شماره: 1276 / ۱۳۹۸ بيست و چهارم مهر
تعداد بازدید : 4
اخبار
فریب شایعات فضای مجازی را نخورید
هشدار به سرمایه گذاران بورس
صحرایی گفت: سرمایه گذاران به هیچ وجه دنبال روی شایعات و اخبار فضای مجازی نباشند و براساس آن تصمیم نگیرند. علی صحرایی مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران، اظهار کرد: سرمایه گذاران بازار سرمایه فقط پس انداز خود را وارد این بازار کنند و داراییهای ثابت و روزمره خود را به عنوان سرمایه گذاری وارد بورس نکنند و از مشاوره افراد مورد اعتماد استفاده کنند.صحرایی گفت: توصیه میکنم سرمایه گذاران جدید به هیچ وجه دنبال روی شایعات و اخبار فضای مجازی نباشند و براساس آن تصمیم نگیرند.او بیان کرد: در صورتی که مشاور خوبی را نمیشناسند از شرکتهای مشاوره که شناسنامه دار و مورد تایید سازمان هستند کمک بگیرند.صحرایی افزود: بازار سرمایه امسال وضع خوبی داشته و خوشحالیم که تعداد زیادی از سرمایه گذاران سود خوبی نصیبشان شده است.مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به ویژگیهای بازار سرمایه گفت: در این بازار منابع مالی که وارد میشود تورم زا نیست و به اقتصاد ملی کمک میکند درحالیکه سایر بازارهای موازی با بورس مانند مسکن، طلا و ارز آثار مخربی بر اقتصاد کشور دارند و تورم زا هستند.
خدمات ویژه بانک ملی ایران برای روشندلان
بانک ملی ایران که همواره تلاش کرده تا حد امکان خدمات خود را به همه اقشار جامعه به صورت یکسان ارائه کند، برای هموطنان روشندل نیز شرایط ویژه خدمت رسانی را فراهم کرده است.به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، روشندلان گرچه از یک نعمت الهی محروم شده اند، اما همه ما باید تلاش کنیم محدودیت های ناشی از این محرومیت برای آنها به حداقل ممکن برسد.یکی از مهمترین نیازهای انسان امروزی، امکان استفاده از خدمات بانکی است و به صورت طبیعی نباید هیچ کس به هیچ بهانه ای از دریافت این گونه خدمات محروم باشد.بانک ملی ایران در همین راستا امکانات ویژه ای را برای ارائه خدمات بانکی به روشندلان در نظر گرفته است.اکنون 13 شعبه این بانک در نزدیکی مراکز پر تردد شهرهای تهران، یزد، قم، بیرجند، شیراز، مشهد، ارومیه، تبریز، سنندج، ساری، بجنورد، قزوین و اردبیل به باجه ویژه نابینایان مجهز شده تا خدمات ویژه به این هموطنان ارائه کند.
بانک رفاه می تواند به گردش اقتصاد در کشور کمک کند
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بانک رفاه کارگران میتواند مشکلات بخش تولید را حل کرده و گردش اقتصادی کشور را به حرکت در بیاورد.
به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران به نقل از پایگاه خبری نبض بازار، رسول خضری با اشاره به نحوه فعالیت بانک رفاه کارگران در ارائه خدمات به بازنشستگان و امر تولید گفت: بانک رفاه به عنوان یک صندوق بین نسلی شناخته می شود که تاکنون تکالیف خود را به خوبی انجام داده است .
وی تاکید کرد: این بانک در اموری همچون بحث اشتغال و تولید پیشگام بوده و می تواند تحولات موثری را در این بخش ایجاد کند.عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: به اعتقاد بنده عملکرد این بانک تاکنون مثبت بوده است.خضری بیان داشت: قطعاً این بانک میتواند چرخ بخش تولید و گردش اقتصادی کشور را به حرکت در بیاورد.
