شماره: 1182 / ۱۳۹۸ دوازدهم خرداد
تعداد بازدید : 0
اولویتبندی سایپا برای تحویل سریع خودرو به مصرفکنندگان واقعی
معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا گفت: سایپا با پایش ثبتنامکنندگان، خودروهای مصرفکنندگان واقعی و تکثبتنامی را در اولویت تحویل قرار میدهد.
به گزارش سایپا، حسین کاظمی طرقی گفت: باتوجه به ضرورت جلب رضایت مشتریان و اجرای عادلانه برنامه تحویل خودروهای مشتریان، ثبتنامکنندگانی که منتظر دریافت یک خودرو هستند، در اولویت قرار دارند و تلاش میکنیم خودروهای این طیف از افراد، زودتر بهدستشان برسد.
به گفته وی، افرادی که برای نخستینبار صاحب خودرو میشوند و یا برای نخستینبار قصد دارند از محصولات سایپا استفاده کنند، جزو مصرفکنندگان واقعی دستهبندی شده و خودروهای خود را زودتر از دیگران دریافت خواهند کرد.
وی ادامه داد: سایپا پیشتر نیز در خصوص اولویتبندی تحویل خودروهای مشتریان اطلاعرسانی کرده و هدف خود را از اجرای این برنامه، مشتریمداری و جلب رضایت مصرفکنندگان واقعی اعلام کرده است.
معاون بازاریابی و فروش سایپا گفت: باتوجه به اجرای موفقیتآمیز برنامه افزایش تولید و رسیدن به رکورد تولید بیش از ۴۲ هزار دستگاه خودرو در یک ماه، تحویل خودروهای مشتریان با شتاب بیشتری در حال اجرا است و تلاش میکنیم در کمترین زمان ممکن، تعهدات خود را پاسخ دهیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
بازگشت شورای رقابت به فرآیند قیمتگذاری تاثیر چندانی بر ساماندهی بازار ندارد
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است بازگشت شورای رقابت به فرآیند قیمتگذاری، تاثیر چندانی بر ساماندهی بازار ندارد چرا که مشکلات خودروسازان به دلیل کمبود قطعه افزایش پیدا کرده است.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است بازگشت شورای رقابت به فرآیند قیمتگذاری، تاثیر چندانی بر ساماندهی بازار ندارد چرا که مشکلات خودروسازان به دلیل کمبود قطعه افزایش پیدا کرده است.
ولی ملکی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور به جهانگیری معاون اول رییس جمهور مبنی بر ضرورت ورود شورای رقابت به گردونه قیمتگذاری خودرو، گفت: شورای عالی اقتصاد، شورای رقابت را از فرآیند قیمتگذاری خودرو حذف و این مسئولیت را به ستاد تنظیم بازار واگذار کرد.
نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات خودرو نیز با تصمیم شورای عالی اقتصاد ممنوع شد، افزود: براساس اصل ۴۴ قانون اساسی شورای رقابت می تواند به تمام بازارهای انحصاری ورود کند بنابراین مجلس نقشی در حذف شورای رقابت از گردونه قیمت گذاری خودرو نداشت.
وی اظهار کرد: بازگشت شورای رقابت به فرآیند قیمتگذاری تاثیر چندانی بر ساماندهی بازار ندارد چرا که مشکلات خودروسازان به دلیل کمبود قطعه افزایش پیدا کرده است.
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه خودروسازان با کسری قطعه مواجه هستند، خاطرنشان کرد: یکی از ضعف های بزرگ ما این است که به جای رونق تولید با افت آن مواجه هستیم.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشکل اصلی صنعت خودروسازی نبود قطعات، کمبود نقدینگی و عدم پشتیبانی از تولیدکنندگان است در واقع قانون رفع موانع تولید به درستی اجرایی نمیشود.
ملکی درباره کاهش قیمت خودرو در روزهای اخیر در بازار تصریح کرد: جمعآوری نقدینگی و هدایت آن به سوی بانکها یا بورس باعث کاهش قیمت سکه، طلا، ارز و خودرو میشود.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجایی که مشکلات نقدینگی خودروسازان هنوز پابرجاست و این شرکتها نتوانستند قطعات مورد نیاز را تامین کنند حجم تولید در سال ۹۸ تغییر محسوسی نداشته است.
