شماره: 1330 / ۱۳۹۸ شانزدهم دي
تعداد بازدید : 0
اخبار
فعال شدن انتقال وجه گروهی پایا و ساتنا در بانک سامان
امکان انتقال وجه گروهی پایا و ساتنا برای تمامی مشتریان حقیقی و حقوقی بانک سامان فراهم شد.به گزارش سامان رسانه، بانک سامان امکان انتقال وجه گروهی پایا و ساتنا را برای تمامی مشتریان حقیقی و حقوقی خود فراهم کرد. در این شیوه مشتریان میتوانند از حسابهای حقیقی یا حقوقی سامانی که قابلیت برداشت دارند، به تمام حسابهای حقیقی و حقوقی در بانکهای کشور انتقال وجه انجام دهند و هیچ محدودیتی در تعداد و مقصد حسابها وجود ندارد.متقاضیان برای دریافت این خدمت لازم است نرمافزار مربوط به پایا و ساتنا گروهی را از سایت بانک سامان، دسته خدمات غیرحضوری، بخش ساتنا گروهی دریافت و بر روی رایانه خود نصب کنند. سپس با تنظیم دستور پرداخت موردنظر در این نرمافزار، یک فایل در اختیار مشتری قرار میگیرد که نیاز است این فایل را به کارکنان یکی از شعب بانک سامان در سراسر کشور تحویل دهند تا در زمان مورد نظر متقاضی به حسابهای اعلام شده واریز شود.
در روستای خورآباد بخش کهک قم :
کلنگ احداث سیوپنجمین مدرسه بانک اقتصادنوین به زمین زده شد
کلنگ احداث سیوپنجمین مدرسه «بانک اقتصادنوین» در روستای خورآباد شهر کهک واقع در استان قم به زمین زده شد.به گزارش روابط عمومی بانک اقتصادنوین؛ آیین کلنگزنی این مدرسه با حضور علیرضا بلگوری مدیرعامل این بانک و جمعی از مقامات و مسئولان کشوری و استانی، معلمان و دانشآموزان مدرسه و اهالی روستای خورآباد برگزار شد.در این مراسم بلگوری با اشاره به خدمات بانک اقتصادنوین در حوزه ایفای مسئولیتهای اجتماعی گفت: بانک اقتصادنوین به عنوان یک بنگاه اقتصادی در کنار فعالیتهای حرفهای و اقتصادی خود در ارائه خدمات بانکی و کمک به رونق تولید و اشتغال در کشور، ایفای مسئولیتهای اجتماعی را نیز وظیفه خود میداند و در همین راستا تاکنون در احداث 35 مدرسه در مناطق کمتر برخوردار کشور مشارکت داشته است. او در ادامه سخنانش توسعه اقتصادی کشور را در گرو پرورش نیروی انسانی توانمند دانست و افزود: یقینا مدیران و نقشآفرینان آینده کشور در بطن همین مدارس تربیت خواهند شد.در ادامه این مراسم مهجور، رئیس آموزش و پرورش بخش کهک قم ضمن تشکر از اقدام انساندوستانه بانک اقتصادنوین ابراز امیدواری کرد با احداث این مدرسه دانشآموزانی که به دلیل کمبود امکانات و بعد مسافت مجبور به ترک تحصیل میشدند بتوانند در شرایط مطلوبتری تحصیلات خود را ادامه دهند.گفتنی است، مدرسه سه کلاسه بانک اقتصادنوین روستای خورآباد با 1650 مترمربع محوطه و 350 مترمربع زیربنا ساخته و تجهیز خواهد شد.
