شماره: 1625 / ۱۴۰۰ هجدهم فروردين
تعداد بازدید : 0
اخبار
ساعت کاری
شعب بانک دی اعلام شد
ساعت خدمترسانی شعب بانک دی به مشتریان در سال 1400 اعلام شد.به گزارش روابطعمومی بانک دی، بنا به اعلام معاونت سرمایه انسانی بانک دی، تمامی شعب بانک دی از تاریخ 1400/01/15 تا اطلاع ثانوی در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 08:00 الی 14:00 آماده خدمترسانی به مشتریان هستند و در روزهای پنجشنبه نیز مشتریان میتوانند با مراجعه به شعب بانک از ساعت 08:00 الی 12:30 امور بانکی خود را انجام دهند.بر اساس بخشنامه ابلاغی معاونت سرمایه انسانی بانک دی، در صورتیکه شعب شهرستان بخشنامه دیگری درباره ساعت کاری از سوی استانداری، شورای هماهنگی بانکها و یا ستاد کرونای استان دریافت کردهاند باید با رعایت ملاحظات استان عمل کنند و در غیر این صورت موظف به رعایت ساعت ابلاغی خواهند بود.مشتریان بانک دی در تمامی ساعات می توانند خدمات بانکی مورد نیاز خود را از طریق سرویسهای آنلاین بانک مانند اینترنت بانک و همراه بانک دریافت کنند.همچنین مرکز ارتباط با دی با شماره تلفن 28930 به صورت شبانه روزی آماده راهنمایی و پاسخگویی به پرسش های مشتریان است
رییس هیئت امناء صندوق قرض الحسنه شاهد منصوب شد
طی حکمی از سوی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رییس هیئت امناء صندوق قرض الحسنه شاهد منصوب شد.به گزارش روابط عمومی صندوق قرض الحسنه شاهد، مهندس سعید اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور حکمی محمود باقری مزید آبادی را به عنوان رییس هیئت امناء صندوق قرض الحسنه شاهد منصوب کرد.بر اساس این حکم محمود باقری مزید آبادی جایگزین ملک محمد نجفی رییس پیشین هیئت امناء صندوق قرض الحسنه شاهد شد.باقری هم اکنون مشاور مالی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
پرداخت چهار هزار فقره تسهیلات قرضالحسنه در بانک اقتصادنوین
بانک اقتصادنوی در راستای حمایت از ازدواج جوانان و توانمندسازی آنها برای تشکیل خانواده، در سال گذشته با پرداخت یک هزار و 766 میلیارد ریال تسهیلات قرضالحسنه ازدواج به سه هزار و 564 نفر از واجدان شرایط از تشکیل یک هزار و 782 خانواده جدید حمایت کرد.همچنین در سال 1399، شعب بانک اقتصادنوین در راستای ایفای مسئولیتهای اجتماعی خود و حمایت از اقشار آسیبپذیر تعداد 564 فقره تسهیلات قرضالحسنه اشتغالزایی به ارزش 233 میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و 227 فقره تسهیلات قرضالحسنه اشتغالزایی به ارزش 89 میلیارد ریال به مددجویان سازمان بهزیستی پرداخت کردند.
واحد تولیدی کاشی و سرامیک صدف سرام استقلال آباده افتتاح شد
واحد تولیدی کاشی و سرامیک صدف سرام استقلال آباده که با مشارکت بانک صنعت و معدن تأمین مالی شده است، به دستور رییس جمهور و با حضور دکتر رحیمی استاندار فارس و جمعی از مدیران ارشد استانی به صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح شد.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، این واحد تولیدی کاشی و سرامیک در استان فارس در زمینی به مساحت 14 هکتار به بهره برداری رسید.3 هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار صرف ایجاد این کارخانه شده است که ظرفیت تولید 2 میلیون و 700 هزار مترمربع کاشی و سرامیک در سال را دارا می باشد.تسهیلات پرداختی به این طرح از سوی بانک صنعت و معدن، شامل مبلغ 200 میلیارد ریال بابت سرمایه گذاری ثابت طرح و مبلغ 60 میلیارد ریال سرمایه درگردش بوده و برای 200 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.
