اخبار
موفقیت مدیران خودرو در شرایط بحرانی
یکی از اهداف تحریم های یکجانبه آمریکا، صنعت خودروسازی به عنوان صنعتی مولد در کشور بود. ایجاد اشتغال و ارزش افزوده بالا همواره از مزیت های اصلی این صنعت بوده است و در این بین، مدیران خودرو با کار و تلاش مستمر و مدیریت مناسب توانست تا کارنامه قابل قبولی را از خود ارائه دهد.بزرگترین مشکل فعلی تحت تاثیر فشارهای امریکا، خروج برخی خودروسازان از صنایع خودروسازی کشور و ایجاد خلل در تامین قطعات برای خودروهای موجود بود. این مشکلات تا جایی پیش رفت که حتی خودروهای ایرانی نیز در تامیین قطعات با مشکل مواجه شد.همین امر موجب شد تا خودروسازان ایرانی نتوانند محصولات خود را طبق وعده داده شده تحویل دهند، اما شرکت مدیران خودرو با برنامه ریزی درست خود توانست در این مدت خودروهای خود را با تحویل فوری و طبق وعده خود به مشتریان تحویل دهد و از ایجاد قیمت های کاذب که برای بسیاری از خودروسازان داخلی به وجود آمده بود در بازارجلوگیری کند. اما از سوی دیگر مشکلات بسیاری درخدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی به وجود آمد که موجب شد تا دارندگان این خودروها به دردسر بیافتند، اما شرکت مدیران خودرو با برنامه ریزی توانست تا قطعات را در حد مناسب در این شرایط بحرانی تامین کند.بیشترین ارتقاء در رضایت مندی خدمات پس از فروش در سال گذشته بر اساس ارزیابی سازمان استاندارد و کیفیت ایران متعلق به شرکت مدیران خودرو بوده است و همچنین درارزیابی های این سازمان در امر فروش و رسیدگی به شکایات مشتریان رتبه نخست را داشته که این خود نشان می دهد در این شرایط بحرانی نیز شرکت مدیران خودرو به دنبال ارتقاء برند خود بوده است و نگاه به آینده داشته است.
 
رونمایی خارج از عرف مینی کوپر SE!
برای حضور در نمایشگاه فرانکفورت آلمان، مینی الکتریکی با پای خودش حرکت کرد و به نمایشگاه آمد!وقتی صحبت از رونمایی یک خودرو در نمایشگاه می شود، اکثر کارخانه ها بسیار محتاطانه و در زیر پارچه های زخیم تولیدات خود را به محل نمایش می آورند تا هنگام رونمایی باعث حیرت همگان شوند، البته گاها بعضی برندهای مطرح سعی می کنند تا با روش های مختلفی نسبت به نمایش خودرو اقدام کنند که امروز با حضور جدیدترین مینی کوپر، کارخانه مینی با روشی متفاوت پرده از ساخته جدیدش برداشته است. خودرو جدید مینی با نام Mini Cooper EV SE یک اتومبیل تماما الکتریکی با آلایندگی صفر است و قرار بر این بود که در نمایشگاه فرانکفورت 2019 به معرض عموم در بیاید، ولی با روشی متفاوت از آنچه که برندهای دیگر انجام دادند.خودرو مذکور، صبح روز نمایش از کارخانه بی.ام.و در مونیخ حرکت کرد تا پس از طی کردن مسیر 400 کیلومتری، عصر در فرانکفورت در معرض نمایش قرار گیرد. هرچند با توجه به باطری های قرار گرفته بر روی این خودرو و نیز شرایط آب و هوایی، با یک بار شارژ قادر به طی کردن این مسیر نبود. چرا که سیستم محرک 32.6 کیلوات ساعتی این خودرو با یک بار شارر قابلیت پیمایش 270 کیلومتر را دارد. مینی کوپر EV SE در روز نمایش توسط النا اِدِر که رئیس پروژه این خودرو نیز هست، کل مسیر را طی نمود و در زمان اتمام شارژ باطری خودرو، سیستم رهیاب قرار داده شده بر روی آن محل شارژر فوق سریع را در جاده A3 آلمان را برای شارژ مجدد پیشنهاد داد. که پس از 35 دقیقه میزان شارژ باطری به 80 درصد رسید، یعنی به اندازه کافی شارژ شد تا خودرو را به نمایشگاه برساند، البته باید این را مد نظر قرار داد که خانوم اِدِر حداکثر سرعت قابل دستیابی خودرو یعنی 150 کیلومتر در ساعت را ثبت نکرد، چرا که رانندگی با این سرعت باعث افزایش مصرف باطری خودرو و در نتیجه خالی شدن سریع تر باطری ها می شود و پس از طی کردن 400 کیلومتر و با داشتن باطری کافی، این اتومبیل وارد نمایشگاه شده و در معرض عموم قرار گرفت. خانوم ادر درباره جدیدترین مینی کوپر ساخته شده اذعان داشت: رانندگی شهری، بزرگترین نقطه قوت تمامی خودروهای الکتریکی است، چرا که می توان به راحتی مسیرهای کوتاه را طی کرد و بدون آلوده کردن هوا در شهر تردد داشت، البته بدین معنا نیست که خودروهای الکتریکی هیجان رانندگی در خارج از شهر را ندارند و برای جلوگیری از به وقوع پیوستن این حرف، در این خودرو سیستم شارژر سریع قرار داده شده تا با برق شهری تا حداکثر قدرت 50 کیلو وات شارژ شود.
 
فولکس واگن نسخه ای عملکرد بالا 
از ID.3 می سازد 
هنوز یک هفته از معرفی هاچ بک ID.3 توسط فولکس واگن نگذشته است اما بر اساس اخبار جدید، این خودروساز اکنون روی نسخه ای بالاتر برای آن کار می کند.ID.3 جدید اولین خودروی برقی تولید انبوه فولکس واگن است که بدنه ای در سایز گلف و طیف حرکتی 550 کیلومتر دارد. این خودروساز هنوز نسخه ای سریع تر از این خودرو را معرفی نکرده اما Jurgen Stackmann، مدیر فروش فولکس واگن اعلام کرده که این برند اکنون روی آن کار می کند و تصمیم دارد نسخه ای R از ID.3 را عرضه کند.وی گفت: «اگر آینده ای برای مدل های R باشد، باید برقی باشد، این امری ساده است.»وی افزود: «این امر در سال آینده انجام نمی شود چرا که ما اکنون نیاز داریم مشخص کنیم R در دنیای خودروهای برقی چگونه خواهد بود.»به گفته مدیر R&D فولکس واگن، Frank Welsch، مدل ID.3 R چهار چرخ فعال با دو موتور عملکرد بالا خواهد بود که طراحی شده اند تا مدل R را از مدل اصلی آن متمایز کنند.وی گفت: «ما باید خودروهایی مشابه گلف، GTI و R داشته باشیم. مردم به عملکرد بالا تمایل دارند و من مطمئن هستم که مردم عملکرد در خودروهای ID را نیز می پسندند.»وزن یکی از مهم ترین مسائلی است که فولکس واگن قبل از ارائه نسخه R برای یک خودروی برقی باید در نظر بگیرد. باطری بزرگ تر، طیف حرکتی بیش تری فراهم می سازد اما باید تاثیر آن بر سواری را نیز دید. ایجاد تعادل درست در این زمینه مهم است و فولکس واگن معتقد است فعلا نمی تواند آن را انجام دهد.فعلا شاهد عرضه ID.3 دو موتوره نخواهیم بود و به نظر می رسد باید حداقل 5 سال دیگر برای معرفی آن صبر کنیم.