شماره: 1529 / ۱۳۹۹ نوزدهم آبان
دومین محصول پلتفرم SP100 نامگذاری شد؛
تعداد بازدید : 0
ورود کراس اوور جدید سایپا به بازار با نام تجاری «آریا»
کراس اوور جدید گروه خودروسازی سایپا از مگاپلتفرم ملی SP100 که چندی پیش رونمایی شد و قرار است در سال 1400 وارد بازار شود، «آریا» نامگذاری شد.
به گزارش سایپانیوز، گروه خودروسازی سایپا با هماهنگی نهاد ریاست جمهوری و فرهنگستان زبان و ادب فارسی نام خودروی جدید خود که نخستین کراس اوور ایرانی از مگاپلتفرم ملی SP100 است را «آریا» نامگذاری کرد تا پس از «شاهین» دومین نام تجاری خانواده محصولات جدید SP100 باشد.
بنابراین گزارش، گروه خودروسازی سایپا برای نامگذاری محصول جدید خود، تعدادی اسم را به فرهنگستان زبان و ادب فارسی پیشنهاد کرد که این فرهنگستان، 5 نام مورد تائید خود را مشخص و به سایپا اعلام کرد.
با توجه به اینکه این خودرو نخستین کراس اورر ایرانی از یک مگاپلتفرم ملی است و چندی پیش با حضور رئیس دفتر ریاست جمهوری و رسانه های گروهی رونمایی شد، نامهای تایید شده برای دفتر ریاست محترم جمهوری نیز ارسال و از بین آنها، نام «آریا» برای کراس اوور جدید سایپا انتخاب شد.
گفتنی است این خودرو مدرن و دارای طراحی زیبا و بهروز در سال 1400 وارد بازار ایران خواهد شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
نماینده مردم تالش و رضوان شهر در مجلس خواستار حمایت دولت از بخش های خصوصی اشتغالزا مانند کروز شد
نماینده مردم تالش و رضوان شهر در مجلس شورای اسلامی از سایت شماره 2 شرکت کروز، فعالیتها و خطوط تولید و مراکز طراحی و تولید دستگاههای صنعتی این بنگاه اقتصادی بازدید به عمل آورد. در این بازدید که با توضیحات مدیران بخشهای مختلف همراه بود، حسن محمدیاری نماینده مردم تالش و رضوان شهر و سایر همراهان، با نحوه فعالیتها و مدیریت بهره وری و نظارت بر کیفیت در این شرکت آشنا شدند. محمدیاری در حاشیه بازدید از قطعه سازی کروز گفت: امروز قطعه سازی کروز را از دو منظر برجسته مشاهده کردم، ابتدا اینکه در کروز نظم و انضباط حرف اول را می زند و کمتر جایی را دیدم با این میزان نظم و دقت مدیریت شود. اشتغالزایی در کروز نکته دومی بود که عضو کمیسیون اجتماعی به آن اشاره کرد و اظهار کرد: با توجه به اینکه دولت در بخش اشتغال موفق نیست، از این رو باید از مجموعه های موفق مثل کروز حمایت کند تا موضوع اشتغال تا حدودی ساماندهی شود. نماینده مردم تالش و رضوان شهر با ابراز خرسندی از حضور بالغ بر 12هزار نفر نیروی مستعد کار در مجموعه های متفاوت قطعه سازی کروز بیان کرد: با توجه به اینکه در کمیسیون اجتماعی هستیم به همکاران خودم نتیجه این بازدید را منعکس خواهم کرد تا سایر نمایندگان نیز به صورت میدانی از این شرکت قطعه سازی بازدید کنند. وی در خصوص حمایت نمایندگان ملت از صنعت قطعه سازی و خودرو خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز مردم به خودرو، حمایت از این صنعت و نیز قطعه سازی در اولویت برای نمایندگان مجلس قرار دارد و از تمام ظرفیت های لازم برای حل مشکلات قطعه سازی و خودرو استفاده خواهیم کرد
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اختیار واردات خودرو در دستان دولت
با عذرخواهی چند روز قبل وزیر صمت از مردم بابت کیفیت پایین خودروها، گمانهزنیهایی درباره تصمیمات جدید در حوزه واردات خودرو مطرح شده است. در همین حال، مجلسیها نیز نسبت به این موضوع واکنش منفی نشان ندادهاند و میگویند که دست دولت در واردات خودرو باز است.
وزیر صمت پنجشنبه گذشته از مردم بابت کیفیت پایین و قیمت بالای خودرو عذرخواهی کرد.