نخستین جلسه دیدار مدیران اعتباری بانک با فعالان اقتصادی در سال جدید
نخستین جلسه دیدار عضو هیات مدیره و معاون اعتباری و بانکداری شرکتی بانک ملی ایران با فعالان اقتصادی در سال جدید فردا برگزار می شود.به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر سید فرید موسوی فردا هجدهم فروردین ماه با تعدادی از فعالان اقتصادی و کارآفرینان دیدار می کند که مهم ترین محور این نشست نیز افزایش تعامل با مشتریان، بررسی مشکلات کسب و کارها و حمایت هر چه بیشتر از تولیدکنندگان با هدف تقویت زیرساخت های اقتصادی کشور و بررسی مشکلات و موانع بانکی در راه ایجاد، توسعه و فعالسازی واحدهای اقتصادی است.در این نشست محمدرضا محمودپناه رئیس اداره کل اعتبارات، عباس پیروزی رئیس اداره کل بررسی طرح ها، هادی نیک قلب رئیس اداره کل ارزیابی و نظارت بر مصارف و علی اولیائی رییس اداره کل پیگیری و وصول مطالبات بانک ملی ایران نیز حضور خواهند داشت.متقاضیان می توانند به منظور هماهنگی برای دریافت وقت جلسه حضوری در روزهای چهارشنبه با شماره تلفن 60992015-021 تماس حاصل کنند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
آغاز اقدامات اجرایی در استراتژی نماینده محوری بیمه رازی
در راستای سیاستهای مدیرعامل بیمه رازی حول محور چرخش های استراتژیک ، اقدامات اجرایی در خصوص نماینده محوری بیمه رازی انجام شد.پیرو دستور دکتر جباری مدیر عامل بیمه رازی ، کارگروهی با حضور 14 نفر از معاونین و مدیران ارشد این شرکت بمنظور بررسی درخواستها و راهکارهای ارائه شده توسط نمایندگان در سالن همراز بیمه رازی تشکیل شد.در این جلسه که امروز مورخ 1400/01/15 برگزار و سه ساعت به طول انجامید ، به هجده مورد مطروحه از عناوین مشکلات ارائه شده از سوی نمایندگان و اقدامات مقتضی جهت مرتفع نمودن آنها پرداخته شد.گفتنی است طبق تصمیم مدیرعامل مقرر شد در جلسات آتی برای مشارکت نمایندگان در تصمیم گیری ، از اعضای انجمن صنفی نیز جهت حضور در جلسه دعوت بعمل آید .
اجرای طرح تخفیف های شعبانیه در بیمه پاسارگاد
شرکت بیمه پاسارگاد به مناسبت اعیاد پر برکت ماه شعبان و در راستای اجرای طرح تکریم ارباب رجوع همزمان با آغاز سال نو از تاریخ 16 تا 27 فروردین ماه تخفیف های ویژه ای برای هموطنان گرامی در نظر گرفته است.شرکت بیمه پاسارگاد به مناسبت اعیاد پر برکت ماه شعبان و در راستای اجرای طرح تکریم ارباب رجوع همزمان با آغاز سال نو از تاریخ 16 تا 27 فروردین ماه تخفیف های ویژه ای برای هموطنان گرامی در نظر گرفته است.بر اساس گزارش های دریافتی، به منظور ارایه خدمات گسترده و افزایش رضایتمندی مشتریان ، خریداران بیمه نامه های بدنه اتومبیل و همچنین بیمه نامه آتش سوزی (واحدهای مسکونی و غیرصنعتی) می توانند با مراجعه به شعبه ها و نمایندگی های بیمه پاسارگاد از تخفیف های ویژه این شرکت برخوردار شوند.
