شماره: 1671 / ۱۴۰۰ بيست و چهارم خرداد
تعداد بازدید : 0
اخبار
مصطفی ازگلی، معاون امور مالی بانک آینده شد
طی حکمی از سوی دکترمحمد فطانت، مدیرعامل بانک آینده، مصطفی ازگلی معاون مالی جدید این بانک شد.مصطفی ازگلی، سوابقی همچون: نائبرئیسی هیأت مدیره و مدیرعاملی گروه مالی بانک مسکن، معاونت مالی و منابع انسانی شرکت سرمایهگذاری مسکن و چند تجربه مشابه دیگر از جمله سالها حسابرسی سازمان حسابرسی کشور را دارد.پیش از این، دکتر محمدباقر محمدزاده مقدم تصدی این مسئولیت را بر عهده داشت که دکتر فطانت ضمن قدردانی از تلاشها و دستاوردهای حاصل از حضور ایشان در بانک آینده با استعفای وی موافقت کرد.
مشارکت بانک ملت در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه
بانک ملت به صورت فعال در سیزدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه حضور پیدا کرد.به گزارش روابط عمومی بانک ملت، این بانک با برپایی غرفه ای در سیزدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، انواع خدمات و محصولات خود را در معرض دید عموم قرار داد.بر اساس این گزارش، کارشناسان ادارات مختلف و شرکت های زیرمجموعه بانک ملت با استقرار در محل غرفه، پاسخگوی سوالات بازدیدکنندگان درباره نحوه استفاده از خدمات این بانک بودند.بر این اساس، علی اکبر صابریان، مدیر امور اداره کل دفتر مدیریت و روابط عمومی بانک ملت همراه با معاونان خود با حضور در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، از غرفه این بانک در نمایشگاه بازدید کرد.
در روز پایانی این رویداد، مسوول برگزاری نمایشگاه با اهدای لوح سپاسی به نماینده روابط عمومی بانک ملت، از دکتر بیگدلی مدیرعامل این بانک بابت حمایت و موافقت با حضور در این نمایشگاه، قدردانی کرد.
خدمات غیرحضوری بانک پارسیان در آیگپ
خدمات بانک پارسیان و شرکتهای زیرمجموعه آن، با نصب اپلیکیشن آیگپ بر روی تلفن همراه، در دسترس کاربران خواهد بود.به گزارش روابط عمومی آیگپ، کاربران آیگپ میتوانند با ورود به “سرزمین پارسیان” از امکانات متنوع بانکی و همچنین کانالهای اطلاع رسانی مربوط به بانک پارسیان و سایر شرکتهای زیرمجموعه آن استفاده کنند.سرزمین پارسیان، دنیایی دیجیتال از تمامی خدمات گروه پارسیان همچون موبایل بانک، خدمات و محصولات بیمهای، کارگزاری بورس، خدمات لیزینگ، خرید کارت هدیه دیجیتال، استفاده از باشگاه مشتریان، عرضه توکنهای دیجیتال و همچنین امکان ورود به وبسایتها و کانالهای اطلاع رسانی گروه پارسیان است.کاربران آیگپ میتوانند با ورود به قسمت آیلند وارد سرویس سرزمین پارسیان شوند و از خدمات متنوع گروه پارسیان استفاده کنند. همچنین در صورت بروز مشکل از بخش “تماس با پشتیبانی بانک پارسیان”، میتوانند پیگیر خود باشند.برای نصب اپلیکیشن آیگپ کافی است عدد 1 را به شماره 10004427 ارسال کنید. همچنین میتوانید آیگپ را از سایر استورهای داخلی دانلود و نصب کرده و از خدمات متنوع این پیامرسان داخلی به راحتی استفاده کنید.
