شماره: 2333 / ۱۴۰۳ بيست و پنجم فروردين
تعداد بازدید : 0
اخبار
بانک صادرات ایران به ۱۰۶۰۰۰ عروس و داماد وام ازدواج پرداخت کرد
بانک صادرات ایران با پرداخت ۱۰۶ هزار فقره وام قرضالحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه در سال گذشته، حمایت از تشکیل خانواده و زوجهای جوان را ادامه داد.
تعداد وامهای قرضالحسنه ازدواج وتهیه جهیزیه پرداخت شده توسط این بانک در سال ۱۴۰۲ به ۱۰۵ هزار و ۹۱۹ فقره رسید و با تخصیص نزدیک به ۲۱۶۰۰۰ میلیارد ریال به این امر، در رتبه سوم بانکهای کشور قرار گرفت.
پرداخت تسهیلات تکلیفی و حمایتی بانک صادرات ایران در ادامه همراهی و همراستایی با سیاستهای اقتصادی کلان کشور در سال ۱۴۰۲ نیز ادامه یافت به گونهای که مانده تسهیلات پرداخت شده قرضالحسنه در بخشهای مختلف مسئولیتهای اجتماعی در این سال به مرز ۸۵۰ هزار میلیارد ریال رسید.
۱۰۰۱ جایزه در انتظار دارندگان حساب های
قرض الحسنه بانک ملت
فرصت برای افتتاح و یا افزایش موجودی حساب برای شرکت در جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت باقی است.با توجه به استقبال گسترده مشتریان از جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت و ایجاد شرایط ویژه برای سپرده گذاران و دارندگان این حساب، برگزاری این جشنواره تداوم دارد.
بر این اساس دارندگان حساب های قرض الحسنه با افزایش موجودی و یا افتتاح حساب قرض الحسنه می توانند علاوه بر جوایز این جشنواره که شامل ۱۰۰۱ جایزه نقدی و هر یک به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان و صدها هزار جایزه نقدی دیگر است، از شرایط ویژه ای که برای دریافت تسهیلات این گونه از حساب ها فراهم شده بهره مند شوند.
بر این اساس علاوه بر اختصاص ۱۰۰۱ جایزه ۲۵۰ میلیون تومانی و صدها هزار جایزه ارزنده دیگر، اعطای تسهیلات قرض الحسنه، مرابحه، جعاله ویژه تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان برای سپرده گذاران در نظر گرفته شده است.شایان ذکر است علاقه مندان می توانند با حداقل موجودی حساب های قرض الحسنه پس انداز به میزان ۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال و حساب های ارزی ۱۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها در این قرعه کشی شرکت کنند.
بر اساس این گزارش هر سپرده گذار در هر روز یک امتیاز شرکت در قرعه کشی و هر حساب دارای موجودی بیشتر با مدت زمان طولانی تر، از شانس بالاتری در قرعه کشی برخوردار خواهد شد.
همچنین شرط اعطای جایزه، حفظ حداقل موجودی طی ۳ ماه یا ۹۰ روز متوالی در طی دوره یا از زمان آخرین مهلت افتتاح حساب یا تکمیل موجودی است.
برگزاری چهار معارفه جدید در بانک ملی ایران
مراسم معارفه عباس پیروزی معاون اعتباری بانک ملی ایران،فرشاد شهید زاده نائینی سرپرست مدیریت امور حوزه مدیریت و روابط عمومی، حسین قاسمی سرپرست معاونت برنامه ریزی و تحول و سید عبدالله رضوی مشاور و سرپرست مرکز مطالعات اقتصادی و بانکداری اسلامی با حضور دکتر ابوالفضل نجارزاده مدیر عامل بانک، اعضای هیات مدیره و هیات عامل برگزار شد.
دکتر ابوالفضل نجارزاده در این مراسم با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر و با تقدیر از خدمات رضا رفیعا که پیش از این مسئولیت مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی را بر عهده داشت،گفت: تنوع انتصابات و تغییرات در بخش مدیریتی، بخشی از رویکردی است که در هر سازمانی موجب تحول و استفاده از نیروها و ایده های جدید در مسیر پیشبرد اهداف می شود.
