شماره: 1516 / ۱۳۹۹ بيست و هفتم مهر
تعداد بازدید : 1
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس : نهاد قیمت گذاری خودرو تغییر نخواهد کرد
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این که قرار نیست قیمت گذاری خودرو از شورای رقابت به سازمان حمایت منتقل شود، گفت: طبق مصوبه طرح ساماندهی بازار خودرو فرمول قیمت گذاری برای شورای رقابت تغییر کرده است.
علی جدی اظهار کرد: موضوع قیمت گذاری در شورای رقابت فرمول خاصی نداشت و خودروسازها نیز اکثرا به این موضوع معترض بودند. از طرفی قیمت گذاری به تاخیر می افتاد و بازار متشنج می شد لذا ما در کمیسیون پیش بینی کردیم براساس روش قیمت گذاری و تعیین قیمت ها که قیمت گذاری کالاهای تولید داخل را انجام می دهد، شورای رقابت هم با این فرمول قیمت گذاری کند.وی تاکید کرد: قرار نیست نهاد قیمت گذاری از شورای رقابت به سازمان حمایت تغییر کند؛ بلکه طبق مصوبه کارگروه کمیسیون در جریان طرح ساماندهی خودرو مقرر شده فرمول هیات تعیین قیمت ها که سازمان حمایت هم از آن استفاده می کند توسط شورای رقابت به کار گرفته شود.نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پیش از این با نحوه قیمت گذاری قبلی شورای رقابت خودروساز می گفت ما انگیزه تولید نداریم، لذا عرضه به صورت قطره چکانی اتفاق می افتاد بنابراین ما گفتیم براساس فرمول هیات تعیین قیمت ها قیمت گذاری شود، اما این که نهاد قیمت گذاری تغییر کرده باشد درست نیست و بد جا افتاده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
طرح های اولیه طراحی جیپ گرند واگنیر
جیپ گرند واگنیر کانسپت که ماه گذشته رونمایی شد، آماده تولید به نظر می رسد.
قبل از این که جیپ به طراحی این شاسی بلند بپردازد، هنرمندان طرح های مختلفی از شکل ظاهری آن ارائه دادند.
یکی از طراحان خارجی جیپ، طرح های اولیه شاسی بلند را ارسال کرده است که به نظر می رسد خیلی بی شباهت به نمونه کانسپت نیست. این طرح ها یک شاسی بلند بزرگ و طولانی را نشان می دهند، اگرچه تفاوت هایی وجود دارد. یکی از آنها دارای کابین تقسیم بندی شده است، دقیقاً مانند نمونه کانسپت، با ستون های B- ، C- و D به رنگ بدنه، در حالی که دیگری برای ایجاد کابین از تزئینات سیاه استفاده می کند. جلوبندی آن نیز متفاوت است، هرچند هر دو فاقد جلوپنجره شکاف دار بر روی فاشیای عمودی هستند.
همچنین در هر دو طرح، گلگیرهای تهاجمی پایین دیده می شوند. عناصر یک ظاهر طراحی شده مشترک بیشتر شامل کاپوت با برجستگی آن است که در هر دو طرح وجود دارد. به نظر می رسد جیپ در تعیین مسیر طراحی مدل جدید چندان مشکل نداشته باشد.گرند واگنیر تولیدی تا مدل سال 2022 وارد بازار نمی شود و احتمالاً عرضه آن اواخر سال آینده شروع شود. با این حال، انتظار نداشته باشید که تفاوت زیادی با طراحی نمونه کانسپت داشته باشد. این شاسی بلند در داخل نیز مشابه است، جایی که جیپ یک فضای داخلی و لوکس با تکنولوژی و زیبایی را به نمایش می گذارد. این خودرو در برابر شورولت تاهو و فورد اکسپدیشن رقابت خواهد کرد.
هیوندای ورنا نسخه جدید E را
دریافت می کند
شرکت هیوندای در کشور هند، نسخه جدید E را با قیمت پایه 9.03 روپیه (در نمایشگاه سابق) همراه با یک مدل استاندارد جدید برای ورنا رونمایی کرده است.
این مدل که به عنوان نسخه E شناخته می شود و فقط با پیشرانه 1.5 لیتری بنزینی ارائه می شود، تقریباً 35 هزار روپیه کمتر از نسخه S است که قبلاً در سطح سدان نسخه ابتدایی بود. البته این کاهش قیمت بی دلیل نیست.