شفاف سازی بانک ملی
درباره سود قطعی اوراق مشارکت شرکت نفت و گاز پارس
بانک ملی ایران درباره سود قطعی اوراق مشارکت منتشره شرکت نفت و گاز پارس اطلاع رسانی کرد.در اطلاعیه این بانک آمده است: بر اساس اعلام موسسه حسابرسی فریوران راهبرد (امین اوراق مشارکت) سود قطعی اوراق مشارکت منتشره در سال 1389 که در سال 1393 سررسید شده است، از سودهای علی الحساب پرداخت شده که با نرخ 20 درصد تعیین شده است، فراتر نبوده است.بر این اساس، وجه دیگری از این بابت به دارندگان اوراق قابل پرداخت نیست.گفتنی است اوراق مشارکت مورد اشاره به منظور اجرای پروژه توسعه میادین گازی پارس جنوبی منتشر شده بود.
افزایش شانس برنده شدن در جشنواره لبخند به زندگی
خریداران بیمه نامه زندگی جشنواره لبخند به زندگی از این پس به ازای هر 50 هزار تومان حق بیمه یک امتیاز برای شرکت در قرعه کشی این جشنواره دریافت می کنند.به گزارش روابط عمومی بیمه تعاون، در جشنواره بزرگ بیمههای زندگی با نام «لبخند به زندگی» که از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شده است، هر ماه به 5 نفر از خریداران بیمه نامه زندگی به قید قرعه هدایای دیجیتالی اهدا می شود.بر اساس این گزارش، پس از انجام اولین دور از قرعه کشی این جشنواره که در آن برندگان اردیبهشت ماه معرفی شدند، از این پس شرکت کنندگان در قرعه کشی براساس میزان سرمایه خریداری کرده بیمه نامه خود و به ازای هر 50 هزار تومان یک امتیاز دریافت خواهند کرد.شایان ذکر است که این امر برای افزایش شانس برنده شدن مشتریان و به پاس تشکر از همراهی آنان در این جشنواره به اجرا در آمده است.مراسم قرعه کشی هر ماهه جشنواره لبخند به زندگی بصورت زنده از صفحه اینستاگرام شرکت بیمه تعاون به نشانی @TAAVONINS_CO پخش و قابل مشاهده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
جلسه کارگروه ارزیابی طرح های نوین بیمه ای
جلسه کارگروه طرح های نوین بیمه ای با حضور معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات و همچنین مدیران فنی در سالن جلسات برگزار شد.به گزارش روابط عمومی بیمه حافظ، در این جلسه طرح های نوین بیمه ای ارسال شده از سوی افراد خلاق و مبتکر، توسط معاونت برنامه ریزی و فناوری اطلاعات و مدیران فنی مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.شایان ذکر است که هفته گذشته معاونت برنامه ریزی و فناوری اطلاعات بیمه حافظ طی فراخوانی از جذب ایده های خلاق و نوین صنعت بیمه خبر داده بود.
فروش هزارو300میلیارد ریالی بیمه کوثر
شرکت بیمه کوثر قراردادی با یکی از بیمهگذاران به نام صنعت بازرگانی به ارزش هزارو300میلیارد ریال منعقد کرد.به گزارش روابطعمومی و اعلام معاون فروش و درامد بیمهگری بیمه کوثر، در این قرارداد ترکیب فروش براساس میزان ریسک و توزیع ریسک مناسب بسیار مهم بود و از سوی دیگر تامین نقدینگی قابل توجهی را برای شرکت در پی داشت.محمد دنان با بیان اینکه پذیرش ریسکهای بیمهگذاران عمده امنیت را برای آنها ایجاد میکند، خاطرنشانکرد: شرکتهای بیمه با شناسایی نیازهای مشتریان و ارایه محصولات و پوششهای جدید بیمهای میتوانند اعتماد را برای فعالان ذینفعان خود به ارمغان آوردند.
وی تاکید کرد: باتوجهبه نرخشکنیهای نامتعارف در صنعت بیمه، کارکنان شرکت بیمه کوثر توانستهاند با ارایه خدمات مطلوب و بهموقع، رضایت بیمهگذاران را جلب کنند که این امر زمینههای انعقاد قرارداد بیمهگذاران عمده را در طی سالهای متوالی با شرکت فراهم کرده است.
