شماره: 1340 / ۱۳۹۸ سي دي
تعداد بازدید : 0
اخبار
برگزاری جلسه کارگروه پیادهسازی بانکداری دیجیتال پستبانک ایران با حضور معاون وزیراقتصاد
جلسه کارگروه پیاده سازی بانکداری دیجیتال پست بانک ایران با حضور دکتر معمارنژاد معاون امور بانک، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارائی، دکتر شیری مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این بانک، دکتر مرادپور مدیرکل دفتر امور بانکی و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارائی، اعضای کارگروه بانکداری دیجیتال و جمعی از مدیران پست بانک ایران ، در محل سالن کنفرانس بانک برگزار شد. به گزارش روابط عمومی پست بانک ایران: در ابتدای این جلسه دکتر شیری ضمن خیر مقدم به دکتر معمارنژاد و سایر مدعوین گفت: تلاش های بسیار خوبی در مجموعه بانک برای پیاده سازی بانکداری دیجیتال انجام شده و همه تلاش داریم تا به نحو شایسته این مدل در بانک پیاده سازی شود.مهندس مهرانی عضو هیات مدیره پستبانکایران نیز در ادامه این جلسه، گزارشی از اقدامات پیادهسازی بانکداری دیجیتال در این بانک ارائه و سپس دکتر نظامی وند مشاور برنامه ریزی بانک، گزارش طرح برنامهریزی استراتژیک و عملیاتی پیادهسازی بانکداری دیجیتال و مهندس بهمنی مدیر امور فناوری اطلاعات گزارش زیرساخت، امنیت و سامانه جامع بانک را ارائه کردند.
انتخاب علی درستکار به عنوان مدیر روابط عمومی بانک آینده
علی درستکار، مدیر جدید روابط عمومی بانک آینده، فعالیت خود را آغاز کرد.وی که پیش از این رییس اداره روابطعمومی اتاق بازرگانی ایران را برعهده داشت، جایگزین دکتر محمود ترابیان مدیر سابق روابط عمومی بانک آینده شد.مدیر جدید روابط عمومی بانک آینده، هم چنین، مدتی به عنوان مدیرکل روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری، فعالیت داشت.
بانک صادرات به هر
خانواده سیلزده سیستان و بلوچستان 50 میلیون ریال وام قرضالحسنه پرداخت میکند
عضو هیئتمدیره بانک صادرات ایران گفت: بانک صادرات ایران به عنوان بانک پیشرو تا قبل از اتخاذ تصمیمات متمرکز بانک مرکزی، به تمام خانوادههای آسیبدیده از سیل سیستان و بلوچستان 50 میلیون ریال وام قرض الحسنه پرداخت خواهد کرد.به گزارش روابطعمومی بانک صادرات ایران، امیر یوسفیان در جریان سفر به استان سیلزده سیستان و بلوچستان، در نشستی با مدیران، روسای حوزهها و شعب بانک در این استان، با اعلام این خبر گفت: به همت فعالیت ویژه همکاران اتفاق بزرگی در بانک صادرات ایران رخ داد و منابع بانک به دو هزار میلیارد تومان افزایش یافت. در این اقدام ویژه یک ماهه 112 هزار میلیارد ریال منابع جدید جذب شد که از منابع یک دهه برخی بانکهای خصوصی نیز بیشتر است و بانک صادرات تنها بانکی است که این رکورد را در یک ماه به ثبت رسانده است.
کنفرانس تحول دیجیتال ایران با حمایت بانک رفاه کارگران برگزار شد
دکتر هادی ویسی مسئول مرکز نوآوری بانک رفاه گفت: شناخت مشتری، محور مهم تحول دیجیتال در حوزه بانکی است و اگر بخواهیم مشتری را خوب بشناسیم به داده نیاز است تا آن را به دانش تبدیل کنیم.به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، درکنفرانس «تحول دیجیتالی ایران» که با حمایت بانک رفاه برگزار شد، دکتر ویسی با بیان این مطلب گفت: درباره تحول دیجیتال سخن زیاد گفته و نوشته شده است اما هر تغییری هزینه هایی دارد که باید آن را بپذیریم و محور مهم این تحول درحوزه بانکی، شناخت مشتری است و اگر بخواهیم مشتری را خوب بشناسیم به داده نیاز داریم تا بتوانیم آن را به دانش تبدیل کنیم.دکتر ویسی افزود: برای این که از داده ها به دانش برسیم، نیاز به تحلیل داریم و تا زمانیکه زیرساخت این تحلیل را ایجاد نکنیم هیچ تحلیل گری نمیتواند از دادهها استفاده کند.دبیر کنفرانس تحول دیجیتالی به کمبود داده اشاره کرد و گفت: کیفیت یادگیری اکنون به بلوغ خوبی در دنیا رسیده، اما ما از یادگیری عمیق استفاده نمیکنیم، چرا که کمبود داده داریم و نمیتوانیم دست به تحلیل بزنیم.