هموارسازی محیط کسب و کار با تسهیلات مضاربه بانک ملی
تسهیلات مضاربه بانک ملی ایران فرصتی ارزشمند برای اشخاص حقیقی و حقوقی است تا سرمایه مورد نیاز خود را جهت توسعه و رونق کسب و کار و تجارت شان تامین کنند.به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک سرمایه مورد نیاز اشخاص حقیقی و حقوقی جهت انجام فعالیت های تجاری و بازرگانی به منظور خرید و فروش کالا در داخل کشور (بازرگانی داخلی) و خرید و صدور کالا به خارج از کشور (صادرات) را در چارچوب تسهیلات مضاربه تامین می کند.مدت قرارداد مضاربه متناسب با دوره گردش عملیات (فعالیت تجاری) بنگاه، حداکثر شش ماه و منوط به رعایت ضوابط و مقررات قابل تجدید است و در قالب این قرارداد، بانک نیز از سود حاصل از فعالیت های مذکور مطابق سهم پیش بینی شده، منتفع می شود.بانک ملی ایران از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه تعداد 75 هزار و 537 فقره از این تسهیلات را به ارزش ریالی 55 هزار و 294 میلیارد ریال به بنگاه ها و فعالان اقتصادی پرداخت کرده است.این بانک در سال گذشته نیز تعداد 100 هزار و 211 فقره تسهیلات در قالب مضاربه به ارزش 77 هزار و 486 میلیارد ریال پرداخت کرده است تا علاوه بر حمایت از بازار اشتغال، سهمی در رونق تجارت داخلی کشور داشته باشد.
طرح ویژه بخشودگی جرایم در بانک پارسیان
امکان بخشودگی جرایم بدهکاران بانک پارسیان تا پایان اسفند ماه سال 1398 فراهم شد.بانک پارسیان به منظور تکریم مشتریان و حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی، «طرح پیمان» ویژه بخشودگی جرایم بدهی بدهکاران را به اجرا گذاشت.به گزارش روابط عمومی بانک پارسیان؛ بر این اساس، مشتریانی که در سررسید مقرر نسبت به پرداخت اقساط و تسویه بدهی های خود اقدام نکرده اند، می توانند با پرداخت و تسویه کل بدهی هر یک از قراردادها از مزایای بخشودگی مزبور بهره مند شوند.بر اساس این طرح که از تاریخ 9 دی ماه آغاز شده و تا پایان سال 1398 ادامه خواهد داشت، مشتریانی که به دلایل مختلف نتوانسته اند بدهی خود را تاکنون بازپرداخت نمایند، می توانند با مراجعه به شعب بانک پارسیان از مزایای این طرح استفاده نمایند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
پادکست بیمه آسماری ویژه روز جهانی خط بریل
همزمان با فرارسیدن چهارم ژانویه، روز جهانی خط بریل، شرکت بیمه آسماری پادکستی را ویژه روشندلان منتشر کرد.به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه آسماری، این پادکست مبتنی بر کتاب «تو نمی توانی روزم را خراب کنی» یا «52 هفته و 52 راهکار مهم برای رسیدن به قله موفقیت» اثر آلن کلاین تهیه شده است.14 نفر از کارکنان شرکت بیمه آسماری با شعار «گر نباشد چشم ظاهر عیب نیست، در نبود چشم دل باید گریست» این کتاب را با صدای خودشان خوانده و در قالب پادکست ضبط و منتشر کرده اند.شرکت بیمه آسماری به عنوان یکی از برترین شرکت های ارائه دهنده خدمات بیمه ای به ویژه در حوزه بیمه درمان تکمیلی، وظیفه خود دانسته به روشندلان عزیز خدمتی ویژه ارائه کرده و ارتباطی دو سویه با آنها برقرار کند.«تو نمی توانی روزم را خراب کنی» زنگ هشداری است که به تو خاطر نشان می کند هر موقع ناراحت و دمغ هستی، باید حال و هوای خودت را تغییر بدهی. حکم یاد آوری را دارد که به تو می گوید حق انتخاب داری. تو می توانی صدای لذت و خوشی زندگی را نشنوی، یا اینکه می توانی با عوض کردن نوع زندگی ات، اوضاع و احوالت را تغییر بدهی.
پادکست ویژه شرکت بیمه آسماری که به مناسبت فرارسیدن روز جهانی خط بریل، از طریق سایت این شرکت به نشانی
http://www.asmari-insurance.com/ قابل دانلود است.