خدمتی جدید در بیمه های زندگی بیمه پارسیان
بیمه پارسیان خدمتی جدید برای بیمه گزاران بیمه های عمروسرمایه گذاری را ارایه کرد. به منظور تکریم بیمه گزاران و ارایه خدمات درمان تکمیلی به ایشان، جشنواره فروش بیمه نامه درمان خانواده را برای دارندگان بیمه های عمروسرمایه گذاری برگزار می کند.
بر اساس این گزارش، در این طرح، از نیمه اردیبهشت ماه لغایت پایان شهریور ماه سال جاری، تمام دارندگان بیمه نامه عمروسرمایه گذاری اعم از ” بیمه گزاران جدید و قدیمی” و افراد تحت تکفل ایشان (بیمه گزار، همسر و فرزندان) که شرایط لازم را احراز نمایند، می توانند نسبت به خرید بیمهنامه درمان خانواده از طریق جشنواره فروش اقدام نموده و از پوشش های متنوع درمانی در قالب، چهار طرح طلایی، نقره ای، برنزی و نخستینبهره مند گردند.
علاقه مندان جهت استفاده از این طرح می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به شعب و نمایندگی های بیمه پارسیان در سراسر کشور و یا به وبسایت رسمی بیمه پارسیان مراجعه نمایند. مرکز ارتباط با مشتریان بیمه پارسیان با شماره 8259 (داخلی 1) پاسخگوی بیمه گزاران و علاقه مندان به این طرح می باشد.
رشد اینشورتک کندتر از سایر حوزههای فینتک است
اینشورتک از نظر میزان و حجم سرمایه گذاری هم از بقیه فینتکها عقبتر بوده و به میزان قابل توجهی کمتر است اما هرچه جلوتر میرویم این سرمایهگذاری در حال افزایش است.
به گزارش روابط عمومی بیمه تعاون، یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه تعاون در ابتدای صحبتهای خود در پانزدهمین رویداد فیناپ با موضوع اینشورتک با اشاره به اینکه دیجیتال سازی صنعت بیمه نسبت به سایر صنایع کندتر بوده است، گفت: «اینشورتک از نظر میزان و حجم سرمایه گذاری هم از بقیه فینتکها عقبتر بوده و به میزان قابل توجهی کمتر است اما هرچه جلوتر میرویم این سرمایهگذاری در حال افزایش است.»
او با تاکید براینکه شرکتها در این حوزه از کانالهای مختلفی استفاده میکنند، افزود: «برخی از این شرکتها در کنار اینکه دفاتر سنتی فروش خود را دارند، برای ارائه خدمات بهتر از روشهای مبتنی بر تکنولوژی هم استفاده میکنند.»
مظلومی با تاکید براینکه پاندمی کرونا در دو سال گذشته سبب شده است که تغییرات استفاده از تکنولوژی در این صنعت چند برابر شده و سرمایه گذاری در آن بیشتر شود، گفت: «فقط در سه ماهه اول سال میلادی جاری دو هزار پانصد و پنجاه دو میلیارد دلار روی اینشورتکها سرمایه گذاری شده است و این روند به سرعت در حال افزایش است.»به اعتقاد مظلومی، در آینده استفاده از تکنولوژیها و واژه اینشورتک به اندازهای عادی خواهد شد که در سالهای آتی، صنعت بیمه به صورت اینشورتک اداره خواهد شد.او در ادامه افزود: « در حال حاضر از تکنولوژیهای مختلفی مانند هوش مصنوعی، بلاکچین، رمزارزها، کلان داده و اینرنت اشیا، ابزارهای سیستمی، اتوماسیون وخودکار سازی و… در این صنعت استفاده میشود.»
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
در راستای توسعه بازار و استراتژی های جدید صورت گرفت:
تعداد بازدید : 0
افتتاح اولین شعبه تخصصی بیمه های زندگی کارآفرین
اولین شعبه تخصصی بیمه های زندگی شرکت بیمه کارآفرین، با هدف ارائه خدمات مناسب به مشتریان و شبکه فروش در راستای توسعه بازار و استراتژی های جدید شرکت، مصادف با نوزدهمین سالروز آغاز فعالیت شرکت بیمه کارآفرین در اردیبهشت ماه 1400 افتتاح گردید.
