اخبار
با ظرفیتی معادل 360 هزار بشکه در روز :
تولیدکننده 60 درصدی بنزین مشتری بانک توسعه تعاون شد
شرکت نفت خلیج‌فارس به جمع مشتریان بانک توسعه تعاون پیوست.شرکت نفت خلیج‌فارس مدرن‌ترین پالایشگاه خاورمیانه و تولیدکننده 60 درصدی بنزین کشور و با ظرفیتی معادل 360 هزار بشکه در روز، به جمع مشتریان بانک توسعه تعاون پیوست.گفتنی است یکی از رسالت‌های اصلی بانک توسعه تعاون فراهم نمودن شرایط لازم برای کمک به ایجاد، توسعه و حفظ اشتغال از یک‌سو و کمک به رونق بخشی تولید و حمایت از بخش‌های مختلف اقتصادی درزمینه تولید و صنعتگران کشور می‌باشد که در همین راستا و به‌منظور امکان تعامل و همکاری بیشتر و بهتر جلسه‌ای با حضور مسئولین بانک و شرکت پالایشگاه میعانات گازی خلیج‌فارس برگزار شد.
قابل‌ذکر است شرکت پالایشگاه میعانات گازی خلیج‌فارس به‌عنوان نخستین پالایشگاه طراحی‌شده بر اساس خوراک میعانات گازی و به‌عنوان اصلی‌ترین تأمین‌کننده سبد سوخت کشور و بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان علاوه بر توجه به مسئولیت اجتماعی خود در قبال جوامع محلی، با تأمین قطعات، خدمات و نیروی انسانی متخصص خود توانسته است با استفاده از ظرفیت‌های داخلی سبب اشتغال‌زایی 3700 نفر گردد که بانک توسعه تعاون نیز به‌عنوان بانک توسعه‌ای و تخصصی با رویکرد و کارکرد اقتصادی و اجتماعی خود، حمایت از رونق تولید و حمایت از اشتغال را به‌عنوان یک سرفصل جدی در دستور کار و فعالیت خود قرار داده و در همین چارچوب در فاز اول همکاری و حمایت از شرکت پالایشگاه میعانات گازی خلیج‌فارس اقدام به تصویب جهت صدور ضمانت‌نامه 400 میلیارد ریال نموده که این رقم  تا میزان 2000 میلیارد ریال قابل‌افزایش خواهد بود.گفتنی است عباس نجفی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون که به‌اتفاق تنی چند از مدیران این بانک به بندرعباس سفرکرده بود نتایج حاصل از این سفر و جلسه مشترک با مسئولین و مدیران تعدادی از شرکت‌های بزرگ و فعال بندرعباس ازجمله شرکت پالایشگاه میعانات گازی خلیج‌فارس را برقراری ارتباط و باب تعامل و همکاری موثر با این مجموعه‌های بزرگ و سایر شرکت‌های فعال در مناطق مختلف کشور که با استفاده از ظرفیت‌های آمایشی و پتانسیل و موقعیت‌های خاص فعالیت می‌کنند قلمداد کرد و دراین‌باره افزود: تلاش در راستای هم‌افزایی با استفاده از ظرفیت‌های مختلف موجود و متعاقب آن افزایش ظرفیت‌ها کمک به تکمیل چرخه خلق ارزش از تأمین، تولید، توزیع تا مصرف خواهد شد و این امر می‌تواند درراستای تحقق اهداف عالی و کمک به اجرای تکالیف و مأموریت‌های تعیین‌شده برای بانک مثمر واقع شود.
 
