اخبار
ضرورت انجام آزمون شتاب خودرو 
در شرایط استاندارد
رییس اداره پیش توسعه و طرح ریزی محصول ایران خودرو گفت: شتاب صفر تا 100 یکی از شاخص های استاندارد مقایسه خودروهاست که ارتباط مستقیمی با وزن خودرو، قدرت موتور و شرایط آیرودینامیکی دارد. برای ایجاد شرایط کنترل شده یکسان در این مقایسه، اندازه گیری شتاب خودرو استانداردسازی شده است.
ایکوپرس- بهروز احمدزاده، انجام آزمون استاندارد اندازه گیری شتاب صفر تا 100 خودرو را نیازمند مهیا بودن برخی شرایط خودرویی، جاده‌ای و محیطی از جمله نوع سوخت، شرایط وزنی خودرو، عدم شیب جاده در سطح دریا، شرایط دمایی و سایر پارامترها دانست و ادامه داد: به عنوان مثال، ارتفاع 1800 متر از سطح دریا در محل انجام تست، حدود 15 درصد افت توان در موتور احتراقی تنفس طبیعی در مقایسه با سطح دریا ایجاد می‌کند.
وی با اشاره به این که این آزمون استاندارد در شرکت‌های خودروساز جهانی نیز انجام می‌شود و مختص ایران نیست، درخصوص شتاب محصول تارا گفت: مدت زمان رسیدن سرعت خودروی تارا دستی از سرعت صفر (سکون خودرو) به سرعت 100 کیلومتر در ساعت، که توسط تیم آزمون جاده ای ایران خودرو صورت گرفته، 12.5 ثانیه است. این عدد در شرایط محیطی استاندارد و همچنین در چندین مرحله آزمون به دست آمده است. 
احمدزاده، به زاویه جاده مسیر تست با جریان باد و حذف اثر باد بر روی نتیجه اشاره کرد و گفت: آزمون شتاب‌گیری خودرو در دو جهت و مسیر رفت و برگشت جاده یکسان اجرا می شود، شتاب‌گیری خلاف جهت باد بر نتایج آن تاثیرگذار خواهد بود.
وی ادامه داد: علاوه بر لزوم تعویض دنده در حداکثر توان دور موتور، شروع به حرکت خودرو نیز باید در حداکثر گشتاور موتور بوده و زمان فشردن حداکثری پدال گاز و رها کردن پدال کلاچ باید بسیار دقیق و سریع انجام شود که منجر به سرخوردن تایر در آغاز حرکت نشود. عدم رعایت این موضوع می‌تواند تا نیم ثانیه اتلاف زمان را در شروع حرکت به دنبال داشته و در نتیجه در زمان کلی آزمون اثرگذار باشد. 
احمدزاده با بیان این که بنزین مورد استفاده در آزمون شتاب باید بنزین سوپر با اکتان استاندارد باشد، تصریح کرد: کیفیت سوخت، به دلیل کالیبراسیون ECU، تاثیر قابل توجهی بر روی کارکرد موتور خودرو دارد. هم چنین شرایط فشار باد تایرها باید دقیقا مطابق آنچه تعریف شده تنظیم شود؛ کمتر یا بیشتر بودن فشار باد لاستیک‌ها بر روی نتایج تاثیر منفی دارد. ایجاد شرایط لازم برای اجرای آزمون شتاب خودرو، همواره کنترل می شود و با قرار گرفتن در شرایط مطلوب و ایده آل نسبت به اجرای آزمون اقدام می شود. 
 
نسخه اتوماتیک تارا به زودی به بازار می‌آید
معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو از تحویل تعهدات تارا اتوماتیک در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
بابک رحمانی با بیان این که پس از تعیین قیمت محصول تارا اتوماتیک توسط شورای رقابت، نسبت به صدور دعوتنامه مشتریان اقدام خواهد شد، تصریح کرد: قیمت محصول تارا دستی در مصوبات قبلی شورا تعیین شده و خودروهای مشتریان نیز با قیمت مصوب در حال تحویل است، بنابراین قیمت محصول تارا دستی برای نیمه نخست امسال مشخص بوده و بخشنامه پیش فروش این محصول که از روز 28 شهریورماه فعال شده نیز مطابق با مصوبات نهادهای ذیربط است.وی از استقبال بالای مشتریان برای طرح پیش فروش با وجود تحویل آن در 8 تا 12 ماه آینده خبر داد و گفت: تارا دستی از محصولات ایمن و به روز ایران خودرو است که با توجه به مزایای مختلفی که در خودروهای هم‌کلاس خود دارد در بدو ورود به بازار مورد استقبال قابل توجه مردم قرار گرفته است. رحمانی با اشاره به ارزندگی تارا و مناسب بودن آن برای خانواده های ایرانی و سفرهای شهری و جاده‌ای، تصریح کرد: همان‌گونه که در بخشنامه پیش فروش ذکر شده، قیمت نهایی خودرو در زمان تحویل مشخص خواهد شد.
 
طراحی پورشه 911 توسط شرکت آرس دیزاین
هنگامی که صحبت از پیشرفت در شاهکارهای موجود می شود، آرس دیزاین یکی از استادان این هنر است.آرس دیزاین با معرفی جدیدترین پروژه خود-نسل 992 911 تارگا-به سنت ساختن زیبای 911 تارگاس ادامه می دهد. براق است، باکلاس است و همه آن چیزی است که از آرس انتظار می رود.
درست مانند آرس 964 توربو که در اوایل سال جاری اعلام شد، آرس 992 تارگا یک پروژه یکبار مصرف است. این دستگاه دارای یک کیت هوایی فیبر کربن جدید است. کیت بدنه عرض 911 تارگا را در جلو 8 سانتی متر (3.14 اینچ) و در عقب 4 سانتی متر (1.57 اینچ) افزایش می دهد. به گفته آرس، این موضع قدرتمند جدیدی برای تارگا ایجاد می کند.
در داخل، آرس992 تارگا دارای یک کابین کاملاً بازسازی شده است. این شرکت از بالاترین کیفیت چرم برای اثاثه یا لوازم داخلی و تزئینات جدید برای تقویت جذابیت استفاده کرده است.
جدا از به روز رسانی های زیبایی، آرس992 تارگا همچنین عملکردهای پس از فروش را افزایش می دهد تا خروجی خود را افزایش دهد. پیشرانه دو سیلندر شش سیلندر دوقلو تنظیم شده است به علاوه کل سیستم مجهز به سیستم اگزوز اسپرت جدیدی است که خروجی کلی آن را 60 اسب بخار (45 کیلووات) از پیشرانه اصلی افزایش می دهد.
به عنوان یک پروژه تک، آرس گفت که این آخرین ساخته سفارشی برای مشتری است. قیمت این خودرو هنوز اعلام نشده است.