به گزارش اخبار صنعت، به نقل از روابط عمومی شرکت بیمه کارآفرین، اولین شعبه تخصصی بیمه های زندگی شرکت بیمه کارآفرین، با هدف ارائه خدمات مناسب به مشتریان و شبکه فروش در راستای توسعه بازار و استراتژی های جدید شرکت، مصادف با نوزدهمین سالروز آغاز فعالیت شرکت بیمه کارآفرین در اردیبهشت ماه 1400 افتتاح گردید.
میثم سیف مدیر شعبه تخصصی بیمه های زندگی در خصوص اهداف افتتاح این شعبه گفت: در شعبه تخصصی مرکز، تمامی فعالیت های مربوط به بیمه های عمر در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود و با استقرار سیستم های کنترلی لازم از تداوم کیفی خدمات اطمینان حاصل می گردد. زیرا تداوم و استمرار امور و حفظ کیفیت خدمات در بازه های بلند مدت زمانی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.
وی در ادامه افزود:اطمینان دارم با تکیه بر تخصص و تجربه همکاران شعبه تخصصی مرکز و حمایت های مدیران ارشد سازمان، می توانیم خدماتی منحصر به فرد و نمونه در سطح کشورمان به هموطنان ، بیمه گذاران و شبکه فرو ش ارائه کنیم تا بتوانیم ضریب نفوذ بیمه های زندگی را افزایش دهیم.
بنا بر این گزارش، سیف گفت:شیوع ویروس کرونا فرصتی طلایی برای شرکت های بیمه ای است تا از روش های سنتی و قدیمی موجود به روش های مدرن جهش یابند. در حال حاضر بیمه گذاران برای خرید بیمه نامه به شیوه سنتی در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا با سختی های بسیاری رو به رو هستند، صدور آنلاین بیمه نامه ها بدون مراجعه متقاضیان، می تواند در این زمینه بسیار راهگشا باشد. باشگاه مشتریان بیمه کارآفرین با توجه به امکانات گسترده ای که دارد می تواند علاوه بر امکان صدور آنلاین بیمه نامه ها، بسته های تشویقی نیز به بیمه گذاران اعطا نماید.
مدیر شعبه تخصصی بیمه های زندگی تهران مرکز در پایان بیان نمود: همانطور که مستحضرید یکی از عوامل مهم تأثیرگذار در شناسایی برند یک شرکت بیمه، پرداخت به موقع خسارت با حسن نظر و رعایت حقوق بیمه گذار است. شعبه تخصصی بیمه های زندگی تهران مرکز علاوه بر استقرار پزشک معتمد تمام وقت، از نیروهای مجرب و آموزش دیده در زمینه مدارک پزشکی نیز در بخش خسارت بهره گرفته تا بتواند در کمترین زمان ممکن خسارت بیمه گذاران بیمه های زندگی را پرداخت نماید.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
بهینهسازی خدمات بانکی؛
کارت بانکی بریل برای نابینایان صادر می شود
رییس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسبسازی کشور از صدور کارت بانکی بریل برای نابینایان خبر داد و گفت: از این پس نابینایان قادر خواهند بود اطلاعاتی مانند نام، نام خانوادگی و تاریخ انقضا را روی کارتهای خود با خط بریل بخوانند.
ابراهیم کاظمی مومنسرائی روز یکشنبه افزود: اقدامات بهینهسازی خدمات بانکی از سال گذشته آغاز شده و سال گذشته مکاتبات زیادی با بانک مرکزی داشتیم و در دو موضوع مناسبسازی فضای فیزیکی بانکها و همچنین مناسبسازی ارائه خدمات به نابینایان ورود کردیم و بانک مرکزی از این مساله خیلی استقبال کرد.
وی اضافه کرد: با مکاتبات انجام شده با مدیران عامل بانکها موافقت شد تا خدمات برای نابینایان بهینه شود. اکنون دستورات لازم ابلاغ شده و مقرر شد تا در هشت بانک، باجهای برای ارائه خدمت به معلولان، جانبازان و نابینایان بدون نوبت اختصاص یابد.