بیمه مرکزی، صلاحیت حرفهای حسین حسینی، قائم مقام بیمه دانا را تایید کرد
بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، صلاحیت حرفهای حسین حسینی، قائم مقام مدیرعامل بیمه دانا را تایید کرد.به گزارش روابط عمومی بیمه دانا، بر اساس «آییننامه شماره ۹۰: آیین نامه نحوه احراز صلاحیت حرفه ای کارکنان کلیدی و عملیاتی موسسات بیمه»، گواهی تایید صلاحیت حرفهای حسین حسینی قائم مقام مدیرعامل بیمه دانا از سوی بیمه مرکزی صادر شد.طبق آییننامه شماره ۹۰ مصوب شورای عالی بیمه، افراد موضوع این آییننامه جهت تصدی سمتهای کلیدی باید از صلاحیتهای عمومی و حرفهای آییننامه ۹۰ برخوردار باشند.
فرایند فعال سازی رمز دوم یک بار مصرف پویای کارت بانک رفاه با استفاده از کد دستوری# 713*
در راستای توسعه و تسهیل امکان دریافت رمز دوم پویای کارت و سهولت دسترسی مشتریان، فرایند فعال سازی این خدمت در بانک رفاه از طریق کد دستوری# 713* اعلام شد. به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، بر اساس این فرایند مشتریان می توانند با مراجعه به دستگاه های خودپرداز بانک رفاه و پس از قرار دادن رفاه کارت خود در دستگاه، به ترتیب پس از انتخاب گزینه های» تغییر رمز و خدمات رمز دوم یک بار مصرف»، «رمز دوم یک بار مصرف پویا»، « فعال سازی رمز دوم یک بار مصرف پویا از طریق کد USSD # 713* و سپس ثبت رمز دلخواه توسط مشتری بین 5 تا 12رقم به ازای هر کارت و تایید مجدد آن و در آخر چاپ رسید تایید فعال سازی کد دستوری# 713*، نسبت به فعال سازی رمز دوم پویای کارت اقدام کنند.همچنین نحوه استفاده از کد دستوری# 713* برای تولید رمز دوم یکبار مصرف، به این شیوه است که با وارد کردن کد دستوری # 713* (برای اپراتورهای تلفن همراه ایرانسل- همراه اول- رایتل)، انتخاب گزینه 4 «رمز پویا کارت»، انتخاب گزینه 1 «دریافت رمز»، « انتخاب یکی از کارت های نمایش داده شده به صورت (رفاه- چهار رقم سمت راست کارت)، وارد کردن رمز 5 تا 12رقمی کد دستوری# 713*، سر انجام رمز یکبار مصرف تولید شده و به مشتری نمایش داده می شود.
شفافیت لازم در شرایط و مفاد بعضی از بیمه نامه ها وجود ندارد
مدیرعامل کارگزاری حافظان آرامش، پرداخت خسارت پس از بروز حادثه را یکی از خدمات پس از فروش شرکتهای بیمه عنوان کرد و گفت: نحوه پرداخت خسارت از سوی شرکتهای بیمه بهترین تبلیغات و عامل اعتمادسازی در بین بیمهگذاران است.قاسم سوهانی، در خصوص دلایل تاخیر در پرداخت خسارت از سوی شرکت های بیمه ای گفت: اول اینکه شفافیت لازم در شرایط و مفاد بعضی از بیمه نامه ها وجود ندارد.وی افزود: از سوی دیگر روابط چند جانبه بین بیمه گر و بیمه گزار و سازمان هایی که ذینفع هستند، در تکمیل گزارش و مدارک خسارت بسیار زمانبر است.مدیرعامل کارگزاری حافظان آرامش ادامه داد: در حال حاضر برای کارشناسی خسارت ها در صنعت بیمه ارزیابان خسارت را داریم اما گاهی این کارشناسی به نحو کامل و جامعی صورت نمی گیرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
مدیرعامل بانک ملی ایران: خلاقیت و ایده پردازی سرلوحه اقدمات روسای شعب باشد
بانک یک بنگاه اقتصادی است و هر رییس شعبه یک بنگاه دار است که باید کار اقتصادی انجام دهد.