شورلت تریل بلیزر به عنوان
کراس اووری کوچک باز می گردد
جنرال موتورز پس از رونمایی نسخه ای مخصوص بازار چین در ماه گذشته، اکنون تریل بلیزر احیا شده را در آمریکای شمالی معرفی کرده است.تریل بلیزر اصلی پس از سال 2009 از بازار آمریکا خارج شد اگرچه نسخه ای با برند هولدن از آن و با پلتفرم شورلت کلورادو در سال 2012 معرفی شد. مدل مخصوص بازار چین از این خودرو از زیرساخت جدیدی بهره می برد که در بیوک اینکور GX جدید معرفی شده است.در واقع، شورلت تریل بلیزر مدل 2021 یک کراس اوور کوچک است که در جایگاهی بین ترکس و Equinox قرار می گیرد.فعلا اطلاعات زیادی از این خودرو در دست نیست. پس از آن که مشخص شد شورلت تلاش کرده نام تریل بلیزر را اوایل سال جاری در ایالات متحده به ثبت برساند، شایعات در مورد این خودرو اوج گرفت. رونمایی این مدل در شانگهای که در کنار مدل ارزان تر Tracker برای بازارهای در حال توسعه معرفی شد، تصورات در مورد این مدل را بیش تر کرد.به نظر می رسد تریل بلیزر جایگزین ترکس نخواهد شد اگرچه این دو مدل سایزی مشابه دارند. تریل بلیزر که شبیه به یک بلیزر کوچک شده به نظر می رسد، اوایل سال 2020 عرضه خواهد شد و احتمالا دارای سطح مشابهی از فضای داخلی Encore GX خواهد بود.
لکسوس RX مدل 2020 رونمایی شد
لکسوس RX کلاس کراس اوور لوکس را ایجاد کرد و پس از آن پرفروش ترین خودروی این برند ژاپنی شد.
مدلی به روز شده از این خودرو به تازگی با ارتقای تکنولوژی معرفی شده است.لکسوس RX مدل 2020 و نسخه سه ردیفه RX-L سرانجام به صورت استندارد با اندروید اتو عرضه می شوند و این کراس اوور به اولین مدل در خط تولید لوکس تویوتا تبدیل می شود که دارای این ویژگی است. اپل کارپلی نیز به صورت استاندارد در این مدل ارائه می شود اما خبر مهم تر، افزودن نمایشگر لمسی در این خودرو است که کمک می کند راننده دیگر نیازی به استفاده از صفحه لمسی برای سیستم سرگرمی اطلاعاتی نداشته باشد. این نمایشگر لمسی کمک می کند تا این کراس اوور کاربری بهتری داشته باشد در حالی که Remote Touch Pad نیز همچنان برای رانندگانی که استفاده از آن را ترجیح می دهند، موجود است.هم چنین شش پورت USB و سیستم تشخیص صوتی که لکسوس ادعا می کند قادر به تشخیص چند میلیون عبارت بیش تر از دیگر خودروهای لکسوس است، در این خودرو موجود است. در صندوق عقب برقی این خودرو نیز می تواند از طریق یک سنسور فعال شود. Safety System+ 2.0 لکسوس به صورت استاندارد در تمام مدل های RX ارائه خواهد شد. سیستم تشخیص دوچرخه سوار، شناسایی عابرپیاده در نور کم، کمک شناسایی علائم راهنمایی و کمک ثبات در مسیر به این سیستم اضافه شده است.لکسوس RX هم چنین از عناصر طراحی ارتقا یافته بهره می برد و قسمت های جلو و عقب آن ساده تر شده اند، رینگ های 18 اینچی جدید به صورت استاندارد برای آن ارائه می شوند، چراغ های جلوی آن باریک تر شده اند و رنگ های جدیدی از جمله سبز صدفی Nori برای آن ارائه می شود.
لکسوس RX مدل 2020 اواخر سال جاری به فروش می رسد و هنوز قیمت آن اعلام نشده است. بی شک گزینه های هیبریدی نیز همچنان برای این خودرو ارائه می شوند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
مشارکت فولکس واگن و جک برای هوشمند سازی یک شهر
دو شرکت خودروسازی جک و شرکت خودروسازی فولکس واگن به واسطه شرکت های تابع خود در هوشمند سازی شهر هه فی چین مشارکت خواهند داشت.
