شماره: 1438 / ۱۳۹۹ دهم تير
تعداد بازدید : 0
اخبار
قدردانی معاون وزیر اقتصاد از همکاری بانک ملت در
پذیره نویسی صندوق دارایکم
معاون وزیر اقتصاد از بانک ملت به دلیل همکاری در پذیره نویسی واحدهای صندوق واسطه گری مالی یکم قدردانی کرد.به گزارش روابط عمومی بانک ملت، دکتر عباس معمارنژاد با ارسال دو لوح جداگانه خطاب به محمود رشیدی معاون مدیرعامل و هادی سپانلو مدیر امور طرح و برنامه این بانک، همکاری بانک ملت را با وزارت امور اقتصادی و دارایی در زمینه پذیره نویسی صندوق دارایکم مورد ستایش قرار داد و افزود: بخش اعظمی از این پذیره نویسی از درگاه های حضوری و غیرحضوری بانک ها انجام شده است.معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزیر اقتصاد در این لوح ها تاکید کرده است: این پذیره نویسی علاوه بر این که بیانگر مشارکت آحاد مردم در این طرح بوده و موجب عمق دهی به بازار سرمایه شده است، تحقق هدف اولیه ایجاد این صندوق که همانا مردمی کردن اقتصاد بوده است نیز به همراه داشته است.وی با قدردانی از دست اندرکاران بانک ملت اظهار امیدواری کرده است که در پذیره نویسی های آتی نیز این همکاری و مشارکت، تداوم داشته باشد.بر اساس این گزارش، بانک ملت علاوه بر فراهم آوردن روش های مختلف حضوری و غیرحضوری برای پذیره نویسی صندوق واسطه گری مالی یکم، با اقدامات تبلیغی و اطلاع رسانی متنوع محیطی، تلویزیونی و دیجیتال، در پیشبرد این برنامه اقتصادی نقش آفرین بوده است.
6 هزار و 100میلیارد ریال
حق بیمه تولیدی بیمه کوثر
حجم حقبیمههای تولیدی شرکت بیمه کوثر در سهماهه نخست سال1399 به 6هزارو100میلیارد ریال رسید.به گزارش روابطعمومی و اعلام معاون برنامهریزی و نظارت راهبردی بیمه کوثر، طی این مدت، سهم رشتههای غیرزندگی 82درصد و سهم بیمههای زندگی 18درصد از کل حقبیمههای تولیدی را تشکیل دادهاند.لاله کریمی خاطرنشانکرد: در طی این دوره رشتههای عمروسرمایهگذاری، باربری، ثالث و بدنه اتومبیل هر کدام بهترتیب با رشد 69، 50، 49 و 33 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشترین درصد رشد فروش را میان سایر رشتهها داشته است.وی اظهارکرد: خسارت پرداختی شرکت به بیمهگذاران در سهماه ابتدای سال1399 مبلغ 4هزارو280میلیارد ریال بوده است که سهم رشتههای غیرزندگی 81درصد و سهم بیمههای زندگی 19درصد از کل پرداختی خسارتها بوده است.
بانکداری الکترونیک را فراموش نکنید!