نشست آنلاین مدیرعامل بیمه سینا با رؤسای شعب برگزار شد
نخستین نشست آنلاین سال 1400 مدیرعامل بیمه سینا با رؤسای شعب سراسر کشور با حضور اعضای شورای معاونان برگزار شد.دکتر رضا جعفری در ابتدای این نشست که بهدلیل رعایت پروتکلهای بهداشتی به صورت آنلاین برگزار شد، ضمن تبریک آغاز سال نو و آرزوی سلامتی و موفقیت برای همه همکاران، از تلاش و جدیت پرسنل شعب و ستاد در سال 1399 تقدیر کرد.وی با اشاره به رشد 36 درصدی حق بیمه تولیدی و کاهش نسبت خسارت در سال گذشته افزود: خوشبختانه با نهادینه شدن روحیه کارمحوری در بیمه سینا موفقیتهای بسیاری حاصل شده که حتما در سال جدید نیز استمرار خواهد یافت.مدیرعامل بیمه سینا در خصوص تقویت ذخایر و سرمایه گذاریها در سال99 برای استحکام بنیه مالی شرکت گفت: برنامهریزی بسیار خوبی برای مدیریت و هدایت نقدینگی صورت گرفت که خوشبختانه منافع زیادی را نصیب مجموعه کرد.وی با اشاره به لزوم تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری سال جدید به نام «تولید، پشتیبانیها، مانعزداییها»، از واحدهای ستادی خواست تا با حداکثر توان و برنامهریزی منسجم، شعار سال را در کار و فعالیت خود تحقق بخشند.دکتر جعفری در بخش دیگری از این نشست به تشریح جزئیات بودجه 1400 برای رؤسای شعب پرداخت و گفت: انتظار ما این است که مطابق بودجه ابلاغی و حتی فراتر از آن برای تحقق اهداف سهامداران شرکت به ویژه در راستای رسالت اجتماعی بنیاد مستضعفان تلاش کنید و از ظرفیت بالای شبکه فروش نیز در این زمینه به نحو شایسته استفاده کنید.وی توسعه بیمههای زندگی را به عنوان یکی از اولویتهای مهم در سال جدید دانست و گفت: در حال حاضر سهم بیمههای زندگی در پرتفوی ما بیش از متوسط صنعت بیمه است و با برنامههایی که در دستور کار داریم این سهم قطعاً رشد خوبی خواهد داشت.
“وملل” با ثبت تراز مثبت پرونده 99 را بست
موسسه ملل در 12 ماه سال 99 در مجموع سه هزار و 899 میلیارد تومان در آمد از محل تسهیلات اعطایی کسب کرد و در مقابل دو هزار و میلیارد تومان سود به سپرده های سرمایه گذاری اختصاص داد که حاصل آن ثبت تراز مثبت یک هزار و 57 میلیارد تومان بود.و بر اساس آخرین گزارش ماهیانه موسسه ملل ، این موسسه در اسفند ماه 409 در آمد از محل تسهیلات اعطایی کسب کرد و در مقابل 571 میلیارد تومان سود پرداخت کرد و تراز عملیاتی اسفند ماه این بانک منفی 162 ثبت شد.این موسسه خصوصی در مجموع 5 درصد درآمد تسهیلاتی و 25 درصد سود پرداختی به سپرده های سرمایه گذاری خود را در سال 99 نسبت به سال 98 افزایش داده است .موسسه ملل در بخش تسهیلات اعطایی بیشترین در آمد را از سه سر فصل سایر تسهیلات، مشارکت مدنی و فروش اقساطی در سال گذشته کسب کرد و مانده تسهیلات اعطایی این موسسه به رقم 18 هزار و 681 میلیارد تومان رسید که نسبت به سال قبل از آن 19 درصد رشد داشته است .این شرکت بورسی در بخش پرداخت سود به سپرده های سرمایه گذاری بیشترین سود را به سه سرفصل سپرده های یک ساله ، دو ساله و سپرده های کوتاه پرداخت کرد و مانده سپرده های سرمایه گذاری این موسسه مالی در پایان سال 99 به رقم 22 هزار و 952 میلیارد تومان رسید که نسبت به سال قبل از آن 51 درصد افزایش داشته است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
از سوی رئیس کل بیمه مرکزی اعلام شد
تعداد بازدید : 0
مهمترین اقدامات بیمه مرکزی در سالی که گذشت
دکتر غلامرضا سلیمانی، عملیاتی شدن تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی پس از 17 سال را از مهمترین اقدامات صورت گرفته از سوی بیمه مرکزی دانست.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر سلیمانی با تشریح مهمترین فعالیت های بیمه مرکزی در سال گذشته، از تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی پس از 17 سال (که براساس آن از سال 1400 در حدود سی میلیون واحد مسکونی کشور، تحت پوشش بیمه حوادث طبیعی قرار خواهند گرفت) و ایجاد محصولات جدید بیمه ای از جمله بیمه درمان بیماری کرونا و بیمه کسب و کار ناشی از اپیدمی به عنوان مهمترین اقدامات سال یاد کرد و گفت: بیمه مرکزی سال گذشته در راستای سیاست های دولت الکترونیک و کاهش مراجعه حضوری به ویژه در دوران شیوع ویروس کرونا، کاهش مصرف کاغذ و صرفه جویی در تولید پسماند، حذف بیمه نامه فیزیکی شخص ثالث و صدور بیمه نامه الکترونیکی شخص ثالث را در دستور کار خود قرار داد که با موفقیت عملیاتی شد.
