شماره: 1671 / ۱۴۰۰ بيست و چهارم خرداد
تعداد بازدید : 0
دومین قرعهکشی طرح فروش فوق العاده سایپا در سال 1400 انجام شد
دومین قرعه کشی همزمان طرح فروش فوقالعاده 5 محصول سایپا در سال 1400 انجام شد و اسامی منتخبان پس از تائید نهایی توسط نهادهای نظارتی دوشنبه 24 خرداد ماه در سایت رسمی این گروه منتشر خواهد شد.
به گزارش سایپا نیوز، دومین قرعه کشی طرح فروش فوق العاده 5 محصول سایپا در سال 1400 شامل تیبا صندوقدار، تیبا2، ساینا دنده ای، کوییک.اس و ساینا. اس با حضور نهادهای نظارتی و مسئولان این گروه خودروسازی برگزار شد.در طرح فروش فوق العاده سایپا 308 هزار و 690 نفر شرکت کردند که 304 هزار و 192 نفر واجد شرایط شناخته شدند.
ظرفیت محصولات عرضه شده گروه خودروسازی سایپا در این طرح فروش 25 هزار خودرو است و برای آنکه حقی از متقاضیان خرید خودرو ضایع نشود و توزیع خودروها بر اساس قرعه کشی باشد 50 هزار نفر هم به عنوان رزرو در نظر گرفته شده اند.
در این طرح 10 هزار دستگاه خودرو تیبا 2 عرضه میشود، علاوه بر این 6 هزار دستگاه تیبا صندوقدار، 6 هزار دستگاه ساینا دنده ای، هزار دستگاه کوییک.اس و 2 هزار دستگاه ساینا.اس عرضه می شود.
اسامی منتخب طرح فروش فوقالعاده سایپا پس از تائید نهایی توسط نهادهای نظارتی فردا دوشنبه 24 خرداد در سایت رسمی این گروه خودروسازی منتشر خواهد شد.گروه خودروسازی سایپا برای منتخبین طرح فروش فوقالعاده پیامک ارسال می کند اما برای اطمینان بیشتر ضرورت دارد که ثبت نام کنندگان به سایت سایپا مراجعه کنند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
صرفهجویی ارزی 20 میلیون یورویی زنجیره تامین ایران خودرو در مواد اولیه فلزی و غیرفلزی
برنامهریزی صرفهجویی ارزی مواد اولیه فلزی و غیرفلزی در سال 1400 برای شرکت ساپکو و زنجیره تامین، 26میلیون یورو برآورد شده که این برنامه در قالب 20 پروژه کلان دنبال میشود.با تحقق صرفهجویی ارزی 20 میلیون یورویی در حوزه خودکفایی مواد اولیه فلزی و غیرفلزی در سال گذشته توسط مهندسان ساپکو و زنجیره تامین ایران خودرو، اهم برنامههای ساپکو در راستای کاهش هزینه و صرفهجویی ارزی ناشی از خودکفایی مواد اولیه در سال تولید، پشتیبانیها و مانعزداییها اعلام شد.با توجه به اهمیت استراتژیک مواد اولیه در تولید قطعات خودرو، شرکت ساپکو برنامههای مدونی را در راستای خودکفایی مواد اولیه مصرفی در تولید قطعات خودرو، اعم از فلزی و غیرفلزی برای سال 1400 برنامهریزی کرده است.خودکفایی مواد کاور ایربگ، داخلیسازی مواد اولیه پلیکربنات تولیدی لنز چراغهای جلوی خودروهای سمند و پارس، پارچه کیسه ایمنی ایربگ، خودکفایی ورقهای استحکام بالا، پودرهای فلزی مورد مصرف در قطعات متالورژی پودر، مواد اولیه سیتهای پودری، خودکفایی مواد اولیه مقاطع فولادی از جمله اهم پروژههای خودکفایی است که در راستای حمایت از تولید داخل و در اوج تحریمهای ظالمانه به منظور پیشگیری از خروج ارز با همکاری صنایع بالادستی و شرکتهای تولیدکننده داخلی در سال 99 محقق شد.