با توجه به نگرانی ها در ارتباط با کاهش حساسیت ها به فاصله گذاری های اجتماعی و رشد آمارهای روزانه شیوع کرونا در کشور، ضروری است هموطنان گرامی و مشتریان گرانقدر بانک ملی ایران نسبت به استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک توجه بیشتری داشته باشند.به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، کمپین های متعددی برای پیشگیری و مقابله با شیوع این ویروس در کشور تشکیل شده که کمپین به شعب بانک ها نرویم نیز یکی از آنهاست و خوشبختانه با همراهی بسیاری از مشتریان و هموطنان فهیم و گرامی همراه شده است.این بانک با ارتقای زیرساخت های بانکداری الکترونیک خود در روزهای شیوع کرونا، شرایط انجام امور بانکی برای مشتریان را از به صورت غیرحضوری فراهم کرده است.شما می توانید با بهره مندی از سامانه بام و اپلیکیشن بله بسیاری از خدمات شعبه را به صورت غیرحضوری و بدون محدودیت زمانی در کنار خود داشته باشید. دستگاه های خودگردان، اپلیکیشن 60، نشان پرداخت و دستگاه های VTM نیز دیگر امکان خدمات بانک ملی ایران برای بی نیازی مشتریان از مراجعه به شعب و دریافت خدمات غیرحضوری بانکداری هستند
رونمایی از باجه بیمه ملت
در شعب موسسه اعتباری کوثر وابسته به بانک سپه
همزمان با آغاز دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) از باجه بیمه ملت در شعب موسسه اعتباری کوثر وابسته به بانک سپه رونمایی شد.به گزارش روابط عمومی موسسه اعتباری کوثر وابسته به بانک سپه؛ دکتر غلامحسین صباغی مدیر عامل موسسه اعتباری کوثر وابسته به بانک سپه در این مراسم ضمن تبریک اعیاد و دهه کرامت، تقارن این رویداد با ولادت حضرت معصومه(س) را به فال نیک گرفت و اظهار داشت: امروز 75 میز خدمات بیمه ای در 25 استان کشور به صورت همزمان رونمایی می گردد.صباغی با بیان انتظارات خود درخصوص عملکرد مطلوب این باجه ها، نسبت به دستاوردهای مثبت مجموعه بیمه ملت ابراز امیدواری کرد و همبستگی میان بانک و بیمه را از مباحث مهم در اقتصاد دانست.دکتر اسماعیل دل فراز مدیرعامل بیمه ملت نیز با تبریک ایام مبارک دهه کرامت، گسترش خدمات و طراحی محصولات جدید را نیازمند ایجاد بسترهای پویا و فعال دانست، و ارتباط دو سویه بین نظام بانکی و بیمه ها از این دست بسترها می باشد.گفتنی است، مرکز ارتباط با مشتریان کوثر با شماره 42830 – 021 پاسخگوی سوالات مشتریان عزیز می باشد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
بیمه آسیا پوشش بیمه ای «حامیان سلامت» ارائه می کند
بیمه آسیا به منظور قدردانی از خدمات کادر درمانی کشور در مقابله با ویروس کرونا، ارائه طرح پوشش بیمه ای حامیان سلامت را با تسهیلات و تخفیفات ویژه آغاز کرد.به گزارش روابط عمومی بیمه آسیا، با تلاش کارشناسان مدیریت بیمه های مسئولیت این شرکت و با هدف ارج نهادن به حضور جهادی پزشکان و پیرا پزشکان در مقابله با شیوع ویروس کرونا و همچنین حضوری هدفمند در بازار و ایجاد بستر های مناسب برای تحقق اهداف شرکت، طرح پوشش بیمه ای حامیان سلامت در قالب بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان و پیراپزشکان با 20 درصد تخفیف، ارائه می شود.بنا بر این گزارش، کادر درمانی کشور می توانند این پوشش بیمه ای را تا 31 شهریور ماه 1399 از کلیه شعب و نمایندگی های بیمه آسیا در سراسر کشور دریافت کنند.
سهام شرکت بیمه ایران معین تا پایان تابستان در فرابورس عرضه میشود
مدیرعامل شرکت بیمه ایران معین از عرضه سهام این شرکت در فرابورس تا پایان تابستان سال جاری خبر داد.داریوش محمدی درباره زمان حضور این شرکت در بازار سرمایه اظهارداشت: عرضه سهام ایران معین در فرابورس، از اولویتهای نخست برنامههای ارائه شده به سهامدار عمده شرکت و مورد تاکید و مطالبه هیات مدیره شرکت بوده و هماکنون مقدمات این کار در حال انجام است.وی با تاکید بر افزایش سرمایه و اصلاح ساختار مالی این شرکت گفت: در مرحله اول سرمایه شرکت افزایش یافته و ان شالله با افزایش سرمایه دیگری که با موافقت سهامدار به زودی انجام خواهد شد، بیمه ایران معین آماده عرضه در فرابورس خواهد شد.مدیرعامل شرکت بیمه ایران معین تصریح کرد: سهام شرکت بیمه ایران معین تا پایان تابستان 99 آماده عرضه در فرابورس شود.