«موبیلیتی آسیا» یا به انگلیسی « Mobility Asia»، یک شرکت تابع و کاملا متعلق به کمپانی خودروسازی فولکس واگن است که در چهارچوب همکاری با شرکت خودروسازی «جک» در کشور چین راه اندازی شده است و حالا این شرکت تصمیم به مشارکت در طرح هوشمندسازی شهر « ههفی « به عنوان مرکز استان «آنهویی» چین را دارد.
جالب است بدانید که این شرکت در ماه می 2018 میلادی تاسیس شد و در حال حاضر به عنوان یکی از پیشگامان زیرمجموعه فولکس واگن در راستای خدمات عمومی در حوزه اتومبیل در کشور چین است. حال این شرکت برای ساخت یک اکوسیستم متصل و هوشمند با تمرکز بر 5 بخش اصلی از جمله «اتصال دائم»، «تحرک هوشمند»، «زیرساخت های مورد نیاز»، «کسب درآمد برای خدمات و داده ها» و همچنین «اتومبیل های مستقل از راننده» در راستای هوشمندسازی شهر «ههفی» مشارکت خواهد داشت.
در حال حاضر خدمات و محصولاتی که شرکت « Mobility Asia» ارائه می دهد، شامل پارکینگ های هوشمند، شبکه شارژ هوشمند، پرداخت های هوشمند آنلاین، سیستم ناوبری مبتنی بر یک سناریوی هوشمند، دستیار صوتی و شناخت هوشمند و همچنین شامل عملیات و مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل می شود و اکنون قصد دارد با راه اندازی زیرساخت های هوشمند و ارائه سرویس های خودرو محور، به تحقق یک شهر هوشمند در استان «آنهویی» کشور چین کمک کنند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
معرفی ثبتنام کنندگان بیش از یک خودرو به سازمان مالیاتی
عضو هیات علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: برای جلوگیری از فعالیت دلالان و سودجویان، بهتر است افرادی که بیش از یک خودرو از خودروسازان خریداری میکنند برای پرداخت مالیات خودروی دوم به بعد به سازمان امور مالیاتی معرفی شوند ضمن اینکه ورود نهادهای اقتصادی برای کنترل بازار نیز ضروری است.
امیرحسن کاکایی ، اظهار کرد: با توجه به اینکه بازار خودرو همچنان روند پرتلاطمی سپری میکند و بیشتر بازیگران این بازار را دلالان و واسطهها تشکیل میدهند، بهتر است برای کنترل فعالیت این افراد، سازمانهای اقتصادی و مالیاتی ورود کرده و برای خرید بیش از یک خودرو مالیات در نظر بگیرند.
وی افزود: افرادی در بازار خودروی کشور فعال هستند که با وجود محدودیتهای لحاظ شده از سوی خودروسازان، موفق به ثبتنامهای متعدد شده و خودروهای خریداری شده را با سودهای بالا در بازار به فروش میرسانند؛ بنابراین لازم است که برای خرید خودروهای اضافی که با هدف غیرمصرفی و با نیت سرمایهگذاری خریداری میشوند، مالیات در نظر گرفته شود تا از دلالیها جلوگیری شود.
به گفته کاکایی، در صورت اعمال محدودیتهای اینچنینی، بازار خودرو با کاهش فعالیت دلالان روبهرو شده و بسیاری از این افراد سرمایه خود را از این حوزه خارج خواهند کرد. به این ترتیب آرامش نسبی به بازار خودرو بازگشته و از التهابات این بازار کاسته خواهد شد.
این کارشناس صنعت خودرو تاکید کرد: اگر قوانین اینچنینی همچون وضع مالیات از خریداران خودرو با هدف سرمایهگذاری، وضع شود تا تنها مصرفکنندگان واقعی برای خرید خودرو اقدام کنند؛ در آن صورت قیمتها روند نزولی به خود گرفته و بازار از این شرایط خارج خواهد شد.
عضو هیأت علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت قیمتهای فعلی خودرو در بازار را کاذب و غیرواقعی دانسته و تاکید کرد: در حال حاضر خریداران واقعی حاضر به پرداخت مبالغ تعیین شده از سوی دلالان در بازار آزاد برای خودروهای پرتیراژ نیستند و سودجویان با عددسازی و خرید و فروشهای صوری، قیمتها را بالا نگه داشتهاند.
