکز توسعه مهندسی کمپانی خودروسازی چانگان فورد هم در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید و این شرکت قادر خواهد بود تا 90 درصد از روش های تست اعتبارسنجی را قبل از تولید انبوه خودروهای جدید انجام دهد، از جمله تست ساختار بدن اتومبیل، تست ارتعاش و شدت صدا، میزان خروجی گازهای آلاینده، تست موتور و همچنین عملکرد باتری وسایل نقلیه الکتریکی را مورد آزمایش قرار دهد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
یک فعال ایرانی حوزه تیونینگ خودرو: با وجود محدودیت ها توان ورود به حوزه تیونینگ جهان را داریم
مدیر یکی از مجموعه های تیونینگ خودرو گفت با وجود محدودیت های بسیار زیادی که در تمام حوزه ها به خصوص خودرو با آن دست به گریبان هستیم اما متخصصان و کارشناسان ایرانی حرف های بسیاری برای گفتن در حوزه تیونینگ خودروهای مختلف دارند و می توانند در نمایشگاه های بین المللی حضور یابند.
روز پنجشنبه نخستین فستیوال لندکروزر های سری 200 کشور که در شرکت های مختلف، به روز شده بودند، به همت موسسه رهیاب اسپرت وبا حضور شخصیت های هنری، ورزشی و رسانه های معتبر برگزار شد.
در این فستیوال مسابقه ای نیز میان خودروهای حاضر برگزار شد که یک دستگاه لندکروزر با کاور مشکی به عنوان زیباترین و لندکروزر دیگری نیز به عنوان فول ترین خودرو با آرای بازدیدکنندگان انتخاب شد.
رونمایی و معرفی کامل ترین لندکروزر آپگرید شده سری 200 که تغییرات زیادی را در مجموعه رهیاب اسپرت تجربه کرده بود با 64 آپشن و 3 ماه کار گروهی تیم فنی موسسه رهیاب، از خاصترین اتفاقات این فستیوال بود.
مقدمیان با اشاره به آغاز فعالیت این موسسه از سال 1388، به خبرنگار پرشین خودرو گفت: در ابتدای فعالیت به دیزاین و طراحی فضای داخلی خودرو پرداختیم و از 5 سال پیش تا به امروز و به لطف همکاران تحقیق و توسعه مجموعه به حوزه تیونیگ و طراحی خارجی خودرو نیز ورود کردیم.
وی حوزه فعالیت های این شرکت را بسیار گسترده توصیف کرد و گفت: از کوچکترین تغییرات تا بزرگترین طراحی های اختصاصی را بر روی خودروهای مختلف از کلاسیک تا خودروهای وارداتی جدید انجام می دهیم.
این فعال حوزه تیونینگ خودرو، به برخی اقداماتی که بر روی یکی از لندکروزهای حاضر در فستیوال انجام شده بود اشاره کرد و گفت: تغییر صندلی راننده از مدل دستی به مدل برقی با گرمکن و سردکن، چرم دوزی کابین خودرو، صندلی ها و کف، نورپردازی قابل تنظیم با اپ اختصاصی در سقف خودرو و درب و صندلی ها، مونیتور لمسی موسوم به تسلا و بسیاری آپشن های دیگر تنها بخشی از تغییراتی است که بر روی این خودرو کار شده که برخی از آنها برای اولین بار در ایران طراحی و اجرا شده است.
مقدمیان با گلایه از محدودیت های بسیار در حوزه آپگرید و فیس لیفت خودرو، گفت: با ممنوعیت های به وجود آمده در حوزه خودرو کار به سختی انجام می شود و حمل و نقل قطعاتی مثل کاپوت و سپرها به دلیل سایز بزرگ با زحمت اتفاق می افتد ضمن اینکه نباید از افزایش هزینه ها نیز چشم پوشی کرد که به طور مثال در طراحی برخی لندکروزرها به 350 میلیون تومان نیز می رسد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
مدیرعامل سایپایدک خبر داد: ارائه خدمات امدادی رایگان به خودروهای تولیدی کمتر از 5 سال گروه سایپا
٬ مدیرعامل سایپایدک اعلام کرد: تمامی هزینههای امدادی خودروهای دوره گارانتی گروه سایپا و خودروهایی که کمتر از پنج سال عمر دارند در طرح خدمات و امداد نوروزی98 گروه سایپا رایگان است.
بهزاد پناهی مدیرعامل سایپایدک در آیین آغاز به کار طرح خدمات و امداد نوروزی 98 گروه سایپا گفت: وظیفه شبکه خدمات پس از فروش گروه سایپا در ایام نوروز، ایجاد اطمینان خاطر برای مشتریان در سفرهای نوروزی است و تمامی پایگاهها و واحدهای امدادی گروه سایپا در جادههای سراسر کشور خدمات امدادی به مشتریان ارائه خواهند داد.
وی افزود: شبکه خدمات پس از فروش گروه سایپا جهت اجرای مطلوب طرح خدمات و امداد نوروزی98 از 25 اسفند 97 تا 16 فروردین 98 با تمام توان بهترین خدمات را در کوتاهترین زمان ممکن به مسافران نوروزی ارائه خواهد داد.