مومن سرائی اظهار داشت: صدور کارت بانکی به صورت برجسته با درخواست فرد نابینا انجام میشود و به بانکها اعلام شده که اگر این درخواست در همه شعب به صورت آنی ممکن نباشد، خود بانکها درخواست را به بانک مرکزی بفرستند.
رییس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسبسازی کشور از خدمت دیگری برای نابینایان در بانکهای کشور خبر داد و گفت: مقرر شده تا امکان اخذ تعهدنامه برای نابینایان داوطلب برای استفاده از چک بدون داشتن فرد امین، ایجاد شود.
مومنسرائی افزود: هرچند این موضوعات به بانکها ابلاغ شده اما باز هم کوتاه نیامدیم و مکاتبهای با همه بانکها انجام دادیم و فرمتی در زمینه میزان مناسبسازی ارسال کردیم تا به ما پاسخ دهند و براساس این فرمتها، وضعیت مناسبسازی آنها را بررسی و چند بار پیگیری کردیم و اکنون نیز در حال جمعبندی پاسخ بیش از 20 بانک هستیم که به زودی گزارش آن اعلام میشود.
وی ادامه داد: اقداماتی در زمینه مناسبسازی محتوای اینترنتبانکها و وبسایتهای بانکی برای ارائه خدمات الکترونیک انجام و مقرر شده است تا امکان گویاسازی در نرمافزارهای موبایلی موجود در دستورکار بانکها قرار گیرد.
حدود 200 هزار نفر از افراد دارای نابینایی و کمبینایی تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که 13 درصد کل افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی را تشکیل میدهد.
تسهیلات قرض الحسنه یاری دهنده کسب و کارهای خرد
تسهیلات قرضالحسنه با کارمزد حداکثر 4 درصد راهکار مناسبی برای تأمین مالی کسبوکارهای خرد است. همچنین افزایش قدرت خرید شهروندان از طریق دریافت تسهیلات قرضالحسنه میتواند فروش تولیدکنندگان کالاهای داخلی را بیشتر کند.
از آنجایی که تسهیلات قرضالحسنه سقف مشخصی دارد و صرفاً به اشخاص حقیقی پرداخت میشود، ممکن است تصور شود حمایت از تولید بهصورت پرداخت تسهیلات قرضالحسنه ممکن نیست. علت هم این است که برداشت عمومی در حوزه حمایت از تولید بیشتر معطوف به تسهیلات کلانی است که به بنگاههای تولیدی بزرگ پرداخت میشود. با این حال بانک مهر ایران بهعنوان نخستین و بزرگترین بانک تخصصی قرضالحسنه با اجرای طرحهای مختلف موفق شده اقدامات گستردهای را در حوزه حمایت از تولید انجام دهد.
کالا کارت چگونه از کالای ساخت داخل حمایت میکند؟
کالاکارت یک کارت اعتباری خرید کالاست که از سوی بانک مهر ایران تا سقف 300 میلیون ریال و بدون نیاز به سپردهگذاری قبلی ارائه میشود. کارمزد استفاده از این طرح برای مشتریان 2 تا 4 درصد و دوره بازپرداخت اقساط آن 6 تا 12 ماه است. پذیرندگان این طرح، ارائهکنندگان خدمات و تولیدکنندگان کالای داخلی هستند.
این طرح با استقبال گسترده مشتریان روبهرو شده و علاوه بر افزایش قدرت خرید متقاضیان خرید کالا و دریافتکنندگان خدمات به بیشتر شدن فروش پذیرندگان این طرح نیز کمک کرده است. به همین علت نیز تا لحظه تنظیم گزارش حدود 15هزار کسبوکار از صنوف مختلف همچون لوازم خانگی، کالای دیجیتال، فروشگاههای اینترنتی، فروشگاههای زنجیرهای و مواد غذایی، مبلمان، پوشاک، کالای ساختمان، قطعات یدکی خودرو و همچنین ارائهکنندگان خدماتی همچون آموزش، درمان، بیمه و... به جمع پذیرندگان این طرح پیوستهاند.