وی اظهار کرد: خودروسازان به تنهایی قادر به کنترل قیمتها در بازار خودرو نیستند و لازم است نهادهای دیگر همچون بانک مرکزی و سازمانهای اقتصادی نیز به این موضوع ورود کنند تا قیمت خودروها در بازار واقعی شود.
احتمال قفل شدن فرمان در مرسدس بنز کلاس C!
مرسدس بنز استرالیا به دلیل احتمال قفل شدن فرمان، فراخوانی را برای مدل های 2014 تا 2015 و 2018 تا 2019 از کلاس C اعلام کرده است.
این خودروساز اعلام کرده سیستم فرمان در خودروهای فراخوان شده می تواند دارای پیچ و مهره هایی باشد که دارای نواقصی در تولید هستند و احتمال شکستن دارند.
در این صورت، فرمان قفل شده و خطری بالقوه برای راننده داشته و خطر ایجاد تصادف را افزایش می دهد.
به طور کلی، 5 دستگاه از مدل های 2014 تا 2015 که از 1 اوت 2014 تا 23 دسامبر 2015 به فروش رفته اند و 879 دستگاه از مدل های 2019 تا 2019 که از 1 مارس 2018 تا 30 اوت 2019 فروخته شده اند، مشمول این فراخوان می شوند.
به مالکان مدل های فراخوان شده کلاس C توصیه شده تا برای تعمیر رایگان خودروی خود به نمایندگی های محلی مراجعه کنند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
عضو انجمن قطعهسازان خودرو: ١٢٠٠میلیارد تومان طلب داریم اصرارخودروسازان بر تولید خودروی ناقص
عضو انجمن سازندگان قطعات خودرو با بیان اینکه خودروسازان اصرار به تولید خودروهای ناقص دارند، گفت: خودروسازان اصرار به تداوم تولید خودروی ناقص دارند.
حمید کشاورز در نشست خبری دیروز شنبه ١١ خرداد ٩٨ خود با خبرنگاران با بیان اینکه خودروسازان اصرار دارند خودروهای ناقص تولید کنند، گفت: برادران خودروساز اصرار دارند تا خودروها را علیرغم اینکه کمبود قطعه دارند، تولید کنند و هم اکنون برخی قطعات همچون باطری، کمربند ایمنی، پمپ هیدرولیک، مجموعه کامل چرخ، ریل تنظیم کمربند، عایق ضدآب، صندلی و دستگیره، فندک، جک و قطعاتی نظیر اینها با کمبود مواجه است و خودروسازان علیرغم اینکه این کمبود را می دانند، باز هم اصرار دارند که تولید خودروهای ناقص را ادامه دهند.
عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو افزود: از مرداد سال گذشته تلاش کردیم که به خودروسازان بگوییم بدون کمبود، خودرو تولید نکنید ولی موفق نشدیم.
وی تصریح کرد: با قیمت های جدیدی که برای ارز ثبت شده، ما از دو خودروساز ١٢٠٠ میلیارد تومان طلب داریم و اکنون قطعه سازان مجبور هستند تا بابت ادامه کار، از اعتبار خود نزد بانکها استفاده کرده و برای خودروسازان وام بگیرند، این در حالی است که خودروسازان قادر به پرداخت هفتگی و ماهانه مستمر بدهی های خود به قطعه سازان نیستند.
کشاورز توضیح داد: خودروسازان قادر به دریافت وام جدید از بانکها نیستند؛ البته مشکلات زیادی برای رساندن مواد اولیه مورد نیاز تولید در صنعت قطعه داریم و این در حالی است که برخی از موارد، پولی که برای خرید مواد اولیه به شرکای خارجی می خواهیم بپردازیم هم خورده می شود. ما از بانکها تسهیلات می گیریم برای پرداخت مطالبات خودمان و به خودروسازان می دهیم؛ این در حالی است که تنها یک قطعه ساز از خودروسازان ١٢٠ میلیارد تومان چک برگشتی دارد که حتی پیش از عید به ٣٠٠ میلیارد تومان نیز رسیده بود.
وی اظهار داشت: هم اکنون اعتبارات ریالی کفاف نمی دهد و بالا بودن قیمت ارز و روند بسیار طولانی تخصیص آن، از جمله مشکلات است؛ این در حالی است که از زمان آغاز تحریم، تولیدکنندگان خارجی حاضر به فروش کالا به ما نیستند چراکه ریسک بالا است البته ما راهکارهای تامین قطعات را پیدا کرده ایم ولی هزینه ها بالاتر رفته است.