محمدرضا حسین زاده ، مدیرعامل بانک ملی ایران در نشست صمیمی با روسای شعب ادارات امور شعب تهران با تاکید بر اینکه بانک یک بنگاه اقتصادی است، گفت: خلاقیت، نوآوری و ایده پردازی باید از سوی روسای شعب مورد توجه باشد تا موفقیت شعبه حاصل شود.
حسین زاده در این نشست که با حضور مسعود خاتونی عضو هیات مدیره، محسن امین زارع معاون امور ارزی و بین الملل، اصلان کریمی مدیر امور شعب استان تهران، روسای ادارات ستادی ، روسای ادارات امور و شعب شمال و مرکزی تهران برگزار شد، ضمن تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت سردار سرافزار اسلام حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: امروز ایران عزیز یکپارچه عزادار است و قطعا نام سردار سلیمانی در کتاب تاریخ ایران ماندگار خواهد بود و فرزندانمان درباره رشادت های ایشان خواهند خواند.
وی تصریح کرد: اگر بخواهیم تنها یک جمله درباره شهید زنده سردار سلیمانی بگوییم این است که ایشان خود را فدای ایران کرد تا ما در امنیت زندگی کنیم و یقینا کشورهای منطقه و همسایه نیز با فداکاری های ایشان امروز در امنیت به سر می برند و در آخر نیز جان خود را در این راه فدا کرد.
حسین زاده با اشاره به بررسی عملکرد ادارات امور شعب و واحدها در جلسات هفتگی هیات مدیره بانک تاکید کرد: بانک یک بنگاه اقتصادی است و هر رییس شعبه یک بنگاه دار است که باید کار اقتصادی انجام دهد.
وی بیان کرد: روسای شعب باید توجه بیشتری به بخش های Lc داخلی، ضمانت نامه، تسهیلات کوتاه مدت از جمله خرید دین و... داشته باشند تا شعب به عنوان بنگاه اقتصادی عملکرد و سودآوری خوبی داشته باشند.
مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان اینکه این بانک محصولات بی نظیر و کم نظیری را در نظام بانکی ارایه کرده است، افزود: یکی از این محصولات بانک آفیسر است که مشابه آن در هیچ بانکی در کشور وجود ندارد و از این رو یک مزیت رقابتی محسوب می شود.
وی از بام، بله و اپلیکیشن ۶۰ به عنوان دیگر محصولات نوآورانه بانک ملی ایران در نظام بانکی کشور یاد کرد و گفت: روسای شعب باید بهره مندی از این محصولات را برای کسب موفقیت شعب خود مدنظر قرار دهند.
حسین زاده با اشاره به تحریم ها و شرایط اقتصادی کشور ادامه داد:بیشترین شبکه خارج از کشور در اختیار بانک ملی ایران است و این بانک در بیشتر کشورها شعبه دارد، بنابراین صرف نظر از تحریم های وضع شده از سوی آمریکا علیه نظام بانکی کشور، می توانیم اقدامات ارزی مناسبی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه متاسفانه در برخی محافل صحبت هایی علیه نظام بانکی مطرح می شود، ابراز کرد: این موضوع جفا به نظام بانکی کشور است چرا که امروز نمی توان طرح تولیدی یا اشتغال زایی را یافت که یک یا چند بانک در آن مشارکت نداشته باشند.
همچنین مسعود خاتونی عضو هیات مدیره بانک نیز با بیان اینکه شعب تهران فرصت همجواری با واحدهای ستاد را دارند، گفت: شعب باید در بخش گشایش اعتباری، صدور ضمانت نامه، جذب کارمزد، منابع ارزان قیمت، درآمدهای غیرمشاع و... اهتمام بیشتری به خرج دهند.
خاتونی با اشاره به ظرفیت ایجاد شده با تشکیل بازار متشکل ارزی هم بیان کرد: زحمات بسیاری برای استقرار سامانه های در ارتباط با بازار متشکل ارزی صورت گرفته و ظرفیت خوبی ایجاد شده است که امیدوارم بهره کافی را از این فرصت ببریم.