رئیس کل بیمه مرکزی، “سرمایه گذاری 50 هزار میلیارد تومانی در بازار سهام توسط شرکت های بیمه ای”، “فعال شدن شرکت های استارتاپی و اینشورتک ها در صنعت بیمه” و “صدور مجوز کارگزاری آنلاین به پنج شرکت”، “دیجیتالی کردن محصولات بیمه ای” و “ایجاد کد یکتا برای صدور بیمه نامه های شخص ثالث، آتش سوزی و حمل ونقل” و “بارگذاری اطلاعات مرتبط در سامانه سنهاب”را از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال گذشته عنوان کرد.
دکتر سلیمانی از افزایش پرتفوی بیمه زندگی به 15٫6 درصد خبر داد و گفت: خوشبختانه در این دوران خاص اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا استقبال مردم از بیمه های زندگی خوب بود و پرتفوی آن به 15٫6 درصد رسید که از آن بعنوان یک شاخص مهم افزایش دهنده ضریب نفوذ بیمه در جهان یاد می کنند.
دکتر سلیمانی با اشاره به پخش مجموعه تلویزیونی دوربرگردون در سال گذشته به عنوان یکی از اقدامات تاثیرگذار در حوزه گسترش فرهنگ بیمه گفت: تولید و پخش مجموعه تلویزیونی 52 قسمتی “دور برگردون” در شبکه سوم سیما، تاثیر چشمگیری در اصلاح رفتار رانندگی مردم گذاشت. به گونه ای که تا پایان سال 1399 با همت و کمک مردم و خیرین و صرف مبلغ 33 میلیارد تومان برخی از نقاط حادثه خیز در اقصی نقاط کشور اصلاح شده است.
وی در بخش دیگری از گزارش خود از اعطای مجوز تخصصی به شرکت های بیمه «خاورمیانه» و «باران» با تمرکز بر صدور بیمه های زندگی خبر داد و گفت: در سال جدید نیز چند شرکت تخصصی در حوزه بیمه های زندگی به خانواده صنعت بیمه اضافه می شوند.
رئیس کل بیمه مرکزی، با هدف افزایش ارتقای نظارت بر خدمات شرکت های بیمه به بیمه گذاران از تقویت و گسترش مرکز پاسخگویی تلفنی چهار شماره ای 2342 بیمه مرکزی خبر داد و گفت: این مرکز به صورت شبانه روزی پاسخگوی سوالات و رسیدگی به شکایات بیمه گذاران است.دکتر سلیمانی همچنین از تاسیس مرکز ملی مدیریت ریسک و ارائه خدمات آموزشی و مشاورهای در زمینه مدیریت ریسک به بخشهای تولیدی به منظور ایجاد شناخت و نهادینه شدن امر مدیریت ریسک در فرآیندهای تولیدی خبر داد و گفت: ارزیابی مدیریت ریسک باید به دو صورت تخصصی موردی و ترکیبی دنبال شود و صنعت بیمه پرچمدار ریسک در کشور خواهد بود.
به گفته وی “انعقاد قرارداد مازاد خسارت حوادث فاجعه آمیز (CAT) در رشته های مختلف بیمه ای”، “اعمال بیش از 10 مرحله بخشودگی حق بیمه مربوط به موضوع بند (ب)ماده 24 قانون بیمه شخص ثالث (جرائم صندوق تامین خسارت های بدنی) در خصوص انواع گروههای خودرویی در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر”، پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و ترویج فرهنگ بیمه از دیگر اقدامات مهم بیمه مرکزی در سال گذشته بوده است.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه فرهنگسازی بیمه گفت: در این سال برنامه ریزی لازم برای گنجاندن مفاهیم بیمه ای در کتابهای درسی انجام شد و تا کنون بیش از 118 مطلب بیمه ای در کتب درسی نظری و کاردانش و فنی-حرفه ای چاپ شده و این روند کماکان ادامه دارد. با این پروژه عملا تعداد 5میلیون و 844 هزار و 105 نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم هر سال با مهم ترین اصطلاحات بیمه ای در کتابهای درسی آشنا می شوند.