آغاز طرح چکاپ همکاران بانک ایران زمین برای تشکیل پرونده سلامت
با توجه به اهمیت ارتقای بهداشت جسمانی و روانی کارکنان و از سویی دیگر تشکیل پرونده سلامت برای سازمان ها و بنگاه های اقتصادی، مدیریت امور سرمایه انسانی بانک ایران زمین طرح چکاپ و پایش سلامتی کارکنان در تمامی مدیریت استان های کشور را آغاز کرد.به گزارش روابط عمومی: براساس اعلام مدیریت امور سرمایه انسانی و آموزش این طرح با هدف آگاهی از سلامت جسمی همکاران، تشکیل پرونده سلامت و احترام به حقوق آنها به عنوان مهمترین سرمایههای بانک براساس برنامه ریزیهای انجام شده در سراسر کشور اجرایی میشود.علی فتاحی مدیر امور سرمایه انسانی و آموزش با بیان این که اقدامات متنوعی در این مدیریت جهت فعالیت های رفاهی و سلامتی کارکنان صورت گرفته است، بیان کرد: با توجه به این که پایه بیماریهای مزمن همچون سرطان ها، بیماری های قلبی و عروقی، بیماری های تنفسی، سکته ها و دیابت از کودکی گذاشته میشود و این بیماری ها زمانی بروز می کنند که کار از کار گذشته است، باید با اقدامات مراقبتی نظاممند، مستمر و طولانی مدت در مرحله نخست افرادی که در معرض خطر هستند، شناسایی شوند و در مرحله بعد مراقبتهای مستمر از آنان به عمل آید.وی عنوان کرد: کنترل سلامت پرسنل علاوه بر جلوگیری از بروز بیماریها نقش مهمی در کارایی پرسنل سازمان دارد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
افتتاح مدرسه شش کلاسه شهدای بانک مسکن شهرستان الیگودرز
همدلی و همکاری مقامات استانی با بانک مسکن باعث شد به سرعت شاهد افتتاح مدرسه با متراژ 2200 متر باشیم.
به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن- آیین افتتاح مدرسه شش کلاسه شهدای بانک مسکن استان لرستان در منطقه مسکن مهر شهرستان الیگودرز با حضور رضا صادقی اقدم رییس اداره کل امور مدیریت های شعب و مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی بانک مسکن و مدیر شعب بانک مسکن استان لرستان مرتضی دهداری زاده و مسوولین ارشد استانی و شهرستان الیگودرز برگزار شد.
رییس اداره کل امور مدیریت های شعب رضا صادقی اقدم ضمن تشکر از حضور همه مدیران و مسوولین استانی در آیین افتتاح مدرسه گفت : بانک مسکن علاوه بر رسالت و وظایف تخصصی خود در حوزه خانه دار کردن همه آحاد جامعه و همچنین در اجرای سیاست های دولت خدمتگزار در حوزه مسکن و ساختمان علاوه بر پرداخت تسهیلات مسکن در بخش های مختلف در حوزه مسکن مهر، در استان لرستان نسبت به تامین مالی 62400 واحدمسکن مهر در استان لرستان اقدام نمود که از این تعداد تا کنون 56000 واحد آن تحویل متقاضیان شده است و امید است که با همکاری مجموعه بانک مسکن استان و اداره کل راه و شهرسازی مابقی واحدها نیز به زودی تعیین تکلیف شوند.صادقی اقدم در ادامه افزود:در شهرستان الیگودرز نیز بانک مسکن نسبت به تامین مالی 4800واحد مسکن مهر اقدام کرده است که از این تعداد 4100واحد تحویل متقاضیان شده که در ادامه کار امید است مابقی واحد ها را در اسرع وقت به سرانجام برسانیم.وی ضمن تشکر از مجموعه مقامات محلی و استانی در گیر در ساخت مدرسه بیان داشت : همدلی و همکاری مقامات استانی در همکاری بابانک مسکن در این پروژه مشهود بود و نتیجه این همکاری این است که به سرعت شاهد افتتاحیه این مدرسه به مساحت 2200متر در این زمان کوتاه می باشیم و امید است در آینده نیز شاهد استمرار حرکت مدرسه سازی در استان باشیم.