دکتر نجارزاده ضمن تقدیر از مدیرانی که پیش از این سمت های مربوطه را بر عهده داشتند،تاکید کرد:همه این انتصابات با توجه به توانمندی های افراد،سوابق و تجربیات آنها انجام شده است و امید می رود که این عزیزان با استفاده از تجربیات مدیرانی که پیش از این در این عرصه مشغول خدمت رسانی بوده اند،پر توان در راستای وظایف محوله اقدام کنند.
دکتر نجارزاده بیان کرد: یکی از دغدغه های مهم در بانک ملی ایران ایجاد تحول دیجیتال و فناوری است که باید با همدلی و همکاری تنگاتنگ بخش های مربوطه به نتیجه برسد.
در ادامه این مراسم عباس شفیعی رئیس هیات مدیره بانک ،اعضای هیات مدیره و هیات عامل ضمن تقدیر از خدمات مدیران پیشین برای مدیران جدید در این سمت ها آرزوی موفقیت کردند.
همچنین عباس پیروزی معاون اعتباری بانک ملی ایران،فرشاد شهید زاده نائینی سرپرست مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی ،حسین قاسمی سرپرست معاونت برنامه ریزی و تحول و سید عبدالله رضوی مشاور و سرپرست مرکز مطالعات اقتصادی و بانکداری اسلامی نیز در این مراسم طی سخنانی با تشریح برنامه های خود در بخش های مربوطه از حسن اعتماد مدیر عامل و اعضای هیات مدیره تقدیر و تشکر کردند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
کارت هدیه مجازی بانک ایران زمین، خدمتی برای کسانی که دوست شان دارید
بانک ایران زمین در راستای توسعه خدمات بانکداری دیجیتال و افزایش رضایت مشتریان شبکه بانکی، امکان خرید کارت هدیه مجازی را در همراه بانک خود فراهم کرد.
تمامی مشتریان شبکه بانکی میتوانند با نصب همراه بانک فراز ایران زمین نسبت به خرید و اهدا کارت هدیه مجازی اقدام کنند.
متقاضیان کارت های هدیه بانک ایران زمین میتوانند به آسانی با نصب همراه بانک فراز ایران زمین، کارت هدیه مدنظر خود را خریداری و آن را برای عزیزان شان به صورت مجازی ارسال کنند.
دارندگان کارت هدیه مجازی بانک ایران زمین می توانند از خدمات این کارت همچون خرید از درگاه های مجازی و اینترنتی استفاده کنند.
نتایج جشنواره بیمه باران اعلام شد
در آستانه پنجمین سالروز تاسیس بیمه باران، جشنوارهای با محوریت تکریم حقوق بیمهگزاران و تقدیر از اعتماد آنها برگزار و به قید قرعه جوایزی نقدی به برگزیدگان اهدا شد.
شرکت بیمه باران همزمان با ورود به پنجمین سال فعالیت خود، اقدام به برگزاری جشنوارهای کرده است تا بتواند ضمن قدردانی از اعتماد بیمهگزارانی که طی مسیر همواره همراه آن بودهاند، گامی به سوی افزایش تعامل دوسویه با آنها بردارد. فهرست برندگان این قرعهکشی از طریق شبکههای اجتماعی بیمه باران اعلام شد.
اسامی برگزیدگان که به تفکیک در سه دسته طلایی، نقرهای و برنزی جای گرفتند، به شرح زیر است:
دسته طلایی: عابدین هنرورنوجه ده، سید ابوالفضل هاشمی، اسماعیل کدخدقیطانی
دسته نقرهای: اعظم حقی اشرف آبادی، سیاوش محمدی، احسان زارع
دسته برنزی: دانیال محمودی اصل، مجتبی جهانگیری، علیرضا صادق احمدی
این شرکت بیمهگر با تسهیل شرایط ورود به این قرعهکشی، تلاش کرد تا حداکثر بیمهگزاران را از جوایز این جشنواره منتفع کند. به همین علت بیمهگزاران تنها با ورود به پنل کاربری خود یا پرداخت یکی از اقساط بیمهنامهشان میتوانستند به سادگی در این جشنواره مشارکت کنند.
