شماره: 1240 / ۱۳۹۸ پنجم شهريور
تعداد بازدید : 0
بیشترین مطالبات مردم درباره خودروهای پیش فروش شده است
عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است اگرچه خودروسازان متعهد شدند تا دی ماه سال جاری خودروهای پیش فروش شده را تحویل دهند اما شرایط کنونی حکایت از به تاخیر افتادن مجدد تحویل خودروها دارد.عبدالله رضیان با اشاره به بدقولی خودروسازان در تحویل خودروهای پیش فروش شده، گفت: صنعت خودرو در شرایط جدید با التهاب شدیدی روبه رو است چراکه از یک سو واردات چهارچرخها ممنوع است و از سوی دیگر تیراژ تولیدات داخلی در اثر اتفاقات روزهای اخیر کاهش پیدا میکند بنابراین تحویل خودروهای پیش فروش شده با مشکلاتی بیش از گذشته روبه رو میشود.
نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر بیشترین مطالبات مردم درباره خودروهای پیش فروش شده است درحالیکه خودرو کالایی مصرفی بوده و باید به راحتی در اختیار مردم قرار گیرد .
وی اظهار کرد: اگرچه ایران خودرو و سایپا متعهد شدند تمام خودروهای پیش فروش شده را تا دی ماهتحویل دهند اما به نظر میرسد نتوانند به وعده خود عمل کنند و این امر حداقل 3 تا 4 ماه به تاخیر می افتد.عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگرچه خودروسازان وعده تحویل خودروهای پیش فروش شده را دادند اما براساس شرایط کنونی صنعت خودروسازی، این تعهد نیز اجرایی نمیشود که وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با نظارت از بروز چنین امری جلوگیری کند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
قائم مقام خدمات پس از فروش مدیران خودرو خطاب به مشتریان:
تعداد بازدید : 2
فرصت طلایی حضور در کمپین تابستانی مدیران را از دست ندهید
قائم مقام شرکت خدمات پس از فروش مدیران خودرو خطاب به دارندگان محصولات این شرکت گفت: کمپین تابستانی مدیران خودرو تا 7 شهریورماه پذیرای دارندگان محصولات این شرکت خودروسازی است و مشتریان، این فرصت طلایی را از دست ندهند.
سردار توفیقی آذر، با اعلام این خبر گفت: کمپین تابستانی مدیران خودرو با شعار «لذت سفر تابستان با همراهی مطمئن» از 26 مردادماه امسال در سراسر نمایندگی های خدمات پس از فروش این شرکت آغاز شده است و تا پایان هفته جاری(7شهریورماه) نسبت به ارائه خدمات به مشتریان در این کمپین اقدام خواهد شد.وی با بیان اینکه افزون بر 25 میلیارد ریال بودجه برای اجرای طرح کمپین تابستانی مدیران خودرو اختصاص یافته است، اظهار داشت: در این کمپین بازدیدهای رایگان خودرو در 9 آیتم، تخفیف 50 درصدی برای فیلترهای روغن و هوا و تخفیف 30 درصدی برای روغن موتور خودروهای مشتریان مدیران خودرو اختصاص یافته است. قائم مقام شرکت خدمات پس از فروش مدیران خودرو، مهمترین هدف از اجرای این کمپین را افزایش رضایت مندی مشتریان دانست و تصریح کرد: با اجرای این کمپین نزدیک به 30 درصد پذیرش در نمایندگی های خدمات پس از فروش مدیران خودرو افزایش یافته است.توفیقی آذر با توجه به اینکه تاکنون مالکان حدود 6000 خودرو از خدمات کمپین تابستانی مدیران خودرو بهره مند شده اند، پیش بینی کرد تا پایان این کمپین، به افزون بر 15 هزار خودرو خدمات رسانی انجام شود.
وی در پایان یادآور شد که خودروهای 25 درصد مشتریانی که در کمپین تابستانی مدیران خودرو حضور یافته اند از دوره گارانتی خارج شده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اقدامات تاثیرگذار وزیر صمت برای اصلاح صنعت خودرو در سال رونق تولید
دستیار ویژه و مشاور وزیر صمت با اعلام اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت 14 اقدام و برنامه مهم و تاثیرگذار را برای اصلاح صنعت خودرو در سالی که به تدبیر مقام معظم رهبری به سال رونق تولید نامگذاری شده، در دستور کار خود قرار داده است ، به تشریح این 14 اقدام پرداخت.
صادق نجفی با اعلام این مطلب، بیان کرد: وزیر صمت دستورات لازم را به خودروسازان جهت عدم افزایش قیمت خودروهای پیش فروش شده معوق طبق قرار داد را داده است و در همین راستا دستورات لازم برای اعمال فیلتراسیون قویتر در سیستم فروش خودرو، خودروسازان نیز جهت رسیدن خودرو به دست مصرف کننده واقعی داده شده است.
او ادامه داد: برای ترخیص خودروهای وارداتی در گمرک مانده و جلوگیری از رشد روز افزون قیمت در بازار خودروهای خارجی وارداتی نیز اقدامات موثری به انجام رسید.
