شماره: 1516 / ۱۳۹۹ بيست و هفتم مهر
تعداد بازدید : 0
اخبار
بختیاری: وضع عوارض جدید بر صنعت بیمه «خیلی خطرناک» است
مدیرعامل شرکت بیمه رازی وضع عوارض جدید بر صنعت بیمه را «خیلی خطرناک» توصیف کرد.مجید بختیاری در گفت و گو با پایگاه خبری خرد و کلان با اشاره به انتشار خبر «وضع عوارض 10 درصدی برای صنعت بیمه در لایحه مدیریت یکپارچه آتشنشانی و خدمات ایمنی کشور» تاکید کرد که این اقدام می تواند اندک بازده دریافتی سرمایه گذاران در صنعت بیمه را نیز با چالش جدی مواجه کرده و به طور کلی همه ذینفعان صنعت را تحت تاثیر قرار دهد.وی با بیان این که یکی از مشکلات اصلی صنعت بیمه، مناسب نبودن بازده آن برای سرمایه گذاران است، اظهار کرد: نتایج مطالعات نشان می دهد بازدهی صنعت بیمه کشورمان از 55 صنعت در رتبه 45 قرار دارد، در حالی که اگر بخواهیم صنعت بیمه توسعه یابد باید این وضعیت را تغییر دهیم.او با تاکید بر این که برای ایجاد تحول در هر صنعتی به ویژه صنعت بیمه، افزایش حضور بخش خصوصی الزامی است و این موضوع در اسناد بالادستی کشور نیز مورد تاکید قرار گرفته است، ادامه داد: سرمایه گذار تنها با افزایش بازدهی، منابع بیشتری به صنعت تزریق می کند، در حالی که هم اکنون صنعت بیمه بازده کافی برای جذب سرمایه گذار ندارد.بختیاری صنعت بیمه را صنعتی منتهی به ایجاد رفاه، تامین اجتماعی و تامین امنیت سرمایه گذاری در زیربناها و زیرساخت های اقتصادی کشور خواند و گفت: حاکمیت باید به دنبال تقویت چنین صنعتی باشد، در حالی که وضع عوارض، تضغیف کننده آن است.مدیرعامل شرکت بیمه رازی دریافت مالیات ارزش افزوده، سهم وزارت بهداشت، سهم نیروی انتظامی و سهم شهرداری در برخی استان ها از بیمه گران را یادآور شد و افزود: در چنین شرایطی اگر عوارض جدیدی بر صنعت بیمه وضع شود، بازده سرمایه گذاری در صنعت باز هم پایین می آید و در نتیجه سرمایه گذاری جدیدی در آن انجام نخواهد شد.او وضع عوارض جدید بر صنعت بیمه را باعث ایجاد اختلال در عملیات بیمه گری خواند و با بیان این که چنین اقدامی می تواند «خیلی خطرناک» باشد، افزود: به نظر من چنین اقدامی مغایر با سیاست های کلان اقتصادی کشور است، در حالی که صنعت بیمه می تواند در مواقع بروز حادثه کمک حال حاکمیت باشد.بختیاری با تاکید مجدد بر این که حاکمیت باید فعالیت بیمه گران را تسهیل کرده و عوارض موجود را هم تقلیل دهد، ادامه داد: توسعه فرهنگ بیمه و جبران خسارت ها در زمان وقوع حادثه اقدامی در راستای منافع ملی است و بیمه گران از این رو انتظار حمایت دارند.
