شماره: 1198 / ۱۳۹۸ پنجم تير
تعداد بازدید : 2
امیر چراغعلی، مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری کارکنان گروه سایپا شد
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با صدور حکمی امیر چراغعلی را بهعنوان مدیرعامل شرکت گروه سرمایهگذاری کارکنان سایپا(سمیکو) منصوب کرد.
علی مسیبی، عضو هیاتمدیره و قائممقام مدیرعامل سایپا در امور شرکتهای این گروه خودروسازی در آئین معارفه چراغعلی با اشاره به سابقه و تجربیات وی در مسئولیتهای قبلی اظهار کرد: با توجه به اهمیتی که شرکت سرمایهگذاری کارکنان سایپا دارد، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا بر حضور مدیری توانمند، کوشا، جدی و پیگیر برای هدایت آن تاکید داشتند که برهمین اساس به آقای چراغعلی ماموریت داده شد تا هدایت این گروه را به عهده بگیرد.
مسیبی ادامه داد: شرکت سمیکو به دلیل سهامداری و مشارکت کارکنان و پرسنل سایپا جایگاه ویژهای در راهبردهای کلان گروه دارد و بیشک با حضور آقای چراغعلی در راس مدیریت آن، شاهد اتفاقات خوبی در آن خواهیم بود.
چراغعلی با مدرک تحصیلی کارشناسی مدیریت، پیش از این در سمتهایی نظیر معاون اداری و توسعه منابع انسانی گروه خودروسازی سایپا، عضو هیأتمدیره شرکت سایپا یدک، معاون اداری و توسعه منابع انسانی مگاموتور و مدیر ارتباطات مگاموتور مشغول فعالیت بوده است.
وی جایگزین محمدرضا حیدری کرد زنگنه شده که تا پیش از این مدیرعاملی شرکت سمیکو را برعهده داشت و اخیرا بازنشسته شده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
کارگران صنایع خودروسازی بم
گرفتار ناامنی شغلی هستند
نماینده مردم بم در مجلس از وزیر صنعت خواست به وضعیت صنایع خودروسازی مستقر در ارگ بم رسیدگی کند.حبیب الله نیکزادی پناه در نشست علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خود به وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: از اینکه این وزارتخانه عوارض گمرکی وضع شده برای صادرات خرما را حذف کرد؛ از طرف تمامی نخل داران تشکر میکنم.نماینده مردم بم، ریگ و فهرج در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: خودروسازان و قطعهسازان و دیگر صنایع در ارگ جدید بم با مشکلات متعدد مالی، تولیدی، مالیاتی و رکود کارخانجات روبه رو هستند و قطعا در آینده نزدیک کارگران مشغول به کار در آنجا تعدیل و اخراج خواهند شد لذا لازم است که تصمیم عاجل برای پیشگیری از رکود تولید و معضل اجتماعی انسانی به لحاظ بیکار شدن کارگران و نیز حفظ امنیت موجود گرفته شود.وی در تذکری به وزیر راه و شهرسازی گفت: در سفر شما به شرق استان کرمان گزارشی را درباره محورهای این استان که به قتلگاه تبدیل شدهاند ارائه شده است.نماینده مردم بم تصریح کرد: هر هفته تعداد زیادی از هموطنان بی گناه در این جاده ها جان خود را از دست می دهند لذا لازم است اعتبارات لازم را برای اصلاح و بهسازی مسیرهای استان کرمان تخصیص دهید تا از تلفات مالی و جانی پیشگیری شود.
بهروان معاون اداری و توسعه
منابع انسانی سایپا شد
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با صدور حکمی حمیدرضا بهروان را بهعنوان معاون اداری و توسعه منابع انسانی این گروه منصوب کرد.بهروان پیش از این مدیرکل امور مجلس وزارت بهداشت بوده و ریاست موسسه آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر، ریاست مرکز برنامهریزی و آموزش نیروی انسانی و عضویت در شوراها و کمیتههای متعدد منابع انسانی نهادها و سازمانهای مختلف را نیز در کارنامه شغلی خود دارد.
