اخبار

اعطای تسهیلات ویژه بانک شهر به اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه ها

معاون شعب و توسعه بازاریابی بانک شهر با تاکید بر توجه ویژه این بانک به اهالی فرهنگ و جامعه دانشگاهی کشور،گفت: به منظور خدمات رسانی هرچه بهتر به آحاد جامعه، تسهیلات ویژه ای برای اساتید دانشگاه و اعضای هیات علمی دانشگاه های کشور در نظر گرفته شده است.
به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، رحیم طاهری با اشاره به جزئیات این طرح تسهیلاتی،افزود: اعضای هیأت علمی و اساتید رسمی، پیمانی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و مراکز علمی، پژوهشی و تحقیقاتی دارای مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری , مدیران و روسای دانشگاه ها می توانند از تسهیلات ویژه این بانک بهره مند شوند.
معاون شعب و توسعه بازاریابی بانک شهر ادامه داد: تسهیلات در قالب عقد مرابحه تا سقف 5‏/1 میلیارد ریال، تسهیلات تعمیر و بازسازی مسکن در قالب عقد مرابحه تا سقف 5‏/1میلیارد ریال، تسهیلات تامین ودیعه مسکن برای مستاجران در قالب عقد مرابحه تا سقف 2 میلیارد ریال ، در این طرح برای اساتید پیش بینی شده است.
وی با اشاره به مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات اظهار کرد: برای کارت اعتباری حداکثر 36 ماه در اقساط ماهیانه ، تعمیر و بازسازی مسکن حداکثر 60 ماه در اقساط ماهیانه و تامین ودیعه مسکن نیز حداکثر 60 ماه در اقساط ماهیانه در نظر گرفته شده است.
طاهری تاکید کرد: متقاضیان برای اطلاع از جزئیات دریافت این تسهیلات، می توانند به تمامی شعب بانک شهر در سراسر کشور مراجعه کنند.
 
 
 