اعلام شماره حساب هلال احمر در بانک ملت برای دریافت کمک به سیل زدگان
سازمان هلال احمر ایران از طریق شماره حساب 99999 بانک ملت، آماده دریافت کمک های نقدی به سیل زدگان مناطق جنوب و جنوب شرقی کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان است.به گزارش روابط عمومی بانک ملت، علاقمندان به کمک به سیل زدگان مناطق جنوب و جنوب شرقی کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان می توانند کمک های نقدی خود را از طریق شماره حساب 99999 یا شماره کارت 6104337999999996 به نام جمعیت هلال احمر به حساب این سازمان واریز کنند.بر اساس این گزارش، واریز کمک های نقدی به حساب سازمان هلال احمر از طریق تمامی شعب بانک ملت در سراسر کشور، و یا دستگاه های خودپرداز، پایانه های بانکی غیر نقد و سایر کانال های خدمات بانکی غیر حضوری امکان پذیر است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
در 9 ماهه نخست سال جاری رقم خورد :
رشد 61 درصدی اعطای تسهیلات به صنعتگران توسط بانک صنعت و معدن
بانک صنعت و معدن از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه تعداد 1121 فقره تسهیلات در اختیار متقاضیان تسهیلات قرار داده است.به گزارش اخبار پولی مالی- در 9 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته تسهیلات ثابت و سرمایه در گردش بانک صنعت و معدن به صنعتگران و کارآفرینان کشور از رشد 61 درصدی برخوردار بوده است، از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه تعداد 1121 فقره تسهیلات توسط این بانک در اختیار متقاضیان تسهیلات قرار گرفته است.در همین مدت تعداد 1251 طرح تسهیلاتی صنعتی و معدنی توسط بانک صنعت و معدن مصوب شد که از آن میان 1142 طرح به مرحله قرارداد رسیده است.گفتنی است بانک صنعت و معدن به عنوان تنها بانک تخصصی- توسعه ای بخش صنعت و معدن نقش فعالی در تامین مالی طرح های بزرگ، متوسط و کوچک صنعتی در کشور دارد.
بانک سامان بیست و دومین شرکت برتر ایران شد
بانک سامان بر اساس آخرین رتبهبندی صورت گرفته توسط سازمان مدیریت صنعتی بهعنوان بیست و دومین شرکت برتر ایران انتخاب شد.به گزارش سامان رسانه، سازمان مدیریت صنعتی رتبهبندی سال 98 شرکتهای برتر ایران را برای بیست و دومین سال متوالی اعلام کرد که بر این اساس، بانک سامان بر اساس اطلاعات مالی سال 1397، بهعنوان بیست و دومین شرکت برتر ایران انتخاب شد. گفتنی است این رتبهبندی بر اساس میزان فروش و درآمد شرکتها صورت میپذیرید و رتبه 22 در حالی توسط بانک سامان کسبشده که این بانک توانسته میزان درآمد خود در سال 1397 را به 125231 میلیارد ریال برساند. میزان درآمد بانک سامان در سال 1396، بیش از 123207 میلیارد ریال بوده است.لازم به ذکر است که در این رتبهبندی بیش از 500 شرکت مختلف بررسی و طبقهبندی شده است و این رتبهبندی دورنمایی از عملکرد و اقدامات شرکتها در حوزه اقتصادی ارائه میدهد و نشاندهنده میزان اثرگذاری آنان در حوزه اقتصاد ملی است.
یداله زحمتکش، معاون جدید معاونت سرمایه گذاری و بانکداری بانک آینده
یداله زحمتکش، معاون جدید معاونت سرمایه گذاری و بانکداری بانک آینده، فعالیت خود را آغاز کرد.ایشان، جایگزین سولماز وزیرزاده معاون سابق معاونت سرمایه گذاری و بانکداری، شد. ضمن تبریک، موفقیت روزافزون ایشان و همکاران آن معاونت را آرزومندیم.