با قابلیت پرداخت خودکار قبوض خدماتی؛
نسخه جدید همراه بانک صادرات ایران منتشر شد
سامانه همراه بانک جدید بانک صادرات ایران با نسخه 1.4 اندرویدی منتشر شد و با چهار قابلیت جدید متناسب با فناوریهای روز دنیا در دسترس مشتریان قرار گرفت.به گزارش روابطعمومی بانک صادرات ایران، در این نسخه جدید که با هدف ایجاد تجربه متفاوت برای کاربر در درگاههای مختلف ارائه دهنده خدمات بانکی اعم از نرمافزارهای موبایلی( اندرویدی و ios) و سیستمهای تحت وب پیاده سازی شده، طیف وسیعی از خدمات بانکی مبتنی برکارت و حساب را ارائه میکند.اهم تغییرات صورتگرفته در نسخه جدید همراه بانک صادرات ایران شامل کاهش پیچیدگی رمز عبور (شامل حداقل هفت کاراکتر و حداکثر 20 کاراکتر و ترکیبی از حروف و اعداد غیر متوالی و غیرتکراری)، افزودن قابلیت ثبتنام با شناسه فراگیر(برای اتباع بیگانه)، اضافه شدن زیرفهرست «گزارش چکهای واگذار شده» به فهرست خدمات چک و نمایش تعداد حسابهای بیشتر در صفحه اصلی است.«اعلام شماره مشتری»، «افزودن نمودار دارایی بر اساس حسابها»، «ارائه جزئیات در مورد حسابها مانند تاریخ افتتاح و شعبه افتتاح کننده»، «صورتحساب دورهای»، «نمایش اطلاعات آدرس و تلفن مشتری»، «محاسبه شناسه شبا و نام صاحب حساب یک شماره حساب»، «افزودن جستجوی پیشرفته برای گزارش سرویسهای انتقال وجه، قبض، تسهیلات، شارژ و بیمه برمبنای فیلدهای مرتبط با هر سرویس در منوی سوابق تراکنشها»، «تعیین مبلغ چک بر اساس نوع ارز» و «نمایش مانده کل حسابها پس از کلیک بر روی فیلد مبلغ» 9 تغییر مهم در نسخه تحت وب همراه بانک جدید بانک صادرات ایران است.مشتریان و کاربران میتوانند با مراجعه به سایت اصلی بانک صادرات ایران به نشانی: www.bsi.ir و انتخاب گزینه همراه بانک در بخش بانکداری الکترونیک، نسبت به نصب و استفاده از خدمات متنوع آن اقدام کنند.
تصویب پرداخت 72 هزار میلیارد ریال تسهیلات
به 779 طرح تولیدی توسط بانک صنعت و معدن
در 6 ماه نخست امسال پرداخت مبلغ 72 هزار میلیارد و 456 میلیون ریال تسهیلات به 779 طرح تولیدی توسط بانک صنعت به تصویب رسید.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، از این تعداد 562 طرح با مبلغ 51 هزار میلیارد و 898 میلیون ریال به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است.بنا بر این گزارش در مدت یاد شده مبلغ 29 هزار میلیارد و 607 میلیون ریال به 554 طرح صنعتی و معدنی در استان های مختلف کشور پرداخت شده است و پرداخت به سایر طرح هایی که به مرحله قرارداد برسند نیز بر حسب پیشرفت فیزیکی هر طرح و تأیید مراجع نظارتی و مدیران استانی بانک ادامه خواهد یافت.گفتنی است طرح های کوچک ، متوسط و بزرگ زیادی تاکنون با استفاده از تسهیلات بانک صنعت و معدن در کشورمان به بهره برداری رسیده و موجب ایجاد اشتغال و حفظ اشتغال موجود شده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
سپرده گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی از ذخیره دلاری
از محل ذخایر ارزی صندوق توسعه ملی و با تبدیل آن به ریال، حدود ۴۰ هزارمیلیارد تومان در بانکها برای ارائه تسهیلات سپردهگذاری شده است.
از ابتدای تاسیس صندوق توسعه ملی(در اوایل دهه ۹۰) طبق تکالیف قانونی بخشی از منابع به تسهیلات ریالی اختصاص یافته است. این تسهیلات بر اساس قوانین بودجه سنواتی، تا انتهای سال ۱۳۹۳ از طریق انعقاد قرارداد عاملیت ریالی با بانکهای عامل پرداخت شده و از ابتدای سال ۱۳۹۴ و در اجرای حکم ماده (۵۲) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲)، صندوق نسبت به سپردهگذاری ریالی در بانکهای دولتی و خصوصی جهت اعطای تسهیلات ریالی به طرحهای اقتصادی اقدام کرده است، به عبارتی صندوق صرفا به توزیع سپردههای ریالی اقدام میکند و نقشی در تخصیص موردی تسهیلات به طرحها و فعالیتها ندارد و مسئولیت این کار به عهده بانکهای سپردهپذیر و دستگاههای اجرایی متولی هر بخش است.