 
 
 
دکترغلامرضا سلیمانی در سومین گردهمایی شورای هماهنگی استان های صنعت بیمه:
محصولات و خدمات بیمه ای نباید جزو کالاهای لوکس محسوب شود
مسائل اخلاقی و حرفه ای در صنعت بیمه صرفا با افزایش نرخ جرایم قابل رفع نیست و باید کاری کنیم که هزینه های معنوی تخلفات بیمه ای نیز افزایش یابد.به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی دکتر غلامرضا سلیمانی که در سومین گردهمایی شورای هماهنگی استان ها سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: تمامی مفاد منشور اخلاقی در صنعت بیمه باید به درستی اجرا شود و مسئولان ارشد شرکت های بیمه ای بر این امر نظارت کافی داشته باشد.
رئیس کل بیمه مرکزی، توسعه صنعت بیمه را در گرو تعامل مجموعه بیمه با مسئولان دستگاه‌های دیگر اعلام کرد و گفت: اعضای شورای هماهنگی میتوانند با برپایی نشست های هم اندیشی، ایراد سخنرانی و ملاقات با مسئولان و شخصیت های اثرگذار استانها در توسعه فرهنگ بیمه مشارکت جدی‌تری داشته باشند.
سلیمانی تشکیل هیات رئیسه سندیکای بیمه گران ایران را گامی مثبت در راستای نهادینه سازی فعالیت های این نهاد صنفی توصیف و بر توانمندسازی هر چه بیشتر این مجموعه، تاکید کرد.
رییس کل بیمه مرکزی با قدردانی از عملکرد درخشان شورای هماهنگی استان ها در حادثه سیل اخیر اعلام کرد: باید از فرصت های اینچنینی استفاده کنیم و خدمات صنعت بیمه را به صورت عملی به مردم نشان دهیم تا موضوع نگاه لوکس برخی در جامعه به محصولات و خدمات بیمه ای اصلاح شود.
وی نمایندگان شرکت‌های بیمه و فعالان شبکه فروش را نیروهای خط مقدم صنعت بیمه ارزیابی کرد و اظهار داشت: اگر اظهارنظرها و مطالبات صنعت بیمه در فضای کارشناسانه مطرح شود تاثیر بیشتری در بین مسئولان و دیگر آحاد جامعه خواهد گذاشت.
رییس شورای عالی بیمه با تشریح وظایف و ماموریت های شورای هماهنگی استان های صنعت بیمه، نسبت به ضرورت افزایش سطح مدیریتی شوراها اشاره کرد و گفت:این شوراها در کنار نقش انسجام بخشی بین شرکت های بیمه در استان ها، وظیفه بستر سازی فرهنگی و همچنین معرفی محصولات و دستاوردهای بیمه ای کشور را نیز برعهده دارند.وی از اعضای این شوراها خواست تا با تکیه بر اشراف اطلاعاتی و توان فنی خود مطالبات بیمه ای در استان ها را به ستادهای مرکزی شرکت های بیمه منتقل کنند.
دکتر سلیمانی با ابراز خرسندی از عملکرد شایسته سندیکای بیمه گران ایران به اهمیت تعامل تنگاتنگ تمامی نهادهای بیمه ای در کشور تاکید کرد و افزود: ارتباط نهاد ناظر و فعالان صنعت بیمه با استان ها یک ضرورت است که حلقه واسط آن را شورای هماهنگی استانهای صنعت بیمه تشکیل می دهند.
رییس شورای عالی بیمه از تلاش های نهاد ناظر صنعت بیمه برای حذف مالیات بر ارزش افزوده خبر داد و گفت: حذف مالیات بر ارزش افزوده در رشته های بیمه زندگی و همچنین درمان در کمیسیون تلفیق مجلسگام بزرگی برای افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور محسوب می شود.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن برشمردن موارد توسعه صنعت بیمه در کشور تصریح کرد: مدیران و کارشناسان صنعت بیمه باید با تحلیل موانع توسعه، مشکلات را برطرف کنند و راهکارهای مناسب ارائه دهند.رییس کل بیمه مرکزی، زیاندهی برخی از رشته های بیمه ای نظیر درمان و شخص ثالث را از جمله این موانع دانست و خاطرنشان کرد: صنعت بیمه باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که ضریب خسارت در رشته های شخص ثالث و درمان از حق بیمه دریافتی بالاتر نرود.گفتنی است در پایان این گردهمایی لوح تقدیر و جوایز منتخبان سومین گردهمایی اعضای شوراهای هماهنگی صنعت بیمه توسط رییس کل بیمه مرکزی و اعضای هیئت عامل و همچنین دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران اهدا شد.
 