محسن امین زارع معاون امور ارزی و بین الملل بانک نیز در این نشست با تاکید بر اینکه نباید توجه شعب از بخش ارز با هر رویداد و اتفاقی برداشته شود، گفت: بانک ملی ایران گسترده ترین شبکه بانکی در کشور را داراست و ۴۰۰ شعبه ارزی فعال داریم بنابراین میتوان بخش عمده درآمدهای بانک را از بخش ارز استحصال کرد.
وی با تاکید بر اینکه سیاست بانک مرکزی تجمیع معاملات ارزی است، به تشکیل بازار متشکل ارزی اشاره کرد و ادامه داد: بازار متشکل ارزی به صورت آزمایشی آغاز به کار کرده و بانک ملی ایران یکی از بازیگران فعال در این بازار است. اکنون تعدادی از صرافی ها فعالیت خود را در بانک ملی ایران آغاز کرده اند و این بازار جایگزین تمام فعالیت های ارزی خارج از سیستم می شود.
اصلان کریمی مدیر امور شعب تهران هم با تاکید بر اینکه ظرفیت عظیمی به جهت منابع انسانی، فرصت بازار و امکانات بانکی در تهران وجود دارد، گفت: امیدواریم شعب تهران بانک با رویکرد جدید و همدلی بیشتر، کارنامه عملکرد خوبی را در پایان سال از خود به جای بگذارند.
در این نشست روسای ادارات ستادی مباحثی را درخصوص سودآوری مطرح و به سوالات و دغدغه های روسای شعب پاسخ دادند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
لـله گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران شد
اسماعیل لـلهگانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران شد و مدیریت این بانک را بر عهده گرفت.
طی حکمی از سوی دکتر سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، اسماعیل لـله گانی به عنوان مدیرعامل بانک رفاه کارگران منصوب شد.
به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، به استناد مصوبه هیأت مدیره بانک رفاه کارگران و تأیید دکتر شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اسماعیل لـله گانی با حکمی از سوی دکتر مصطفی سالاری به عنوان مدیرعامل بانک رفاه کارگران منصوب شد.
به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، در مراسمی ضمن تقدیر از تلاش های دکتر محمد علی سهمانی در طول تصدی ایشان در سمت مدیریت عامل بانک، اسماعیل لـله گانی به عنوان مدیرعامل جدید بانک رفاه کارگران معارفه شد.
رئیس هیأت مدیره شرکت داده پردازی ایران، مدیرعامل و نایب رئیس هیأت مدیره بانک صادرات ایران، مدیرعامل و نایب رئیس هیأت مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران، رئیس هیأت مدیره بانک رفاه کارگران، عضو هیأت مدیره بانک رفاه کارگران و سایر مشاغل مدیریتی در این بانک برخی از سمتهای اجرایی لـله گانی پیش از این بوده است.
مدیرعامل جدید بانک رفاه دارای سوابق علمی و پژوهشی و نشانها و گواهی نامه های معتبر داخلی و بین المللی در حوزه های تحقیقاتی مالی و خدماتی است.
تألیفات علمی و پژوهشی پیرامون بررسی امکان بهینه سازی سبد سرمایه گذاری با حداقل ساختن ارز در معرض ریسک شرطی مبتنی بر مدل کاپولا و داده های شبیه سازی شده در بورس اوراق بهادار تهران، مدل بانکداری اسلامی با رویکرد مشارکت واقعی در سود و زیان و دریافت نشان ملی حمایت از صنایع ملی ایران در بانکداری در سال 2016، تقدیر به عنوان چهره ماندگار مدیریت ایران و چهره ماندگار صنعت، معدن و تجارت، مدیر کارآفرین و نیز دریافت گواهینامه نقش تکنولوژی در بانکداری مدرن از کشور اتریش نمونه هایی از فعالیت های علمی و افتخارات مکتسبه لـله گانی طی سالهای اخیر به شمار می رود.
