شماره: 1329 / ۱۳۹۸ پانزدهم دي
تعداد بازدید : 0
اخبار
وام 240 میلیونی مسکن به شعب بانک عامل ابلاغ شد
آیین نامه اعطای وام 240 میلیون تومانی تسهیلات خرید یا ساخت مسکن از دیروز (شنبه 14 دی) به شعب بانک عامل ابلاغ شده و مشتریان میتوانند با خرید اوراق تسهیلات مسکن، از این تسهیلات استفاده کنند.این تسهیلات که در تهران برای متقاضیان فردی و زوجین به ترتیب 100 و 200 میلیون تومان است، قابل ترکیب با تسهیلات جعاله مسکن بوده که این وام نیز در همین مصوبه از 20 به 40 میلیون تومان افزایش یافت؛ درنتیجه متقاضیان فردی و زوجین تهرانی میتوانند مجموعاً 140 و 240 میلیون تومان وام خرید یا ساخت مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن دریافت کنند.
تا سقف پانصد میلیون ریال :
طرح تسهیلاتی یکتای ایران زمین راهی بازار مالی شد
بانک ایران زمین در راستای پاسخگویی به درخواستهای اقشار مختلف جامعه و تامین نیازمندی های تسهیلاتی مشتریان امکان بهره مندی از تسهیلاتی با شرایطی آسان را فراهم کرده است.
بانک ایران زمین به پاس همراهی مشتریان، امکان دریافت تسهیلات یکتای خود را با شرایطی آسان و به میزان مورد نظر مشتریان (تا سقف پانصد میلیون ریال) را فراهم آورده ا ست.
شما می توانید در طرح یکتا، بر اساس معدل موجودی سپرده خود در دوره زمانی دلخواه (چهار تا ده ماه) و با توجه به نقدینگی مورد نیاز، با مدت باز پرداخت متنوع، از این تسهیلات بهره مند شوید.
چگونه از طرح یکتای ایران زمین استفاده کنید؟
چنانچه در حال حاضر از مشتریان بانک ایران زمین هستید، می توانید به شعب این بانک در سراسر کشور مراجعه و نسبت به بازگشایی حساب تسهیلاتی یکتای ایران زمین اقدام کنید. در این مرحله، همکاران شعبه با توجه به مبلغ تسهیلات درخواستی شما، اطلاعات اولیه درباره مدارک و شرایط لازم را در اختیارتان قرار خواهند داد.
چنانچه برای بهرهمندی از این طرح، قصد پیوستن به خانواده بزرگ بانک ایران زمین را دارید، با همراه داشتن مدارک شناسایی معتبر به نزدیکترین شعبه این بانک مراجعه کرده و ضمن افتتاح سپرده مورد نظر درخواست خود مبنی بر استفاده از تسهیلات طرحهای یکتای ایران زمین را اعلام کنید. در این مرحله، همکاران شعبه با توجه به مبلغ تسهیلات درخواستی شما، اطلاعات اولیه درباره مدارک و شرایط لازم را در اختیارتان قرار میدهند.
در نه ماه ابتدای سالجاری:
بانک ملی 48 هزار فقره تسهیلات قرضالحسنه پرداخت کرد
بانک ملی ایران به منظور رفع احتیاجات ضروری مشتریان در نه ماه ابتدای امسال بیش از 48 هزار فقره تسهیلات از محل منابع قرضالحسنه خود پرداخت کرده است.
تسهیلات قرضالحسنه رفع احتیاجات ضروری با کمترین نرخ کارمزد به متقاضیان پرداخت می شود و مشتریان عموما برای تامین هزینه درمانی، کمک هزینه تحصیلی، تعمیر و تأمین مسکن و... از آن بهره مند می شوند.
