شماره: 1241 / ۱۳۹۸ ششم شهريور
تعداد بازدید : 0
ولوو S60 جدید به نیرومحرکه ای هیبریدی شارژی مجهز شد
ولوو نسخه ای هیبریدی شارژی را به خط تولید نسل جدید S60 افزوده در حالی که خط تولید آن را نیز اصلاحی کلی کرده است.
نسخه T8 جدید به مدل T5 توربوی بنزینی این خودرو پیوسته و دارای موتور بنزینی 303 اسب بخاری و یک موتور برقی 87 اسب بخاری است.
قدرت کلی 390 اسب بخار کافی است تا این سدان شتاب صفر تا صد 4.6 ثانیه داشته باشد. باطری 11.8 کیلووات ساعت مدل T8 این خودرو می تواند طیف حرکتی برقی 57 کیلومتر را فراهم سازد در حالی که مصرف سوخت آن 1 لیتر در هر 62.5 کیلومتر اعلام شده است. مدل T8 جدید این خودرو همچون T5 از گیربکس اتوماتیک هشت سرعته متصل به نیرومحرکه Drive-E ولوو بهره می برد.
T8 علاوه بر نیرومحرکه هیبریدی جدید از دینامیک سواری T5 نیز بهره می برد که شامل کمک فنرهای مقاوم تر، دمپرهایی با واکنش سریع تر، میله های ضد چپ کردن ضخیم تر و ارتفاه سواری 12 میلی متر کوتاه تر است. دیگر هایلایت های R-Design Plus این خودرو شامل نمایشگر بالای سر، تزئینات بدنه مشکی براق، رینگ های آلیاژی 18، 19 یا 20 اینچی، تزئینات داخلی آلومینیومی مشبک و صندلی های اسپرت نیمه چرم است.
ولوو تایید کرده که علاوه بر مدل هیبریدی شارژی جدید و خط تولید اصلاح شده، یک مدل S60 پولستار نیز در دست ساخت است. به زودی جزئیات این مدل 405 اسب بخاری T8 مهندسی شده پولستار منتشر خواهد شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
رییس ایدرو در معارفه مدیرعامل جدید ایرانخودرو مطرح کرد:
تعداد بازدید : 1
تاکید بر افزایش کیفیت خودروهای داخلی
رئیس هیئت عامل ایدرو در مراسم معارفه مدیرعامل جدید ایران خودرو همافزایی تمام خودروسازان داخلی و تعریف پلتفرم مشترک برای بهینهسازی کیفیت و تولید خودرو در کشور را خواستار شد.به گزارش ایدرونیوز، محمدباقر عالی با اشاره به نقش توسعهای سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و جایگاه هماهنگ کننده این سازمان در حوزه صنعت خودرو کشور و تاکید اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت مبنی بر نقش پیشرانی که صنعت خودرو باید در رونق تولید ایفا کند، افزود: سازمان توسعهای ایدرو به عنوان هماهنگ کننده صنعت خودرو بسترسازی لازم برای هم افزایی توان خودروسازان داخلی و طراحی پلت فرم مشترک را انجام می دهد.عالی همچنین تکمیل حدود ۲۲ هزار خودروی دارای کسری قطعه و تزریق به بازار مصرف ظرف ۱۰ روز گذشته را نشان دهنده توانمندی و همت منابع انسانی و سربازان جهاد اقتصادی در سال رونق تولید برشمرد و تاکید کرد: سیاستگذاری در دوره جدید با تمرکز بیشتر در جهت کاهش قیمت تمام شده و افزایش کیفیت محصولات خواهد بود.رئیس هیئت عامل ایدرو دین اصلی خودروسازان را انجام تعهدات به خریداران و ثبت نام کنندگان بر شمرد و خواستار برنامه ریزی با تکیه بر توان داخل برای رفع مشکلات ناشی از تحریم های ظالمانه در تحویل سفارش ها شد.در این مراسم فرشاد مقیمی به عنوان مدیرعامل جدید گروه صنعتی ایران خودرو معرفی شد.