برات کریمی مدیرعامل بانک دی شد
در پی برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوقالعاده بانک دی و انتخاب اعضای جدید هیئتمدیره، برات کریمی به عنوان مدیرعامل جدید بانک دی منصوب شد.
به گزارش اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک دی، برات کریمی که پیش از این عضو هیئت مدیره بانک ملی ایران بود با تحصیلات کارشناسی ارشد حسابداری، دانشجوی دکتری رشته DBA در مرحله دفاع و دارای 32 سال سابقه درخشان کاری در نظام بانکی کشور است و سوابقی از جمله معاون مدیرعامل بانک ملی ایران در امور شعب ، عضویت در کمیته های عالی پیگیری و وصول مطالبات، اعتبارات، منابع و مصارف و عضویت در هیات تخلفات اداری بانک ملی را در کارنامه خود دارد.
همچنین کریمی که یکی از مدیران مجرب و خوشنام نظام بانکی کشور است ، مدیریت امور استان تهران، ریاست اداره امور استان های گلستان و مازندران و ریاست شعبه مرکزی بانک ملی در تهران را برعهده داشته است.
بر اساس این گزارش، در نخستین جلسه هیئت مدیره جدید بانک دی، نصرت الله شهبازی به عنوان رئیس هیئتمدیره ، فریدون رشیدی به عنوان نایبرئیس هیئتمدیره و رحیم طاهری به عنوان عضو اجرایی هیئت مدیره این بانک منصوب شدند.
گفتنی است، نصرت الله شهبازی با 34 سال سابقه در نظام بانکی دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق است و عضویت در هیئت مدیره و معاونت اعتبارات بانک اقتصاد نوین، مدیریت امور اعتباری و مدیریت امور شعب منطقه یک بانک ملی ایران ، مشاور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ها و مدیرعاملی و ریئس هیئت مدیره شرکت لیزینگ صندوق بانک ها از جمله سوابق کاری ایشان است.
رحیم طاهری نیز پیش از این عضو هیئت مدیره و معاون شعب و توسعه بازاریابی بانک شهر بوده است و با 33 سال سابقه فعالیت بانکی و مدرک کارشناسی ارشد مدیریت به عنوان رئیس هیئت مدیره بانک ملت، معاون اعتباری، معاون سرمایه انسانی و عضو هیئت عامل بانک ملت منشاء خدمات ارزشمندی در نظام بانکی بوده است.
همچنین فریدون رشیدی که پیش تر، رئیس اداره کل اعتبارات بانک ملی ایران بوده، دانشجوی دکتری مدیرت دولتی و دارای 32 سال سابقه فعالیت موثر در نظام بانکی است و طی سال های خدمت به عنوان رئیس کمیسیون اعتباری شورای هماهنگی بانک ها، دبیر و عضو کمیته اعتباری بانک ملی ایران و عضو کمیته پیگیری و وصول مطالبات بانک ملی ایران ایفای نقش کرده است.
شایان ذکر است،کریمی، مدیرعامل بانک دی ضمن ابراز قدردانی و سپاس از تمامی عزیزانی که با ارسال پیام های محبت آمیز خود انتصاب ایشان را تبریک گفتند، اعلام داشت در راستای پایبندی و عمل به اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از هرگونه اسراف از ارسال تاج گل یا درج آگهی پیام تبریک در روزنامه ها خودداری شود تا این اقدام نیز منشاء اصلاح امور برای ارائه خدمات شایسته به هموطنان عزیز باشد.
آئیننامه حاکمیت شرکتی مصوب کنونی ایراد دارد
مدیرعامل شرکت بیمه آرمان اعلام کرد: اجرای آئیننامهی حاکمیت شرکتی برای شرکتهای بیمهای خوب است اما آئیننامه موجود ایراداتی دارد که باید برطرف شود.
کامبیز پیکارجو گفت: آئین نامه حاکمیت شرکتی تصویب شده و تمامی شرکت های بیمه ای موظف به اجرای آن هستند اما این آئین نامه ای که در حال حاضر موجود است در مواردی ایراداتی دارد که باعث اختلال در جریان اصلی تصمیم گیری و ارائه خدمات و فعالیت بیمه گری می شود.