بانک ملی ایران از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه تعداد 48 هزار و 474 فقره وام قرض الحسنه رفع احتیاجات ضروری به ارزش یک هزار و 680 میلیارد و 96 میلیون ریال پرداخت کرده است.این بانک در سال گذشته نیز بیش از 67 هزار فقره وام قرض الحسنه رفع احتیاجات ضروری تخصیص داد که ارزش ریالی آن به یک هزار و 987 میلیارد و 283 ریال می رسد.در نه ماه ابتدای امسال همچنین مبلغ 14 میلیارد و 830 میلیون ریال وام قرض الحسنه تعمیر مسکن از سوی بانک ملی ایران پرداخت شده است.
عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون عنوان کرد:
تمرکز فعالیتهای بانک توسعه تعاون معطوف به حمایت از تعاونیهاست
عمده تمرکز فعالیتهای این بانک معطوف به حمایت از تعاونیهاست.
سید باقر فتاحی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون که به همراه محمد کبیری معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان کردستان حضور یافته بود در جلسه با تعاونگران این استان اظهار داشت: فعالیت بانک توسعه تعاون مطابق تکالیف و مأموریتها بسیار ارزشمند و گسترده تعریف شده است. وی افزود: بانک توسعه تعاون تمام بضاعت و توانایی و امکانات را معطوف به حمایت از تعاونگران و کارآفرینان نموده است، و در صورتی که تعاونگران و تولید کنندگان در ارتباط دوسویه با بانک، التزام کافی داشته باشند، ظرفیت بانک برای ارائه خدمات توسعهای بالاتر میرود.
فتاحی با استناد به بیانات معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نزدیک به 100 هزار تعاونی فعال در کشور فعالیت میکنند که برای گسترش خدمات بانک توسعه تعاون به این جامعه بزرگ، تقویت بانک به لحاظ سرمایهای بسیار اثر گذار میباشد.
محمد کبیری معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: از تمام راهکارهای ممکن بویژه ظرفیت بانک توسعه تعاون برای تقویت تعاونگران، حل چالش ها و مشکلات تعاونی های کردستان بهرهگیری مینماییم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
بیمه مرکزی، صلاحیت حرفهای حسین حسینی، قائم مقام بیمه دانا را تایید کرد
بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، صلاحیت حرفهای حسین حسینی، قائم مقام مدیرعامل بیمه دانا را تایید کرد.
به گزارش روابط عمومی بیمه دانا، بر اساس «آییننامه شماره 90: آیین نامه نحوه احراز صلاحیت حرفه ای کارکنان کلیدی و عملیاتی موسسات بیمه»، گواهی تایید صلاحیت حرفهای حسین حسینی قائم مقام مدیرعامل بیمه دانا از سوی بیمه مرکزی صادر شد.طبق آییننامه شماره 90 مصوب شورای عالی بیمه، افراد موضوع این آییننامه جهت تصدی سمتهای کلیدی باید از صلاحیتهای عمومی و حرفهای آییننامه 90 برخوردار باشند.
تبریک مدیر عامل بیمه آسیا به رئیس کل بیمه مرکزی
مسعود بادین، نایب رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه آسیا در پیامی، انتخاب شایسته بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان «دستگاه برتر در بعد شاخصهای اختصاصی»را به رئیس کل بیمه مرکزی تبریک گفت.
به گزارش روابط عمومی بیمه آسیا، در پیام مدیر عامل بیمه آسیا آمده است: انتخاب شایسته بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان «دستگاه برتر در بعد شاخصهای اختصاصی» در سطح وزارت امور اقتصادی و دارایی و دستگاههای تابعه بر اساس ارزیابی سازمان اداری و استخدامی کشور را از طرف خود، اعضای هیات مدیره و خانواده بزرگ بیمهآسیا به جنابعالی، اعضای محترم هیئت عامل و تمامی عزیزان همکار در بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تبریک عرض مینمایم.
مسعود بادین کسب این افتخارتحسین برانگیز را رهآورد مدیریت مدبرانه دکتر سلیمانی، اعضای هیات عامل، تلاش مدیران و کارکنان بیمه مرکزی خواند.