احراز هویت سجام
در بانک دی رونمایی شد
مراسم رونمایی از احراز هویت سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) در شعب منتخب بانک دی روز یکشنبه با حضور حسین فهیمی مدیرعامل سپردهگذاری مرکزی و برات کریمی مدیرعامل این بانک برگزار شد.به گزارش روابط عمومی سمات، فهیمی دراین مراسم رونمایی گفت: بسیاری از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، سهامدار بانک دی هستند و امیدواریم با همکاری نزدیک، بتوانیم خدمات مطلوبی را برای سهامداران این بانک فراهم کنیم.حسین فهیمی با بیان اینکه 91 شعبه بانک دی، مسئولیت احراز هویت سجام را برعهده خواهند داشت، اظهار امیدواری کرد احراز هویت الکترونیکی نیز در این بانک هر چه سریعتر عملیاتی شود.فهیمی بکارگیری “بوم ملی” برای تسویه معاملات را اقدامی شجاعانه از سوی بانک دی خواند و گفت: این بانک، نخستین بانکی است که از زیر ساخت های “فرابوم” به عنوان اولین هاب بانکداری باز در کشور استفاده می کند و امیدواریم این بانک بتواند به عنوان تسویه یار مجوز اتاق پایاپای شرکت سپرده گذاری مرکزی را دریافت کند.مدیرعامل بانک دی دراین مراسم گفت: این بانک برای توسعه فعالیت های خود برنامه های گسترده ای را در زمینه بکارگیری فناوری های روز جهان طراحی کرده است تا بتواند خدمات نوینی را به مشتریان خود ارائه دهد.کریمی با بیان اینکه عملکردهای مالی بانک دی نسبت به سال های گذشته بهبود یافته است، افزود: در تلاش هستیم تا رضایت سهامداران این شرکت بزرگ بورسی را جلب کنیم.وی با بیان اینکه بیش از 500 نفر در مرحله آزمایشی، احراز هویت سجام خود را با موفقیت پشت سر گذاشتند، اظهار داشت : اقدامات لازم برای احراز هویت الکترونیکی سجام انجام شده است و به زودی عملیات اجرایی این پروژه آغاز می شود.بر اساس این گزارش، درحال حاضر 1033 شعبه شرکت های کارگزاری، 3801 دفتر پیشخوان دولت و 2010 شعبه منتخب بانک های کشاورزی، بانک شهر، صادرات، آینده، سپه، رفاه کارگران، دی و موسسه اعتباری ملل مسئولیت احراز هویت سهامداران بازار سرمایه را برعهده دارند.
اعلام جزئیات جوایز چهل و یکمین دوره قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک ملی ایران
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، جایزه ویژه این دوره از قرعه کشی، 99 فقره کمک هزینه خرید واحد مسکونی هر یک به ارزش یک میلیارد ریال است.همچنین 299 فقره کمک هزینه خرید خودرو داخلی هر یک به ارزش 700 میلیون ریال در کنار 1399 کمک هزینه خرید کالای ایرانی هر یک به ارزش 200 میلیون ریال برای شرکت کنندگان در قرعه کشی در نظر گرفته شده است.1399 کمک هزینه خرید صنایع دستی هر یک به ارزش 10 میلیون ریال و 790 هزار جایزه نقدی یک میلیون ریالی نیز بخش دیگری از جوایز چهل و یکمین دوره قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز ریالی و ارزی بانک ملی ایران است.در این دوره از قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک ملی ایران 793 هزار و 196 فقره جایزه با ارزش بیش از یک هزار و 392 میلیارد ریال به برندگان تخصیص یافته است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دکتر صالح آبادی مطرح کرد: مشوقهای صادراتی محرکی برای بازگشت ارز حاصل از صادرات
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران، تاکید کرد: مشوقهای صادراتی محرکی برای بازگشت ارز حاصل از صادرات خواهد بود.
به گزارش اخبار صنعت ،علی صالح آبادی در گفتگو با ایبنا درباره اظهارات اخیر رییس جمهوری و رییس کل بانک مرکزی در خصوص لزوم بازگشت ارز حاصل از صادرات، اظهار داشت: با توجه به شرایط کشور و کاهش قیمت و صادرات نفت، ارز کشور باید از محل صادرات غیر نفتی تامین شود و از جمله ضروری ترین اقدامات در کشور است که صادرکنندگان نیز باید در این زمینه کمک کنند تا با بازگشت ارز خود به کشور، ارز مورد نیاز کشور برای واردات از این محل تامین شود.