تولید قطعات پژو ۳۰۱ به کجا رسید؟
کشاورز در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر میزان داخلی سازی خودروی پژو ٣٠١ که از جمله خودروهای قرارداد برجامی پژو با ایران بود، گفت: تولید ٣٠١ هنوز عملیاتی نشده و این خودرو از جمله خودروهای قرارداد پژو با ایران بود که طرف فرانسوی همان کاری را کرد که در تحریم قبلی صورت داد. این در حالی است که خودروسازان سال ٩٢ تا ٩٦ فرش قرمز برای پژو پهن کرد و در دو کارخانه مهم خود ٥٠ درصد سهام به این شرکت ارایه دادند. اما اکنون پژو مجدد بدعهدی کرده است.
وی ادامه داد: هنوز خودروسازان با ما برای تولید قطعات پژو ٣٠١ مذاکره نکرده اند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
2 سال از اتمام اعتبار دستورالعمل خدمات پس از فروش خودروها گذشت!
تعداد بازدید : 1
بازنگری در دستورالعمل خدمات پس از فروش خودروها همچنان در صف تصمیمات و دغدغه های وزارت صمت
با گذشت حدود 2 سال از درخواست بازنگری در دستورالعمل شرایط، ضوابط و ارزیابی خدمات پس از فروش صنعت خودرو( ویرایش چهارم ) به وزارت صنعت، معدن و تجارت ، تاکنون پاسخی از سوی این وزارتخانه ارائه نشده است.
امروزه یکی از اقداماتی که خودروسازان داخلی را در ردیف استانداردها و نشانهای جهانی قرار میدهد،ارائه خدمات پس از فروش مناسب است از این رو خودروسازان داخلی همواره در تلاش بودند تا با بهرهگیری از الگوهای موفق جهانی نسبت به ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود اقدام کنند.
در این جریان یکی از عوامل مهم برای ارزیابی خدمات استاندارد به مشتریان ،دستورالعملها و معیارهای ارزیابی است که از سوی سازمانهای متولی تعیین و میزان و کیفیت خدمات ارایه شده بر اساس آن سنجیده میشود به عنوان نمونه در ویرایش چهارم دستورالعمل شرایط و ضوابط خدمات پس از فروش صنعت خودرو، موضوعاتی در دستور کار قرار گرفته و سرفصلهای مهمی برای ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان تعریف شده که استانداردهای شرکتهای خدماتی بر اساس آن به روز می شود.
در شرایطی که دستورالعمل شرایط، ضوابط و ارزیابی خدمات پس از فروش صنعت خودرو نقش مهمی در ارائه خدمات استاندارد و افزایش سطح رضایت مشتریان در حوزه خدمات پس از فروش دارد عدم پاسخ گویی وزارت «صمت» به درخواست بازنگری در دستورالعمل و ضوابط خدمات پس از فروش صنعت خودرو( ویرایش چهارم) چه دلیل محکم و منطقی می تواند داشته باشد ؟
در شرایطی که بیش از 2 سال از اتمام اعتبار ویرایش چهارم و ارائه درخواست بازنگری ( تدوین ویرایش پنجم ) گذشته است ، معیار شرکتها برای ارزیابی ارائه خدمات استاندارد چیست ؟ آیا دغدغه تولید و فشارهای ناشی از تحولات قیمتی در بازار دلیل مهمی برای عدم پاسخ وزارت صنعت به این درخواست است ؟
در همین راستا دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با اشاره به درخواست بازنگری در دستورالعمل و ضوابط وارزیابی خدمات پس از فروش صنعت خودرو اظهار داشت : با گذشت حدود 2 سال از درخواست بازنگری در ویرایش چهارم در دستورالعمل « شرایط، ضوابط و ارزیابی خدمات پس از فروش صنعت خودرو « به وزارت صنعت، معدن و تجارت ، تاکنون پاسخی از سوی این وزارتخانه ارائه نشده است.
عباسعلی غیاثی افزود : ویرایش چهارم دستورالعمل و ضوابط و شرایط خدمات پس از فروش صنعت خودرو تا زمان اعلام نیاز به بازنگری معتبر و قابل اجرا بوده است و با وجود ارائه درخواست بازنگری از اواخر شهریور سال 96 تاکنون وزارت صنعت ، معدن و تجارت در این زمینه هیچ گونه پاسخی را ارائه نکرده است.