جزییات جدید انتشار اوراق مالی اسلامی
بیمه مرکزی مجاز به انتشار یک هزار میلیارد ریال اوراق بهادار شد
کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 99 تصویب کرد که بیمه مرکزی و موسسات بیمه بازرگانی به منظور پوششهای بیمه ای اجازه دارند هزار میلیارد ریال اوراق بهادار و بیمهای منتشر کنند.
علی اصغر یوسف نژاد،نایب رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 99 در تشریح نشست کمیسیون متبوعش، گفت: در این نشست انتشار اوراق مالی مورد بررسی قرار گرفت که براساس آن شرکتهای دولتی میتوانند تا سقف شصت و پنج هزار میلیارد ریال به عبارتی 6 هزار و 500 میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی ریالی را برای اجرای طرح های دارای توجیه فنی، اقتصادی، مالی و زیست محیطی خود، با تضمین و بازپرداخت اصل و سود، منتشر کنند.
نایب رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 99 افزود: همچنین به دولت اجازه داده می شود برای تامین مالی تا مبلغ پانصد و پنجاه هزار میلیارد ریال این قانون، اوراق مالی اسلامی منتشر کند. عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: براساس بند ج تبصره 5 لایحه بودجه سال 98 اوراق فروش نرفته برای مطالبات معوق در سقف اعتبار مربوطه، با تایید رییس دستگاه اجرائی، ذیحساب و سازمان برنامه و بودجه کل کشور قابل واگذاری است.نماینده مردم ساری در مجلس دهم اضافه کرد: شهرداری های کشور و سازمان های وابسته به آنها با تایید وزارت کشور تا سقف 8 هزار میلیارد تومان اوراق اسلامی ریالی با تضمین خود و بازپرداخت اصل و سود آن منتشر کنند.
در سال 98 صورت گرفت:
تصویب 1000 هکتار طرح گلخانه ای با حمایت بانک کشاورزی
بیش از 1000 هکتار طرح گلخانه ای با حمایت و مشارکت بانک کشاورزی از ابتدای سال 1398 تا کنون به مرحله تصویب و عقد قرار داد رسیده است .بانک کشاورزی، از ابتدای سال 1398 تا ابتدای دی ماه ، بیش از 1430 فقره طرح کشت گلخانه ای جمعا به مساحت 1049 هکتار برای دریافت 25057 میلیارد ریال تسهیلات را تصویب و به مرحله عقد قرار داد رسیده است .این گزارش می افزاید: بانک کشاورزی در زمینه تصویب طر ح های گلخانه ای و جذب اعتبار تخصیصی در سال 1398 نسبت به سال گذشته ، رشدی چشمگیر و عملکردی بیش از دو برابر داشته است به طوری که در مقطع مشابه سال 1397 ، جمعا 628 فقره طرح گلخانه ای به مساحت 454 هکتار برای دریافت 5637 میلیارد ریال تسهیلات توسط این بانک تصویب و عقد قرار داد شد ه است.بر اساس این گزارش، تعداد طرح های گلخانه ای مصوب و عقد قرار داد شده توسط بانک کشاورزی در پایان سال 1396 نیز 508 فقره جمعا به مساحت 979 هکتار بوده است.شایان ذکر است پرداخت تسهیلات گلخانه ای برای توسعه کشت های گلخانه ای در کشور با هدف استفاده بهینه از منابع آب ، خاک و انرژی ، کنترل شرایط کشت و غلبه بر محدودیت های اقلیمی در دستور کار بانک کشاورزی قرار دارد و از اولویت های اعتباری این بانک در راستای رونق تولید و تامین امنیت غذایی کشور است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
نحوه فعال سازی رمز دوم پویا (یکبار مصرف) بانک رفاه
مشتریان بانک رفاه به منظور استفاده از رمز دوم پویا (یکبار مصرف) می توانند از طریق پیامک، کد دستوری و اپلیکیشن این بانک رمز دوم پویای خود را فعال کنند.