جنسیس فعلا آماده ورود به اروپا نیست
جنسیس، برند لوکس هیوندای، راهی بازار ایالات متحده می شود اگرچه این برند فاقد کراس اوور یا شاسی بلند در خط تولید خود است.جنسیس در پی اصلاح دیدگاه ها به این برند است. اگرچه این برند هنوز در اروپا عرضه نشده و این امر نیاز به اقداماتی بیش تر از صرفا افتتاح چند نمایندگی دارد. ورود به بازار لوکس اروپا تلاش زیادی را می طلبد و به گفته مدیر بازاریابی هیوندای، Cho Won Hong، ورود جنسیس به اروپا هنوز چند سال دیگر زمان خواهد برد.
خودروسازان خارجی تلاش داشته اند تا در برابر خودروسازان لوکس آلمانی رقابت کنند. حتی خودروسازان لوکس اروپایی همچون مازراتی، آلفا رومئو و DS اتومبیل نیز در این چالش حضور دارند. اینفینیتی اوایل سال جاری از توقف فروش خود در اروپا به منظور تمرکز بر بازارهای ایالات متحده و چین خبر داد. لکسوس عملکردی کم در این منطقه دارد و هوندا هنوز برند آکورا را در این قاره معرفی نکرده است.
جنسیس برای ورود به بازار اروپا باید خود را به خوبی در بازار تثبیت کند. این خودروساز در حال ساخت مرکز تجربه جنسیس در اروپا با امید آن است که به مشتریان بالقوه در مورد این برند آموزش دهد. در حالی که چنین اقدامی آینده نگرانه به نظر می رسد، طی چند سال آینده احتمال تغییر بازار و یا انتظارات از برند جنسیس وجود دارد.
گفته می شود یکی از راه ایی که جنسیس می تواند وارد این قاره شود، معرفی محصولی است که رقبایش ندارند. در این رابطه به تسلا و مدل 3 آن اشاره شده که فروش آن از برندهایی همچون جگوار و لکسوس بیش تر بوده است. ولوو نیز رویکردی مشابه با برند برقی پولستار خود دارد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 4
آیا دولت از فشار بر خودروسازان کم میکند؟ ۱۰هزار میلیارد سرمایه خودروسازان کف کارخانه خاک میخورد
سمانه برمخ شاد: افزایش آمار تعهدات معوق خودروسازان و اعتراضات مردم در نهایت موجب شد که دی ماه سال گذشته پیش فروش خودرو از سوی دو خودروساز بزرگ ممنوع شود، ضمن اینکه خودروسازان موظف شدند خودروهای پیش فروش شده تا قبل 30 دیماه سال 97 را با قیمت قبل به مشتریان تحویل دهند.
اما روند افزایشی قیمت خودرو در بازار موجب شد که خودروسازان از اوایل اسفند ماه سال گذشته موظف به فروش فوری 20 درصد از تولید روزانه خود شوند تا میزان عرضه در بازار افزایش یافته و از التهابات موجود کاسته شود. البته روند رو به افزایش قیمت خودرو در سال جاری باعث شد تا در اردیبهشت ماه با مصوبه کمیته خودرو سهم فروش فوری از تولید خودروسازان به 30 درصد برسد.
بر اساس این گزارش اگر چه با افزایش میزان عرضه، ورود نهادهای نظارتی و محدود شدن فعالیت دلالان قیمت خودرو روند کاهشی را آغاز کرد اما بنا به آمار منتشر شده میزان تعهدات معوق خودروسازان به 300 هزار دستگاه رسیده و این در حالی است که 200 هزار دستگاه خودروی ناقص به دلیل نبود قطعه کف کارخانه خاک می خورد.
در این زمینه حمیدرضا صمدی، عضو انجمن قطعه سازان معتقد است که اگر متوسط قیمت هر خودرو را 50 میلیون تومان در نظر بگیریم شاهد خواهیم بود که سرمایه ای معادل 10 هزار میلیارد تومان کف کارخانه ها خوابیده و این در حالی است که خودروسازان برای تامین مالی با مشکل روبه رو هستند.