۱۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تا سال ۹۳ سپردهگذاری شد
این در حالی است که بررسی گزارش عملکرد صندوق توسعه ملی در تسهیلات ریالی حاکی از آن است که در سالهای ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۳، از محل قراردادهای عاملیت ریالی، ۱۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به طرحها و پروژههای معرفی شده از طرف بانکهای عامل، اختصاص و به حساب بانکهای عامل واریز شده است. عملکرد صندوق نشان میدهد که تا پایان خرداد ماه ۱۳۹۸حدود ۹۶۹۲ میلیارد تومان بابت اصل تسهیلات دریافتی به صندوق بازپرداخت شده و حدود ۲۱۹۱ میلیارد تومان نزد بانکها به عنوان اصل تسهیلات جاری باقیمانده است که با سود مترتب در سالهای آتی دریافت خواهد شد.
همچنین صندوق از ابتدای سال ۱۳۹۴، طبق قانون نسبت به سپردهگذاری در بانکهای دولتی و خصوصی جهت اعطای تسهیلات ریالی به طرحهای اقتصادی، اقدام کرده است. میزان اعتبارات مصوب شده بابت سپردهگذاری در بانکهای دولتی و خصوصی در سه ماه اول سال ۱۳۹۸، در مجموع ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است. همچنین وجه ۲۰ فقره قرارداد از قراردادهای ابلاغ شده سال ۱۳۹۷، در مجموع ۲۰۰۰ میلیارد تومان در سه ماهه اول سال جاری، به حساب بانکها واریز شده است.
صندوق توسعه ملی از ابتدای سال ۱۳۹۴ تا پایان خرداد امسال و در راستای اجرای ماده (۵۲) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲)، اعتباری حدود ۳۳ هزار و ۸۷۷ میلیارد تومان جهت سپردهگذاری در ۲۵ بانک دولتی و خصوصی مصوب کرده است که تمام وجه این قراردادها به حساب بانکها واریز شده است.
تسهیلات پرداختی برای اشتغال
اما در رابطه با حکم قانون برای اجرای برنامههای اشتغال گسترده و مولد حدود ۳۰ فقره قرارداد ۳۶۶۵ میلیارد تومان منعقد شده و بانکها در تخصیص تسهیلات به متقاضیان از محل این قراردادها، ملزم به رعایت قوانین و آئیننامههای مربوطه هستند.
از سویی دیگر در راستای اجرای «قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی (مصوب سال ۱۳۹۶)»، صندوق مجاز بوده تا معادل ریالی یک میلیارد و پانصد میلیون دلار از منابع صندوق به صورت قرضالحسنه نزد بانک کشاورزی، پست بانک، بانک توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و صندوق حمایت از توسعه سرمایهگذاری در بخش کشاورزی سپرده گذاری کند تا این منابع صرف اعطای تسهیلات به اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی برای ایجاد اشتغال در روستاها و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت واقع در مناطق مرزی و عشایری شود، بر این اساس صندوق توسعه ملی در سالهای ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ نسبت به سپردهگذاری۶۶۰۰ میلیارد تومان معادل یک میلیون و ۲۵۵ هزار دلار در بانکها یا صندوقهای منتخب در قانون، اقدام کرده است.
این در حالی است که به علت عدم ابلاغ سهمیه مرحله پنجم قانون «حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی» و آئین نامه اجرایی آن در سه ماهه اول سال ۱۳۹۸ قرارداد سپردهگذاری ریالی در اجرای قانون توسط صندوق برای بانکهای منتخب، منعقد نشده است.
همچنین تا پایان خردادماه سال جاری از مجموع ۳۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سپردهگذاری شده نزد بانکها، حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان از اصل منابع نزد بانکها بوده و باقی منابع حدود ۱۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به صندوق بازگردانده شده است که تمام این منابع بازگشتی و سودهای مربوطه، مجددا طی قراردادهای سپردهگذاری جدید جهت اختصاص به متقاضیان واجد شرایط، در اختیار بانکها قرار گرفته است.