به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، دراجرای بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حذف رمز دوم ایستای کارت و جایگزینی آن با رمز یکبار مصرف پویا، دارندگان رفاه کارت که از خدمات غیرحضوری استفاده می کنند می توانند با مراجعه به دستگاه های خود پرداز بانک رفاه در سراسر کشور و تأیید شماره تلفن همراه مربوط به کارت، به یکی از روش های ذیل سرویس رمز دوم پویای کارت را فعال کنند:
1-استفاده از نرم افزار رمز ساز رفاه بر روی گوشی های هوشمند
دارندگان گوشی هوشمند می توانند ضمن دانلود نسخه هایiOS و یا اندروید از طریق پورتال اطلاع رسانی بانک www.refah-bank.ir/otpcard))، مراحل فعال سازی نرم افزار را برای رفاه کارت های خود دنبال کنند. شایان ذکر است، هنگام استفاده از این نرم افزار برای تولید رمز، نیازی به اتصال به اینترنت گوشی نیست.
2- استفاده از سرویس کد دستوری #713*
دارندگان گوشی های غیر هوشمند و یا مشتریانی که تمایلی به استفاده از نرم افزار رمز ساز رفاه ندارند می توانند با استفاده از کد دستوری #713* از طریق هریک از اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل به صورت برخط((online از این سرویس استفاده کنند.
3- ارسال پیامک رمز دوم(سامانه هریم) :
به این منظور کافیست دارندگان رفاه کارت با مراجعه به دستگاههای خودپرداز بانک رفاه تنها نسبت به تأیید شماره تلفن همراه مربوط به کارت اقدام نمایند تا در سامانه ها و درگاههای ارائه دهنده خدمات پرداخت غیر حضوری از گزینه ای که جهت ارسال پیامک رمز دوم تعبیه شده برای دریافت رمز دوم از طریق پیامک استفاده نمایند.
* امکان استفاده همزمان از سه روش (رمزساز رفاه، کد دستوری #713*، ارسال پیامک) فراهم می باشد.
* چنانچه شماره موبایل نمایش داده شده در مرحله تأیید شماره تلفن همراه از طریق دستگاه های خودپرداز بانک رفاه مورد تأیید نباشد، دارندگان رفاه کارت برای تغییر آن به نزدیکترین شعبه بانک رفاه مراجعه کنند.
* رمز یکبار مصرف پویای کارت حداکثر 120 ثانیه معتبر است.
* فعال سازی رمز دوم پویا در بانک رفاه فقط از طریق دستگاه های خودپرداز بانک رفاه و با استفاده از رفاه کارت قابل انجام است و هر گونه اقدامی غیر از آن جعلی بوده و در جهت سرقت اطلاعات کارت بانکی می باشد.
* جهت دریافت رمز دوم پویا به هیچ عنوانی لازم نیست اطلاعات حساس کارت مثل رمز دوم و CVV2 را وارد نمایید.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 4
اخبار
تاکید دوباره بانک ملت بر فعال سازی رمز پویا
بانک ملت در اطلاعیه ای مجددا بر ضرورت فعال سازی رمز پویا از سوی مشتریان این بانک تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی بانک ملت، با هدف تسهیل در دریافت خدمت رمز پویا (یکبار مصرف) از سوی مشتریان، سامانه رمزنگار ملت از سوی بانک ملت طراحی شده است و مشتریان می توانند از طریق اپلیکیشن و نسخه پیامکی سامانه رمز نگار ملت برای تراکنش های نیازمند رمز دوم، رمز پویا دریافت کنند.
بر اساس این گزارش، غیرفعال سازی رمزهای ایستای فعلی و فعال سازی رمز پویا در بانک ملت از طریق مراجعه به دستگاه های خودپرداز و پایانه های بانکی غیرنقد به سادگی امکان پذیر است.این گزارش می افزاید، مشتریان برای فعال سازی رمزپویا لازم است از صحت شماره تلفن همراه ثبت شده خود در بانک ملت اطمینان حاصل کرده و در صورت مغایرت به یکی از شعب این بانک در سراسر کشور مراجعه کنند.