مدیرعامل خبر داد:
منابع سپرده‌ای بانک صادرات ایران از 180 هزار میلیارد تومان عبور کرد
مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: با اقداماتی که در بهینه‌سازی ترکیب منابع داشتیم حجم سپرده‌ها به نسبت سال قبل رشد خوبی داشته و در بخش سپرده‌های اصلی، ما از 180 هزار میلیارد تومان عبور کردیم.
به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، حجت‌اله صیدی در گفت و گویی با پایگاه اطلاع‌رسانی «بورس24» با بیان این مطلب، عوامل موثر بر بهبود روند تسهیلات‌دهی و منابع بانک را مورد اشاره قرار داد و اظهارکرد: در برنامه‌هایی که پیاده‌سازی کردیم دو موضوع به ما کمک کرد؛ اول عملیات ارزی که افزایش داشت و دوم بهینه‌سازی ترکیب منابع. با اقداماتی که در بهینه‌سازی ترکیب منابع داشتیم حجم سپرده‌ها به نسبت سال قبل رشد خوبی داشته و در بخش سپرده‌های اصلی، ما از 180 هزار میلیارد تومان عبور کردیم. این حجم سپرده به ما کمک می‌کند تا بتوانیم میزان تسهیلات‌دهی را افزایش دهیم و ترکیب را به سمتی سوق دهیم که نرخ موثر تسهیلات بهبود داشته باشد که این موضوع کمک کرد تا حاشیه سود مثبت شود. خوشبختانه بهای تمام شده منابع ما کاهش داشته و توانستیم مشتریان جدید جذب کنیم. همچنین سپرده‌های مشتریان قبلی را نیز تقویت کنیم.
صیدی گفت: از جمله اقداماتی که در بانک انجام گرفته، تمرکز ما بر طرح طراوت است که بیش از 10 هزار میلیارد تومان منابع به این امر تخصیص یافته و گردش مالی این طرح در صنایع مختلف کشور می‌تواند به بیش از 60 هزار میلیارد تومان برسد. این طرح با هدف قرار دادن مصرف‌کننده نهایی و تامین‌کننده مواد اولیه، باعث رونق تولید و تامین نیاز مشتریان می‌شود و به افزایش درآمد کارمزدی بانک نیز کمک می‌کند، صنایعی چون پتروشیمی، فولاد و دارو استقبال خوبی از این طرح داشتند.
وی در خصوص علل کاهش زیان «وبصادر» سگفت: در راستای اجرای برنامه‌ای که هدف آن خروج از زیان بود، گام برداشتیم و توانستیم حداقل تا نیمه سال 98 زیان نداشته باشیم و بر اساس برنامه 30 ماهه‌ای که در گذشته آن را تبیین کردیم، حرکت کنیم و فاز سوم این برنامه تا آخر امسال ادامه دارد.
صیدی در پاسخ به این سوال که آیا تا پایان سال روند سوددهی بانک ادامه دارد؟، گفت: با توجه به برنامه‌هایی که داریم به عملکرد بانک خوش‌بین هستم.
مدیرعامل بانک صادرات گفت: در شعب خارج از کشور فعالیت داریم، خوشبختانه در شعب منطقه وضعیت عملکرد بهبود داشته است از جمله در امارت، قطر، عمان و لبنان. اما در اروپا همچنان به دنبال مدیریت محدودیت‌های موجود هستیم که با توجه به تلاش‌هایی که صورت گرفته خوشبختانه شعب ما در اروپا زیان‌ده نشده‌اند و شعبه لندن ما هنوز سودده است. اما در اروپا مشکلاتی هست که همچنان پا برجاست در تلاش هستیم و مذاکراتی برای اخذ مجوزهای خاص را ترتیب دادیم تا بتوانیم برای تامین مالی پروژه‌های ملی مانند نیروگاه‌ها و ... اقدام کنیم.
مدیرعامل بانک صادرات درباره وصول مطالبات بانک نیز گفت: برای اولین بار در تیرماه وصول مطالبات ما بهبود داشته و مانده مطالبات را کاهش دادیم این امر دو حسن دارد یکی بهبود کیفیت دارایی‌ها و کاهش ذخیره مطالبات مشکوک‌الوصول که منجر می‌شود سود شناسایی کنیم.
وی در ادامه افزود: از اقدامات دیگر ما در راستای چابک سازی بانک و مولدسازی منابع فروش اموال مازاد و تملیکی یا شعب است.
صیدی گفت: یکی از برنامه‌های دیگر ما فروش سهام شرکت‌هایی است که در زنجیره ارزش بانک‌داری نیستند. اما الزامی برای عرضه شرکت‌های فعال در زنجیره ارزش مانند تامین‌سرمایه، کارگزاری، شرکت آی تی و ... نداریم. اما باقی‌مانده سهام شرکت انرژی سپهر، سهام هلدینگ ساختمانی و سهامی از این قسم را در برنامه فروش داریم و بخشی از دارایی‌ها را به گروه مالی سپهر صادرات منتقل کردیم. ما در برنامه داریم تا گروه مالی سپهر صادرات را تا پایان امسال در بازار سرمایه عرضه اولیه کنیم که این اقدام هم به چابکی بانک کمک خواهد کرد و هم عواید خوبی برای بانک خواهد داشت.
مدیرعامل بانک صادرات ایران درباره قیمت سهام گفت: بازارگردان و سهامداران ما تلاش کردند تا ارزش سهم را در مسیر واقعی خود وارد کنند خوشبختانه روند سهم نیز منطقی بود طبیعتا سهام ما نقدشونده است و با توجه به پتانسیل‌های موجود و اصلاحاتی که در ساختارهای صورت‌های مالی ما در حال شکل‌گیری است، پتانسیل‌های خوبی دارد. اما اکنون روند کلی بازار در مسیر نزولی است.
 
