اخبار
بررسی اما و اگرهای تاثیر واردات مجدد خودرو بر قیمت
بابک کریمخان عضو انجمن همگن قطعه سازان کشور با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره واردات محدود و مشروط خودروهای خارجی، گفت : این واردات در برابر صادرات خودرو و قطعات خودرو انجام خواهد شد که امتیاز خوبی برای صنعت خودروسازی کشور به شمار میرود.او گفت : ورود خودرو و قطعات خودرو ساخت ایران به بازارهای جهانی نشان دهنده رشد کیفی قطعهسازان و خودروسازان و توان رقابتی آنها است.
رئیس انجمن قطعه سازان استان کرمانشاه با بیان اینکه صادرات خودرو و قطعات آن میتواند بخشی از زیان انباشته خودروسازان را کاهش دهد، ادامه داد: البته این موضوع به شرطی است که اجازه داده شود خودروسازان با قیمتی که برای آنها صرفه اقتصادی داشته باشد خودروهای خود را صادر کنند، نه آنکه برای صادرات هم مشمول قیمتگذاری دستوری شوند و دوباره ضرر کنند.
کریمخان با بیان اینکه خودروسازان نتوانسته اند در بازارهای داخلی به قیمت متعادل و سودآوری مدنظر خود برسند و با زیان مواجه هستند، افزود: اگر قیمتگذاری دستوری برای صادرات خودرو نیز در نظر گرفته شود باعث آسیب به خودروسازان خواهد شد، اما اگر سود مناسب آنها لحاظ شود، به تقویت صنعت خودروسازی کشور کمک خواهد کرد.او از تاثیر واردات در برابر صادرات خودرو و قطعات آن بر وضعیت صنعت قطعه سازان کشور هم یاد کرد و افزود: قطعهسازان هم اگر بتوانند تولیدات خود را در بازارهای خارجی عرضه کنند، بخشی از زیانی که طی چند سال اخیر متحمل شده اند مرتفع خواهد شد. عضو انجمن همگن قطعه سازان کشور گفت: از سوی دیگر صادرات قطعات خودرو باعث میشود مشکل مداوم و چالش برانگیزی که بین قطعهسازان و خودروسازان داخلی در زمینه مطالبات آنها و قیمتها وجود داشته تا حدودی رفع شود و قطعه سازان بتوانند تولیدات خود را در بازارهای جهانی عرضه کنند.کریمخان افزود: این روند هیچ تاثیری در کمبود خودرو و یا قطعات خودرو در داخل کشور نخواهد داشت.او سپس از تاثیر این طرح بر قیمت انواع خودروهای داخلی و خارجی یاد کرد و افزود: واردات خودرو اگرچه میتواند قیمت خودروهای خارجی را کاهش دهد، اما تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی نخواهد داشت.
او با بیان اینکه خودروهایی که به داخل کشور وارد خواهد شد به طور میانگین بین 9 هزار تا 30 هزار دلار قیمت دارد، ادامه داد: با احتساب مالیات و عوارض گمرکی خودروهایی که به داخل کشور وارد میشود بین 500 میلیون تا یک و نیم میلیارد تومان قیمت خواهد داشت.
کریمخان گفت: طبیعتا خودروهای در این کلاس قیمت با خودروهای داخلی که رنج قیمت آنها معمولا بین 100 تا 300 میلیون تومان است رقابت نخواهد داشت و تقاضای خرید این خودروها کاهش نمییابد.
رئیس انجمن قطعه سازان استان کرمانشاه گفت: ممکن است بخشی از تقاضا برای خودروهای محدود داخلی که قیمت 300 تا500 میلیون تومان دارند به سمت خودروهای خارجی برود، اما، چون تعداد این خودروها محدود است تاثیر زیادی بر بازار داخلی نخواهد داشت.
او افزود: از سوی دیگر برای خودروهای داخلی رانت 100 تا 150 میلیون تومانی بین قیمت درب کارخانه تا بازار آزاد وجود دارد و تا زمانی که این تفاوت قیمت را داریم متقاضیان زیادی هستند که این خودروها را میخرند و در بازار میفروشند و یا نگه میدارند و از این سود استفاده میکنند.
این فعال صنعت خودرو گفت: تنها در صورتی واردات خودرو بر قیمت خودروهای داخلی نیز اثرگذار خواهد بود که اجازه داده شود قیمت خودروهای داخلی در بازار متعادل و به بازار آزاد نزدیک شود تا هم خودروسازان از زیان فاصله بگیرند و تولید بیشتری داشته باشند و هم دیگر حجم تقاضای زیادی که ناشی از واسطهگری است را در بازار نداشته باشیم.
عضو انجمن همگن قطعه سازان خودرو کشور درباره تاثیر واردات خودرو بر قیمت خودروهای خارجی افزود: احتمالا قیمت خودروهای خارجی 30 درصد و بعضی از خودروها بیشتر نیز کاهش خواهد داشت.