مدیرعامل بیمه تجارتنو:
تعیین ضریب نفوذ 7 درصدی بیمه با اخذ عوارض سنگین قرابتی ندارد
مدیرعامل شرکت بیمه تجارتنو به «سهم خواهی سازمانها و نهادهای عمومی و دولتی از شرکت های بیمه» واکنش نشان داد و تاکید کرد: تعیین ضریب نفوذ 7 درصدی بیمه تا پایان برنامه ششم توسعه با اخذ عوارض سنگین برای شرکت های بیمه قرابتی ندارد.به گزارش پایگاه خبری خرد و کلان؛ نیما نوراللهی در واکنش به اعلام خبر پیش بینی اخذ 10 درصد عوارض از صنعت بیمه در بخش منابع مالی لایحه “مدیریت یکپارچه آتشنشانی و خدمات ایمنی کشور” گفت: اخذ عوارض از شرکت های بیمه اگرچه مسبوق به سابقه است، اما برای شرکت های بیمه مطلوب نیست؛ ضمن این که ممکن است اخذ این عوارض نتیجه ملموسی هم در کاهش خسارات و یا گسترش فرهنگ بیمه نداشته باشد.وی افزود: بخشی از عملکرد شهرداری ها و آتش نشانی ها معطوف به کاهش ریسک دارایی هایی است که فقط بخش بسیار ناچیزی از آن نزد شرکت های بیمه پوشش بیمه ای دارند، بنابراین شرکت های بیمه توازنی میان این میزان عوارض و میزان افزایش صدور یا کاهش خسارت های به وقوع پیوسته ملاحظه نمی کنند.او ادامه داد: از طرف دیگر، اخذ عوارض از شرکت های بیمه به معنی افزایش حق بیمه و بالا رفتن هزینه های مردم خواهد بود و چنانچه رویه اخذ عوارض از شرکت های بیمه ادامه پیدا کند، دسترسی مردم به تامین پوشش بیمه ای با مانع روبرو می شود.مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو اظهار کرد: اگر از متولیان و خبرگان عملیات بیمه گری در کشور در این خصوص سوال شود، به احتمال زیاد آنها حاضر خواهند بود معادل 10 درصد عوارض را به جای اینکه به شهرداری ها بپردازند، صرف اقدامات عام المنفعهای کنند که دانش و فرهنگ بیمه ای مردم را بالا ببرد.نوراللهی به حادثه آتش سوزی اخیر در بازارچه بندر دیلم استان بوشهر اشاره و با بیان اینکه در این حادثه حدود 200 غرفه کاملا دچار حریق شدند که 12 غرفه تحت پوشش بیمه آتش سوزی شرکت بیمه تجارت نو بودند، ادامه داد: تعداد کمی از غرفه ها نیز نزد سایر شرکت های بیمه تحت پوشش قرار داشتند و مابقی غرفه ها فاقد پوشش بیمه ای بودند.به گفته وی؛ اگرچه خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت، اما افسوس نداشتن بیمه نامه برای مغازه دارانی که اکنون تمام سرمایه و موجودی مغازه شان را از دست داده بودند، غم بار است.نوراللهی تاکید کرد: شرکت های بیمه به عنوان سازمان های کسب و کار، حاضرند هزینه هایی را برای افزایش ضریب نفوذ بیمه بپردازند تا از یک طرف کسب و کار خود را رونق ببخشند و از طرف دیگر، حوادث این چنینی زندگی و کسب و کار هموطنان را با تهدید اساسی مواجه نکند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
توسط بانک کشاورزی صورت گرفت:
پرداخت بیش از 207 هزار میلیارد ریال تسهیلات کشت محصولات زراعی
بانک کشاورزی از سال 1396 تاکنون جمعا 207265 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش برای کشت محصولات مختلف زراعی در کشور پرداخت کرده است.
به گزارش روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، تسهیلات پرداختی این بانک برای کشت محصولات زراعی بهاره و پاییزه در سال 1396 بیش از 55 هزار میلیارد ریال، در سال 1397 قریب به 59 هزار میلیارد ریال، در سال 1398 حدود 66 هزار میلیارد ریال و در شش ماهه اول سال 1399 بیش از 27 هزار میلیارد ریال بوده است.
شایان ذکر است بانک کشاورزی با پرداخت تسهیلات سرمایه درگردش برای کشت محصولات زراعی، از روند کاشت و تولید صدها محصول زراعی و نیز معیشت کشاورزان حمایت می کند.
رتبه دوم تولید و فروش «غفارس» در شرکت های بورسی لبنی
شرکت شیر پاستوریزه پگاه فارس، با نماد «غفارس»، رتبه دوم تولید و فروش در شش ماهه اول سال جاری را، بین شرکت های بورسی کسب کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، محمد بزم آراء مدیر عامل پگاه فارس، با اعلام این خبر افزود: با افتتاح خط تولید محصولات استریل و پنیرخامهای (الماسی) توان تولید و فروش این شرکت افزایش یافت.
او افزود: افزایش دو برابری تولید محصولات تخمیری نیز از دستاوردهای پگاه فارس در 6 ماهه اول سال جاری، است.
مدیرعامل پگاه فارس، تصریح کرد: ایجاد زیر ساخت جهت تولید محصولات جدید و متنوع، توسعه بازارهای صادراتی و داخلی، افزایش توان رقابتی و اشتغال آفرینی از اهداف راه اندازی این خطوط تولید جدید است.
