اخبار
بیمه معلم با نسبت 117 درصد در سطح یک توانگری مالی قرار گرفت
با مدیریت بهینه ریسک؛ بیمه معلم در 1400 بر سطح یک توانگری تکیه زد.
به گزارش اخبارصنعت به نقل از روابط عمومی بیمه معلم ، بر اساس اعلام رسمی نهاد ناظر/ بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران/ توانگری مالی بیمه معلم با اعمال مدیریت بهینهریسک به سطح یک ارتقاء یافت.
طبق اعلام بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، توانگری مالی بیمه معلم در سال جاری معادل 117 درصد و در سطح یک تائید شده است.
طبق بررسیها و کنترل انجامشده از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و براساس صورتهای مالی بیمه معلم، توانگری این شرکت در سال 1400 معادل 117 درصد و در سطح یک تائید شده که نسبت به سالهای قبل افزایش چشمگیری داشته است.
براساس این گزارش، شرکت بیمه معلم توانست با مدیریت صحیح پرتفوی ناشی از کنترل رشتههای پرریسک و با اعتماد سهامداران، بر سطح یک توانگری مالی تکیه زند. شرکت بیمه معلم با اتکاء بر برنامه استراتژیک خود طی 5 سال اخیر اهداف راهبردی را هدف گرفت از جمله: پیوستن به بورس، تمرکز بر رشتههای بیمهای خرد و کمریسک، ارائه طرحهای نوآورانه، مدیریت و ارزیابی ریسک و افزایش سرمایه و … که نهایتا به افزایش سطح توانگری مالی بیمه معلم منتهی گردید.
لازم بذکر است شرکتهای بیمه در اجرای مقررات مصوب شورای عالی بیمه (آییننامه شماره 69) موظفند توانگری مالی خود را پس از حسابرسی صورتهای مالی سالانه، محاسبه و همراه اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارسال کنند.
شرکتهایی که در سطح «یک» توانگری قرار دارند، از توانایی کافی برای ایفای تعهدات خود، در مقابل بیمهگذاران برخوردارند و توانمندی بیشتری برای کسب سهم از بازار و ارتقای خدمات خود دارند.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون اعلام کرد:
رشد اقتصاد تعاونی با تسهیلات متنوع بانک توسعه تعاون
تنوع تسهیلات پرداختی از سوی بانک توسعه تعاون به رشد و گسترش اقتصاد تعاونی کمک می کند.
مهدیان،مدیر عامل بانک توسعه تعاون در گفت و گوی تلفنی با همکاران شعب در برخی شهر های کشور گفت:بانک توسعه تعاون به عنوان یک بانک توسعه ای اهداف بلندی را برای خود ترسیم کرده است که بخشی از این اهداف در قالب راهبرد های هفت گانه به شبکه شعب بانک ابلاغ شده است.
حجت اله مهدیان با بیان اینکه بانک توسعه تعاون به عنوان یک نهاد مالی باید مسیر دستیابی بخش تعاون به جایگاه واقعی خود را تسهیل کند ، افزود: تجربه موفق بانک در پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری نشان داد که می توانیم کمک کننده به بخش تعاون کشور در دستیابی به هدف 7 درصدی در اقتصاد ملی باشیم.
وی ادامه داد: پرداخت 250 هزار میلیارد ریال تسهیلات با اولویت اعطای هفتاد درصد تسهیلات به تعاونیها در سال 1400 هدفگذاری شده است که 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت با شش درصد یارانه سود در راستای توسعه کارآفرینی و حمایت از تعاونیهای برتر، 23800 میلیارد ریال برای تسهیلات حمایتی قرض الحسنه به مشاغل خانگی، ازدواج جوانان و مددجویان نهادهای حمایتی، 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات بلند مدت در راستای حمایت مالی از کسب و کارهای کوچک و متوسط، 50 هزار میلیارد ریال تسهیلات خرید کالای ایرانی با هدف تقویت تقاضای کالاهای تولید داخل در نظر گرفته شده است.
