شماره: 1283 / ۱۳۹۸ يازدهم آبان
تعداد بازدید : 0
اخبار
پیشرفت در عملیات ساخت
3 مدرسه در استان گلستان توسط بانکپاسارگاد
عملیات ساخت 3 مدرسه در مناطق سیلزده استان گلستان توسط بانک پاسارگاد در حال پیگیری است و پیشرفت بسیار خوبی نیز داشتهاست.
به گزارش روابطعمومی بانکپاسارگاد، این بانک در راستای ایفای رسالتهای اجتماعی خود و به دنبال تعیین برنامه اساسی و بنیادین مبنی بر مشارکت در ساخت مدرسه در مناطق سیلزده کشور، در حال اجرای عملیات ساخت 3 مدرسه در روستاهای شهرستان آققلا در استان گلستان است.
بر اساس این خبر، مدرسهی سالار در روستای پیرآغاچ دارای 3 کلاس، مدرسهی مفتح در روستای صحنه دارای 4 کلاس و مدرسهی امیرکبیر در روستای قرنجیک دارای 6 کلاس است. این مدرسهها به صورت متمرکز و با اعتبار 5 میلیارد تومان در حال ساخت هستند.گفتنی است بانک پاسارگاد در طرح مشارکت در ساخت مدرسه در مناطق سیل زده علاوه بر استان گلستان، در حال اجرای عملیات ساخت 13 مدرسه در استان لرستان و 4 مدرسه در استان خوزستان نیز است که تاکنون بیش از 50 درصد پیشرفت داشتهاند.این بانک علاوه بر ساخت مدرسه، کمکهای نقدی و غیرنقدی قابل توجهی نیز به هموطنان در مناطق سیلزده کشور اختصاص داده است.
عملکرد بانک رفاه کارگران در ارائه خدمات به بازنشستگان مطلوب است
عضو کمیسیون امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت:بانک رفاه کارگران تاکنون عملکرد خوبی در ارائه تسهیلات به بازنشستگان و جامعه هدف داشته است .
به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران به نقل از پایگاه خبری نبض بازار، اصغر سلیمی با اشاره به عملکرد بانک رفاه کارگران در ارائه خدمات بازنشستگان و امر تولید گفت: بانک رفاه کارگران تاکنون عملکرد خوبی در ارائه تسهیلات به بازنشستگان و جامعه هدف داشته است .وی تاکید کرد: در حال حاضر پیگیریهای خوبی از سوی بانک رفاه کارگران نسبت به ارائه تسهیلات بازنشستگان و امر تولید مشاهده می شود .
این نماینده مجلس بیان داشت : همواره تلاش شده این بانک روند فعالیتی خوبی را پشت سر بگذارد که امیدواریم در ادامه کار هم موفقیت این بانک مشاهده شود.
مدیریت عملیات بانکی مشتریان حقوقی با معین بانک رفاه
بانک رفاه کارگران با راه اندازی سامانه ای به نام معین، امکان مدیریت عملیات یکپارچه نظارت بر حساب های مالی برای مشتریان حقوقی فراهم آورده است.
به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران به نقل از پایگاه خبری نقدینه، ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ معین یا همان مدیریت عملیات یکپارچه نظارت بر حساب های مالی مشتریان حقوقی، ﻧﺮﻡ ﺍﻓﺰﺍﺭﯼ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻭﺍﺳﻄﻪ ﺁﻥ ﺑﺎﻧﮏ ﺑﺎ ﻟﺤﺎﻅ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺍﻣﻨﯿﺘﯽ ﻭ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺑﺴﺘﺮﻫﺎﯼ ﻻﺯﻡ، علاوه بر ﺗﻔﻮﯾﺾ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﺑﻪ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻥ ﺣﻘﻮﻗﯽ، ﺍﯾﻦ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﻣﯽﺁﻭﺭﺩ ﺗﺎ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ ﺍﻣﻮﺭ ﺑﺎﻧﮑﯽ ﻭ ﺩﻓﺘﺮﯼ ﺧﻮﺩ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﮔﺰﺍﺭﺵﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺷﻨﺎﺳﻪﻫﺎﯼ ﺗﻮﻟﯿﺪﺷﺪﻩ ﻭ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﺷﺪﻩ، ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﺻﻮﺭﺗﺤﺴﺎﺏ ﻭ ﻣﺎﻧﺪﻩ ﺣﺴﺎﺏ، ﺍﺳﺘﻌﻼﻡ ﻭ ﭘﯿﮕﯿﺮﯼ ﻭﺿﻌﯿﺖ ﺑﺮﮒ ﭼﮏ، ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺳﺎﺧﺘﺎﺭ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﯽ ﻭ ... ﺭﺍ ﺑﺪﻭﻥ ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﺑﻪ ﺷﻌﺐ ﺑﺎﻧﮏ ﻭ ﻧﺮﻡ ﺍﻓﺰﺍﺭﻫﺎﯼ ﺧﺎﺹ ﺑﺎﻧﮑﯽ ﻧﻈﯿﺮ ﺍﯾﻨﺘﺮﻧﺖ ﺑﺎﻧﮏ، ﻣﻮﺑﺎﯾﻞ ﺑﺎﻧﮏ ﻭ ... ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ کنند .