این نسخه از هیوندای ورنا E مشابه نسخه S است با این تفاوت که برخی ویژگی ها وتجهیزات آن در نسخه E حذف شده اند. این تغییرات شامل سیستم اطلاعات و سرگرمی با صفحه نمایش لمسی هشت اینچ، بلندگوهای جلو و عقب، نگهدارنده عینک آفتابی، شارژر USB جلو و آنتن باله کوسه هستند که در نسخه E دیده نمی شوند و باعث کاهش قیمت آن شده اند.
گزینه های پیشرانه در مدل هیوندای ورنا E محدود به یک موتور 1.5 لیتری بنزینی است که 113 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. گفته می شود این مدل با یک جعبه دنده پنج سرعته دستی، بازده سوخت مورد تأیید ARAI را با سرعت 17.7 کیلومتر در ساعت به ازای هر لیتر کاهش می دهد.
برای اطلاع از زمان رزرو و آغاز فروش این خودرو، اخبار سایت را دنبال کنید.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
دبیر انجمن صنایع همگن قطعهسازی مطرح کرد:
تعداد بازدید : 0
تفاوت 100 هزار میلیارد تومانی نرخ خودرو در جیب دلالان
دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودرو گفت: محاسبات این انجمن از پرداخت بیش از 100هزار میلیارد تومانی مابهالتفاوت قیمت کارخانهای و بازاری خودروها از سوی مردم در مدت یک سال است.
«آرش محبینژاد» افزود: انجمن خودروسازان ایران در پژوهش مشابه، این رقم را بیش از 130 هزار میلیارد تومان تخمین زده و مقایسه این ارقام که فقط به جیب دلالان و واسطهها رفته با رقم حدود 80 هزار میلیارد تومانی زیان زنجیره خودرو و قطعهسازی، حاکی از عمق فاجعه در این صنایع است.
این مقام صنفی درخصوص طرح تحول بازار و صنعت خودرو، اظهارداشت: این طرح از سوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارائه شده که طی آن قرار است خودرو برای کشف قیمت در بورس عرضه تا از قیمتگذاری دستوری خارج شود.به گفته وی، این طرح در عمل با مشکلاتی مواجه است که عملیاتی شدن آن را سخت میکند، هرچند معتقدیم اگر خودرو به بورس برود به قیمت واقعی خود خواهد رسید.
محبینژاد بیانداشت: اینکه برای مابهالتفاوت قیمت مصوب خودرو و قیمت کشف شده در بورس چه تصمیمی باید اخذ شود، اکنون محل اختلاف است.
به اعتقاد وی، این طرح تا رسیدن به صحن علنی مجلس شورای اسلامی و رای آوردن هنوز راه درازی در پیش دارد و تا آن زمان پیشنهاد میشود که به عنوان یک راهکار موقت، خودرو در حاشیه بازار عرضه شود.
این مقام صنفی پیشبینیکرد: طرح یاد شده میتواند قیمتهای کاذب بازار را بشکند و سفتهبازیها در این بخش را کاهش دهد، همچنین موجب افزایش قیمت کارخانهای خودروها خواهد شد.
دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودرو با اشاره به فاصله بیش از 100 درصدی قیمت کارخانهای و بازاری خودروهای داخلی و مونتاژی، تاکیدکرد: وقتی بتوان حتی بخشی از این اختلاف قیمت را اصلاح کرد به طوری که کارخانهدار، خودروساز و قطعهساز ضرر نکنند، شمارگان تولید و در نتیجه عرضه افزایش یافته و با کاهش تقاضای کاذب، التهاب از بازار دور شده و صنعت خودرو نیز بهتدریج از زیان خارج میشود.
وی با تاکید بر اینکه در تدوین این طرح از آرا و نظرات بخش خصوصی نیز استفاده شده، ادامهداد: مجلسیها حدود هشت جلسه پیاپی با ارکان مختلف صنعت خودرو برگزار کردند و با اتخاذ آرا و نظرات همه، قرار شده طرح، اصلاح و در نهایت جمعبندی شود.
این مقام صنفی گفت: ترجیح فعالان صنعت خودرو و قطعهسازی بر قیمتگذاری در حاشیه بازار به جای کشف قیمت در بورس است، زیرا حضور خودرو در بورس نخستین تجربه از این درست در جهان است که با پیچیدگیهای خاص خود همراه است.
وی در عین حال خاطرنشانکرد: با این وجود، بورس هم یک راهکار خاص است، زیرا شرایط اقتصادی کشورمان نیز خاص بوده و بورس کالا نیز در این زمینه و تامین زیرساختهای لازم اعلام آمادگی کرده است.
