شماره: 1253 / ۱۳۹۸ بيست و ششم شهريور
تعداد بازدید : 0
پیش بینی فورد برای فروش خودروهای برقی این برند در آینده
فورد پیش بینی می کند که تا پایان سال 2022 حدود 54 درصد از فروشش در اروپا به خودروهای هیبریدی و تمام برقی اختصاص یافته و باقی فروش آن شامل موتورهای بنزینی و دیزلی معمولی باشد.
لازم به ذکر است که فورد خودروهای هیبریدی متعادل، هیبریدی، هیبریدی شارژی و تمام برقی را در محاسبات خود در نظر گرفته است.
این خودروساز تاکنون نسخه های هیبریدی شارژی فیستا، فوکوس، کوگا، پوما، ترانزیت، ترانزیت کاستوم و تورنئو کاستوم را معرفی یا وارد نمایندگی های فروش کرده است.نسخه های هیبریدی نیز برای مدل های کوگا و واگن موندئو ارائه می شوند در حالی که اکسپلورر، کوگا، ترانزیت کاستوم و تورنئو کاستوم با نیرومحرکه های هیبریدی شارژی موجود هستند.
در حالی که فوکوس الکتریک دیگر به تولید نمی رسد، این خودروساز اکنون خودرویی تمام برقی ندارد. البته این خودروساز تایید کرده حداقل چهار مدل تمام برقی را طی سال های آینده معرفی خواهد کرد.
فورد تصمیم دارد قبل از پایان سال جاری کراس اوور برقی جدیدی مبتنی بر موستانگ نیز عرضه کند. به گفته این خودروساز، این خودروی برقی جدید دارای شارژر سریع و طیف حرکتی 600 کیلومتر خواهد بود.
سال آینده نسخه ای برقی از ون ترانزیت بزرگ نیز عرضه می شود.
به عنوان بخشی از همکاری این خودروساز با فولکس واگن، فورد هم چنین یک مدل جدید متمرکز بر اروپا را بر اساس پلتفرم MEB EV این خودروساز خواهد ساخت.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
بی. ام. و در تایلند باتری میسازد!
شرکت خودروسازی بی. ام. و آلمان اعلام کرده است که یک کارخانه تولید باتری در تایلند تاسیس و راهاندازی کرده است.
بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلایندهها و گازهای گلخانهای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.
افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکتهای خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامههای خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.
شرکت خودروسازی بی. ام. و آلمان در سالهای اخیر هم زمان با تلاش سایر خودروسازان و رقبای قدرتمندش سعی داشته که به تولید و توسعه خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست بپردازد و در همین راستا نیز قصد دارد با تاسیس و راهاندازی یک کارخانه تولید باتری خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست به تامین قطعات موردنیاز خود بپردازد تا بدین ترتیب بتواند از هزینه های گزافی که مجبور است برای خریداری باتریهای مخصوص خودروهای برقی بپردازد، خود را برهاند.
بر اساس گزارش وب سایت insideevs، شرکت بی. ام. و با همکاری گروه صنعتی DRÄXLMAIER Group به عنوان یکی از تامینکنندگان دیرینه قطعات موردنیاز خودروسازان در جهان، اعلام کرده است که باتریهای موردنیاز خودروهای برقی توسعه داده شده خود را از این پس در تایلند به مرحله تولید خواهد رساند تا از افزایش هزینههای خود جلوگیری بهعمل بیاورد.
دولتهای بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
طرحی که پیش از بررسی با مخالفت وزیر و مصوبه دولت به بن بست خورد!؛
تعداد بازدید : 1
مصوبه قانونی که دولت را ملزم به تخصیص اعتبار برای خروج فرسوده ها می کند
قانون هوای پاک به رغم تلاش های صورت گرفته، هیچ زمان اجرایی نشد در حالی که این قانون دولت را ملزم می کند که اعتباراتی را برای خروج خودروهای فرسوده اختصاص دهد.
از ابتدای سال 97 و با ممنوع شدن واردات خودرو، روند اسقاط خوردوهای فرسوده به طور کلی متوقف شد این در حالی که تنها محل مصرف گواهی اسقاط، واردات خودرو بود که با ممنوع شدن واردات، فعالیت مراکز اسقاط نیز عملا با متوقف همراه گردید.
البته در این جریان انتظار می رفت دولت محل جدیدی برای مصرف گواهی های اسقاط در نظر بگیرد؛ که پیشنهاداتی مبنی بر ملزم شدن واردکنندگان قطعات خودرو به اسقاط خودروهای فرسوده مطرح گردید که در صورت بررسی و اجرا می توانست تا حدودی روند اسقاط فرسوده ها را به جریان بیندازد.
طرح این راهکار در حالی است که متاسفانه ممنوعیت واردات خودرو علاوه بر ایجاد توقف در روند اسقاط خودروهای فرسوده و آلاینده، پیامدهای منفی گستردهای دارد که خود موجب اتلاف منابع کشور نیز می شود.