رشد 47 درصدی بیمه دانا در شاخص فروش
شرکت بیمه دانا در شش ماهه اول سال جاری رشد 47 درصدی در شاخص فروش را به ثبت رسانده است.به گزارش روابط عمومی بیمه دانا؛ شرکت بیمه دانا در شش ماهه اول سال جاری رشد 47 درصدی در شاخص فروش را به ثبت رسانده است.
این شرکت با انعقاد قرارداد با ناوگان رانندگان حمل کالا در سراسر کشور و پیمانکاران صنعت نفت، علاوه بر سودآوری بیشتر، موجب افزایش شاخص نفوذ بیمه در کشور شده است.
بیمه دانا اخیراً سرمایه خود از محل آورده نقدی سهامداران را نیز افزایش داده است.
بالاترین سطح رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بیمه آسیا به اجرا در می آید
کمیته پدافند غیرعامل بیمه آسیا به منظور کاهش تبعات شیوع بیماری کرونا، دستورالعمل های بهداشتی در بالاترین سطح را ابلاغ کرد.
به گزارش روابط عمومی بیمه آسیا، در پی موج سوم شیوع بیماری کرونا در کشور، با دستور مسعود بادین، نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا و رییس کمیته پدافند غیرعامل این شرکت، این کمیته در جلسه ای فوق العاده و با هدف کاهش تبعات حاصل از شیوع بیماری کرونا برای کارکنان و بیمه گذاران، دستورالعمل های بهداشتی را با بالاترین سطح، ابلاغ کرد.
بنا بر این گزارش، در این دستور العمل، الزام استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در ساختمان های مرکزی و شعب بیمه آسیا و همچنین جلوگیری از حضور افراد فاقد ماسک اعم از کارکنان یا ارباب رجوع، مورد تاکید قرار گرفته و آمده است: ارائه خدمات به بیمه گذاران، منوط به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است و در این خصوص مسئولین ذیربط باید تمهیدات لازم را با رعایت اصل تکریم ارباب رجوع ، مدنظر قرار دهند.
اتخاذ تدابیر لازم برای به حداقل رساندن مراجعه و تردد افراد در ساختمان ها ی مرکزی و شعب بیمه آسیا، پیگیری امور ترجیحاً از طریق تماس تلفنی و به صورت غیرحضوری، عدم تجمع افراد در محیط کار، انجام کلیه خدمات بیمه های درمانی از جمله صدور معرفینامه ها به صورت آنلاین، لغو کلیه جلسات آموزشی و اداری و ماموریت ها تا اطلاع ثانوی مگر در صورت ضرورت و در شرایط خاص، از جمله دستور العمل های کمیته پدافند غیر عامل بیمه آسیا است.
همچنین در این دستور العمل آمده است: حضور کارکنانی که با تشخیص پزشک معالج ، دارای علائم بیماری کرونا می باشند، در محل کار (و تا بهبودی کامل و تاییدیه پزشکی) اکیدا ممنوع است و با افرادی که در این زمینه، کتمان و اهمال نمایند، در چارچوب ضوابط و مصوبات ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، برخورد انضباطی به عمل خواهد آمد.
این گزارش می افزاید، کمیته پدافند غیرعامل بیمه آسیا تاکید کرده است، علیرغم شرایط سخت حاکم بر کسب و کارها ناشی از بیماری کرونا، پرسنل خدوم و شبکه فروش توانمند بیمه آسیا همچون گذشته، به خدمت رسانی به مردم و بیمه گذاران در سراسر کشور با جدیت و توان مضاعف ادامه می دهند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
بزرگترین بانک قرضالحسنه کشور برای نوسازی وسایل حمل و نقل شهر تهران پیشگام شد
تعداد بازدید : 0
بانک مهر ایران به رانندگان تاکسی تسهیلات قرضالحسنه پرداخت میکند
تفاهمنامه همکاری برای نوسازی، بهسازی و جایگزینی ناوگان حمل و نقل شهر تهران میان دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل بانک مهر ایران و دکتر سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به امضا رسید.
به گزارش روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، اکبری در این نشست گفت: بانک مهر ایران توجه ویژهای به محیط زیست دارد و از این جهت شهر تهران نیز اهمیت بالایی دارد. این تفاهمنامه اتفاق مبارکی است و بانک تسهیلات قرضالحسنه و ارزان قیمت را به فعالان حوزه حمل و نقل پرداخت میکند. در این میان وسایل حمل و نقل مانند تاکسی، موتورسیکلت و دوچرخه مورد توجه بوده است.