حمایت از کالا و خدمات ایرانی
در طرح حمایت از کالای ایرانی، همه تولیدکنندگان و فروشندگان کالا و خدمات ایرانی برای تسهیل در فروش کالای خود، میتوانند به انعقاد تفاهمنامه با بانک مهر ایران اقدام کرده تا مشتریان آنها از طریق دریافت تسهیلات قرضالحسنه هزینههای خرید محصولات مورد نظر را تأمین و پرداخت کنند.
انعقاد تفاهمنامه همکاری با شرکت سهامی فرش ایران با هدف افزایش قدرت خرید از طریق اعطای تسهیلات قرضالحسنه از نخستین قراردادهای منعقد شده در این زمینه به شمار میرود. بانک مهر ایران همچنین در چارچوب حمایت از کالای ایرانی، طرح پرداخت تسهیلات بیمه را با همکاری شرکتهای بیمهای اجرا کرده است. این طرح که به تأیید واحدهای نظارتی بانک مرکزی رسیده، با استقبال تعداد زیادی از هموطنان نیز روبرو شده است.
یک نمونه از اجرای این طرح، مربوط به رانندگان تاکسی و اتوبوس بود. پیش از این بانک مهر ایران، یک شرکت بیمهای و اتحادیه تاکسیرانی و اتوبوسرانی سراسر کشور تفاهمنامه همکاری برای ارائه وام قرضالحسنه پوششهای بیمهای امضا کردند. بر اساس این تفاهمنامه، بانک قرضالحسنه مهر ایران در قالب کارت اعتباری تا سقف 30 میلیون ریال در حوزه تاکسیرانی و تا سقف 60 میلیون ریال در حوزه اتوبوسرانی، تسهیلات قرضالحسنه صفر درصدی پرداخت میکند.
پوششهای بیمهای شامل بیمه درمان تکمیلی تاکسیرانان و اتوبوسرانان و افراد تحت تکفل، بیمه آتشسوزی واحدهای مسکونی، بیمهنامه اتومبیل (بیمه شخص ثالث و حوادث راننده، بیمه بدنه)، بیمه عمر و حوادث گروهی و بیمه عمر مانده بدهکار برای هر یک از وامگیرندگان است. در آغاز این تفاهمنامه، حداقل 300 هزار نفر از تاکسیرانان و اتوبوسرانان و خانواده تحت تکفل آنها تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی قرار خواهند گرفت و 108هزار نفر از بیمههای شخص ثالث استفاده میکنند. همچنین برای هر سال 108هزار بیمهنامه آتشسوزی با استفاده از تسهیلات قرضالحسنه این بانک صادر میشود. البته استقبال از طرح تسهیلات بیمه تنها به همین تعداد محدود نشده و این طرح توانسته تا کنون توجه و اعتماد بیش از یک میلیون و 200هزار نفر را به خود جلب کند.
تسهیلاتی مختص شرکتهای دانشبنیان
شرکتهای دانشبنیان، محصولاتی با فناوری بالا تولید میکنند و گرهگشای بخشی از مشکلات کشور هستند. از همین رو توجه به این شرکتها و حمایت از آنها ضروری است.
بانک مهر ایران تفاهمنامهای با صندوق نوآوری و شکوفایی دارد و در چارچوب این تفاهمنامه به کارکنان شرکتهای دانشبنیان تسهیلات قرضالحسنه پرداخت میکند.
رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون خبر داد:
تسهیلات بانک توسعه تعاون برای فعالان صنایعدستی و گردشگری
رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون از تمهیدات بانک برای اعطای تسهیلات به فعالان صنایعدستی و گردشگری خبر داد.
سید باقر فتاحی طی بازدید از غرفه بانک در سیزدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه اظهار داشت: مطابق برنامههای اقتصادی کشور مقرر گردید 320 هزار میلیارد ریال از محل هدفمندی یارانهها بهسوی واحدهای تولیدی و اشتغال آفرین سوق داده شود که نقش نظام بانکی در تخصیص بهینه این منابع به بخشهای صنعت، کشاورزی، صنایعدستی و گردشگری بسیار حائز اهمیت است.