این جشنواره که از ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد و ۱۹ فروردینماه سال جاری به پایان رسید، بیمهگزاران را به سه دسته طلایی، نقرهای و برنزی تقسیم کرد تا به سه نفر از هر دسته به قید قرعه جوایز نقدی اعطا کند.
یکی از مهمترین اهداف راهبردی سال ۱۴۰۳ بیمه باران، تقویت ارتباط با بیمهگزاران و توسعه زیرساختهای لازم برای افزایش رضایتمندی آنهاست چرا که بیمه باران بر این اصل استوار است که راه رسیدن به تعالی سازمانی از مسیر افزایش رضایتمندی مشتریان میگذرد.
شعار بیمه تجارتنو ؛
آماده در کنار هم، ثابت قدم در نوروز ۱۴۰۳
از اول تا سیزدهم فروردین ماه سال جاری ۶۰۰ خسارت اتومبیل از سوی بیمه گزاران اعلام و توسط کارشناسان شرکت بیمه تجارتنو در کمترین زمان ممکن بررسی و ثبت شد.
همیشه دغدغه بیمه شدگان یک شرکت بیمه ای ارائه خدمات در مواقع ضروری و مورد نیاز از سوی شرکت بیمه گر است مخصوصا در ایامی چون تعطیلات نوروز که با خیال راحت لحظات فراغت خود را عزم سفر با خانواده کرده و دغدغه حوادث ناگهانی همیشه در ذهن بیمه گذار در طول سفر است .
شرکت بیمه تجارتنو به عنوان یک شرکت متعهد و مسئولیت پذیر در قبال بیمه شدگان خود، همواره ارائه خدمات سریع و به موقع را اولویت کاری خود قرارداده است، به همین منظور تیم کارشناسان این شرکت در ستاد مرکزی و شعب در ایام تعطیلات نوروزی، در راستای ارائه خدمات مطلوب به مشتریان خود اقدام به حضور در محل خدمت در قالب شیفتهای کشیک نوروزی این شرکت کردند.
بنا بر این گزارش از اول تا سیزدهم فروردین ماه سال جاری ۶۰۰ خسارت اتومبیل از سوی بیمه گزاران اعلام و توسط کارشناسان در کمترین زمان ممکن بررسی و ثبت شد.بیمه تجارت نو به منظور تسهیل در ارتباط بیمه گزاران با شرکت با استفاده از فناوریهای نوین و بروز، با در اختیار گذاشتن درگاه های دیجیتالی متفاوت به بیمه گزاران خود از جمله اپلیکیشن بنو تلاش میکند تا در کوتاهترین زمان ممکن خسارتهای مشتریان را ارزیابی و پرداخت کند.
این شرکت با تشکیل ۶۰۰ پرونده خسارت اتومبیل در دوره تعطیلات نوروز، نشان داده است که به عنوان یک شرکت پویا و قابل اعتماد، همواره آمادگی خود را برای پشتیبانی از مشتریان در هر لحظه و هر مکان دارا می باشد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
بلوبانک سامان در نسخه سوم خود از سرویس «دنگ» رونمایی کرد
اخبار صنعت: برای همهی ما پیش میآید که در سفر، در دورهمیهای بیرون از خانه، خرید جمعی هدیه و... یک نفر را انتخاب کنیم که به جای همه حساب کند و بعد بقیه سهم خودشان را به او بپردازند. بچههای امروزی بهش میگویند کارهای دنگی دونگی. حسابوکتاب کردن سهم آدمهای شریک خرج، پیگیری پرداختها و اصلا اعلام مقدار سهمها به هر نفر کار سختی است و برای همین است که میشود روی مادرخرج حساب ویژهای در زندگی هم باز کرد.
از سوی دیگر اما خیلی وقتها به جز کسی که به عنوان مادرخرج انتخاب کردیم، بقیه هم خرجهایی میکنند که محاسبات را پیچیده و زمانبر میکند.