براساس برنامهریزی صرفهجویی ارزی مواد اولیه فلزی و غیرفلزی 26 میلیون یورویی امسال و اجرای آن در قالب 20 پروژه کلان، پروژههای خودکفایی ایزوسیانات فوم صندلی، خودکفایی مواد داشبورد خودروی تارا و دنا، خودکفایی انواع مواد شیمیایی نظیر چسبهای شیشه و چسبهای لاکتایت، گریس و روغنهای مختلف خودرو، خودکفایی ورقهای استحکام بالای پیشرفته مورد مصرف در بدنه تارا، کلاف گرم فنر لول اکسل جلو، خودکفایی مواداولیه یاتاقانهای پایه مس، خودکفایی شمش منیزیم و مواد اولیه قالبهای تزریق پلاستیک در دستور کار امور مهندسی و خودکفایی مواد ساپکو برای سال 1400 قرار گرفته است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
رشد قیمت 2 تا 9 میلیون تومانی خودرو در بازار
بررسی بازار خودرو نشان می دهد امروز قیمت خودرو هرچند نسبت به هفته گذشته با ثبات نسبی همراه است اما نرخ ها نسبت به 20 روز پیش رشد 2 تا 9 میلیون تومانی را تجربه کرده است.
از 20 روز پیش تاکنون قیمت هر دستگاه سایپا 111 با افزایش 2 میلیون تومانی به 133 میلیون تومان و سایپا 131 با رشد 4 میلیون تومانی به 119 میلیون تومان رسیده است. همچنین هر دستگاه پژو 206 تیپ 2 مدل 1400 با افزایش قیمت 7 میلیون تومانی به قیمت 210 میلیون تومان در بازار عرضه میشود.
در عین حال، قیمت تیبا 2 با رینگ فولادی نیز 8 میلیون تومان افزایش یافته و به 137 میلیون تومان رسیده و تیبا صندوق دار نیز با رشد 2 میلیون تومانی به قیمت 127 میلیون تومان معامله می شود.
همچنین هر دستگاه پژو 405 با رشد قیمت 9 میلیون تومانی همراه شده و به قیمت 198 میلیون تومان به مشتریان عرضه می شود. قیمت پژو 206 تیپ 5 نیز با افزایش 3 میلیون تومانی به 258 میلیون تومان رسیده است.
در مورد قیمت هر دستگاه سمند LX مدل 1400 نیز باید به قیمت 193 میلیون تومانی این خودرو در بازار اشاره کنیم. پژو پارس 232 میلیون تومان و پژو 206 صندوق دار مدل V8 با رشد قیمت 2 میلیون تومانی معادل 261 میلیون تومان در بازار عرضه میشود.
همچنین هر دستگاه پژو 207 دنده اتوماتیک با افزایش قیمت 9 میلیون تومانی نسبت به 20 روز پیش، به قیمت 397 میلیون تومان، دنا معمولی با رشد قیمت 8 میلیون تومانی به قیمت 275 میلیون تومان در بازار عرضه می شوند.
در عین حال، قیمت هایما اس7 توربو نیز در بازار 660 میلیون تومان است که تغییری نسبت به روزهای اخیر نداشته است.
در مورد قیمت هر دستگاه سایپا 132 مدل 98 نیز باید به رشد قیمت 2 میلیون تومانی این خودرو اشاره کنیم که در حال حاضر به قیمت 120 میلیون تومان به مشتریان عرضه می شود. قیمت ساینا نیز با افزایش 2 میلیون تومانی به 145 میلیون تومان رسیده است.
همچنین قیمت کوییک دنده ای مدل 1400 در بازار به 151 میلیون تومان و کیا سراتو 2000 آپشنال به 785 میلیون تومان رسیده است. در بازار قیمت تندر 90 مدل E2 نیز معادل 333 میلیون تومان، تندر پلاس اتوماتیک 450 میلیون تومان و رانا ال ایکس 202 میلیون تومان است.