وی در ادامه افزود: تهیه تولید و انتشار 46 عنوان کتاب در سه سطح «بیمه برای کودکان»(13 عنوان) «بیمه برای همه» (12 عنوان) «بیمه برای کارشناسان» (21 عنوان)نیز از دیگر اقدامات بیمه مرکزی در حوزه آشنایی با بیمه از سنین پایین بوده است.
شایان ذکر است، بیمه مرکزی در سال گذشته موفق به دریافت لوح سپاس از رییس جمهور به خاطر اهتمام جدی بیمه مرکزی در ایجاد خدمات رسانی الکترونیکی به مردم و کسب رتبه نخست بیمه مرکزی در بین تمامی دستگاههای اجرایی در حوزه ارایه خدمات الکترونیکی، برگزیده شدن طرح پیاده سازی نظام شایسته سالاری مبتنی بر مدیریت دانش در سطح صنعت بیمه به عنوان اقدام برجسته و برتر وزارت امور اقتصادی ودارایی در جشنواره شهید رجایی، دریافت نشان توسعه فرهنگ بیمه به اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی در هفدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی ها و تقدیر از پدافند غیر عامل بیمه مرکزی در پروژه مانور ارزیابی برق دستگاههای اجرایی شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
تمدید کارت های بانک شهر به صورت غیر حضوری در سال جاری
مدیر امور فناوری اطلاعات بانک شهر گفت: امکان تمدید تاریخ انقضاء کارتهای بانکی این بانک بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتریان به شعب در سال جاری نیز فراهم شده است.به گزارش روابط عمومی بانک شهر، میثم نمازی در همین خصوص افزود: به منظور مدیریت و کنترل شیوع ویروس کرونا و کاهش مراجعات حضوری مشتریان به شعب بانک شهر، تمدید خودکار تاریخ انقضای کارتهای این بانک به مدت یکسال انجام شد.
نمازی با اشاره به اقدامات بانک شهر در حفظ سلامت شهروندان در سال گذشته و با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا در کشور و به خصوص در پایتخت، گفت: در تلاش هستیم همانند سال گذشته با گسترش خدمات الکترونیک و ارائه خدمات غیرحضوری طی سال جاری نیز در جلوگیری از انتشار ویروس و حفظ سلامت شهروندان بکوشیم.وی تصریح کرد: امیدواریم طی روزها و ماه های آینده و تا رفع موج چهارم شیوع ویروس کرونا، شهروندان با استفاده از ظرفیت خدمات غیرحضوری و بانکداری الکترونیک از حضور خود در شعب بانک بیش از پیش بکاهند.
نمازی یادآور شد: افزایش سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت شتابی و درون بانکی از طریق درگاه های اینترنتی، خودپردازها و پیشخوان های شهرنت بانک شهر از مبلغ 30 میلیون ریال در هر شبانه روز از مبدا هر کارت به 100 میلیون ریال همانند قبل ادامه دارد.
مدیر امور فناوری اطلاعات بانک شهر در ادامه از افزایش استفاده از خدمات الکترونیک توسط مشتریان این بانک در سال 1399 خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال گذشته و به خصوص در اسفند ماه شاهد افزایش استفاده از سامانه های بانکداری الکترونیک بانک شهر بودیم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی از حجتاله صیدی قدردانی کرد
بانک صادرات ایران بر سکوی نخست واگذاری اموال مازاد
بانک صادرات ایران رتبه برتر در شاخص واگذاری داراییهای مازاد بانکها در بین بانکهای دولتی و خصوصیشده را کسب کرد و به همین مناسبت در این شاخص و شاخص اصلاح ساختار مالی مورد تقدیر وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه شورای مدیران این وزارتخانه قرار گرفت.
به گزارش روابطعمومی بانک صادرات ایران، وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه شورای عالی مدیران این وزارتخانه که با حضور مدیران عامل بانکهای کشور برگزار شد، با اهدای لوح سپاس از عملکرد بانک صادرات ایران در فروش و واگذاری داراییهای مازاد خود در سال 99 قدردانی کرد.