نسخه پیامکی سامانه رمز نگار نیز برای مشتریان فاقد گوشی هوشمند یا مشتریانیکه تمایلی به استفاده از خدمات فوق به صورت نرم افزار موبایلی ندارند، طراحی و عملیاتی شده است و مشتریان میتوانند خدمات مربوط به سامانههای مذکور (سامانه اپلیکیشن- پیامکی) را به صورت همزمان فعال و از هرکدام که مایل بودند استفاده کنند.
در عین حال، بانک مرکزی به منظور تسهیل در دریافت خدمات رمز پویا، سامانهای را تحت عنوان هریم (هدایت رمز یکبار مصرف) پیاده سازی کرده است که مشتریان بانک ملت علاوه بر امکان دریافت رمز دوم پویا از طریق سامانههای رمزنگار ملت، می توانند از طریق سامانه هریم، نسبت به ارسال«درخواست رمز پویا» اقدام و رمز پویای خود را به صورت پیامکی دریافت کنند.
بر این اساس، همزمان با الزامی شدن استفاده از رمزهای پویا، رمزدوم پویا برای مشتریانی که پیش از این رمز دوم ایستا داشته اند، فعال خواهد شد.
نخستین کارگاه آموزشی وکلای همکار گروه شرکتهای بیمه برگزار شد
نخستین کارگاه آموزشی وکلای همکار گروه شرکتهای بیمه، با حضور وکلای برگزیده و مدیران حقوقی این شرکتها و با هدف تبیین موارد حقوقی مورد چالش در صنعت بیمه و تبیین ماده ٥٠ قانون شخص ثالث در مرکز همایشهای بیمه ملت برگزار شد.
این نشست آموزشی در پی تلاش دو ساله کارگروه منتخب شرکتهای بیمه، در خصوص بررسی، انتخاب، آموزش و استفاده از خدمات حرفهای وکلای مشترک در شرکتهای بیمه و به همت کارگروه مشترک متشکل از نمایندگان حقوقی منتخب شرکتهای بیمه پاسارگاد، سامان، ملت، معلم و نوین برگزار شد.
در ابتدای این نشست، حسین کریم خان زند؛ مدیرعامل بیمه نوین با تأکید بر لزوم اتخاذ رویکرد تخصصی در فرآیندهای حقوقی شرکتهای بیمه گفت: مسائل حقوقی در شرکتهای بیمه، یکی از حوزههای تخصصی پرچالش است و اکنون زمان آن است که شرکتهای بیمه بدون نگاه رقابتی در کنار هم و براساس منافع صنعت در این حوزه اقدام مؤثر کنند.
وی ادامه داد: باتوجه به پیچیدگی و گستره وسیع مفاهیم بیمهای در قوانین جاری، تشکیل این کارگروه توسط پنج شرکت بیمهای با هدف بهره مندی از تخصص وکلای محترم دادگستری در کل کشور در راستای احقاق حقوق طرفین قرارداد بیمه براساس قوانین و در چاچوب مفاد قراردادهای بیمهای در دادگاه ها و مراجع قانونی صورت گرفته است.
این نشست با برگزاری پنلهای آموزشی به ریاست جواد گیوهچین؛ عضو هیات مدیره بیمه نوین و سعید قاهری؛ مدیر حقوقی بیمه ملت ادامه یافت و طیبه رجایی؛ از وکلای باسابقه صنعت بیمه به تشریح و تحلیل سابقه تاریخی و فلسفه وجودی ماده ٥٠ قانون شخص ثالث مصوب ١٣٩٥ پرداخت.
محمد توژان و اصغر عنایت از کارشناسان ارشد بیمه در بخش اتومبیل نیز تحلیل و بررسی جهات فنی پروندههای موضوع ماده ٥٠ شخص ثالث را محور ارائه مطالب خود قرار دادند.