وی افزود: با این حال وجود این آئین نامه بهتر از نبودآن است ممکن است که همه جوانب لازمی که برای یک شرکت بیمه آن هم سهامی عام با گردش مالی چندصد میلیارد تومانی لازم است در آن دیده نشده باشد.
مدیرعامل شرکت بیمه آرمان بیان کرد: با اجرای مواردی از آئین نامه ممکن است بین ذینفعان تضاد منافع ایجادشود که می توان به صورت کتبی این موارد را به سندیکای بیمه گران و بیمه مرکزی مطرح کرد ودر مراحل بعدی نسبت به بهبود ارتقای کیفی و عملیاتی این آئین نامه اقدام شود.
پیکارجو ضمن بیان اینکه این آئین نامه در اساسنامه شرکت بیمه آرمان از بهمن ماه سال جاری تصویب شده است گفت: در حدود 7 ماه است که در حال اجرای این آئین نامه در شرکت بیمه آرمان هستیم و مصوبات هیئت عامل برای هیئت مدیره پیشنهاد شده است .
وی ادامه داد: کمیته های تخصصی کم کم شروع به کار کرده اند و کمیته ریسک برای بهبود و کنترل نرخ های اقتصادی و فنی و قابل رقابت تشکیل شده و کمیته ی منابع انسانی و حسابرسی داخلی نیزتشکیل شده است.
مدیرعامل شرکت بیمه آرمان اظهار کرد: به دلیل اینکه این آئین نامه برای بار اول است که در بیمه آرمان اجرایی شده است به صورت کلی پیش می رود و آثارش تاکنون خوب بوده و در این 7 ماه فعالیت نقص آئین نامه ای ندیده ایم.
پیکارجو درخصوص افزایش ضریب نفوذ صنعت بیمه و رسیدن آن به عدد 7 عنوان کرد: صنعت بیمه با سایر صنایع فرق می کند سیالیت فعالیت درخدمات بیمه گری درمقابل سایر فعالیت های خدمات مالی یا صنایع تولیدی خیلی متفاوت است و این موضوع در کل دنیا صادق است.
وی بیان کرد: این سیالیت زیاد صنعت بیمه در فعالیت های آن باعث پیچیدگی محاسبه برنامه ریزی و حتی طراحی های بلند مدت شده است .
مدیرعامل شرکت بیمه آرمان گفت: وقتی به بازار صنایع تولیدی که کالا تولید می کنند یا در صنعت بانکداری و خدمات مالی دیگر به غیراز صنعت بیمه نگاه کنید بالابردن سهم بازار در افزایش سودآوری شرکت ها اثر دارد.
پیکارجو اظهارکرد: درصنعت بیمه نمی توان برای افزایش سودآوری، سهم بازار را افزایش داد و باید سهم بازار را بهینه کرد.
وی افزود: زمانی که یک شرکت بیمه دولتی بزرگ با دو تا سه شرکت بیمه کوچک وجود داشته باشد و آن شرکت بیمه بزرگ 70 درصد سهم بازار را بدست آورد تقریبا به قانون اعداد بزرگ در آن بازار نزدیک شده است.
مدیرعامل شرکت بیمه آرمان بیان کرد: اما در صنعت بیمه کشورهمچین چیزی ممکن نیست زیرا نه بلوغ دیتا و نه بلوغ حق بیمه متناسب با ریسک وجود دارد یعنی نرخ های حق بیمه که داده می شود فنی نیستند .
وی افزود: بنابراین شرکت های بیمه ای باید به دنبال بهینه سازی سهم بازار خود باشند و صنعت بیمه باید این توانایی را داشته باشد که رشته های بیمه جدید ارائه داده وهمچنین در بیمه نامه هایی که رایج است پوشش های کامل تری را متناسب با نیاز ریسک های روز کشوردر صنایع مختلف ارائه دهد.
مدیرعامل شرکت بیمه آرمان گفت: همچنین باید نرخ های حق بیمه را آنقدر شفاف و دقیق تنظیم کند که بتواند سیالیت فعالیت صنعت بیمه و سیالیت جریان نقدینگی و مالی این صنعت را به درستی کنترل کند.