علیرضا رزم حسینی اظهار کرد که در حوزه صنعت خودرو دچار عقب افتادگی هستیم و آن طور که باید در ساخت داخل پیش نرفتهایم، این رویه نتیجه تحریمهاست که نشان داد صنعت خودرو چقدر وابستگی به ارز دارد. او گفت: بابت خودروهای بیکیفیت از مردم عذرخواهی میکنم و شرمندهایم که نتوانستیم برای مردم خودرو باکیفیت تولید کنیم.
پس از این اظهارات گمانههایی در خصوص واردات احتمالی خودرو زده شد، مجلسیها نیز نسبت به این موضوع واکنش منفی نشان ندادهاند و میگویند که دست دولت در واردات باز است، مجلس نیز آن را منع نکرده است.مصطفی طاهری، عضو کمیسیون صنایع و معادن اعلام کرد که دولت برای واردات خودرو نیازی به طرحی از سوی مجلس ندارد. مجلسواردات خودرو را ممنوع نکرده و دولت هر زمانی که بخواهد میتوانند واردات آن را آزاد کند.وی گفت: ما برای وارد کردن خودرو طرحی نداریم، اما در طرح کمیسیون که طی هفتههای آینده به صحن میرود موضوع واردات تکنولوژی برای بهبود کیفیت مطرح است.یوسف داودی، دیگر عضو این کمیسیون نیز میگوید: بحث واردات خودرو در مجلس مطرح است و نظرات مثبت و منفی برای آن وجود دارد. برخی از نمایندگان نیز پیشنهاد واردات دادهاند. مجلس نیز طرحی برای حوزه خودرو دارد که احتمالا در هفته آینده بررسی نهایی آن انجام میگیرد.بهزاد رحیمی، دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن نیز از اعمال نظارت بیشتر و ارتقا کیفیت در طرح کمیسیون خبر داد و گفت: خودروسازها باید براساس انتظارات و استانداردهای مردم خودرو تحویل دهند نه این که چون تقاضا زیاد است هر خودروی بیکیفیتی را به مردم بفروشند.به گفته او، همچنین اعتراضات زیادی نسبت به افزایش قیمت سایپا و نحوه قرعهکشی وجود دارد که باید بررسی شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
صف طویل ثبتنام خودرو با کارت ملی اجارهای!
با اعلام نتایج قرعهکشی یکی از خودروسازان، عدد شگفتآور 4 میلیون متقاضی برای دریافت خودروی صفر ثبت شد؛ بختآزمایی با کارت ملی اجارهای برای رسیدن به 30 هزار دستگاه خودرو!با اعلام نتایج قرعهکشی ایران خودرو، عدد شگفتآور 4 میلیون نفر متقاضی برای دریافت خودرو صفر ثبت شد، این در حالی است که بسیاری از افراد نیز در قرعه کشی گروه خودروسازی سایپا شرکت کرده و اجازه ثبت نام در قرعهکشی ایرانخودرو را نداشتند. با این وضعیت میتوان پیشبینی کرد با ادامه روند فعلی، روز به روز وضعیت بازار خودرو ملتهب تر گردد.بازار خرید و فروش خودرو، مدتی است که به دلیل عرضه بسیار پایین در برابر تقاضای بالا و غیرمنطقی جامعه، دچار نوسانات و جهشهای قیمتی شدید شده است. ورود دلالان و واسطهگران به این بازار، مشکلات را دوچندان و امکان کنترل بازار را عملاً از اختیار نهادهای مسئول خارج کرده است. راهکاری که چندین ماه از اجرای آن برای کنترل قیمت خودرو توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت میگذرد، پیشفروش خودرو به صورت قرعهکشی است و همچنین شرایطی از قبیل اختصاص هر خودرو به یک کد ملی، عدم اجازه فروش خودرو تا یکسال و… نیز برای جلوگیری از تجاری سازی این وسیله نقلیه اندیشیده شده بود که هرکدام از این موارد نیز با روشهایی خاص دور زده شد.