وی افزود: حال تعهداتی که صادرکنندگان دارند باید بخشی به صورت اسکناس، بخشی به صورت حواله در سامانه نیما و مابقی به عنوان واردات در مقابل صادرات باشد و جزییات هر یک از سوی بانک مرکزی در بخشنامه ها اعلام شده است. به نظر من ضرورت این اقدام واضح است و بدون هیچ بحثی باید ارزهای حاصل از صادرات به چرخه تجاری کشور بازگردد.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران، در ادامه تاکید کرد: اگر ارز حاصل از صادرات غیرنفتی به کشور بازگردد ما هیچ مشکلی در زمینه تامین ارز برای واردات نداریم؛ البته برخی صادرکنندگان معتقدند که تعرفه های گمرکی بیش از ارزش صادرات ما است که به نظرم این مباحث هم باید حل و فصل شود و هرچه سریعتر این ارزها به کشور بازگردد.
به گفته وی،در شرایط فعلی صادرات بسیار اهمیت دارد و بانک توسعه صادرات نیز بسته های مختلفی را برای صادرکنندگان در نظر گرفته، اما به نظر من باید مشوق ها در کشور اجرایی شود تا با رونق صادرات، ارز حاصل از آن نیز به کشور بازگردد.
صالح آبادی در پایان درباره این مشوق ها توضیح داد: تخفیفات نرخ بانکی می تواند از جمله مشوق های خوبی برای صادرکنندگان باشد که در بانک توسعه صادرات ایران نیز این تسهیلات از منابع صندوق توسعه ملی با نرخ 11 درصد اعطا می شود. همچنین در ضمانت نامه ها و ... نیز باید تخفیف هایی در نظر گرفته شود. در زمینه گمرک و عوارض در نظر گرفته شده برای صادرات نیز بانک مرکزی و وزارت اقتصاد می توانند اقداماتی انجام دهند تا صادرکنندگان برای بازگشت ارز خود بیش از پیش ترغیب شوند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
اخبار
واگذاری 141 هزار میلیارد ریال از اموال مازاد بانک ملی ایران از ابتدای ابلاغ قانون
بانک ملی ایران از ابتدای زمان ابلاغ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور تاکنون بیش از 141 هزار میلیارد ریال از اموال مازاد خود را واگذار کرده است.
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک از سال 94 و آغاز زمان ابلاغ قانون مذکور تاکنون بالغ بر 141 هزار و 692 میلیارد ریال از اموال و سهام مازاد خود و شرکت های زیرمجموعه را به صورت عمده و خرد تعیین تکلیف کرده است.
از این میزان واگذاری ها، سه هزار و 791 میلیارد ریال در سال 94، 10 هزار و 835 میلیارد ریال در سال 95، 9 هزار و 405 میلیارد ریال در سال 96، 24 هزار و 577 میلیارد ریال در سال 97، 17 هزار و 428 میلیارد ریال در سال 98 و 9 هزار و 620 میلیارد ریال آن در سال 99 بوده است.
بر این اساس روند واگذاری اموال مازاد در این بانک طی سال های گذشته رشد صعودی داشته و تعیین تکلیف اموال مازاد با توجه به الزام قانون مبنی بر خروج بانک ها از بنگاه داری و تاکید دولت یکی از سیاست های مهم آن بوده است.
لازم به ذکر است، بانک ملی ایران برای تمامی شرکت های مشمول ماده 16 قانون رفع موانع تولید و همچنین ارتقای نظام مالی کشور کلیه اقدامات واگذاری را در سال گذشته انجام داده که البته واگذاری تعدادی از آنها به دلایل مختلفی از جمله رعایت مصالح کلی کشور، حفظ سطح اشتغال، وضعیت اقتصادی، عدم استقبال متقاضیان بالقوه و... محقق نشده است.
با این حال فروش سهام خرد شرکت ها به صورت روزانه انجام و عرضه سهام مازاد به صورت بلوکی و عمده طبق برنامه زمانبدی در حال پیگیری است.
همه چیز درباره «ورود 2 مرحلهای» به اینترنتبانک مسکن
ورود به اینترنتبانک مسکن به منظور ارتقاء امنیت تراکنشهای بانکی مشتریان از طریق این درگاه، دو مرحلهای شد.
ساسان شیردل، مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن در گفتوگو با پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا ، با اعلام این خبر افزود: از زمانی که موضوع بکارگیری رمز دوم یکبار مصرف در شبکه بانکی مطرح شد، این بحث نیز وجود داشت که نه فقط انجام تراکنشهای بدون حضور کارت، بلکه هر نوع استفاده از خدمات بانکی بدون حضور کارت مانند ورود به اینترنتبانک و همراهبانک نیز مشمول دریافت رمز یکبار مصرف می شود.