از سویی دیگر از ابتدای امسال تا پایان خردادماه، از محل قراردادهای فعال حدود ۸۶۰ میلیارد تومان به متقاضیان اختصاص یافته و در این حالت با منابع تخصیص یافته قبلی، در مجموع از ابتدای سال ۱۳۹۴ تا پایان خردادماه ۱۳۹۸، حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است که اصل این تسهیلات به صورت کامل به صندوق برگشته و قسمتی به عنوان تسهیلات جاری دراختیار متقاضیان قرار دارد.
بر این اساس میزان کل سپرده گذاری ریالی انجام شده توسط صندوق توسعه ملی در بانکهای دولتی و خصوصی از ابتدای سال ۱۳۹۴ تا انتهای خرداد ۱۳۹۸ به۴۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان میرسد که تا پایان خردادماه امسال مانده اصل این سپردهها نزد بانکها حدود ۲۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
تقدیر از مشتری وفادار و برنده جایزه طرح کیان بانک پارسیان در شعبه زابل
با حضور مریم وحیدنیا، مدیر روابط عمومی بانک پارسیان، یکی از اعضای شورای شهر و مدیرکل آموزش و پرورش زابل، از مهدی شهرکی زاد، برنده500 میلیون ریالی طرح کیان بانک پارسیان در شعبه زابل تجلیل شد.
محمد شیخ ویسی، رییس شعبه بانک پارسیان زابل در مراسم تجلیل از برنده طرح کیان؛ هدف از افتتاح شعبه زابل علاوه بر ارایه خدمات مالی به مشتریان را پرداخت تسهیلات به صاحبان کسب وکار و بنگاه های اقتصادی و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، قرض الحسنه ازدواج و ... برشمرد.
وی همچنین به محصولات و طرح های جدید بانک پارسیان تحت عنوان « پژواک پارسیان، طرح اعتباری نوید پارسیان ویژه فعالان تجاری» اشاره کرد و افزود : مشتریان می توانند با سپرده گذاری و استفاده از این طرح ها از مزایا و تسهیلات ویژه آن بهره مند شوند.
برنده جایزه طرح کیان پارسیان : از نحوه خدمت رسانی بانک پارسیان لذت بردم
مهدی شهرکی زاد، برنده جایزه 500 میلیون ریالی طرح کیان پارسیان نیز در گفت وگو با خبرنگار ما گفت : در شهرستان زابل متولد شده ام. از جوانی وارد بازار کار شده ام و دارای یک فروشگاه کوچک خواربار فروشی می باشم و توانسته ام در این حرفه به موفقیت دست یابم.
وی با تاکید بر اینکه فقط از کارت خوان بانک پارسیان استفاده می کند، افزود :هیچ کارت خوان دیگری ندارم زیرا حرفه من به نحوی است که از تنوع فروش و ارایه خدمات گسترده ای برای مشتریان خود برخوردارم و کارت خوان بانک پارسیان در مقایسه با دیگر کارت خوان ها از سرعت عمل و شتاب بیشتری برخوردار است و این بانک توانسته است در حوزه بانکداری الکترونیک نظر مشتریان را به خود جلب نماید.
برنده جایزه 500 میلیون ریالی طرح کیان پارسیان با اعلام رضایت از عملکرد بانک پارسیان،گفت: مایه خوشحالی و مسرت است که مشتری این بانک هستم. از نحوه خدمت رسانی بانک پارسیان لذت بردم و اعتماد و اطمینانم به این بانک افزایش یافت .
گفتنی است ؛ طرح کیان پارسیان با هدف تشویق پذیرندگان دستگاه کارت خوان متصل به حساب بانک پارسیان اجرا شد و بر این اساس نخستین مرحله قرعه کشی طرح کیان بانک پارسیان نیز دوم بهمن ماه 97 برگزار و برنده جایزه بزرگ 3میلیاردی ریالی کمک هزینه خرید واحد مسکونی معرفی و طی مراسمی جایزه خود را دریافت کرد.