وی راهکار برون رفت از این مشکل را برداشتن فشار از خودروسازان می داند و می گوید: باید طی یک مقطع سه ماهه فشار از روی خودروسازان برداشته شود تا بتوانند عدد مکانیکی تولید را کاهش دهند و خودروهای کف کارخانه را کامل کنند.
اما هدفگذاری تولید یک میلیون و 220 هزار خودرو در سال جاری در حالی از سوی وزارت صنعت صورت گرفته که میزان تولید خودرو در سال گذشته 40 درصد کاهش یافته و به 798 هزار و 928 دستگاه رسیده است، بنابراین با توجه به مشکلات موجود در نقل و انتقالات پولی و تامین قطعه، تحقق این رقم در سال جاری بسیار دور از ذهن است.
حال باید دید که در چنین شرایطی که خودروسازان مجوز پیش فروش خودرو ندارند و نمی توانند از این محل اقدام به تامین نقدینگی کنند و از سوی دیگر با مشکل تامین مالی و بدهی به قطعه سازان رو به رو هستند آیا دولت و وزارت صنعت از فشار بر خودروسازان کم می کنند تا بتوانند اقدام به تکمیل خودروهای ناقص کرده و به تعهداتشان به مردم عمل کنند؟
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
دوکلمه خبر
بازار داغ متقلبین لنت ترمز در سایه عدم نظارت
رئیس انجمن تولیدکنندگان لنت ترمز و کلاچ اعلام می کند که در حال حاضر، وضعیت تولید محصولات لنت ترمز مساعد بوده و روز به روز نیز بهتر خواهد شد.حسین لاجوردی اظهار داشت: وضعیت تولید محصولات لنت ترمز در حال حاضر مساعد بوده و روز به روز نیز بهتر خواهد شد. زمانیکه واردات تا حدی محدود شد، تولیدکنندگان داخلی با تمام قوا تولید را افزایش داده و ظرفیت ها را از 1 شیفت به 3 شیفت رساندند و هم اکنون کار تولید با قدرت بیشتری پیش می رود.
رئیس انجمن تولیدکنندگان لنت ترمز و کلاچ گفت: مشکلات زیادی در زمینه دریافت مجوزهای واردات، تأمین و تخصیص ارز و حواله وجوه جهت خرید و واردات مواد اولیه داریم.لاجوردی افزود: مشکل دیگر، کمبود نقدینگی تولیدکنندگان است و به نظر می رسد دولت باید مساعدت و دستورات لازم را اعمال نماید تا بانک ها بتوانند مشکل نقدینگی تولیدکنندگان را رفع کنند و چنانچه این امر صورت گیرد اشتغالزایی بسیار بالایی در این صنعت ایجاد خواهد شد.
رئیس انجمن تولیدکنندگان لنت ترمز و کلاچ افزود: بانک ها بنگاه های اقتصادی هستند و اگر برای آنها توام با صرفه اقتصادی نباشد، پولی در اختیار تولیدکنندگان قرار نمی دهند؛ بانک ها عنوان می کنند که دولت باید به آنان وجوهی کمک کند تا این مبالغ از طریق بانک ها در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.
لاجوردی درخصوص ارزبری این صنعت در سال 98 گفت: ارزبری این صنعت، تا حدی کاهش یافته زیرا در حال حاضر، تولیدکنندگان داخلی در حال جایگزینی و داخلی سازی مواد و قطعات هستند و قرار است این موضوع، سرعت و قدرت بیشتری پیدا کند و در این خصوص از دانشگاه ها و آزمایشگاه های معتبر کشور کمک گرفته شود، محققین در حال کار بر روی این موضوعات هستند و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم این جایگزینی را به نحو بهتری انجام دهیم چراکه در حال حاضر واردات نیز انجام می شود و چاره ای جز آن نیست.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
فولکس واگن: ظرفیت تولید خودروهای برقی میلیونی میشود!
فولکس واگن به تازگی اعلام کرده است که با تمرکز بر توسعه باتریهای مخصوص خودروهای برقی، قادر خواهد بود ظرفیت تولید خودروهای الکتریکی خود را چندین برابر کند.