وی با اشاره به افزایش آمار کلاهبرداریهای مالی از طریق فیشینگ در سالهای اخیر بنا بر گزارشهای پلیس فتا، تاکید کرد: از طرفی همه بانکها به نوعی در معرض موضوع جعل صفحات اینترنتبانک توسط سودجویان برای سرقت اطلاعات کارت مشتریان بانکی هستند و این امر سبب شد بانک مسکن با توجه به اینکه زیرساخت فنی لازم برای دو مرحلهای کردن ورود به اینترنتبانک را فراهم کرده بود، در این زمینه پیشقدم شود و به عنوان یکی از اولین بانکهایی که ضریب امنیت ورود به اینترنتبانک را دوچندان کرده است، به نوعی روش ترکیب رمز دوم ثابت و یکبارمصرف را برای این امر بکار بگیرد.
شیردل در خصوص چگونگی ورود دو عاملی به اینترنتبانک مسکن توضیح داد: پیش از این کاربران اینترنتبانک با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور ایستا یا توکن سختافزاری به این سرویس دسترسی پیدا میکردند؛ اما از روز چهارشنبه هفته گذشته، علاوه بر این مرحله، در گام بعدی یک کد امنیتی به صورت پیامک به شماره تلفن همراه کاربر ارسال میشود که باید آن را نیز در فیلد مربوطه وارد کند تا بتواند به سرویس اینترنتبانک دسترسی پیدا کند.
وی با تاکید بر افزایش ضریب امنیت مشتریان کاربر اینترنتبانک با استفاده از ورود دو مرحلهای، توضیح داد: با این اقدام عملا علاوه بر رمز ثابت اینترنتبانک، یک رمز یکبار مصرف نیز در هر نوبت ورود برای مشتری صادر و به تلفن همراه او پیامک میشود.
به گفته مدیر امور فناوری اطلاعات بانک مسکن، با استفاده از این روش امکان سوء استفاده از اینترنتبانک مشتریان در صورت افشای رمز به صفر نزدیک میشود؛ چراکه اگر تلفن همراه مشتری به سرقت برود، رمز ثابت وی همچنان نزد خودش محفوظ است و یا اگر رمز ثابت او به نحوی افشا شود یا فردی از آن مطلع شود، با توجه به اینکه مرحله ارسال رمز پیامکی به ورودی اینترنتبانک افزوده شده، عملا تلاش برای ورود به این درگاه از سوی سارق ناکام خواهد ماند.
وی در عین حال به مشتریان شبکه بانکی توصیه کرد به طور کلی در ارائه اطلاعات کارت و حسابهای بانکی خود در فضای مجازی نهایت دقت را به خرج دهند و افزود: توصیههای کلیدی مثل چک کردن آدرس درگاه پرداخت که در نوار مرورگر اینترنت ظاهر میشود نیز، اصولی است که در هر شرایطی نباید نادیده گرفته شود.
همایش فصلی مدیران بیمه دی برگزار شد
همایش فصلی مدیران بیمه دی با حضور مدیرعامل، معاونین، مدیران ستاد و شعب سراسر کشور به صورت وبینار و با محوریت «بررسی جایگاه شرکت بیمه دی در صنعت و راهکارهای بهبود و توسعه فروش» برگزار شد.به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی؛ در این همایش محمدرضا کشاورز مدیرعامل بیمه دی با اشاره به توفیقات شرکت در سال گذشته عنوان کرد: شرکت بیمه دی در سال گذشته با همیاری، تلاش و بهره گیری از دانش همکاران خود توانست به یکی از چشماندازهای خود که تبدیل به پربازده ترین شرکت بیمه در بین شرکت های بیمه کشور می باشد دست یابد و عزم جدی داریم که تبدیل به پدیده محبوب مشتریان شویم.
وی افزود: بسیار خوشحالم که با همدلی مثال زدنی، با برنامه محوری و رویکردی عملگرایانه، حفظ آرامش و انضباط کاری سازمانی و اقتدار، هم اکنون به نتایج و دستاوردهای تحسین برانگیز و خیره کننده ای دست یافته ایم که بسیاری از آن ها برای اولین بار در تاریخ و سابقه فعالیت شرکت رقم خورده است.