پیکارجو اظهارکرد: زمانی می توان برنامه ای برای رسیدن به عدد خاصی گذاشته شود که در گام اول صنعت بیمه توانایی دادن نرخ های درست فنی را داشته و بیمه گزار خودرا واداربه دادن نرخ درست کند.
وی ادامه داد: درگام دوم صنعت بیمه باید پتانسیل ارائه بیمه نامه های جدید متناسب با ریسک های روز را داشته و درگام سوم صنعت بیمه باید توانایی ارائه پوشش های نوین با سقف های قابل قبول را در بیمه نامه های جاری داشته باشد.
مدیرعامل شرکت بیمه آرمان تصریح کرد: در گام چهارم جریان نقدی صنعت بیمه باید آنقدر قوی باشد که بتواند جریان های پوشش مالی بزرگتری از داخل کشور را بگیرد و مهم تر ازهمه باید میزان سهم نگهداری آن صنعت بیمه، قابل قبول باشد.
پیکارجو بیان کرد: زیرا اگر صنعت بیمه سهم نگهداری کمی داشته باشد و ریسک های بازار خیلی بزرگ باشند وقابل جذب توسط شرکت های داخلی نباشند به طور حتم به ضریب نفوذ مورد نظر نخواهد رسید.
مدیرعامل شرکت بیمه آرمان اظهارکرد: این موضوع که دولت یک عدد را برای ضریب نفوذ بیمه اعلام کند می تواند یک چشم انداز خوبی برای صنعت بیمه باشد در صورتیکه صنعت بیمه بلافاصله بعد از اعلام این موضوع زیر ساخت های لازم را ایجاد کند.
وی گفت: بیمه مرکزی باید به صورت کلی به شرکت های بیمه نگاه کند و کل بازار بیمه را در نظر بگیرد زیرا آمارهای کلان صنعت بیمه را دارد و این زیر ساخت ها باید با رهبریت بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران و تعامل شرکت های بیمه ای ایجاد شود.
بانک مرکزی اعلام کرد؛
وصول 716هزار فقره چک رمزدار در کشور
براساس آمار بانک مرکزی 716 هزار فقره چک رمزدار در آبان ماه 98 در کل کشور وصول شد.
براساس تازهترین آمار بانک مرکزی، حدود 716 هزار فقره چک رمزدار به ارزشی بالغ بر 1041 هزار میلیارد ریال در آبان ماه 1398 در کل کشور وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب 9.1 درصد و 11.6 درصد کاهش داشته است. در ماه مورد بررسی در استان تهران حدود 217 هـزار فقـره چک رمزدار به ارزشی حدود 605 هزار میلیارد ریال وصول شد.
در ماه مذکور 46.1 درصد از تعداد چکهای رمزدار وصولی در سه استان تهران (30.3 درصـد)، خراسان رضوی (8.2 درصد) و اصفهان (7.6 درصد) وصول شده است که بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استانها دارا بودهاند. همچنین 68.3 درصد از ارزش چکهای فوق در استانهای تهران (58.1 درصد)، اصفهان (5.2 درصد) و خراسان رضوی (5 درصد) وصول شده است.
بالغ بر 7 میلیون و 600 هزار فقره چک در آبان ماه 1398 در کل کشور وصول شد که از این تعداد بالغ بر 6 میلیون و 900 هزار فقره عادی و بالغ بر 700 هزار فقره رمزدار بوده است. بر این اسـاس درکل کشور 90.6 درصد از کل تعداد چکهای وصولی، عادی و 9.4 درصد رمزدار بوده است. در ماه مورد بررسی در کل کشور حدود 1777 هزار میلیارد ریال چک وصول گردید که حـدود 736 هزار میلیارد ریال چک عادی و بالغ بر 1041 هزار میلیارد ریال چک رمزدار است. به عبارتی در کل کشور 41.4 درصد از کل ارزش چـکهای وصولی، عادی و 58.6 درصد رمزدار بوده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.