 
 
 
صف تقاضای تسهیلات بازسازی در برخی استان های سیل زده به صفر رسید
شعب بانک مسکن در راستای پشتیبانی از حادثه دیدگان سیل های نوروز امسال، در پنج استان لرستان، گلستان، خوزستان، همدان و خراسان شمالی، بیشترین حجم تسهیلات بازسازی را به متقاضیان واجد شرایط پرداخت کرد.
به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- پس از وقوع سیل گسترده ابتدای سال جاری و وارد شدن خسارات و آسیب های جدی به هموطنان ساکن 21 استان کشور، شعب بانک مسکن پس از دریافت اعتبارات ابلاغی، پرونده های معرفی شده از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و وزارت جهاد کشاورزی را مورد بررسی قرار داد و روند تسهیلات دهی به متقاضیان یکی از سه نوع تسهیلات پیش بینی شده شامل بازسازی واحدهای مسکونی روستایی و شهری، تعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی و همچنین گذران امور معیشتی و خرید لوازم خانگی را آغاز کردند.
اکنون پس از گذشت حدود 10 ماه از این حادثه، شعب بانک مسکن در 21 استان آسیب دیده مجموعا 32 هزار و 656 فقره تسهیلات( در قالب دو عقد قرض الحسنه و سایر عقود) را به متقاضیان معرفی شده پرداخت کرده است.بررسی جزئیات کارنامه تسهیلات دهی بانک مسکن به هموطنان آسیب دیده در جریان سیل نشان می دهد: از میان 21 استان، تا تاریخ 12 دی ماه سال جاری، پنج استان شامل لرستان، گلستان، خوزستان، همدان و خراسان شمالی بیشترین میزان تسهیلات پرداختی به لحاظ تعداد و ارزش ریالی به متقاضیان خود را پرداخت کرده اند.اطلاعات ارائه شده از سوی شعب بانک مسکن در این استان ها حاکی از آن است که تا تاریخ مذکور، در استان لرستان 8 هزار و 707 متقاضی موفق به اخذ تسهیلات از شعب بانک مسکن شده اند. ارزش ریالی تسهیلات ارائه شده به این متقاضیان نیز معادل 173 میلیارد و 357 میلیون و 100 هزار تومان بوده است.
همچنین در استان گلستان حجم تسهیلات پرداختی معادل 5 هزار و 257 فقره در هر سه بخش بازسازی واحدهای مسکونی، تعمیر واحدهای مسکونی و همچنین گذران امور معیشتی بوده است. ارزش ریالی تسهیلات پرداخت شده در این استان تاتاریخ 12/10/98معادل 96 میلیارد و 157 میلیون تومان محاسبه شده است.
استان خوزستان نیز به لحاظ تعداد پرونده­ های تسهیلاتی پرداخت شده سومین رتبه را در میان استان های آُسیب دیده از آن خود کرده است. به طوری که تا تاریخ 12 دی ماه امسال، 4 هزار و 784 فقره تسهیلات به سیل زدگان به ارزش 81 میلیارد و345 میلیون تومان پرداخت شده است.
استان های همدان و خراسان شمالی نیز دو استان دیگر پیشرو در میزان تسهیلات پرداخت شده به سیل زدگان بوده اند.
آنطور که کارنامه تسهیلات دهی بانک مسکن در این حوزه نشان می دهد: تعداد زیادی از استان های آسیب دیده توانسته اند تاکنون به تمامی تقاضاهای اخذ تسهیلات پاسخ دهند و صف در انتظار اخذ تسهیلات بازسازی را به صفر برسانند.
 
