اخبار
علمداری خبر داد : 
شعب ویژه بانکداری شرکتی 
در بانک مسکن افزایش پیدا می کند
مدیر امور اعتباری بانک مسکن از برنامه‌ریزی برای افزایش شعبی که نسبت به جذب مشتریان بانکداری شرکتی این بانک اقدام می‌کنند خبر داد. محمدحسن علمداری در گفت و گو با پایگاه خبری بانک مسکن ، با بیان اینکه در سال 97 مجموعا 13 شعبه در تهران و دیگر استان ها ماموریت جذب مشتریان بانکداری شرکتی را داشته اند، گفت: با توجه به تدوین سیاست های اعتباری سال 98، مقرر شده در سال جاری شعب مراکز استان‌ها و نیز شعب ممتاز بانک مسکن در سراسر کشور به جمع شعبی که در حوزه بانکداری شرکتی فعالیت می کنند، اضافه شوند.وی خاطرنشان کرد: برنامه توسعه شعب بانکداری شرکتی به این معنا نیست که در سال گذشته خللی در جذب مشتریان بانکداری شرکتی بانک مسکن وجود داشته است، چراکه سایر شعب نیز می‌توانند مشتریان واجد اعتبار استفاده از این خدمات را در صورت شناسایی به یکی از 13 شعبه مامور در این حوزه ارجاع دهند. بانکداری شرکتی خدمتی مکمل از طرف بانک مسکن به مشتریان حقوقی خود بخصوص فعالان بخش مسکن و ساختمان است تا امکان اثرگذاری سبد انواع تسهیلات بیش از پیش تقویت شود.علمداری با بیان اینکه علاوه بر مشتریان بانکداری شرکتی که در سال گذشته از خدمات بانک مسکن در این قالب بهره‌مند شدند، مشتریان بزرگ دیگری نیز از خدمات این بانک استفاده می‌کنند، گفت: به عنوان مثال بستنی میهن از جمله همین مشتریان است که از خدمات بانک مسکن در حوزه های مختلف متناسب با نیاز خود استفاده می کند، اما ما این خدمات را منصوب به بانکداری شرکتی نمی‌کنیم.وی با بیان اینکه مشتریان بزرگ بانک مسکن هر سال یک بار اعتبارسنجی می شوند، اظهار کرد: در صورت تمایل به استفاده از خدمات بانکداری شرکتی، این مشتریان می توانند متناسب با حد اعتبار خود هر زمان که بخواهند از خدمات بانکی و اعتباری بانک برخوردار شوند.به گزارش هیبنا، بانکداری شرکتی یکی از روش‌هایی است که طی آن برای مشتریان ویژه، خدمات ویژه ارایه می‌شود. بانک مسکن تلاش می‌کند به تمام نیازهای این مشتریان به خدمات بانکی اعم از تسهیلات، تعهدات و خدمات الکترونیک پاسخ دهد. اما این پاسخ برای مشتریان بانکداری شرکتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن حاصل می‌شود.
بانکداری شرکتی علاوه بر اینکه زمینه‌ساز گسترش فعالیت بانک، کارمند محوری و سودآوری خواهد شد، سرعت ارایه خدمت به مشتریان را افزایش می‌دهد و در نتیجه رضایتمندی از بانک ارتقا خواهد یافت. مشتریان بانکداری شرکتی از گروهی شناسایی و انتخاب می‌شوند که پتانسیل و حجم بالاتری نسبت به مشتریان معمولی دارند. با توجه به اینکه دامنه فعالیت اقتصادی این قبیل مشتریان وسیع است، ارایه خدمات به شکل ویژه به آنها یک روال برد – برد محسوب می‌شود.بانکداری شرکتی همچنین خدمات ویژه‌ای درحوزه فناوری اطلاعات و رفاهی به مشتریان ارایه می‌کند و با ارایه نرم‌افزارهای مورد نیاز آنها، از انواع خدمات گسترده پرداخت مورد نیاز مشتری به نحوی پشتیبانی می‌کند که این خدمات به سادگی در بستر نرم‌افزاری ویژه برای وی قابل بهره‌برداری باشد. 
 
بانک صادرات املاک مازاد خود را فروخت
بانک صادرات ایران در راستای چابک‌سازی و اصلاح ساختار مالی در سال 97، بیش از 533 رقبه املاک مازاد خود را به ارزش 5 هزار و 677 میلیارد ریال فروخت.به گزارش اخبار صنعت، این بانک در حالی در ٩ ماهه نخست سال ٩٧ با برگزاری ٨٥ مزایده، موفق به فروش ٣٢٨ رقبه ملک به ارزش بالغ بر ٣ هزار میلیارد ریال شد که مجموع املاک فروش رفته در کل سال 97، به 533 رقبه ملک مازاد به ارزش 5 هزار و 677 میلیارد ریال رسید. بانک صادرات ایران در عمل به قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، طی سال‌های 94 تا 97 نسبت به فروش هزار و 194 رقبه املاک مازاد خود به ارزش 11 هزار و 25 میلیارد ریال اقدام کرده است. این بانک در سال ٩٤ در حدود ١٠٣ رقبه ملک به ارزش بیش از ٥٩١ میلیارد ریال، در سال ٩٥ نزدیک به ١٤٧ رقبه ملک بالغ بر ٨٧١ میلیارد ریال، در سال ٩٦ حدود ٤١١ رقبه ملک مازاد به ارزش سه هزار و ٩٨٦ میلیارد ریال و در سال 97، 533 رقبه ملک مازاد به بهای پنج هزار و 677 میلیارد ریال واگذار کرده و منابع حاصل از آن در مسیر حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در بخش‌های اقتصادی کشور  قرار گرفته است.