به عبارت دیگر، معین ﺑﺎ ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﺗﺮﺍﮐﻨﺶﻫﺎﯼ ﻣﺎﻟﯽ ﺻﻮﺭﺕ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺭﻭﯼ ﺣﺴﺎﺏﻫﺎﯼ ﻓﻌﺎﻝ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻥ ﻭ ﭘﺮﺩﺍﺯﺵ ﻭ ﻃﺒﻘﻪﺑﻨﺪﯼ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﮔﺰﺍﺭﺵﻫﺎﯼ ﻣﺘﻨﻮﻉ ﻣﺪﯾﺮﯾﺘﯽ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺎﺭﺑﺮﺍﻥ ﺧﻮﺩ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﻣﯽﺁﻭﺭﺩ.
پرداخت بیش از 2000 میلیارد ریال تسهیلات جبران خسارات سیل در بانک توسعه تعاون
بانک توسعه تعاون بیش از 2000 میلیارد ریال تسهیلات جبران خسارات سیل در بخشهای مسکن و کشاورزی اعطا نموده است.بانک توسعه تعاون بهعنوان یکی از بانکهای عامل اعطای تسهیلات در استانهای سیلزده تاکنون 148 میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی وام قرضالحسنه در جبران خسارات کشاورزی و 1875 میلیارد ریال تسهیلات در بازسازی اماکن مسکونی پرداختنموده است.
همچنین در جدیدترین سهمیه ابلاغی به بانک توسعه تعاون، 2000 میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی در نظر گرفتهشده است. سقف هر فقره تسهیلات قابلاعطا در موضوع بازسازی اماکن مسکونی شهری 500 میلیون ریال با نرخ سود 5 درصد و در موضوع بازسازی اماکن مسکونی روستایی سقف هر فقره تسهیلات 400 میلیون ریال با نرخ سود 4 درصد میباشد. این تسهیلات با حداکثر بازپرداخت 15 ساله میباشد که حداکثر دوران مشارکت مدنی 3 سال و دوران فروش اقساطی به مدت 12 سال میباشد.
همچنین سقف هر فقره تسهیلات تعمیر اماکن مسکونی 150 میلیون ریال با سود 5 درصد و بازپرداخت 7 ساله میباشد. سقف تسهیلات تأمین لوازم معیشتی واحدهای مسکونی شهری و روستایی به میزان 150 میلیون ریال با سود 5 درصد از نوع مرابحه و بازپرداخت 5 ساله میباشد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
بیمه پاسارگاد محبوب ترین برند از دیدگاه مردم
در ششمین دوره جشنواره ملی برند محبوب که از تاریخ ۱۵ اردیبشهت تا ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ از طریق سایت irantopbrands.org و با حضور ۳۶۰۱ برند و با مشارکت بیش از ۲میلیون و پانصد هزار نفر برگزار شد.شرکت بیمه پاسارگاد در گروه بیمه های عمر و سرمایه گذاری با کسب رتبه دوم در گروه اصلی بانک و بیمه با انتخاب شرکت کنندگان برگزیده شد.در این نظرسنجی از مدل مبتنی بر نظرسنجی گسترده مردمی برای شناسایی میزان هواداری مصرف کنندگان در هر یک از گروهای کالا و خدمات استفاده شد تا در زمینه مشارکت گسترده مصرف کنندگان، ارزیابی قابل اعتمادی از طریف گسترده برندهای فعال در گروه های مختلف کالا و خدمات به دست آید.هدف این جشنواره ارتقای جایگاه برند مبتنی بر رأی و نظر مصرف کنندگان می باشد. بدین منظور دبیرخانه جشنواره با شناسایی و معرفی برندهای محبوب مردم، زمینه معرفی این برندها به مصرف کنندگان و تقدیر از آن ها را فراهم آورد. در این جشنواره، از مدل مبتنی بر نظرسنجی گسترده مردمی برای شناسایی میزان هواداری مصرف کنندگان در هر یک از گروه های کالا و خدمات استفاده شد تا ضمن ایجاد زمینه مشارکت گسترده مصرف کنندگان در این نظرسنجی، بتوان ارزیابی قابل اعتمادی از طیف گسترده برندهای فعال در گروه های مختلف کالا و خدمات به دست آورد.