بلو، برای این چالشها راهکاری ارائه داده که میشود این مسئولیت را که سر نخواستنش دعواست با آغوش باز پذیرفت و قبول کرد. «دُنگ» فیچر جدید بلو است که در ادامه، پرنیا کاملیان یکی از مدیران محصول بلو در مورد آن توضیح میدهد.
«ما همیشه بخشی از توسعه محصول را بر اساس نیاز مشتری در نظر میگیریم، نقاط درد مشتری را پیدا میکنیم و برایش راهحل توسعه میدهیم. قبل از شروع ارائه این فیچر هم پرسشنامههایی طراحی کردیم و از مشتری خواستیم با پاسخدادن به سوالات آن، ما را در شفاف کردن نیازش همراهی کند. ما فهمیدیم که پرداخت دنگ، حسابوکتاب کردن سهم و دنگ افراد در مواردی که مشارکت مالی میکنند برایشان، دغدغهای پاسخ داده نشده است. سختی این کار باعث میشود که گاهی حتی آدمها برای پسگرفتن دنگ اقدامی نکنند.»
امروزه، نیاز آدمها تنها به اپلیکیشنهای بانکی که صرفا تراکنشهایشان را آنلاین و بدون مراجعه به شعبه بانک انجام دهد محدود نمیشود. کاملیان توضیح میدهد: «ما در بلو میخواهیم چیزی بیشتر از یک بانک سنتی باشیم و همواره قدمهایمان را به همین سمت برمیداریم. مثلا اندیشه کردهایم که مشتری در بلو، تجربه متفاوتی از مراودات و تراکنشهای مالی با دیگر افراد داشته باشد. در این سرویس کسی که خرجی کرده و اصطلاحا مادرخرج باشد یا فردی که در این خرج شریک باشد، میتواند از بین تراکنشهایش در بلو تراکنشی را اضافه و افرادی را به آن اضافه کند، یا اساسا گروهی بسازد و افراد را به آن دعوت کند، سهمشان را مشخص کند تا هر فرد سهم خودش را پرداخت کند. در واقع دیگر لازم نیست به دیگران پیام بدهید، در شبکههای پیامرسان گروه ایجاد کنید، شماره کارت بفرستید، پیگیری کنید و …. همین که برای افراد تراکنش مشخص کرده باشید کافی است؛ هر کس با انجام تراکنش مخصوص به خودش دنگش را میپردازد و قابل مشاهده و پیگیری است. البته این امکان وجود دارد که به شکل دستی هم تراکنشی را به تراکنشهای گروهی که زدهاید اضافه کنید و برایش عنوانی تعریف کنید.»
برای استفاده از امکان جدید دُنگ این مراحل را باید طی کنید: روی دکمه «دُنگ» بزنید. یک گروه ایجاد کنید.
یک یا چند نفر مادرخرج میتوانند خرجی که کردهاند را مشخص کرده و سهم هر شخص را به او اختصاص بدهند.
این قابلیت وجود دارد که شخصی غیر از مادرخرج گروه را ایجاد کند و سپس مادرخرج را مشخص کند.
بعد از ساخته شدن گروه، با استفاده از مخاطبین یا با استفاده از لینک دعوت افرادی که مد نظر دارید را اضافه کنید.
نکته مهم این است که همه افراد باید در بلو حساب داشته باشند. برای استفاده از امکان دنگ بلو، نیازی به کارت فیزیکی نیست و فقط داشتن یک حساب بلو کافی است. برای همین حتی اگر کسی هنوز حساب بلو ندارد، میتواند ظرف کمتر از یک ربع در بلو حساب باز کند و از این امکان بهره ببرد.
در پایان، وقتی همه دنگها پرداخت شد و دیگر طلب و بدهی از کسی وجود نداشت میتوان گروه را بست و یا آن را ترک کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
اخبار
در بانک دی بدون صف انتظار
وام ازدواج دریافت کنید
بر اساس آماری که بانک مرکزی اعلام کرده است، بانک دی در پایان سال ۱۴۰۲، پس از بانک مشترک ایران و ونزوئلا، کمترین میزان متقاضی در صف دریافت وام قرضالحسنه ازدواج را داشته است.