البته چند روز پیش خبری با عنوان احتمال آزادسازی واردات خودرو از مناطق آزاد از سوی دبیر شورای عالی مناطق آزاد مطرح شد. مرتضی بانک ،دبیر شورای عالی مناطق آزاد در این ارتباط از ارسال مصوبهای به دولت برای آزادسازی واردات خودرو از مناطق آزاد کیش، قشم و چابهار و موافقت ضمنی وزارت صنعت و گمرک خبر داده بود که به فاصله کمتر از یک هفته از طرح چنین موضوعی وزیر صنعت در جمع خبرنگاران ضمن عدم تایید بررسی چنین طرحی اعلام کرد « واردات خودرو طبق مصوبه دولت ممنوع است.»
هر چند پیش از این نیز دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت و گویی عنوان کرده بود که « واردات خودرو از مناطق آزاد اتفاق نخواهد افتاد چرا که تفاوتی بین واردات از این مناطق با سایر مناطق وجود ندارد.»
طرح واردات خودرو از مناطق آزاد در حالی پیش از هر گونه بررسی با بن بست مصوبه دولت و مخالفت وزیر مواجه شد که در جریان طرح این موضوع نگاه بسیاری به تاثیر اجرای آن بر روند اسقاط دوخته شده بود موضوعی که به گفته یک مقام مسئول در مراکز اسقاط، در صورت موافقت دولت با واردات از مناطق آزاد نیز با توجه به لغو مصوبه الزام به ارائه گواهی اسقاط در مناطق آزاد هیچ نقش موثری در روند اسقاط و فعالیت مراکز نداشت.
با تصمیم دولت خودروها در محدوده مناطق آزاد دیگر نیازی به ارائه گواهی اسقاط ندارند
این عضو هیات مدیره اتحادیه صنایع اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با اشاره به طرح واردات خودرو از مناطق آزاد و مخالف وزیر با این طرح عنوان کرد: در صورت تایید چنین طرحی از سوی دولت نیز چنانچه خودرویی در محدوده مناطق آزاد مورد استفاده قرار گیرد دیگر نیازی به ارائه گواهی اسقاط وجود ندارد.
به گفته مصطفی جودی پیش از این مصوبه ای مبنی بر لزوم ارائه گواهی اسقاط در مناطق آزاد وجود داشت که با تلاش برخی از مسئولان در سازمان محیط زیست و مدیران مناطق آزاد سال گذشته لغو شد.
وی معتقد است که حربه نفوذ و فدرت بانک ها این مصوبه را باطل کرد بنابراین در صورتی که این طرح مجدد مطرح شود هیچ کمکی به مراکز اسقاط نخواهد کرد.
چرا قانون هوای پاک هیچ زمان اجرایی نشد؟
این مقام مسئول در اتحادیه اسقاط در ادامه ضمن انتقاد از عدم اجرای قانون هوای پاک عنوان کرد: به رغم تلاش های صورت گرفته، هیچ زمان قانون های پاک اجرایی نشد در حالی که این قانون دولت را ملزم می کند که اعتباراتی را برای خروج خودروهای فرسوده اختصاص دهد.
جودی، با اشاره به تبعات و آسیب های ناشی از بخشی نگری به مسائل در کشور، تصریح کرد: توسعه بدون توجه به موضوع هوای پاک به طور قطع موضوعیت و معنا نخواهد داشت بنابراین تا زمانی که در گیر مسائل بخشی و جزیی باشیم این گونه مشکلات وجود خواهد داشت.
نوسازی خودروهای فرسوده یک ضرورت ملی است
وی در پایان با تاکید بر لزوم ارائه طرحی جامع از سوی دستگاههای متولی امر اسقاط در کشور، خاطر نشان کرد: امروز موضوع نوسازی ناوگان فرسوده سنگین و سبک و عمومی نیازمند اراده دستگاههای مرتبط و تدوین طرحی جامع است چرا که موضوع نوسازی خودروهای فرسوده مستقل از حیات و ممات مراکز اسقاط یک ضرورت ملی است و نمی توان نسبت به آن بی توجه بود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
خصوصی سازی اصولی صنعت خودرو راه را به روی رانت می بندد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام می کند که اگر خصوصی سازی صنعت خودرو به درستی محقق شود و از آفات خصوصی سازی های گذشته به دور باشد این اتفاق، عین موفقیت خواهد بود و در این صورت، جای رانت در این صنعت باقی نخواهد ماند.