وی ضمن تبریک روز صنایعدستی به دستاندرکاران و هنرمندان گفت: بانک توسعه تعاون سهمیه مناسبی از این منابع طرحهای ملی را برای تأمین مالی فعالیتهای اقتصادی در زمینه صنایعدستی و گردشگری در نظر گرفته است.
رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون در ادامه به حضور بانک در طرحهای ملی اشاره کرد و افزود: طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری به همت دستگاههای اقتصادی عالی کشور و حضور چهار بانک و موسسه مالی عامل با هدف گسترش فعالیتهای تولیدی و حفظ و توسعه اشتغال در میان مناطق روستایی با ارزش 200 هزار میلیارد ریال در نیمه دوم سال 1396 آغاز شد و سهم بانک توسعه تعاون در این طرح، اعطای تسهیلات به میزان 40 هزار میلیارد ریال بوده است که تاکنون 26 هزار میلیارد ریال پرداخت گردیده و 14 هزار میلیارد ریال نیز بهعنوان باقیمانده طرح توسط بانک اجرایی خواهد شد.
وی تداوم طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری از محل بازگشت اقساط تسهیلات را مهم و تأثیرگذار دانست و گفت: تزریق منابع جدید به اقتصاد روستایی و عشایری، مزیتهای مهمی برای حمایت از کارآفرینان و تعاون گران این مناطق محسوب میشود.
فتاحی همچنین به لزوم تدابیر برای حمایت از برخی مشاغل آسیبدیده از کرونا بهویژه اقامتگاههایی بومگردی اشاره کرد و اذعان داشت: در تلاش هستیم با هماهنگی صندوق توسعه ملی، مهلت بیشتری برای بازپرداخت تسهیلات اعطاشده به اینگونه مشاغل در نظر گرفته شود.
وی در ادامه به مأموریت و رسالت بانک در حمایت از تعاون گران اشاره کرد و بیان داشت: اختصاص هفتاد درصد از پرتفوی تسهیلاتی بانک به بخش تعاون، تکلیف اساسنامهای بانک است که پایبندی به تحقق این نسبت، همواره از اصول و ارزشهای کارکنان به شمار میرود، ضمن آنکه مراقبت از شرکتهای تعاونی و رفع مشکلات و مسائل آنها از مأموریتهای مشترک این بانک و معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی سفرهای استانی تلقی میگردد.
رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون همکاری با صندوق توسعه ملی و نقش عاملیتی بانک برای تأمین مالی کارآفرینان و تعاون گران از این مسیر را حائز اهمیت دانست و گفت: بهتازگی نیز قرارداد جدیدی با صندوق توسعه ملی به ارزش پنج هزار میلیارد ریال امضا گردیده است و با تلفیق این منابع با منابع داخلی بانک، زمینههای مناسبی برای تأمین مالی بخشهای مختلف اقتصادی و تعاونی مهیا میگردد.
تداوم اصلاح شاخص بورس با افت سه هزار واحدی
شاخص کل در بازار بورس دیروز (یکشنبه، 23 خردادماه) سه هزار و 663 واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و 141 هزار واحد رسید.
برپایه معاملات دیروز بیش از پنج میلیارد و 106 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 29 هزار و 737 میلیارد ریال داد و ستد شد.
همچنین شاخص کل (هموزن) با یک هزار و 220 واحد کاهش به 377 هزار و 233 واحد و شاخص قیمت (هموزن) با 785 واحد افت به 242 هزار و 709 واحد رسید.
شاخص بازار اول 484 واحد و شاخص بازار دوم 14 هزار و 936 واحد کاهش داشتند.
علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با 374 واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با 246 واحد، ایران خودرو (خودرو) با 195 واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با 181 واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با 151 واحد، پارس خودرو (خپارس) با 133 واحد، پرداخت الکترونیک سامان کیش (سپ) با 96 واحد، بانک ملت (وبملت) با 92 واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با 83 واحد و گروه بهمن (خبهمن) با 70 واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.