این بانک در سال گذشته بیش از سهمیه اعلامی از سوی بانک مرکزی به تعهدات خود در قبال پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج عمل کرده است.
بر این اساس، بانک دی در سال گذشته ۵ هزار و ۵۳۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج به ۲ هزار و ۵۱۲ متقاضی پرداخت کرده است.
بر اساس این گزارش با پایان سال ۱۴۰۲ تنها ۱۱ نفر در صف دریافت وام قرض الحسنه ازدواج بانک دی قرار داشتهاند که این تعداد نیز به دلیل عدم مراجعه فرد برای دریافت وام ازدواج و یا نقص در پرونده به وجود آمده است.
گفتنی است در سال گذشته تمامی شعب این بانک مکلف شدند با رعایت ضوابط و مقررات مرسوم، نسبت به تعیین تکلیف پرونده متقاضیان در صف تسهیلات تکلیفی از جمله وام قرضالحسنه ازدواج اقدام کرده و با تسریع در پرداخت وام، صف انتظار را به صفر برسانند.
دکتر سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن:
۱۶۹۵۸ جوان در سال ۱۴۰۲ با تسهیلات قرضالحسنه ازدواج بانک مسکن به خانه بخت رفتند
مدیرعامل بانک مسکن از پرداخت تسهیلات قرضالحسنه ازدواج به ۱۶هزار و ۹۵۸ جوان به مبلغ ۳۴ هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
دکتر حسینی گفت: بانک مسکن از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون، به ۶۷ هزار و ۳۵۷ جوان متقاضی، تسهیلات ازدواج به مبلغ بیش از ۸۹ هزار و ۱۰ میلیارد ریال پرداخت کرده است که از این تعداد، ۱۶ هزار و ۹۵۸ فقره به مبلغ ۳۴ هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال مربوط به سال گذشته بوده است.
وی ضمن تاکید بر اهمیت ازدواج جوانان در تشکیل خانواده سالم و پویا، کاهش آسیبهای اجتماعی و رشد اقتصادی کشور از طریق افزایش جمعیت و نیروی کار فعال، گفت: هموار کردن مسیر و افزایش توان مالی جوانان برای ازدواج آسان، از وظایف و تکالیف قانونی و شرعی ماست؛ در همین راستا، بانک مسکن در پرداخت تسهیلات ازدواج به جوانان، اهتمام ویژهای مبذول داشته است.
مدیرعامل بانک مسکن گفت: به زوجهایی که قبلاً تسهیلات ازدواج دریافت نکرده و تاریخ عقد آنها بعد از ۱۳۹۸/۱/۱ بوده؛ تسهیلات قرضالحسنه ازدواج پرداخت شده است. بر این اساس، حداقل این تسهیلات در سال گذشته برای هر یک از متقاضیان، مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله و برای زوجهای زیر ۲۵ سال و زوجههای زیر ۲۳ سال، ۲۲۰ میلیون تومان بوده است. همچنین سقف تسهیلات ازدواج برای افراد مشمول ماده ۵۰ قانون خدمات ایثارگران، دو برابر است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن:
تجهیز منابع پایدار و تنوع بخشی با رویکرد تامین مالی نوین در دستور کار است
اخبار صنعت: دکتر خورسندیان در همایش سراسری مدیران بانک صنعت و معدن با موضوع بررسی عملکرد و تبیین برنامه ها و سیاست های اعتباری سال ۱۴۰۳، مهمترین هدف این بانک در سال جاری را تجهیز منابع پایدار و ارزان قیمت برای تسهیلات دهی به بخش تولید در راستای تحقق شعار سال دانست و عنوان داشت: جهش تولید که از سوی رهبر معظم انقلاب برای شعار سال مورد توجه قرار گرفته، لزوم حمایت از این بخش و تسهیل مشارکت مردم در این مورد و رفع موانع حضور بخش خصوصی را بیش از پیش مطرح می سازد.