 
 
 
افزایش اعتبار بازسازی برخی استان های سیل زده
سرپرست اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن از پرداخت حدود ۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به سیل زدگان خبر داد.رضا صالحی شهرابی، سرپرست اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن با بیان اینکه تمامی توان و آمادگی شعب بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به تمامی سیل زدگان کشور به کار گرفته شده است، به پایگاه خبری بانک مسکن گفت: سه استان لرستان، گلستان و خوزستان به ترتیب بیشترین میزان پرداخت تسهیلات به سیل زدگان به لحاظ ارزش ریالی را تاکنون داشته اند.
وی با بیان اینکه شعب بانک مسکن در مسیر پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به سیل زدگان سعی کرده تا راحت ترین شرایط را در نظر بگیرد، اظهار کرد: از آنجاکه در جریان بروز بحران سیل در ابتدای امسال، حجم زیادی از ساختمان های مسکونی به طور کامل تخریب یا با جریان شدید سیل برده شدند، سیاست پیش بینی شده برای پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان ناشی از جریان این سیل بر این قرار گرفت تا در جهت کمک به آنها برای بازگشت سریع به جریان عادی زندگی، کمترین سخت گیری از مرحله تشکیل پرونده تا پرداخت تسهیلات به شکل قرض الحسنه برای آنها در نظر گرفته شود.وی به مجموع اعتبار ابلاغی برای 21 استان کشور در مرحله نخست پرداخت تسهیلات اشاره کرد و افزود: مجموعا رقمی معادل 450 میلیارد تومان اعتبار به مدیریت شعب 21 استان کشور که در جریان سیل آسیب دیده اند ابلاغ شده و تا روزهای ابتدایی آبان ماه امسال، بیش از 77 درصد از اعتبار ابلاغی به شعب یعنی حدود 350 میلیارد تومان از این اعتبار به شکل تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان در استان های مختلف پرداخت شد.
 
 
 
نمره «خیلی خوب» معاون وزیر اقتصاد به NPL بانک ملی ایران
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی نسبت مطالبات غیر جاری به کل تسهیلات پرداختی (NPL) بانک ملی ایران را در مقایسه با متوسط این عدد در نظام بانکی «خیلی خوب» عنوان کرد.
 عباس معمار نژاد در گفت و گو با روابط عمومی بانک ملی ایران با بیان این که نسبت مطالبات غیر جاری به کل تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران در مقایسه با کل نظام بانکی جزو کمترین هاست، ادامه داد: عدد 6.5 برای این شاخص در بانک ملی ایران «خیلی خوب» است.او ادامه داد: متوسط این شاخص برای کل نظام بانکی کشور بیش از 11 است.
بانک ملی ایران با مدیریت صحیح و تمرکز بر این بخش توانسته به شکل مطلوبی، نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات پرداختی (NPL) خود را کاهش دهد.در پایان سال 1395 نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات پرداختی در این بانک معادل 7.8 درصد بود، در حالی که این نسبت در پایان سال 1396 به رقم 7.3 درصد کاهش یافت.
اما این روند متوقف نشد و با اقدامات جدی بانک، این نسبت در پایان سال 1397 با کاهشی چشمگیر به عدد 6.3 درصد رسید.تعدیل این شاخص مهم بانکی در یک بانک بزرگ با گستره عملیاتی وسیعی به اندازه کشورمان، اقدامی همه جانبه و پرچالش را می طلبید که خوشبختانه بانک ملی ایران با همه توان خود آن را پیاده سازی کرد.روند وصول مطالبات معوق در بانک با قوت ادامه دارد و تیمی تخصصی در قالب اداره کل پیگیری و وصول مطالبات آن را انجام می دهند.
 