وی اینطور ادامه داد: با توجه به شرایطی که سودهای بانکی دارد، اگر قرار باشد هزینه بالایی به مردم تحمیل نشود، بهترین وامهایی که میتواند پرداخت شود از نوع قرضالحسنه است. تسهیلات قرضالحسنه بدون بهره و با کارمزد کم ارائه میشود و ماموریت بانک مهر ایران این است که منابع خود را به صورت قرضالحسنه ارائه کند.
اکبری درباره تفاهمنامه مشترکی با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به امضا رسید، گفت: برای همکاری در چارچوب این تفاهمنامه در فاز اول 300 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تعریف میکند که تسهیلات پرداختی بانک در هر حوزه چقدر باشد. همچنین افراد برای دریافت تسهیلات از سوی این معاونت به بانک مهر ایران معرفی میشوند. کارمزد تسهیلات 4 درصد و مدت زمان بازپرداخت آن 2 تا 5 سال و بهطور میانگین 36 ماه است.
مدیرعامل بانک مهر ایران اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم انتظارات شهرداری و مردم خوب تهران را برآورده کنیم و مانند سایر تفاهمنامههایی که با سازمانهای مختلف منعقد کردهایم، بتوانیم در این تفاهمنامه نیز سربلند شویم و شاهد گسترش تسهیلات قرضالحسنه در کشور باشیم. امیدوارم روزی برسد که اغلب وامهای پرداختی در کشور به سمت قرضالحسنه پیش برود و بهویژه در حوزههایی پرداخت شود که میتواند آثار خوبی برای مردم و خانوارها داشته باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: در انتهای سال گذشته بانک مهر ایران با مصوبه شورای پول و اعتبار برای عدم دریافت سه قسط مواجه شد که باعث فشار نقدینگی بر بانک شد. بسیاری از افراد در نوبت وام بودند که قرار بود از محل دریافت اقساط تسهیلات قبلی به آنها وام پرداخت شود. با این حال، به همت مدیران و کارکنان بانک دوره سخت را پشت سر گذاشتهایم و اکنون وضعیت خوبی داریم.
در 6 ماه و نیم گذشته یک میلیون و 270 هزار فقره تسهیلات به ارزش 18هزار میلیارد تومان پرداخت کردهایم. پیشبینی ما پرداخت بیش از 2.5 میلیون فقره تسهیلات به ارزش 25هزار تا 30هزار میلیارد تومان است. نسبت معوقات بانک هماکنون زیر یک درصد است.
ابراز خرسندی از تعامل با بانک مهر ایران
در بخش دیگری از مراسم هاشمی، معاون حمل و نقل شهرداری تهران اظهار کرد: جا دارد از رویکرد بانک مهر ایران تقدیر کنم؛ زیرا مخاطبان و مشتریان خود را اقشار متوسط و پایین جامعه تعریف کرده است. از این باب خوشحالیم که تعاملات خود را با این بانک بیشتر کردهایم. هدف ما کاهش آلایندگیها و بهبود هوای شهر تهران است.
وی همچنین گفت: یکی از روشهای تأمین مالی در شهرداریهای دنیا استفاده از وجوه اداره شده است. در این روش کار مشترکی بین بانک و دستگاه اجرایی انجام میشود.
هاشمی اظهار کرد: این تفاهمنامه قطعاً این یک توافق برد-برد است. اگر منابع سازمان در بانک رسوب کند، به نفع کسانی استفاده میشود که نیازمندان جامعه هستند. اگر هم سازمان از منابع بانک استفاده کند، کسانی که اقشار متوسط هستند مانند رانندگان تاکسی از تسهیلات قرضالحسنه برخوردار شدهاند.
وی اینطور ادامه داد: خوشبختانه سقف اکنون تسهیلات قرضالحسنه بهتر شده است. پیش از این 50 میلیون تومان به رانندگان تاکسی تخصیص داده میشد و اکنون تا 70 میلیون تومان قابل پرداخت است. امیدواریم بتوانیم با این تفاهمنامه به رانندگان تاکسی کمک کنیم. بازپرداخت تسهیلات برای دوچرخه 12 ماه و برای تاکسی تا 60 ماه در نظر گرفته شده است. از نظر ریالی نیز سه سقف تسهیلاتی برای دوچرخه، موتورسیکلت و تاکسی تعریف شده است.