امکان ارسال رمز دوم پویا از طریق پیامک در بانک رفاه
بانک رفاه با هدف تسهیل استفاده مشتریان از رمز دوم پویا، علاوه بر استفاده از نرم افزار رمزساز رفاه و یا کد دستوری #713*، امکان دریافت این رمز از طریق پیامک (سامانه هریم) را نیز فراهم کرد.به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، از بامداد روز شنبه 21 دی ماه سالجاری ارسال رمز دوم پویا از طریق پیامک (سامانه هریم بانک مرکزی) در بانک رفاه به بهره برداری رسید و از این پس مشتریانی که رمز دوم پویای کارت را از طریق سامانه رمزساز رفاه و یا کد دستوری #713* فعال کرده اند می توانند در تمامی درگاه های پرداخت بانکی که ارسال رمز دوم پویا به صورت پیامک در منوها و صفحات آن لحاظ شده از این خدمت نیز بهره مند شوند.گفتنی است، مشتریانی که فقط شماره تلفن همراه خود را از طریق شعب یا خودپردازهای بانک رفاه تأیید کرده اند از 8 ام بهمن ماه سالجاری می توانند از این خدمت برخوردار شوند.
فعالسازی رمز پویای پیامکی از طریق سایت بانک سامان
بانک سامان امکان تائید شماره تلفن همراه برای فعالسازی رمز دوم پویا پیامکی را از طریق سایت بانک فراهم کرد.به گزارش سامان رسانه، بانک سامان با راهاندازی خدمتی تازه امکانی را فراهم کرده که از طریق آن مشتریان میتوانند مراحل تائید تلفن همراه خود برای فعالسازی رمز دوم پویای پیامکی را از طریق سایت بانک سامان انجام دهند.در این شیوه تمامی مشتریانی که رمز پویای پیامکی برای ایشان فعال نشده و دارای رمز نت بانک هستند، میتوانند از طریق آدرس www.register.sb24.com و با واردکردن نام کاربری و رمز عبور نت بانک خود، نسبت به تائید شماره همراه خود برای دریافت رمز پویای پیامکی اقدام کنند.گفتنی است، پیشازاین امکان تائید شماره تلفن همراه برای دریافت رمز پویای پیامکی از طریق دستگاههای خودپرداز بانک سامان نیز فراهم شده بود.لازم به ذکر است، تمام مشتریانی که امکان استفاده از اپلیکیشن رمزینه را ندارند، میتوانند رمز دوم یکبارمصرف خود را از طریق پیامک دریافت کنند.
نامگذاری یک شعبه بانک رفاه به نام شهید سردار سلیمانی
شعبه میدان رسالت بانک رفاه در شهر تهران به نام شهید سردار سلیمانی نامگذاری شد.به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، به پاس تجلیل از خدمات ارزنده، رشادت ها و فداکاری های سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و زنده نگاه داشتن نام این سردار سرافراز اسلام، بانک رفاه در اقدامی نام شعبه میدان رسالت تهران خود را به نام این بزرگوار تغییر نام داد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
برگزاری ششمین همایش مدیریت ریسک و بیمه
ششمین همایش مدیریت ریسک و بیمه با رویکرد فناوری اطلاعات در صنعت بیمه روزگذشته برگزار شد..
به گزارش روابطعمومی بیمهکوثر، این همایش باحضور جمعی از مدیران عامل، معاونان و مدیران شرکتهای بیمه و پژوهشکده بیمه و نیز جمعی از مدیران سازمان تامیناجتماعی و مجموعههای تابعه آن و فعالان عرصه اقتصادی، استادان و دانشجویان رشتههای بیمه و مالی و مدیران، کارکنان و نمایندگان شرکت برپا شد..
در این همایش دبیر همایش، مدیرعامل بیمه کوثر، مدیرعامل و جانشین سازمان تامین اجتماعی، رییس پژوهشکده بیمه، معاون برنامهریزی و نظارت راهبردی بیمهکوثر و نیز صاحبنظران و استادان برجسته سخنرانی کردند..
