شماره: 1191 / ۱۳۹۸ بيست و هفتم خرداد
تعداد بازدید : 0
انحصار در قطعه سازی مشکل صنعت خودروسازی است
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: زد و بند شرکتهای خودروسازی و قطعه سازی باعث ایجاد بازار انحصاری قطعه و مشکلات صنعت خودروسازی شده است. بهرام پارسایی در گفتوگو با خبرگزاری خانه ملت افزود: خودروسازان بازار قطعه را با خرید از شرکتهای محدود انحصاری کردند و با این اقدام در واقع خودروسازان جایگزینی برای شرکت های قطعه سازان ندارند.نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: خرید قطعات مورد نیاز تولید خودرو از چند شرکت محدود قطعه ساز باعث ایجاد رانت میشود این در حالی است که تعداد قطعه سازان کشور بسیار است و می توان از ظرفیت آنها استفاده کرد.
وی با بیان اینکه اگر خودروسازان به جای یک شرکت از ظرفیت سایر قطعهسازان استفاده می کردند صنعت خودرو با شرایط کنونی مواجه نمی شد، گفت: خودروسازان باید تدابیر ویژهای می اندیشیدند تا در صورتی که شرکتهای قطعه سازی عمدی یا غیرعمدی از ارائه قطعه خودداری کردند، فراِیند تولید با مشکل مواجه نشود.این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه بازار انحصاری قطعه ناشی از سوءمدیریت در خودروسازیها است، خاطرنشان کرد: براساس قانون خودروسازان باید برای تولید خودرو، تمام قطعات منفصله مورد نیاز را در انبار یا گمرک داشته یا مدارکی دال بر ثبت سفارش و واردات قطعات مورد نظر در اختیار داشته باشند.سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه خودروسازان و قطعهسازان از انحصار بازار قطعه منفعت می برنند، افزود: زد و بندهای خودروسازان و قطعهسازان باعث ایجاد بازار انحصاری قطعه شده است و ناتوانی خودروسازان در تولید، بدون وجود قطعه دلیل اثبات این ادعا است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
امکان بهرهبرداری مجدد از اپلیکیشن ایساکو برای دارندگان گوشیهای آیفون امکانپذیر شد
به گزارش روابط عمومی شرکت ایساکو، مدیریت طراحی سیستمهای این شرکت موفق شد با استفاده از فناوری اپلیکیشنهای پیشرونده، استفاده مجدد از اپلیکیشن ایساکو را برای دارندگان گوشیهای آیفون با سیستم عامل iOS، امکانپذیر کند.بنابراین گزارش، پیرو وضع تحریمهای مختلف بر ضد ایران، بسیاری از اپلیکیشنهای ایرانی، همچون اپلیکیشن ایساکو، از بازارگاههای “App Store” و پس از آن «سیباپ» حذف شد و عملا دسترسی دارندگان محصولات ایرانخودرو با گوشی آیفون که از این اپ استقبال خوبی کرده بودند، به شدت محدود شد.مدیر طراحی سیستمهای شرکت ایساکو در خصوص این فناوری گفت: در وباپلیکیشنهای پیش رونده (PWA) کاربر میتواند بدون طی کردن مراحل غیرضروری دانلود و نصب، تنها با مراجعه به یک نشانی اینترنتی بلافاصله استفاده از آن را آغاز کند. همچنین با توجه به اینکه موبایل اپلیکیشنها به صورت مستمر ویرایشهای جدید ارائه میکنند، کاربران ناگزیر به به روزرسانی هستند اما در صورت استفاده از نسخههای پیشرونده، نیازی به انجام این بازنصبها نخواهد بود و در هر بار استفاده از اپ، آخرین ویرایش بهصورت خودکار در اختیار کاربر قرار میگیرد.محمدحسنپور در این باره افزود: با تلاش همکاران، شرکت ایساکو نیز همانند چند شرکت مطرح و بزرگ ظرف مدت زمان کوتاهی موفق به طراحی و پیادهسازی نسخه جدید اپلیکیشن خود شد؛ با این تفاوت که این پروژه در داخل شرکت ایساکو و بدون نیاز به صرف هزینه هنگفت به بهرهبرداری رسید.وی افزود: با این رویکرد عملا تحریمهای شرکت آمریکایی اپل خنثی و نیاز به استفاده از بازارگاههای اپاستور و سیباپ منتفی شد.وی ادامه داد: از دیگر مزایای این نسخه آناست که مشتریان دیگر نیازی به نصب اپلیکیشن ندارند و تنها با یکبار مراجعه به وبسایت ایساکو میتوانند بسیار ساده و ظرف چند ثانیه آیکون اپلیکیشن ایساکو را بر روی گوشی همراه خود اضافه نموده و با کیفیت و سرعت مناسب، از سرویسهای خدمات پس از فروش ایرانخودرو به راحتی بهرهمند شوند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