همچنین مراسم قرعه کشی مرحله دوم طرح کیان پارسیان برای معرفی 10 برنده کمک هزینه خرید خودرو تولید داخلی دوم شهریورماه 98 برگزار شد و برندگان خوش شانس از شهرستان های اهواز، مشهد،خرم آباد ، زابل، ساوه و 5 نفر از تهران هدایای خود را دریافت کردند.
روند صعودی بیمه آسیا در کسب سطح یک توانگری مالی
همه شرکتهای بیمه زیر نظر بیمه مرکزی جمهوری اسلامی هستند و بر اساس قوانین و شرایط بیمه مرکزی فعالیت میکنند، اما براساس گزارشی که هرساله بیمه مرکزی ارائه میکند، سطح توانگری مالی شرکتهای بیمه متفاوت است. منظور از سطح توانگری شرکتهای بیمه، توانایی شرکتهای بیمه در برآورده کردن میزان تعهدات مالی بیمهگذاران آنها است. سطوح توانگری مالی به ۵ دسته تقسیم میشود که سطح یک بالاترین توانایی و سطح پنج پایینترین توانایی مالی را دارا هستند. شاخص توانگری مالی همچنین یکی از شاخصهای مهم در تصمیمگیری برای خرید بیمهنامه از شرکتهای مختلف بیمه است. این شاخص به ما میگوید که شرکت بیمهای که انتخاب میکنیم توانایی ایفای تعهدات خود را دارد یا خیر؟
حال بنا بر تأیید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، توانگری مالی بیمه آسیا در سال ۱۳۹8 با نسبت ۱۴۵ درصد در سطح یک قرار گرفته است. بر اساس آنچه بهتازگی اعلام شده، بیمه مرکزی در اجرای ماده ۶ آییننامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه (شماره ۶۹) و براساس صورتهای مالی سال ۱۳۹۷، سطح یک توانگری مالی سال ۱۳۹۸بیمه آسیا را مورد تایید قرار داده است.
گفتنی است توانگری مالی نسبت سرمایه موجود به سرمایه مورد نیاز است. منظور از سرمایه مورد نیاز، حداقل سرمایهای است که شرکت بیمه باید برای پوشش ریسکهایی که در معرض آن است، در اختیار داشته باشد که براساس مدل سرمایه مبتنی بر ریسک تعیین شده است. در آییننامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه، چهار ریسک شامل ریسک صدور بیمهنامه، ریسک بازار، ریسک اعتبار و ریسک نقدینگی منظور و برای تعیین هرکدام از ریسکها از دو عامل ریسکنما و ضریب ریسک استفاده شده است . به بیان دیگر، توانگری مالی شرکت بیمه نشانگر اعتبار و قدرت آن شرکت در پرداخت خسارتهای بالا و قبول ریسکهای سنگین است.
بر اساس این گزارش، سطح یک توانگری مالی بیمه آسیا در سال ١٣٩٨ با نسبت ۱۴۵ درصد در مقایسه با نسبت ۱۰۷ درصد در سال ١٣٩٧ از افزایش چشمگیری برخوردار بوده نشاندهنده ارتقای توانایی سریع برآورد خسارت و سرعت عملکرد شرکت بیمه در پرداخت خسارت به زیاندیده در زمان بروز خسارت است. بنابراین هرچه توانگری مالی شرکت بیشتر باشد، این اطمینان را به مشتریان میدهد که با سرعت بیشتر و عملکرد بهتری خسارت را پرداخت کند.
درحالحاضر میزان توانگری مالی شرکت بیمه آسیا از میزان کف توانگری شرکتهای بیمه در ایران که در حدود ۱۰۰ درصد است، فاصله قابل توجهی گرفته است. شرکتهای سطح یک توانگری در وضعیت مطلوبی قرار دارند و اما نسبت توانگری 145 درصد یعنی شرکت بیمه آسیا برای ایفای تعهدات خود در مقابل بیمهگذاران و صاحبان حقوق آن ها از توانایی بسیار خوبی برخوردار است.