مدیرعامل بیمه کوثر: پنج شاخص مهم کسبوکار هزاره سوم
درک درست از فضا و زمان، پویایی و نوآوری، تحرک و تحول پنج شاخص اصلی برای ایجاد یک کسبوکار موفق در هزاره سوم به شمار میرود.مدیرعامل بیمه کوثر ضمن بیان مطلب فوق با تاکید بر اهمیت بحث زمان و فضا در عرصه فعالیتهای اقتصادی امروز، تشریح کرد: زمان در هزاره سوم میلادی به معنای هوشمندی با تمام مشخصات، چالاکی و چابکی است. از سوی دیگر فضای کسبوکار و فضای اقتصادی پررقابت نیز نقش مهمی در تعریف سیاستهای کسبوکار در عصر حاضر دارد.مجید مشعلچی فیروزآبادی مشخصه کسبوکار در قرن حاضر را رشد سریع فناوری، دقت بالا -به حدی که خطا نزدیک صفر است-، سرعت، چالاکی، رقابت تنگاتنگ و شدید عنوان کرد و گفت: یکی از مشخصههای مهم کسبوکار در هزاره سوم، هوشمندی و چالاکی است و از این رو در حال حاضر سیاستگذاری بر مبنای ابهامات و تردید جایگاهی ندارد.
وی ادامه داد: کسبوکار در قرن حاضر در سه واژه بسیار مهم دیگر نیز خلاصه میشود؛ پویایی و نوآوری، تحرک و تحول. همه این پنچ موضوع یعنی درک درست از فضا، درک مناسب از زمان، و سه مولفه یادشده، از ابزارها و الزامات فعالیت اقتصادی ما به شمار میرود که در این میان هیچ ابزاری کاراتر از فناوریهای نوین نیست.
مشعلجی فیروزآبادی با بیان اینکه کل سود شرکتهای بیمه در سال گذشته حدود یک هزار و 500 تا 2 هزار میلیارد تومان بود افزود: این رقم به ما نشان میدهد که میتوانیم با استقرار سامانه هوشمند سود عملیاتی شرکتهای بیمه را افزایش دهیم.
مدیرعامل ساتا: فناوریهای نوین، شمشیر دولبه
فناوریهای نوین در عین اینکه فرصتهای بسیاری را در مشاغل مختلف از جمله صنعت بیمه ایجاد کرده، چالشهایی را نیز به وجود آورده است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح(ساتا) ضمن بیان مطلب فوق با بیان اینکه فناوریهای موثر بر آینده صنعت بیمه عبارتند از هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، یادگیری ماشین و کلانداده، تشریح کرد: فناوریهای نوین به شدت امور بیمهگری را تسهیل و شرایط جدیدی را برای این صنعت فراهم کرده است.
ابراهیم محمودزاده با بیان اینکه با توجه به شرایط جدید الگوی درآمدی صنعت بیمه باید متفاوت شود، افزود: ظهور فناوریهای نوین شرایط ویژهای را در صنعت بیمه پدید آورده است که ظهور بازارهای برخط، نزدیک شدن تهدیدات مرتبط، نیازمندی به خلاقیت بیشتر در ارایه خدمات به مشتریان در پدیدههای جدید(اتومبیلهای خودران)، امکان دسترسی به خدمات مختلف، ایجاد رقابت شدیدتر بین بیمهگران، پیشبینیناپذیر شدن مشتریان، استفاده از ابزارهای پایش افراد و سازمانها و امکان ارایه خدمات بیمهای اختصاصی و کاملتر از جمله آنهاست.
معرفی مقالات برگزیده ششمین همایش مدیریت ریسک و بیمه
مقالات برتر شرکتکنندگان در ششمین همایش مدیریت ریسک و بیمه با رویکرد فناوری اطلاعات از سوی داوران علمی این همایش انتخاب و معرفی شد.
بااعلام دبیر ششمین همایش مدیریت ریسک و بیمه، استادان، پژوهشگران و دانشجویان صنعت بیمه، مقالات خود را به دبیرخانه همایش فرستادند. داوران خبره و نامی این صنعت نیز مقالات ارسالی را بررسی و ارزیابی کردند و در نهایت هشت مقاله برتر انتخاب شد.
زینب حمیدیفر افزود: از میان مقالات ارسالی، سه مقاله «تاثیر مدیریت ریسک جامع بر مزیت رقابتی با در نظر گرفتن نقش تعدیلگری زیرساخت و استراتژی فناوری اطلاعات»-مطالعه موردی: شعب بیمه ایران در شهر تهران (مهدی یوسفی، ساناز ترابی)؛ «بهکارگیری تکنیکهای سنجش از دور در مدیریت ریسک بیمههای کشاورزی» (هادی شمس اسفندآبادی، دکتر محسن قمری اصل) و «بررسی میزان تاثیر مولفههای نوآوری بازخدماتی، بهمنظور پیادهسازی آن در صنعت بیمه» - مطالعه موردی شرکت بیمه ملت (محسن بزرگزاده خالدآبادی -نجمه ملائی-اسماعیل بحیرائی-علی شهبازی)؛ بهترتیب حایز رتبه اول تا سوم شدند.مدیر آموزشوپژوهش بیمهکوثر در ادامه گفت: از میان مقالات ارسالی به دبیرخانه همایش، پنج مقاله نیز در بخش پوستری انتخاب شد.