انتصاب مدیرعامل و رییس هیات مدیره بیمه البرز
محسن پورکیانی، به عنوان مدیرعامل شرکت بیمه البرز انتخاب شد. به گزارش روابط عمومی بیمه البرز، هیات مدیره این شرکت محسن پورکیانی، نماینده وزارت امور اقتصادی و دارایی در هیات مدیره بیمه البرز را به عنوان مدیرعامل برگزید.این گزارش حاکی است، اعضای هیات مدیره شرکت بیمه البرز همچنین مجید علی پناهی، نماینده گروه مالی ملت در این هیات مدیره را به عنوان رییس هیات مدیره انتخاب کردند.بنا بر این گزارش، محسن پورکیانی، مدیرعامل بیمه البرز که دارای مدارک کارشناس علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی و کارشناس ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه تهران است، پیش از این سمتهایی از جمله مدیرعامل و رییس هیات مدیره، عضو و رئیس هیت مدیره شرکت کارگزاری بورس، مدیر برنامه و بودجه، رئیس اداره کل بازرسی و رسیدگی به شکایات، معاون امور شعب و نمایندگان داخل کشور، معاون مدیریت امور سرمایهگذاریها، رئیس اداره کل نظارت بر امور سرمایهگذاری را در شرکت سهامی بیمه ایران عهده دار بوده است. عضو شورای عالی بیمه و رییس شورای عمومی سندیکای بیمهگران، رئیس هیت مدیره انجمن کارشناسان صنعت بیمه، نماینده وزارت امور اقتصادی و دارایی در تعدادی از کمیسیون های مشترک اقتصادی ایران با سایر کشورها از دیگر سوابق کاری محسن پورکیانی است. همچنین مجید علی پناهی، رییس هیات مدیره شرکت بیمه البرز که دانش آموخته اقتصاد بازرگانی از دانشگاه شهید بهشتی و مدیریت بیمه از دانشگاه آزاد اسلامی است از سال 1377 تا کنون به عنوان معاون و رییس شعب خرم آباد و همدان و مجتمع خدمات بیمهای کریمخان زند شرکت بیمه البرز مشغول به فعالیت بوده است.
استحکام ساختار مالی بانک قرضالحسنه مهر ایران
رشد درآمدهای بانک قرضالحسنه مهر ایران در کنار مدیریت هزینههای عملیاتی و غیرعملیاتی، کاهش مطالبات غیرجاری و کاهش بدهیهای این بانک نسبت به سایر بانکها و موسسات اعتباری، گویای استحکام وضعیت و ساختار مالی این بانک حتی در شرایط دشوار کنونی اقتصاد کشور است.به گزارش روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، در حالی که رشد فزاینده مطالبات غیرجاری یکی از معضلات اصلی بانکهای تجاری کشور است و برخی از آن تحت عنوان «آوار مطالبات غیرجاری بر سر نظام بانکی» یا داراییهای فریز شده بانکها، یاد میکنند اما در این میان بانکهای قرضالحسنه، وضعیت متفاوتی دارند. در بانک قرضالحسنه مهر ایران، نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی، ۹۷ صدم درصد است؛ یعنی میزان مطالبات غیرجاری این بانک کمتر از یک درصد میباشد. این عدد در حالی است که در سال ۱۳۹۷ وضعیت اقتصادی کشور با مشکلات ناشی از تحریمهای اقتصادی مواجه شد و بسیاری از دریافت کنندگان تسهیلات از بانکهای تجاری در بازپرداخت اقساط خود دچار مشکل شدند. اما میزان مطالبات غیرجاری بانک قرضالحسنه مهر ایران نسبت به کل تسهیلاتی که این بانک پرداخت کرد، در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۶ با کاهش ۳ دهم درصدی همراه بود.از سوی دیگر بانک قرضالحسنه مهر ایران، بانکی تجاری نیست و سوددهی به سهامداران، اولویت این بانک محسوب نمیشود و علیرغم این که تسهیلات پرداختی این بانک با نرخ کارمزد بین صفر الی ۴ درصد میباشد اما صورتهای مالی آن نشان میدهد این بانک با مدیریت بهینه هزینههای سربار و مدیریت هزینههای اداری و تشکیلاتی و کاهش بهای تمام شده عملیات بانکی، موفق به شناسایی سود قابل توجهی شده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد:
تعداد بازدید : 0
جهش صنعت بیمه برای ثبت رکورد ۶۰۰ هزار میلیارد ریالی
رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه صنعت بیمه در مقایسه با دو صنعت بانک و بورس، فضای مساعدتری برای توسعه دارد، گفت: ارزش حق بیمه تولیدی صنعت بیمه با ثبت رکوردی جدید تا پایان سال ۹۸ به مرز ۶۰۰ هزار میلیارد ریال میرسد.
«غلامرضا سیلمانی» در واکنش به برخی ادعاها مبنی بر اینکه صنعت بیمه در ایران نسبت به دنیا عقبتر است، اظهار داشت: هر ادعایی باید مبنایی داشته باشد. در مباحثی نظیر ارزیابی یک صنعت، زبان احساس به کار نمیآید و باید با ادبیات آمار و ارقام سخن گفت. لااقل برای ما مصادیق، دلایل و مستندات این ادعا مشخص نشده است.
سیلمانی افزود: شواهد موجود نشان میدهد حرکت صنعت بیمه کشور همسو با صنعت بیمه در کشورهای توسعه یافته و پیشرو است.