فرشاد مقیمی پیش از این معاون امور صنایع وزارت صنعت بود و از سوابق وی می توان به عضو هیات مدیره و معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، مدیر برنامه ریزی و بودجه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و رئیس انجمن بهره وری ایران اشاره کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
احیای شرکت ساپکو دومین اولویت ایران خودرو است؛
تعداد بازدید : 0
سهم ۲۱ درصدی خودروسازی از ارزش افزوده صنعت
مقیمی گفت: خودروسازی ۲۱ درصد از سهم ارزش افزوده صنعت، ۲ و نیم درصد تولید ناخالص ملی (GDP) و ۷۰۰ هزار نفر اشتغال در صنعت کشور را به خود اختصاص داده است،
فرشاد مقیمی مدیر عامل شرکت ایران خودرو در مراسم معارفه خود با بیان اینکه با همکاری مجموعه همکاران در ایران خودرو این مهم را پیگیری خواهیم کرد، افزود: اعتقاد دارم اگر در حوزه مدیران اصلی، میانی و تأمین کنندگان ارشد این گروه صنعتی هم محور شویم حتماً میتوانیم اهداف برنامه ریزی شده در این خودروسازی و الگوهای هماهنگی اقتصادی را اجرایی کنیم، زیرا همگرایی میان همه مجموعهها ازجمله قطعه سازان و مجموعه سازان میتواند رمز موفقیت در تحقق اهداف باشد.
وی اضافه کرد: البته بنا داریم روشهای نوین تأمین مالی را بکار گیریم، زیرا با روشهای کنونی تأمین مالی شاید نتوانیم کار را به خوبی پیش ببریم.
مقیمی با بیان اینکه خودروسازی ۲۱ درصد از سهم ارزش افزوده صنعت، ۲ و نیم درصد تولید ناخالص ملی (GDP) و ۷۰۰ هزار نفر اشتغال در صنعت کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: ایران خودرو بیشترین نقش و تأثیرگذاری را در صنعت خودرو به خود اختصاص داده است که در این بین نباید نقش بی بدیل تأمین کنندگان و قطعه سازان را در زنجیره تأمین، نادیده گرفت.
وی افزود: این وعده را میدهم که در آیندهای بسیار نزدیک، برنامه عملیاتی و اجرایی برای رسیدن به اهداف و محورهای برنامه ریزی شده را ارائه خواهم کرد البته اولویت اصلی در تصمیم گیری را بر مشورت خواهم گذاشت و با همکاری همه، فعالیتها را اجرایی خواهیم کرد.
مقیمی گفت: اولویت نخست در ایران خودرو را باید به ارکان تولید و توجه به رونق تولید قرار دهیم، زیرا اگر در گروه ایران خودرو، رونق تولید را معنا کنیم همه اهداف تحریمی دشمن را در این حوزه خنثی خواهیم کرد چه بسا که از سال گذشته تا امروز نیز این مجموعه با همکاران موجود رونق را محقق کرده است
مدیرعامل جدید گروه صنعتی ایران خودرو افزود: ما هم بنا داریم سرعت را در رونق تولید بیشتر کنیم در این باره به زودی جلسات هماهنگی را در مجموعه ایران خودرو برگزار و اولویت فعالیتها را برنامه ریزی و پیگیری خواهیم کرد.
مقیمی تاکید کرد: احیای شرکت ساپکو با مأموریتهای جدید که تأمین قطعات در آن همراه با کیفیت بالا و قیمت کم انجام شود دومین اولویت در مدیریت جدید گروه صنعتی ایران خودرو است.
وی افزود: در دوره جدید حتماً به منابع انسانی و ظرفیتهای داخلی گروه صنعتی ایران خودرو توجه ویژه خواهیم کرد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: توصیه من به مجموعه همکاران در این خودروسازی این است از شایعاتی بی اساسی که میتواند موجب تفرقه شود پرهیز کنند، زیرا هموطنان ما نباید بابت تأمین خودرو هیچ نگرانی داشته باشند.
مقیمی با بیان اینکه رسانهها بعنوان یار و همراه ما خودروسازان هستند گفت: همکاری نزدیک با اصحاب رسانه خواهیم داشت و اجرای عملیات برنامهای در گروه صنعتی ایران خودرو را به ویژه در جاهایی که دغدغه بیشتر است اطلاع رسانی خواهیم کرد البته رسانهها هم باید با حساسیت بیشتر عملکرد ما را زیرنظر بگیرند ضمن اینکه ما هم باید استفاده از بازخورد گزارشهای رسانهای را مدنظر قرار دهیم.
او همچنین گفت: باید برای پرداخت مطالبات قطعه سازان، مکانیزم شفاف تعریف کنیم و این طور نباشد که بگویند برای برخیها به صورت ویژه برخوردها صورت میگیرد، اما به بقیه اعتنایی نمیشود.
فرشاد مقیمی که پیش از این معاون امور صنایع وزارت صمت بود، عضویت در هیئت مدیره و معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، مدیریت برنامه ریزی و بودجه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و ریاست انجمن بهره وری ایران را در کارنامه کاری خود دارد، هیئت مدیره گروه صنعتی ایران خودرو چهارم شهریور وی را به عنوان مدیر عامل این گروه انتخاب کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
افت ۲ تا ۸ میلیون تومانی قیمت خودرو
بررسی میدانی از بازار خودروهای داخلی حاکی از افت دو تا هشت میلیونی قیمت ها در ۱۰ روز گذشته است و رکود همچون هفتههای گذشته بر این بازار حکمفرماست.