دستیار ویژه و مشاور وزیر صمت با بیان اینکه کاهش نوسانات و ثبات بخشیدن به بازار خودرو از ابتدای سال و افزایش عرضه خودرو به بازار نیز در همین راستا انجام شده است، تصریح کرد: سیاست کاهش واردات کالاهای تولید داخل و افزایش صادرات به اجرا درآمد و از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در توسعه ساخت داخل دعوت به عمل آمد.
نجفی با یادآوری برگزاری موفقیت آمیز نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه تخصصی ساخت داخل در حوزه افزایش ساخت داخل قطعات و پیوند دادن تولیدکنندگان و قطعه سازان کشور با خودروسازان، گامی محکم در راستای رفع نیازهای تولید به شمار میرود.
او با اعلام اینکه 4 هزار میلیارد تومان به خودروسازان جهت تزریق در بخش قطعه سازی پرداخت شده است، گفت: رونق تولید با تأمین مواد اولیه برای بخش تولید و رساندن تولید روزانه صنعت خودرو از 400 دستگاه به 2200 دستگاه در روز در دستور کار قرار گرفت.دستیار ویژه و مشاور وزیر صمت ادامه داد: دستور به خودروسازان درخصوص عدم اجازه واردات قطعاتی که در کشور تولید میشود، داده شده و در همین راستا به معاونتهای امور صنایع و ایدرو درخصوص استفاده حداکثری از سرمایههای انسانی کشور درخصوص ساخت داخل ابلاغ شده است.نجفی حمایت از واگذاری خودروسازان به بخش خصوصی را تنها راه نجات صنعت خودرو دانست و افزود: حمایت از همکاری نخبگان دانشگاهی و شرکتهای دانش بنیان در همکاری با قطعه سازان در بخش ساخت داخل قطعات هایتک و حمایت و همکاری از حضور نخبگان و توانمندیهای صنایع دفاعی کشور در بخش داخلسازی قطعات هایتک در همین راستا به عمل آمده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
تسلا ۳؛ پرفروشترین خودروی برقی اروپا شد
تسلا مدل ۳ در نیمه نخست سال جاری میلادی توانسته است در صدر پرفروشترین خودروهای تمام برقی بازار اروپا قرار بگیرد.خودروهای برقی که در سالهای اخیر تحتتاثیر تشدید نگرانیهای جهانی در خصوص میزان آلودگی هوا، تخریب محیط زیست و کمبود یا افزایش قیمت سوخت به شدت از سوی شرکتهای خودروسازی، تکنولوژی و همچنین مشتریان مورد توجه و استقبال قرار گرفتهاند، دولتهای متعددی در جهان نیز تصمیم گرفتهاند که با ارائه طرحهای تشویقی به شرکتهای تولیدکننده این محصولات و همچنین شهروندان خود، تولید و خرید و فروش وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.بدین ترتیب شرکتهای خودروسازی بزرگی تصمیم گرفتهاند که تغییر رویکرد داده و به سمت و سوی ساخت و طراحی خودروهای برقی و الکتریکی و هیبریدی بپردازند تا در سالهای آینده، مشتریان خودرو بیشتر به خرید این محصولات روی بیاورند.از جمله برجستهترین شرکتهای خودروسازی که به تولید و توسعه خودروهای تمام برقی با کیفیت، لوکس و قدرتمند پرداخته است، میتوان به شرکت آمریکایی تسلاموتورز اشاره کرد که توانسته است با توسعه مدل خودروهای برقی تسلا ۳، تسلا ایکس و تسلا اس به خوبی توسط مشتریان و علاقمندان مورد توجه و استقبال قرار بگیرد و سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهد.
در میان کشورها و مناطق مختلف جهان، کشورهای اروپایی به خصوص منطقه اسکاندیناوی، ایالات متحده آمریکا و چین بیشترین استقبال را از خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست داشته اند که بر اساس تازهترین اخبار و گزارشهای منتشر شده در وب سایت thedriven، تسلا مدل ۳ موفق شده است در صدر پرفروشترین و محبوبترین خودروهای تمام برقی (BEVs) بازار اروپا قرار بگیرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو شد
فرشاد مقیمی، معاون سابق امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان مدیرعامل جدید ایران خودرو منصوب شد.به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، مقیمی پیش از این معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی بوده است که آبان ماه سال ۹۷ به سمت معاونت صنایع وزارت صمت منصوب شده بود.هفته گذشته علی ربیعی سخنگوی دولت که خبر برکناری یکه زارع از مدیرعاملی ایران خودرو را مطرح کرده بود، عباس علی آبادی مدیرعامل مپنا را به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت معرفی کرده بود. علی ربیعی، سخنگوی دولت هفته قبل از برکناری هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو خبر داد وگفت مدیرعامل ایران خودرو به صورت عمدی و بدون هماهنگی قیمت محصولاتش را افزایش داده و به همین دلیل برکنار می شود. افزایش قیمت خودرو قانونی نبوده و باید بررسی شود که آیا اشتباه نرم افزاری یا خطای شخصی بوده است.یکه زارع از سال ۹۲ مدیریت ایران خودرو را در اختیار داشت و بعد از ۶ سال از این شرکت خودروسازی رفت.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.