وی خاطرنشانکرد: مقالات «استفاده از فناوریهای تحولآفرین در کاهش تقلبات بیمهای» (محسن قرهخانی و فاطمه عطاطلب)؛ «نقش فناوری اطلاعات در نظارت و کاهش تخلف و تقلب در صنعت بیمه» (علیرضا آقاجانی منجیلی-محمدمنصوری حبیبآبادی-محمد قنبری جلفایی)؛ «بررسی نقش فناوری اطلاعات در تسریع روند صدور بیمهنامهها در شرکت بیمه کوثر» (حجتاله لباف)؛ «تاثیر نوآوریهای فناورانه بر زنجیره تامین ارزش صنعت بیمه و ارزیابی آن بهروش تحلیل ماتریس SWOT»(سمیه محمودیمطلق وسعید عبدی بوسجین) و «بررسی و رتبهبندی شاخصهای موثر بر انتقال نوآورانه فناوری در خدمات بیمههای زندگی)نمونه موردی: شرکت بیمه ایران»(بهزاد سالمی) نیز در بخش پوستری پذیرفته شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن:
بانک مسکن 673 میلیارد تومان تسهیلات به سیل زدگان پرداخت کرد
بهار امسال تعداد زیادی از شهرها و روستاهای سراسر کشور در اثر بارش های سیل آسا، دچار حادثه سیل شدند.
رضا صالحی شهرابی، رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن در گفت و گو با پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا ، با بیان اینکه طی ماه های گذشته روند تسهیلات دهی و حمایت از آسیب دیدگان در حادثه سیل سال جاری از سوی شعب مختلف بانک مسکن با سرعت مناسب انجام شده است، اظهار کرد: مطابق با دستورالعمل ابلاغ شده، شعب بانک مسکن از اوایل سال جاری تا تاریخ 12 دی ماه ، مجموعا 32 هزار و 656 فقره تسهیلات در قالب قرض الحسنه و همچنین سایر عقود به سیل زدگان 21 استان کشور اعطا کرده اند.
وی با بیان اینکه تسهیلات اعطایی در سه محور شامل« تسهیلات بازسازی واحدهای مسکونی روستایی و شهری»، « تعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی» و همچنین « امور معیشتی و لوازم خانگی» به متقاضیان تعلق گرفته است، گفت: از مجموع 32 هزار و 656 فقره تسهیلات پرداخت شده، 1.039 فقره تسهیلات بازسازی واحدهای مسکونی شهری، 9 هزار و 245 فقره به بازسازی واحدهای مسکونی روستایی، 14 هزار و 649 فقره برای تعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی و نهایتا 7 هزار و 723 فقره برای گذران امور معیشتی و خرید و لوازم خانگی اختصاص پیدا کرده است.
وی در عین حال تاکید کرد: مجموع تسهیلات پرداخت شده از سوی شعب بانک مسکن در استان های مختلف بر مبنای پرونده های معرفی شده از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و وزارت جهاد کشاورزی بوده است. شعب بانک نیز با آمادگی کامل تلاش کرده اند تا به تمامی درخواست های تائید و معرفی شده با سرعت مناسب پاسخ دهند.
مدیرعامل در بازدید از دو شعبه بانک سینا:
سیاست های جدید بانک سینا بر رضایتمندی مشتریان استوار است
مدیرعامل بانک سینا در بازدید از شعب تهرانسر و اکباتان تهران، ضمن دیدار و گفتگو با کارکنان، بر استفاده بهینه از اختیارات تفویض شده به شعب جهت ارائه خدمات مطلوب به هموطنان تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی بانک سینا، دکتر ایمانی در این دیدارها گفت: بانک سینا در راستای نقش آفرینی در اقتصاد و تولید کشور، سیاست های اعتباری و تسهیلاتی متنوعی را در دستور کار قرار داده که به موازات آن و به منظور روانتر شدن امور و تسریع در ارائه این خدمات، اختیارات شعب نیز به نحو مناسبی ارتقا یافته، بنابراین لازم است همکاران تلاش جدی تری را برای ایفای این نقش مهم، صورت دهند.