برای روشنتر شدن اهمیت این نسبت باید گفت؛ نسبت توانگری مالی در سطوح پایینتر یعنی سطح ۲، بیش از ۷۰ درصد و کمتر از ۱۰۰ درصد بوده و مطابق شاخصهای تعریفشده سطح ۲ توانگری به این معناست که شرکتهای بیمه توانایی ایفای تعهدات خود را دارند ولی باید برای رسیدن به شرایط مطلوب، وضعیت مالی خود را تقویت کنند. نسبت توانگری مالی سطح ۳ نیز بیش از ۵۰ درصد و کمتر از ۷۰ درصد است و برابر مقررات موجود، شرکتهای بیمهای که در سطح ۳ قرار میگیرند، موظف هستند علاوه بر اعلام برنامه ترمیم وضعیت مالی دوساله به تفکیک هر سال، برنامه افزایش سرمایه برای ۲ سال آتی را نیز ارائه کنند. همچنین نسبت توانگری مالی سطح ۴، بیش از ۱۰ درصد و کمتر از ۵۰ درصد است و شرکتهایی که در سطح چهار قرار می گیرند باید علاوه بر ارائه برنامههای ترمیم وضعیت مالی و افزایش سرمایه برای سال آینده، تمهیدات لازم برای ارتقای سطح توانگری خود را ارائه دهند. در نهایت نیز نسبت توانگری مالی سطح ۵ را داریم که کمتر از ۱۰ درصد است و چنانچه نسبت توانگری موسسه بیمه در سطح پنج باشد، بیمه مرکزی مجاز است پروانه فعالیت موسسه بیمه را در یک یا چند رشته بیمهای تعلیق یا ابطال کند.
حال اما شاهدیم که سطح یک توانگری مالی بیمه آسیا در سال جاری، با نسبت ۱۴۵ درصد در مقایسه با نسبت ۱۰۷ درصد در سال گذشته از افزایش بسیار خوبی برخوردار بوده است.
حضور پررنگ بیمه آسیا در جبران خسارات سیل در استانهای شمالی و جنوبی کشور، پرداخت خسارت به سیلزدگان در هشتمین روز از وقوع سیل با اتکا بر توان فنی و توان مالی این شرکت، نشانه بارزی از توانمندی آن در ارائه خدمات شایسته بیمهای در هر لحظه و در هر نقطه از کشور است. بر این اساس، میتوان گفت وقوع سیل در کشور و عملکرد صنعت بیمه در این حادثه بزرگ طبییعی دارای دو تأثیر عمده بود؛ نخست اینکه سازمانها و نهادهای مختلف و مسئولان کشور دریافتند برای استفاده از پوششهای مناسب بیمهای باید به شرکتهای توانمند مراجعه کنند و دوم اینکه آگاهی عموم مردم از فعالیتها و خدمات شرکتهای بیمه افزایش یافت و درک جامعه از ضرورت بهرهمندی از پوششهای بیمهای بالا رفت.
از سوی دیگر، آمار مناسب بیمه آسیا در ششماهه اول سال جاری که حاکی از بهبود نسبت خسارت بهرغم افزایش خسارت پرداختی از لحاظ تعداد و مبلغ است، نشان میدهد بیمه آسیا با ریسکسنجی صحیح و فنی، تداوم کنترل و نظارت دقیق، قدمت و تجربه 60 ساله، پشتوانه عظیم نیروهای کارآمد و شبکه فروش توانمند توانسته است به این آمار دست یابد. حال نیز امید میرود در تداوم اعلام نسبت بالاتر در توانگری مالی سطح یک بیمه، این روند در سالهای آتی نیز با برنامهریزی دقیق و همکاری و تلاش شبکه فروش توانمند بیمه آسیا بیش از پیش ادامه یابد. در این راستا، اصلاح و رعایت ترکیب پورتفوی و عدم تمرکز نمایندگان بر روی بیمههای شخص ثالث و درمان، میتواند به تقویت سایر بیمهنامههای خرد در سطح کلان بهویژه توجه به فروش بیمهنامههای زندگی و ورود به بیمهنامههای بینرشتهای بینجامد.
بر این اساس امیدواریم با همراهی و همدلی خانواده بزرگ بیمه آسیا در تحقق ارایه طرحهای جدید بیمهای، بهبود فرآیند نظارتها، افزایش سرمایه، توسعه بازار بهویژه بیمههای زندگی، تقویت شبکه فروش، ارتقای سطح بهرهوری منابع انسانی، اصلاح ترکیب پرتفوی و سرمایهگذاری بهینه شاهد افزایش معادل درصدی توانگری مالی بیمه آسیا در سالهای آتی و تداوم ارائه خدمات شایسته بیمهای به هموطنان باشیم.