محبینژاد ابراز امیدواری کرد با کشف قیمت خودرو در بورس، خودروسازان و قطعهسازان در ماههای باقیمانده از سال 99 از زیان خارج شوند.
وی گفت: دلیل پیشنهاد عرضه خودرو در بورس برای کشف قیمت، حضور مواد اولیه اساسی تولید آن از جمله فولاد، آلومینیوم، محصولات پتروشیمی و غیره در بورس است تا در نهایت از مواد اولیه تا محصول نهایی شاهد یک زنجیره متوازن و متعادل باشیم.
بیستم مردادماه امسال «سیداحمد رسولینژاد» نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با ایرنا، از طرح این کمیسیون برای ساماندهی صنعت و بازار خودرو و رفع مشکلات این حوزه خبر داد.وی اعلامکرد: در کمیته خودروی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، طرح جامعی توسط متخصصان و اصحاب فن در دست تهیه است و درتلاشیم تا پس از بررسی همه مسائل، مشکلات و وضعیت صنعت و بازار خودرو، در کوتاهترین زمان این طرح را به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ببریم.
در این طرح، مواردی همچون الزام به عرضه خودرو در بورس کالا، تعیین سود مشارکت خودروهای پیشفروش شده توسط خودروساز و تعیین قیمت تمامشده خودرو هر سه ماه یک بار توسط شورای رقابت دیده شده است.
هفته گذشته، «حجت الله فیروزی» سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از آمادهسازی طرحی برای ساماندهی صنعت خودرو و فروکش کردن التهابات قیمتها تا سه هفته آینده خبر داده بود، اما یک مقام وزارت صنعت گفت: برخی از بخشهای این طرح، قابل اجرا نیست.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
ارایه خدمات مکانمحور برای شکستن زنجیره شیوع کرونا ادامه دارد
مدیرعامل امدادخودروی ایران از ارایه خدمات امدادی غیرحضوری به مشتریان به منظور رعایت دستورالعملهای بهداشتی و عدم نیاز مراجعه مشتری در سراسر کشور خبر داد.
به گزارش روابط عمومی حوزه خدمات پس از فروش ایرانخودرو، سیدعباس میرحسینی ضمن تاکید بر کاهش تردد غیرضروری و نیاز به تلاش ملی و مشارکت همه مردم و نهادها جهت مبارزه با ویروس کرونا، از هموطنان خواست درخواست خدمات غیرحضوری خود را از طریق اپلیکیشن ایساکو، وبسایت امدادخودروی ایران و یا شماره سراسری مرکز پاسخگویی ایرانخودرو 096440 ثبت و از خدمات متنوع خودرویی در محل، بهرهمند شوند.
وی در ادامه به هوشمندسازی زیرساختهای مناسب امدادرسانی و امکان ارایه خدمات مکان محور خودرویی در منزل مشتریان اشاره کرد و گفت: راه اندازی خودرو در محل و انجام تعمیرات سبک و نیمه سنگین تعمیرگاهی از جمله خدماتی است که این روزها میتواند به قطع زنجیره انتقال ویروس و شکست سریعتر این بیماری کمک کند.خدمات مکان محور و شبانهروزی امداد خودرو ایران شامل تعمیرات سبک و نیمهسنگین همچون سرویس در محل، تعویض باتری، تعویض روغن، امدادپلاس، امدادسوییچ، امدادسریع، تعویض شیشه، تعویض تسمه تایم و... با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی است و مشتریان براساس نیاز خودروی خود میتوانند در محل و زمان مورد نظرشان این خدمات را دریافت کنند. مدیرعامل امدادخودروی ایران از انجام سرویسهای دورهای خودرو درب منزل توسط خدمت «سرویس در محل» برطرف کردن مشکلات جزیی خودرو در زمان کوتاه توسط «امدادسریع» و همچنین انجام برخی تعمیرات نیمهسنگین همچون تعویض قطعات رادیاتور، پمپ هیدرولیک، دینام و ... توسط «امدادپلاس» خبر داد. گفتنی است شرکت خدمات پس از فروش ایرانخودرو (ایساکو) از آغاز شیوع ویروس کرونا در اسفند ماه سال گذشته، با تکیه بر زیرساختهای موجود، خدمات مکانمحور خود را بیش از پیش گسترش داد و هموطنان را تشویق به ماندن در خانه و بهرهمندی از این خدمات کرد و خوشبختانه این خدمات با استقبال بالای مشتریان گروه صنعتی ایرانخودرو همچنان در حال ارایه است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
انعقاد تفاهمنامه واگذاری 3 هزار وانت سایپا به مددجویان کمیته امداد امام(ره)
تفاهم نامه واگذاری 3 هزار دستگاه خودرو نیسان زامیاد، بین گروه خودروسازی سایپا، کمیته امداد امام(ره) و صندوق کارآفرینی امید، امضاء شد. رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) درباره تفاهم نامه واگذاری 3 هزار خودروی کار به مددجویان این کمیته گفت: یکی از روزهای بسیار خوبی که در کمیته امداد شاهد بودیم امضای تفاهم نامه سه جانبه بین گروه خودروسازی سایپا، صندوق کارآفرینی امید و مجموعه کمیته امداد است، چرا که این امر میتواند بخش قابل توجهی از مشکلات قشر ضعیف جامعه که تحت پوشش کمیته امداد هستند، را حل کند.