هاشمی تأکید کرد: این تفاهمنامه آغاز خوبی است و از این اتفاق خرسندیم. امیدواریم در مذاکرات بعدی سقف منابع خود را افزایش دهیم و این همکاریها به نفع شهرداری تهران و بانک قرضالحسنه مهر ایران باشد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
اعلام آمادگی بانک توسعه صادرات جهت کمک به صادرکنندگان
مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران از آمادگی این بانک جهت کمک به صادر کنندگان کشور در ایفای تعهدات ارزی خبر داد.به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، دکتر علی صالح آبادی در دیدار با محمد باقری نماینده بناب در مجلس شورای اسلامی و جمعی از صادرکنندگان این شهرستان، گفت: با توجه به شرایط ویژه کشور اگر مشتری این بانک به هر دلیلی نتوانست کالای خود را صادرکند، مشمول جریمه عدم صدور نخواهد شد.
در مورد جریمه صادرکنندگان به بهانه جابه جایی کالای صادراتی نیز اظهار داشت: به هیچ عنوان صادرکنندگان نباید به بهانه تغییر کالای صادراتی مشمول جریمه شوند.
وی اعلام کرد: بانک توسعه صادرات به منظور رفع مشکل صادرکنندگان در زمینه تغییر کالای صادراتی به شعب خود بخشنامه ای را ابلاغ خواهد کرد.
ارزش گذاری پایین املاک یکی دیگر از مسائل مطرح شده در این جلسه بود که صالح آبادی با تایید این مطلب،گفت: با توجه به نرخ تورم ایجاد شده در کشور، لازم است در زمینه ارزشگذاری وثائق مشتریان، بازنگری کنیم.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با اعلام اینکه عمده صادرکنندگان کشور خواهان ایفای کامل تعهد ارزی خود هستند، گفت: بانک توسعه صادرات با استفاده از همه ظرفیت های خود آماده کمک به صادرکنندگانی است که در روند ایفای تعهد صادراتی خود به چالش های فنی و ساختاری برخورد کرده اند.
وی ادامه داد: بانک توسعه صادرات ملزم به رعایت مفاد بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر عدم ارائه خدمت به صادرکنندگانی است که به رفع تعهد صادراتی خود پایبند نیستند اما در عین حال چالش ها و مشکلات صادرکنندگان در ثبت ایفای تعهد ارزی در سامانه های مربوطه را نیز در نظر دارد.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران اظهار داشت: براین باوریم که عمده صادرکنندگان کشور خواهان ایفای کامل تعهد ارزی خود هستند اما در این مسیر به چالش های فنی و ساختاری برخورد کرده اند که می توان با مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرتبط در بانک و نهادهای مرتبط آنها را برطرف کرد.وی گفت: مقررات وضع شده برای اعمال محدودیت در ارائه خدمات به صادرکنندگان فاقد مستندات ایفای تعهد ارزی، فراسازمانی است با این وجود بانک توسعه صادرات تلاش دارد از طریق شعب خود در سراسر کشوربا صادرکنندگانی که به هر دلیلی نتوانسته اند تعهد ارزی خود را ایفا کنند، تعامل برقرار کرده و آنها را در مسیر درست ایفای تعهد ارزی قرار دهد.
از سوی مدیرعامل بیمه تعاون در کنفرانس دانشگاه لیورپول صورت گرفت:
تشریح راهکار حمایتی جدید بیمه تعاون برای کمک به کسبوکارها در شرایط کرونا
مدیرعامل بیمه تعاون در کنفرانس آنلاین «کووید-19 و مدلسازی در علم مدیریت» که از سوی دانشگاه لیورپول انگلستان برگزار شد، به تشریح چگونگی مدلسازی و اجرای طرح بیمه توقف کسبوکار ناشی از اپیدمی (شیوع کووید-19) پرداخت.
به گزارش روابط عمومی بیمه تعاون، یونس مظلومی در این کنفرانس با اشاره به اینکه با شیوع کووید-19 بسیاری از مشاغل و کسبوکارها دچار توقف شده و حتی بسیاری از بنگاههای اقتصادی با تعطیلی موقت یا دائمی مواجه شدهاند، اظهار داشت: متأسفانه ایران از جمله کشورهایی است که نرخ بالایی در ابتلای موارد جدید به این ویروس دارد و به همین دلیل نیز در دورههای مختلف توقفهایی در فعالیت برخی رستههای شغلی صورت گرفته است تا شیوع بیماری کاسته شود که این موضوع، منجر به بروز مشکلات اقتصادی برای بنگاههای اقتصادی شده است.
وی افزود: شیوع کرونا ریسک فعالیتهای اقتصادی برای بنگاهها را افزایش داده است که برای مدیریت این ریسک، بیمهها میتوانند نقش بسزایی داشته باشند. بهطور کلی، صنعت بیمه به دلیل ماهیت پذیرش ریسکی که دارد، به بهبود محیط کسبوکار کمک میکند.