وی ارائه تمام خدمات مالی وبانکی به مشتریان را جزو اولویت های بانک اعلام کرد و گفت: چنانچه شرکتی با معرفی دستگاه اجرایی، در مسیر ایجاد اشتغال و تولید مورد حمایت بانک واقع شود، بسیار مهم است که از سایر خدمات بانکی شعبه بانک توسعه تعاون نیز بهره مند شود تا بانک و مشتری در تعاملی دو سویه قرار گیرند.
مهدیان جایگاه شایسته فعلی بانک توسعه تعاون را مرهون تلاش تمام کارکنان صف و ستاد دانست و گفت:با وجود نیروی انسانی جوان و متخصص می توان پله های ترقی را به سرعت پیمود.
مهدیان تاکید کرد: تردیدی نداریم که نیروی انسانی مهم ترین سرمایه بانک است وهمه کارکنان بانک در سراسر ایران باید قدر خود را بدانند.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون همچنین مشتری مداری را یکی از اصول مهم این نهاد مالی معرفی کرد و گفت: در بازار رقابتی کنونی مشتریان بانک توسعه تعاون باید خدمات با کیفیت دریافت کنند.
جواد رستمی از شعبه لالجین،اردشیر شکری از شعبه قصر شیرین،علی ایمانی از شعبه مانه و سملقان ، محمدرضا فرجیان از شعبه شاندیز مشهد و امیر فلاح از باجه بومهن در این گفت و گوی تلفنی مشکلات و دغدغه های خود را مطرح کردند.
بانک ایران زمین نمونه موفق بانکداری دیجیتال در آینده نزدیک
رشد فناوری اطلاعات و نفوذ آن به حوزه کسبوکار؛ بهویژه نهادهای مالی، تغییرات شگرفی را در صنایع و بانکهای سنتی کشور مختلف ایجاد کرده است تا جایی که بقای یک نهاد مالی در آینده نهچندان دور، بدون بهرهگیری از این فناوری اگر نگوییم غیرممکن، بسیار دشوار خواهد بود.
همین مسأله پیدایش مفهوم جدیدی را در صنعت بانکداری با نام بانکداری دیجیتال موجب شده است. از نظر دور نیست که بانکهای مختلف در سراسر جهان و آسیا در مسیر دیجیتالیشدن قدم گذاشتهاند و راهبردهای خود را متناسب با این هدف تدوین کردهاند. بر اساس این گزارش، استفاده از کانالهای بانکداری دیجیتال در آسیا به طرز چشمگیری افزایشیافته است. کاربران برای انجام امور بانکی و مالی خود کمتر به شعب فیزیکی مراجعه میکنند و عملیات خود را از طریق اینترنت و تلفنهای هوشمند انجام میدهند. بر اساس تحقیقات صورت گرفته در این گزارش، چهار ویژگی کیفیت خدمات اساسی، قدرت محصولات و خدمات مالی، شهرت و اعتبار برند و تجربه مشتری، اهمیت ویژهای دارند؛همچنین مشتریان به ویژگیهای خاصی نظیر برنامههای وفاداری و تخفیفهای ویژه علاقهمند هستند و این موارد، آنها را در انتخاب یک بانک برای انجام خدمات مالی تشویق میکند. از طرفی، موسسه فنّاوری ماساچوست در سال 2016 میلادی، الزامات کلیدی بانکداری دیجیتال را از منظر مشتریان، سرمایهگذاران و بانک بیان کرده است. از مهمترین این موارد از منظر مشتریان، ارائه یک دید جامع و قابلبرنامهریزی از پول و زندگی مالی مشتریان ازجمله اطلاعات حسابهای جاری، مانده سپرده، تراکنشها، وامها و حقوق بازنشستگی است. به این صورت که با برنامهریزی مالی دیجیتالی به سازماندهی زندگی مالی مشتریان ازجمله ابزارهای صرفهجویی، هزینههای پزشکی، بیمه و آموزش مدیریت مالی مشتریان میپردازد. ازآنجاییکه بانکها منابعی غنی از اطلاعات رفتاری مشتریان را در اختیار دارند، میتوانند بینش و پیشنهادهای ارزشمندی در خصوص انتخاب آینده مشتریان ارائه کنند و ارزش ارائهشده به مشتریان را با بانکداری دیجیتال گسترش دهند. خبر خوب اینکه؛ در کشور ما