رئیس شورای عالی بیمه اضافه کرد: به عنوان نمونه «صندوق تأمین خسارتهای بدنی» به استناد ماده ۱۰ «قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسائل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث» مصوب سال ۱۳۴۷ شمسی و ۱۹۶۹ میلادی و به منظور حمایت از زیاندیدگان حوادث رانندگی و غیره تشکیل شده، در حالی که صندوق های مشابه در کشورهای فرانسه، انگلستان و کانادا به ترتیب در سال های ۱۹۶۶، ۱۹۷۸ و ۲۰۰۰ میلادی تاسیس شده است.
رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: همچنین نزدیک به ۵۰ سال پیش به موجب ماده ۴۴ قانون «تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری» ساز و کار حمایت از حفظ حقوق بیمهگذاران، بیمهشدگان و ذینفعان بیمهنامه در صورت لغو دائم پروانه فعالیت موسسات بیمه در یک یا چند رشته بیمه را تعیین کرده است.
وی گفت: به دنبال آن، شورای عالی بیمه با هدف تقویت اعتماد عمومی به صنعت بیمه، افزایش آگاهی عمومی از خدمات بیمهای و شیوه عرضه آن، الزام بیمهگران به ارائه اطلاعات کامل، درست و به موقع قبل و بعد از صدور بیمهنامه به بیمهگذاران و الزام بیمه گران به تسهیل فرآیند بررسی و پرداخت خسارت و رسیدگی به شکایات بیمه آییننامه «حمایت از حقوق بیمهگذاران، بیمهشدگان و ذینفعان بیمهنامه» را تصویب کرده است.
رئیس کل بیمه مرکزی افزود: بیمه مرکزی ایران در بعد نظارتی نیز با همسو با روند تغییرات جهانی موجبات ایجاد تحول در صنعت بیمه را ایجاد کرده وبه عنوان نمونه، موضوع گذار از نظارت مبتنی بر تعرفه به نظارت مالی غیر تعرفه ای یک حرکت جدی و پیشرو به شمار می رود.
وی ادامه داد: در زمینه ایجاد شرکتهای تخصصی بیمه نیز با اصلاح آیین نامه «ضوابط تاسیس موسسات بیمه غیر دولتی» موضوع ایجاد و توسعه شرکتهای بیمه تخصصی را در دستور کار خود قرار داده است.
رئیس کل بیمه مرکزی به استفاده از فناوری های جدید در صنعت بیمه کشور، افزود: در خصوص استفاده از فناوری اطلاعات در توسعه صنعت بیمه نیز همگام با سایر کشورهای توسعه یافته در سالهای اخیر صنعت بیمه، توسعه استفاده از سیستم های فناوری اطلاعات و ارتباطات از قبیل سامانه نظارت و هدایت الکترونیک بیمه (سنهاب) و نرم افزار های بیمهای را در دستور کار خود دارد.
سیلمانی اضافه کرد: از سوی دیگر به منظور تسهیل در عرضه محصولات بیمهای و مدیریت ریسک با به رسمیت شناختن «اینشورتکها» و استارتاپهای بیمهای از طریق تدوین مقررات لازم، زمینههای استفاده از استارتاپ ها و اینشورتکها در صنعت بیمه برای عرضه خدمات بیمهای ایجاد شده است.
جایگاه جهانی صنعت بیمه ایران
رئیس شورای عالی بیمه درباره جایگاه صنعت بیمه در ایران، گفت: طبق آمار سال ۱۳۹۷، جایگاه صنعت بیمه کشور در منطقه چشم انداز، از حیث حق بیمه تولیدی رتبه ۴، از نظر حق بیمه سرانه رتبه ۹ و از منظر ضریب نفوذ بیمه رتبه ۳ را کسب کرده است.
رئیس کل بیمه مرکزی افزود: صنعت بیمه در مقایسه با دو صنعت بانک و بورس، فضای مساعدتری برای توسعه دارد که باید با همکاری تمامی دست اندرکاران اقتصاد و همچنین فرهنگ سازی به سمت همگانی سازی بیمهای حرکت کنیم.
افزایش تعامل بیمه با سایر دستگاههای اجرایی
رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: به موجب تفاهمنامه های امضا شده با دستگاه های ذیربط، تکالیف قانونی و برنامه های آتی در دستور کار، سامانه سنهاب طراحی شده قادر است ضمن ایجاد یک ارتباط مستمر بین بیمه مرکزی ایران و شرکتهای بیمه بازرگانی با سایر دستگاه های اجرایی مرتبط از قبیل سازمان ثبت احوال، پلیس راهور ناجا، وزارت راه و شهرسازی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و... اطلاعات را مبادله کند.