مدیرعامل بیمه دی ضمن اشاره به برگزاری مجمع صاحبان سهام در ماه جاری، گفت: توفیقات مهمی از جمله، شرکت چهارم بیمه به لحاظ سهم از بازار بیمه ای کشور ، سودآورترین شرکت بیمه در سال 98 ، دستیابی به توانگری سطح یک و رتبه برتر بهره وری کل عوامل عناوینی است که در کنار سایر نتایج کسب شده، نوید دهنده برگزاری مجمعی در خور برای صاحبان سهام در اواخر تیرماه است.
وی علاوه بر این خبر از ارتقای رتبه توانگری شرکت داد و اذعان کرد:رتبه توانگری شرکت بیمه دی طبق محاسبات داخلی همکاران معاونت مالی، هم اکنون در بالاترین سطح توانگری یعنی سطح یک قرار دارد، که البته مطابق آیین نامه 69 منتظر اعلام رسمی بیمه مرکزی بعد از برگزاری مجمع عمومی عادی صاحبان سهام و تصویب صورتهای مالی هستیم.
کشاورز در پایان خاطر نشان کرد: همه اهداف متعالی شرکت با «برنامه ریزی دقیق و اقدام» می تواند قابل دست یابی باشد. توسعه فروش با رعایت مدیریت ریسک با تناسب فروش سازمانی و انفرادی, نگهداشت مشتریان با ارزش از طریق ارایه خدمات متناسب با نیاز آنها و توسعه کمی و کیفی شبکه فروش از جمله مواردی است که به آن توجه جدی داریم.در ادامه این همایش معاونین و مدیران شرکت طی سخنان خود به بررسی عملکرد و نتایج سال 98 و مرور اهداف و برنامه های پیش رو پرداختند.
رشد چشمگیر 48 درصدی درآمد شرکت “بهپرداخت ملت”
شرکت « بهپرداخت ملت « موفق شد رشد 48 درصدی درآمد خود را در سهماهه نخست سال 1399 نسبت به مدت مشابه سال قبل به ثبت برساند.
به گزارش روابط عمومی شرکت ” بهپرداخت ملت “، این شرکت با عملکردی درخشان در سه ماه منتهی به خردادماه 1399 حدود 6هزار و 140 میلیارد ریال درآمد کسب کرد که در مقایسه با درآمد 4هزار و 160 میلیارد ریالی مدت مشابه سال گذشته، نشان از رشد 48 درصدی دارد.
بنا بر این گزارش و بر اساس آخرین اطلاعات از عملکرد شرکت در سال 99 ” بهپرداخت ملت ” در سه ماهه نخست سال جاری درآمدی معادل 2هزار و 210 میلیارد ریال شناسایی کرده است . این در حالی است که این شرکت در خردادماه سال 1398 حدود یکهزار و 370 میلیارد ریال درآمد کسب کرده بود.
بر اساس آخرین داده های اعلام شده از سوی شرکت شاپرک (مربوط به اردیبهشت ماه) ” بهپرداخت ملت ” با در اختیار داشتن 22.26 درصد از به لحاظ تعداد تراکنش و 26.49 درصد به لحاظ مبلغ تراکنش، در میان 12 شرکت صنعت پرداخت (PSP) رتبه نخست و به نوعی رهبری گروه را در اختیار دارد. همچنین در حال حاضر به پرداخت ملت رتبه نخست این صنعت در خاورمیانه و رتبه پانزدهم را در دنیا را به خود اختصاص داده است. با آن که صنعت پرداخت در حال گذار از دوران رشد به دوران بلوغ است و می توان افزایش رقابت ها و به تبع آن کاهش حاشیه سود شرکت ها در طی سالیان اخیر را به وضوح مشاهده کرد؛ با این حال به پرداخت ملت توانسته علیرغم این رقابت سنگین علاوه بر رشد درآمدها، هزینه های خود را نیز تا حد زیادی کنترل کرده و حاشیه سود خالص و ناخالص خود را نسبت به سال 97 اندکی بهبود بخشد.