نیز بانک ایرانزمین پس از پنج سال تلاش پیگیر و آمادهسازی زیرساختهای لازم برای ایجاد یک بانک تمامدیجیتال، مرداد سال جاری به این مهم دستیافت و اعلام کرد در آینده نزدیک مشتریان ارجمند و فرهیخته این نهاد مالی از خدمات متنوع دیجیتال بهرهمند خواهند شد. بانک ایرانزمین به دلیل تمایزی که در میزان سرمایهگذاری، نحوه بهکارگیری نیروی انسانی جوان و کارآمد در کنار مدیران باتجربه آشنا به مفاهیم دیجیتال؛ همچنین تعهد حداکثری نسبت به این موضوع ایجاد کرده است، در آینده نزدیک نمونه موفق بانکداری دیجیتال در کشور خواهد بود. مبتنی بر این گزارش مدیرعامل بانک ایرانزمین گفت: بانکداری دیجیتال بر پایه تحولات عمیق فرهنگی و پذیرش مدرنیزاسیون در تمام لایههای مدیریتی، فرایندی، عملیاتی و فناوری است. وی افزود: بانکداری دیجیتال محقق نمیشود مگر اینکه زاویه دید ما از محصولگرا بودن به مشتری و خدمترسانی با کیفیت و متنوع به او تغییر کند که این روند در بانک ایرانزمین دنبال میشود. پور سعید با بیان اینکه در عصر دیجیتال آگاهی از نیازهای مشتریان ملاک تصمیمگیری در بانک است، تصریح کرد: بانکداری دیجیتال داده محور است؛ ازاینرو در این بانک تلاش میشود با تحلیل رفتار مشتری، خدمات موردنیاز او همراه با ارزشافزوده قابلقبول، عرضه شود. این مدیر ارشد بانکی با اشاره به روند توسعه شبکههای اجتماعی در جهان و ضرورت پیادهسازی و برقراری ارتباط حرفهای و به دور از هیجان متولیان امر در سطح کلان با این پدیده یادآور شد: شبکههای اجتماعی و خدمات در بستر آنها یکی از زمینهای بازی بانکداری دیجیتال هستند و در برگیری آنها به حدی است که ایجاد تغییر در آنها میتواند اقتصاد یک کشور را با چالش مواجه سازد؛ ضمن آنکه کسبوکارهای امروزی نیز دیگر بدون شبکههای اجتماعی نمیتوانند خدمات موردنیاز متقاضیان را ارائه کنند. سید محمدحسین استاد مدیر روابط عمومی بانک ایرانزمین نیز با اشاره به اهمیت رسانههای اجتماعی برای تعامل دوطرفه بانک و مشتری گفت: مفهوم انتظارِ مشتری در عصر دیجیتال با چالش جدی مواجه شده است. به بیان سادهتر مشتری در فضای دیجیتال منتظر بانک نخواهد ماند، این بانک است که باید در همه حال کنار مشتری باشد و بر رفع نیازهای مالی او به بهترین شکل متمرکز شود. وی در خصوص اجرای روابط عمومی دیجیتال در بانک ایرانزمین و همسویی آن در ارتباط نزدیک با مشتریان افزود: خبرهای خوبی در راه است. در حال حاضر بسیاری از این موارد نظیر تعامل با مشتریان در شبکههای اجتماعی در راستای بانکداری دیجیتال، برقراری کانالهای مختلف ارتباطی برای مشتریان؛ همچنین برنامهریزی برای ارائه خدمات در این حوزه انجامشده است و بهزودی اتفاقات مهمی در این حوزه خواهد افتاد. وی خاطرنشان کرد: بانکداری دیجیتال الزاماتی مانند ابزار دیجیتال، روابط عمومی دیجیتال، ارتباط با مشتری دیجیتال و مشتریان دیجیتال میخواهد و هرکدام از اینها که نباشد، خلل بزرگی در کار ایجاد خواهد کرد. گفتنی است؛ بر اساس نتایج ارزیابی گروه مانیتورینگ و آنالیز شبکههای اجتماعی که بر مبنای پنج شاخص کیفیت محتوا، تعامل با مخاطب، کیفیت مدیریت صفحه، محبوبیت محتوا و متوسط پست انجام میشود، بانک ایرانزمین در میان بانکهای ایرانی توانسته است رتبه قابل قبولی را کسب کند که این اتفاق میتواند بیشازپیش بر رابطه برنده-برنده بانک با مشتریان خود صحه بگذارد.