“بررسی تقلب و تخلف در صنعت بیمه و طرح مصادیق و راهکارهای پیشگیری از آن” بخش دیگری از این کارگاه آموزشی بود که توسط سرهنگ کوروش سلطانی و بهروز آرمان مهر ارائه شد.
در بخش پایانی این نشستِ یکروزه، جلسه مشترکی با حضور دکتر روحاله زمانی؛ قاضی دادگاه تجدید نظر استان تهران و رئیس مجتمع قضایی شهید باهنر، پروین محمدی دینانی و فرهاد معزی از وکلای مجرب بیمهای و مشاوران حقوقی ارشد صنعت بیمه، برگزار و طی آن به بررسی و تحلیل نمونه آرای صادره از محاکم مختلف کشور در ارتباط با ماده ٥٠، علل اطاله دادرسی و راهکارهای رفع آن پرداخته شد.
معاون اجرایی صرافی بانک توسعه صادرات ایران مطرح کرد:
انجام حوالجات ارزی به اکثر نقاط دنیا
معاون اجرایی صرافی بانک توسعه صادرات ایران گفت: شرکت صرافی توسعه صادرات حوالجات ارزی به اکثر نقاط جهان، به ارزهای محلی و برخی ارزهای منطقه ای انجام می دهد.
حمید الیاسی در چهلمین نشست تخصصی معرفی خدمات بانک توسعه صادرات ایران در زنجان به تشریح خدمات و فعالیت های صرافی توسعه صادرات پرداخت و گفت: شرکت صرافی توسعه صادرات حوالجات ارزی به اکثر نقاط جهان، به ارزهای محلی و برخی ارزهای منطقه ای انجام می دهد.
وی افزود: حوالجات این صرافی از بانک های کشورهای دیگر صادر و ملاحظات لازم پیرامون مشکلات ناشی از تحریم و محدودیت های بازرگانی و بانکی منبعث از آن توسط صرافی مرتفع می شود.
معاون اجرایی صرافی بانک توسعه صادرات ایران گفت: این صرافی در مواردی که مشتری با هماهنگی بانک عامل تقاضای پرداخت وجه حواله به صورت نقد به نماینده ذینفع در برخی کشورهای مقصد داشته باشد، امکان پرداخت نقد به صورت ارزهای درهم، دلار یورو، دینار عراق و ... را دارد.
به گفته این مقام مسئول در صرافی توسعه صادرات خرید ارزصادرکنندگان به سه شیوه صورت می پذیرد؛ وی گفت: خرید ارز در حساب های امین صرافی در سایر کشورها و ثبت آن در سامانه نیما توسط فروشنده ارز یکی از روش های خرید ارز از صادرکنندگان است در این شیوه پس از طی مراحل سامانه نیما، معادل ریالی وجه به حساب فروشنده در هریک از بانک های داخل کشور واریز می شود.
وی دومین شیوه خرید ارز از صادرکنندگان را خرید ارز پرداختی به صورت نقد به نمایندگان صرافی در خارج از کشور اعلام کرد و گفت: این وجوه مانند شیوه قبلی در سامانه نیما ثبت و خرید آنها انجام می شود، بدیهی است نرخ مبنا برای خرید، نرخ حواله در سامانه نیما خواهد بود.
خرید اسکناس حاصل از صادرات تحویل در محل شرکت صرافی در داخل کشور یا شعب بانک طرف قرارداد صرافی ( بانک توسعه صادرات ) از دیگر راهکارهای خرید ارزهای صادرکنندگان است که طی این فرایند، وجوه به نرخ لحظه ای تابلو معاملات صرافی خریداری شده و فاکتور سنا با کد پیگیری و سرفصل « ارز حاصل از صادرات»، انجام می پذیرد. به گفته حمید الیاسی کلیه روش های یادشده برای خرید ارز حاصل از صادرات موجب رفع تعهد صادرکننده( فروشنده) می شود.