دکتر خورسندیان در نشست با اعضای هیأت مدیره، هیأت عامل و مدیران ستادی و مدیران استانی و رؤسای شعب این بانک که به صورت مجازی حضور یافته بودند در روز دوشنبه بیستم فروردین ماه با تقدیر از تلاش های کارکنان در سال ۱۴۰۲، اظهار داشت: با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه همکاران در ماه مبارک رمضان و توفیق برخورداری از برکات آن، عید سعید فطر جشن فضیلت، تزکیه نفس، خلوص و بندگی و بزرگ ترین عید مسلمانان را تبریک و تهنیت عرض می نمایم.
وی با اشاره به آمارهای کلان اقتصادی منتشر شده توسط مرکز آمار ایران و بانک مرکزی در تشریح شرایط اعلام داشت: فضای کلان اقتصاد کشور به گونه ای است که برای نقش آفرینی در صنعت کشور نیاز به استفاده از حداکثر توان و ظرفیت ها داریم؛ در سال گذشته رشد اقتصادی با احتساب درآمدهای نفتی ۱/۵ درصد و بدون نفت ۵/۲ درصد بود که نشان دهنده شروع یک روند مثبت است؛ در سال گذشته ۱۷۳ همت انتشار اوراق صورت گرفته که عمدتاً خریدار آن شبکه بانکی بوده است؛ همچنین در سال گذشته بازارهای موازی (سرمایه و بورس) به دلیل رشد نامناسب فاقد کارایی در حمایت از بخش تولید بوده اند. نقدینگی ۵/۲۷ درصد رشد داشته و در پایان سال رقم آن ۷۷۸۸ همت گزارش شده و در ۱۱ ماهه منتهی به پایان سال ۱۴۰۲ تورم ۳/۳۲ درصدی و افزایش مطالبات غیر جاری و مشکوک الوصول از دیگر عواملی بود که بخش تولید را با مشکلات عدیده ای مواجه کرد که نشان دهنده عدم ثبات قیمت ها و عدم ثبات اقتصادی است و متاسفانه شرایط مشتریان بانک نیز از این متغیرها تاثیر می پذیرد؛ تورمی که کشور با آن مواجه است، عمدتاً تورم پولی و ناشی از افزایش نقدینگی و پایه پولی است.
وی در ادامه افزود: در سال گذشته ۴۷۹۵ همت، تسهیلات به بخش تولید توسط شبکه بانکی پرداخت شده که از این میزان ۳/۱۴ درصد به طرح های ایجادی و ۳/۶۱ سرمایه در گردش بوده است؛ مطالبات غیرجاری شبکه بانکی ۲/۵۱ درصد رشد داشته و ۸۴ درصد مطالبات بانک های تخصصی و ۶۱ درصد مطالبات بانک های تجاری مشکوک الوصول شده است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن پیش بینی پذیر شدن اقتصاد با هدف اثربخشی سیاست های پولی و بانکی را از پیش شرط های بهبود وضعیت اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: مشارکت مردم در اقتصاد و به کارگیری توان مالی، فکری و ابتکاری آنان از مهمترین موضوعاتی است که در شعار سال نیز بدان توجه ویژه شده است.
دکتر خورسندیان بررسی ریشه های بروز تورم و عوامل سمت تقاضا نظیر رشد نقدینگی و سمت عرضه مانند رشد نرخ ارز، کنترل مقداری ترازنامه بانک ها، هدایت هدفمند اعتبارات بانکی به سمت تولید، تقویت ظرفیت انباشت عوامل تولید و سرمایه گذاری در تولید به خصوص تولید دانش بنیان، برطرف کردن موانع بخش خصوصی در بخش تولید، استفاده از ابزار بازار سرمایه و انتشار اوراق بدهی، رفع مشکلات ساختاری تولید مانند فناوری ناکارآمد و ماشین آلات فرسوده، بهره وری پایین عوامل تولید و عدم برخورداری از کیفیت مناسب محصول برای رقابت با محصولات خارجی، ضرورت تمرکز بر تولیدات دارای مزیت اقتصادی، مولدسازی دارایی های دولتی، خروج از بنگاه داری و فروش اموال مازاد را از دیگر موضوعات قابل تامل در تحقق شعار سال برشمرد.