وی با بیان اینکه نتیجه این اقدامات را نیز می توان در رشد ضریب نفوذ بیمه طی سال های اخیر مشاهده کرد، اضافه کرد: براین اساس، ضریب نفوذ بیمه در سال ۱۳۹۰رقم ۱.۴ درصد بوده است که علی رغم فشار تحریمها در سال ۱۳۹۷ در حدود ۲.۴ درصد برآورد می شود که از این نظر در دنیا جایگاه ۵۳ و در منطقه حائز رتبه سوم است.
رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: همچنین، مطابق آخرین آمارها، کشور ما بر مبنای حق بیمه تولیدی رشته زندگی، در منطقه جایگاه چهارم را در سال ۱۳۹۷ کسب کرده که به معنای ۲ پله صعود طی پنج سال اخیر است.
سیلمانی اضافه کرد: به علاوه، در ردهبندی کشورهای دنیا از نظر تولید حق بیمه عمر، جمهوری اسلامی ایران در مکان پنجاه و یکم قرار گرفته که نسبت به سالهای گذشته جایگاه قابل قبولتری به حساب میآید.
سهم انواع بیمهها از حق بیمه تولیدی
رئیس کل بیمه مرکزی درباره پرتفوی صنعت بیمه گفت: پرتفوی حق بیمه تولیدی صنعت بیمه کشور طبق آمار اولیه سال ۱۳۹۷ معادل ۴۳۴.۵ هزارمیلیارد ریال (۱۰.۴ میلیارد دلار) است که در مقایسه با سال قبل ۲۹ درصد (بر پایه ریال) رشد داشته است.
وی ادامه داد: در نیمه نخست سال ۹۸ ارزش حق بیمه تولیدی به حدود ۲۶۵ هزار میلیارد ریال رسید که رشد قاب توجهی را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان میدهد و با توجه به شرایط مساعد صنعت بیمه، پیش بینی می شود که در پایان سال ۱۳۹۸ حتی از مرز ۶۰۰ میلیارد ریال نیز فراتر برود.
رئیس شورای عالی بیمه افزود: از این مقدار حق بیمه تولیدی، ۳۳.۶ درصد مربوط به بیمه شخص ثالث و مازاد، ۲۴ درصد به بیمه درمان، ۱۴.۴ درصد به بیمه زندگی، ۶.۵ درصد به بیمه بدنه اتومبیل و ۵.۲ درصد به بیمه حوادث راننده است.
سیلمانی اضافه کرد: همچنین ۴.۵ درصد از حق بیمه تولیدی به بیمه مسئولیت، ۴.۲ درصد به بیمه آتشسوزی، ۲.۴ درصد به بیمه مهندسی، ۱.۵ درصد به بیمه های هواپیما و کشتی، ۱.۴ درصد به بیمه حوادث، ۱.۳ درصد به بیمه نفت و انرژی، ۹ دهم درصد به بیمه باربری و یک دهم درصد به بیمههای پول و اعتبار و سایر انواع بیمهها اختصاص داشته است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
مدیرعامل بازار متشکل ارزی:
آماده راهاندازی بازار متشکل ارزی هستیم
مدیرعامل بازار متشکل ارز با بیان اینکه بسترهای راهاندازی بازار متشکل ارزی فراهم و آموزش صرافیها در حال انجام است، گفت: «دست به ماشه، آماده راهاندازی این بازار هستیم و هر زمان که سیاستگذار اعلام کند این بازار آغاز به کار خواهد کرد».
«محمود شکستهبند» در واکنش به برخی ادعاها مبنی بر کنار گذاشتن طرح راهاندازی بازار متشکل ارز، افزود: راهاندازی این بازار همچنان در دستور کار دولت و بانک مرکزی است، اما زمان راهاندازی این بازار بستگی به تصمیم سیاستگذار دارد.
وی درباره آخرین وضعیت راهاندازی بازار متشکل ارز، اظهار داشت: زمان راهاندازی بازار متشکل ارزی به سیاست های بانک مرکزی بستگی دارد، اما شرایط را برای راهاندازی این بازار فراهم کرده ایم.
وی درباره تاخیر در زمان راهاندازی بازار متشکل ارزی، افزود: آتشسوزی که چندی پیش در ساختمان محل راهاندازی این بازار رخ داد خسارتهایی را به بار آورد که به سرعت نسبت به بازسازی آن اقدام کردهایم.
وی با بیان اینکه مقدمات راهاندازی این بازار ادامه دارد، اظهار داشت: با ثبت نام و آموزش صرافان، شمار بانکها و صرافیهایی که به شبکه بازار متشکل ارزی متصل شده اند به حدود ۱۳۰ مورد رسیده است.
تست گرم بازار متشکل برای صرافیها
بازار متشکل ارز که مهمترین طرح دولت برای ساماندهی بازار ارز به شمار میرود در صورت تامین شرطهای بانک مرکزی و آماده شدن صرافیها و بانکها و طی روند آموزشی آغاز به کار خواهد کرد.زمان راهاندازی «بازار متشکل ارز» که به نظر کارشناسان در صورت کارکرد درست میتواند به جولان دلالان و سوداگران در بازار ارز پایان داده و علاوه بر ثبات قیمتها، نرخها را نیز کاهش دهد هنوز مشخص نیست و تاکنون چندین بار زمان راهاندازی آن به تاخیر افتاده است.