کریمخان با بیان اینکه قیمت بالای کنونی خودروهای خارجی ناشی از این است که این خودروها به داخل کشور وارد نمیشود و به دلیل کمبودی که وجود دارد با هر قیمتی معامله خواهد شد، افزود: وقتی که خودرو وارد شود، قیمت آن مشخص است و دیگر دچار این گرانی نخواهد بود .
تیونینگ فولکس واگن گلف R32 با قدرت 1000 اسب بخار
چه اتفاقی می افتد وقتی در مسابقه درگ با GTI در گلف R32جدید خود شکست می خورید؟
خوب در مورد این مالک، شما بلافاصله دست به کار شده و موتور VR6 خود را با توربوشارژ کار می کنید تا مطمئن شوید که دیگر هرگز اتفاق نمی افتد. به این ترتیب همه چیز برای این مالک گلف R32از آفریقای جنوبی آغاز شد که مالک MK5 گلف R32خود را از سال 2009 در اختیار داشت. از آن به بعد اتفاقات زیادی رخ داد که منجر به یک خودروی قدرتمند 1000 اسب بخاری شد که می تواند پیشرانه را از پورشه 911 توربو دریافت کند.
پس از سال ها توسعه و تنظیم دقیق وضعیت فعلی خودرو، ممکن است در ظاهری زیبا داشته باشد اما عملکرد آن بسیار بیشتر از چیزی است که فولکس واگن برای Mk5 R32 تبلیغ می کرد.
موتورMKV گلف R32آخرین سالی بود که فولکس واگن موتور VR6 را در گلف قرار داد. MKV گلف R32از سال 2005 تا 2008 در مقادیر محدود تولید شد. در این مدت توربوشارژ با هر مدل جدیدی که عرضه می شد، شاهد پیشرفت های عظیمی بود. این بدان معناست که گلف R32 از GTI مقرون به صرفه تر بود.این امر در درجه اول به دلیل اضافه وزن موتور VR6 سنگین بود که قدرت اضافی R32 را نادیده گرفت. موتور 3.2 لیتری VR6 قدرت 247 اسب بخار (184 کیلووات) و 236 پوند فوت (320 نیوتن متر) گشتاور را داشت که از طریق گیربکس 6 سرعته دو کلاچه ارسال می شد و سرانجام از طریق سیستم چهار چرخ محرک هالدکس به زمین می رسید.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:
خودروسازی باید از چارچوب دخالت مستقیم دولت خارج شود
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی و هیات همراه با حضور در شرکت بهمن موتور از خطوط تولید بازدید و ضمن دیدار با مدیران و کارگران درخصوص مشکلات کنونی و پیش روی صنعت و دغدغههای صنعتگران به گفت وگو پرداختند.
در این بازدید خط تولید خودروهای جدید بهمن موتور از جمله فیدلیتی و برنامه داخلی سازی آن نیز توسط نماینده مردم سقز در مجلس شورای اسلامی مشاهده و موانع پیش روی خودروسازان خصوصی در کشور مورد بررسی قرار گرفت.
بهزاد رحیمی همچنین با حضور در شرکت کروز از خطوط تولید بازدید و ضمن دیدار با مدیران و کارگران درخصوص مشکلات کنونی پیش روی صنعت و دغدغههای صنعتگران به گفت وگو پرداخت.
بهزاد رحیمی نماینده مردم سقز و بانه در حاشیه بازدید از شرکت صنایع تولیدی کروز گفت: وقتی مسیر چرخه تولید در کروز را مشاهده می کنیم به توانمندی جوانان کشورمان پی می بریم.وی افزود: در شرایطی که کشور تحت شدیدترین تحریم های ظالمانه قرار دارد، مجموعه های توانمندی همچون کروز از این تحریم ها فرصت ساختند و بسیاری از قطعات خودرو را داخلی سازی کردند که موجب افتخار است.
عضو کمیسیون صنایع در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون صنایع معتقد است که صنایعی همچون خودروسازی باید از چارچوب دخالت مستقیم دولت خارج شود، تصریح کرد: رویکرد دولت باید نظارت باشد، اما به جای آنکه حمایت کند بیشتر شاهد ایجاد موانع هستیم.
رحیمی با تاکید بر اینکه بارها به دولتمردان توصیه کردیم تا در عرصه مدیریت صنایعی همچون خودروسازی مستقیم دخالت نکند، اظهارداشت: خودروسازی باید زمینه رضایت مشتری را فراهم کند و بازاری بدور از هرگونه هیجان و تشنج داشته باشد؛ اما برخی رویکرد و تصمیم گیری ها سبب شده همچنان شاهد نارضایتی مشتری باشیم.
عضو کمیسیون صنایع در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با شناخت دقیق تر از ظرفیت های صنایعی همچون کروز امیدواریم بتوانیم به توسعه روز افزون این صنایع قطعه سازی کمک کنیم و ضمن فراهم آوردن انگیره کافی، به جایگاه اصلی خود دست یابند.