وی با اشاره به مهمترین محورهای برنامه هفتم مرتبط با شبکه بانکی عنوان نمود: واگذاری اموال مازاد و شرکت های غیر ابزاری بانک های کشور از اولویت های نخست این برنامه است که در صورت عدم تحقق آن، اموال یادشده به شرکت مدیریت دارایی های شبکه بانکی که مسؤلیت آن با بانک مرکزی است، منتقل می شود.
دکتر خورسندیان گفت: این برنامه به منظور افزایش اشتغال در کشور بانک ها را ملزم به پرداخت تسهیلات و انجام وظایف در این مورد کرده است.
وی ادامه داد: در نظر است تا یکی از بانک های تخصصی کشور به بانک توسعه ای جمهوری اسلامی تبدیل شود و مقرر شده تا سیستم تنظیم گری بانک مرکزی در نظارت بر بانک های تخصصی و تجاری تفاوت قائل شود.دکتر خورسندیان خاطرنشان کرد: هر گونه تسهیلات باید در سامانه سمات ثبت شود و در بخش نیروی انسانی دستگاه های اجرایی کشور ملزم به استخدام بر اساس مجوز اداری استخدامی و هماهنگ با سازمان برنامه و بودجه هستند و باید طی سه سال ۵ درصد از ساختار سازمانی را کاهش دهند.
وی بیان داشت: خوشبختانه در سال گذشته بانک صنعت و معدن توانست اضافه برداشت ها را کنترل کرده و کاهش دهد و در حوزه تحول دیجیتال تحت راهبری وزارت امور اقتصادی و دارایی اقدامات خوبی در حال انجام است و مورد قبول ارزیابان قرار گرفته و شرکت IT بانک نیز راه اندازی شده است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن مطالبات معوق ارزی را یک چالش شبکه بانکی دانست و گفت: در سطح هیات مدیره این بانک کمیته ویژه وصول مطالبات تشکیل شده و همچنین امسال تشکیل کمیته ای در حوزه تجهیز منابع را در نظر داریم؛ خوشبختانه در سیاست های اعتباری بانک تحول خوبی صورت گرفته و با نگاه به تعادل منابع و مصارف عمل می کنیم و تنوع بخشی در تامین مالی زنجیره ای، توجه به بازار سرمایه، تمرکز روی رشد سهم خدمات تعهدی مانند ضمانت نامه و اعتباات اسنادی در دستور کار است.
وی تصریح کرد: امسال تمرکز روی عقود مبادله ای همچون مرابحه و فروش اقساطی، خرید دین و تاکید روی اعتبارسنجی و بهداشت اعتباری بیش از پیش است و ما انتظار داریم تعامل ستاد و شعب بانک افزایش یافته و به خصوص نیروهای ستادی پاسخگوی شعب باشند و در فواصل زمانی مشخص جلساتی با موضوعات تخصصی تشکیل گردد و کارهایی که ماهیت صف دارد از ستاد به شعب منتقل شود و مشتری محوری و مدیریت درخواست های مشتریان در صدر فعالیت ها باشد و شعب نیز به موارد مطرح شده در ستاد تسهیل و کارگروه های استانی توجه و ملاحظات بیشتری را مبذول دارند.وی ضمن اشاره به این مطلب که در حوزه تسهیلات تکلیفی وظایفی بر عهده بانک است و باید سریعا در این خصوص وارد عمل شویم، افزود: در مورد بانکداری شرکتی و استفاده از شرکت های ابزاری برای ارائه خدمات به مشتریان تاکید بسیاری وجود دارد و حمایت از دانش بنیان ها جزو اهداف راهبردی ماست.
وی با تشریح عملکرد ۱۲ ماهه بانک این بانک عنوان داشت: در بخش گشایش اعتبارات ریالی با رشد ۵۴ درصد و در گشایش اعتبارات اسنادی ارزی ۱۷۷ درصد افزایش را شاهد هستیم.