معاون وزیر صنعت: خودروسازان تا پایان مهر ماه تمام تعهدات معوق خود را اجرا می کنند
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه هیچ مصوبه جدیدی در رابطه با تغییر در مرجع صالح برای قیمت گذاری ها از سوی مجلس شورای اسلامی اعلام نشده است گفت: لایحه های مطروحه در مجلس شورای اسلامی زمانی قابلیت اجرا دارند که پس از قانونی شدن به دولت ابلاغ شود و تا ابلاغ قانون جدید، مصوبات گذشته پابرجا خواهد بود حتی اگر لایحه مذبور در کمیسیون مربوطه مطرح و به تایید آنها برسد لذا هیچ تغییری در مبنای قیمت گذاری خودرو ایجاد نشده است و مبنا همان 5درصد زیر قیمت حاشیه بازار است.
عباس تابش با اعلام اینکه قیمت های جدید بعد از آن که صورتهای مالی شرکتها اعلام شود تعیین خواهد شد افزود: بر این اساس قیمت های تمام شده شرکت ها را به ازای تک تک خودروها احصا کرده و قیمت نهایی اعلام می گردد.
رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرفکنندگان اذعان داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت و کمیته خودرو در حال پیگیری پکیجی حول محور ساماندهی خودرو هستند که قیمت گذاری تنها یکی بخش های آن است.این پکیج شامل بخشی برای تعمیق تولید داخل است که یکی از فعالیت ها و اهداف اصلی ماست تا بدین وسیله بتوانیم ارزبری خودرو در تامین قطعات را کاهش دهیم. در این راستا اعلام کردیم که شرکتهای خودرو ساز از شرکتهای دانش بنیان و نیروی انسانی متبحر استفاده کنند تا وابستگی ها به خارج را کم شود.
تابش اضافه کرد: بخش دیگر این پکیج واگذاری خودروها و افزایش تولید است . همچنین ساماندهی خودروهایی که به دلیل کمبود حداقل قطعات در پارکینگ ها باقی مانده است . در کنار همه این مباحث با پیگیری ترخیص خودروهای وارداتی که در گمرک مانده انشااله بتوانیم با توجه به اینکه امروز شاهد شیب رو به پایین قیمت ها در بازار که در پی فراوانی تولید حادث شده است هستیم این شیب را تند تر کرده و شرمنده مردم عزیز نباشیم.
وی اذعان داشت: بخشی از گرانی و تغییر قیمت ها در کالاها خارج از کنترل ماست مثلا اگر قیمت جهانی قطعه ای افزایش پیدا کند و آن قطعه جزء قطعات وارداتی باشد امکان اینکه بتونیم در آن تغییری ایجاد کنیم را را نداریم همچنین زمانی که دستمزدها افزایش یابد قطعا در قیمت تمام شده موثر خواهد بود و در قیمت نهایی لحاظ می شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: با توجه به اینکه شعار سال 98 رونق تولید است و اینکه تا زمانیک ه تولید به اندازه تقاضا شکل نگیرد حقوق مصرف کننده تامین نشده است لذا ما باید در این راه گام برداریم.
رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرفکنندگان گفت: بر اساس برنامه ای که دو خودرو ساز به ما اعلام کرده اند تا آخر شهریور و مهر ماه تعهدات خود را بطور کامل ایفا می کنند. لذا پیش فروش ها برای مدت قبل از پایان تعهدات و تحویل معوقات ممنوع شد. در پی درخواستی که طی یک برنامه ریزی جدید اعلام داشتند اجازه یافتند که به اندازه ایفای تعهداتشان بتوانند برای سال بعد پیش فروش داشته باشند.
