اخبار
افزایش 15درصدى تولید سایپا در سال98
شرکت خودروسازى سایپا طى سال گذشته بیش از 363هزار دستگاه خودرو تولید کرده که این تعداد نسبت به سال97 حدود 15درصد افزایش یافته است.
طبق آمار منتشر شده در سامانه کدال، سایپا در سال گذشته 363 هزار و 379 دستگاه خودرو تولید کرده و 387هزار و 324خودرو نیز فروخته که تعداد تولید و فروش این شرکت نسبت به سال97 به ترتیب 14.3 و 30درصد رشد کرده است.
همچنین میزان تولید شرکت در اسفندماه به 23 هزار و 696 دستگاه رسید که شامل 12هزار و 794دستگاه پراید و 10هزار و 902دستگاه تیبا بوده است؛ این درحالی است که سایپا در اسفند ماه سال97 بالغ بر 31هزار و 841دستگاه خودرو تولید کرده که بر این اساس تولید اسفند 98 نسبت به مدت مشابه سال97 افت 25.5درصدى داشته است.
مجموع تولید سایپا طى سال گذشته 188 هزار و 325 دستگاه پراید، 160 هزار و 994 دستگاه تیبا، سه هزار و 670 دستگاه سراتو، 648 دستگاه آریو، پنج هزار و 62 دستگاه چانگان SC 35 و چهار هزار و 680 دستگاه اس. کی. دی بوده است.
طبق همین آمار، گزارش مالى شرکت نیز حاکى از آن است که سایپا طى یکسال گذشته از فروش انواع محصولات خود 137هزار و 515میلیاردریال درآمد کسب کرده که این رقم در مقایسه با فروش 84هزار میلیارد ریالى سال97، حدود 64درصد افزایش یافته است.
 
بازار خودروهای پورشه در کدام کشورها داغ‌تر است؟
گزارش‌های منتشر شده از میزان فروش خودروهای پورشه حاکی از آن است که بیشترین طرفداران این برند در آلمان و اروپا بوده‌اند.
آمار و گزارش‌های منتشر شده از پورشه، خودروساز لوکس آلمانی، نشان دهنده یک رشد 10 درصدی در میزان فروش این برند و همچنین رشد 11 درصدی میزان درآمد زایی آن در سال 2019 میلادی است.
طبق وب‌سایت thenewswheel، این خودرو ساز آلمانی در گزارش های خود اعلام کرده که میزان درآمدزایی آن در سال گذشته میلادی 11 درصد رشد داشته و به 28.5 میلیارد یورو رسیده است.
پورشه همچنین با تجربه یک رشد 3 درصدی، سود عملیاتی سالانه خود را به 4.4 میلیارد یورو رسانده و اعلام کرده که بازده عملیاتی آن 15.4 البته نسبت به میزان مدت مشابه سال 2018 میلادی که 16.6 درصد بود اندکی کاهش یافته است.
پورشه با انتشار گزارش میزان فروش در بازارهای مختلف نشان داد که شهروندان و مشتریان در کدام یک از کشورهای جهان بیشتر طرفدار این برند لوکس و اسپرت آلمانی هستند که در این میان آلمان و کشورهای اروپایی با ثبت 15 درصد رشد در میزان تقاضا رتبه نخست را به خود اختصاص داده‌اند. بازار ایالات متحده و چین نیز که با توجه به جمعیت بالا و تنوع علایق مشتریان همواره از اهمیت بسیار بالایی در بازارهای فروش خودرو برخوردار است، نیز در تقاضای خودروهای پورشه با ثبت رشدی 8 درصدی به ترتیب در رتبه های دوم و سوم فهرست رده بندی طرفداران این برند جای گرفته اند.
قاره آمریکا در کنار آسیا و اقیانوسیه، آفریقا و خاورمیانه نیز در مجموع رشد 7 درصدی را تجربه کرده است.
به گفته کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه خودرو با نگاهی مختصر به آمار و ارقام منتشر شده از سوی پورشه به نظر می رسد که جایی در جهان وجود ندارد که این برند در آن طرفدار نداشته باشد.