بررسیهای ایرنا نشان میدهد، برای آشنا کردن صرافیها با سامانه بازار متشکل یک فضای مجازی (دمو) برای آنها در نظر گرفته شده و معاملات فرضی توسط آنها انجام میشود.
تست گرم سامانه بازار متشکل نیز از اواخر تیرماه آغاز شده که در آن، صرافان به طور واقعی و در حجم پایین اقدام به سفارشگذاری و خرید و فروش ارز میکنند.
حجم معاملات در تست گرم بازار متشکل، زیر یک هزار دلار است.با وجود اینکه هنوز زمان جدیدی برای راهاندازی بازار متشکل تعیین نشده، اما از صرافیها خواسته شده تا روند آمادهسازی خود را شتاب دهند.
قرار است در بازار متشکل ارزی، معاملات اسکناس و نقد انجام شود؛ بر این اساس صادرکنندگان و دارندگان ارز میتوانند از طریق صرافیها برای فروش، نرخ مورد نظر خود را در سامانه بازار متشکل به ثبت برسانند.
در بازار متشکل ارز، معاملات نقدی ارزهای عمده انجام شده و معاملات حواله جات ارزی همچنان در سامانه نیما خواهد بود.
کارنامه هفت ماهه بادین از نگاه دنیای بانک و بیمه
راز رضایت مردم و سهامداران از بیمه آسیا
میزان حق بیمه تولیدی شرکت بیمه آسیا در هفت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۴۰ درصد افزایش به ۳۴ هزار و ۵۹۸ میلیارد و ۶۸۱ میلیون ریال رسیده در حالی که میزان رشد خسارت پرداخت شده توسط این شرکت به مدیرعاملی مسعود بادین در هفت ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۱ درصد بوده است. افزون بر اینکه نسبت خسارت پرداختی به حق بیمه تولیدی بیمه آسیا از ۵۲ درصد در مهر پارسال به ۴۹ درصد در مهر امسال کاهش یافته است. مجموع حق بیمه تولید شده توسط شرکت بیمه آسیا در هفت ماه نخست پارسال ۲۴ هزار و ۷۰۱ میلیارد و ۴۵۸ میلیون ریال بوده که این میزان در هفت ماه نخست امسال با رشدی ۴۰ درصدی به ۳۴ هزار و ۵۹۸ میلیارد و ۶۸۱ میلیون ریال افزایش یافته است. همچنین میزان خسارت پرداخت شده بیمه آسیا از رقم ۱۲ هزار و ۹۴۸ میلیارد و ۸۹۲ میلیون ریال در پایان مهر پارسال با ۳۱ درصد رشد به ۱۷ هزار و ۱۱ میلیارد و ۲۱۹ میلیون ریال در پایان مهر امسال افزایش یافته است.
نکات کلیدی بر عملکرد بیمه آسیا
مجموع حق بیمه تولید شده توسط شرکت بیمه آسیا در هفت ماه نخست پارسال ۲۴ هزار و ۷۰۱ میلیارد و ۴۵۸ میلیون ریال بوده که این میزان در هفت ماه نخست امسال با رشدی ۴۰ درصدی به ۳۴ هزار و ۵۹۸ میلیارد و ۶۸۱ میلیون ریال افزایش یافته است. همچنین میزان خسارت پرداخت شده بیمه آسیا از رقم ۱۲ هزار و ۹۴۸ میلیارد و ۸۹۲ میلیون ریال در پایان مهر پارسال با ۳۱ درصد رشد به ۱۷ هزار و ۱۱ میلیارد و ۲۱۹ میلیون ریال در پایان مهر امسال افزایش یافته است.
نکات کلیدی بر عملکرد بیمه آسیا
از مجموع کل حق بیمه تولیدی این شرکت در مهرماه ۱۳۹۸، بالغ بر ۳۵ درصد در رشته بیمه درمان، ۳۷ درصد در رشته بیمه شخص ثالث و حوادث سرنشین، ۹ درصد در رشته بیمه بدنه، ۶ درصد در رشته بیمه زندگی و ۱۳ درصد در سایر رشتههای بیمهها بوده است.
از مجموع کل خسارت پرداختی توسط شرکت در مهرماه ۱۳۹۸، سهم بیمه درمان ۲۵ درصد، سهم بیمه شخص ثالث و حوادث سرنشین، ۵۱ درصد، سهم بیمه بدنه خودرو، ۱۲ درصد، سهم بیمههای زندگی، ۵ درصد و سهم سایر رشتهها هم ۷ درصد برآورد شده است.