 
 
 
مدیرعامل بانک دی:
تخصص گرایی در نقش های سازمانی یک ضرورت است
مدیرعامل بانک دی در اولین بازدید از واحدهای ستادی، تخصص گرایی و بکارگیری بهینه کارکنان در نقش‌های سازمانی را ضروری دانست.به گزارش اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک دی، دکتر برات کریمی در جریان این بازدید که با هدف آشنایی بیشتر و تعامل مستقیم با کارکنان معاونت امور بین الملل ، اداره کل طرح و توسعه و اداره کل حقوقی انجام شد، ضمن کسب اطلاع از ساختار و وضعیت عملکرد هر حوزه، بازنگری در شرح وظایف و فرآیند فعالیت ها را پیش‌زمینه دستیابی به اهداف سازمان برشمرد.  بر اساس این گزارش، کریمی در بازدید از معاونت امور بین الملل با بیان این که توسعه روابط کارگزاری، شاهرگ اساسی و حیاتی برای رشد و توسعه تجارت خارجی کشور است، گفت: بدون برقراری تعامل و روابط بانکی مطمین و سریع، امکان رشد تجارت خارجی کشور فراهم نخواهد شد و باید با اتخاذ رویکردی جدید این حوزه تاثیرگذار را پویاتر کرد.مدیرعامل بانک دی با حضور در اداره کل طرح و توسعه ضمن دیدار و گفت و گو با مدیران و کارشناسان این واحد، نقش ادراه کل طرح و توسعه را در تدوین فرآیندهای سطوح مختلف ، تعیین استراتژی ها و اهداف کلان و برنامه‌ریزی ها و تحلیل های آماری برای ترسیم چشم انداز بانک بسیار حایز اهمیت دانست.وی همچنین دسترسی به آمار دقیق را پیش نیاز و ضرورت برنامه ریزی موفق عنوان کرد و به تجمیع آمارهای سازمان در اداره آمار، برنامه ریزی و مطالعات اقتصادی و پرهیز از جزیره ای عمل کردن واحدها در ارائه آمار تاکید کرد.
 
 
 
 
بانک کشاورزی برگزار می کند: 
جشنواره « فین تک فارم» با محوریت نوآوری در فناوری‌های مالی و بانکی
بانک کشاورزی دومین جشنواره FintechFarm با محوریت نوآوری در فناوری‌های مالی و بانکی (فین‌تک)، با رویکرد ارائه راه کارهای خلق ارزش در اقتصاد کشاورزی را روزهای 29 و 30 بهمن ماه برگزار می کند.به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، این رویداد با حضور جمعی از فعالان حوزه فین‌تک و اکوسیستم کارآفرینی کشور، استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای نوآور و با هدف حمایت از محصولات و ایده‌های نوآورانه در راستای تجاری‌سازی و تولید محصول متناسب با شرایط روز کشور برگزار می‌شود تا علاوه بر تلاش برای ایجاد اشتغال، رونق تولید و به کارگیری و فعال‏سازی ظرفیت‏ های نهفته در کشور، زمینه ساز تقویت و حمایت از تولید داخلی و اقتصاد ملی شود.بر اساس این گزارش، صاحبان ایده و محصولات فناورانه در حوزه فین‌تک در جشنواره FintechFarm با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و در پایان طرح‌های برتر خدمات و محصولات خود را در نمایشگاهی که به همین منظور در بانک کشاورزی برگزار می‌شود، ارائه خواهند داد. همچنین طرح‌های برتر از جوایز نقدی و مزایای ویژه برای تعامل با بانک کشاورزی و اکوسیستم کارآفرینی کشور بهره‌مند خواهند شد.این گزارش می افزاید: این رویداد با اولویت خلق ارزش در بخش کشاورزی، در محورهای پرداخت  Paytech، قرض دهی  lendtech ، تامین مالی جمعی  crowdfunding ، مدیریت سرمایه wealthtech ، رمز ارزها cryptocurrency  و بلاک چین blockchain در محل ساختمان مرکزی بانک کشاورزی برگزار خواهد شد.
 