خرید گروهی کدملی از افراد بیبضاعت، روش دلالان برای دور زدن قرعهکشی خودرو
دلالان برای دور زدن این روش اقدام به خرید گروهی کد ملی افراد بیبضاعت کرده و با پرداخت چند میلیون به این افراد، عملاً شانس بالایی برای تصاحب خودروهای صفر در فرآیند قرعهکشی دارند، با این روش، میتوان پیشبینی کرد که حدوداً اکثریت این خودروها به دست مصرفکننده واقعی نرسیده و هدف وزارت صنعت، معدن و تجارت از رسیدن خودرو به افرادی که واقعاً احتیاج به خودرو دارند، عملی نشدهاست. از طرفی، اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت در ممنوعیت معامله این خودروهای تا یکسال نیز به صورت کامل عملی نیست، زیرا این خودروها هماکنون به صورت وکالتی و یا با استفاده از مبایعه نامه منتقل میشوند و به همین دلیل، این راهکار نیز با توجه به این روشهای انتقال، معیوب است.شاهد این مثال قرعهکشی پیش فروش فوری و یکساله شرکت ایرانخودرو در مهرماه امسال است که به صورت همزمان برگزار شد. در این دو قرعهکشی، در مجموع 4 میلیون و 200 هزار و 653 نفر در وبسایت شرکت ایران خودرو ثبتنام کردند، این در حالی است که در مجموع این دو قرعه کشی همزمان، 31 هزار و 450 دستگاه خودرو به برندگان رسید، با یک محاسبه ساده میتوان گفت شانس پیروزی در این قرعه کشیها به طور میانگین 0.7 درصد است که عملاً به معنای این است که این رخداد بیشتر شبیه به یک بختآزمایی است تا انتخاب تصادفی!
دلیلی محکم برای اثبات سرمایهای بودن خودرو
نکته حائز اهمیت دیگر این است که با بررسی ثبت نام متقاضیان برای هر خودرو، متوجه میشویم که بیشترین ثبت نامها، برای خودروهای لوکس ایران خودرو است و این در حالی است که مردم در شرایط نامطلوبی از لحاظ اقتصادی به سر میبرند، به طور مثال در فروش یکساله، بیشترین متقاضی مربوط به خودروی دناپلاس است که 228021 نفر ثبتنامی را به خود اختصاص داده است و این تعداد نزدیک به یک سوم کل متقاضیان ثبتنام یکساله ایران خودرو است.
این مطلب بیانگر این موضوع است که مردم به خودرو دیگر دید مصرفی ندارند و آن را به عنوان یک کالای سرمایهای به حساب میآورند و از این جهت حاضرند برای اینکه ارزش پول نزد خود را بیشتر کنند، خودروهای با قیمت بالاتر را انتخاب کنند. بعد از دناپلاس نیز به ترتیب پژو پارس TU5 و پژو 207 قرار دارند که تأیید کننده تحلیل مذکور است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
روشهای نوین ارائه خدمات پس از فروش در سایپایدک
مدیرعامل سایپایدک اقدامات جدید این شرکت در حوزه خدمات پس از فروش را براساس ایجاد روشهای نوین تجارت جهانی در صنعت خودرو تشریح کرد.به گزارش روابط عمومی سایپایدک، سید فخرالدین حیدری منش با اشاره به سرعت گذر صنعت خودرو جهان از شیوههای سنتی فروش و ارائه خدمات پس از فروش به روشهای نوین تجارت جهانی، در خصوص اقدامات این شرکت در تنوع بخشی به نحوه ارائه خدمات پس از فروش اظهار کرد: بازارگاه یاB2B Market-place یک روش تجارت نوین میان کسب و کارها است که برای نخستین بار در کشور با ویژگی پرداخت آنلاین سهم تامین کنندگان توسط شرکت سایپا یدک راه اندازی شده است.
حیدری منش ادامه داد: بازارگاه با هدف عرضه قطعات مورد نیاز نمایندگان فروش از طریق تامینکنندگان قطعات خودروسازی سایپا و سایر قطعهسازان فعال در داخل کشور از نیمه خرداد ماه امسال راهاندازی شده است.وی تنوع قطعات، قیمت های رقابتی و سهولت دسترسی مشتریان به قطعات اصلی بدون وقفه را از اهداف راهاندازی این بازارگاه اعلام کرد و گفت: استفاده از ظرفیت شرکتهای معتبر تولیدکننده قطعه و همکاری آنها با شرکت سایپایدک علاوه بر اینکه به ارتقای کیفیت سرویسدهی به نمایندگیهای خدمات پس از فروش کمک موثری خواهد کرد، امکان پرداخت آنلاین به تامین کنندگان را فراهم کرده که این امر موجب شتاب بیشتر به جهش تولید خواهد شد.مدیرعامل سایپایدک همچنین به راهاندازی سامانه اینترنتی سایپایدک آنلاین به عنوان یکی دیگر از خدمات این شرکت به ویژه در شرایط شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: از طریق این سامانه دسترسی به شبکه فروش و خدمات پس از فروش گروه خودروسازی سایپا در سراسر کشور ، قطعات پرمصرف مورد نیاز مشتریان نهایی و نیز قیمت محصول امکانپذیر خواهد بود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.