از مجموع کل حق بیمه تولیدی این شرکت در هفت ماهه نخست سال ۱۳۹۸، بالغ بر ۲۵ درصد در رشته بیمه درمان، ۴۰ درصد در رشته بیمه شخص ثالث و حوادث سرنشین، ۱۲ درصد در رشته بیمه بدنه، ۸ درصد در رشته بیمه زندگی و ۱۵ درصد در سایر رشتههای بیمهها بوده است.
از مجموع کل خسارت پرداختی توسط شرکت در هفت ماهه نخست سال ۱۳۹۸، سهم بیمه درمان ۲۶ درصد، سهم بیمه شخص ثالث و حوادث سرنشین، ۴۶ درصد، سهم بیمه بدنه خودرو، ۱۳ درصد، سهم بیمههای زندگی، ۷ درصد و سهم سایر رشتهها هم ۸ درصد برآورد شده است.
نسبت خسارت پرداختی به حق بیمه تولیدی در پایان مهر امسال ۴۹ درصد برآورد میشود.
نقد دنیای بانک و بیمه: تغییر در سبد بیمهگری شرکت بیمه آسیا و افزایش سهم سایر رشتههای بیمه نسبت به رشتههایی چون شخص ثالث و درمان تکمیلی، نشان میدهد که مدیران این شرکت در صدد افزایش رضایت سهامداران به روند رو به سودآوری شرکت هستند و افزون بر این به نظر میرسد سهم بیمه آسیا از بازار بیمه هم در حال رشد است. رویکرد مدیران این شرکت در بهبود نقدینگی شرکت و تسریع در پرداخت خسارتها هم رضایت بیمهگذاران را به همراه داشته که میتواند بر وفاداری آنها بیافزاید. پیشبینی میشود که شرکت بیمه آسیا روند رو به رشد سهم خود از بازار بیمه را با اصلاح سبد پرتفوی بیمهگری ادامه دهد و با اعمال برنامههایی جهت ارتقای شاخص مدیریت ریسک در رشتههای دیگر، نسبت خسارت پرداختی به حق بیمه تولیدی در پایان سال در محدوده کمتر از 50 درصد نوسان داشته باشد.
دکترحسین مهری : بانک صنعت و معدن از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون 15 میلیارد یورو در بخش های زیرساختی، صنعتی و معدنی کشور تأمین اعتبار کرده است
دکتر حسین مهری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن درجریان بازدید از صنایع استان همدان ، در جمع خبرنگاران گفت: حجم سرمایه گذاری این بانک در 6 سالی که از مدیریت دولت تدبیر و امید می گذرد به 15 میلیارد یورو در قالب فاینانس، منابع صندوق توسعه ملی، بانک مرکزی و منابع داخلی بانک صنعت و معدن رسیده است. وی که به استان همدان سفر کرده بود از طرح های تأمین مالی شده توسط این بانک بازدید کرد و در جمع مدیران این واحدهای تولیدی و خبرنگاران حضور یافت و به سؤالات آنان در خصوص عملکرد و برنامه این بانک برای حمایت از بخش تولید این استان پاسخ گفت.دکتر مهری در سفر یاد شده به اتفاق جمعی از اعضای هیأت مدیره و مدیران ارشد این بانک با کارکنان شعب استان نیز به گفتگو نشست و ضمن قدردانی از تلاش های کارکنان و بررسی عملکرد این شعبه با تاکید بر لزوم بهبود کیفیت ارائه خدمات و مشتری مداری از همکاران خواست نهایت اهتمام را در اجرای سیاستهای اصلی و برنامه راهبردی بانک داشته باشند.وی افزود: همکاران شعب بانک باید بیش از گذشته در مسیر حل مشکلات صنعتگران گام بردارند و در انعکاس معضلات و ارائه پیشنهادات خود برای برون رفت از آنها ، به مدیران ستادی سرعت عمل و توجه ویژه ای داشته باشند.دکتر مهری با تبیین برنامه بانک در خصوص استقرار بانکداری شرکتی و دیجیتال بیان داشت: مدیریت هزینه های بانک و افزایش رضایت مشتریان در گرو استقرار بانکداری دیجیتال و هم چنین اجرای کامل و مؤثر حاکمیت شرکتی و توجه به نیازهای واحدهای تولیدی و صنعتی در شرایط تحریم های ظالمانه است.حسین مهری واگذاری اموال مازاد و تملیکی و شرکتهای تابعه را از اولویت های حال حاضر این بانک برشمرد و افزود: واگذاری شرکت های تابعه به بخش خصوصی با بهره گیری از ساز و کارهای شفاف تا حد زیادی انجام شده و ادامه خواهد یافت.
پرداخت سود مادامالعمر
در طرح سپرده رفاه فردا
بانک رفاه کارگران در طرح سپرده رفاه فردا به افرادی که سپرده این طرح را افتتاح کنند براساس فرمول خاصی سود مستمر مادامالعمر پرداخت میکند. به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران به نقل از روزنامه دنیایاقتصاد، در این طرح، مشتری به صورت دورهای در بازه زمانی مشخص بین چهار تا ۲۰ سال، مبلغ مشخصی را پرداخت میکند و از نرخ سود سپرده سرمایهگذاری یک ساله بانکی بهرهمند میشود. پس از پایان دوره سپردهگذاری، کل سرمایه مشتری که شامل مبالغ واریزی مشتری و سودهای علیالحساب متعلقه به آن است براساس روشهایی پرداخت میشود.
