شماره: 993 / ۱۳۹۷ سي مرداد
تعداد بازدید : 21
طرح پیش فروش محصولات همچنان ادامه دارد نام نویسی بیش از 16 هزار مشتری در طرح عید تا عید ایران خودرو
در ساعات اولیه ثبت نام در طرح فروش عید تا عید محصولات گروه صنعتی ایران خودرو بیش از16 هزار نفر از مشتریان نام نویسی کرده اند و به دلیل ترافیک بالا در سایت اینترنتی نام نویسی با کندی ادامه دارد.
درحال حاضر به دلیل ترافیک بالای اینترنت و حجم بالای مشتریان در صف انتظار، نام نویسی به کندی صورت می گیرد اما همچنان درحال انجام است.
اعمال محدودیت هایی که در راستای کاهش واسطه گران و سفته بازی در ثبت نام های اعمال شده ازجمله محدودیت ثبت نام هر کد ملی و عدم امکان خرید برای مشتریانی که در شش ماه گذشته از ایران خودرو خرید کرده اند در این ثبت نام باعث روند کندی در اجرای فرآیند فروش شده است.
هرچند این کندی باعث طولانی شدن فرآیند ثبت نام می شود اما محدودیت های ثبت نام برای جلوگیری از سوءاستفاده برخی سودجویان و در راستای سیاست های ایران خودرو جهت تامین خودرو برای مصرف کنندگان نهایی اعمال شده است.
گفتنی است، گروه صنعتی ایران خودرو با هدف تامین نیاز مصرف کنندگان، طرح فروش عید تاعید را به اجرا گذاشته و این طرح تا زمان تکمیل ظرفیت از طریق پایگاه اینترنتی فروش محصولات ایران خودرو به نشانیesale.ikco.ir ادامه خواهد داشت.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 12
رییس انجمن واردکنندگان خودرو: ۳۰ درصد قیمت خودرو حباب است
رییس انجمن واردکنندگان خودرو گفت: در بازار خودروهای وارداتی بین ۲۰ تا ۳۰ درصد قیمتهای فعلی حباب است که باید کاهش یابد.
کوروش مرشدسلوک ، اظهار کرد: ممنوعیت یکباره واردات خودرو و در نتیجه محدودیت عرضه، باعث افزایش قیمت غیرواقعی و ایجاد حباب در بازار خودروهای وارداتی شده است.
وی با بیان اینکه حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد قیمتهای فعلی در بازار خودرو حباب است که باید از بین برود، خاطرنشان کرد: اگر دولت اجازه واردات ۲۰ هزار دستگاه خودروی ثبت سفارش شده را بدهد شاهد ترکیدن این حباب و از بین رفتن بخش قابل توجهی از آن خواهیم بود.
رییس انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: پیش از ممنوع شدن واردات خودرو از ابتدای تیر ماه، شرکتهای واردکننده تعداد قابل توجهی خودرو را پیش فروش و نسبت به ثبت سفارش و طی کردن فرایند واردات این خودروها اقدام کرده بودند.وی افزود: با این حال دولت همزمان با ممنوع شدن ثبت سفارش و واردات خودرو، ثبت سفارشهای پیشین صورت گرفته برای واردات این محصولات را نیز باطل کرد و شرکتها موفق به واردات این خودروها نشدند.
مرشدسلوک با بیان اینکه قبل از ممنوع شدن واردات در تیر ماه برای واردات حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو ثبت سفارش صورت گرفته است، تصریح کرد: اگر اجازه واردات خودروهای ثبت سفارش شده را بدهند از یک سو شرکتهای واردکننده خودرو میتوانند به تعهدات خود عمل کرده و خودروهای پیش فروش شده را تحویل مشتریان بدهند و از سوی دیگر شاهد کاهش قابل توجه قیمتها در بازار خودرو خواهیم بود.