در بخشی از تقدیرنامه فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی خطاب به مدیرعامل بانک صادرات ایران آمده است: با توجه به اهمیت نقش بانکها در تأمین مالی اقتصاد و پشتیبانی از تولید، افزایش توان تسهیلاتدهی و تخصیص بهینه منابع بانک، از مهمترین اقداماتی است که میتوان در حمایت از بخشهای مختلف انجام داد. در همین خصوص، واگذاری اموال مازاد که هم چالش انجماد داراییها را مرتفع و هم افزایش بهرهوری را در پی خواهد داشت، به عنوان یک تکلیف قانونی، مورد تأکید رئیسجمهور محترم و همواره یکی از اولویتهای وزارت امور اقتصادی و دارایی در هدایت منابع بوده است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه با اشاره به ارزیابیهای صورت گرفته در بخش واگذاری داراییهای مازاد بانکها به عملکرد موفق بانک صادرات ایران در این بخش اشاره کرد و از کسب رتبه برتر این بانک در واگذاری داراییهای مازاد در بین بانک های دولتی و خصوصیشده قدردانی کرد.
گفتنی است در این جلسه همچنین در شاخص اصلاح ساختار مالی از عملکرد بانک صادرات ایران قدردانی شد.
بانک صادرات ایران همزمان با تصویب قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر در سال 94، فروش اموال و داراییهای مازاد خود را با جدیت در دستور کار قرار داد و در سال 1399 موفق شد تعداد 422 رقبه از املاک مازاد خود به بهای بالغ بر 7 هزار و 166 میلیارد ریال را واگذار کند.
این بانک همچنین با هدف چابکسازی و اصلاح ساختار مالی، تجهیز و مصرف بهینه منابع و تقویت بخشهای تولیدی کشور، در سال 94 حدود 103 رقبه ملک به بهای بیش از 591 میلیارد ریال، در سال 95 تعداد 147 رقبه ملک به بهای بالغ بر 871 میلیارد ریال، در سال 96 حدود 411 رقبه ملک مازاد به بهای سه هزار و 986 میلیارد ریال، در سال 97 تعداد 533 رقبه ملک مازاد به بهای پنج هزار و 676 میلیارد ریال و در سال 98 نیز 475 رقبه ملک به بهای 9 هزار میلیارد ریال واگذار کرده و منابع حاصل از آن را در مسیر حمایت از تولید و سرمایهگذاری در بخشهای اقتصادی کشور قرار داده است.
فروش این اموال و داراییها بر اساس نقشه راه و برنامههای عملیاتی ابلاغ شده بانک صادرات ایران، در مسیر عمل به قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر، چابکسازی و اصلاح ساختار مالی، تجهیز و مصرف بهینه منابع و تقویت بخشهای تولیدی کشور، مورد توجه قرار دارد.
مدیرعامل بانک ملی ایران مطرح کرد:
اهداف بانک ملی به سرعت در حال تحقق است
بانک ملی ایران در سال جهش تولید، موفقیت های بزرگی کسب کرد و در سال «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» نیز این روند ادامه خواهد یافت.
محمد رضا حسین زاده، مدیرعامل بانک ملی ایران با قدردانی از تلاش های همکاران در سال گذشته، تاکید کرد که اصلاح صورت های مالی بانک با جدیت تا رسیدن به نقطه مطلوب ادامه دارد و گفت: بررسی عملکرد سال گذشته بانک در مقایسه با سال پیش از آن نشان می دهد در بسیاری از شاخص ها، اهداف بانک محقق شده و اهداف سایر بخش ها نیز به سرعت در حال تحقق است.
بر اساس گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، حسین زاده در وبینار نوروزی با مدیران ارشد و تبیین سیاست های راهبردی سال 1400 که با حضور اعضای هیات مدیره و هیات عامل برگزار شد، کاهش قیمت تمام شده پول، رشد نرخ موثر تسهیلات، بهبود حاشیه سود، رشد 28 درصدی مجموع چهار سپرده اصلی و افزایش درآمد را از جمله دستاوردهای این بانک در سال گذشته خواند و اظهار کرد: کفایت سرمایه بانک ملی ایران در سال 1399 معادل 5 واحد بهبود یافت و نسبت مطالبات معوق به کل تسهیلات پرداختی (NPL) به عدد 5٫2 درصد رسید که به استاندارد جهانی بسیار نزدیک است.