وی گفت : طبق دستورالعمل شرایط، ضوابط وارزیابی خدمات پس از فروش صنعت خودرو، شاخص های این ارزیابی هر 2 سال و بر حسب نیاز یک بار باید مورد بازنگری قرار گرفته و بهروز شود از این رو شرکتهای خدمات پس از فروش به منظور واقعی کردن شاخص ها با شرایط روز درخواست بازنگری جدید را به وزارت صمت ارائه کردند.
غیاثی تاکید کرد : در شرایطی که انتظار می رفت وزارت صنعت، معدن و تجارت هرچه سریعتر در این رابطه اقدام و ویرایش پنجم دستورالعمل و ضوایط و شرایط خدمات پس از فروش صنعت خودرو را عملیاتی نماید اما متاسفانه تاکنون وزارت صمت واکنشی به این درخواست نداشته است.
دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو با توجه به پیشنهادات ارائه شده در ویرایش جدید دستورالعمل و ضوابط خدمات پس از فروش خاطر نشان کرد : پیشنهادات انجمن برای بازنگری در دستورالعمل شامل به روزرسانی شاخصهای ارزیابی خدمات پس از فروش خودرو بوده که در صورت تایید و تصویب وزارت «صمت» قابل اجرا خواهد بود.
غیاثی در پایان هدف از ابلاغ و اجرای دستورالعمل جدید ضوابط ارزیابی سطح کیفی خدمات پس از فروش صنعت خودرو را سختگیرانهتر نمودن نحوه ارزیابی ها و ارتقاء کیفی در این حوزه ذکر کرد و یاد اور شد : اگر چه در چهارمین بازنگری دستورالعمل مذکور ، تمام تمرکز و فشار بر روی خروجی ها و کسب رضایت مشتری بوده و در نتیجه روند کار بسیار سخت گیرانه تر از قبل بوده است اما خوشبختانه به علت درایت و سختکوشی مدیران و کارکنان و کارگران خدوم در شبکه خدمات پس از فروش خودرو، منحنی رضایت مشتریان رو به رشد بوده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اعمال سیاستهای مالیاتی دست دلالان را از بازار خودرو کوتاه میکند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است اعمال سیاستهای مالیاتی بساط دلالان را از بازار جمع کرده و باعث ثبات نسبی بازار میشود.
سیده حمیده زرآبادی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به راهکارهای مناسب برای ساماندهی بازار خودرو، گفت: در حال حاضر خودرو مانند زمین و مسکن به کالایی سرمایهای تبدیل شده است به همین دلیل مردم برای حفظ ارزش نقدینگی خود به این بازار هجوم آوردند.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی افزود: با اخذ مالیات از خرید و فروش خودرو میتوان از افزایش قیمت چهارچرخها جلوگیری کرد از سوی دیگر بازار نیز به ثبات نسبی میرسد.
قیمت خودروهای فرسوده نسبت به زمان خرید آن گرانتر شده است
وی اظهار کرد: در حال حاضر شرایط بازار به گونهای است که حتی قیمت خودروهای فرسوده نسبت به زمان خرید آن گرانتر شده است در حالی که این خودروها مستهلک شده و قابلیت استفاده ندارند.
این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: گران شدن خودروهای نو باعث شده تمایل مردم به سمت خودروهای مستهلک بیشتر شود که این امر تبعات نامطلوب بسیاری از جمله افزیش آلودگی هوا، خسارت جانی و.... به همراه دارد.
خودروهای فرسوده از رده خارج شوند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از آنجایی که خودرو به کالایی سرمایهای تبدیل شده است با مرور زمان از ارزش آن کاسته نمیشود، ادامه داد: علاوه بر دریافت مالیات از خرید و فروش خودرو باید، برای اسقاط خودرو نیز چارچوب زمانی در نظر گرفته شود تا پس از زمان مشخصی خودروهای فرسوده از رده خارج شود.
زرآبادی تصریح کرد: در صورتی که 10 تا 20درصد مالیات از قیمت خودرو به ازای خرید و فروش اخذ شود بساط دلالی تا حدودی جمع میشود. در حال حاضر سوداگران در بازار خودرو جولان میدهند در نتیجه به راحتی میتوانند قیمتها را افزایش دهند وضع مالیات به راحتی از سود آنها میکاهد و انگیزه آنها برای جولان در این بازار را از بین میرود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.