دکتر ایمانی با اشاره به اینکه بانک سینا به دور از هیجانات بازار، حرکت پیوسته در مسیر رشد و تعالی را مدنظر دارد، تصریح کرد: افزایش رضایتمندی مشتریان یکی از اولویت های اصلی هر سازمان و بنگاه اقتصادی است که با تامین آن، بسیاری از برنامه ها و سیاستهای توسعه ای به بار خواهد نشست، لذا سیاست های ابلاغی جدید بانک سینا هم با هدف تحقق این استراتژی مهم صورت گرفته و امیدواریم با همکاری، همراهی و تشریک مساعی بیش از پیش همکاران، به جایگاه مطلوب و مدنظر مشتریان گرامی دست پیدا کنیم.
وی ایجاد ارزش افزوده بانک برای ذینفعان را عامل مهم پیشرفت و توسعه آن دانست و گفت: با توجه به ماه های پایانی سال و لزوم تحقق اهداف و برنامه های تدوین شده، لازم است همه ارکان بانک، تلاش جدی تری را مدنظر قرار دهند.
پستبانکایران تنها مجری بانکداری عاملی در بخش روستائی کشور
دکتر معمارنژاد معاون امور بانک، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارائی درجلسه کارگروه بررسی پیادهسازی بانکداری دیجیتال در پست بانک ایران گفت: این بانک تنها بانکی است که بانکداری عاملی در بخش روستائی کشور را پیگیری میکند که این موضوع الزامات خاص خود را دارد و در این نوع بانکها تحول دیجیتال میتواند بسیار کارآمد باشد.
به گزارش روابط عمومی پست بانک ایران: وی با اشاره به ماهیت این بانک بعنوان بانک توسعهای تخصصی حوزه IT و ICT گفت: پستبانکایران درراستای این مهم، می بایست مدلی را در کسب و کار طراحی کند که بتواند خدماتی را به بانکهای دیگر ارائه نماید و این موضوع بعنوان یک مزیت رقابتی قابل توجه است.
معاون امور بانک، بیمه و شرکتهای دولتی وزارت امور اقتصادی و دارائی ضمن تأکید بر ضرورت پیادهسازی بانکداری دیجیتال در پست بانک ایران تصریح کرد: این مهم بر اهداف و عملکرد این بانک بویژه بر شاخص درآمد و هزینه های آن تأثیر زیادی دارد.
معمارنژاد درپایان با اشاره به اهمیت آموزش بانکداری دیجیتال عنوان کرد: در حوزه منابع انسانی و فرهنگسازی بانکداری دیجیتال علاوه بر مدیران و کارکنان، مشتریان نیز نیاز به آموزش دارند و چون طیف مشتریان پست بانک ایران، روستائیان هستند قطعاً نیاز است که ابتدا کارگزاران باجهها به نحو مطلوب آموزش ببیند که مسئولان بانک باید در این زمینه تدابیر لازم را بیاندیشند.
اجرای طرح بخشش صددرصدی جریمه دیرکرد شخص ثالث درتجارتنو
همزمان با فرا رسیدن چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی، بیمه مرکزی به منظور توسعه و ترویج فرهنگ بیمه، بخشنامه طرح ملی بخشودگی صد در صدی جرائم بیمه نامه شخص ثالث ویژه وسایل نقلیه موتوری را به شرکت های بیمهای ابلاغ کرد.
به گزارش روابط عمومی؛ پیرو این دستورالعمل بیمه تجارتنو با صدور اطلاعیهای شرایط بهرهمندی از طرح مذکور را که یکم تا 30 بهمن 98 در این شرکت اجرا می شود را اعلام داشت.