وی اعلام داشت: ضمانتنامه ها با ۷۴ درصد رشد، وصول مطالبات ارزی ۷۷ درصد و پرداخت ها با ۱۰ درصد رشد مواجه بوده است.
بانک توسعه تعاون برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ برنامه عملیاتی دارد
اخبار صنعت: مدیر عامل بانک توسعه تعاون اعلام داشت این بانک برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ برنامه عملیاتی دارد.
محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در شورای معاونین بانک اظهار داشت: نامگذاری سال ۱۴۰۳ توسط رهبر معظم انقلاب نیز بسیار مدبرانه است، رهبر فرزانه انقلاب طی جلسه اخیر با کارگزاران و مسئولین ابعاد و جوانب رشد تولید و مشارکت مردم را در حوزه های مالی، فکری و اقتصادی تبیین فرمودند. مشارکت مردم می تواند تا حدی فشار بر بانکها را کاهش دهد. اگر فشار بر بانکها در اقتصاد از حد تعادل فراتر رود گرچه در کوتاه مدت ممکن است برخی مسائل را ساماندهی نماید اما در میان مدت ممکن است دستاورد نهایی تحت تاثیر قرار گیرد، لذا شبکه بانکی می تواند از فرصت مشارکت مردم برای تنظیم بهتر بازار پولی و بانکی و ارائه دستاوردهای مناسب و ماندگار بهره ببرد.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون بیان داشت: این بانک برنامه ها و سیاست های خود را در سال جدید در راستای تحقق شعار سال به اجرا در میآورد، راهبردها و سیاست های اصلی سالیانه بانک با مشارکت همکاران و برپایه دانش و تخصص همکاران در صف و ستاد در حال تدوین است.
شیخ حسینی تصریح نمود: تحقق شعار سال فراتر از نمادها و نشانه ها نیازمند برنامه عملیاتی است. مشارکت دادن مردم می تواند از طریق راه اندازی پلتفرم ها به طور دقیق و هدفمند عملیاتی شود. از جمله پلتفرمی که بانک توسعه تعاون با موسسه آرمان مهر رضوی مورد تفاهم قرار داده است و می تواند زمینه برای تامین مالی پروژه های مهم بخش مسکن به ویژه طرح مسکن ملی را با هدف محرومیت زدایی فراهم نماید.
وی گفت: پیش بینی می شود فعالیت بانکی در سال ۱۴۰۳ دشوارتر باشد، زیرا بانک مرکزی هدفگذاری کرده تا رشد نقدینگی را در این مرحله از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد کاهش دهد، هدف بانک نیز پرداخت ۵ همت ماهیانه است، با توجه به این که مطابق سهمیه بانک مرکزی، بانک ماهیانه محدود به تنها پرداخت ۱ همت پرداختی جدید تسهیلات است، مابقی ۴ همت ماهیانه باید از طریق وصول بموقع جبران شود، البته به دنبال جهش در عملکرد منابع است، چنانچه بانک طی عملکرد جهشی ۷۴ همت منابع کنونی را به ۱۵۰ همت در سال جدید افزایش دهد.
این مقام بانکی توصیه کرد: هر سازمان برای عملکرد صحیح ضرورت دارد پرهیز از حاشیه ها را مد نظر داشته باشد، حاشیه ها و شایعه ها سازمان را از مسیر اصلی خود منحرف می کند. همکاران در سطوح مدیریتی و اجرایی این نکات را مد نظر داشته باشند و روند مناسب عملکردی را تداوم بخشند.
شیخ حسینی تبیین نمود: حاشیه ها و شایعه ها یا عملکرد سازمان را هدف می گیرند یا شخصیت ها مورد تخریب قرار می دهند. خوشبختانه عملکرد بانک توسعه تعاون با تلاش و اهتمام همکاران، مطلوب بوده و هر گونه نگاه تخریب آمیز در خصوص عملکرد بانک، مطابق آمار و گزارش ها قابل پاسخ و روشنگری است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.