 
 
نقش مجامع فصلی بر کدال بورس و افزایش قیمت سهام
برگزاری مجامع فصلی بیمه آسیا که برای نخستین بار در صنعت بیمه کشور اتفاق افتاده است، نشان می دهد برگزاری این مجامع، اثرات ثمر بخشی بر کدال بورس و افزایش قیمت سهام آن داشته است.
برگزاری مجامع فصلی شرکت های بیمه ای یکی از اقدامات موثر در صنعت بیمه‌ است که در آن، عملکرد سرپرستی‌ها به صورت شفاف مورد ارزیابی قرار گرفته و بررسی می شود. از اهداف مهم برگزاری مجامع فصلی بیمه‌ها، می توان به بررسی عملکرد و تعامل شعب و سرپرستی‌ها، تعامل سرپرستی‌ها با مدیریت‌های مختلف و ایجاد اعتماد و همدلی بین کارکنان، پاسخگویی، رصد بازارهای منطقه ای و محلی، شناسایی نقاط قوت وضعف فعالیت ها و افزایش سهم بازار و سودآوری اشاره کرد.
در واقع مجامع فصلی، فضایی مناسب برای تعامل و بیان چالش ها و دغدغه های سرپرستان مناطق بیمه ای با یکدیگر است تا با ارائه نظرات و بررسی راهکارها و پیشنهادها توسط سرپرستان و کارشناسان، گامی موثر در جهت پیشبرد اهداف بیمه ای کشور برداشته شود
.همچنین از نقش موثر برگزاری این مجامع بر فعالیت های بیمه‌ای نمی توان غافل شد؛ به عنوان نمونه مجامع فصلی بیمه آسیا که برای نخستین بار در صنعت بیمه کشور اتفاق افتاده است، نشان می دهد برگزاری این جلسات، اثرات ثمر بخشی بر کودال بورس و افزایش قیمت سهام آن داشته است.
به تازگی نیز دور دوم مجامع فصلی بیمه آسیا با حضور نایب رییس هیأت مدیره و مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره، معاونان مدیرعامل، مدیران، سرپرستان مناطق و روسای شعب مناطق ده گانه این شرکت، برگزار شد و سرپرستان و روسای استان های مناطق 10 گانه به ارائه گزارشی از فعالیت های خود در شش ماهه نخست امسال پرداختند.«مسعود بادین»مدیرعامل بیمه آسیا، در این مجامع بر توجه هرچه بیشتر به موضوع نظارت و کنترل، بهبود ترکیب پرتفوی، توجه به بیمه های زندگی و لزوم تعامل مناسب با مشتریان، زیاندیدگان، کارکنان و شبکه فروش و تحکیم همدلی در این زمینه، تاکید کرد.
 
 
 
 
اعتماد مشتریان ارزشمندترین دارایی و سرمایه بانک توسعه تعاون
مشتریان به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه و دارایی بانک محسوب می‌شود و هیچ تحولی بدون مشارکت آنان اجرایی نمی‌شود.به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب استان یزد، مدیرعامل بانک توسعه تعاون در سفر به استان یزد در بازدید از شعب این شهر با اشاره به موضوع مشتری مداری و رعایت حقوق مشتریان، از مشتریان به‌عنوان سرمایه مهم اجتماعی بانک یادکرد و افزود: ارتباط مستقیم با مشتری و شنیدن حرف‌ها و پیشنهادات وی، شرایط را برای نوعی بازاریابی مثبت فراهم می‌سازد و آن‌ها را به مبلغانی رایگان برای بانک تبدیل می‌کند. حجت ا... مهدیان ضرورت توجه به خواسته‌های مشتریان را یادآور شد و گفت: طرح‌های ابلاغی بانک در راستای خدمت به عموم مشتریان و مخاطبین بانک می‌باشد که باهدف حفظ و توسعه اشتغال خصوصاً برای تعاونی‌ها طراحی و ابلاغ گردیده است.
وی با تأکید بر اهمیت حفظ مشتریان قدیمی و لزوم جذب مشتریان جدید بیان داشت: باید در سطح شعب شرایطی فراهم شود تا مشتریان قدیمی حفظ و به شناسایی مشتریان جدید پرداخته شود که برای این مهم تشکیل کمیته بازاریابی و ترسیم نقشه راه از اولویت‌های کاربردی و مهم در تحقق این موضوع می‌باشد.مهدیان در همین رابطه اضافه کرد: اولین گام برای حضور در بازار رقابت، حفظ مشتریان و ارتباط دائم با آنان است.مدیرعامل بانک توسعه تعاون، اعتماد مردم و مشتریان را سرمایه ارزشمندی برای بانک دانست و افزود: اعتماد بالای مشتریان به بانک در سایه همت و تلاش یکایک کارکنان بانک محقق شده است و جا دارد از تمامی همکاران که تکریم مشتریان را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده‌اند صمیمانه تشکر و تقدیر نمایم.
وی با اشاره به شعار سال گفت: بانک توسعه تعاون در راستای رونق تولید و توجه به اشتغال، همواره در طول حیات خود در این زمینه پیشتاز بوده و طرح‌های تسهیلاتی متنوع و مطلوبی را برای مشتریان تدارک دیده که در حال حاضر در شعب این بانک به مشتریان ارائه می‌شود.
 