در متن این اطلاعیه آمده است:
با توجه به بخشــنامه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر بخشودگی جریمه بندب ماده 24 قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حـوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب 1395 (جریـــمه صندوق) و در راستای حمایت از اقشار آسـیـب پذیـر و ترویج فرهنگ بیــمه در کشـور به مناسبت ایام ا… دهه مبارک فجر بـخـشـودگی مبلغ جریــمه مذکور صرفا برای صدورهای یـکساله به شرح زیر اعمال میشود؛
1- بخشودگی صددرصدی جرائم بیمه نامه شخص ثالث (صرفا جهت بیمه نامه های صادره با تاریخ اعتبار یک ساله) کـلـیـه وسایل نـقـلیـه مـوتـوری فـاقـد بیمـه نامه از تــاریـــخ یکم لــغـایـــت 30 بهمن 98
2- بخشــودگی صد در صدی جرائم بیمه نامه شخص ثالث موتورسیکلت ها و وسایل نـقـلـیـه کشاورزی فـاقـــد بیمه نامه ( صـــرفا جهت بیمـه نامه های صادره با تاریخ اعتبار یکساله)، از تاریخ یکم بهمن 98 به مدت سه ماه
بانک ملی ایران،
یاریگر همیشگی حادثه دیدگان
کمک به حادثه دیدگان ناشی از بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله، سنت حسنه دیرینه بانک ملی ایران است.به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، فهرست اقدامات بانک در چنین حوادثی آنقدر طولانی است که نمی توان آن را در مدت کوتاهی مرور کرد، اما تنها در سال جاری کمک های فراوانی در قالب پرداخت های بلاعوض، پرداخت تسهیلات، امهال اقساط تسهیلات در کنار کمک های غیرنقدی توسط بانک ملی ایران برای هموطنان آسیب دیده از بلایای طبیعی محقق شده است.به تازگی و پس از وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان، مدیرعامل بانک ملی ایران بر ضرورت استفاده ازظرفیت های این بانک برای کمک رسانی به هموطنان آسیب دیده تاکید کرد.دکتر محمد رضا حسین زاده ضمن ابراز همدردی با هموطنان حادثه سیل اخیر، تاکید کرد که بخش پشتیبانی بانک با تمام قوا در کنار مردم عزیز این منطقه باشد. کارکنان بانک نیز کمک های نقدی و غیرنقدی خود را به مناطق سیل زده ارسال کرده اند.چندی پیش نیز در پی وقوع زلزله در شمال غرب کشور که مناطقی از استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی و زنجان را تحت تاثیر قرار داد، مدیرعامل بانک ملی ایران از ادارات امور شعب این استان ها خواست کمک رسانی به هموطنان را آغاز کنند.وی همچنین با اعلام آماده باش به بیمارستان بانک، خواست که در صورت نیاز، گروه های پزشکی و امدادی به مناطق آسیب دیده اعزام شوند.بیمارستان بانک یک دستگاه آمبولانس در مناطق آسیب دیده ورزقان، ورنکش و روستاهای اطراف منطقه ترکمانچای و یک تیم پزشکی به این مناطق اعزام کرد
بانک توسعه تعاون اعلام آمادگی کرد؛
پرداخت وام قرضالحسنه 70 میلیارد ریالی به هموطنان سیلزده استان سیستان و بلوچستان
بانک توسعه تعاون در پی وقوع سیل اخیر استان سیستان و بلوچستان که موجب بروز مشکلات و صدمات زیادی برای جمعی از هموطنان عزیز گردید حسب وظیفه ذاتی و سازمانی و همدردی و مشارکت با آسیب دیدگان این حادثه آماده پرداخت وام قرضالحسنه 70 میلیارد ریالی به هموطنان سیلزده استان سیستان و بلوچستان میباشد.
بانک توسعه تعاون بهعنوان یک بانک توسعهای، تخصصی و صدر درصد دولتی بخش تعاون در چارچوب وظایف و رسالتهای مرتبط با مسئولیت اجتماعی و نقشآفرینی مناسب در حمایت و پشتیبانی از هممیهنان آسیبدیده و گرفتار ناشی از بلایای طبیعی بهمثابه گذشته و اتفاقات قبل، یکبار دیگر شرایط لازم را برای همدردی و التیام بخشی به مسائل و مشکلات عزیزان هموطنان و مصائب دیدگان ناشی از سیل فراهم نموده است و در همین راستا مبلغ 70 میلیارد ریال را در قالب پرداخت وام قرضالحسنه به ازای سرانه هر نفر تا سقف مبلغ 100 میلیون ریال با بازپرداخت 36 ماه منظور نمود.
قابلذکر است وام قرضالحسنه تا سقف 100 میلیون ریال با یک ضامن و در صورت ضرورت بهصورت زنجیرهای با معرفی استانداری (ستاد بحران) پرداخت خواهد گردید.
بر اساس رتبهبندی IMI100 در سال 98؛
بانک صادرات ایران در فهرست 10 شرکت برتر ایران قرار گرفت
بانک صادرات ایران در بیست و دومین رتبهبندی IMI100 در سال 98 در بین 500 شرکت بزرگ ایران بر اساس «شاخص فروش» رتبه 10، بر اساس شاخص «بیشترین دارایی» رتبه دوم و از منظر میزان اشتغالزایی رتبه چهارم را به خود اختصاص داد.