در عملکرد آبان ماه 98 :
43 درصد از درآمد بیمه دانا صرف پرداخت خسارت شد
بیمه دانا بیشترین میزان درآمد خود را نیز از بیمه درمان به ارزش 222 میلیارد و 333 میلیون و 200 هزار تومان کسب کرده است.
در سلسله بررسی های عملکرد شرکت های بورسی از جمله بیمه، نقطه اشتراک شرکت ها توجه و تاکید بیش از حد بر روند فروش بیمه نامه های اجباری و عمومی بوده و اندک شرکت ها بر بیمه های تجاری همچون آتش سوزی، باربری، مسئولیت، مهندسی و پول فعالیت دارند. با این تفاسیر بررسی فعالیت آبان ماه بیمه دانا نشان از آن دارد که این شرکت 83 درصد از حجم فروش بیمه نامه های خود را معطوف به رشته های درمان، ثالث اجباری و زندگی کرده است.
این شرکت بیشترین میزان درآمد خود را نیز از بیمه درمان به ارزش 222 میلیارد و 333 میلیون و 200 هزار تومان کسب کرده که بعد از این رشته، بیمه ثالث اجباری با درآمد 142 میلیارد و 844 میلیون و 400 هزار تومانی رتبه بعدی درآمدزایی را برای این شرکت ثبت کرده است.
البته در همین مدت 43 درصد از درآمد بیمه درمان و 51 درصد از درآمد بیمه ثالث اجباری بیمه دانا به عنوان خسارت پرداخت شده که در کنار این دو رشته، 65 درصد از میزان درآمد رشته بدنه خودرو به عنوان خسارت پرداخت شده است.
در مجموع این شرکت در آبانماه 486 میلیارد و 823 میلیون و 300 هزار تومان بیمه نامه به فروش رسانده و 211 میلیارد و 495 میلیون و 900 هزار تومان به عنوان خسارت به مشتریان خود پرداخت کرده که یک حساب سرانگشتی نشان از آن دارد بیش از 43 درصد از درآمد این شرکت به عنوان خسارت پرداخت شده است.
اما در هشت ماهه سال جاری شرایط بیمه دانا در فروش بیمه نامه اندکی متفاوت است، زیرا در این مدت 78 درصد از فروش پرتفوی آن به بیمه نامه های درمان، ثالث اجباری و زندگی معطوف بوده و سهم ثالث اندکی رشد و سهم درمان اندکی کاهش یافته است.
بیمه دانا در این مدت 3007 میلیارد و 850 میلیون تومان بیمه نامه به فروش رسانده که از این میزان درآمد، 1726 میلیارد و 472 میلیون و 800 هزار تومان برای پرداخت خسارات هزینه شده است.
این شرکت در بخش درمان، ثالث، بدنه خودرو، مسئولیت و حوادث بیش از نیمی از درآمد را به پرداخت خسارت اختصاص داده است.
لازم است ذکر شود که بیمه دانا در هشت ماهه امسال در فروش بیمه های ثالث مازاد و دیه، اعتباری و پول هیچ درآمدی نداشته و کمترین میزان درآمد به میزان 3 میلیارد و 531 میلیون و 700 هزار تومان متعلق به بیمه هواپیما بوده است.