وی افزایش 10 برابری سرمایه بانک نسبت به سال 1394 را اقدامی بسیار مهم خواند و با قدردانی از همه کسانی که برای تحقق این هدف بزرگ تلاش کردند، خاطرنشان کرد: سرمایه بانک ملی ایران نزدیک به 100 هزار میلیارد تومان رسیده است و با فاصله زیادی نسبت به بانک های دیگر در رتبه اول قرار دارد.
مدیرعامل بانک ملی ایران بهبود ساختار مالی این بانک با استفاده از همه ظرفیت های قانونی را الزامی خواند و تاکید کرد: فروش اموال و املاک مازاد، جذب منابع ارزان قیمت، کاهش هزینه های جاری به ویژه هزینه سود پرداختی و نیز افزایش خدمات غیرحضوری از جمله اقداماتی است که به طور پیوسته در دستور کار ماست و در سال جاری نیز به طور جدی پیگیری خواهد شد.
حسین زاده اعتماد مردم به بانک ملی ایران را سرمایه اصلی این بانک خواند و با تاکید بر این که همه موفقیت های این نهاد اقتصادی و اجتماعی مدیون حمایت های عموم مردم است، اظهار کرد: بانک ملی ایران در سال جهش تولید، موفقیت های بزرگی کسب کرد و در سال «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» نیز این روند ادامه خواهد یافت.
مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به این که بخش عمده تولید در کشور با حمایت مستقیم یا غیرمستقیم نظام بانکی انجام می شود، ادامه داد: در دوره شیوع کرونا، از تولید اقلام بهداشتی تا فعالیت بنگاه های اقتصادی خرد و کلان مورد حمایت بانک ها بوده و نقش بانک ملی ایران نیز در این مسیر بسیار پررنگ بود.
وی همچنین از تشکیل ستادی برای تحقق اهداف شعار سال در بانک ملی ایران خبر داد و با بیان این که همه باید موانع تولید را شناسایی کنیم و در رفع آنها بکوشیم، اظهار کرد: ما در راستای اصلاح قوانین و مقررات می کوشیم تا روند تولید در کشور با سرعت بیشتری ادامه یابد.
حسین زاده همچنین با یادآوری اقدامات بانک ملی ایران در ارائه محصولات فناورانه که تازه ترین آنها در ملی شو 4 رونمایی شد، ادامه داد: روز 28 اسفند ماه سال گذشته بیش از 111 میلیون تراکنش در بستر بانک صورت گرفته که نشان دهنده زیرساخت های توسعه یافته و قوی ایجاد شده است.
وی با بیان این که حدود 92 درصد تراکنش ها در بانک ملی ایران به صورت غیرحضوری انجام می شود، اظهار کرد: تلاش می کنیم زیرساخت های بانک بیش از پیش توسعه یابد تا میزان خدمات غیرحضوری به صد در صد نزدیک شود.
مدیرعامل بانک ملی ایران همچنین به خدمات ارائه شده توسط بیمارستان بانک در سال گذشته اشاره کرد و با بیان این که انجام بیش از 250 جراحی قلب باز و 500 عمل جراحی مغز در این مرکز درمانی باعث افتخار است، گفت: خدمات این بیمارستان در دوره شیوع کرونا بسیار قابل توجه بود؛ ضمن این که بیمارستان در دوره ارائه خدمات، به طور جدی بازسازی و بهسازی شده و تجهیرات بسیار پیشرفته ای نیز در آن به کار گرفته شده است.
رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در این جلسه با قدردانی از خدمات ارائه شده توسط کارکنان در سال گذشته به ویژه در روزهای پایانی سال، تاکید کرد که خدمت رسانی به مشتریان نباید تعطیل شود، اما پروتکل های بهداشتی نیز باید به صورت حداکثری رعایت شود.
عباس شفیعی با اشاره به این که بانک ملی ایران در زمینه ارائه خدمات بهداشتی به کارکنان و ایمن سازی شعب در مقابل ویروس کرونا هزینه قابل توجهی داشته است، اظهار کرد: امیدواریم با همکاری همه مشتریان و کارکنان، آثار منفی بیماری کرونا به حداقل ممکن برسد.