پناهی خاطرنشان کرد: در طرح امداد و خدمات نوروزی ۹۸ گروه سایپا، ۱۱ دفتر منطقهای و ۲۰ انجمن صنفی نمایندگیهای گروه سایپا در سراسر کشور، وظیفه کنترل و نظارت بر عملکرد نمایندگیها و واحدهای امدادی را بر عهده دارند و بیش از یکهزار و 700 امدادگر در طول طرح مشغول خدمات رسانی به مشتریان و امدادخواهان خواهند بود.مدیرعامل سایپایدک اعلام کرد: مالکان خودروهای گروه خودروسازی سایپا در صورت بروز مشکل در حین سفرهای نوروزی، میتوانند با شماره ۰۹۶۵۵۰ تماس بگیرند و از خدمات امدادی و تعمیرگاهی نمایندگی های کشیک این طرح در ایام نوروز برخوردار شوند.پناهی گفت: در این طرح به تمامی خودروهایی که نیاز به امداد دارند، خدمات امدادی ارائه خواهد شد ولی اولویت با خودروهای تولیدی گروه خودروسازی سایپا است.
گفتنی است طرح خدمات و امداد نوروزی ۹۸ گروه خودروسازی سایپا از ۲۵ اسفند 97 آغاز و تا ۱6 فروردین ۹۸ در تمامی جاده های کشور اجرا می شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
شایعاتی در مورد مدل هیبریدی جدید فراری
مدل هیبریدی V6 فراری در ماه می تولید خواهد شد و شایعه شده که این خودرو در ابتدا در نسخه شاسی های 488 با نام 486 ارائه خواهد شد.
گفته می شود ساختار برقی این خودرو به تدریج در مدل های جدید متعددی از فراری از جمله مدلی که نام Dino را احیا می کند به کار خواهد رفت.این مدل هیبریدی V6 از نیرومحرکه تواین توربوی آلفا رومئو جیولیا و استلویو Quadrifoglio بهره خواهد برد. ارتقای فنی به همراه موتور برقی، قدرت این خودرو را به حدود 723 اسب بخار و گشتاور 1085 نیوتون متر خواهد رساند. موتور 2.9 لیتری این خودرو به خاطر ظرفیت کم تر از 3.0 لیتری خود مزایای متعددی دارد که مالیات بیش تر آن در چین حذف می کند که بازار بزرگی برای این خودروساز است.
تصاویر درز کرده نشان می دهند که 486 بسیار شبیه به 488 کنونی است اما اصلاحاتی در پشت بدنه خود دارد. دماغه این خودرو نیز کمی متفاوت خواهد بود اما نه به اندازه قسمت پشت آن.
فراری تصمیم دارد در سال 2019 علاوه بر F8 Tributo چهار مدل دیگر ارائه کند. احتمالا یکی از آن ها 486 و دیگر خودروی اسپرت کوچک تری خواهد بود که نام Dino را احیا می کند. احتمالا نسخه ای از نیرومحرکه هیبریدی در این مدل کوچک تر نیز ارائه می شود اما قدرتی کم تر از 486 خواهد داشت.
هم چنین، فراری تایید کرده است که کراس اوور Purosangue جدید نیز با نیرومحرکه ای هیبریدی موجود خواهد بود که شاید نسخه ای از این نیرومحرکه برقی V6 باشد.
فولکسواگن ۷۰۰۰ نفر از کارکنان خود را اخراج میکند
بزرگترین خودروساز جهان قصد تعدیل نیروی گسترده به منظور افزایش سودآوری خود را دارد.
به گزارش رویترز، شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان در نظر دارد در راستای پیشبرد بخشی از برنامه بازسازی ساختاری خود که با هدف دستیابی به سودآوری ۶.۶ میلیارد دلاری در سال صورت میگیرد، حدود ۷۰۰۰ نفر از کارکنان خود را اخراج کند. این تعدیل که به صورت تدریجی و تا سال ۲۰۲۳ میلادی صورت خواهد گرفت، باعث افزایش حاشیه سود سهام این شرکت به ۶ درصد خواهد شد.
تصمیم فولکس واگن به تعدیل نیروهای خود اقدام جدیدی نیست و این شرکت امسال نیز از طریق ادغام فرصتهای شغلی و یا بازنشستگی زودهنگام برخی از کارکنان خود در کارخانه شهر وولفسبورگ، حدود ۵۰۰۰ فرصت شغلی در این کارخانه را حذف کرده بود. این تعدیل نیرو عمدتاً متمرکز بر دو مرکز تولید خودروی این شرکت در ایالت « نیدرزاکسن» بود و برخی از کارکنان دیگر نیز به طور موقت به کارخانه تولید پورشه منتقل شدند. این تصمیم فولکس واگن البته مربوط به استانداردهای جدید خودرویی در اروپا بود چرا که با توجه به مهلت اتحادیه اروپا به خودروسازان این قاره برای پایان دادن به تولید خودروهای دیزلی و جایگزینی آنها با خودروهای الکتریکی، بسیاری از خودروسازان اروپایی به فکر تعدیل نیرو افتادهاند.آرنو آنتیلتس، از اعضای هیأت مدیره فولکس واگن در رابطه با این تصمیم گفت: ضوابط در نظر گرفته شده برای بهبود درآمد به ما این امکان را خواهد داد تا در سال ۲۰۲۲ و با رساندن حاشیه سود خود به ۶ درصد و بیشتر، بازگشتی قدرتمند به بازارهای مالی داشته باشیم و رقابت پذیری خود در برابر رقیبان را بالا ببریم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.