وی اظهار کرد: در مذاکراتی که در این رابطه با وزارت صنعت، معدن و تجارت داشتهایم این وزارتخانه نظر مساعدی نسبت به واردات خودروهای ثبت سفارش شده داشته و در حال بررسی شرایط آن هستند.
در چند ماه اخیر قیمت خودرو افزایش شدید و افسار گسیختهای در بازار داشته است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
معاون سازمان استاندارد:
خودروسازان 5 ماه فرصت استانداردسازی خودروها را دارند
معاون تدوین و ترویج سازمان استاندارد گفت: خودروسازان تا آخر دیماه فرصت دارند تا استانداردهای هشتاد و پنجگانه اعلام شده را رعایت و تولیدات خود را براساس این استانداردها انجام دهند.سودابه یحییزاده ، در پاسخ به سوالی در مورد استقبال خودروسازان از استانداردهای اعلام شده سازمان استاندارد اظهار کرد: ما مرحله به مرحله این استانداردها را ابلاغ کردیم تا خودروسازان نسبت به اعمال آن اقدام کنند که آخرین مرحله آن دیماه خواهد بود و تمام خودروسازان باید 85 استاندارد اعلام شده این سازمان را رعایت کنند.وی خاطرنشان کرد: اکثر خودروسازان کشور از ابلاغ استانداردهای جدید استقبال کردند و امیدواریم با همکاری تمامی شرکتهای خودروسازی زمینه استانداردسازی تمام خودروهای تولیدی در کشور فراهم آید. معاون تدوین و ترویج سازمان استاندارد بیان کرد: آنهایی هم که نمیتوانند این استانداردها را اعمال کنند قطعا با کاهش و خروج از چرخه تولید روبرو میشوند، چرا که برای ما تامین امنیت مردم و سلامت آنها یک اصل اساسی است.یحییزاده گفت: ما همکاریهای خوبی را از خودروسازان کشور انتظار داریم و امیدواریم در زمینه رعایت استانداردهای ابلاغ شده یاریگر ما باشند تا بتوانیم در کشور خودروهای با استاندارد مناسب و مطلوب را شاهد باشیم.وی بدون اینکه نامی از خودروی خاص ببرد، افزود: قطعا خودروهایی که نتوانند استانداردهای هشتادوپنج گانه ابلاغی ما را رعایت کنند از چرخه تولید خارج میشوند و ما هیچ مماشاتی را با شرکتها در این زمینه نخواهیم داشت.معاون تدوین و ترویج سازمان استاندارد ایران در مورد فعالیت حوزه ترویج استانداردهای تدوین شده تصریح کرد: در نظام استانداردسازی از نقطه اول که تدوین استاندارد است تا نقطه انتهایی که ترویج و پیادهسازی آن است اقدامات خوبی در کشور آغاز شده به طوری که ما در حوزههای مختلف شاهد تبلیغ، ترویج و اطلاعرسانی در این حوزه هستیم.یحییزاده با بیان اینکه در خود استان اردبیل به همت مدیر کل پرتلاش این استان کارهای خوبی در حوزه ترویج استانداردها انجام شده است، ادامه داد: ما بحث ترویج استانداردها را از مدارس و محیطهای علمی و دانشگاهی آغاز کردیم و در بین خانوادهها سعی میکنیم تا استاندارد را به عنوان یک اصل اساسی در ارتقای سطح کیفی زندگی فرهنگسازی کرده و زمینه رعایت آن را فراهم کنیم.وی بیان کرد: در پایه ششم ابتدایی و در کتابهای تالیف شده صحبت از استانداردسازی به میان آمده و دو واحد دانشگاهی نیز به صورت اختیاری در این حوزه برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.
