شماره: 1050 / ۱۳۹۷ نوزدهم آبان
تعداد بازدید : 3
احتمال بهره گری از پلتفرم پورشه در خودروی برقی بنتلی
گفته می شود بنتلی به منظور کاهش میانگین آلایندگی خود تصمیم دارد مدل جدیدی را عرضه کند که به نیرومحرکه ای برقی مجهز است و احتمالا پلتفرم آن از پورشه گرفته خواهد شد.
گزارش شده است که احتمالا بنتلی از پلتفرم خودروی برقی جدید PPE پورشه برای این خودرو استفاده خواهد کرد. PPE در نسل جدید خودروهای برقی عملکرد بالا به کار خواهد رفت و قرار است از سال 2021 به تولید برسد. این پلتفرم هم چنین از ساختار J1 پورشه متفاوت است که اساس سدان برقی تایکان جدید را شکل داده است.
آئودی نیز در ساخت این پلتفرم با پورشه همکاری کرده تا هزینه های تولید این ساختار جدید کاهش یابد. به گفته پورشه، با همکاری آئودی هزینه های ساخت این پلتفرم 30 درصد کم تر خواهد بود.
اگر بنتلی این خودروی برقی جدید را پیش ببرد احتمالا تا سال 2025 آن را آماده خواهد کرد. هنوز تصمیم نهایی در این مورد اتخاذ نشده است اما این برند لوکس سال آینده این مدل را تایید یا رد خواهد کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 4
کراس اوور پیشرفته «جیلی» رونمایی شد
کمپانی خودروسازی جیلی محصول جدید خود را معرفی و در بازار چین راه اندازی کرده است.کراس اوور جدید کمپانی خودروسازی جیلی که در حال حاضر برای بازار کشور چین آماده شده است، تحت عنوان «Bin Yue» شناخته میشود که برمبنای پلتفرم جدید کمپانی خودروسازی جیلی یعنی BMA توسعه پیدا کرده و قرار است در قامت یک خودروی پول ساز برای جیلی فعالیت کند که در صورت برنامه ریزی جیلی برای عرضه این محصول در بازارهای جهانی، میتوان انتظار یک موفقیت بسیار بزرگ را برای این اتومبیل داشت. زیرا طراحی این خودرو با فاکتورهای بسیار زیبا و پیشرفته ای از جمله نوارهای فلزی در اطراف پنجره، سقف شیشه ای مشکی رنگ، چراغ های زاویه دار و پیشرفته تمام LED و... توسعه پیدا کرده است و طبق ادعای شرکت خودروسازی جیلی، طراحی داخل کابین هم با الهام از سری فیلم های «جنگ ستارگان» توسعه پیدا کرده است، به همین دلیل فضای داخل کابین اتومبیل با یک طراحی جذاب و آینده نگر ساخته شده است که می توانید جزییات بیشتر آن را در گالری تصاویر شاهد باشید. در مشخصات فنی، شروع کار با طول کلی 4330 میلی متر، عرض 1800 میلی متر، ارتفاع 1609 میلی متر و همچنین فاصله بین دو محور 2600 میلی متر خواهد بود که نسبت به خودروی کراس اوور «بی ام و X1» اندکی کوچک تر است، البته به غیر از عرض کلی اتومبیل که اندکی بیشتر از خودروی کراس اوور «بی ام و X1» توسعه پیدا کرده است. به لطف همکاری ولوو با کمپانی خودروسازی جیلی به عنوان یک زیرمجموعه، خودروی کراس اوور جیلی به همراه 2 پیشرانه مختلف در دسترس مشتریان خواهد بود که گزینه اول شامل یک موتور چهار سیلندر توربوشارژر 1.5 لیتری با حداکثر خروجی قدرت 174 اسب بخاری وگشتاور 255 نیوتن متری می شود که نیروی آن توسط جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه دریافت شده و به سمت چرخ های محرک اتومبیل ارسال می شود که نتیجه ارسال آن به خروجی، بدست آمدن حداقل شتاب صفر تا صد 7.9 ثانیه وهمچنین مصرف سوخت 6.1 لیتری به ازای کارکرد 100 کیلومتر است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
۱۰هزار میلیارد زیان بواسطه سرمایه گذاری غیر اقتصادی و دستوری به خودروسازان تحمیل شد؛
تعداد بازدید : 2
زیان خودروسازان از جیب قطعه سازان
به دلیل تصدیگری دولت و دخالت وزارت صنعت، معدن و تجارت در امور خودروسازان بزرگ که کرسیهای ریاستی، مدیریتی و هیات مدیره آنها را در اختیار دارد، اجازه تصمیمگیری آزادانه و عمل در فضای رقابتی به خودروسازان داده نمیشود.