معاون برنامه ریزی و فناوری بانک صنعت و معدن:
بانکداری دیجیتال، پیشرانه این بانک به سوی جایگاه اصلی خود به عنوان یک بانک توسعه ای
منصور یوسفی نیا معاون برنامه ریزی و فناوری بانک صنعت و معدن گفت: بانکداری دیجیتال پیشرانه بانک به سوی جایگاه اصلی خود به عنوان یک بانک توسعه ای تخصص محور بوده و اقدامی برای پاسخگویی به نیازهای مشتری برای خدمات نوآورانه است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، وی در نشست تحول دیجیتال با کارشناسان بخش های مختلف این بانک ضمن بیان مطلب فوق افزود: هم اکنون حرکت به سمت بانکداری دیجیتال در تمام مؤسسات مالی و غیرمالی کشور آغاز شده و بانک صنعت و معدن به عنوان یک بانک توسعه ای برای بهبود تعامل با مشتریان و فراهم آوردن ابزارهای مناسب به منظور ارزیابی حرفه ای مشتریان و تسهیل فرآیندهای کاری نیازمند ایجاد تحول دیجیتال است.یوسفی نیا عنوان داشت: در این بانک ما به دنبال ایجاد یک دگردیسی در نوع رابطه مشتری با بانک هستیم زیرا فرآیندهای کاری در یک بانک توسعه ای با بانک های تجاری متفاوت است و با ایجاد ابزارهای فناورانه و دینامیک کردن فرآیندها توسط یک تیم کارشناسی متخصص که به فرآیندهای بانک اشراف دارند، این فرآیندها برای مشتریان شخصی سازی می شود.
احمد آهی مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات این بانک نیز اظهار داشت: در بانکداری دیجیتال در نهایت به دنبال ایجاد سیستم (PAAS) Process As a Service هستیم که خوشبختانه در بانک پروسه های کاری آن مشخص شده و بانک اکنون در آستانه مهندسی مکانیزه کردن فرآیندها قرار دارد و می توانیم اولین بانکی باشیم که پایلوت بانکداری دیجیتال در کشور است.
وی خاطر نشان کرد: در این بانک یک سیستم یکپارچه ایجاد شد و طراحی فرآیندها بر مبنای آموزه های دیجیتالی را در دست انجام داریم که همزمان لازم است مدل کسب و کار بانک نیز در عرصه این اکوسیستم جدید بانکداری متحول شود.
رئیس کل بیمه مرکزی : مردم در بیمه های عمر سرمایه گذاری کنند
بیمه زندگی یک بیمه اختیاری است که بر این اساس، تاکید بیمه مرکزی شکلگیری شرکتهای بیمه تخصصی از جمله شرکت بیمه زندگی است که بتوانیم عملاً بیمه زندگی را در جامعه گسترش دهیم .
غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی، خرید بیمههای عمر و زندگی را روشی برای سرمایهگذاری مطمئن دانست و گفت: ویژگی بیمه زندگی این است که هر فردی به هر اندازه میتواند در یک بازه زمانی مشخص، سرمایهگذاری کند.سلیمانی با بیان اینکه تمرکز بیمه مرکزی در گسترش بیمههای عمر و زندگی است، گفت: در مواردی که قانون یک بیمه را همچون شخص ثالث، اجباری تعیین میکند، طبیعی است که شرکتهای بیمه راحتتر میتوانند مشتری جلب نمایند، اما مهمترین نکته برای شرکتهای بیمهای، در رشد بیمههای اختیاری این شرکتها است.
رئیس کل بیمه مرکزی افزود: در این میان، بیمه زندگی یک بیمه اختیاری است که بر این اساس، تاکید بیمه مرکزی شکلگیری شرکتهای بیمه تخصصی از جمله شرکت بیمه زندگی است که بتوانیم عملاً بیمه زندگی را در جامعه گسترش دهیم و این کاری بسیار با ارزش و پیچیده است که باید با روشهای نوین، مردم و خانوارها را ترغیب به استفاده از این بیمه نماید.
وی در خصوص متوسط مبلغی که هر خانوار باید برای خرید بیمه زندگی بپردازد، تصریح کرد: دقیقاً مزیت بیمه زندگی به این نکته است که هر فردی به هر اندازه که میتواند در یک دوره زمانی مشخص، مبلغی را سرمایهگذاری کرده و از مزیتهای آن بهرهمند میشود؛ به نحوی که پرداخت از حداقل 30 هزار تومان وجود دارد تا حتی سالانه 5 تا 10 میلیون تومان هم قابلیت سرمایهگذاری وجود دارد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.