ارائه یک آپشن موتور جدید
برای دو مدل آئودی
آئودی انگلستان یک نسخه موتور 40TDI جدید را برای مدل های A6 و A7 ارائه کرده و یک مدل پایه چهار سیلندر جدید را به سدان، واگن و لیفتبک این مدل ها اضافه کرده است.تحویل این مدل های جدید از ماه سپتامبر برای A6 و ماه نوامبر برای A7 آغاز خواهد شد که همگی به موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر توربو دیزل با قدرت 204 اسب بخار مجهز می شوند. یک نسخه چهار چرخ فعال کواترو نیز اواخر سال جاری برای این خودرو ارائه خواهد شد در حالی که تمام نسخه های ۀن به گیربکس اتوماتیک دو کلاجه هفت سرعته متصل می شوند.این موتور 40TDI همچون نسخه های شش سیلندر A6 و A7 از تکنولوژی هیبریدی متعادل 48 ولتی بهره خواهد برد. A6 40TDI دارای شتاب صفر تا صد 8.1 ثانیه و بیشینه سرعت 244 کیلومتر بر ساعت است. در عین حال، A6 اوانت و A7 اسپرتبک با نیرومحرکه 40TDI دارای شتاب صفر تا صد 8.3 ثانیه هستند و به ترتیب بیشینه سرعت 240 و 244 کیلومتر بر ساعت دارند.از ویژگی های استاندارد در طیف مدل های A6 و A7 در انگلستان می توان به ترمز اضطراری خودکار، دوربین دید پشت با سنسورهای پارک، هشدار تغییر مسیر، نمایشگرهای لمسی دوگانه، چراغ های جلو و عقب LED به همراه رینگ های آلیاژی 18 یا 19 اینچی اشاره کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 11
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو: فرصت را به تهدید تبدیل کردیم!
وقتی تحریم ها استارت خورد گفتیم می شود تهدید ها را به فرصت تبدیل کرد اما؛ دولت محترم در زمینه واردات به خصوص در حوزه خودرو، این فرصت را به تهدیدی بد تر از تهدید پیش بینی شده تبدیل کرد.
در سخنان شعار گونه مسوولان دولتی از اولین تحریم هایی که بر ضد کشورمان شد این جمله را به یادگار گرفته ایم که می شود تهدید را به فرصت تبدیل کرد!
یعنی درست است که دنیا و یا بخشی از آن ایران را از حق داشتن تکنولوژی و دانش منع کرده اما؛ ما می توانیم با کمک از داشته های داخلی از نیروی دانشمند ایرانی گرفته تا صنایع و منابع قابل اتکا، در جهت توسعه و خودکفایی کشور سود ببریم. البته به قول دوستی که می گفت: از شعار تا عمل ...
برخی مدیران ما شعار دادن را بسیار خوب بلد هستند اما نوبت به عمل به شعار ها که می رسد گویی همه چیز از یادشان رفته و حتی نام خود و مسئولیتی که بر گردن دارند را نیز فراموش می کنند.
در حالیکه در یک فرصت 90 روزه تا آغاز دور اول تحریم ها، می توانستیم برای رفع برخی مشکلات پس از تحریم شدن، گذرگاه های جدیدی باز کنیم اما با دستان مبارک مدیران دولتی این گذرگاه های نیمه باز، کاملا مسدود شد.
تقریبا از همان نیمه اول سال 96 بسیاری از مدیران دخیل در حوزه خودرو اعم از داخلی و خلرجی می دانستند که تحریم ها بر خواهد گشت و شایاد به همین دلیل بود که برخی برای انجام قرارداد های خود دست دست و برخی برای سرعت بخشیدن به روند قراردادها، خون دل می خوردند.
تابستان 96 اولین خود تحریمی صنعت خودرو نه توسط آمریکا و ترامپ بلکه توسط وزارت صنعت کلید خورد. واردات خودرو به کشور ممنوع شد. بعد از چند ماه در آغاز زمستان این واردات باز شد اما با شرط و شروط های مختلف.
البته این قصه با باز و بسته شدن های مختلف به تیر ماه 97 رسید و در این مرحله کاملا بسته شد یعنی در طول یکسال فرصتی که داشتیم به جای محکم کردن قرارهای خود با برندهای مطرح جهان، خودمان خط قرمزی بر روی این همکاری ها کشیدیم.