مدیرعامل بیمه تعاون با بیان اینکه در دنیا معمولاً توقف فعالیتهای کسبوکارها در اثر بروز بیماریهای فراگیر مشمول بیمه نمیشود، گفت: در اکثر قراردادهای بیمه توقف کسبوکار، بندهای ممانعت ویروسی وجود دارد تا شامل بیماریهای گسترده و همهگیر نشود. برای مثال شرکتهای مهم بیمه دنیا مانند شرکتهای زوریخ، مونیخ و آکسا چنین ریسکی را پوشش نمیدهند اما شرکت هیسکاس کلیه محرومیتهای ناشی از عدم دسترسی به دلیل بیماریها را پوشش میدهد یا شرکت بیمه سوئیس وقفههای تجاری ناشی از بیماریهای خاص را پوشش میدهد اما شامل کووید-19 نمیشود.
وی ادامه داد: با این وجود، برای پاسخ به تقاضای روزافزون برای کاهش ریسک و زیان ناشی از تعطیلی واحدهای اقتصادی و صدور بیمههای توقف کسبوکار ناشی از همهگیری کووید-19، بیمه تعاون تلاش کرده است تا محصول جدیدی معرفی کند که از آن به عنوان «واکسن اقتصادی ویروس کرونا» نام برده میشود.
مظلومی افزود: ایده اولیه «بیمه توقف کسبوکار ناشی از اپیدمی» در اسفندماه 1398 مطرح شد. در آن زمان تیمی منسجم متشکل از کارشناسان فنی، بیمه اتکایی، مدیریت ریسک و فناوری اطلاعات روی طراحی محصول جدید متمرکز شدند و سرانجام بعد از مذاکرات متعدد با بیمه مرکزی ایران و اخذ مجوزهای لازم، این محصول جدید در شهریور 1399 راهاندازی شد که مورد استقبال صنوف مختلف قرار گرفته است.
وی در تشریح ویژگیهای بیمه توقف کسبوکار ناشی از اپیدمی گفت: در این طرح کسبوکارها بر اساس احتمال تعطیلی و توقف فعالیت به دلیل شیوع بیماری به سه دسته تقسیم میشوند: کمریسک کم، با ریسک متوسط و پرریسک که تخفیفها یا هزینههایی اضافی بر مبنای ریسک هر دسته تعیین شده است. این محصول که به طور انحصاری از سوی بیمه تعاون در پاسخ به از دست دادن درآمد ناشی از توقف فعالیت در اثر شیوع بیماری کرونا طراحی شده است، واکسن اقتصادی کووید-19 نیز نامیده میشود و تقریباً تمام کسبوکارها و شرکتهای تجاری میتوانند از این محصول بهرهمند شوند.
مدیرعامل شرکت بیمه تعاون در ادامه به تشریح میزان حقبیمههای تعریفشده در این طرح پرداخت و اظهار داشت: حق بیمه پرداختی مشاغل در این طرح بین دو میلیون و یکصدهزار ریال تا 108 میلیون ریال (210 هزار تومان تا 10 میلیون و 800 هزار تومان) در سال است. پوشش بیمهای این محصول برای کسبوکارها به ازای هر روز تعطیلی پنج میلیون ریال تا 120 میلیون ریال و برای حداکثر 60 روز است. به عنوان مثال یک نانوایی میتواند با پرداخت حق بیمه دو میلیون و یکصدهزار ریالی، تا 300 میلیون ریال خسارت یا با پرداخت حق بیمه شش میلیون و سیصدهزار ریالی تا 900 میلیون ریال در سال خسارت دریافت کند. در این زمینه موضوع حائز اهمیت آن است که پرداخت خسارت به کسبوکارهایی صورت میگیرد که تعطیلی طبق دستورالعملهای مقامات دولتی صورت گرفته باشد. البته این محصول بیمهای نه تنها برای بیماری همهگیر کووید-19 بلکه برای سایر بیماریهای همهگیر که منجر به تعطیلی و توقف کسبوکار میشود نیز کاربرد دارد.
وی در ادامه به بیان جزئیات علمی و محاسباتی این خدمت بیمهای پرداخت.
مظلومی در پایان ارائه خود در این کنفرانس گفت: صنعت برای مشکلات مختلف و شرایط متفاوت، راهکارهای مختلفی دارد و همواره در صدد حمایت از رونق کسبوکار و ایجاد آرامش در بخش صنعتی و خدماتی برای توسعه بیشتر اقتصادی است.