به گزارش روابطعمومی بانک صادرات ایران، در مراسمی که به همین منظور با عنوان «همایش شرکتهای برتر ایران»، در مرکز همایشهای بینالمللی صدا و سیما با حضور مقامات دولتی، مسئولان و سیاستگذاران اقتصادی، صاحبنظران و مدیران شرکتهای برتر برگزار شد، از شرکتهای برتر کشور تقدیر شد که بر اساس نتایج به دست آمده از گزارش گروه کارشناسی رتبهبندی IMI-100 ، در بیست و دومین رتبهبندی بر اساس عملکرد مالی سال 1397 سازمان مدیریت صنعتی، بانک صادرات ایران در بین 500 شرکت بزرگ ایران از نظر «شاخص دارایی» رتبه دوم، از نظر «شاخص اشتغالزایی» رتبه چهارم و از نظر «شاخص فروش» در جایگاه دهم قرار گرفت.
بانک صادرات ایران با ثبت بیش از 247 هزار میلیارد ریال درآمد در سال مالی 1397 و با رشد حدود 7هزار و 500 میلیارد ریال نسبت به سال 1396 موفق شد ضمن قرارگرفتن در رتبه 10 شرکت برتر ایران، رتبه دوم را در بین بانکهای کشور کسب کند.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون :
ایجاد تحول در سیستم بانکی با پیاده سازی بانکداری دیجیتال محقق میگردد
حجت اله مهدیان رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون: پیاده سازی بانکداری دیجیتال را سبب ایجاد تحول در نظام بانکی کشور دانست. حجت اله مهدیان رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون در جلسه تدوین نقشه راه بانکداری دیجیتال این بانک اظهار داشت: پیشرفتهای حوزه فناوری طی دو دهه اخیر موجب تحولاتی شگرف در صنعت بانکداری گردیده است.
وی افزود: هماکنون با دگرگونی در رویکردهای سنتی نظام بانکداری، تمرکز از عملیات شعبهای به سمت فعالیتهای الکترونیک گرایش پیدا نموده است و بانکها با در نظر گرفتن نیازها و انتظارات مشتریان و مقتضیات بازارهای کالا و خدمات به دنبال تبیین و اجرای مدل جدید کسبوکار بانکی مبتنی بر امکانات، تجهیزات و سامانههای پیشرفته میباشند.
مهدیان با اشاره به اینکه نظام برنامهریزی بانک توسعه تعاون همواره به دنبال جدیدترین و کارآمدترین راهکارهای ممکن برای ارائه ارزش به جامعه هدف و عموم جامعه میباشد افزود: بانک توسعه تعاون بهعنوان یک بانک چابک از مزیتهای مناسبی همچون حضور نیروهای جوان، متخصص و دانشپذیر جهت هوشمند سازی مناسبات بانکداری برخوردار میباشد.
مدیرعامل بانک سینا در بازدید از شعب خوزستان:
ارتقاء جایگاه و برند بانک سینا با اتکا به ظرفیت های موجود میسر است
مدیرعامل بانک سینا با سفر به استان خوزستان و بازدید از شعب این استان، گفت: ظرفیت ها و پتانسیل های بانک سینا در کنار نیروی انسانی متعهد و خلاق، زمینه حرکت بر مسیر تعالی و پیشرفت را بیش از پیش فراهم ساخته است.
به گزارش روابط عمومی بانک سینا، دکتر ایمانی در این دیدارها با بیان آنکه اخلاق مداری، تعهد و تخصص از جمله ویژگیهای اصلی رفتاری کارکنان این بانک است، افزود: این خصلت های اخلاقی از بانک سینا برندی شناخته شده، بی حاشیه و خوشنام در جامعه ساخته که موجبات اعتماد بیش از پیش مشتریان را به همراه داشته و لازم است برای تقویت این سرمایه اجتماعی تلاش مستمر و مداوم صورت گیرد.
وی از جمله برنامه های بانک سینا را افزایش سهم بازار و تقویت برند عنوان کرد و اظهار داشت: ارتقاء جایگاه بانک با بهره گیری از فناوری ها و دانش روز، معرفی خدمات و محصولات رقابتی و جدید در کنار تدبیر، برنامه ریزی و شناخت بازار، میسر است که خوشبختانه ظرفیت ها و پتانسیل های موجود برای حرکت بر مسیر تعالی و پیشرفت مهیا و فراهم است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.