در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و 502 واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با 365 واحد، گروه مپنا (رمپنا) با 279 واحد، بانک پارسیان (وپارس) با 214 واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با 149 واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با 146 واحد، شرکت سرمایه گذاری استان خوزستان (وسخوز) با 140 واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با 128 واحد و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با 120 واحد تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.
بر پایه این گزارش، دیروز نماد صنعت غذایی کورش (غکورش)، لیزینگ کارآفرین (ولکار)، ایران خودرو (خودرو)، پارس خودرو (خپارس) سایپا (خساپا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.
گروه خودرو هم در معاملات دیروز صدرنشین برترین گروههای صنعت شد و در این گروه دو میلیارد و 405 هزار برگه سهم به ارزش چهار هزار و 232 میلیارد ریال دادوستد شد.
آخرین وضعیت شاخص فرابورس
دیروز شاخص فرابورس نیز بیش از 17 واحد کاهش داشت و بر روی کانال 17 هزار و 434 واحد ثابت ماند.
همچنین در این بازار یک میلیارد و 88 هزار برگه سهم به ارزش 87 هزار و 36 میلیارد ریال دادوستد شد.
دیروز نماد پلیمر آریا ساسول (آریا)، صنعتی مینو (غصینو)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، بهمن دیزل (خدیزل)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، شیر پاستوریزه پگاه فارس (غفارس)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، سیمان ساوه (ساوه) و تولید برق ماهتاب کهنوج (بکهنوج) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار داشتند.
در مقابل گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، بیمه تجارت نو (بنو)، بیمه کوثر (کوثر)، ویتانا (غویتا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، کلر پارس (کلر)، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای) و مدیریت انرژی تابان هور (وهور) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.
رشد اینشورتک کندتر از سایر حوزههای فینتک است
اینشورتک از نظر میزان و حجم سرمایه گذاری هم از بقیه فینتکها عقبتر بوده و به میزان قابل توجهی کمتر است اما هرچه جلوتر میرویم این سرمایهگذاری در حال افزایش است.
به گزارش روابط عمومی بیمه تعاون، یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه تعاون در ابتدای صحبتهای خود در پانزدهمین رویداد فیناپ با موضوع اینشورتک با اشاره به اینکه دیجیتال سازی صنعت بیمه نسبت به سایر صنایع کندتر بوده است، گفت: «اینشورتک از نظر میزان و حجم سرمایه گذاری هم از بقیه فینتکها عقبتر بوده و به میزان قابل توجهی کمتر است اما هرچه جلوتر میرویم این سرمایهگذاری در حال افزایش است.»
او با تاکید براینکه شرکتها در این حوزه از کانالهای مختلفی استفاده میکنند، افزود: «برخی از این شرکتها در کنار اینکه دفاتر سنتی فروش خود را دارند، برای ارائه خدمات بهتر از روشهای مبتنی بر تکنولوژی هم استفاده میکنند.»
مظلومی با تاکید براینکه پاندمی کرونا در دو سال گذشته سبب شده است که تغییرات استفاده از تکنولوژی در این صنعت چند برابر شده و سرمایه گذاری در آن بیشتر شود، گفت: «فقط در سه ماهه اول سال میلادی جاری دو هزار پانصد و پنجاه دو میلیارد دلار روی اینشورتکها سرمایه گذاری شده است و این روند به سرعت در حال افزایش است.»
به اعتقاد مظلومی، در آینده استفاده از تکنولوژیها و واژه اینشورتک به اندازهای عادی خواهد شد که در سالهای آتی، صنعت بیمه به صورت اینشورتک اداره خواهد شد.
او در ادامه افزود: « در حال حاضر از تکنولوژیهای مختلفی مانند هوش مصنوعی، بلاکچین، رمزارزها، کلان داده و اینرنت اشیا، ابزارهای سیستمی، اتوماسیون وخودکار سازی و… در این صنعت استفاده میشود.»
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.