دیروز (سه شنبه) در مقایسه با یک هفته تا ۱۰ روز گذشته، در گروه سایپا قیمت هر دستگاه پراید ۱۳۱ صندوق دار از ۴۵ میلیون تومان به ۴۳.۵ میلیون تومان، پراید ۱۱۱ از ۵۱ میلیون به ۴۸ میلیون تومان، تیبا صندوق دار از ۵۳.۵ میلیون به ۵۱.۵ میلیون تومان، تیبا ۲ هاچ بک از ۵۹ میلیون به ۵۶.۵ میلیون تومان و ساینا از ۵۸ به ۵۶ میلیون تومان کاهش یافت.
در گروه ایران خودرو، قیمت هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۸۴ میلیون به ۸۱ میلیون تومان، ال ۹۰ اتوماتیک از ۱۷۰ به ۱۶۲ میلیون تومان، سمند ال. ایکس از ۸۲ به ۷۷ میلیون تومان، پژو جی. ال. ایکس از ۷۸ میلیون به ۷۵ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ اس. ال. ایکس از ۸۹ میلیون به ۸۳ میلیون تومان، دنا ساده از ۱۱۳ میلیون به ۱۰۷ میلیون تومان، دنا پلاس بدون سقف از ۱۳۵ میلیون به ۱۲۸ میلیون تومان کاهش و نمونه با سقف آن در حدود ۱۶۰ میلیون تومان قیمت خورده است.
کارشناسان، دلیل این کاهش قیمت ها را امیدواری به بهبود روابط سیاسی و امید مصرف کنندگان و مشتریان به آینده عنوان می کنند.
آنان معتقدند کاهش ارزش دلار در روزهای گذشته تاثیری روانی در افت قیمتها بویژه خودروهای مونتاژی داشته است، اما بابت تاثیر تغییر مدیریتها بخصوص تعیین «فرشاد مقیمی» به عنوان مدیرعامل جدید ایران خودرو در روز جاری، باید منتظر روزهای آینده ماند.
در گروه مونتاژیها، سراتو مونتاژی سایپا ۳۰۰ میلیون تومان قیمت خودرو که در مقایسه با هفته گذشته ۱۰ میلیون تومان افت قیمت داشت. پژو ۲۰۰۸ نیز که هفته گذشته ۳۲۰ میلیون تومان داد و ستد می شد با افت هشت میلیون تومانی به ۳۱۲ میلیون تومان رسید.
سیتروئن سی ۳ مونتاژی سایپا نیز با افت ۱۰ میلیون تومانی در مدت یاد شده از ۳۶۵ میلیون تومان، به ۳۵۵ میلیون تومان رسید.
همچنین در ۱۰ روز گذشته در بخش خودروهای چینی، قیمت جک اس ۵ از ۲۸۰ میلیون به ۲۷۲ میلیون تومان، جک اس ۳ از ۱۹۵ میلیون به ۱۹۰ میلیون تومان، هایما اس ۷ سفید رنگ از ۲۸۰ میلیون به ۲۷۲ میلیون تومان و هایما اس ۵ از ۲۵۵ میلیون به ۲۴۵ میلیون تومان کاهش یافتند.
افت ۸۰ درصدی خرید و فروشها
نمایشگاه داران و فعالان بازار از افت شدید خرید و فروش ها خبر میدهند؛ به طوری که در مقایسه با دو ماه گذشته تا ۸۰ درصد کاهش داشته است.
آنان می گویند بهبود وضعیت عرضه ایران خودرو و سایپا در روزهای گذشته، بر روند کاهشی هرچند کند قیمت ها اثرگذار شده است.
رکود سنگین در بازار خارجی ها
گپ و گفتی با فعالان نمایشگاهی خودروهای خارجی، حاکی از سایه سنگین رکود بر بازار این خودروهاست، به طوری که نمایشگاه داران عنوان می کنند عمده خرید و فروش ها در خودروهای تا مرز ۳۰۰ میلیون تومان است که البته اندک است، پس از آن رکود سنگین تری در خودروهای با محدوده قیمت ۳۵۰ میلیون تومان به بالا شاهد هستیم و در رده خودروهای لوکس و میلیاردی نیز خرید و فروش انگشت شمار است.
آنان معتقدند این روزها هیچ کس حتی خودِ نمایشگاهداران به دنبال سرمایهگذاری در زمینه خودرو نیستند.
کارشناسان خودروهای داخلی و خارجی، تداوم رکود با توجه به در پیش بودن ایام محرم و صفر را در بازار پیش بینی می کنند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.