حال تحریم ها با تاثیر بیشتری به صنعت خودرو ورود کرده و قصه تا آنجا پیش رفته است که حتی خودروساز های داخلی نیز در تولید محصولات خود درمانده اند.
چنانچه برخی مدیران وزارت صنعت از تیر 96 تا تیرماه 97 به جای فعالیت های مشکوک در حوزه خودرو و ارائه رانت های مختلف به این و آن، کمی فکر! (البته فقط کمی) می کردند شاید امروز دیگر تنها دغدغه ما تولید خودروهای داخلی و جایگزین کردن آن با خودروهای قدیمی تر می بود اما؛ امروز این دغدغه کوچک ترین دغدغه صنعت و بازار خودرو است.
نمایندگان برندهای خارجی خودرو پیش فروش کرده اند اما اجازه واردات ندارند و حالا جدا از اینکه در پیشگاه مشتریان خود بدنام شده اند دیگر برای طرف خارجی خود نیز نمی توانند ادعایی داشته باشند زیرا اجازه واردات نه از سوی آمریکا که از سوی دولت ایران از ایشان گرفته شده است.
مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ایران، این خود تحریمی را ظلم دولت به واردات تعبیر می کند و می افزاید: تحریم واردات خودرو، یک پیکان دو لبه است . در یک طرف آمریکا و در طرف دیگر دولت خودمان قرار دارد اما سهم آسیب رساندن به واردکننده برای دولت ایران 80 و برای تحریم و آمریکا تنها 20 درصد است.
وی تاکید می گوید: ما می توانستیم از فرصت واردات به نفع صنعت خودرو استفاده کنیم یعنی ما می توانستیم برندهای خارجی را با ادامه دادن واردات خودرو، در کشور پاگیر کنیم اما؛ تنها کاری که انجام شد قطع همین ارتباط کم با برندهای مطرح جهان بود.
دادفر به این مطلب اشاره می کند که واردکنندگان خودرو به هیچ عنوان به ارز دولتی نیازی نداشتند و این موضوع را بارها به دولت نیز منتقل کرده بودند اما باز هم کاری کردند تا بخش خصوصی از تصمیمات عجیب دولتی متضرر شود البته این ضرر در ادامه دامن دولت و خودروساز دولتی را نیز خواهد گرفت.
وی اضافه می کند: دوستان قبل از اینکه آمریکا تحریم ها را استارت بزند خودشان با دستان مبارکشان دکمه تحریم داخلی را زدند و بعد هم با یک نمایش دموده و دم دستی، لیستی از تخلف در واردات خودرو منتشر و اسم نمایندگی ها و واردکنندگان را اعلام کردند اما وقتی به خودشان رسید به جای اعلام اسامی متخلفان وزارتی، از مخفف اسم و یا سمت شخص بهره بردند.
به نظر می رسد که دولتی ها یا نمی دانستند که قرار است تحریم شویم و یا می دانستند و بروی خودشان نمی آوردند. اگر نمی دانستند که خوب باید گفت گلی به جمالشان زیرا مردم کوچه و خیابان نیز حدس و گمان تحریم را در سر داشتند و دوستان گویی از ایشان نیز عقب ترند و اگر می دانستند و باز با تصمیمات اشتباه بازار خودرو را زودتر از پیش بینی ها وارد تنش کردند باز هم دست گلشان درد نکند.
این گزارش می افزاید که صنعت و بازار خودروی کشور از نبود مدیرانی آینده نگر رنج می برد و این رنج نه تنها مربوط به چند سال اخیر بلکه قدمتی 40 ساله دارد. صنعتی که در تولید محصولات خود تنها به درجا زدن عادت کرده و این در درجا زدن را به بازار نیز تزریق کرده است.