سید مرتضی بختیاری ادامه داد: تخصیص خودروی کار به مددجویان واجد شرایط و تدابیری است که با حمایت های بی دریغ گروه خودروسازی سایپا عملیاتی شد و این موضوع مهمی است که امیدواریم سایر مجموعه ها در راستای مسئولیت اجتماعی خود به آن توجه کنند.وی با بیان اینکه قرار است 3 هزار خودروی کار به سرعت در اختیار مددجویان واجد شرایط قرار گیرد، گفت: گروه خودروسازی سایپا اعلام کرده است که از روز چهارشنبه امکان واگذاری وانتهای زامیاد وجود دارد.
بختیاری خاطرنشان کرد: برای اینکه تخصیص خودرو به مددجویان واجد شرایط به درستی انجام شود و این روند ادامه دار باشد، چندین جلسه کارشناسی بین تفاهم کنندگان این طرح ملی برگزار شد و از اینرو قرار شد گروه خودروسازی سایپا برای مددجویان تخفیف در نظر بگیرد و صندوق ملی کارآفرینی هم در قالب وام های قرض الحسنه وام خرید وانت را پرداخت کند.وی با بیان اینکه خودروهای کار صرفا در اختیار مددجویان کمیته امداد قرار خواهد گرفت، افزود: با توجه به مسئولیت اجتماعی که گروه خودروسازی سایپا دنبال می کند به نظر می رسد که تخصیص خودروهای کار برای سال های آتی نیز تمدید شود و ادامه پیدا کند.
رئیس کمیته امداد امام(ره) با اشاره به حضور موثر سایپا در ایجاد اشتغال پایدار و توانمندسازی مددجویان کمیته امداد تاکید کرد: کاری که گروه خودروسازی سایپا در راستای مسئولیت اجتماعی انجام داد بسیار ارزشمند است و همواره در تمام نشست ها این مجموعه خودروساز از تخصیص خودرو به افراد تحت پوشش کمیته امداد استقبال کرده و پیشگام بوده است.
سید جواد سلیمانی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز درباره تفاهم نامه منعقد شده با کمیته امداد امام(ره) و صندوق ملی کارآفرینی امید، گفت: گروه خودروسازی سایپا در راستای مسئولیتهای اجتماعی و اشتغالزایی توانست برنامه مشترکی را با کمیته امداد تعریف کند؛ در گام اول تفاهم نامه، تحویل 3 هزار خودرو به مددجویان تحت نظارت این کمیته امضا شد و در گام های بعدی سطح همکاری ها بیشتر خواهد شد تا از این طریق بتوان به وضعیت اقتصادی و اشتغال گروه آسیب پذیر جامعه کمک کرد.مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه خودروهای کار به سرعت در اختیار مددجویان واجد شرایط قرار خواهد گرفت، افزود: میزان تولیدات زامیاد با وجود مشکلات تحریم نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش پیدا کرده است، لذا این آمادگی وجود دارد میزان عرضه خودرو از این طریق افزایش بیشتری پیدا کند.همچنین مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در مراسم امضای تفاهم نامه سه جانبه با گروه خودروسازی سایپا و کمیته امداد امام(ره)، گفت: میزان اعتباری که برای 3 هزار خودروی کار در نظر گرفته شده 450 میلیارد تومان است و از آنجا که سند این خودروها در رهن گروه خودروسازی سایپا است صندوق از مددجویان وام گیرنده ضمانت و سندی دریافت نمی کند.
اصغر نورالله زاده افزود: بازپرداخت وام برای هر دستگاه نیسان زامیاد 7 سال و به صورت قرضالحسنه است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.