غلام محمد زارعی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو درخصوص موانع تحقق خصوصی سازی صنعت خودرو اظهار داشت: یکی از موانع بر سر راه خصوصی سازی خودروسازی ها، خود شرکت های خودروساز بوده اند. شرکت های خودروساز به دلیل گردش مالی بسیار بالا و شرایط حاکم، انگیزه و تمایلی برای خصوصی سازی این صنعت نداشته اند.نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی افزود: البته متاسفانه ما تجربه خوبی از خصوصی سازی در کشور نداریم و در این خصوص تجربیات تلخی داریم. در خصوصی سازی مجموعه ها، یا سرمایه ها به صورت ارزان واگذار شده اند و یا مجموعه ها بعد از واگذاری به تعطیلی رسیده اند. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: یکی دیگر از موانع تحقق خصوصی سازی صنعت خودرو این است که به دلیل حجم بالای سرمایه گذاری مورد نیاز در خودروسازی و هزینه های موجود در مدیریت این مجموعه ها شاید در سطح ملی و داخل کشور، توانمندی هایی که بخش خصوصی باید در این حوزه از نظر تخصص و توان مالی داشته باشد تا حدودی فراهم نبوده است. زارعی افزود: مانع سوم بر سر راه خصوصی سازی صنعت خودرو این است که اساسا خود دولت در گذشته در پیگیری خصوصی سازی صنعت خودرو جدی نبوده و البته در حال حاضر دولت در این خصوص جدی تر شده است. نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامیدرخصوص تاثیرات مثبت خصوصی سازی در صنعت خودرو کشور اظهار داشت: اگر خصوصی سازی صنعت خودرو از آفات خصوصی سازی های گذشته به دور باشد این اتفاق، عین موفقیت خواهد بود و صنعت خودرو از یک بن بست و هزینه زایی و عدم رضایتمندی مصرف کنندگان و عدم تحرک و فقدان رقابت خارج خواهد شد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اگر خصوصی سازی صنعت خودرو به درستی محقق شود و از آفات خصوصی سازی های گذشته به دور باشد قطعا رانت و فساد در صنعت خودرو کاهش خواهد یافت. به عبارتی، بخش خصوصی برای کار خود برنامه ریزی خواهد کرد و جای رانت باقی نخواهد ماند. زارعی تصریح کرد: بخش خصوصی برای تولید و فروش و عرضه و حوزه قطعات و خدمات پس از فروش سرمایه گذاری خواهد کرد و به دنبال برنامه ریزی برای کسب سود از داشته های خود خواهد بود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
مدل های هیبریدی شارژی مرسدس AMG در راه هستند
مرسدس AMG تا پایان سال 2020 یک مدل GT چهار در برقی- باطری با برند EQ عرضه خواهد کرد که دارای عملکرد یک ابرخودرو خواهد بود.مرسدس AMG GT کانسپت 2017 که مدل های چهار در شش و هشت سیلندر تولیدی کنونی را نشان می داد دارای ترکیب موتور 4.0 لیتری بای توربو با موتوری برقی روی محور عقب بود.نیرومحرکه این کانسپت قدرت 600 کیلووات داشته و شتاب صفر تا صد 2.7 ثانیه را فراهم می ساخت که 0.5 ثانیه سریع تر از V8 GT 63 چهار در و حدود 2 ثانیه سریع تر از GT 53 هیبریدی متعادل 48 ولتی است.گمان می رود این عملکرد برای مدل جاده ای این خودرو نیز صادق بوده و گشتاور آن را به 1000 نیوتون متر برساند چرا که GT63 با کمک موتور برقی خود گشتاور 900 نیوتون متر دارد.مدیرعامل مرسدس AMG GmbH، توبیاس مورث در این مورد اظهار داشت: «GT چهار در اولین مدل هیبریدی ما خواهد بود. ما این خودروی کانسپت را در ژنو معرفی کردیم و اکنون مدل تولیدی آن در حال مهندسی است. این مدل ترکیبی از موتور احتراقی عملکرد بالا و نیرومحرکه ای برقی و یک باطری با قدرت و عملکرد بالا دارد.»
مک لارن ساخت شاسی بلند را رد کرد
مک لارن با افزودن شاسی بلند به سبد محصولات خود از رقبای سازنده خودروهای اسپرت خود پیروی نخواهد کرد.این سازنده ابرخودروهای بریتانیایی به تازگی کاربردی ترین مدل خود یعنی GT را معرفی کرده است.این خودرو یک مک لارن است که کلاس گرند تورینگ را هدف قرار داده و برخلاف ساختار موتور وسط خود دارای ظرفیت صندوق عقب 570 لیتر است.برخلاف تمایل جهانی به شاسی بلندها که حتی فراری را نیز تشویق کرده تا یک شاسی بلند بسازد که در سال 2022 عرضه خواهد شد، مک لارن هیچ تمایلی به کپی کردن از رقیب فرمول 1 خود ندارد.Tom Taylor، مدیر محصول جهانی مک لارن GT اظهار داشت: «نه، ما وارد بخش شاسی بلندها نخواهیم شد. هیچ شاسی بلندی در برنامه کاری ما وجود ندارد و این برند شاسی بلند نخواهد داشت.»وی افزود: «درواقع، این امر به فلسفه توانایی در ساخت ساختاری شبیه به یک شاسی بلند با سواری مک لارن بازمی گردد که بخشی از DNA ما است. ما خودرویی می خواهیم که علاوه بر وزن کم، دینامیک نیز بوده و شتاب داشته باشد و در عین حال حس یک مک لارن را ایجاد کند. به همین خاطر، ساختار ابرخودروی موتور وسط که اکنون داریم بهترین گزینه برای این برند است.»
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.