صنعت خودروسازی به موجب ارتباط تنگاتنگ و موثر با سایر صنایع بی تردید می تواند نیروی محرکه قوی و محوری در توسعه صنعتی یک کشور باشد چنانچه تجربه کشورهایی که رشد و توسعه صنعت خودروسازی را به عنوان راهبرد اصلی و در ادامه رشد و توسعه صنعتی خود قرار داده اند، نشان می دهد که سرمایه گذاری های انجام شده در صنعت خودرو سازی و حرکت چرخ های این صنعت می تواند، بر چرخش و حرکت سایر صنایع تاثیر بگذارد و بالطبع زیان دهی این صنعت نیز ضمن اینکه حرکت چرخ های خودروسازی را هر روز کند و کند تر می کند بلکه آسیب و تبعات منفی را به دیگر صنایع وابسته وارد می کند.
در شرایطی که صنعت خودرو تا این میزان نقش مهمی را در اقتصاد و توسعه صنعتی کشور بازی می کند گزارش شش ماهه بورس حاکی از زیان 5000 هزار میلیاردی دو شرکت بزرگ خودروسازی می دهد این زیان در حالی به گفته فعالان و کارشناسان این صنعت همچنان ادامه دارد که تداوم آن هر روز فشار سنگین مالی را به شرکتهای قطعه سازی وارد کرده و موجب توقف هزاران میلیارد پول این شرکتها در مجموعه های خودروسازی شده است پولی که شرکتها نه از روی غفلت که به دلیل افت توان مالی قادر به پرداخت به زنجیره تامین و قطعه سازان نیستند.
افت توان مالی خودروسازان و زیان دهی شرکتها در حالی هر روز بیشتر می شود که به گفته یکی از قطعه سازان فعال در کشور، بخش مهمی از مشکلات موجود جدای از تبعات ایجاد شده بواسطه تحریم های جدید و مسائل اقتصادی و ارزی، ناشی از سرمایه گذاری دستوری خودروسازان در سالهای اخیر بوده است که عمدتا به دلیل تصدی گری دولت بر این صنعت تحمیل شده است.
زیان 2 هزار میلیاردی سایپا در گزارش اخیر مالی شرکتها
در همین راستا نایب رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازی کشور با اشاره به شرایط حاکم بر صنعت خودرو، آمار زیان دهی خودروسازان را واقعیتی غیر قابل انکار دانسته و با اشاره به صحه گذاری گزارش مالی شش ماهه شرکتهای خودروساز بر این امر می گوید : نتیجه گزارش اخیر زیان دهی شرکتها نشان می دهد که شرکت سایپا ظرف این مدت 2000 میلیارد تومان زیان کرده است.
10 هزار میلیارد تومان زیانی که بواسطه سرمایه گذاری دستوری به این شرکتها تحمیل شد
مهدی مطلب زاده با اشاره به اینکه روند زیاندهی خودروسازان در طول چند سال گذشته رخ داده است، اظهار داشت: متاسفانه آمار بالای زیاندهی شرکتهای در حالی اعلام می شود که در سالهای اخیر به دلیل سرمایه گذاری های دستوری برون مرزی و درون مرزی دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور ، حدود 10 هزار میلیارد تومان زیان نیز به این شرکتها تحمیل شده است.
وی تصریح کرد: سرمایه گذاری هایی که خودروسازان در برخی مناطق شمالی و در برخی شهرها مانند کرمانشاه صورت گرفته است همگی سرمایه گذاری های بی بازدهی است که هیچ زمان سودی را نصیب شرکتها نکرده است.
وی خاطر نشان کرد: متاسفانه زیان های خودروسازان عمدتا از جیب قطعه سازان بوده است چنانچه هم اکنون نیز هزاران میلیارد از پول قطعه سازان به دلیل عدم توان باز پرداخت خودروسازان نزد این شرکتها بلوکه شده است.
با خروج دولت از تصدی گری، بخش خصوصی و خصولتی ها می توانند مشکلات را رفع کنند!
نایب رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازی کشور تنها راهکار خروج از زیان دهی خودروسازان و قطعه سازان را خروج دولت از تصدی گری در این صنعت دانست و گفت: دولت باید تنها سیاست گذاری کند و آن زمان بخش خصوصی و یا خصولتی ها می توانند با هم فکری هم مشکلات را رفع کنند اما در وضعیت کنونی همفکری ممکن نیست چون همچنان مدیران بالاسری و دولتی برنامه های دستوری را به صنعت ابلاغ می کنند.
مطلب زاده در پایان با توجه به نقش تصمیمات وزیر جدید صمت در بهبود اوضاع خودروسازی و قطعه سازی کشور پرداخت و گفت: امید است وزیر جدید در ملاقاتی که با بخش های مختلف تولیدی و صنایع خواهند داشت و شنیدن مشکلات ، راهکارهایی اجرایی و منطقی را برای برون رفت از مسائل موجود و زیاندهی صنعت خودرو تدوین و عملیاتی نمایند بی شک با عملکرد خوبی که از وزیر صنعت در زمان حضور در کمیسیون صنایع مجلس وجود دارد می توان امید به تصمیمات بهتری برای حوزه خودروسازی کشور داشت.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.