با توجه به افزایش محبوبیت و استقبال از خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست، بسیاری از شرکتهای خودروسازی و دولت کشورهای جهان در تلاشند تا به توسعه زیرساختهای لازم برای تولید انبوه وسایل نقلیه برقی و الکتریکی بپردازند و بدین ترتیب ظرفیت خط تولید این وسایل نقلیه را تا جای ممکن افزایش دهند تا پاسخگوی نیاز و تقاضای بازار باشد.
فولکس واگن که بیشترین سهم از تولید و عرضه خودرو در اروپا را داراست، یکی از بزرگترین و نخستین شرکتهای خودروسازی در جهان به شمار میرود که تمایل زیادی برای تولید خودروهای برقی و همچنین ایفای نقش پررنگ در حفاظت از محیط زیست از خود نشان داده است.
این خودروساز آلمانی به تازگی اعلام کرده است که با رهایی از وابستگی به شرکتهای باتریسازی، تصمیم گرفته است که باتریهای بزرگ و قدرتمند موردنیاز برای تولید خودروهای برقی و الکتریکی را خود به تولید برساند تا بدین ترتیب بتواند ظرفیت خط تولید این وسایل نقلیه را به حداکثر برساند و از ظرفیت فعالی آنکه در نهایت سالانه به چند هزار دستگاه خودرو میرسد، به چند میلیون دستگاه در سال برساند.
بر اساس گزارش وب سایت electrek، پیشتر نیز گزارشهای متعددی از سوی این خودروساز منتشر شده بود که نشان میداد قصد دارد خط تولید خودروهای تمام برقی و الکتریکی خود را به سرعت افزایش داده و در مدت زمان شش ساله یعنی تا سال ۲۰۲۵ میلادی، تعداد آنها را به ۲۰ مدل برساند. طبق گفته مدیرعامل این شرکت، طرح توسعه خط تولید این خودروها از اواخر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.
هربرت دیاس، مدیر اجرایی ارشد فولکس واگن چندی پیش در گفتوگو با مجله خودروی Automobilwoche گفته بود که خط تولید خودروهای برقی ظرفیت ساخت ۵۰ میلیون دستگاه خودرو الکتریکی را دارد.
وی همچنین برآورد کرده بود که فولکس واگن قصد دارد در سالهای آینده به افزایش تعداد خودروهای برقی و الکتریکی خود بپردازد و بدین ترتیب بزرگترین و قدرتمندترین رقیب خود یعنی تسلاموتورز را به چالش بکشاند. این در حالیست که این شرکت آلمانی در سال گذشته میلادی ۱۰.۷ میلیون دستگاه خودروی برقی به فروش رسانده است.
فولکس واگن که یکی از خودروسازان مشهور آلمانی به شمار میرود، در چند سال اخیر با مشکلات و چالشهای متعددی روبرو شده است که نام و آوازه آن را در جهان به شدت به مخاطره انداخته است. رسوایی خودروهای دیزلی موسوم به دیزل گیت که در سال ۲۰۱۵ میلادی گریبانگیر فولکس واگن شد، از آن سال تاکنون این شرکت را که بزرگترین خودروساز اروپا به شمار میآید و سهم عظیمی از بازارهای جهانی خودرو را نیز به خود اختصاص داده است، فولکس واگن را با مشکل مواجه ساخته است.
فولکس واگن که یکی از خودروسازان مشهور آلمانی به شمار میرود، در چند سال اخیر با مشکلات و چالشهای متعددی روبرو شده است که نام و آوازه آن را در جهان به شدت به مخاطره انداخته است. رسوایی خودروهای دیزلی موسوم به دیزل گیت که در سال ۲۰۱۵ میلادی گریبانگیر فولکس واگن شد، از آن سال تاکنون این شرکت را که بزرگترین خودروساز اروپا به شمار میآید و سهم عظیمی از بازارهای جهانی خودرو را نیز به خود اختصاص داده است، فولکس واگن را با مشکل مواجه ساخته است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.