 
 
 
ارزیابی جایزه ملی تعالی منابع انسانی در بانک دی برگزار شد
بانک دی با هدف ارزیابی عملکرد و تعیین جایگاه خود در مسیر تعالی منابع انسانی در یازدهمین دوره جایزه ملی تعالی انجمن مدیریت منابع انسانی ایران شرکت کرد.به گزارش اداره روابط عمومی و تبلیغات،بانک دی در راستای ارزیابی مستمر فعالیت‌ها، فرآیندها و نتایج اقدامات انجام شده در حوزه منابع انسانی و همچنین شناسایی نقاط قوت و فرصت‌های بهبود در زمینه توسعه فعالیت ها و برنامه ریزی های این حوزه با شرکت در یازدهمین دوره جایزه تعالی، عملکرد خود را در معرض ارزیابی ارزیابان انجمن مدیریت منابع انسانی ایران قرار داد.
بر اساس این گزارش،درجلسه افتتاحیه یازدهمین دوره ارزیابی تعالی منابع انسانی در بانک دی که با حضور محمدرضا قربانی، مدیر عامل بانک، معاونین و مدیران ارشد و گروه ارزیاب جایزه تعالی منابع انسانی برگزار شد، مدیرعامل بانک دی ضمن ابراز خرسندی از حضور بانک در جایزه تعالی منابع انسانی به اهمیت توجه به این حوزه در سازمان ها اشاره کرد و گفت: با توجه به تغییرات و تحولات شگرف و فراگیر حوزه های فناورانه،موثرترین شیوه در شرایط فعلی برای کسب مزیت رقابتی، کارآمد کردن و توانمند سازی منابع انسانی سازمان ها است.وی افزود: اکنون مدیران هوشمند می دانند که هر چه در زمینه توسعه و ارتقای نیروی انسانی سرمایه گذاری کنند، موفقیت، کارایی و برتری رقابتی سازمان خود را تضمین کرده اند.قربانی با تاکید بر لزوم تغییر نگرش به حوزه های مختلف در بانک گفت: بانک دی برای کسب موفقیت پایدار، نیازمند تغییر و بهبود در حوزه های مختلفی است که منابع انسانی در میان این حوزه ها به دلیل نقش آفرینی نیروهای انسانی در ایجاد هر نوع تغییر و بهبود سازمانی نقش مهم تر و کلیدی تری را ایفا می کند.در ادامه این جلسه مجتبی حیدری، معاون سرمایه انسانی بانک دی ضمن قدردانی از گروه ارزیاب، مدیران و همکاران مشارکت کننده در فرآیند ارزیابی با اشاره به حمایت های مدیریت ارشد بانک دی در به ثمر نشستن استراتژی های منابع انسانی گفت: بدون شک اگر اعتماد و حمایت های بی دریغ مدیریت ارشد بانک و همراهی همکاران خدوم این معاونت نبود، توسعه فعالیت ها و پیاده سازی استراتژی های منابع انسانی به سادگی محقق نمی شد.