البته هنوز نتایج عمیق این سو مدیریت به طور کامل پدیدار نشده است یعنی هنوز صف های طولانی خریداران خودروهای داخلی و وارداتی جلوی شرکت ها، تشکیل نشده است. هنوز از اعتراض به نبود قطعات اصلی خودروها به دلیل موجودی انبارها، خبری نیست. هنوز پیش خرید کنندگانی که دعوتنامه های تکمیل وجه خود را باید دریافت می کردند با افزایش قیمت خودروهای داخلی، شوکه نشده اند و به طور کلی هنوز اولین خان مشکلات آغاز نشده است و تا خان هفتم مسیری پر پیچ و خم و طولانی در انتظار دولت، وزارت و خودروساز و البته واردکننده است.
در این میان ضرر کننده واقعی از اشتباهات و سوء مدیریت ها و نبود آینده نگری دولتی، مصرف کنندگان واقعی هستند و متاسفانه هیچ سازمان دولتی و غیر دولتی پاسخگوی این قشر نیست.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 5
دوکلمه خبر
توقف موقت ارسال قطعات خودرو به ایران
برخی خودروسازان چینی ارسال قطعات منفصله خودروهایشان را به ایران را متوقف کردند. اگرچه این روزها 5کشور از گروه1+5 مدعی پایبندی به برجام هستند اما با شروع تحریمهای صنعت خودرو ایران از ابتدای ماه آگوست، علاوهبر فرانسویهای عجول که برای خروج از بازار ایران پیشدستی کردند،حالا نوبت به برخی چینیها رسیده تا ارسال قطعات منفصله خودروهای خود را به شرکای ایرانی متوقف کنند.توقفی که به اذعان شرکتهای چینی موقتی خواهد بود و قرار نیست ادامهدار باشد. بهگفته منابع آگاه خودروسازان چینی، ارسال قطعات منفصله خود را که برای مونتاژ و تولید محصول مشترک راهی ایران میکردند، متوقف کرده و صنعت مونتاژ خودروهای چینی را با چالش روبهرو کردهاند. دراینبین گویا گروه خودروسازی سایپا از وضعیت بهتری نسبتبه سایر شرکتهای تولیدی برخوردار است و با خرید و واردکردن تعداد زیادی از قطعات برلیانس به کشور حتی برای تولید چندماه آینده خود نیز مشکلی نخواهد داشت.تعلل چینیها در ارسال قطعات خودرو از ابتدای ماه آگوست آغاز و همین موضوع باعث شد خطوط تولید مونتاژکاران چینی تنها برای مدت محدودی قادر به ادامه تولیدات خود و عرضه آن به بازار باشند. براساس گزارشهای رسیده به روزنامه «دنیایخودرو»، برخی مدیران ارشد خودروسازان چینی در مکاتبه با شرکای ایرانی خواستار توقف صادرات کالا به ایران طی ماه آگوست شدهاند تا پس از بررسی بازار و شرایط حاکم بر دادوستد با ایران بتوانند بار دیگر همکاری خود را با خودروسازان ایرانی آغاز کنند. بر همین اساس اینگونه برآورد میشود تعاملات تجاری با تولیدکنندگان چینی در موضوع تولید مشترک خودرو از ماه آینده میلادی ازسر گرفته شود. توقف کوتاه واردات قطعات منفصله از چین اگرچه میتواند شوکی برای تولیدکنندگان و صنعت خودروی کشور باشد و تولید خودروهای داخلی از برندهای چینی گرفته تا محصولات وطنی را با افت روبهرو کند. شرکتهای زیادی در کشور تولیدکننده محصولات چینی در کشور هستند و به نظر میرسد این روزها برای تأمین قطعات منفصله خودروهای چینی و مونتاژ آن در کشور با مشکلات بسیاری دستبهگریبان باشند.پیشازاین نیز قرار نگرفتن صنعت خودرو کشور و صنایع وابسته به آن در لیست دریافتکنندگان ارز دولتی مشکلات بسیاری را برای این صنعت ایجاد کرده بود و بسیاری از کارشناسان از توقف تولید و افزایش بیسابقه قیمتها در این صنعت خبرداده بودند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.