ایران رییس شورای اجرایی هبیتات شد
به مناسبت روز جهانی هبیتات (برنامه جهانی اسکان بشر) ایران به عنوان ریاست شورای اجرایی هبیتات برای مدت یکسال برگزیده شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، در پی انتخاب ایران به عنوان ریاست شورای اجرایی هبیتات وزیر راه و شهرسازی به صورت ویدئو کنفرانسی با معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و مدیر اجرایی برنامه اسکان بشر ملل متحد (هبیتات) دیدار و گفت و گو کرد.
محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی در این گفت و گوی تصویری،انتخاب ایران به عنوان ریاست شورای اجرایی برنامه اسکان بشر ملل متحد (هبیتات) را یک فرصت جدید و مغتنم برای افزایش همکاری ها در این زمینه در میان کشورهای عضو اعلام کرد و بر ضرورت پیشبرد برنامه ها و اهداف جهانی مربوط به فراهم آوری زمینه های مناسب برای اسکان بشر، تاکید کرد.
وی همچنین با اشاره به اینکه مساله مسکن و سکونت از مهمترین مفاهیم اساسی در دنیا و در کشورهای مختلف است اظهار امیدواری کرد: این موضوع که همواره دولت ها به عنوان یکی از اصلی ترین برنامه ها وسیاست های خود به دنبال ایجاد زمینه های مناسب برای تامین و پاسخگویی به نیازهای موجود در این باره بوده اند و به طور مستقیم با مفاهیم اساسی همچون خانواده و همچنین کیفیت زیست و زندگی انسان ها ارتباط دارد و دستورالعمل های برنامه اسکان بشر ملل متحد و دستور کارهای جدید شهری به عنوان سندهای مصوب در کنفرانس های هبیتات می تواند به عنوان الگوهای توسعه پایدار شهری محسوب شده و مورد اجرا قرار بگیرد.
اسلامی همچنین بر رویکرد ایران در راستای همکاری با برنامه اسکان بشر ملل متحد و کشورهای عضو سازمان ملل متحد در خصوص اجرای سیاست ها و برنامه های جهانی در ارتباط با مباحث اسکان بشر تاکید کرد و گفت: براساس چارچوب های مربوط به تفاهم جدیدی که در حوزه تحقق برنامه اسکان بشر ملل متحد برای سال های 2020 میلادی تا 2025 میلادی تهیه شده است ایران نیز آمادگی همکاری در این زمینه و حرکت بر اساس این چارچوب ها را دارد.این برنامه منجر به آغاز فصل تازه ای از همکاری ها میان کشورهای عضو هیبتات در خصوص برنامه های اسکان بشر خواهد شد.
وزیر راه وشهرسازی همچنین اعلام کرد: علاوه بر استفاده از تجربیات جهانی در این زمینه آمادگی داریم تجربه ایران در خصوص اجرای برنامه های اسکان بشر و همچنین مباحث مربوط به سکونتگاه ها و توسعه شهری پایدار را با سایر کشورها به اشتراک بگذاریم.
در این گفت و گو همچنین معاون دبیر کل سازمان ملل متحد و مدیر اجرایی هبیتات با اشاره به اینکه در دوره جدید و به دلیل تغییرات ایجاد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا تغییرات و تحولاتی در حوزه اسکان بشر نیز ایجاد شده و خواهد شد، اعلام کرد: شهرهای دنیا هم اکنون در حال مواجهه با تجربه جدیدی به دلیل شیوع ویروس کرونا و درگیری با بیماری ناشی از آن هستند. بنابراین برنامه ریزان شهری و اسکان بشر هم در این دوره با تجربه جدیدی از تحولات مربوط به زندگی و زیست شهری رو به رو هستند. این تغییر و تحول اساسی که زندگی شهری را هم اکنون با چالش مواجه کرده است نیازمند اندیشیدن راه کارهای جدید، بلند مدت و پایدار از سوی کارشناسان، مسئولان و دست اندرکاران مدیریت زندگی شهری است.
میمونا محد شریف،دبیر کل سازمان ملل متحد و مدیر اجرایی هبیتات با استقبال و اظهار امیدواری نسبت به تفاهم جدید صورت گرفته با ایران در راستای انتخاب تهران به عنوان ریاست شورای اجرایی هبیتات، خاطرنشان کرد:این تفاهمنامه جدید تفاهمی با درجه اهمیت بسیار بالاست و در فصل جدید همکاری دفتر هبیتات با تهران انتظار می رود به واسطه حمایت های دولت ایران و دبیرخانه کمیته ملی اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران، فعالیت های مربوط به اجرای پروژه های اثرگذار و پایدار در افزایش کیفیت زیست شهری گسترش یابد.