در امردادماه 1400؛
سپرده های بانک کارآفرین رشد کرد
طبق اطلاعات ارائه شده از سوی معاونت مالی و امور مجامع سپرده های بلندمدت بانک کارآفرین در مردادماه رشد3 درصدی را تجربه کرده است.
به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین، گزارش عملکرد ماهانه بانک کارآفرین در امرداد ماه نشان می دهد که سپرده های بلندمدت دو ساله با حدود 5 هزار میلیارد ریال معادل 3درصد، بیشترین مبلغ رشد را داشته است.
در این مدت سپرده های کوتاه مدت نیز با حدود 4 هزار میلیارد ریال معادل سه درصد در رتبه دوم بیشترین رشد و گواهی سپرده عام در این ماه با تقریبا هزار میلیارد ریال معادل 7درصد بیشترین کاهش را به خود اختصاص داده است.
در ماه مورد گزارش، بررسی ها نشان می دهد طبق روال ماه های گذشته تسهیلات مرابحه با تقریبا 18 هزار میلیارد ریال معادل 9درصد بیشترین رشد و تسهیلات خرید دین 17درصد رشد را نشان می دهد . تسهیلات مشارکت مدنی با حدود 8هزار میلیارد ریال بیشترین کاهش را به خود ختصاص داده است.
بررسی اطلاعات ارائه شده به بورس همچنین نشان می دهد که سپرده های بانک در مردادماه با 2.7 درصد افزایش به 385 هزار میلیارد ریال رسیده است.تسهیلات بانک نیز طی این مدت با 3.9 درصد افزایش به 324 هزار میلیارد ریال رسیده است.
روند اعطای تسهیلات مردادماه نیز مانند ماههای گذشته به سوی تسهیلات مبادله ای بوده است. در این ماه تسهیلات مرابحه ای 18هزار میلیارد ریال رشد داشته و طی همین مدت تسهیلات مشارکت مدنی 8هزار میلیارد ریال کاهش داشته است.
بررسی سهم هر یک از تسهیلات بانک نشان می دهد تسهیلات مرابحه با 65 درصد بیشترین سهم از پرتفوی تسهیلاتی بانک را دارا است. تسهیلات مشارکت مدنی با 20 درصد در رتبه دوم قرار دارد . فروش اقساطی با6 درصد و جعاله با 4درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.
درآمد تسهیلات در مردادماه 1400 نسبت به مدت مشابه سال قبل آن 120 درصد رشد نشان می دهد، طی 5 ماهه سال جاری بانک 22هزار میلیارد ریال درآمدکسب کرده است در حالی که 18 هزار میلیارد ریال سود به سپرده ها پرداخت کرده است.
در پایان مردادماه تراز عملیاتی بانک 3.739 میلیارد ریال مثبت شده است این در حالی است که تراز عملیاتی بانک در مدت مشابه سال قبل 275 میلیارد ریال مثبت بوده است.