همچنین طی اردیبهشت امسال 37 هزار و 696 دستگاه خودرو توسط گروه خودروسازی سایپا تولید شده که نسبت به اردیبهشت سال قبل 15.4 درصد کاهش داشته است. در این ماه تولید سواری توسط سایپا معادل 32 هزار و 977 دستگاه بود که در مقایسه با اردیبهشت 99 افت 16 درصدی را تجربه کرده است.
رایزنی خودروسازان برای آزادسازی قیمت ها ادامه دارد
در کنار کاهش تولید خودروسازان، قیمت خودرو در بازار در حالی روندی افزایشی به خود گرفته که شاهد رایزنی تولیدکنندگان برای آزادسازی قیمت خودرو هستیم.
در همین حال به نظر می رسد خودروسازان تولید خود را قدری کاهش داده اند تا در مذاکرات برای آزادسازی قیمت محصولاتشان به نتیجه قطعی برسند و از آن پس، خودروهایشان را با قیمتهای جدید تولید و عرضه کنند.
این در حالی است که اواسط اردیبهشت امسال، مصوبه شورای رقابت برای افزایش قیمت خودروهای داخلی صادر شد که بر این اساس، قیمت محصولات ایران خودرو به طور متوسط 8.2 درصد و محصولات سایپا به طور متوسط 8.9 درصد افزایش یافت. خودروسازان که از این مصوبه راضی نبودند برای افزایش قیمت محصولاتشان تا آزادسازی کامل قیمت ها دست نگه داشتند. اما طولانی شدن مذاکرات و عدم موافقت دولت و نهادهای مرتبط با این موضوع باعث شد تا در نهایت قیمت تولیداتشان را مطابق با مصوبه شورای رقابت افزایش دهند و در عین حال به رایزنی برای آزادسازی قیمت خودرو نیز ادامه دهند.
قیمتگذاری شورای رقابت برای خودروها مفسده انگیز است
در مورد تلاش خودروسازان برای بالابردن قیمت محصولاتشان، شهرام شهریاری کارشناس صنعت خودرو می گوید: خودروسازان ایرانی به هیچ کدام از مولفههایی که در قیمت تمام شده اثر گذار است، توجه نمیکنند و هر چقدر قیمت تمام شده استخراج شود، چند درصد بیشتر روی آن می کشند و محصول خود را میفروشند.
وی با بیان اینکه در این شیوه تعیین قیمت، قطعاً فساد وجود دارد، معتقد است: روش تعیین قیمت در ایران با توجه به انحصاری بودن خودرو، غلط و قدیمی است، در تعیین قیمت خودرو در ایران مسئله قیمت تمام شده مطرح است و این سبب میشود تولیدکننده دغدغهای بابت ضایعات و هزینههای سربار نداشته باشد.
وی به شیوه های مدرن اشاره کرده و می گوید: در این شیوه، بازار هدف مطرح است، یعنی رقبا خط فروش یکدیگر را بررسی میکنند و هرکدام برای کاهش هزینههای خود یک راه حل ارائه میدهند. در نتیجه قیمت پایین تر و کیفیت بالاتر و خدمات بیشتر و بهتر در دستور کار قرار میگیرد. در حقیقت شرکتهای بزرگ جهان به دنبال تسهیل فروش کالای خود هستند.
این کارشناس خودرو با بیان اینکه شورای رقابت چه زمانی که قیمت را افزایش دهد و چه آن زمان که قیمت را کاهش میدهد، کاری غیر کارشناسانه انجام داده است، ادامه می دهد: قیمت در بازار دستور پذیر نیست، بلکه دارای مولفه های مالی است، اما شورای رقابت عملاً این مولفه ها را نادیده میگیرد و در نتیجه فساد ایجاد میشود. وی با اشاره به اینکه همیشه دلال بازی در فروش خودرو در ایران رونق داشته است، میگوید: متاسفانه میزان عرضه و تقاضا در صنعت خودرو تناسب ندارد و عرضه بسیار کمتر از تقاضا است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.