 
 
 
رونمایی از سامانه خدمات برخط بیمه کوثر
سامانه خدمات برخط بیمه کوثر به منظور تسهیل در ارایه خدمات به ذی‌نفعان و آحاد جامعه در ششمین همایش مدیریت ریسک و بیمه رونمایی شد.
به گزارش روابط عمومی بیمه کوثر، در ششمین همایش مدیریت ریسک و بیمه با حضور مدیرعامل و جانشین ساتا، رییس پژوهشکده بیمه، مدیرعامل بیمه کوثر و جمعی از مسئولان و مدیران صنعت بیمه کشور، از این سامانه رونمایی شد.
مدیر فن‌اوری اطلاعات و ارتباطات بیمه کوثر در توضیح کارکرد این سامانه گفت: سامانه خدمات برخط بیمه کوثر هم‌اکنون پنج پوشش بیمه‌ای را عرضه و تا پایان امسال نیز 30 نوع پوشش بیمه‌ای را به متقاضیان و مشتریان بیمه کوثر عرضه می‌کند.
محمدرضا مومنی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیمه‌نامه‌های شخص‌ثالث اتومبیل، بدنه اتومبیل، آتش‌سوزی، حوادث و درمان مسافرتی بیمه کوثر توسط این سامانه عرضه می‌شود، افزود: این سامانه برای تسهیل در ارایه خدمات به مشتریان بیمه کوثر راه‌اندازی شده است و در مراحل بعدی نیز امکان پرداخت خسارت به بیمه‌گذاران فراهم خواهد شد.
وی در توضیح روال پرداخت خسارت در سامانه خدمات برخط بیمه کوثر گفت: پرداخت‌ها با توجه به نوع خسارت متفاوت خواهد بود، در واقع با اعلام حادثه و بارگذاری مدارک توسط زیان‌دیده و ارجاع مدارک به کارشناسان بیمه کوثر، مدارک ارسال شده بررسی، تایید و خسارت پرداخت می‌شود.
مومنی افزود: قابلیت دیگر این سامانه، ارایه کد و حساب کاربری به تک‌تک فعالان شبکه فروش شرکت است و آنها می‌توانند از طریق حساب کاربری خود با مشتریان‌شان در ارتباط باشند و مانند گذشته انواع خدمات بیمه‌ای را عرضه کنند.
وی در ادامه به بیان دیگر مزایای سامانه خدمات برخط بیمه کوثر پرداخت و گفت: در این سامانه امکان مشاوره برای بیمه‌گذاران نیز فراهم است، ضمن اینکه زیرساخت مناسبی برای شرکای شرکت ایجاد شده است تا بتوانند فرایندها را ببینند و از خدمات آن بهره‌مند شوند.
مدیر فن‌اوری اطلاعات و ارتباطات بیمه کوثر با تاکید بر اینکه رویکرد بیمه کوثر در سال‌های گذشته ارایه خدمات برخط و غیرحضوری به بیمه‌گذاران بوده است، افزود: شرکت بیمه کوثر همواره در ارایه خدمات الکترونیک جزو اولین‌ها بوده است و با ارایه سامانه‌هایی همچون داشبورد، CRM و ارتباط با مشتریان، سامانه مدیریت مناقصات و به بهره‌برداری رساندن استارت‌آپ مرکوری که 25 هزار کاربر دارد، توانسته است در رتبه‌بندی‌های اعلام‌شده از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، رتبه اول خلاقیت و نواوری و رتبه دوم را در حوزه ارایه خدمات الکترونیک به دست آورد.