وی همچنین در راستای اجرای این برنامه ها، بر جذب سرمایه های خارجی تاکید کرد.
به گزارش هیبنا، براساس تعریف سازمان ملل متحد، برنامه اسکان بشر ملل متحد (هبیتات) ،برای ایجاد یک زندگی شهری با سطح کیفی بالاتر برای شهروندان تلاش می کند.رسالت و ماموریت هبیتات ترویج و ارتقای توسعه اجتماعی و زیست محیطی اسکان بشر و دست یابی به هدف تامین مسکن درخور برای عموم مردم است. دفتر هبیتات در ایران در سال 1388 با تمرکز بر موضوع کاهش آثار خطرات و بلایای طبیعی و براساس موافقت نامه ای بین برنامه اسکان بشر ملل متحد و دولت جمهوری اسلامی ایران تاسیس شد.
بانک کارآفرین از طرح تسهیلاتی ثمرآفرین رونمایی کرد
بانک کارآفرین با هدف تنوعبخشی به سبد تسهیلاتی خود و پاسخگویی به نیازهای اقشار مختلف جامعه، از طرح ثمرآفرین رونمایی کرد.به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین، در مراسم رونمایی از جدیدترین طرح تسهیلاتی این بانک، دکتر علیرضا صادقی معاون مدیرعامل در امور بانکی با اشاره به ضرورت تنوعبخشی به سبد تسهیلات اعطایی تصریح کرد: بانک کارآفرین بهعنوان بانکی پیشرو و پیشتاز در صنعت بانکداری کشور، به منظور پاسخگویی به نیازهای مشتریان در طیفهای مختلف، اقدام به طراحی و ارائه بستههای تسهیلات اعتباری نموده است.
وی همچنین افزود: با توجه به رویکرد بانک مبتنی بر توسعه بانکداری تجاری و شرکتی، طرح تسهیلاتی جدید این امکان را برای مشتریان حقوقی بانک فراهم مینماید تا بتوانند تسهیلات مناسبی را از طریق این طرح در اختیار کارکنان خود قرار دهند.
وی با تبیین ویژگیهای طرح تسهیلاتی ثمرآفرین خاطرنشان کرد: کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی و کارکنان معرفیشده از سازمانها و شرکتها بر اساس معدل حسابجاری و امتیاز کسبشده از بابت رسوب سرمایهگذاری، میتوانند از مزایای تسهیلات در قالب عقد قرارداد قرضالحسنه جهت رفع نیازهای ضروری و مرابحه جهت خرید کالاها و لوازم مصرفی بادوام و تعمیر و بازسازی واحد مسکونی در قالب طرح ثمرآفرین برخوردار شوند.
سید مصطفی نوری مدیر امور برنامهریزی و نظارت اعتباری با اشاره به اهداف طرح تسهیلاتی ثمرآفرین خاطرنشان کرد: خطمشی جدید بانک کارآفرین بر تنوعبخشی به سبد تسهیلاتی است تا اقشار مختلف جامعه بتوانند بخشی از نیازهای اقتصادی و مالی خود را برطرف کنند.
وی همچنین گفت: این طرح میتواند نیازهای مشتریان و هموطنان را در بخشهای حقیقی و حقوقی تأمین نماید. افراد حقیقی میتوانند در صورت تمایل، امتیاز استفاده از اولویت دریافت تسهیلات خود را به بستگان درجهیک منتقل و نسبت به معرفی ایشان جهت استفاده از اولویت دریافت تسهیلات اقدام کنند.
نوری تصریح کرد: اشخاص حقوقی که نسبت به افتتاح حساب ثمرآفرین نزد شعبه بانک کارآفرین اقدام کرده باشند، مطابق با امتیاز کسبشده بابت رسوب سپرده ثمرآفرین میتوانند پرسنل زیرمجموعه خود را جهت استفاده از اولویت دریافت تسهیلات به بانک معرفی نمایند.
بر اساس این گزارش حداقل ماندگاری سپرده ثمرآفرین جهت بهرهمندی از اولویت دریافت تسهیلات 90 روز و حداقل موجودی جهت افتتاح حساب 10 میلیون ریال میباشد. همچنین حداکثر میزان تسهیلات قرضالحسنه طرح 200 میلیون ریال با دوره بازپرداخت حداکثر 36 ماهه و حداکثر میزان تسهیلات مرابحه 2 میلیارد ریال با دوره بازپرداخت حداکثر 48 ماهه میباشد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.