مشتری میتواند کل سرمایه خود را به صورت یکجا دریافت کند یا همه یا قسمتی از سرمایه خود را در قالب سپرده بلندمدت یکساله و دریافت سود مستمر ماهانه با امکان تمدید آن بهصورت مادامالعمر تودیع کند. زمان و مبلغ واریز وجه به انتخاب مشتری است و امکان آن به صورت ماهانه، دو ماه یکبار و... فراهم است. حداقل مدت سپردهگذاری چهار سال است که مشتری میتواند پس از آن، با مراجعه به شعبه، سود مستمر یا سرمایه خود را به انتخاب خودش دریافت کند. سپرده هرساله در زمان سررسید مشمول سود سپرده بلندمدت یکساله است و مانده سپرده به اضافه سود متعلقه نیز در قالب سپرده بلندمدت یکساله نزد بانک تودیع و فرآیند تا پایان دوره تکرار میشود. هر مشتری در دوره سپردهگذاری درصورتیکه مانده سرمایه اندوخته شده وی، پوشش ۱۰۰ درصدی مبلغ تسهیلات را بدهد، میتواند از دو تسهیلات مرابحه بابت تامین کالا و خدمات مورد نیاز پس از یکسال از زمان افتتاح سپرده و خرید خودرو پس از سه سال از افتتاح حساب مطابق قوانین و مقررات مربوطه در زمان پرداخت تسهیلات استفاده کند. از جمله مزایای طرح سپرده رفاه فردا جمعآوری پساندازهای خرد و تامین اندوخته مناسب، ایجاد سود مستمر مادامالعمر، امکان واگذاری امتیاز طرح به غیر (واریز سود مستمر ماهانه به حساب افراد دیگر) و امکان استفاده از تسهیلات برای خرید کالا و خدمات موردنیاز و خرید خودرو است.
آغاز ماراتن ایده ملت در سال ۹۸
با جوایز میلیونی؛ فراخوان بانک ملت به دانشجویان و فارغ التحصیلان نوآور
مسابقه ایده ملت با رویکرد نوآوری باز و با هدف بهره گیری از خلاقیت دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، با محوریت توسعه محصولات و راهکارهای جدید فناورانه از سوی بانک ملت برگزار خواهد شد.به گزارش روابط عمومی بانک ملت، علاقه مندان به شرکت در این مسابقه پس از ثبت نام در سایت مسابقه به نشانی mellatidea.ir باید در قالب تیم های سه نفره، طرح های کسب و کاری خود را در محورهای ایدهها و راهکارهای فناورانه در حوزه پرداخت، سرمایهگذاری، مدیریت حساب، مدیریت ثروت، مدیریت وجوه برای بخشهای صنعت یا حوزه های کسبوکار، تأمین مالی، تسهیلات و تعهدات و حوزه بانک- بیمه (Bank Assurance) حداکثر تا پایان دی ماه ۹۸ به پست الکترونیک مسابقه ارسال نمایند.براین اساس، طرح های ارسالی از منظر خلاقیت، امکانپذیر بودن، هزینه، سودآور بودن و کیفیت کلی جهت حضور در مرحله فینال از سوی کمیته ارزیاب بررسی می شوند.براساس اعلام اداره کل مدیریت بازاریابی بانک ملت، تمامی دانشجویان و فارغالتحصیلان در مقاطع کارشناسی تا دکتری دررشته های مختلف اعم از گرایش های رشته مدیریت،MBA، کارآفرینی، فناوری اطلاعات و سایر رشته های مرتبط با فناوری، صنایع، اقتصاد، مدیریت مالی، حسابداری و ... میتوانند در مسابقه شرکت کنند و با مسائل و موضوعات حائز اهمیت کسب وکاری بانک ملت آشنا شده و در همین مسیر، ایدهها و تفکرات خلاقانه خود را بروز دهند.شروع ثبت نام در این دوره از مسابقه ایده ملت از ابتدای آبان ماه ۹۸ تا پایان آبان، مهلت ارسال طرح ها تا پایان دی ماه و معرفی طرح های منتخب برای ارایه در حضور کمیته داوران نیز بهمن ماه خواهد بود.بر پایه ی این گزارش، تیم های اول تا سوم این مسابقه به ترتیب از جوایز نقدی ۳۰۰، ۲۱۰ و ۱۲۰ میلیون ریالی به همراه پک هدایای بانک ملت و گواهینامه شرکت در مسابقه بهره مند خواهند شد.همچنین سایر تیمهای مرحله نهایی که حایز رتبه های اول تا سوم نشده اند نیز، پک هدیه بانک ملت به همراه گواهینامه شرکت در مسابقه را دریافت خواهند کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.