امپکس نمایشگاهی متفاوت در صنعت چرم وکفش ایران
در طول برگزاری 8 دوره نمایشگاه چرم وکیف وکفش موفق شدیم شرایط این صنعت را تغییر دهیم وتکنولوژی روز دنیا را در صنعت کشورمان منعکس نماییم.
رسول شجری در نشست خبری ششمین نمایشگاه بینالمللی امپکس
گفت: این نمایشگاه برای هشتمین سال متوالی برگزار میشود. در هشت سال برگزاری این نمایشگاه، موفقیتهای بسیاری حاصل و شرایط این صنعت را تغییر داده است. در سالها گذشته فاصله زیادی بین صنعت کیف و کفش ایران با موارد مشابه خارجی آن ایجاد شد؛ اما با برگزاری این هشت دوره نمایشگاه توانستهایم همگام با تکنولوژی روز دنیا، صنعت کیف و کفش ایران را به دنیا معرفی کنیم. در طی این چند دوره نمایشگاهها کشورهای ایتالیاف چین، ترکیه، تایلند، آلمان، هند و پاکستان نیز حضور داشتهاند.
رییس اتحادیه کفاشان دستدوز تهران افزود:این نمایشگاه در 7 سالن وبا 183 شرکت ایرانی وخارجی شامل چین، ترکیه و نمایندگان آلمان و ایتالیا در ایران آغاز به کار خواهد کرد.
وی اظهارداشت: یکی از ویژگیهایی که این نمایشگاهها طی این هشت سال این است که هیچ شرکت خارجی اجازه عرضه و فروش ،ورود محصولات کشور خود را ندارد و هدف ما تنها صرف تولید است و تمام شرکتکنندگان تولیدکننده هستند. مصوبه ستاد بر این اساس است که تنها از این شرکتهای خارجی تکنولوژی، ماشینآلات، مواد اولیه و طراحیها را دریافت کنیم.
شجری در مورد صادرات ایران نیز گفت: در سال ۹۶ میزان صادرات ما ۸۸ میلیون دلار به صورت رسمی و ۱۰۹ میلیون دلار به صورت غیر رسمی بوده است که رقم غیررسمی آن در سال ۹۷ به ۱۷۰ میلیون دلار رسیده است
وی در ادامه خاطرنشان کرد: صنعت کفش کشور پاسخگوی نیاز دو برابر جمعیت فعلی ایران است، اظهار کرد: صنعت کفش ایران با توجه به میزان تولید و تواناییهایی که دارد، در صورت تامین مواد اولیه میتواند نیاز ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت را پاسخ دهد.
وی ادامه داد: در حال حاضر نیز این صنعت به راحتی پاسخگوی بازار داخل ایران بوده و صادرات به کشورهای عراق، افغانستان، آذربایجان و روسیه را نیز انجام میدهد..
لازم به ذکر است ششمین نمایشگاه بینالمللی چرم، کیف، کفش و صنایع وابسته از ۲۹ مهرماه لغایت ۲ آبان ماه در محل نمایشگاههای بینالمللی برگزار خواهد شد.
مشعلچی با حضور در موکب شرکت
در مرز مهران تاکید کرد:
بیمه کوثر در خدمت زائران اربعین
امسال نیز همانند سال گذشته، خدمترسانی و توجه ویژه به زائران اربعین از اولویتهای کارکنان بیمه کوثر در مرز مهران است.
به گزارش روابط عمومی بیمه کوثر، مدیرعامل بیمه کوثر در بازدید از موکب این شرکت در مرز مهران، ضمن قدردانی از کارکنان بیمه کوثر بهدلیل خدمترسانی به زائران اربعین، بر عزتمندی ایرانیان تاکید کرد و گفت: هر ساله شاهد افزایش چشمگیر زائران کربلا هستیم و امسال خدمترسانی و پاسخگویی کارکنان بیمه کوثر به زائران کربلا نسبت به سال گذشته افزایش قابلتوجهی داشته است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.