تابش در پایان با اشاره به فاصله ای که بین بازار و قیمت گذاری هاست که باید بر اساس سیاست ها 5درصد باشد ولی بیشتر است گفت: این فاصله ماندگار نیست و پیش بینی ما این است که با توجه به سیر نزولی که در قیمتها شاهد هستیم به زودی تفاوت قیمت بازار و قیمت خودروسازان همان 5درصد خواهد شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
دوکلمه خبر
کسری قطعات؛ دلیل انباشت خودروها
تصاویر هوایی منتشر شده از پارکینگ ایران خودرو مربوط به خودروهای دارای کسری قطعات ایمنی و الکترونیکی است که این خودروها قابل تحویل به مشتریان نیست.به دنبال انتشار تصویری از پارکینگ ایران خودرو که مملو از خودرو است روابط عمومی ایران خودرو اعلام کرد با دستور مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو تمامی گروههای تامین، تولید، برنامه ریزی و سازندگان، بر تجاری سازی خودروهای ناقص و تحویل به مشتریان تمرکز کرده اند. با بهبود شرایط تامین در روزهای اخیر و به دلیل تعهدات ایران خودرو به جامعه و لزوم پاسخگویی به نیاز مشتریان تکمیل خودروهای ناقص در اولویت این شرکت قرار گرفته است برهمین اساس از هفتم خرداد ماه سال جاری تاکنون بیش از ۲۰ هزار خودروی ناقص تکمیل و تحویل مشتریان داده شده است و روند تجاری سازی این خودروها ادامه دارد.
از سوی دیگر ایران خودرو برای تامین نیاز روز مصرف کنندگان به طور متوسط روزانه ۱۵۰۰ دستگاه خودرو به مشتریان تحویل میدهد که این تعداد در هفتههای آینده افزایش خواهد یافت.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
«هیوندای» برنده رقابت ارزان فروشی با «کیا» شد
با توجه به قیمت تعیین شده برای ثبت سفارش و عرضه شاسی بلند کاملا جدید هیوندای پلیساید به مشتریان، می توانیم به قیمت کمتری نسبت به خودروی کیا تلوراید برسیم.
بدون شک معرفی دو خودروی شاسی بلند کاملا جدید «هیوندای پلیساید» و همچنین خودروی «کیا تلوراید» جزو بزرگ ترین خبرهای سال گذشته بودند که هردوی آنان براساس یک پلتفرم مشترک ساخته شده و اشتراکات بسیار زیادی در بخش فنی و برخی امکانات دارند، حال با نزدیک شدن به زمان عرضه این دو خودروی شاسی بلند، قیمت آنان نیز برای اطلاع عموم اعلام شده است، اما موضوعی که در این بین باعث شده تا توجه رسانه های مختلف خبری به آن جلب شود، قیمت کمتر شاسی بلند هیوندای پلیساید نسبت به خودروی کیا تلوراید خواهد بود. به گفته منابع خبری، خودروی شاسی بلند هیوندای پلیساید در مدل پایه خود به قیمت 31 هزار و 550 دلاری در بازار ایالات متحده آمریکا عرضه می شود، این درحالیست که شما با پرداخت حدود 140 دلار هزینه کمتر نسبت به خودروی کیا تلوراید در مدل پایه آن صاحب یک خودروی شاسی بلند کره ای با کیفیت بسیار خوبی می شوید.
بدون در نظر گرفتن تریم های مختلف برای مشتریان، تمامی مدل های شاسی بلند هیوندای پلیساید با موتور 3.8 لیتری شش سیلندر 291 اسب بخاری وگشتاوار 355 نیوتن متری به مشتریان عرضه می شود که برای دریافت و انتقال این نیرو به سمت چرخ های محرک اتومبیل از جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک استفاده شده است.
نکته جالب تر اینجاست که برای خرید نسخه «لیمیتد» از شاسی بلند هیوندای پلیساید، نیاز است که مشتریان هزینه 46 هزار و 400 دلاری پرداخت کنند، این درحالیست که نسخه فول آپشن کیا تلوراید با تمامی امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می دهد، قیمت نهایی 50 هزار و 755 دلاری خواهد داشت که باز هم خرید نسخه فول آپشن هیوندای پلیساید برای مشتریان به صرفه تر خواهد بود، مگر اینکه شرکت خودروسازی کیا در نسخه فول آپشن شاسی بلند خود امکانات بسیار بهتر و جذاب تری به مشتریان خود ارائه دهد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.