اما موضوع مهم تری که ” بهپرداخت ملت ” به عنوان رهبر حوزه پرداخت الکترونیک به آن توجه نموده است و بسیار حائز اهمیت است، با آغاز شیوع ویروس کرونا استفاده مردم از پول نقد در زندگی روزمره به شدت کاهش یافته و بسیاری استفاده از پرداخت های غیرنقدی را جایگزین استفاده از پول نقد کرده اند ، این شرکت در نظر دارد که با تزریق و تامین پوز فروشگاهی در کل کشور فرهنگ پرداخت الکترونیک و حذف پول نقد برای بسیاری نهادینه نماید .
بازدیدهای مدیرعامل بیمه ایران در سفر یکروزه به استان قم
مدیر عامل بیمه ایران در سفری یکروزه به استان قم، از پایانه خسارت و ساختمان مرکزی استان بازدید و از نزدیک مسائل و مشکلات بیمهای استان را بررسی کرد.
به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، دکتر رضایی با قدردانی و تشکر از مدیرکل، کارکنان و شبکه فروش استان، ضمن اخذ نظرات پیشنهادی همکاران و مدیرکل استان، بلافاصله دستورات لازم را برای رفع مشکلات ابلاغ کرد.مدیرعامل بیمه ایران همچنین در جلسه ای اختصاصی با اعضای انجمن صنفی نمایندگان استان قم، پس از استماع نظرات و مشکلات آنها، دستور حل و فصل مشکلات آنان بهویژه در خصوص قطعی سیستم صدور بیمه نامه شخص ثالث را به واحد فناوری اطلاعات صادر کرد که تا زمان پایان جلسه، این مشکل سراسری شبکه فروش برطرف شد. دکتر رضایی تاکید کرد: همه ارکان و مدیران ستادی و اجرایی باید بصورت مجدانه از شبکه فروش حمایت نمایند تا این شبکه توانمند و زحمتکش بتواند در فضای کسب و کار و رقابت بازار، چابک و پویا حرکت کند و کیفیت خدمات شرکت روزبروز بهتر شود.مدیرعامل بیمه ایران همچنین بازدیدی را از مجموعه چسب استحکام واقع در شهرک صنعتی شکوهیه قم داشت و با مشاهده مواضع خسارت، از حضور بهموقع و سرعت عمل ویژه کارشناسان شرکت تشکر و اظهار امیدواری کرد: در سال جهش تولید، خسارت وارده به این شرکت وفق شرایط بیمه نامه رسیدگی و پرداخت شود.
در این بازدید که آقایان زاهدنیا معاون فنی، صادقی و مهندس رضایی نیا از ستاد آتش سوزی و فکوری مدیر مجتمع بازار، مدیرعامل بیمه ایران را همراهی میکردند، دکتر رضائی ضمن حضور در گلزار شهدای استان، به مقام شامخ شهداء و سرلشگر شهید مهدی زینالدین ادای احترام کرده و سپس به زیارت حرم مطهر کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) مشرف شد.
25 ریال سود به هر سهم بیمه سرمد تعلق گرفت
با برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه سرمد، علاوه بر تایید صورتهای مالی سال 98، افزایش سرمایه این شرکت نیز به تصویب رسید.
به گزارش روابط عمومی بیمه سرمد، در این مجمع که با حضور بیش از 85 درصد سهامداران برگزار شد، توسط مدیرعامل، گزارشی از وضعیت این شرکت در سال مالی منتهی به 29 اسفند 1398 ارائه شد.
مهندس مهدی مهدوی در این گزارش، از کسب سهم 1.6 درصدی بیمه سرمد از بازار بیمه کشور خبر داد. بر اساس اعلام مدیرعامل سرمد؛ حق بیمه تولیدی این در سال 1398، با رشدی 64 درصدی، به حدود نه هزار و ششصد و چهل و هفت (9,647) میلیارد ریال رسید که با توجه به تخمین عملکرد صنعت در سال 98، پیش بینی میگردد سهمی معادل 1.6 درصد از بازار بیمه کشور در اختیار شرکت بیمه سرمد باشد. این درحالی است که 1.08 درصد از خسارت پرداختی صنعت توسط این شرکت پرداخت میگردد، که این امر با توجه به برنامه استراتژیک شرکت علاوه بر تحقق اهداف هیئت مدیره بیانگر مدیریت ریسک صحیح و جذب پرتفوی با کیفیت است.