برات کریمی در نشست هماندیشی با مدیران و اعضای هیئتمدیره شرکتهای گروه مالی دی:
گروه مالی دی بازوی قابل اتکای بانک در سودآوری است
مدیرعامل بانک دی در نشست هماندیشی با مدیران و اعضای هیئتمدیره گروه مالی دی، بر لزوم حرکت گروه مالی بانک بر مدار سودآوری تأکید کرد.
به گزارش روابطعمومی بانک دی، در این مراسم که با حضور سیدشمسالدین حسینی، وزیر اسبق امور اقتصادی و دارایی و رییس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاستهای اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، محمد باقری، مشاور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیران و اعضای هیئتمدیره شرکتهای گروه مالی دی برگزار شد، برات کریمی گروه مالی دی را بازوی قابل اتکای بانک در مسیر سودآوری دانست.
مدیرعامل بانک دی در این مراسم ضمن قدردانی از مدیرعامل و اعضای هیئتمدیره گروه مالی دی در پیادهسازی و طراحی ساختار یکپارچه و منسجم در گروه مالی گفت: هدف از ایجاد گروه مالی دی، تقویت و بهینهسازی زنجیره ارزش گروه است تا با استفاده از این ظرفیت، دامنه و گستره خدمات قابل ارائه به ذینفعان و جامعه تکمیل شود.
وی افزود: امیدوارم با یکپارچگی و تقویت زنجیره ارزش گروه مالی دی، شرکتهای تابعه بتوانند علاوه بر شناسایی حوزههای مؤثر در خلق ارزش برای ذینفعان، در مسیر بهرهوری و افزایش سودآوری نیز گامهای مؤثری بردارند.
کریمی با اشاره به لزوم تداوم موفقیتهای کسبشده در شاخصهای عملکردی بانک دی گفت: هدفمندسازی سرمایهگذاریها و تکمیل زنجیره ارزش گروه و شرکتها در حوزه فعالیتهای مالی یکی از اولویتهای مهم بانک دی است تا از این طریق موفقیتهای کسبشده در یک سال اخیر در حوزههای دیگر نیز تسری یابد.
وی یکپارچگی گروه مالی دی را راهکاری مؤثر در توسعه و بهبود فعالیتهای کسبوکار دانست و تصریح کرد: با مدیریت یکپارچه و هدفمند گروه مالی دی در بازارهای پول و سرمایه، میتوانیم استراتژی هدفمندی در بهرهبرداری از زنجیره ارزش افزوده ایجاد کنیم.
وی افزود: گروه مالی دی با برخورداری از شرکتهایی مانند بیمه دی، نیروگاه دماوند، صرافی دی، تجارت الکترونیک و... گروه قدرتمند و مؤثری در نظام مالی کشور است که امیدوارم با استراتژی مناسب همگام با استراتژیهای بانک در مسیر سودآوری گام بردارد.
وی در پایان با اشاره به لزوم ایجاد انضباط مالی در راستای سودآوری هر چه بیشتر گفت: هدف هیئتمدیره از ساماندهی گروه مالی دی علاوه بر ایجاد انضباط مالی در شرکتهای تابعه، تبدیل شدن به یک گروه مالی سرآمد و تخصصی در سطح کشور و حرکت در مسیر تحقق بخش عمدة اهداف مالی بانک است که امیدواریم با همت تمامی همکاران خدوم و تدابیر مدیرعامل محترم این گروه، شاهد تحقق این اهداف باشیم.
در ادامه این مراسم محسن امیری، مدیرعامل گروه مالی و اقتصادی دی ضمن قدردانی از حسن اعتماد مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره بانک به برنامههای گروه مالی گفت: پس از گذشت 10 سال از تشکیل بانک دی، ساختار جدید بنگاهداری مالی با تشکیل گروه مالی پیاده شد که این امر، گام مهمی در حوزه فعالیتهای بانک است.
وی تأکید کرد: امروز به لطف حمایتهای همهجانبه بنیاد شهید و امور ایثارگران و مساعدتهای بانک مرکزی، تمام شرایط لازم برای بهبود روندهای عملیاتی و سودآوری بانک دی با تحقق افزایش سرمایه فراهم شده است و امیدوارم در این بین، با ایجاد همافزایی استراتژیک در گروه مالی دی، از ظرفیتهای بالقوه گروه مالی در راستای توسعه دامنه خدمات به جامعه هدف بنیادشهید و امور ایثارگران بهره ببریم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.