وی همچنین با اشاره به رشد 64 درصدی پرتفوی نسبت به سال قبل، دستاوردهای بیمه سرمد را در سال 98، مثبت ارزیابی کرد و از تلاش یکایک همکاران قدردانی نمود.در ادامه مجمع عمومی عادی سالانه، مقرر شد به ازای هر سهم 25 ریال سود به سهامداران پرداخت شود.
در این مجمع همچنین حق الزحمه حسابرس و پاداش هیات مدیره با تایید سهامداران تعیین شد.
در پایان این مراسم، نماینده بیمه مرکزی از عملکرد بیمه سرمد و اقدامات صورت گرفته اظهار رضایت کرده و از هیات مدیره و کارکنان بیمه سرمد بابت عملکرد درخشان این شرکت در سال گذشته قدردانی نمود.
صدور ضمانتنامه ارزانتر برای واردات موقت کالا
رییس هیأت مدیره و مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران با بیان پذیرش ضمانتنامههای این صندوق برای ورود موقت کالا توسط گمرگ گفت: ضمانتنامههای صندوق ضمانت صادرات هزینه و بروکراسی کمتری نسبت به ضمانتنامه بانکها دارد.
به گزارش روابط عمومی صندوق، افروز بهرامی درباره پذیرش ضمانتنامههای صندوق ضمانت صادرات توسط گمرک گفت: با توجه به اینکه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال جهش تولید نامگذاری شده است، تمامی ظرفیتهای کشور باید در خدمت تحقق شعار سال باشد. اولویت وزارت صمت نیز در سال جاری، تحقق جهش تولید است که این مهم به طور قطع از مسیر توسعه صادرات میگذرد.وی افزود: براساس تفاهم مهمی که بین وزرای صمت و اقتصاد رخ داد، صادرکنندگان میتوانند با ضمانتنامههای صندوق ضمانت صادرات، ورود موقت کالا داشته باشند. رییس صندوق ضمانت صادرات این موضوع را از جمله مطالبات طولانی مدت بخش خصوصی عنوان کرد و اظهار داشت: این موضوع باعث میشود تا هزینههای صدور ضمانتنامه در گمرک برای صادرکنندگان کاهش یافته و به تسهیل امور کمک کند.
بهرامی با بیان اینکه این ضمانتنامهها سقف ریالی ندارند، تصریح کرد: در عمل این ضمانتنامه جایگزین ضمانتنامه بانکی در گمرک برای ورود موقت کالا میشود. وی توضیح داد که تا پیش از این، ذیحسابی گمرک ضمانتنامههای صندوق ضمانت صادرات را نمیپذیرفت، ولی با تفاهم حاصل شده بین وزارت اقتصاد، خزانهداری کشور، بانک مرکزی و گمرک با وزارت صمت و صندوق ضمانت صادرات این مهم انجام شد.
به گزارش روابط عمومی صندوق، مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات مزیت ضمانتنامههای این صندوق را هزینه و بروکراسی کمتر نسبت به ضمانتنامههای بانکی عنوان کرد.
شفاف سازی افزایش سرمایه بانک پارسیان
انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می باشد و در این خصوص اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.
به گزارش ایبِنا، با صدور اطلاعیه ای در سامانه کدال اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیات مدیره در خصوص افزایش سرمایه شرکت بانک پارسیان شفاف شد.
بر اساس این اطلاعیه با توجه به ماده 3 دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار (مصوب 17 مهر ماه 95 هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار) اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی (مؤسسه حسابرسی موسسه حسابرسی دش و همکاران) نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایه 25 خرداد ماه 99 هیات مدیره شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ 156.340.000.000.000 ریال به مبلغ 205.000.000.000.000 ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور بهبود نسبتهای نظارتی اعلام شد.
لازم به ذکر است : انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می باشد و در این خصوص اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.
از سویی دیگر، بانک پارسیان در دوره 12 ماهه منتهی به 29 اسفند ماه 1398، به ازای هر سهم خود 8 ریال کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته که زیان هر سهم 48 ریال اعلام شده بود، حکایت از سودسازی این شرکت دارد.
بانک پارسیان با سرمایه 156 هزار و 340 میلیارد ریال، صورتهای مالی 12 ماهه دوره مالی منتهی به 29 اسفند 1398 را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد و این در حالی است که در دوره یاد شده، مبلغ یک هزار و 202 میلیارد و 371 میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ 8 ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.